ورود جدی نتفلیکس به صنعت بازی‌های ویدیویی از سال آِنده
ورود جدی نتفلیکس به صنعت بازی‌های ویدیویی از سال آِنده
ورود جدی نتفلیکس به صنعت بازی‌های ویدیویی از سال آِنده
ورود جدی نتفلیکس به صنعت بازی‌های ویدیویی از سال آِنده

نتفلیکس از سال آینده به طور جدی وارد صنعت بازی های ویدیویی خواهد شد

محمد حسین کریمی
۱۴:۰۹ ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
ورود جدی نتفلیکس به صنعت بازی‌های ویدیویی از سال آِنده

شرکت نتفلیکس (Netflix) همیشه به صنعت بازی‌های ویدیویی تمایل داشته، اما حالا قرار است با احداث بخش مختص نشر بازی‌های ویدیویی، به شکلی تمام عیار و همه جانبه وارد این صنعت شود.

ساعاتی پیش نتفلیکس اعلام کرد که مدیر ارشد سابق شرکت الکترونیک آرتس (Electronic Arts) و Oculus را استخدام کرده است تا تیم نشر بازی‌های ویدیویی در نتفلیکس را رهبری کند. این مدیر با تجربه مایک وِردو (Mike Verdu) نام دارد که در تیم واقعیت مجازی Oculus شرکت فیسبوک کار کرده است. او از اوایل دهه‌ی ۹۰ میلادی در صنعت بازی‌های ویدیویی فعالیت دارد. وِردو استودیویی به نام لجند اینترتینمنت (Legend Entertainment) را تاسیس کرد که مدتی بعد توسط جی‌‌تی اینتراکتیو (GT Interactive) خریداری شد.

اگرچه هنوز نتفلیکس مشخص نکرده است که بخش نشر بازی‌های ویدیویی چه رویکردی را پیش می‌گیرد، اما مارک گرمن (Mark Gurman) به این نکته اشاره کرد که هدف اصلی آن‌ها این است که از سال‌ آینده “ارائه‌ی بازی‌های ویدیویی در قالب سرویس” را شروع کنند.

نتفلیکس

در کنار تمامی این موارد، نتفلیکس ۵ سال گذشته را صرف خلق کالکشنی از سریال‌های تلویزیونی بر اساس بازی‌های ویدیویی کرده است. ما شاهد انیمیشن‌هایی بر اساس DOTA 2 و Castlevania بودیم که توانستند نظر مخاطبین را به خود جلب کنند. از طرفی سریال The Witcher نیز به طور اختصاصی برای آن‌ها تولید شد و فصل دوم آن نیز در اواخر امسال عرضه خواهد شد.

ورود به صنعت بازی‌های ویدیویی به هیچ عنوان کار آسانی نیست، زیرا شرکت‌های باتجربه‌ای وجود دارند که برای مدتی طولانی بازی‌ تولید کرده‌اند. رقابت با این شرکت‌ها نیازمند برنامه‌ریزی دقیق، مدیریت مالی مناسب و محتوای متفاوت است. شرکت گوگل سرویس استریم بازی‌های ویدیویی تحت نام استیدیا را مدتی پیش راه انداخت. اگرچه این سرویس همچنان به کار خود ادامه می‌دهد، اما گوگل تنها یک سال پس از احداث چندین استودیو برای تولید محتوا، تصمیم گرفت که آن‌ها را تعطیل کند.

به نظر می‌رسد سرمایه تنها عامل حیاتی برای ورود به صنعت بازی‌های ویدیویی نیست، بلکه باید استعداد، رویکرد و موقعیتی مناسب نیز محیا باشد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ورود جدی نتفلیکس به صنعت بازی‌های ویدیویی از سال آِنده
ورود جدی نتفلیکس به صنعت بازی‌های ویدیویی از سال آِنده
ورود جدی نتفلیکس به صنعت بازی‌های ویدیویی از سال آِنده
ورود جدی نتفلیکس به صنعت بازی‌های ویدیویی از سال آِنده
ورود جدی نتفلیکس به صنعت بازی‌های ویدیویی از سال آِنده

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

ورود جدی نتفلیکس به صنعت بازی‌های ویدیویی از سال آِنده