نتفلیکس در حال حاضر قصد خرید استودیوهای بیشتری را ندارد
با وجود اینکه شرکت نتفلیکس اخیرا یک استودیوی بازیسازی را تصاحب کرده است، اما در حال حاضر قصد ادامهی این روند را ندارد.
ماه ژولای بود که غول صنعت استریم یعنی نتفلیکس از گسترش فعالیت خود به حوزهی بازیهای ویدیویی خبر داد و یکی از اعضای کلیدی الکترونیک آرتس (Electronic Arts) و فیسبوک را به عنوان مدیر این بخش از شرکت برگزید. نتفلیکس در ادامه و در اواخر ماه سپتامبر، نایت اسکول (Night School) را خریداری کرد. استودیویویی که عنوان تحسینشدهی Oxenfree را در کارنامهی خود دارد.
این هفته و در جریان گزارش مالی نتفلیکس، مدیران این شرکت به توضیح دربارهی رویکرد آیندهی خود در قبال استودیوهای بازیسازی پرداختند:
آیندهی استودیوی نایت اسکول پر از پتانسیل خواهد بود. [اما از ما] انتظار نداشته باشید که به خرید [استودیوهای بازیسازی] ادامه دهیم. این مسئله یکی از رویکردهایی است که ما اتخاذ میکنیم و زمانی آن را به کار میبندیم که موقعیتی مناسب به وجود آمده باشد.
بر اساس گزارش مالی، شما میتوانید بگویید که وقتی مسئلهی ادغام و تملک (M&A) به میان بیاید، انتخابهای دقیقی میکنیم. اما وقتی که یک فرصت به وجود بیاید، وقتی که ما احساس کنیم که با یک شرکت هماهنگ شدهایم، [آن وقت است که] من فکر میکنم از این موقعیت استفاده خواهیم کرد اما تاکید میکنم که رویکرد شرکت همین است و چیز بیشتری وجود ندارد.
با این توضیحات، میتوان گفت که نتفلیکس قطعا استعدادی خاص در نایت اسکول دیده و به همین سبب آن را به عنوان اولین استودیوی تاریخ این شرکت انتخاب کرده است. اما دقیقا چه ویژگی منحصربهفردی در این استودیو وجود دارد؟ مسئلهای که در ادامهی این گزارش به آن اشاره میشود:
ما به شدت دربارهی تیم [نایت اسکول] هیجانزده هستیم. کار اصلی که آنها انجام دادهاند، تلاش برای اکتشاف داستان و روایت در کنار کشف مکانیکهای مرکزی [تجربهی] بازی است. ما فکر میکنیم که این [شیوه] حقیقتا با چیزی که ما به دنبال انجام آن هستیم، تناسب دارد.
خیلی خوب است که آنها (نایت اسکول) را درگیر این پروژه بکنیم و به ایدهها و نظرات آنها گوش بسپاریم. من انتظار دارم که این همکاری در طول سالیان آینده پربار باشد.
در حال حاضر استودیوی نایت اسکول مشغول توسعهی عنوان Oxenfree II: Lost Signals است. این بازی در سال ۲۰۲۲ بر روی کنسولهای پلیاستیشن ۴، پلیاستیشن ۵، نینتندو سوییچ و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد.
پر بحثترینها
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- بازی چندنفره Horizon احتمالاً در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد
- مایکروسافت: هر دستگاهی میتواند یک ایکس باکس باشد
- گزارش: Final Fantasy 16 روی PC تنها ۲۸۹ هزار نسخه فروخته است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
نظرات
خوبه. لطفا دست نزن به استودیوهای گیمینگ. به اندازه ی کافی توی اقتباس هاشون گند زدی
خیلی کار خوبی کردن
فعلا ببینن میتونن موفق بشن بعد برن بخرن
خدا خیرت بده
دل گیمرها رو شاد کردی خداخیرت بده…
((مانع ایجاد کن که بعد برطرف کردن اون مانع باعث شادی دلها بشه 😂))