بازی Scorn تا سال ۲۰۲۲ تاخیر خورد

آرش بوالحسنی
۰۹:۰۷ ۱۴۰۰/۰۸/۱۷

شوتر ترسناک استودیوی اب‌ سافتور (Ebb Software) یعنی بازی Scorn قرار بود در سال ۲۰۲۱ منتشر شود، اما به تازگی این استودیو تایید کرده که عرضه‌ی بازی به سال ۲۰۲۲ موکول شده است.

بازی ترسناک Scorn که با الهام از کارهای H.R. Giger ساخته شده، چند وقتی می‌شود که توسط استودیوی اب سافتور در دست توسعه است. این بازی خیلی وقت پیش و در سال ۲۰۱۴ به عنوان یک پروژه‌ی کیک‌استارتر معرفی شد. پس از گذشت سال‌ها بالاخره شاهد رونمایی دوباره از بازی در سال ۲۰۲۰ بودیم. هم‌چنین تریلری از گیم‌پلی بازی منتشر شد و فهمیدیم که بازی قرار است یک انحصاری کنسولی ایکس‌باکس باشد. آن زمان اعلام شد که بازی در پنجره‌ی عرضه‌ی سال ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد، اما حالا تقریبا به پایان ۲۰۲۱ رسیده‌ایم و خبری از Scorn نیست.

همان‌طور که انتظار می‌رفت این مهم به خاطر تاخیر خوردن بازی است. در یک به‌روزرسانی، توسعه‌دهنده‌ی بازی در صفحه‌ی کیک‌استارتر خود اعلام کرده که انتشار بازی به تعویق افتاده و اعلام رسمی این مهم با دهم دسامبر موکول شده است. جالب است بدانید که این تاریخ یک روز پس از مراسم The Game Awards است. اب سافتور در این باره نوشته:

باید گفت که بازی تا سال ۲۰۲۲ تاخیر خورده است. این خبر را به صورت رسمی در دهم دسامبر اعلام خواهیم کرد. در ابتدا قرار بود این خبر در اکتبر اعلام شود، اما شرایطی خارج از دست ما باعث شد تا این اتفاق نیفتد.

اب سافتور هم‌چنین در ادامه نوشت که تمرکز خود را به صورت کامل برروی توسعه‌ی Scorn گذاشته و ترجیح می‌دهد به جای طراحی یک تریلر به فکر کامل کردن خود بازی باشد. جالب است بدانید که اب سافتور پای Cyberpunk 2077 و بازاریابی آن را نیز به وسط کشید. به گفته‌ی آن‌ها عواقب بد هایپ کردن بیش از حد آن بازی باعث شده تا اب سافتور چنین روشی را در پیش بگیرد:

برخی از مردم ساکت ماندن ما برای مدتی طولانی را اصلا دوست ندارند، اما باید گفت که این تصمیم به عمد گرفته شده است. ‌سی‌دی پراجکت رد در کار بازاریابی Cyberpunk 2077 عالی عمل کرد، اما این مهم به محصول نهایی کمکی نکرد. Cyberpunk 2077 باید یک سال تاخیر می‌خورد، اما هایپ و فشار سرمایه‌گذاران مانع از این اتفاق شد. شاید اگر آن‌ها توسعه‌دهندگان را مجبور به ساخت محتوا برای بازاریابی نمی‌کردند این اتفاق نمی‌افتاد. افزایش تریلرها و بازاریابی‌ها به عرضه‌ی زودتر بازی کمک نمی‌کند، بلکه برعکس این موضوع صحیح است. ساخت تریلری که قابل ارائه به عموم باشد کار زمان‌بری است.

در حال حاضر هیچ تاریخ عرضه‌ی دقیقی از بازی Scorn در دسترس نیست، اما احتمالا در دهم دسامبر آن را خواهیم فهمید. بازی Scorn در حال حاضر برای پلتفرم PC و ایکس‌باکس سری ایکس/اس در دست توسعه است.

shadowعلیOmid_FshAlirezaPC GamerfarzaadmeysambLittle∞GodT800Tang HaoAldiaHard gamerEllie terminator𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰P.morgan 𔓙شهشهانی ماکروجانیSina Morganکاپتان استخونی

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید