شایعه: Ghost of Tsushima برای رایانه های شخصی منتشر خواهد شد

1 آبان 1400 - 22:19
Ghost of tsushima

به نظر می‌رسد که پس از تایید شدن عرضه‌ی عناوین انحصاری‌ای مانند Uncharted و God of War برای رایانه‌های شخصی، Ghost of Tsushima نیز در راه این پلتفرم خواهد بود.

طبق مشاهدات وب‌سایت Earlygame، عنوان محبوب Ghost of Tsushima قرار است برای رایانه‌های شخصی منتشر شود؛ چرا که برچسب فقط برای پلی‌استیشن از باکس‌آرت این بازی در آمازون حذف شده است. لازم به ذکر است که مشابه این اتفاق قبلا برای عناوین Horizon Zero Dawn و Days Gone نیز افتاده بود که به این شایعه بیش از پیش قوت می‌بخشد. همچنین PlayStation Direct اکنون باکس‌آرت جدید Ghost of Tsushima را بدون بنر “Only on PlayStation” ارائه می‌کند.

همان‌طور که می‌دانید سونی پیش از این اعلام کرده بود که تمایل دارد انحصاری‌های بیشتری از پلی‌استیشن را برای رایانه‌های شخصی منتشر کند. چنان که این شرکت مدتی قبل درباره‌ی دلیل عرضه‌ی انحصاری‌های کنسول خود روی پلتفرم رایانه‌های شخصی اظهار داشت:

در نیمه‌ی دوم دوره‌ی پلی‌استیشن 4 استودیوهای ما بازی‌های فوق العاده و عالی‌ای را ساخته‌اند. فرصتی وجود دارد که آن بازی‌های بزرگ را در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار دهیم و جنبه‌ی اقتصادی توسعه‌ی بازی‌ها را تشخیص دهیم، که همیشه ساده نیست.

بازی Ghost of Tsushima هم‌اکنون به صورت انحصاری روی کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن 5 در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. شما در پایان می‌توانید به مطالعه‌ی نقد و بررسی عنوان Ghost of Tsushima از طریق این نشانی بپردازید.

برچسب‌ها: ،

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • molana 2020 گفت:

    بریم پی سی بخریم دیگه … هر چی بود و نبود داره پورت می‌کنه .. الان دیگه فقط دلم به دوال سنس خوشه .. با پلی استور 😅

    • پس قیمت پایینتر و تکنولوژی های جدیدش (همون کراکن و ….پتنت هایی که در آینده میاد) دیگه دلت به اونا خوش نیست؟ اگرم پیسی بخری فرقی نداره به هرحال با خرید قانونی بازی چه رو پیسی چه رو پلی فایو سونی خودشو میکنه 🙂 رو هرچی حال میکنید پلی بدید باو فکر صرفه اقتصادیو پز دادنش نباشید (البته درصورت وجود پول D:)

      • Mobin گفت:

        رو پیسی با کیفیت بالا رایگان هست
        رو سونی باید ۷۰ دلار پول بدی با پایینترین کیفیت ممکن و دسته ای که بعد ۲ ساعت شارژش تموم میشه و بعد ۴۰۰ ساعت خراب میشه بازی کنی

        • کیفیت بالا اوکی ولی رایگان؟ داش باورکن هم تو پیسی هم تو کنسول میشه غیر قانونی بازی ریخت و گند زد به زحمات سازنده این اصن ویژگی محسوب نمیشه😐درمورد دسته هم شارژش که مطمئنا دوساعت نیست بیش تره ولی میتونی با کابل وصل بازی کنی مشکل خاصی نیست(من که نداشتم)درمورد عمر دسته ها هم شانسیه دوالشاک من همون هفته اول دریفت کشید بردم درستش کردن تا الان سالمه ولی خب برا رفیقم ۴ یا ۵ ساله داره کار میکنه هیچیش نشده

        • BlackCity گفت:

          70 دلار برای نسل 9 هست
          فکر نمیکنم هنوز نسل 9 به مرحله ای رسیده باشه که کیفیت پایین تری نسبت به pc داشته باشه
          از طرفی معمولا بازی رو برای پورت کردن کیفیتش رو بالاتر نمیبرند ، تو بهرین حالا یه سری ویژگی های خاص گرافیکی استفاده میکنند که اصلا برای کنسول نیازی نداره)
          برای ps4 من با دسته فابریکیش حداقل 5000 ساعت بازی کردم و اصلا هم اخ نگفت ، اصلا !
          برای ps5 هم 400 ساعت شده دارم بازی میکنم
          خرابی دسته مستقیما به کاربرش بستگی داره (اگر خرابی کارخانه ای نداشته باشه)
          هرچقدر بهتر با دسته تاکنید بیشتر کار میکنه (بازی فایتینگ هرچی کمتر بازی کنی بهتره ، مثل مورتال کمبت و …)

        • Dragon گفت:

          یطوری میگی انگار که دستش بازیهای پی سی رو ساپورت نمیکنه!
          اگه اورجینال میزنی نرم افزار استیم بصورت کامل و بیسیم دسته رو شناسایی میکنه..
          اگه هکی میزنی با نرم افزار ds4windows و یه بلوتوث ورژن 4 براحتی به سیستم وصل میشه..
          چرا فرافکنی میکنی؟
          من همون اول دستشو برای پی سی خریدم
          بعد کنسولشو خریدم..

          کی میگه دستش 400 ساعته خراب میشه و 2ساعت دوام شارژشه؟
          بیش از 1000 ساعت باهاش بازی کردم..
          هنوز مث روز اولشه..
          بالای 5 ساعت دوام شارژشه.. با شارژر 2 آمپری اصل شارژش کنی تو کمتر از نیم ساعت شارژ میشه..
          البته بهتره با کنسول پی اس فایو شارژ بشه

      • اصلاحیه: سونی *سود* خودشو میکنه . O_o🤦‍♂️

    • Arno گفت:

      فقط قیافه اون خل وضع هایی که از فروش 200 میلیونی ps5 حرف میزدن 😂😂
      با این وضع به 50 میلیون نمیرسه تا آخر نسل 👍

      • Ali984 گفت:

        بازار pc و کنسول ها هیچ ربطی به هم ندارن و تاثیر منفی روی همدیگه نمیزارن. اتفاقاً ممکنه تاثیر مثبت روی ps5 بزاره و کاربرای pc هم برای تجربه سریع تر و بی دردسر انحصاریا ps5 بخرن‌.

        • اونموقع نیومده رو پی سی پلیر های پی سی نمیومدن حالا که داده به نظرت میان سمتش این چه فکر مسخره ایه اینطوری میمونن میگن ایول همه شو دارن میدن

    • Mobin گفت:

      سونی بعد خرید هوسمارک و بلوپوینت شدیداً به مشکل مالی خورده و داره ورشکست میشه مجبوره پورت کنه
      بهتر بود بلوپوینت و هوسمارک سونی رو می‌خریدند

    • ALOY گفت:

      بببباااااا 3090 بازیارو میزنمم جوننننن

    • Dragon گفت:

      من دسته دوال سنسم رو با نرم افزار ds4windows بدون مشکلی و بصورت بی سیم با استفاده از یه بلوتوث ورژن 4 به pc وصل کردم.. تمام بازیها رو بدون مشکلی میشه باهاش بازی کرد..

      ازین به بعد دلتو به دوال سنس کنسول هم خوش نکن..
      امیدوارم تمام بازیهای سونی برای پی سی بیاد..

      بازیهای سونی باید به آغوش مادر خودشون برگردند…
      یادتون نره پی سی پلتفرم مادر تمام بازیهاست..

      • Little∞God گفت:

        سلام

        یاد این جمله انداختی منو داداش

        عشقم مادرش عشقش مادرم🤣🥰🥰

        بخندیم حال کنیم کی به کیه ؟ 🙂

        دست شما درد نکنه خدافیس 🤣🥳🥳

      • بیا پایین دلقک

        • Dragon گفت:

          آرام باش

    • ravi گفت:

      قربونت برم الهی الان پلی استیشن رو ملت بیشتر واسه قیمتش نسبت به پی سی میخرن نه انحصاریش
      ولی مثل اینکه وضعت خوبه شما😂

  • از این به بعد خرید کنسول سونی اشتباهه چون با خرید یه سیستم خوب به راحتی میتونید چند سال دیگه تک تک بازی های انحصاری کنسول سونی رو در ویندوز بازی کنی. دیگه چرا بیای کنسولی بخری که قراره بعدا بازیاش برای سیستم عرضه بشه. تنها دلیل موفقیت کنسول بازی های انحصاریه اگه این ویژگی از بین بره دیگه خرید کنسول هیچ ارزشی نداره. زمانی که میشه به صورت رایگان در سیستم آنلاین بازی کرد و نیازی به گلد و پلاس نداره و بازی های انجصاری اون هم بالاخره برای سیستم میاد خرید کنسول اشتباهه.

    • witcher_cdpr گفت:

      پیسی نیاز به گلد و پلاس نداره ولی پر از چیتره برعکس کنسول ها پس توی انلاین برتری با کنسولها هست دلیل اصلی خرید کنسول سونی از بین رفته ولی دلیل اصلی خرید ایکس باکس ( گیم پس ) نه تنها از بین نرفته بلکه داره روز به روز گسترش پیدا میکنه با یه مبلغ مناسب میشه سریز اس / ایکس خرید و در کنارش با قیمت ناچیزی میشه گیم پس التیمیت خرید که گلد و EA PLAY هم داره کاملا به صرفه ست . ولی اونطرف باید 25 میلیون بدی ps5 بخری قیمت بازیاش هم 70 دلار سالی 60 دلار هم باید بدی پلاس بخری انحصاری هم که دیگه نداره اونوقت یه عده از اساتید میگن پلی استیشن به صرفه تر از pc هست برعکس پیسی به صرفه تر از ps5 هست چه بخوای محتوای اورجینال بخری توی استیم ریجین آرژانتین و روسیه قیمت های عالی برای بازیها داره کرک هم برای اونایی که پایرت بازن . بازم میگم اصلی ترین دلیل خرید پلی استیشن انحصاریها بود که جیمبو بر بادش داد

      • M2Cian گفت:

        بازیهایی که تو پیسی چیتر دارن به خاطر تصمیماتی هست که سازنده ها میگیرن، مثلا آیا کسی تو دوتا۲ چیتر مشاهده کرده ؟ خیر
        به جز اینهایی که گفتی یه امتیازی که پیسی داره ژانر استراتژی هست و کلا بازیهایی که کنترلشون با موس خیلی ساده تره، به علاوه بازیهای آنلاین بسیاری که شاید هرگز برای کنسول پورت نشه به علاوه هزاران بازی ایندی که اول برای پیسی میان بعد از چند سال اگر سازندش بودجه کافی رو داشته باشه شاید برای کنسول پورت کنه،
        با این حال معتقدم این مزایا کمتر کنسول گیمری رو متقاعد میکنه که به پیسی سوییچ کنه چون اگه مثلا کسی با پلی استیشن حال میکنه فقط به خاطر انحصاری ها نیست و یه جوری با حال و هوای کنسول خو گرفته و کنسولش رو همینطوری که هست با همه مزایا و معایبش دوست داره …

        • witcher_cdpr گفت:

          داداش واقعیت باید گفته بشه تعصب چیز خوبی نیست اکثر بازیهای انلاین روی پیسی چیتر دارن و این یه نقطه ضعفه برای پیسی . بله پیسی محدودیت نداره و برترین مشخصه ش هم آزادی زیادشه مواردی که اشاره کردی از برتری های جزیی پیسی هست که اگه بخوایم اینجوری حساب کنیم کنسول برتری های جزیی بیشتری داره مثال برات میزنم عرضه زودتر بازیهای برترین شرکت بازیساز مولتی پلتفرم ساز یعنی راکستار ، پورت بهتر بازیها و بازیهای ورزشی پلتفرم اصلیش کنسوله اکثر بازیهای ورزشی یا برای پیسی نمیاد یا اکثر سالها نسخه ضعیف تر و بدون امکانات و ویژگی های کمتر برای پیسی میاد مثال فیفا هایی که در دو سه اول نسل هشت اومد یا فیفاهای 2021 و 2022 یا nba ها . تعدادی زیادی از بازیهای ورزشی هم که اصلا برای پیسی نمیاد دیر پورت شدن یا اصلا پورت نشدن تعدادی از بازیهای مولتی پلتفرم که البته این مورد نسبت به نسل هفت خیلی کمتر شده اما همچنان هست و میتونم مثال های فراوانی براش بزنم اگه خواستی

          • ALOY گفت:

            اره داشتی خوب شعار میدادی.
            تموم شد گلم برو ایکس باکس بخر🤣🤣🤣

      • Wounds گفت:

        دلیل خرید ایکس باکس سال هاس از بین رفته سال هاس ویژگی های ایکس باکس هم زمان بر روی پی سی در دسترس است …خرید سری اس؟؟کنسولی که سه تا بازی بیشتر جا نمی گیره؟؟؟هیچ کس دائم هفتاد دلار خرج بازی نمی کنه مگر در چند مورد خاص که بخواد بازی رو کنسولش باقی بمونه مثلا من God of war یا الدن رینگ حتما رو کنسول نگه میدارم ولی بازی های دیگه میخرم یک هفته بازی می کنم می فروشم یا ظرفیتی می خرم ….رزیدنت اویل ۳ گرفتم یک و ششصد فروختم یک و سیصد در سال بخوام ۱۰ نا بازی بگیرم مابه التفاوتش خیلی به صرفه هست نیازی هم یک سرویس پر از محتوای متوسط ندارم که فقط وقتم تلف بشه …..پیسی به صرفس؟؟؟؟مرد مومن الان یک گرافیک rx 570 شده ۲۰ میلیون این بصرفس؟؟ این کارت یک پنجم کارایی Ps5 هم نداره تاریخ انقضاش هم به زور تا یک سال دیگس…..انحصاری های پلی استیشن هنوز هم دلیل اصلی خرید کنسول هستن من هیچ کدوم از طرفدار های پلی استیشن نمی شناسم که بعد از عرضه God بتوانند ۵ سال صبرکنن برای تجربش اون آدمی هم که این مدت زمان براش مهم نیست اصلا خریدار کنسول پلی استیشن نبوده که الان بخواد از خریدش منصرف بشه پس اینقدر با حرف های الکی خودتون خسته نکنید

        • witcher_cdpr گفت:

          بعضی از حرفات درست بود از حرف منطقی اسقبال میکنم تعویض بازی یکی از راه های مقرون به صرفه برای بازی کردنه ولی باز فروش دیسک یا ظرفیت دو و سه دردسرهای خودشو داره خودم تجربه کردم که میگم از طرفی خیلی از بازیها آدم دوس داره همیشه داشته باشتش که هر وقت خواست بازیش کنه نه اینکه یه ماه بازی کنه بعد با بازی خداحافظی کنه . ببین در این شکی نیست که سخت افزار پیسی هم قدرت ps5 از ps5 گرون تره ولی وقتی پای قیمت نرم افزار میاد وسط قیمتای 70 دلاری و 420 دلار پلاس برای هفت سال یک نسل در مقابل ریجین روسیه و آرژانتین استیم قرار میگیرین اگه کسی اکانت هکی میزنه و استفاده افلاین از ps5 میکنه که صددرصد ps5 به نفعشه ولی اگه بخوای بازیها رو روز عرضه بخری ps5 اصلا گزینه مقرون به صرفه ایی نیست مخصوصا اگه از اون دست گیمرایی باشی که بازی زیاد میخری

        • ALOY گفت:

          بابا چرت نگو که نه پس میرم ۵۰۰ دلار میدم واسه ps که قیمت بازیاش هنگفته واسه پیسیم میاد
          دکلاتون ریخت

      • اخه چه ربطی به پی سی داره چیزی که‌ نمیدونین نگین. الان وارزون چیترداره تقصیر پی سی نه اکتیویژن مقصره. بعضی بازی هام هستن مثل دوتا2که واقعا تاحالا چیترندیدم توش

        • witcher_cdpr گفت:

          هر چیزی تاوانی داره آزادی عمل بیش از اندازه پیسی باعث شده پیسی چیتر داشته باشه آزادی عمل با داشتن چیتر رابطه مستقیم داره کنسول ها هم وقتی قفلشون شکسته میشه و جیلبریک میشن میشه نرم افزار چیت براشون درست کرد و با چیت افلاین بازیهای افلاینو اجرا کرد منتهی چون کنسول های جیلبریک شده توانایی وصل شدن به نت و سرورهای انلاین کنسولها ندارن این چیت محدود به همون حالت افلاین قسمت داستانی بازیها میشه و وارد بخش انلابن نمیشه برای پیسی اگه استثناهایی وجود داره که چیت نمیشه روشون کرد به دلیل نرم افزارهای ضد چیت قویی اون شرکته که اونم هیچوقت غیرممکن نیست هر لحظه ممکنه دوتا2 هم میزبان چیترها بشه اگه تا حالا نشده به معنی غیرممکن بودن نبوده بلکه به دلیل ضعف چیترها بوده وگرنه صددرصد شدنیه ماهیت اصلی پیسی که همون آزادی عملشه علت اصلی وجود چیترها روی این پلتفرمه

          • چیتر نیست اون عزیزم اون مرد قبلا بوود trainer بش میگن اونو برا بازیا انلاین هم هک میکن مثل wow هک جامپ میزنیمو اینا اونم انلابن نیست انلاینه پسر خوب

    • Ag گفت:

      اصن رو کنسول بازی انحصاری هم که نباشه اما اینقدر خوب و با ویژگی ها جذابه که دیگه دقدقه رام و سیپیو. جیپیو و…. رو نداری و عالی وصل میشه
      . با بهترین کیفیت پلی میشه… دوال سنسم که عالی

    • sefirot2011 گفت:

      شما تا حالا نخریدی که برای شما اشتباه باشه خرج کیفیت پلی 5 برای pc دو سه برابر هزینه داره برای کسی که میخواد سیستم ببنده ،در ضمن هیچ تضمینی وجود نداره که بازیهای نسل جدید روی pc عرضه بشه اینهایی که داره عرضه میشه همگی نسل هشتی هستن ممکنه بازی های نسل جدید برای نسل بعد برای pc عرضه بشه یعنی زمانی که پلی 6 بیاد ، حالا بگو عزیز وقتی سنت رسید به 30 سال باز هم دوست داری دو الی سه سال صبر کنی تا بازی برای pc بیاد البته بنده بیشتر pc باز هستم تا پلی استیشن ولی اینکه برای لجبازی بیایم pc بخریم این هیچ دردی رو دوا نمیکنه فقط خودزنی میشه که امیدوارم اینطوری نباشه

      • witcher_cdpr گفت:

        اگه بازیهای نسل نه سونی برای pc عرضه نشه بله حق با شماست ps5 به یک پلتفرم جذاب تبدیل میشه ولی اگه بخواد بعد دو الی سه سال بازیهای ps5 هم برای pc بده جذابیتش از بین میره یه جور سیاست کثیفی هم هست انگار بازیهاشو گروگان گرفته از یه طرف به پیسی گیمرا توهین میکنه با تاخیر چند ساله بازی بهشون میده از یه طرف به ps گیمرا توهین میکنه که برای زودتر بازی کردن بازبهاش باید 70 + 500 دلار کنسول بخری یه جورایی هیچ کدوم از طرفین از این سیاست راضی نیستند pc گیمرا دوست دارن حالا که بازیهای سونی براشون میاد سونی بهشون احترام بزاره بازیهاشو روز عرضه یا نهایتا شش ماه بعد از لانچ براشون پورت کنه ps گیمرا وقتی میبیند بازیهای سونی بعد از دو سه سال برای یه پلتفرم دیگه میاد احساس بدی بهشون دست میده حس میکنند سونی برای زودتر پلی دادن بازیهاش بهشون زور گفته پول زودتر پلی دادن بازیهاشو ازشون گرفته و حق انتخاب بهشون نداده که برن pc بخرن روز عرضه بازیهای سونی بازی کنند

      • kurd گفت:

        چرا حرص میخوری برادر.هرچی بازی های انحصاری سونی بیاد واسه pcبه نفع خود شرکت سونیه

        • sefirot2011 گفت:

          من بحثم سر منتشر نکردن بازیهای انحصاری نیست بحثم سر کنسول خریدن یا نخریدن وگرنه من مشکلی با ارائه انحصاری روی pc ندارم

    • Alimj گفت:

      حرف شما درست ولی
      1. اسمبل یه سیستم گیمینگ خیلی گرون در میاد اینروزا اونم با این تورم شدید
      2.انحصاریهای سونی 3 الی 4 سال بعد از عرضه کنسولی یه بازار pc میاید که دیگر خالی از لطفه بنظر من( ممکنه داستان و دیگر اجزا بازی برات اسپویل بشه)
      3.کنسول و pc بنظرم سلیقه ایه هرکی هرچی دوس داره میتونه داشته باشه من خودم کنسول رو ترجیح میدم

      • فرشاد گفت:

        Alimj دوست عزیز پیشنهاد میدم تو یوتیوب سرچ کنی GTA V یا هر بازی اصن اجراش با کارت 3090 بعد دیدن کلیپ های اجرای بازی میخوام ببینم بازم کنسول رو به پی سی ترجیح میدی یا نه کنسول یه وسیله گیم چیپه برای مردم قشر معمولی جامعه که درآمد زیادی ندارن نگاه به این مملکت خودمون نکن یه آمریکایی به صورت نرمال 1500 دلار ماهانه درآمد داره این مبلغ هم تو سایت های خارجی درج هم عموی بنده اونجاست میگه بگذریم با 1500 دلار بله نمیشه برن کارت گرافیک 3090 با قیمت 3 هزار دلار رو بخرن گرون در میاد میرن کنسول میخرن اما به صورت کلی آمریکا با جمعیت 325 میلیون نفر جمعیت که 40 میلیون زیر خط فقر هستن یعنی 285 میلیون نفر که عمدا ترجیح میدن پی سی ببندن تا کنسول یا هردو رو هم باهم داشته باشن خلاصه که نگاه به مملکت خودمون نکن یه کنسول پلی 5 الان کالای لوکس شده تو بلاد کفر وسیله قشر تنگ دست جامعه اس

        • Alimj گفت:

          @فرشاد
          برادر من به امریکا کاری ندارم اونا کارشون درسته منم اونجا باشم اصن جفتشو میخرم
          ولی تو مملکت ما pc نمیصرفه مگر دیگه جز اغنیا باشی تمام

    • Black Knight گفت:

      PS4 بله ولی PS5 خیر
      بازی های جدید و نسل نهمی سونی قرار نیست به این زودی ها عرضه بشن و اصلا اگه بخوان این کار رو بکنن فروش PS5 شدیدا افت میکنه که این به ضرر خود سونیه چون درآمد هایی مثل سرویس ها و فروش بازی های مولتی پلتفرم و غیره رو از اونجا به دست میاره اگه قرار باشه برای PS5 هم با همین روند بیاره رسما نه تنها سود نمیکنه بلکه داره ضرر هم میکنه

      • Black Knight گفت:

        هر چه قدر میخواید دیس بدید ولی واقعیت همینه !
        سونی اگه بخواد بازی هاش رو با یه روند بعد 1 2 سال بده رسما به ضرر کامل براش تموم میشه پس اینکار رو نمیکنه اونم زمانی که اصلی ترین درآمدش از فروش سرویس و گرفتن بخشی از سود فروش بازی های مولتی پلتفرم رو استور کنسولشه !

    • Mateus_bk گفت:

      “”با سیستم خوب به راحتی میتونید چند سال دیگه تک تک بازی های انحصاری کنسول سونی رو در ویندوز بازی کنی.””
      .
      حداقل ۵۰ فوکینگ میلیون 🥲

      • Alucard64 گفت:

        بعد تو میتونی با ۵۰ میلیون ایکس باکس و پی اس ۵ بگیری

      • کارت ۲۰۶۰ شده ۲۰ تومن😑😑
        به باد رفتیم تو این مملکت.

        • Dragon گفت:

          3060 12 گیگ گینوارد الآن 18.250 قیمتشه..

          کی میره 2060 ببنده که هم 8 گیگه هم قدرت کمتری داره؟

          • اصل مطلبو بگیر.من خر تو خریه کشورمون رو میگم.

            • Dragon گفت:

              درسته
              اما چکار میشه کرد؟
              ما فقط عروسکهای بینوایی هستیم که اگه تلاشمونو بیشتر نکنیم همینم که داریم رو از دست میدیم..
              بهتره بجای نا امیدی به همون یذره نور امید دل ببندیم تا اینکه از یاس بمیریم..
              همه چی گرونه بدست آوردن هر چیزی تو این وضعیت سخته.. خیلیامون به فلاکت افتادیم.. بهتره به دیگران و بالادستیا دلمونو خوش نکنیم. چون هرکه بفکر خویشه.. بهتره لال بمونیم و بجای گریه و ذاری و وقت تلف کردن و ضربه زدن بیشتر به زندگی خودمون، تلاشمونو بیشتر کنیم..
              دنبال شانس نباشیم..
              بیشتر کار کنیم..
              هیچ راه دیگه ای وجود نداره
              هر که بامش بیش برفش…
              قانون جنگله دیگه
              فقط قوی زنده میمونه!

      • تازه دلار داره میاد پایین کمتر میشه 50 فاکینگ میلیون

    • Ali984 گفت:

      پس نظرت درباره ایکس باکس چیه که اصلا بازی انحصاری نداره و همه بازیاش برا pc از روز انتشار در دسترسن؟ حداقل سونی چند سال انحصاری میمونن بازیاش. خرید کنسول ps5 به جای ایکس باکس یا pc چند دلیل داره:
      ۱. قیمت به مراتب پایین تر از pc
      ۲. لذت بیشتر بازی کردن با کنترلر دوال سنس نسبت به کیبورد و کنترلر ایکس باکس
      ۳. بازیهای انحصاری ( الان فقط ۱۰ تا ۱۵ درصد بازی ها برای pc منتشر شدن و همچنان ۹۰ درصد بازیای سونی فقط روی کنسول پلی استیشن قابل تجربن ، روی ایکس باکس هم که کلا هیچوقت نمیان)
      ۴. وقتی ps5 میخری خیالت راحته که حداقل تا ۸ سال همه بازیای جدید روش قابل تجربن و دردسر تعویض قطعات رو نداره
      ۵. خرابی های کمتر نسبت به pc
      ۶. رابط کاربری مخصوص بازی (رابط کاربری pc فقط برای بازی نیست)
      و….

      • ALI_BABA گفت:

        خوب مورد دوم که چرت گفتی یک تار گندیده موس و کیبورد رو به هزارتا دوال سنس نمی‌دم بماند که دوال سنس رو پی سی هم در دسترسه مورد چهارم هم چرت گفتی الان میتونی یک ۳۰۶۰ بگیری و به اندازه PS5 تا هشت سال پرفورمنس بگیری تازه قابلیت dlss و fsr هم هست جوری رفتار نکن که انگار PS5 داره تمام بازی ها رو با رزولیشن ناتیو واقعی با تنظیمات اولترا و 4k اجرا می‌کنه مورد پنج هم که چنان چرت گفتی اصلا ارزش جواب دادن نداره

      • Arno گفت:

        ایکس باکس یه تله بود از طرفل مایکروسافت که پلی استیشن باعث نشه کاربرای ویندوز کم بشن که به هدفش هم رسید
        3 ساله اسپنسر داره بالا پایین میپره که سونی هم باید بازیاشو برا ویندوز منتشر کنه که موفق شد تنها دلیل خرید پلی استیشن رو هم ازش بگیره
        با پی سی دیگه نه میخواد سالی 60 دلار پلاس بخری نه برا هر بازی 70 دلار بدی که 2 روز بعد مجبور بشی نصف قیمت بفروشی
        ریجن آرژانتین استیم + بازی های رایگان هفتگی اپیک + همه بازیای تک نفره و داستانی کرک و مفت ریختن

      • نمسیس گفت:

        داش علی تو نه تو دیگه فن بوی نشو 😓😭😭
        ۱ مرد مومن سری اس مفت اندازه یک پی اس فور اسلیم با گیمپس هم کلی بازی داری
        ۲ اینو کمی درست گفتی ولی من کنترلر ایکس باکس دستم گرفتم به خدا که مثل اینو هیچ جا نمی تونی پیدا کنی یه آرامشی می ه به آدم و طراحی آن عالیه
        ۳ داداش بعد از گاد بقیه اون بزرگا هم میان نگران نباش
        ۴ خوب ایکس باکس و پی سی چشونه ها جفتشون هم اصلا خراب نمی شن من داشتم که میگم
        ۵و ۶ هم که کلا فن بوی بازیه آخه برادر کجای رابط کاربری مهمه اصلا که پزش میدی ما بازی میکنیم به ما چه

        • Ali984 گفت:

          کُلاً سونی فنای سایت مشکل پیدا کردن😐 با یه خبر انتشار گاد اف وار روی pc چتون شد؟ طرفدار مایکروسافت شدین حالا؟! اتفاق خاصی نیفتاده ، انحصاری کامل به کنسولی تبدیل شده. تمام شد آقا این همه بحث نداره که. بازی همونه ، کیفیتشم کمتر نشده ؛ حالا اگه کسی پول داره و میتونه چند سال برا انحصاریا صبر کنه بره pc بخره ، کسی که توانایی مالی کمتری داره ps5 می خره و روز عرضه بازیا رو تجربه می کنه ، کسی هم که توانایی مالیش خیلی کمه Xbox Series S می خره که فقط از نسل ۹ عقب نمونه (کاری که خودم شاید انجام بدم😕)

          • همه که مثل تو نیستم عزیزم :))

            • Black Knight گفت:

              آره راست میگی ایشون مثل بقیه نیست که موج سوار و هیتر و فن بوی باشه :)))

              • Ali984 گفت:

                چند روز دیگه یادشون میره میخواد برا pc بیاد. الان خبر داغه و حسابی روی فن بوی های متعصب سونی تاثیر گذاشته (در حدی که تصمیم گرفتن دیگه ps5 نخرن😂). در صورتی که بازار pc و کنسول ها اصلاً هیچ ربطی به هم نداره و هیچ تاثیری روی فروش همدیگه نمیزارن.

              • دقیقا داداش black همه مثل تو نیستن موج سوار و هیتر و فن بوی باشن کامنت فیک بسازن برا دیس دادن :)))

                • اصلاح اکانت فیک

                • Black Knight گفت:

                  دیگه شک ندارم اکانت دوم فرشادی مخصوصا که هم تو هم اون کامنتمو دیس دادن بهش خوب خودتو لو دادی 🤣
                  حالا کی فیک اکانته ؟ 😂
                  الانم حتما با اکانت فرشادت ریپلای میزنی طبق معمول حرفای بزرگسالانه میزنی 🤣

              • اشتب گرفتی باو اکانت فرشاد کدومه من یکی دیگم اصلا اسمم فرشاد نیست D:D:

              • farshadx گفت:

                هر کی فهمید تو مولتی اکانتی من نیستم خوشمزه
                نه لحن کامنت نوشتن مون یکی هست نه به هم ریپلای دادیم مثل اکانت فنیکای تو
                اینقدر بهت فشار نیاد وقتی با چند تا اکانت فیک میای نظر میدی همین میشه
                خدارو شکر تا حالا اکانت فیک نداشتم
                چون مثل امثال تو نمیترسم نظراتم رو بگم توهین هم نمیکنم
                که بخوام با اکانت فیک نظر بدم

          • نمسیس گفت:

            البته من طرفدار تمام کنسولام اما از نظرم چیزی که سونی رو بین تمام کنسول ها خاص کرده بود انحصاری هاش بود که دیگه نیست و این اتفاق رو فروش ‌‌‌پی اس فایو تاثیر می‌گذارد

            • Ali984 گفت:

              خودتم داری میگی “بین تمام کنسول ها” خاص کرده بود. در صورتی که بازیای سونی هنوز فقط روی کنسول سونی قابل تجربن. ۱۰ تا ۲۰ درصدشونم بعد از یک قرن برای pc پورت میشن که طرفدارای pc بفهمن دنیا دست کی بوده تا الان😉 ایکس باکس فنا هم که کلاً از تجربه شاهکارهای سونی محرومن.

    • Gamer 207 گفت:

      ببینم از قیمت پی سی با ۳۰۹۰ رم ۱۶ و کلی چیز دیگه
      اگه ۲۰ میلیونه اوکی ولی فقط کارت گرافیک قیمتش …

    • من کاملا با نظرت مخالفم اگه بخوایم فقط و فقط و فقط از روی مشخصات روی کاغذ PS5 یه PC هم اندازه اش جمع کنی حداقل حداقل دو برابر هزینه کنی( تازه این نوع مقایسه کاملا اشتباه چون PC رو به واسطه سیستم عاملش، ویندوز سخت افزار قوی تری ببندی تا مثل کنسول پرفورمنس بگیری) و موضوع دیگه اینه که این بازی ها هرکدوم حداقل ماله دو یا سه سال قبلن پس باز هم PS5 ارزشش بیشتره برای بازی کردن!توجه کنید برای بازی کردن نه شمردن تک تک فریم های صحنه های مبارزه با مگنی و مودی تو گاد اف وار یا نگاه کردن به جزئیات بافت ها موقع قدم زدن تو دشت های سوشیما!

  • و همچنین The Last Of Us
    https://s4.uupload.ir/files/photo_2021-10-23_21-05-57_scfw.jpg

    PC Master Race Always In Next Gen

    • اینو از کجا آوردی 🤨

    • Johan Liebert گفت:

      این از کجا اومد (❁´◡`❁)

  • Skull گفت:

    اخ اخ پمادارو بیارید وسط…یه عکسم از ریمستر لست رو استیم لو رفته هرچند ممکنه فیک باشه ولی با این رویه بعید نیس

  • Hasan0930 گفت:

    لست یک و دو گوست اف سوشیما و دیمون سولز و گرند توریسمو و رچت اند کلنگ و ریترنال و هرایزن دو رو همه رو روی پی سی میزنیم…

    دبس میدین بدین ولی ای کاش دیس واقعیتو تغییر میداد… الان همه تون می بینین دارن عرضه میشن دیگه پس دلیلی نداره کسی مخالف باشه…

    البته با این پولا باز سونی میره استودیو می خره و باز پی سی گیمرا رو از یک بازی دیگه محروم می کنه 😂😂 پس خیلی خوشحال نباشیم

  • Mateus_bk گفت:

    اسپم :
    عکس لو رفته از صفحه استیم لست اف اس ریمستر هم پوشش بدید

    • خب ینی ریمیکش قرار نیست پورت شه؟ احتمال میدادم ریمیکش پورت شه نه خود ریمستر

      • MahyarMsm گفت:

        این چیزی که لو رفته میگه ریمستره
        همون بهتر ریمیک نیست
        .
        .
        درباره گوست
        صد درصد میاد مطمئن باشید. سونی بازی های نسل هشتش رو میده برای pc و احتمالا بازی های نسل جدیدش رو با فاصله زمانی پورت میکنه
        حتما بازیش کنید. یه طراحی داره که انگار واقعا داخل ژاپنی!
        اگه یه چندتا مشکل نداشت نتایج بهتری کسب میکرد ولی تجربه اش واجبه و خیلی لذت بخشه

        • ALOY گفت:

          مهیار بخند😂😂😂
          گاد بعدی رو با هورایزون هم میزنیم نگران نباش😂😂😂

          • Black Knight گفت:

            آره ایاشلله یه حداقل یه 3 4 سال دیگه فقط اون موقع حواستو جمع کن ببین به سیستمت میخوره یا نه هر چند بعید میدونم حتی همون PC معمولی رو هم داشته باشی 🤣

            • ایاشلله D:D:D: انشالا باو

        • درحال تجربه گوست هستم واقعا تا اینجاش خیلی قشنگ بوده

        • ALOY گفت:

          دیدی شبیهتم
          کنکور رو باید شما ها بدینن🤣🤣🤣🤣
          گزینه یک خرید ps
          گزینه دو خرید pc
          گزینه ی سه ایکس باکس
          منم با 3090 بازیارو میزنم میرم😂😂😂

      • ALFAR3D گفت:

        ریمیکش میاد ولی اون یه مدت تو انحصار پلی 5 میشه بعدا برای پیسی میاد…ولی این تاریخ انتشارشم لو رفته فقط مسئله اینه چرا 3 تا بازی تو یه بازی زمانی کوتاه داره میاد…

  • با این تفاسیر بزودی شاهد عرضه لست آف آس پارت ۱ و ۲ هم خواهیم بود🙂

  • GameOver گفت:

    وقتی گاد میخواد بیاد روی پی سی دیگه احتمالا همه قرار بیان به نظر میاد اولویت سونی هم با بازی هایی که در نیمه دوم عمر ps4 منتشر شدن

  • Aiden pearce گفت:

    میخواستم ps4 بخرم
    دیگه با این خبر نمیخرم
    پیش به سوی استیم دک!!

    • Arno گفت:

      هرکی میبینم داشت برا ps5 پول جمع میکرد پشیمون شده میخواد پی سی ببنده
      فروش کنسول 90 درصد کاهش پیدا میکنه با این وضع 😂😂

      • Ali984 گفت:

        کور بودی نوشت ps4؟؟

  • 30nabhl گفت:

    خدایا مرسییییی جیم رایانو آفریدی :-))))))))
    ——–
    ینی لست و اسپایدرمن هم بیان من دیگه هیچچچچی از خدا نمیخوام

    • نمسیس گفت:

      البته تهش جیمبو میزنه سونی رو به فا…..ک میده ولی خوب کارش خوبه

      • دهنت سرویس دقیقا داداش

  • Dhdh گفت:

    کاش بعدیش Little Big Planet 3 یا Sackboy باشه.

    • برو بابا اینا هم شدن بازی ما فکر شاهکاراییم تو فکر اینایی ؟!

  • Dhdh گفت:

    افرادی که‌ میگن با این رویه سونی به جای PS5 باید PC بخرن آیا از قیمت PC خبر دارن؟ یک PC که عملکردش تو بازی‌ها در حد PS5 باشه قیمتش چندبرابر PS5 هستش.
    ولی خوبی این کار سونی اینه‌ که میشه یه اینترنت شبانه نامحدود یا اینترنت ثابت VDSL گرفت و از طریق Geforce Now یا Steam Link بازی‌ها رو استریم کرد.

    • Aiden pearce گفت:

      استیم دک ۴۰۰ دلاری سلام رسوندن
      نسخه ۶۰۰ دلاری رو که اگه بگیری دیگه عالیه.

      • Dhdh گفت:

        عملکردش در‌حد سریز‌‌ اس هم نیست.

      • Gamer 207 گفت:

        ببینم تو بازار ایران چقدر میشه
        ۸ تومن یا ۹ یا ۱۰ نه برادر همون‌طور که سر سری ایکس و پلی ۵ گرون فروشی کردن سر اینا هم میکنن

      • ALIREZA0111 گفت:

        استیم دک ؟ شما پی سی پلیری یا واقعا از سخت افزار سر در نمیاری ؟
        استیم دک قدرتش در حد کنسول های نسل هشت هم نیست
        دوم ایترنال رو گرافیک low روی 900p و فریم 60 میده
        کنترول رو روی 720 و 30 اف پی اس میده با گرافیک خیلی خیلی low
        ولی یه کنسول مثل ps4 دوم رو 1080 روی مدیوم 60 اف پی اس میده و کنترول رو روی 1080 30 فریم میده وانم با گرافیک بین لو و مدیوم
        خداییش دیگه جایی نگو استیم دک سلام رسوند که در حد کنسول های نسل هشتم هم نیس
        اگه فضای ابری درست و حسابی براش منتشر نشه اصلا نمیتونه بازی های نسل بعدی رو اجرا کنه

    • Black Knight گفت:

      اصلا ربطی به قیمت PC نداره بحث سر اینه بازی های PS4 دارن میان یه سری میگن دیگه خرید PS5 اشتباه !
      سونی هم قرار نیست بازی های PS5 رو برای PC به این زودی ها بده و مطمئنا بینشون فاصله میندازه که به فروشش لطمه نزنه چون اصلی ترین درآمد سونی فروش سرویس و سود 30 درصدی بازی های مولتی پلتفرم رو استور و غیره پلتفرم خودش هستش از اونطرف هم خودشون گفتن میخوایم تو فروش رکورد بزنیم و از اونطرف لاین آپ انحصاری هاشون رو از قبل هم بیشتر کردن که باعث شده انقدر کنسول بفروشن پس طبیعا به این زودی بازی های PS5 رو برای PC نمیارن

      • Dhdh گفت:

        به‌نظرم بازی‌های PS5 هم به زودی میان. تو همون لیست انویدیا چندتا از بازی‌های PS5 از جمله Forbidden West بودش. وقتی از الان لیست شده یعنی فاصله زیادی تا عرضه نداره.

        • Black Knight گفت:

          خود انویدیا گفت همه اون بازی هایی که نوشتیم براساس تایید رسمی نبودن !
          Forbidden West هم اصلی ترین دلیلش به خاطر عرضه قسمت اولش بود
          من نمیگم بازی های PS5 هیچوقت برای PC نمیان میگم به این زودی نمیان چون اگه بخواد همین کارو هم با PS5 بکنه رسما دیگه دلیلی برای خرید PS5 وجود نداره !
          سونی اصلی ترین درآمدش از فروش سرویس و گرفتن 30 درصدی فروش بازی ها رو استور خودشه که همه اینا با PS امکان پذیره اگه اینکار رو بکنه رسما خیلی از درآمدزایی خودش کم میشه از اون گذشته خود سونی گفته بود میخواد فروش PS5 همینطوری رکورد بزنه به نظرت شرکتی که تمام تمرکزش رو گذاشته رو فروش بیشتر کنسول خودش میاد بزرگ ترین برگ برندش یعنی انحصاری هاش رو روز عرضه یا به ترتیب 1 2 سال بعد از عرضه بده ؟ طبیعیتا نه
          خود هالست هم اون موقع که ازش در این بار سوال پرسیدن گفت همچنان بهترین جا برای بازی کردن بازی های سونی تو PlayStation هست و بازی های سونی حداقل تا 2 سال نمیان

          • Dhdh گفت:

            اون رو گفت که جو بخوابه وگرنه خیلی از بازی‌های اون لیست تایید شدن، حالا یا مستقیم یا غیر مستقیم.
            حتی Returnal هم بود.

            • Black Knight گفت:

              اتفاقا حرفش تا حدی درست بود مثلا بازی Injustice 3 و برخی دیگه از بازی ها رسما وجود نداشتن و صرفا حدس و گمان بودن
              Retunral هم به خاطر سبک هاردکورش نهایتا بیاد که اون هم بعیده این اول کاری بخوان سریع منتشر کنن احتمالا میزارن چند سال آینده
              پ.ن: ببین من مخالفم عرضه بازی های PS برای PC نیستم بحثمم این نیست که بگم بازی ها عرضه نمیشن یا سونی نباید این کارو بکنه فقط میگم عرضه شدنشون به صورت روز عرضه یا یکی دو سال بعد ممکن نیست چون سونی الان شدیدا تمرکزش رو گذاشته رو فروش بیشتر کنسول برای این حرفمم ارجاعت میدم به پست هایی که اون موقع از جلسه سهامدارای سونی اومد که اولین بار توش پورت آنچارتد برای پی سی دیده شد .
              خودشون تو اون جلسه گفتن میخوایم آمار فروش کنسولمون رو بیشتر بکنیم حالا آمار فروش کنسول با چی بدست میاد ؟ با ساخت بازی انحصاری برای کنسول
              حالا اگه بخواد اینارو بعد از یکی دو سال عرضه بکنه رسما دیگه هیچ دلیلی برای خرید کنسولش نیست اونم همین اول نسلی که تازه بازار فروش کنسولا داغه پس همچین کاری نمیکنه چون رسما به ضررشه بجاش بازی هاش رو مثل الان که داره بعد از مدت ها برای PC میاره پورت میکنه و یه سود حسابی هم به جیب میزنه و برای بازی های بعدی خودش خرج میکنه و همین روند رو ادامه میده

  • Nikator1383 گفت:

    قطعا میشه در اینده بازیای خیلی بیشتری هم میان

  • Ninja theorey گفت:

    نگران نباشید تمام بازیهای سونی بر روی pc پورت خواهد شد وقتی در ابتدای کار این بازیها تایید شده تا سالهای آینده همزمان بر روی pc هم تایید میشود

  • ammar_iraqi گفت:

    only on playstation
    نابود شد 😕

  • ShinjiMikami گفت:

    نظر شخصی:
    شاید خیلی از سونی فنا با این اتفاق ناراحت بشن و بگن اینجارو نگاه لست و
    گاد و گوست و … همه واسه پیسی اومدن چرا پی اس خریدیم؟
    .
    خب اگه خود من به شخصه میدونستم همه واسه پیسی میان ps5 نمیخریدم😂 این تعریف از خودم نیستا😂
    ولی میدونم هرایزن و گاد و ولورین و اسپایدی بعدی و از همه مهم تر
    بازی جدید ناتی داگ
    بازی جدید سانتامونیکا
    و همچنین بازیای جدید از ساکرپانچ و بند و گوریلا و فایرساپرایت و …
    جالبه میگن ناتی داگ سه تا باهم میسازه😂
    .
    اینا هیچکدوم برای پیسی نمیان تا نسل بعد یعنی نسل ۱۰.
    ممکنه گاد جدید هم مثلا سال های ۲۰۲۶ ۲۰۲۷ برای پیسی بیاد ولی یه گاد دیگه در کار باشه. (البته من معتقدم گاد قراره به یه خواب زمستانی بره و جاشو بده به آیپی جدید)
    .
    اینا همشون یک تله هست. تله ای برای وابسته کردن مخاطبین و هم فروش عناوین بعدی خود و هم فروش کنسول
    .
    من پیسی گیمرم
    با تشکر

    • Dhdh گفت:

      داداش از Forbidden West‌ جدیدتر هم داربم؟ اونم تو لیست انویدیا بود.
      الان Days Gone نسخه حدیو داره که بخواد مخاطب پی سی رو جذب کنه؟

      • ShinjiMikami گفت:

        در مورد هرایزن ۲ خبری ندارم نمیدونم مگه واقعا برای پیسی عرضه میشه؟ فکر کنم شایعه هست فعلا. حالا اینکه قسمتی از لیست اون طرف درسته به این معنی نیست همشون درستن.
        البته باید صبر کنیم ببینیم چی میشه
        اگر هرایزن رو بلافاصله بدن که من رو پیسی میخرمش.
        در کل من بازیای مولتی رو روی پیسی میزنم از شوتر گرقفته تا ایول و ار پی جی و …
        .
        در مورد دیزگان که باید بگم دیزگان بازی بخصوصی نیست.
        بیشتر پنج استدیوی ناتی داگ و سانتامونیکا و گوریلا گیمز و ساکرپانچ و اینسامنیاک مهم هستند. که هرکدوم به راحتی در نسل ۹ دو تا بازی منتشر میکنن. (البته در مورد هرایزن که گفتم اگه واسه پیسی عرضه بشه یکم قضیه فرق میکنه)
        بازیای بند و نمیدونم فایراسپرایت و … شاید بیان برای پیسی. البته بصورت انحصاری زمانی
        البته باید دقت کرد ریترنال نیومده هنوز مثلا با اینکه مال هاوس مارکه
        .
        حالا در مورد ایکس باکس هم پنج استدیوی پلی گراند و بتسدا گیم استدیو و ابسیدین و اینیشیتیو مهم هستن. ایپی های اینا هم ابدا برای ps نمیاد. البته اینجا در مورد پیسی نمیشه گفت چون همینم به نفع مایکروعه.
        بازیای اینده ارکین و ماشین گیمز و تانگو و اید سافت ویر … شاید برای پی اس حتی بیان. حال بصورت انحصاری زمانی
        البته باز باید دقت کرد ردفال و ایندیانا جونز انحصاری ایکس باکسن با اینکه مال ارکین و ماشین هستن.
        .
        این همه توضیحات واسه بازی دیزگان بند استدیو بود.😂
        .
        به هرحال در مورد هرایزن که گفتید باید صبر کرد و باید دید
        سونی نباید هرایزن رو بده. کاملا واضحه به ضررشه

      • ShinjiMikami گفت:

        اینم بگم بهتون البته بی ربطه.
        .
        خیلیا میگن فروش ps زیاد تر از ایکس باکسه. این مقایسه اصلا درست نیست.😐
        چرا؟ چون بازیای ایکس باکس واسه پیسی هم میاد. فکر کن استارفیلد همین یکی واسه پیسی نیاد چی میشه؟😂 همه هجوم به طرف ایکس باکس. یکی خود من
        .
        الان سونی هم بازیاشو به پیسی عرضه کنه مقدار جمعیت خریدار کنسول ps کم میشه و در این صورت :
        (اونوقته که میشه مقدار فروش کنسول و بازیارو مقایسه کرد)
        .
        این رو صرفا گفتم تا مردم مقایسه نکنن و بدونن اگر همون اول بازیای سونی برای پیسی بیاد. فروش کنسول و بازیاشون کم میشه. همونطور که الان زیر این پست خیلیا داد و بیداد میکنن.

      • ALOY گفت:

        تموم شد
        سونی نسل ۹ ناکوت شد

    • Black Knight گفت:

      دقیقا با حرفت موافقم سیاست سونی تو ارائه بازی هاش برای PC فروش بیشتر بازی های قدیمیش و درآمدزایی دوباره ازشون هستش تا اینطوری با استفاده از همون پول ها بازی های جدید برای کنسول های خودش بسازه و بعد از چند سال و مثلا اواخر نسل اونا رو برای PC عرضه بکنه و هی این روند ادامه داره …
      اگه بخواد بازی های PS5 رو روز عرضه برای PC بیاره یا بعد از 1 2 سال بیاره رسما باید کنسول خودش رو ببوسه بزاره کنار و با این کار نه تنها دیگه از بخش های سرویس و فروش بازی های مولتی پلتفرم سود نداره بلکه سود بلند مدت فروش کنسول رو هم نمیبینه و به خاطر همین هم هست که میگم این اتفاق نمیافته و صرفا همون چیزی میشه که خودت هم نوشتی

      • ShinjiMikami گفت:

        نه بوسیدن و گذاشتن به کنار که نداریم
        درسته اینکار به ضررشه ولی پی اس از بین که نمیره.
        .
        الان پی سی ببندی واقعا گرون درمیاد. شما بیا سیستم همین ps5 رو جمع کن ببینم قیمت چند میشه😂
        من کیس دومم ۱۰۵۰ ti گرافیکشه و کلشو الان جمع کنی بخری فکر کنم ۲۵ ۳۰ تومنی دربیاد من اینو ۸ و نیم خریدم😂
        حالا بعد یکی دو سال با این وضع بشه ۵۰ بعید نیست
        .
        حالا تو بیا یه rtx 2070 بخر که تقریبا میگن قدرتش در حد ps5 هستش بخر ببند ببینم چنده؟😂
        فکر کنم ۴۵ تومن میشه
        داداش این فقط گرافیکه😐
        شکر من سیستممامو رو چند وقت پیش بستم
        .
        من اگه میموندم واسه امروز قطعا خریدم کنسول بود. دوتا کنسول باهم ۲۵ جمع ۲۰ که میشه ۴۵ هم قیمت گرافیک rtx 2070😂( حداکثر قیمت کنسولارو حساب کردم)
        داداش cpu و مادربرد و پاور و هارد و رم و …😂

        • Black Knight گفت:

          داداش اینارو که خودمم میدونم منظور من قیمت ها تو اینجا نبود منظورم چیز دیگه بود
          منظورم کلا جهانی بود اینکه یه سری میگن دیگه کسی PS نمیخره و همه میرن PC میخرن و فروش PS دیگه افت میکنه

          • ShinjiMikami گفت:

            جهانیم زیاده
            فگر کنم باز همین ۲۰۷۰ جهانی ۵۰۰ دلاره
            .
            اونوقت چرا ایکس باکس رو ساختن و فیل اسپنس رفته اون همه استدیوی خفن جمع کرده؟
            دیگع باید ایکس باکسو کلا از بین ببرن چون واسه پیسیم میدن😂
            .
            درسته به ضرر سونیه و مقدار فروشش کم میشه ولی بوسیدن و کنار گذاشتنی در کار نیست.

            • Black Knight گفت:

              داداش به مولا میفهمم داری چی میگی 🤣
              ولی منظورم اینه یه سری هیتر و ترول میگن سونی قراره بازی های نسل 9 خودش هم همزمان برای PC بده یا میگن دیگه رسما هیچ دلیلی برای خرید PS5 نیست چرا ؟ چون تازه با منطق اینا بازی های نسل 8 سونی دارن برای PC میان
              تو هم تقریبا حرفت همین بود منم حرفتو تایید کردم 😂

    • Sad boy گفت:

      پیسی بخری هم بازی ایکس باکس داری هم بازی پی اس در کنار کلی امکانات😐

  • JUST me گفت:

    اگه قراره ب فرض شما 2 سال بعد عنوان گاد اف وار جدید رو روی پی سی تجربه کنید واقعا دلیلی برای خرید کنسول نمیبینم

  • Omid گفت:

    توی کامتتهای چنین پستهایی میشه خیلی چیزا فهمید…..عمق فاجعه ای رو که بهش دچاریم….همه جای دنیا بحث کری خوندن کل کل بین طرفداران پلتفرمهای مختلف هست اما همیشه در رده موضوعات فان و سرگرمی قرار میگیره و هرگز جو تا بدینحد به نفرت و انزجار و کینه کشیده نمیشه…..همه اینها دلیل داره…..و ریشه همه ش در یک چیزه : مشکلات اقتصادی همگی مون….اگر هر کدوم از این بچه هایی که اینجا به جون هم میافتن و خشم حیرت انگیزشون رو نمیتونن پنهان کنن مثل گیمرهای فلان کشورها! خیلی راحت میتونستن توی اطاق شون هم کنسول مورد علاقه شون رو داشته باشن و هم ساسر پلتفرمها رو و داشتن یک کنسول یا پی سی مثل یک رویای دست نیافتنی نبود برای ما ؛ ما هم با دیدن چنین پستهایی هرگز فضا رو به سمت کینه جویی و بغض و خشم نمیبردیم……اینها همه درده که دل ادم رو کباب میکنه…..کودکی و نوجوونی و جوونی که با حسرت و حسرت و حسرت میگذره و….دیگه برنمیگرده.

  • چیزی جامون باقی نذاری جیم رایان جان

    • r_dh گفت:

      آقای کرامت فر:
      من نظر شخصی خودمو اینجا مینویسم و امیدوارم همه ی سونی فن ها ببینن:
      من خودم شخصا وقتی میفهمیدم که بازی های انحصاری سونی قراره برای پی سی بیان ناراحت میشدم. دلیلش هم این نبود که حسادت کنم یا اینکه دلم نخواد بقیه هم لذت ببرن. دلیل اصلیش این بود که فکر میکردم این قضیه باعث کم ارزش شدن کنسول و بی ارزش شدن کار من (یعنی خرید کنسول) میشه. اما الان سعی میکنم منطقی تر فکر کنم.
      منطق دنیا اینو میگه که شما نباید Passive باشی. اگه شرایط تغییر کرد و تو تغییر نکنی بازنده ای. شرایط الان جوری شده که تقریبا همه دارن روی بازار پی سی سرمایه گذاری میکنن. چرا سونی نباید اینکارو بکنه وقتی که میتونه یه حاشیه ی سود (ولو کم) داشته باشه برای خودش و از این سود برای پیشرفت خودش استفاده کنه؟ سونی اگه وارد این بازار نمیشد قطعا به مرور زمان ضعیف و ضعیف تر میشد و حتی ممکن بود بعد یه مدت از بازار خارج بشه.

      • سلام دوست عزیزم
        خیلی ممنون از کامنت زیباتون
        با شما موافقم ولی خب به نظرم اول نسل که هنوز تازه اکثر افراد تو فکر کوچ کردن به کنسول نسل جدید هستن، سونی میاد همچین کاری می‌کنه، روی فروش کنسولش قطعا تاثیر منفی میذاره
        به نظرم این کار در برهه‌ی فعلی تصمیم چندان هوشمندانه‌ای نبود
        حداقل می‌ذاشت وقتی همه ps5 خریدن این کارو می‌کرد تا از دو طرف سود کنه

        • Black Knight گفت:

          خب قرار نیست بازی های PS5 رو برای PC بده الان فعلا داره بازی های PS4 رو میده که اتفاقا تصمیم درستیه و باعث میشه برای قسمت بعدی تبلیغات بیشتری صورت بگیره و هایپ و خواهان براش بیشتر بشه بازی های PS5 هم به این زودی ها نمیان چون خود سونی تو جلسه سهامدارش از افزایش تمرکزش رو فروش کنسول خبر داده بود و برنامه داشت همینطوری رکورد نسل های قبلش رو بزنه اگه بخواد همچین کاری بکنه و مثلا Returnal رو بعد از 1 2 سال بیاره همین اول نسلی رسما ضرر کرده پس همچین کاری نمیکنه

          • Black Knight گفت:

            فرشاد اونقدر دیس بده تا دستت خسته شه ولی واقعیت عوض نمیشه 😘

            • farshadx گفت:

              همین که تو فشار میخورد از دیسایی که بهت میدم برام کافیه
              کدوم واقعیت رو داری حرف میزنی ازش؟!
              واقعیتی که انحصاری ها دارن برای pc میان؟! مثلمآ عوض نمیشه
              تو این پست
              100 تا کامنت دادی میگی انحصاریهای نسل 8 برای pc میان فقط
              پشت سرهم رگباری داری نظر میدی یعنی از شدت فشار نمیدونی دیگه چی بگی
              من تو این پست حرفی نزدم و نمیزنم چون حرفهام رو خیلی قبل تر از لیک انویدیا زدم و همه اش هم درست در اومده تا حالا
              هر جا کم میاری اسم منو نیار برو سرت تو کار خودت باشه کمتر فشار بخوری

        • r_dh گفت:

          ممنون از جوابتون.
          منطقیه. هر چند الان برای قضاوت یه مقدار زوده اما میتونه شیب فروش کنسول رو یه مقدار کمتر کنه. من البته یادمه یه بار یه خبر خوندم که نوشته بود سونی از زمانی که 10 میلیون PS5 فروخت، دیگه روی نسخه ی دیسکی ضرر نمیده و داره سود میکنه. یعنی از اون موقع تا الان دیگه به سوددهی روی سخت افزار هم رسیده و الان قضیه دو سر سود شده براش.

          تا زمانی که سونی کیفیت بازی هاش رو عالی نگه داره حداقل من یکی همیشه انگیزه ی خرید کنسولشو دارم و دیگه فرقی به حالم نداره که بازی هاش رو کجا منتشر کنه. سونی شرکتیه که باید تو صنعت گیمینگ باقی بمونه و حذف نشه. حالا چه فقط با کنسول یا با ترکیب کنسول و پی سی.

    • حتما :))

  • Black Knight گفت:

    بازی های نسل 8 سونی تا چند وقت دیگه همشون میان ولی بازی های نسل 9 شخصا بعید میدونم به این زودی ها بیارن و یه چیزی حدود 4 سال تا یه نسل طول میکشه چون اگه بخوان اونا رو هم اونطوری بدن دیگه رسما دلیلی برای PS5 وجود نداره و اصلا با سیاستایی هم که سونی برای فروش PS5 در پیش گرفته همخوانی نداره

  • Samul گفت:

    وای من عاشق ژاپنم یعنی چقدر در به در دنبال این بازی بودم ولی پیدا نکردم
    ببخشید ولی چقدر طول میکشه عنواین پلی استیشن روی پیسی کرک شه؟
    مثلا هورایزن چند روز طول کشید؟؟

    • هورایزن اگر درست یادم باشه بعد ۲۴ ساعت کرک شد😁

      • Samul گفت:

        اخ جون
        وقت جشن و پایکوبیه!🤩

      • ShinjiMikami گفت:

        الفاتحه 😂

    • همون روز اینا قفل نرم افزاری روشون نمیزارن چون هزینه باید بده به دنوو یا هر کسی که قفل میزاره ولی به نظرم اشتباهه چون پرفورمنس بازی و نابود میکنن بعد با اون افتضاح بازی که دنوو سر رزدینت اویل ویلیج در اورد فک نکنم دیگ کسی بزاره فک کن کرک کرده عملکرد بازیو بهتر کرده تا اخرش برو ینی چی ینی تو بازیو میخریدی انقدر پرفورمنس نداشت که نسخه کرکی داره

      • Samul گفت:

        مرسی از اطلاعاتت😊
        ولی هنوز هم دنو یکی از سخت ترین قفل هاست

        • سخت ترین قفل به نظرم مایکروسافت داره کلا اونایی که شرکتی یا استور آنلاین میزارن کرک رد دد ۲ یا فورزا ۴ نمونشه با سلام و صلوات کرک شد

    • Dragon گفت:

      هر بازیی اگه از قفل DRM یا دنووو یا قفل هایی که کدهاشون در لحظه تغییر میکنن استفاده نکنه، کمتر از 1 هفته کرک میشن..
      تفاوتی هم نداره که غربی و شرقی و ژاپنی یا آمریکایی باشه..

  • XDAVOODX گفت:

    اره اره اینم میاد شایعه نیست سونی اتیش زد به ابرو و شرفش لعنت بهت سونی داری از چشمم میوفتی با این کارات این شاهکاراتو بده دست یه عده کرک باز تا به ریش خودتو طرفدارات بخندن😒😒😒😒😒👎

    • نمسیس گفت:

      حالا نه در این حد ولی اره حق با توئه

    • Dragon گفت:

      اینقدر نگران نباش و حرص نخور..
      بزودی خودت هم کرک باز و خودی میشی.. و به آغوش پی سی برمیگردی

  • Grandwarden گفت:

    به‌ احتمال ۹۰ درصد در نزدیکی عرضه فیلم سینماییش منتشر میشه. در ضمن صفحه استیم نسخه اول تلو هم لو رفته.

  • هرچند این برای من سکیرو نمیشه از نظره نینجا و سامورایی ولی حتماً نسخه ی PC رو میخرم و تجربه اش میکنم.

  • be name pc گفت:

    بهترین پلتفرم برای نسل ۹ فقط پیسیه انحصاریای سونی و مایکروسافت و مولتی پلتفرما😎😎

    • Samul گفت:

      نینتندو هم هست

  • Amir Khan گفت:

    گیمفا جان کجای کاری دلست آف اس ۱ هم لیک شده واس کامپیوتر اگه اشتباه نکنم تاریخ انتشارش ۱۶ بهمنه

  • Dhdh گفت:

    ولی یادش بخیر وقتی لیست Geforce Now لو رفت یه عده گفتن دروغه و به اون لیست لقب “لیست آرزوها‌ی یک پی‌سی گیمر” رو دادن.

  • عشقولی های گیمفا شما که این همه پول دارین سیستم میبندین میدونستین ایکس باکس و سونی پنج رو باهم بخرین ارزون تر درمیاد یا فاز برتون داشته🤣

    • میدونی کسی که پی سی گیمر باشه ارتقا زیاد میکنه تو طول این سال ها شاید خرج زیاد برداشتنش تو این نسل ۳۰۶۰ti باشه اینم میدونی دیگ راستی اون شعار سونی رو فهمیدی به ما هم بگو play with no limit

    • ALOY گفت:

      بچه جون گریه که نمیکنی؟🤣
      برو ps5 رو بخر بازیاتو کن kena رو بزن عزیزم😁

    • Dragon گفت:

      فعلا که پی سی بازها تمام انحصاریها رو یکجا که دارن هیچ پول بازی هم نمیدن. مگه اینکه آنلاین باشه..
      برو با کنسولت خوش باش
      من که احتمال داره بفروشمش بره کنسولمو
      پی سیم نیاز به ارتقا نداره
      ولی هرچی قویتر بهتر

  • XDAVOODX گفت:

    این مایکرو اصلا چرا پا گذاشت تو صنعت گیم با پول داره برا خودش ابرو میخره عرضه خو نداره دوتا بازی مثل سونی رو کنه باید تو همون کاره در و پنجره سازی میموند 😠👎

    • دوستان اگه از همین جنس می خواستین تو شخصی بهم پیام بدین.🥴

    • ShinjiMikami گفت:

      برادر چه ربطی به مایکرو داره؟
      مایکرو در نسل ۹ بهترین روند رو گرفته. با حداکثر ترین قدرت میره جلو. اینکه میگید خریده خب خریده😂 سونیم خریده. سونیم انحصاری کرده. بازم میگن میخرن.
      .
      مایکرو این نسل گنج هایی داره که نگو.
      واقعا راست میگم بذار بیان تا ببینی
      ابسیدین و پلی گراند و بتسدا و نینجا تئوری و اینیشیتو و اینکسایل واقعا گنجن. استعداد دارن به شدت‌. فقط مشکل مالی دارن که مایکرو بهشون تزریق میکنه.
      بنظرت اگر پلی گراند خریده نمیشد فیبل داشتیم؟ نه نداشتیم.
      ابسیدین که این همه راضیه و میگه باعث شده ایپی های قوی بسازیم یا همون نینجا تئوری.
      تاد هاواردم با هزینه ی عالی میدونی چیا میتونه بسازه؟
      اینکسایل هم رفته سراغ یه rpg خفن بعد خرید.
      اینیشتیو رو ببین کلی ادم داره از سانتا و راکستارو و دارن میسازن.
      ماشین گیمز هم که ایندیانا رو میسازه و …
      من بیشتر به فکر تانگو و میکامیم که با پول مایکرو چی میسازن؟😂
      .
      اینا مگه الکین برادر؟😂
      نسل هشت مایکرو چی داشت؟
      کوالیشن گیرز
      ۳۴۳ هیلو
      پلی گراند فورتزا
      بعد دیگه چیز بخصوصی نداشت از استدیو های داخلی.
      الان رو ببین دز کنار این سه تا چیارو داره😂
      .
      خلاصه اینارو گفتم بدونی حالا سونی چه واسه پیسی بده یا نده یا ایپی بسازه یا نسازه، مایکرو اومده میدان که بترکونه و رقیب سرسختیه.
      .
      تو اینجور که کامنت میذاری وقتی استارفیلد اوود هلبلید فیبل پرفکت دارک الدر ایندیانا colbolt منتشر بشه چیکار میکنی؟😂 این تک به تکشون قاتلن😂 واسه قتل اومدن به میدون😂
      .
      ببینیم چی میشه دیگه
      به امید موفقیت سونی و مایکرو

      • XDAVOODX گفت:

        داداش ایول اصلا مایکرو غول خدا پیر پیغمبر ولی بازم سونی تو گیم سر تره داره بازیایی که به اینجا رسوندشو مفت مفت در اختیار رقیب اصلیش میزاره اقا من حرص نمیخورم چون قراره بقیقه گیمرا هم این بازیا رو بازی کنن ناراحتیم از بی ارزش شدن کنسول و شرکت مورد علاقمه و من هیچوقت جاشو با چیز دیگه ای عوض نمیکنم اگه اینطوره مایکرو هم بیاد بازیای شاخی که روشون خرج کرده و زحمت کشیده رو بده برا ps5 بی حساب شیم بخدا همچین کاری نمیکنه حرف اخر پی سی بازا حقشون نیست این بازیا پول کنسول دارن ولی خرج پی سی شون میکنن بازیم کرکی میخرن برین با خیراتی که براتون کردن خوش باشین فردا هم سونی رو بکوبین وسلام😣

        • ShinjiMikami گفت:

          اینکه خیلیا میگن بخاطر اینکه بقیه بازی نمیکنن و کنسول بی ارزش میشه دیگه این الکیه دیگه🤣
          داداش شما که از اون طرف پول جیبت نمیاد. چرا فکرت با کنسولشه. نگراان نباش روز عرضه هم به پیسی بدن باز سونی درامدش خوبه و عالی.
          .
          شما به فکر تجربه ی دیگران هستید که ناراحت شدید. که حسن کرکی میزنه من فلان دلار دادم اون نباید بازیش کنه و امثال اینا.
          البته که حق میدم ناراحت بشی ولی نگران نباش بازی های نسل هشته. وقتی نگران باش که بازیای نسل ۹ هم بیان رو پیسی.
          کرکیم که میگی خب عوضش قیمت پیسی بالاست حتی نمیشه جمعش کرد. قیمت گرافیکش دو سه برابر کنسوله.
          .
          در مورد مایکرو هم که شما هیتش میکنی بعد اینجا میگی اصلا مایکرو غول و فلان😂
          مایکرو عالی شروع کرده ولی خب به خودش ربط داره.
          اگه بیای بگی سونی چون این کار بد رو کرده مقصر مایکروعه که نمیشه. مایکرو داره میخره میسازه خب سونیم بخره بسازه.
          اون فروش هایی که همش میگید. میگید گاد ۲۰ میلیون فروش داشته ولی بازی مایکرو صفر
          خب از همین ۲۰ میلیونا بره اینم بخره

        • Dragon گفت:

          مگه سونی قراره برای ایکس باکس بازیهاشو بده؟
          بله البته سونی تو گیم سره..
          چرا فکر میکنی سونی با این کارش بی ارزش میشه؟ پول و ثروت بیشتر مساویست با ارزش بیشتر!
          اینها همش قدرت ویندوز رو نشون میده

    • Dragon گفت:

      ببین قدرت همین در و پنجره ها چقدر بالا رفته که سونی هم حاضر شده سر تعظیم فرود بیاره و انحصاریهاش که نماد پلی استیشن بودند رو براش قربانی کنه..!

  • Amirhossein80 گفت:

    کم کم صدای سونی فنا داره در میاد ……..
    جیم رایان گنده زد ب پلی استیشن
    دیگه دلم نمیاد ps5 بخرم
    انگار روحشو ازش گرفتن ! اون حس تک و خاص بودن رو ازش گرفتن !
    این نسل چی فکر میکردیم چی شد !

    • ALOY گفت:

      تو که چند روز پیش به من داشتی حرف میزدی🤣 الان خودت میگی گند زده شده به پی اس😂😂😂
      چیشد؟ دکلت فرو ریخت؟
      استارفیلد که اومد میگید این نسل چی فکر میکردیم و چیشددد😂😂😂

      • sam snake 47 گفت:

        من فاز تو رو بفهمم چیه خیلی خوبه. موندم چرا به همه ریپلای میزنی؟ دنبال توجهی؟ انقد تو کف کریتوسی که عکس کاریکاتوریشو گذاشتی اواتارت. فک کردی داری نماد سونی رو مسخره میکنی؟ نه. داری حسرت خودتو و خشمت رو از نوفقیت سونی نشون میدی. با ین کارت بیشت سون رو میندازی تو چشم و محبوبترش میکنی واسه کاربرا. ادامه بده. بیشتر واسه سونی تبلیغ کن

    • XDAVOODX گفت:

      حداقل اگه فایو بگیری مثل مایکرویی ها مجبور نیستی پنج سال بعد تازه اونم خیراتی بازی کنی برادر🙄

  • mohsenj74 گفت:

    امیدوارم کسایی که pc دارن لذت ببرن درسته دیرتر براشون منتشر میشه ولی بازی درجه ۱ همیشه تجربش لذت بخشه من به شخصه خودم ۱۰ سال pc داشتم و از این کلمه انحصاری خیلی ضد حال خوردم ایکاش از اول بازی ها برا pc هم پورت میشد ، در ضمن جذابیت کنسول هم همچنان وجود داره مثل به روز بازی کردن عناوین انحصاری در روز انتشار و همچنین هزینه کمتر در سخت افزار و بهره بردن از کیفیت عالی و خیلی چیزای دیگه که از همه برای من مهمتر اون حس عالی داشتن کنسول هست من با کنسول گیمر شدم و داشتن کنسول خودش خیلی حاله حتی الان pc خوبی هم دارم ولی فقط دلم میخواد با کنسول بازی کنم ، pc جای خود “کنسول” هم جای خود ، اگر عمری باقی بود و اتفاق عجیب غریبی نیوفتاد یک سری اس هم در اینده تهیه میکنم و نسل ۱۰ هم باز کنسول میخرم . بازی بیاد رو pc و موفق بشه چه بهتر ، اصل داستان فقط یک چیز هست و اون کیفیت بازی هست که انجام میدی بقیش داستانه …..

    • ALOY گفت:

      یادته به پیسی توهین میکردییی؟😂😂😂
      فکر کنم ناکوت شدی

  • Gamer 207 گفت:

    لست آف اس ۱ هم تو راهه
    دیگه موندم به چه دلیل پلی ۵ بخرم ؟!؟!

    • witcher_cdpr گفت:

      نخر برادر من خداشاهده از من سونی فن تر وجود نداشت اهل اکانت هکی هم نبودم فقط بازی اورجینال یعنی از اون سونی فنایی بودم که بازیهای سونی رو 60 دلار روز عرضه میخریدم و از سونی حمایت میکردم ولی الان دیگه دلیلی برای خرید ps5 ندارم قصدم فعلا خرید xsx هست بعدها هم اگه دیدم سونی بازیهای نسل نهمشو برای pc میده xsx میفروشم و پول میزارم روش یه pc میبندم و بازیهای نسل نهمی سونیو کرکی بازی میکنم و انگشت وسطمو نشون جیمبو میدم

      • Sad boy گفت:

        تو یه هیتری😄
        تک نه ایکس باکس میخری نه پی اس فقط میای هیت میکنی😂😂😂

    • ShinjiMikami گفت:

      چند روز پیش باهام بد رفتار میکردی😂
      لست ۱ چه ربطی به ps5 داره. میخوای راحت بشی؟
      خب ۲۰۲۲ رو تا اخر صبر کن.
      دوتا چیز معلوم میشه.
      اول رقابت بازیا که واضحه قضیه ی گاد و استارفیلد
      دوم همین اومدن برای پیسی
      .
      پیسی خریدنم یکم در این وضع مشکله گفته باشم. اگه پول ps5 یعنی ۲۳ ۲۴ تومن جیبته و میخوای با این پیسی ببندی باید بگم تهش gtx 1050 ti میبندی.
      قیمت این گرافیگ معمولیش ۱۰ ۱۱ تومنه مادربرد ۵ ۶ تومن سیپیو ۵ رم ۲ پاور ۲ هارد اس اس دی یک ترا ۲🙂
      جمعا ۲۶ تومن میشه. (خرده ای هاشونو جمع نکردم)قیمت خود قاب کیسم نمیدونم چنده😂
      این سیستم میان رده هست حتی مایل به پایین رده😂
      .
      وای به حال اونایی که مانیتورم ندارن😂

      • ShinjiMikami گفت:

        البته درسته پولش زیاده ولی خب بازیای دو طرف سونی و مایکرو رو داره در کنار اینکه میشه از پیسی جز گیم استفاده های بسیار بسیار زیادی کرد.
        تازه کرک هم داره😂
        کپکام جونمم حتی رو پیسی تمرکز داره.
        .
        من کامنت بالاییم بیشتر برای شما که سونی فنی و فقط عاشق بازیای سونی هستی میگم.

        • Gamer 207 گفت:

          می‌دونم ولی خودت بهم بگو یک پی سی که بدرد نسل نه میخوره چقدره
          بهم بگو بالا ۵۰ میلیونه با این پول یک پلی ۵ سری ایکس و گیم پس میگیری بقیه اش هم می‌زاری تو جیبت

      • Gamer 207 گفت:

        من رفتم پی سی قیمت بگیرم
        ۳۰۹۰ بالا ۴۰ میلیون
        ۲۰۸۰ بالا ۳۰ میلیون
        ۱۰۸۰ تی ای هم گفت نیست تو بازار مال پنج سال پیشه
        آدم با ۴۰ میلیون میره پلی ۵ میخره با سری ایکس
        دیگه به چه دردی میخوره
        به نظرم همون به چسبیم به کنسول ها نسل نه بهتر تا پی سی

        • farshadx گفت:

          چرا گیر دادی به 3090؟!
          نمیشه 3080 یا 3070 بگیری؟!
          حتمآ نباید 3090 بخری که
          حتی 3060 هم جواب میده

          • Gamer 207 گفت:

            پس چی بگیرم ۱۰۸۰ تی ای که دیگه نیست تو بازار
            هر جا رفتم نبود

    • ravi گفت:

      به امید سرش

  • Gamer 207 گفت:

    اگه من بتونم پلی ۴ بفروشم چجور سیستمی گیرم میاد یکی بهم بگه

    • ShinjiMikami گفت:

      بالا با قیمت روز واست گفتم☝🏻
      با پول ps4 که فوقش ۱۰ ۱۱ تومنه متاسفانه نمیشه چیزی خرید
      .
      فوقش گرافیک ۲ گیگ میبندی اونم همین ۲۰۲۲ بخاطر استارفیلد میسوزه🤣

      • Gamer 207 گفت:

        دقیقا 👌
        بیا بریم همون سری اس بخریم بریم تو غار 🤣🤣

  • kurd گفت:

    این عکس چی میگه
    https://s4.uupload.ir/files/photo_2021-10-23_23-52-36_4vkq.jpg

    • ALOY گفت:

      میگه تموم شد🤣

  • فرشاد گفت:

    هیچی دیگه چوب حراج زدن هرمن هالست و جیم رایان به هرچی انحصاری داریم دلمون به انحصاری هامون خوش بود اونم که رو پی سی داره میاد رسما خرید پلی 5 با این تفاسیر منطقی نیست یه پی سی خوب جمع کنی هم گیم رو داری هم کلی آیتم دیگه در اختیارته خب دیگه سونی فن های قدیمی دوستان 25 سال با سونی همراه بودیم و سرد و گرمشو به جون خریدیم ولی گویا مدیران جدید سونی که آمریکایی هم هستن بیشتر همونطور که در صنعت فیلم گند زدن و کل هالیوود رو به قهقرا بردن صنعت گیم رو هم میخوان به همون سمت سوق بدن فرق مدیریت ژاپنی و آمریکایی اینه بگذریم با این تفاسیر دیگه کم کم دارم به این فکر میکنم اصلا پلی 5 بخرم یا نه یکم دیگه رو. پولم بزارم یه پی سی جمع کنم ارزنده تره دوره خوبی بود بازی های نابی رو سونی ساخت ولی این خط این نشون اگه سونی شکست نخورد تو صنعت گیم این کامنت منو اسکرین بگیرید دقیقا دارن راهی رو میرن که مایکروسافت رفت و با کله خورد زمین و حالا دارن زور میزنن برگردن به میدون منتها فرقش اینه سقوط پلی استیشن سقوط سونی ام هست لعنت به اون هئیت مدیره ای که این 2 بیشعور رو در راس پلی استیشن قرار دادند متاسفم برای سونی و جامعه فن هاش من جمله حودم با این مدیران نفهمش

    • Nietj گفت:

      خب میبینم که دکل یکی از سرسخت ترین و کودک ترین متعصبان و فن بوی های سونی هم شکسته شده و انگار در غم بسیاری به سری میبرید اما لازمه بگم شما از علم تجارت هیچ بهره ای نبردید و نظرتون فاقد اعتباره به دلایلی که عرض میکنم …..
      1-اول از همه سونی تمام این چیزایی که شما میگین رو هزاران بار با همکاران مدیران و مدیر عامل سونی بررسی کرده و پیش در امد هاش رو حساب کرده به گذشته مایکروسافت هزاران بار فکر کرده و پا تو این قدم گذاشته
      2-تا زمانیکه یک عمل انجام نشه و در بلند مدت تاثیرش رو نبینیم نظریات شما صرفا در حد گمان و حدسن که میتونن درست یا اشتباه باشن
      3-گفته های اخرین هالست گونه ای بود که تاکید میکرد ما همچنان بر انحصاری تاکید داریم این بازیا برای نسل 8 هستن و از بیشترشون چندین سال گذشته و عملا دگ سودی ندارن روی کنسول از قسمت های مختلف مثل پی اس ناو و پلاس جوهرشون کشیده شده و سوددهی ندارن راهی برای سوددهی اصولا به نفع یه شرکت خواهد بود ضمن اینکه هزینه ساخت بازی ها سرسام اور شده با توجه به پیشرفت تکنولوژی های اخیر در زمینه گرافیک و سخت افزار ها
      4- اگر نسل بعد بازی ها بعد از 2-3 سه سال پورت بشن تکلیف اونایی که دوستدار تجربه در روز انتشارن چیه ؟؟ مطمئنا کسانی که انحصاری های سونی رو خریداری میکنن طی 1 سال اول این کارو انجام میدن 90 درصد این طیف توی همین زمان بازی رو خریداری میکنن پس اگر اینطوری حساب کنیم اینا صبر نمیکنن واسه پورتش روی پی سی مگر اینکه کل این طیف (جمعیت) کسایی باشن که صبر کنن بعد 2-3 سال بازی هارو تجربه کنن که اینم امری غیر ممکن و محاله و یه مورد دگ هم اینکه اگر بازی های نسل بعد کلا تا یک نسل دگ پورت نشن چی تکلیف چیه ؟؟؟ فکر به اینم هست
      5-پورت یه بازی روی یه پلتفرم دلیل بر ضعیف شدن و کاهش بازدهی اون سازنده نیست .. و هیچ ربطی به ساخت اون نداره استودیو اگر بازی خوب بسازه همیشه این کارو ادامه میده اگرم بخواد خراب کنه مثل دیزگان همون ابتدا خراب میکنه اونم انحصاریه ولی چرا همچین شکستی خورد ؟؟پورت هم نشده بود

      و در اخر باید بگم خوشحالم که کودکانی مثل شما بالاخره جوابشون رو از سمت سونی گرفتن تا بدونین باید از خودتون مایه بزارین نه از انحصاریای شرکتی که فقط به فکر پوله که درواقع این صنعت روی همین پول میچرخه و هیچ شرکتی نیست که دلیل دگ ای جز پول رو برای ساخت بازی انتخاب کنه

      • فرشاد گفت:

        Nietj دوست عزیز بنده کارشناسی مدیریت کسب و کار دارم رو هوا حرف نمیزنم سونی برندی بوده که فن هاش روی بازی های انحصاریش به شدت تعصب دارن و الان دیگه هرچی فن داره اولد گیمر بحث کسب درآمد به هر ترتیبی یکی از بزرگترین مشکلاتی که باعث آسیب رسیدن به یک برند در درس برند سازی ما میگیم رکن اصلی حفظ مشتری و ارتقای کیفیت محصول نه اینکه محصول رو برای همه و همه چیز بفروشید سونی نه تنها با این کارش داره کم کاری خودش رو در قسمت PS Now پنهون میکنه چون قرار بود همه بازی ها قابل بازی به صورت استریم از این سرویس باشن نه اینکه به صورت کامل برای پلتفرم دیگه ای بیاد و همچنین داره بکوارد خودش رو لاپوشونی میکنه سخت افزار هر دو کنسول نسل نهمی ایکس باکس و سونی یکی تقریبا با تفاوت هایی در معماری چطور ایکس باکس بکوارد کامل داره اما سونی به روی خودشم نمیاره بابا من سونی فنم همه منو میشناسن همیشه به شدت ایکس باکس رو کوبیدم اما بسه دیگه تا کی کور کورانه از برندی پشتیبانی کنم فنش باشم که ارزشی برای من پلیرش قائل نیست چطور بازی های پلی 4 رو پورت میکنن برای پی سی اما پلی 3 یا 2 نه خیلی ببخشید از پشت کمد نیومدم که به شدت با تصمیمات سونی مخالفم و فکر هم نمیکنم عده مخالفین کم باشه شما هم قبل از هر چیز اول طرفت رو بشناس بعد قضاوت کن با 27 سال سن کودک هم شدیم

        • Nietj گفت:

          دوست عزیز جواب استثنا ها و مورد هایی که گفتم رو ندادین شما فکر میکنین این کار سونی به تنهایی باعثش شکست خواهد شد بنده قبول ندارم مگر عکس این هارو ذکر کنید

          راجب سن هم اطلاع نداشتم طرز گفتگوتون تو سایت خیلی تنده و کلا پی سی و پلتفرم های دگ رو مورد هیت قرار میدین یه گیمر منطقی همچین عباراتی استفاده نمیکنه با تشکر

          • فرشاد گفت:

            من اصلا در مورد پلتفرم های دیگه نظری ندارم من خودم پی سی باز هم هستم و الان تو استیم دوتا 2 بازی میکنم یعنی اصلا پی سی رو با استراتژیک 20 سال پیش شروع کردم از زمان nfs 1 اینکه ایکس باکس رو میکوبم هم پرو بازی عده ای از فن هاست وگرنه به من چه ایکس باکس چی میسازه چی نمیسازه ولی وقتی سونی رو مثلا زیر سوال میبرن خوب منم به نوبه خودم کوتاه نمیومدم میدونی مثل قضیه فوتبال پرسپولیس استقلال میمونه هرکی طرفدار یه تیمه و روی تیمش هم تعصب داره بگذریم آقا سرتو درد نیارم واسه اینکه به کسی هم بر نخوره بازم عرض میکنم ( نظر شخصی بنده است ) من مخالف انتشار بازی های انحصاری روی هر پلتفرمی حتی پی سی هستم و دلیلم نه به خاطر تعصب به خاطر از دست دادن فن و خریداران پلی استیشن اینکه میگن اسپویل میشه و این حرفا رو من خیلی قبول ندارم شاید داستان رو بفهمی یا گیمپلی رو ببینی ولی یه مثل قدیمی هست که میگه شنیدن کی بود مانند دیدن پس اگه برای پی سی پورت بشه برای منی که زمان مهم نیست خب با خودم میگم چه کاریه سیستم خوب جمع میکنم هم انحصاری های سونی رو دارم هم به غیر از گیم از اون پی سی کل استفاده دیگه هم میبرم

    • ALI_BABA گفت:

      تازه سونی با این کارش خر پول تر هم میشه بعد تو فسقلی میگی برشکست می‌کنه عمو چقدر سوزش چقدر حقارت بابا خجالت بکشید بابا زشته چقدر عقده چقدر کمبود شما سونی فنا فقط از سقوط دکل پوز دادنتون ناراحتین تموم شد رفت

      • فرشاد گفت:

        ALI_BABA کوچولو تو توی کهکشان راه شیری بودی که من با آتاری داییم به دنیای گیم ورود کردم و الان که دارم باهات حرف میزنم 22 سال از روزی که گیمر شدم میگذره گیمفا باید یه سیستم ایجاد کنه هرچی اطلاعات کارت ملیشو ثبت کنه جلوی اسمش سنش بیفته بلکه یکم ادب و احترام از شما تینیجر ها دیده بشه

  • majidam گفت:

    دلیل خرید کنسول به خاطر کنسول بودنش هست نه انحصاری انحصاری تاثیر داره مستقیم اما انحصاریای کنسولها با کنسولها رقابت میکنن نه پی سی اونهایی که کنسول میخرن پی سی هم دارن . و دلیل خرید کنسول به خاطر اینکه فقط برای بازی ساخته شده و قابل حمل و کوچک بودنش هست که میتونی خیلی راحت روش بازی نصب کنی و به بازی با دوستهات بپردازی و هر جا هم دلت خواست میتونی همراه خودت ببری و خیلی راحت و سریع میتونی روشنش کنی و خیلی سریع بازی مورد نظرتو انتخاب کنی و خیلی سریع اون بازیرو بدون هیچ مشکلی اجرا کنی . پس اونهایی که کنسول دارن برای همیشه کنسول میخرن و هر کنسولی که انحصاری بیشتری داشته باشه اونو ترجیح میدن و پی سی در کل بحثش با کنسولها جدا هست و یک پلتفرم همه کاره هست و فقط برای بازی ساخته نشده . حالا برای ما ایرانیا بله صبور هستیم با صبورترین ادمهای کره ی خاکی هستیم حاظریم چهار سال بیشتر برای انحصاریهای سونی صبر کنیم اما چهار سال زیاده میگن نون وقتی تازه از تنور در میاد خوشمزه هست واقعا هم درسته سرد که بشه دیگه طعمشو از دست میده خوب اونجاها اونور مرزها صبر ندارن و همیشه پا به پای تکنلوژی روز پا گذاشتن و همراه تکنلوژی روز حرکت میکنن چون حقوقشون بالا هست و در کشورشون چیزی به اسم دلال بازی و انحصاری ندارن بلکه همه چیز رقابتی هست و شرکتها همیشه برای اینکه از همه جلو بزنن کیفیت جنسشون بالا میبرن و ارزونتر میفروشن چون دلال اونجا مرده اوکی . چهار سال خیلی زیاده ها و اونها اونور مرزها منتظر نمیمونن تا کنسول اومد میخرنش و به روز هستن کلا . بله بازی وقتی تازه باشه لذتبخش هست بعد که سرد شد خوبه اما همون طعم قبلیشو نداره اما خوب شکمو سیر میکنه اما شکم تعجب نمیکنه . پی سی مثل کشتی میمونه که میتونه همه چیزو در خود جای بده حتی هواپیما پس اونهایی که با هواپیما سوار میشن برای چی سوار هواپیما میشن وقتی کشتی هست ایا این کشتیها تونستن جای هواپیماها بگیرن

    • داداش اون ۳ خط اول کامنتت رو با ذکر مثال توضیح بده 😊

  • Mr Hill93 گفت:

    دیگه بعد گاد اف وار
    من باور میکنم گوست ک چیزی نیست
    اون ریمیک تلو ۱ هم ب احتمال ۹۹ درصد برا PC عرضه میشه
    همینطور بلاد بورن و اسپایدر من یک و مایلز مورالس

  • کسی کهpc داره فقط یه کارت گرافیک هر چند سالی یه بار عوض میکنه نه کل سیستم بعد بازیهای کنسول گرونن همون اشتراک ماهیانه زیاده برای کسی که پول اینترنت نداره

  • Samul گفت:

    چی شده اینهمه جو منفی چیه؟
    تو جای سمی مثل توییتر داشتن از این کار سونی حمایت میکردن و می گفتن کار خوبی کرده
    به ایکس باکس نداده که به یه پلتفرم کاملا بی طرف داده که نمیدونم چه مشکلی باهاش دارین
    واقعیت رو قبول کنین که دیگه عصر کنسول نزدیکه به پایان برسه و کلاود گیم جاشو میگیره
    پس شرکت ها باید روی چیز های دیجیتالیشون کار کنن

    • witcher_cdpr گفت:

      کی گفته استیم بیطرفه ؟ اتفاقا استیم رقیب سرسخت پلی استیشنه . سونی با اینکارش پلتفرم رقیبو تقویت میکنه و پلتفرم خودشو تضعیف میکنه منکه الان استیمو ترجیح میدم به پلی استیشن و قصد دارم در آینده از پلی استیشن به pc ( استیم ) کوچ کنم منتهی یه هزار تومنی هم برای بازیهای سونی خرج نمیکنم همشونو کرکی میزنم بر بدن

      • Samul گفت:

        استیم پلتفرم بود ما نمیدونستیم؟😂
        استم فروشگاهه پیسی هم ربطی بهش نداره

        • witcher_cdpr گفت:

          استیم اینقدر پیشرفت کرده و اینقدر هویت پیدا کرده که خیلی ها ازش به عنوان یه پلتفرم یاد میکنند اصلا بگو pc واقعا چرا فکر کردی pc بیطرفه چرا فکر میکنی کاربر پلی استیشن نمیتونه از پلی استیشن به pc مهاجرت کنه زمانی که مایکرو انحصاریهاشو برای پیسی داد طیف زیادی از ایکس باکس فنا از ایکس باکس به پیسی مهاجرت کردند آخر سرم فروش ایکس باکس با افت فروش وحشتناکی روبرو شد تا اینکه مایکروسافت گیم پس معرفی کرد و کم کم دلیل اصلی خرید ایکس باکس ، گیم پس شد آیا سونی میتونه چیزی شبیه گیم پس بسازه تا از افت فروش کنسولاش جلوگیری کنه ؟ اصلا وقتی وضعش خوبه بازیهاش بیست میلیون بیست میلیون فروش میره چرا باید کاری کنه که در آینده مجبور بشه بازیهاشو روز عرضه بزاره روی سرویس پنج دلاری

  • Mr Hill93 گفت:

    بعد مشخص شدن عرضه شدن گاد اف وار
    دیگه هرچی شایعه بیاد باور میکنم ک ب حقیقت میپیونده
    احتمالا ریمیک تلو یکی ام ک شایعه شده بود برا پی سی ام میاد
    همینطور دیمن سولز و بلاد بورن و تلو ۲ و اسپایدر من یک و مایلز مورالس و پرسونا ۵

  • Mobin گفت:

    این نسل چه کلاهی سر اونایی که PS5 خریدن رفتش🤣
    کنسولی که نه انحصاری داره و نه گیمپس و مجبوری ۷۰ دلار بابت هر بازی بدی

  • Mobin گفت:

    بماند همه این بازی هایی که روی PC پورت میشن با قابلیتGforce now روی xbox هم قابل استریم هستند
    و انویدیا دوباره اجازه دسترسی رو داده
    حتی یک دلیل هم دیگه برای خرید PS5 نیست به لطف عمو جیمبو

    • ALOY گفت:

      داداش تموم شد 😂 سایت رو ببین همه سونی فنا میرن سمت ایکس باکس
      همونایی که شعار کچل رو میدادن

    • واقعا انویدیا اجازه اجرای gforce now روی ایکس باکس رو داد؟

  • Mobin گفت:

    از فردا سهام داران لست ۱ مالی نیست فقط لست ۲

  • Johan Liebert گفت:

    بلاد و بده چیز دیگه ای نمیخوام لعنتی از اولشم همینو میخواستم نیومد که نیومد

  • Mobin گفت:

    در واقع داره پلتفرم پیسی ویندوز مایکروسافت میاد
    بازی های سونی با بالاترین کیفیت روی پلتفرم مایکروسافت👍

  • Mobin گفت:

    یادتون باشه جیم رایان صرفا یک بیزنسمَن و فقط به فکر خوشحالی سهام داراس
    در نتیجه تعجبی از بازی ۷۰ دلاری و کراس جن و پورت شدن همه بازی ها رو پیسی و ساخته شدن فیلم و سریال ازشون و اومدن به فورتنایت نداشته باشید

    خوشبختانه فیل اسپنسر گیمر واقعی هست

  • MonsterGamer گفت:

    دوستان يجوري صحبت ميكنين انگار سوني و مايكروسافت تمام سودشو از فروش كنسول ميكنن در صورتي كه اشتباهه هر دو كمپاني ميدونن كه نميتونن با توجه شرايط بازار و نبود قطعات و كمبود كنسول ورقابتي بودن قيمت سود زيادي رو فروش كنسول كنن پس بايد از فروش بازي و لوازم جانبيشون سود كنن كه بخاطر كمبود كنسول صرف اقتصادي نداره كه يه بازي انحصاري فقط يه كنسول عرضه كنن
    حالا يه سري فن بوي نشستن ميگن سوني چند وقت ديگه كلا نابود ميشه فلان اينم بگم اينكه سوني مياد چندتا از تاپ ترين بازياشو واسه pc پورت ميكنه تصميم يه شبه و يه نفره نيست درسته جيم رايان رئيس بخش ps ولي دليل نميشه تصميم به اين مهميو يه نفره بگيره

    • witcher_cdpr گفت:

      داداش سود اصلی سونی از فروش یکی دو میلیونی بازیهاش روی استیم اونم با قیمتای پایین استیم نیست سود اصلی سونی از سهم سی درصد فروش بازیهای مولتی پلتفرم روی استورشه از پنجاه میلیونی که پلاس میخرن از سهم سی درصد خریدهای درون برنامه ایی روی استورشه فقط سودی که سونی از فورتنایت بابت حق کراس پلی و سهم سی درصد خریدهای درون برنامه ایش از اپیک گرفته اندازه کل سود انحصاری های نسل هشتشه . این سیاست سونی در صورت ادامه دادن باعث کاهش فروش ps5 میشه اونوقت ببینم بازم میتونه اینقدر پول از اپیک بابت فورتنایت بگیره یا نه جوابش مسلما یه نه بزرگه

  • Sad boy گفت:

    بخورید و بیاشامید ولی اسراف نکنید🙂🙃
    (فشار)
    تقدیم به سونی فنای عزیزم

  • Starwarszero گفت:

    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  • اره دیگه سونی هم دیگه داره کنسول اصلیشو به مرور زمان پی سی میکنه :)))