شیطان هرگز نمی‌گرید؛ مروری بر فرنچایز Devil May Cry - گیمفا
شیطان هرگز نمی‌گرید؛ مروری بر فرنچایز Devil May Cry - گیمفا
شیطان هرگز نمی‌گرید؛ مروری بر فرنچایز Devil May Cry - گیمفا
شیطان هرگز نمی‌گرید؛ مروری بر فرنچایز Devil May Cry - گیمفا
شیطان هرگز نمی‌گرید؛ مروری بر فرنچایز Devil May Cry - گیمفا
شیطان هرگز نمی‌گرید؛ مروری بر فرنچایز Devil May Cry - گیمفا

شیطان هرگز نمی‌گرید؛ مروری بر فرنچایز Devil May Cry

آرمان زرمهر
۰۹:۰۰ ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
شیطان هرگز نمی‌گرید؛ مروری بر فرنچایز Devil May Cry - گیمفا

عناوین ژانر Hack And Slash همیشه جزو عناوین پرطرفدار صنعت بازی‌های ویدیویی در بین گیمرها بوده است و بسیاری از فرنچایزهای حاضر در این ژانر حسابی در دل و خاطرات گیمرها برای خود جا باز کرده‌اند، اما جالب است که بدانید برخلاف باور بسیاری فرنچایزی که امروز در این مقاله قصد داریم درباره‌اش صحبت کنیم یعنی Devil May Cry با وجود شباهت‌های بسیار زیاد به این ژانر یک عنوان Hack n slash نمی‌باشد بلکه ترکیبی بین این ژانر و ژانر Beat’em Up می‌باشد که در نهایت بوجود آورنده ژانری به نام Stylish Action می‌باشد که میزبان عناوینی هم‌چون Metal Gear: Revengeance، Bayonetta و بسیاری از عناوین دیگر بوده است.

اما از آنجایی که این فرنچایز از ابتدا به عنوان یک فرنچایز در ژانر Hack n Slash شناخته شده است ما نیز در این مقاله از آن به عنوان یک فرنچایز در همین ژانر یاد می‌کنیم.

شیطان هرگز نمی‌گرید؛ مروری بر فرنچایز Devil May Cry - گیمفا
اولین نسخه‌ی این فرنچایز شروع کننده‌ی دوره‌ای جدید و متفاوت برای عناوین Hack and slash بود.
  • Devil May Cry 1 ؛ شروعی بر گریه‌ی شیطان

اولین نسخه از این فرنچایز به کارگردانی Hideki Kamiya توسط کپ‌کام در تاریخ ۲۳ آگوست سال ۲۰۰۱ برای کنسول Playstation 2 منتشر شد و به سرعت بر سر زبان‌ها افتاد و با واکنش فوق‌العاده مثبتی از طرف گیمرها و منتقدان روبرو شد. نسخه‌ی اول این فرنچایز در اصل شروع  و استایلی جدید در زمینه‌ی مبارزات در یک عنوان Hack And Slash بود که برای اولین بار به پلیر این اجازه را می‌داد که با استایل خاص خود به مبارزه بپردازد.

گیم‌پلی این بازی ارائه‌دهنده‌ی تجربه‌ای جدید، خاص و روان بود که در دوره‌ی خودش باعث محبوبیت دوچندانش شد. استفاده از اسلحه‌های سرد و گرم متفاوت و آزادی عمل پلیرها در ساخت کمبوهای مختلف باعث بوجود آمدن روندی پویا و سرگرم‌کننده در گیم‌پلی این بازی بود. در حالی که مشکلاتی در زوایای دوربین در بعضی نقاط بازی وجود داشت، اما نمی‌توان از آن به عنوان یک اشکال بزرگ یاد کرد.

شیطان هرگز نمی‌گرید؛ مروری بر فرنچایز Devil May Cry - گیمفا
گیم‌پلی این بازی ارائه‌دهنده‌ی تجربه‌ای جدید، خاص و روان بود که در دوره‌ی خودش باعث محبوبیت دوچندانش شد و دلیل اصلی موفقیت این عنوان بود.

Dante در ابتدا شخصیتی بسیار متفاوت با شخصیتی که ما از او در نسخه‌ی سوم مشاهده کردیم داشت. او شخصیتی جدی‌تر را در این نسخه به تصویر می‌کشد و خیلی خبری از شوخی‌های همیشگی او در این نسخه نیست، می‌‌توان گفت که در دو نسخه‌ی ابتدایی سازندگان هنوز سعی داشتند هویتی ثابت برای فرنچایز تازه نفس خود پیدا کنند. روایت داستانی بازی با اینکه مشکلاتی داشت اما قطعا سرگرم‌کننده و جذاب بود و به خوبی توانست پلیرها را با کرکترهای بازی ازجمله Trish، Virgil (Nelo Angelo)، Dante آشنا کند و پایه‌گذار روابط آینده‌ی آن‌ها باشد.

در نهایت داستانی جذاب، گیم‌پلی‌ای سرگرم کننده، طراحی باس‌های خاص و ساندترک‌های فوق‌‌العاده‌ی این عنوان توانستند نام این بازی را به عنوان یکی از سرگرم‌کننده‌ترین عناوین Hack And Slash در ذهن گیمرها حک کند و شروع کننده‌ی راهی طولانی و پر فراز و نشیب برای این فرنچایز باشند.

همچنین شما می‌توانید از طریق این لینک نقد این بازی به یادماندنی را در گیمفا بخوانید.

شیطان هرگز نمی‌گرید؛ مروری بر فرنچایز Devil May Cry - گیمفا
نسخه‌ی دوم این فرنچایز درحالی که المان‌های زیادی به گیم‌پلی بازی اضافه کرد اما در بسیاری دیگر از نقاط ضعیف عمل کرد.
  • Devil May Cry 2؛ درس عبرتی برای همیشه

همانطور که در بالا اشاره کردم کپ‌کام در طول ساخت دو نسخه‌ی اول این فرنچایز سعی داشت هویتی ثابت و درست برای آن پیدا کند. نسخه‌ی دوم در تاریخ ۲۵ ژانویه سال ۲۰۰۳ برای کنسول Playstation 2 منتشر شد. این نسخه پکیجی مملو از اشکالات کوچک و بزرگ بود! این مشکلات نه تنها باعث می‌شدند تجربه‌ی این بازی مانند نسخه‌ی پیشین خود جذاب و خاص نباشد بلکه بر روی تمام نکات مثبت این عنوان نیز سایه انداخته‌اند.

طراحی دشمنان و باس‌های این عنوان به هیچ عنوان از جذابیت نسخه‌ی قبلی خود برخوردار نبودند و به شدت از طراحی‌های خسته‌کننده‌ای بهره‌مند بودند و ترکیب شدن آن‌ها با مراحل خاکستری و بی‌روح بازی باعث از بین رفتن بسیاری از جذابیت‌های بازی می‌شدند.

داستان‌سرایی این نسخه می‌توانست بهتر باشد اگر کرکترهای بازی از یک جذابیت نسبی برخوردار بودند و همچنین کمی پیچش در داستان بازی وجود داشت. همانطور که اشاره کردم دشمنان و آنتاگونیست این نسخه از جذابیت بسیار پایینی برخوردار بودند اما این مشکل در کرکترهای اصلی و فرعی بازی از جمله Dante و Lucia هم دیده می‌شود. Dante از شخصیتی بسیار خشک‌تر از نسخه‌ی قبلی برخوردار است که باعث می‌شود ارتباط برقرار کردن با او بسیار سخت باشد، همچنین شخصیت Lucia نیز برخلاف Trish در نسخه‌ی قبلی نقش کرکتر مکمل را به‌خوبی ایفا نمی‌کند و به راحتی به فراموشی سپرده می‌شود.

شیطان هرگز نمی‌گرید؛ مروری بر فرنچایز Devil May Cry - گیمفا
شخصیت Lucia درحالی که سعی داشت جایگزینی برای Trish باشد اما نمی‌تواند نقش مکمل را به خوبی ایفا کند و به شخصیتی فراموش شدنی تبدیل می‌شود.

گیم‌پلی این نسخه بخشی بود که می‌توان گفت از پیشرفت‌هایی نسبت به نسخه‌ی پیشین خود برخوردار بود و سازندگان سعی کرده بودند با اضافه کردن انیمیشن‌های جدید به بخش مبارزات و اضافه کردن برخی اسلحه‌های جدید، تجربه‌ای روان‌تر به گیمرها ارائه دهند اما متاسفانه مشکلات متعدد این نسخه باعث می‌شود ارزش این بهبودها از بین برود. همچنین این نسخه از طرف بسیاری از منتقدان و طرفداران نقدهای منفی شدیدی دریافت کرد و نه تنها به ضعیف‌ترین نسخه‌ی این فرنچایز تبدیل شد بلکه با فروش ضعیفی نیز روبرو شد.

در نهایت می‌توانم بگویم به عنوان یک طرفدار پروپاقرص این فرنچایز، این نسخه به هیچ عنوان تجربه‌ای به یادماندنی برای من نبود اما همیشه از آن به عنوان اشتباهی یاد می‌کنم که باعث شد کپ‌کام نیازها و پتانسیل این فرنچایز را دریابد و انتخاب‌های درست در قبال ادامه‌ی آن بگیرد. البته لازم به ذکر است که این نظر من و عمده‌ای از طرفداران این فرنچایز است اما قطعا افرادی هستند که خاطرات بسیارخوبی با این نسخه دارند و از آن لذت برده‌اند.

شیطان هرگز نمی‌گرید؛ مروری بر فرنچایز Devil May Cry - گیمفا
کپ‌کام با درس گرفتن از اشتباهاتش در نسخه‌ی قبلی و ایجاد تغییرات اساسی در تمامی بخش‌های این بازی این نسخه‌ را به یکی از برترین و محبوب‌ترین نسخه‌های این فرنچایز تبدیل کرده.
  • Devil May Cry 3: Dante’s Awakening؛ شروعی تازه و متفاوت

نسخه‌ی سوم این فرنچایز پس از گذشت دو سال، در تاریخ ۱۷ فوریه سال ۲۰۰۵ و حدود یک‌ماه قبل از عرضه‌ی رقیب قدرتمند خود یعنی اولین نسخه‌ی فرنچایز God Of War منتشر شد. این نسخه با درس گرفتن از اشتباهات نسخه‌ی قبلی ایجاد یک تغییر کلی و اساسی در فرنچایز ایجاد کرد و به یکی از دوست‌داشتنی‌ترین و به یادماندنی‌ترین بازی‌ها نه تنها در فرنچایز و ژانر خود بلکه در کل صنعت بازی‌های ویدیویی تبدیل شد.

 لازم به ذکر است که این نسخه علاوه بر شروعی تازه برای فرنچایز، اولین نسخه‌ی فرنچایز از نظر خط داستانی نیز می‌باشد؛ ترتیب نسخه‌‌ها از نظر داستانی از چپ به راست به شرح زیر می‌باشد:

DMC 3، DMC 1، DMC 2، DMC 4، DMC 5

این عنوان تغییراتی اساسی در شیوه‌ی داستان‌سرایی و شخصیت‌پردازی کرکترها ایجاد کرد. شخصیت Dante در این نسخه به یک شخص کاملا متفاوت و شوخ‌طبع تبدیل شده است که باعث می‌شود پلیر راحت‌تر با او ارتباط برقرار کند. همچنین داستان بازی یک داستان احساسی، پر فراز و نشیب و جذاب را روایت می‌کند، همچنین تعداد زیادی کرکتر جدید از جمله Lady (Mary) در این بازی معرفی می‌شوند که داستان بازی به خوبی به آنها می‌پردازد. همچنین کرکترهایی قدیمی‌تر همچون Vergil نیز با ظاهر و شخصیتی متفاوت بازمی‌گردند و نقشی اساسی در داستان بازی ایفا می‌کنند.

شیطان هرگز نمی‌گرید؛ مروری بر فرنچایز Devil May Cry - گیمفا
این نسخه از یک آرسنال گسترده و متنوع برخوردار است که لذت مبارزات را چندین برابر می‌کند.

گیم‌پلی بازی میزبان اسلحه‌های بسیارجذاب و متعددی است که تنوع این بخش را نسبت به نسخه‌های قبلی خود چندین برابر می‌کند، همچنین این تنوع تاثیر مستقیم بر کمبوها و تنوع آنها دارد که باعث می‌شود لذت مبارزات و تجربه‌ی کمبوهای مختلف چندین برابر شود. مراحل و باس‌فایت‌های این عنوان نیز بسیار جذاب و چالش برانگیز هستند. به طور کلی این نسخه از یکی از برترین طراحی مراحل و دشمنان بین نسخه‌های این خانواده بهره‌مند است.

موسیقی متن و ساندترک‌های این بازی نیز مانند دیگر بخش‌های این عنوان از تنوع و جذابیت خاص خود بهره‌مند هستند که ترکیب آن با بخش‌های دیگر یک هارمونی زیبا و به یادماندنی را به ‌وجود می‌آورد که بعد از گذشت سالیان طولانی همچنان جزو برترین عناوین Stylish Action/Hack And Slash است و همچنین فروش بسیارخوبی را نیز تجربه کرد.

همچنین لازم به ذکر است که کالکشنی HD حاوی سه نسخه‌ی ابتدایی این فرنچایز برای کنسول‌های نسل هفتم، هشتم و همچنین PC منتشر شده است.

شیطان هرگز نمی‌گرید؛ مروری بر فرنچایز Devil May Cry - گیمفا
قرار دادن Nero به عنوان کرکتر اصلی در این نسخه درحالی که ریسک بسیاربزرگی برای کپ‌کام بود اما سازندگان به خوبی توانستند از پس طراحی و شخصیت‌پردازی او بر بیایند.
  • Devil May Cry 4؛ شیاطین قطعا می‌گریند

بعد از حدود سه سال استراحت این فرنچایز، کپ‌کام با نسخه‌ای جدید به صحنه‌ی رقابت بازی‌های ویدیویی بازگشت و نسخه‌ی چهارم این سری را در تاریخ ۳۱ ژانویه سال ۲۰۰۸ برای کنسول‌های نسل هفتم و PC منتشر شد، لازم به ذکر است که در سال ۲۰۱۵ نسخه‌ای با نام Devil May Cry 4: Special Edition برای PC و کنسول‌های نسل هشتم نیز منتشر شد.

نسخه‌ی چهارم برای اولین‌بار طرفداران را با کرکتری جدید به نام Nero آشنا می‌کند و پلیرها بیش از نصف داستان بازی را با این کرکتر طی می‌کنند. Nero کرکتری بسیار بالانس بود، نه بسیار جدی و نه بسیار شوخ‌طبع.

 همچنین شخصیت او به‌جز تنوع در موارد ظاهری از عمق خوبی نیز برخوردار بود و در طول داستان بازی بخش‌های متفاوت از شخصیت او نمایان می‌شود و همین شخصیت‌پردازی مناسب و استایل خاص او باعث شد به سرعت به کرکتری محبوب در دل بسیاری از طرفداران این فرنچایز تبدیل شود.

شیطان هرگز نمی‌گرید؛ مروری بر فرنچایز Devil May Cry - گیمفا
Dante همچنان یک کرکتر بسیار مهم و دوست‌داشتنی در این نسخه می‌باشد و ما دائما درحال مشاهده‌ی کشمکش‌های جذاب او با ‌Nero هستیم.

قرار دادن Nero به عنوان کرکتر اصلی در این عنوان قدمی با ریسک بسیار بالا برای کپ‌کام بود که خوشبختانه به خوبی از پس برداشتنش بر آمدند. همانطور که اشاره کردم حدود نصف داستان بازی را توسط Nero طی می‌کنید و در نصف دیگر کنترل Dante را برعهده خواهید گرفت. این موضوع و گیم‌پلی کاملا متفاوت هرکدام از این دو کرکتر تنوع فوق‌العاده‌ای به این عنوان می‌دهد به شکلی که در طول تجربه‌ی این بازی هرگز احساس خستگی نمی‌کنید. شما دائما درحال یادگیری کمبوهای جدید هستید، همچنین تنوع و تعداد اسلحه‌های این بازی بخصوص در نقش کرکتر Dante به قدری زیاد است که شما می‌توانید ده‌ها کمبوی متفاوت را بسازید و در مبارزات از آنها استفاده کنید.

داستان‌سرایی این عنوان مملو از احساسات مختلف است و تعامل بسیار جالب بین دو کرکتر اصلی یعنی Dante و Nero باعث می‌شود پلیر دائما برای کات‌سین‌های این بازی هیجان‌زده باشد. همچنین دشمنان و ‌باس‌های این عنوان نیز از طراحی و تنوع خوبی بهره‌مند هستند و برخی از آنها قطعا در لیست دشمنان موردعلاقه‌ی شما در این فرنچایز قرار می‌گیرند.

به عنوان سخن پایانی درباره‌ی این عنوان باید بگویم که یک تجربه‌ی تازه و کاملا متفاوت با نسخه‌های قبلی بود که پیاده‌سازی آن ریسک فراوانی از طرف ‌کپ‌کام می‌طلبید به دلیل اینکه کرکتر Nero به عنوان یک پروتاگونیست باید به اندازه‌ای جذاب و سرگرم کننده می‌بود تا پلیرها بخصوص طرفداران قدیمی بتوانند او را قبول کنند و خوشبختانه کپ‌کام به خوبی از پس طراحی این کرکتر برآمد و در نهایت این نسخه به پرفروش‌ترین نسخه‌ی فرنچایز تبدیل شد تا اینکه رکورد فروش آن توسط نسخه‌ی پنجم شکسته شد.

شیطان هرگز نمی‌گرید؛ مروری بر فرنچایز Devil May Cry - گیمفا
درحالی که نمی‌توانیم این عنوان را یک ریبوت موفق و لایق برای Devil May Cry بدانیم اما می‌توان از آن به عنوان یک بازی Stylish Action/Hack And Slash سرگرم کننده یاد کرد.
  • DMC: Devil May Cry؛ نسخه‌ای جذاب اما بدون هویت

در طول سال‌ها شاهد ریبوت‌ها و ریمیک‌های مختلفی در فرنچایزهای بزرگ بوده‌ایم که برخی از آن‌ها باعث پیشرفت آن فرنچایزها و برخی دیگر به خاطراتی تلخ برای طرفداران آن فرنچایز تبدیل شدند. درحالی که نمی‌توان نسخه‌ی ریبوت  Devil May Cry را یک بازی بد دانست اما قطعا می‌توان از آن به عنوان یک خیانت به هویت و قلب‌تپنده‌ی این فرنچایز یاد کرد. این بازی توسط استودیوی Ninja Theory ساخته و در تاریخ ۱۵ ژانویه سال ۲۰۱۳ برای کنسول‌های نسل هفتم و PC منتشر شد، همچنین چند سال بعد نسخه‌ای با نام DMC: Devil May Cry Definitive Edition برای کنسول‌های نسل هشتمی نیز منتشر گردید. این اولین باری بود که کپ‌کام ساخت یک نسخه از این فرنچایز را به یک استودیوی خارجی سپرد!

از آنجایی که این بازی یک ریبوت است داستان و کرکترهای بازی کاملا متفاوت با نسخه‌های اصلی ساخته شده‌اند و اولین نقد به این بازی در این بخش وارد می‌شود. این نسخه ‌Dante را به عنوان یک جوان خوش‌گذران و کاملا در جهت مخالف با Dante خوشتیپ و استایلیش نسخه‌های اصلی به تصویر می‌کشد و این موضوع آنچنان برای طرفداران خوش‌آیند نبود، همچنین بسیاری از کرکترها از تایم‌لاین اصلی این فرنچایز به این نسخه راه پیدا نکردند. Mundus پادشاه شیاطین و آنتاگونیست نسخه‌ی اول نیز در این نسخه حضور دارد اما این‌بار در ظاهر یک انسان!

این تنها بخشی از تغییرات کرکترهای این نسخه بود که برای طرفداران قدیمی این فرنچایز ناخوش‌آیند بود. روایت داستانی بازی از جذابیت خوبی برخوردار بود اما به هیچ عنوان نمی‌توانست کرکترهای بی‌روح و کلیشه‌ای این نسخه را توجیه کند.

شیطان هرگز نمی‌گرید؛ مروری بر فرنچایز Devil May Cry - گیمفا
گیم‌پلی این بازی تنها بخشی است که تقریبا به نام خود پایبند مانده است و یک تجربه‌ی لذت‌بخش را ارائه می‌دهد.

این نسخه از گیم‌پلی بسیار روان و سرگرم کننده‌ای برخوردار است و در بخش اسلحه‌های گرم و سرد نیز از تنوع بسیار خوبی برخوردار است و هرآن چیزی است که از گیم‌پلی یک نسخه‌ی Devil May Cry و به طورکلی از یک بازی Hack And Slash  خوب انتظار دارید، همچنین Devil Trigger نیز در این نسخه دست‌خوش تغییراتی شده است که می‌توان گفت به اندازه‌ی Devil Trigger نسخه‌های اصلی هیجان‌انگیز نیست. لازم به ذکر است که این بازی یک درخت مهارت‌ها نیز در اختیار پلیر قرار می‌دهد که می‌تواند تنوع خوبی به مبارزات و کمبوهای بازی بدهد.

این بازی از گرافیک بسیارخوبی برخوردار است، اما در زمینه‌ی طراحی محیط و مراحل درحالی که به طور مستقل بسیار خوب طراحی شده‌اند اما متاسفانه به هیچ عنوان استانداردهای یک عنوان Devil May Cry را رعایت نمی‌کنند.

موسیقی متن و ساندترک‌های این نسخه بسیارخوب ساخته و جای‌گذاری شده‌اند و هماهنگی خوبی با گیم‌پلی بازی دارند که در این زمینه هنوز می‌توان ردپای نسخه‌های پیشین فرنچایز را یافت.

به طور کلی این نسخه درحالی که به عنوان یک بازی Hack And Slash بسیارخوب عمل می‌کند اما در بازسازی درست و منطقی داستان و کرکترهای این فرنچایز شکست می‌خورد و به همین دلیل بسیاری از طرفداران از آن ناراضی بودند، این عنوان سعی دارد هویتی کاملا جدید برای خود بسازد بدون اینکه تاریخ، عمق و ارزش کرکترها و داستان‌های نسخه‌های قبلی را در نظر بگیرد و به همین دلیل به یک عنوان بی‌هویت تبدیل می‌شود که صرفا نام این فرنچایز را به دوش می‌کشد.

درحالی که نمی‌توانم لذت بردنم از این نسخه را به عنوان یک بازی Hack And Slash انکار کنم اما هرگز نمی‌توانم آن را به عنوان یک نسخه از این فرنچایز در نظر بگیرم و خوشحال هستم که کپ‌کام به درخواست‌های طرفداران توجه کرد و این فرنچایز را به راه اصلی خود برگرداند و درحالی که احتمال ساخت ادامه‌ای برای این ریبوت وجود دارد اما به نظر من بعد از موفقیت‌های فراوان نسخه‌ی پنجم دیگر هیچ‌وقت قرار نیست شاهد ادامه‌ای برای این ریبوت باشیم.

شیطان هرگز نمی‌گرید؛ مروری بر فرنچایز Devil May Cry - گیمفا
از نسخه‌ی پنجم می‌توان به عنوان یک نامه‌ی عاشقانه از طرف سازندگان برای طرفداران این فرنچایز یاد کرد.
  • Devil May Cry 5؛ بازگشتی بزرگ و باشکوه

سال ۲۰۱۸ و بعد از سال‌ها درخواست‌های بی‌پایان طرفداران تشنه‌ی این فرنچایز در نهایت کپ‌کام در طی کنفرانس XBOX در رویداد E3 سال ۲۰۱۸ نسخه‌ی پنجم این فرنچایز را معرفی کرد و با پخش تریلری از بازی حسابی شعله‌ی ذوق و اشتیاق طرفداران این فرنچایز را شعله‌ور کرد.

ساخت این نسخه دوباره برعهده‌ی استودیوهای داخلی کپ‌کام قرار گرفت و آقای Hideaki Itsuno کارگردان نسخه‌های سوم و چهارم وظیفه‌ی کارگردانی این نسخه را عهده‌دار شد. این بازی در تاریخ ۸ مارچ سال ۲۰۱۹ برای کنسول‌های نسل هشتم و PC روانه‌ی بازار شد.

داستان بازی بعد از نسخه‌ی چهارم جریان دارد و دوباره میزبان بسیاری از کرکترهای قدیمی و محبوب این فرنچایز است. در این نسخه دوباره شاهد حضور Nero به عنوان کرکتر اصلی و قابل بازی در کنار Dante هستیم اما این‌بار یک کرکتر جدید و قابل بازی دیگر به نام V نیز در این نسخه معرفی می‌شود که نقش مهمی در روند داستانی بازی ایفا می‌کند. لازم به ذکر است که در این نسخه شاهد شخصیتی پخته‌تر و جذاب تر از Nero هستیم.

شیطان هرگز نمی‌گرید؛ مروری بر فرنچایز Devil May Cry - گیمفا
گیم‌پلی این نسخه نیز از هر نظر تجربه‌ای روان‌تر و لذت‌بخش‌تر را به پلیر منتقل می‌کند و همچنین از بیشترین تنوع اسلحه در کل فرنچایز بهره‌مند است.

داستان این نسخه قطعا از برترین عمق و روایت در بین نسخه‌های دیگر فرنچایز برخوردار است و به بهترین شکل رابطه‌ی بین سه کرکتر اصلی و پویایی تعامل بین کرکترهای اصلی و فرعی را به تصویر می‌کشد و دائما با پیچش‌های داستانی مختلف پلیر را غافل‌گیر می‌کند.

گیم‌پلی این نسخه نیز از هر نظر تجربه‌ای روان‌تر و لذت‌بخش‌تر را به پلیر منتقل می‌کند و همچنین از بیشترین تنوع اسلحه در کل فرنچایز بهره‌مند است. تنوع و گستردگی فوق‌العاده زیاد‌ مبارزات و کمبوهای هریک از کرکترهای قابل بازی باعث می‌شود این بازی به یک عنوان فوق‌العاده سرگرم‌کننده در این ژانر تبدیل شود و ارزش بازی‌کردن دوباره‌ی آن را بسیار بالا می‌برد.

مراحل، موسیقی و گرافیک بازی به زیبایی و با جزئیات زیاد ساخته شده‌اند و هرکدام مکملی برای دیگری هستند و لذت‌ تجربه‌ی این عنوان را چندین و چند برابر می‌کنند. و درنهایت کپ‌کام با ساخت این نسخه و ایجاد تغییرات و بهبودهای چشم‌گیر در آن نشان داد که برای طرفداران خود و عناوین‌اش ارزش قائل است و به مقدار زیادی اعتبار خود را در بین طرفدارانش بالا برد.

همچنین این نسخه توانست رکورد فروش نسخه‌ی چهارم این فرنچایز را بشکند و به پرفروش‌ترین و برترین نسخه‌ی این فرنچایز تبدیل شود.

  • سخن پایانی: فرنچایز Devil May Cry یکی از فرنچایزهای محبوب و با ارزش در صنعت بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود و مانند هر فرنچایز بزرگ و موفق دیگری دوران تاریک و روشن، صعود و سقوط زیادی را تجربه‌ کرده است اما درنهایت کپ‌کام با درس گرفتن از اشتباهات پیشین و توجه به نظر طرفداران این فرنچایز توانست این سری را به والاترین جایگاهش برساند. می‌توان نسخه‌ی پنجم این فرنچایز را نامه‌ای عاشقانه از طرف سازندگان برای طرفداران قدیم و جدید این فرنچایز دانست که سال‌های سال زبان‌زد جامعه‌ی گیمینگ خواهد بود.

Alireza

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

شیطان هرگز نمی‌گرید؛ مروری بر فرنچایز Devil May Cry - گیمفا
شیطان هرگز نمی‌گرید؛ مروری بر فرنچایز Devil May Cry - گیمفا
شیطان هرگز نمی‌گرید؛ مروری بر فرنچایز Devil May Cry - گیمفا
شیطان هرگز نمی‌گرید؛ مروری بر فرنچایز Devil May Cry - گیمفا
شیطان هرگز نمی‌گرید؛ مروری بر فرنچایز Devil May Cry - گیمفا
شیطان هرگز نمی‌گرید؛ مروری بر فرنچایز Devil May Cry - گیمفا
شیطان هرگز نمی‌گرید؛ مروری بر فرنچایز Devil May Cry - گیمفا
شیطان هرگز نمی‌گرید؛ مروری بر فرنچایز Devil May Cry - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • The Lord گفت:

    بله بدون شک دویل یکی از بهترین بازی های hack and slash میباشد

  • تاریخچه ی سری Devil May Cry در یک نگاه (به همراه سال انتشار و متا) :
    .
    Devil May Cry (2001) (94)
    Devil May Cry 2 (2003) (68)
    Devil May Cry 3: ِDante’s Awakening (2005) (84)
    Devil May Cry 4 (2008) (84)
    DmC Devil May Cry (2013) (86)
    Devil May Cry 5 (2019) (88)

  • یه دنیا ممنون از نویسنده ی عزیز بابت نگارش این پست . یکی از بهترین فرانچایز های زندگیم و چند تا از بهترین شخصیت های من توی دنیای گیم و یکی از بهترین تجربه های گیمپلی رو کپکام با این سری بهم هدیه داد . هر نسخه اش برام محشره مخصوصا نسخه ی اول و سوم که تکرار نشدنی هستن . و این سری بعد از سال ها غیبت طولانی با نسخه ی پنجمش برگشت تا تخت پادشاهی رو پس بگیره .

  • Adler گفت:

    نمی‌دونم چرا حس میکنم سبک گاد و دیویل تو اند اسلش باهم فرق داره حتی نسخه های قدیمی گاد هم فرق داشتن از نظر شخصی من

    • چون هک اند اسلش سه گانه قدیمی GOW نمونه‌ی غیر اصولی و ضعیف‌تر از dmc بود. تمرکز در سری قدیمی gow روی تم، خشونت و دکمه‌زنی بود، اما dmc تمرکزش روی دقت comboها و ترکیبشون بود. God of War در کامل‌ترین نسخه خودش و با تمام تلاشی که انجام داد حتی به کیفیت گیمپلی عنوانی مثل DMC 3 نزدیک هم نشد، البته خب مخاطب متفاوتی هم داشت.

      • Adler گفت:

        بله شما دقیقا درست می‌فرمایید

      • Godofwar0385 گفت:

        با تمام احترام
        نمونه ی ناقص و غیر اصولی؟؟
        گاداف وار و چجوری برداشت کردید که تم حماسی و دکمه زنی بود؟
        نسخه های قبل سری گاد هیچ نکته ی منفی ای نداشت،مبارزات در بالاترین سطح ممکنه،اینو همه میدونن
        احتمالا شما میزارید رو ایزی توقع دارید کمبو هم بزنید
        بازیو بزارید درجات سختی بالا ببینم چجوری با دکمه زنی میخاید ردش کنید
        لازم نیس برای بالا بردن دیویل مای کرای گادو بکوبید که هک اند اسلش ضعیفیه
        گاد ثابت شدس
        دیویل مبارزاتش سریعه بر عکس گاد که مبارزات کمی کندتر ولی قدرتی و سنگین تره
        درسته سبکشون یکیه ولی خیلی فرق دارن تو همه چی.
        گاداف وار میاد یه باسو میزاره جلوت وقتی زدیش واسه فینیشرش دکمه زنی میزاره که خیلیم درگیر کننده و سینمایی میشه که خیلیم جذابه،شما اینو نقص میدونید

        MohammedPORI
        • من سری کلاسیک God of War رو پلت کردم و چندین بار نسخه‌ی سوم رو روی درجه سختی TITAN و Chaos mode تموم کردم. نصف دوران گیمریم رو به هک اند اسلش پرداختم و ژانر اصلیمه حتی dmc 5 هم پلت کردم که یکی از سخت‌ترین پلت‌ها به شمار میاد. داخل کامنت گفتم غیر اصولی تر و ضعیف تر از “dmc”. سری gow در زمینه گیمپلی و سیستم مبارزات حتی نزدیک DMC هم نمیشه. گیمرهای هاردکور همچنان بعد از گذشت سال‌ها Comboهای خودشون و سیستم مبارزات سری dmc رو به رخ میکشن در صورتی که gow اصلا پیچیدگی و ظرافت DMC در این زمینه رو نداره. این که شما عاشق God of War هستی در حقیقت تغییری ایجاد نمیکنه. البته gow خیلی تلاش کرده به اون سطح از طراحی سیستم مبارزات و رنک بندی برسه اما متاسفانه هیچوقت موفق نبوده.
          با این وجود، من انتظاری ندارم از گیمرهای مبتدی و کژوال که درک کاملی از سری DMC داشته باشن، هر چی باشه GOD OF WAR با صحنه‌های سینمایی و اون خشونت حتی با وجود رویکرد بی‌دقت و بدون ظرافتش در گیمپلی طرفدارهای عام بیشتری داره. gow به شدت تحریک کننده طراحی شده و گیمپلی به شدت فان و خوبی هم داره؛ کسی نگفت GOW بازی بدی هستش، اما در مقابل کاری که هیدکی کامیا انجام داد و ایتسونو گسترش داد در “هک اند اسلش خالص” حرفی برای گفتن نداره. البته به غیر از گیمپلی سری GOW در بخش‌های مختلفی از DMC بهتر بوده در برخی نسخه‌ها. GOW فقط در زمینه‌ی گیمپلی هک اند اسلش خالص نزدیک پدر این سبک نشده.

          PORIُSines
          • Godofwar0385 گفت:

            بنده هم عاشق این سبکم و تموم نسخه های گادو رو سطح اخر سختی حتی بدون ارتقا تموم کردم
            گاد جدیدم والکریاشو رو سطح اخر بدون ارتقا کشتم و بدون ضربه خوردن،فیلمشام دارم
            شاید خیلیا تو همین سایت اینو میدونن
            در مورد پلاتم بگم تموم گادارو جز نسخه ی اسنشن پلات کردم
            تموم نسخه های دیویل و کسلوانیا و نینجا گایدن و دانته اینفرنو و بایونیتا نسخه ی اولشم رو سطح اخر سختی رفتم
            بازم میگم‌میمیرم واسه هک‌اند اسلش
            کاری به اینکه کدوم بازی طرفدار بیشتر داره ندارم

            منظورم همون مبارزاته که گاداف وار سنگ تموم گذاشته و کمبوهای بشدت عالی ای میشه بزنی چه رو هوا و چه زمین،
            دیویلم داره نمیگم نداره
            ولی سبک مبارزات فرق داره،
            گاداف وارم بزاری سطح اخر حالت هاردکور میگیره این فقط مختص دیویل نیی
            گاد با چهار درجه سختی و دیویل با ۶ الی ۷ درجه سختی میاد و خب مشخصه که سختتر میشه
            عمق مبارزات گاد خیلی بالاست،فیلمای زیادی ازشون دارم که چه کمبوهایی میشه زد،
            دیویل بیشتر فانتزیه و شاید بشه یه انمی و پنج دقیقه رو هوا نگه داشت که خودم به شخصه اینو قبول ندارم انگار جاذبه ی زمین از بین رفته

            • من اصلا بحثم ارتباطی با درجه سختی نداره. بحث ساختار مبارزاته که DMC عملکرد بهتری داره. جاذبه و … هم برای یک بازی فانتزی اهمیتی نداره، بازی جایی هستش که میشه تخیلات رو پیاده سازی کرد. این که GOD OF WAR فیزیک واقع گرایانه داره و DMC فانتزیه ایرادی برای هیچکدوم به حساب نمیاد گرچه فانتزی بودن گیمپلی DMC به جذاب شدن گیمپلی کمک میکنه در زمینه الگوسازی مبارزات فرصت بیشتری به سازنده میده. واقع گرایانه شدن بازی‌ها باعث محدودیت میشه.
              من از god of war متنفر نیستم، اگر هیتر سری بودم پلتشون نمیکردم بارها هم از این سری تعریف کردم. این که میگم dmc هک اند اسلش حقیقی، خالص و بهتری نسبت به gow هستش، ضربه‌ای به سری gow وارد نمیکنه. DMC شاید هک اند اسلش بهتری باشه و در مبارزات و گیمپلی یک سر و گردن بالاتر باشه (به نظر من) اما به غیر از بازی سوم dmc، شاید بشه گفت God of War به عنوان یک بسته‌ی کلی تجربه بهتری ارائه میده و برای همین هم منتقدین ازش استقبال کردن.
              با این وجود، کمتر کسی دیدم که هک اند اسلش باز هاردکور باشه و دیوانه‌ی این ژانر اما god of war رو به سری dmc و bayonetta ترجیح بده. کسی که یک هک اند اسلش خالص و گیمپلی درگیرکننده بخواد بهش dmc رو پیشنهاد میدم، اما کسی که یه گیمر باشه که صرفا هک اند اسلش ژانر اصلیش نیست و یک گیمری عادی هستش، مطمئناََ gow بهترین انتخابه.

              • erfan66002000 گفت:

                بعد از سال ها دارم کامنت میدم و ازتون ممنوم آقای کریمی
                جامعه گیمینگ ما واقعا به ادمایی مثل شما نیاز داره
                من بیشتر اوقات کامنت های شمارو میخونم و میبینم که همیشه سعی دارید تا با مدرک و منطق نظر بدید و نه از سر احساساتتون.

                در مورد این قضیه هم با شما موافقم نه به خاطر این که سری DMC همیشه جای به خصوصی توی قلبم داشته، که از پروفایلم هم مشخصه، فقط به خاطر این که اصل قضیه همین هست و من بارها دیدم که از سری گاد او وار به عنوان پدر این سبک یاد آوری میشه که برام خیلی عجیبه.( بماند که سری GOW هم به شدت برام عزیزه)

                به هر حال هدفم از این کامنت طرفداری از بازی خاصی نبود بلکه خواستم به عنوان یه گیمر و کسی که ترجیح میده حق به حق دار برسه یه انرژی ای بهتون بدم و ازتون تشکر کنم و بخوام که به کارتون ادامه بدید.

                • شما لطف دارین. همیشه همه جا هک اند اسلش بازهای واقعی هستن که دفاع کنن از بازی های استاد کامیا و ایتسونو. متاسفانه این خالص بودن و تمرکز کامل روی مبارزات و گیمپلی بعضی وقت ها به طور خودکار شکافی بین قشرهای مختلف ایجاد میکنه و کامیونیتی‌ گیمرهای هاردکور، نرمال و عام رو از هم جدا میکنه.

              • gamegood گفت:

                داداش اینو بدون از هر لحاظ چه زاویه ی دوربین چه چه سیستم مبارزات چه داستان چه تنوع و حرکات دشمنان چه گرافیک چه شخصیت پردازی چه فینیشر ها چه موسیقی چه متا هیچ بازی هک اند اسلشی تا ابد به پای سری گادآف وار نمیرسه ( فقط یه pc فن میتونه بگه دویل می کری از گادآف وار بهتره.همون pc فن هایی که چون رد دد ۲ برای pc نیومده بود تا یک سال میگفتند رد دد بازی بدیه!)

                Mohammed
                • باشه. چون تو گفتی ما قبول میکنیم. یه چارتا فکت دیگه هم منتشر کن، طرز فکرت گسترش پیدا کنه. یاد عرزشی جماعت افتادم.

                  ُSines
                • 🤘Mohsenj74 گفت:

                  میدونی اگه کریتوس اینجا بود با اون تبرش یه کمبو وحشتناک رو کامنتت اجرا میکرد 😂 واقعیت اینه که هم گاد اف وار و هم دویل می کرای با توجه به تِمی که دارن باید هم این تفاوت رو داشته باشن همونطور که دویل می کرای یکسری از برتری های گاد اف وار رو نداره بر عکس اون هم صادق هست ما داریم در مورد ۲ فرنچایز بزرگ صحبت میکنیم که هر دو به دلایل خودشون محبوبن و سد راه هم نیستن وقتی به فکت ها احترام بزاریم همه چی درست میشه ، اینطوری میشه هک اند اسلش دویل می کرای و گاد اف وار رو توصیف کرد : یک شیطان خفن ظاهر میشه و دانته با تمام استایل و جذابیتش میاد و با فنون و کمبو های مختلف و پر هیجان حریف رو ناکار میکنه اما اما و اما حالا کریتوس میاد و یک شیطان خفن ظاهر میشه تا میاد ظاهر بشه کریتوس خوار و مادر ِ اون شیطانو جد و آباداش تا منقرض نکنه ول کن نیست 😂 یکی در ژانر هک اند اسلش با توجه به توانایی سازندش مظهر قدرت و ابهته و یکی هم در ژانر هک اند اسلش مظهر سرعت و مهارت در مبارزست و تعداد این بازیسازان توانا که به کرکتر هاشون همچین وزن و کاریزمای قابل توجهی بخشیدن هم خیلی کم هست این رو توجه فرمایید 😎

                • ShinjiMikami گفت:

                  پدر سبک هک اند اسلش دویل می کرای هست دوست عزیز اینجاهم بحث سره بهتر بودن سری فرنچایز بر اون یکی نیست بلکه اصالت و برتری در هسته ی اون سبک رو مورد گفتگو قرار دادن عزیزان.

                  PORI
                • AXEL STONE گفت:

                  چرا اینگونه ساده نگاه میکنید؟ از این درگیریها اصلا خوشم نمیاد از درگیریهای سابق متنفرم. ولی وقتی میگید تا ابد حرف شما کاملا اشتباه میشه.
                  حرف شما واقعا خنده داره خدایی نمیخوام به حرفای شما بخندم یا مسخره کنم ولی خودتون به کامنت خودتون دقت کنید… خوم فن از فن GOW هستم و PSفن هم هستم بازم حرف شما اشتباه اگر شما اینطوری هستین همرا به مثل خود فرض نکن داداش گلم.
                  یک کمک ساده خدمت شما بکنم هیچ وقت نگید: “این بهترینه و بهتر از ان دیگر ساخته نخواهد شد” چونکه این باعث میشود که فکر شما محدود بماند.

                  خودم به شخصه میتونم بگم فلان بازی بهترینه ولی خوب اینم نمیگم چونکه اگر باشه انچنان هم مهم نیست و اگرم بخوام بگم از ان بهتر نخواهد امد قطعا سخد در اشتباهم چونگه اینده داره برای ما پیشرفتهای جدیدی را رقم میزند

              • sam snake 47 گفت:

                دقیقا همینه. دویل گیمپلی شلوغ تر و تخصصی تری داره در هک اند اسلش. گاد چون گنسول سلر هست باید مخاطب بیشتری رو هدف بگیره پس گیمپلی خلوت تر و راحت تری رو تحویل میده. گاد گیمپلی با سرعت معمولی ولی دویل گیمپلی سرعتی و شلوغ. دقیقا موسیقیشون هم همین شکل تعریف میشه

            • jack گفت:

              داداش ایشون به سختی بازی کاری ندارن به اصول سبک هک ان اسلش کار دارن
              اگه به سختیه خب سری سولز هم سخته
              هک ان اسلش یکی از خصوصیات کلیدیش که تیشون کاملا درست بهش اشاره کرده وجود کمبو های مختلف و ترکیب اونا بوده که خب این ویژگی تو گاد خیلی کمرنگ تر بوده
              دقت کن که ایشون بحثشون کیفیت بازی نیست بحث پایبندی به اصول هک ان اسلشه

            • AXEL STONE گفت:

              داداش فیزیک کنار دانته معنی نداره❤️💞خوبدیگه طراحی کپکامه.

          • XERXES گفت:

            dmc 5 رو پلات کردین؟😐
            درود خدایان برشما باد

            • آقای کریمی خداییش خیلی باحوصلس من به زور یک بار تمومش کردم چه برسه بخوام پلاتش کنم😐 معمولاً ترجیح میدم وقتی که قراره برای تجربه دوباره بازیا بزارم رو برم یه بازی جدید تجربه کنم. (بجز موارد خاص مثل لست۲ و انچارتد۴ که بعد از ۱۰ بار تجربه هنوز دلم نیومده پاکشون کنم از رو کنسول)

              • XERXES گفت:

                شما خیلی کم حوصله ای
                هیچ بازیی تو نسل ۸ اندازه DMC5 ارزش تکرار نداشت هرکسی رو من دیدم حداقل ۲ بار پلیش داده ( خودم ۳ بار زدمش )
                ولی بخاطر این برای پلات بهشون خداقوت گفتم چون DMC5 یکی از سخت ترین پلاتهای کل تاریخو داره که بیشترش بخاطر تروفی Worthy of Legend هست که یکی از نامرد ترین تروفیهاس که قشنگ گیمر رو سرکار میزاره😄 آقای کریمی اولین نفری هستن که من میشناسم و پلات کردن این بازی رو

                • AXEL STONE گفت:

                  درود بر شما: راستش DMC همیشه پلات کردنش سخته و به شدت سخته ولی خوب برای دیوانگانی به مثل بنده که دیوانه ی این فن هستن مشکلی نیست😁

              • XERXES گفت:

                درمورد جمله آخرتون اینو بگم همه ما همچین بازی هایی رو گوشه قلبمون و ایضا کنسولمون! نگه میداریم، Witcher 3 و Devil May Cry 5 و Cyberpunk 2077 این بازیها برای منن که همیشه نگهشون میدارم ( ویچر ۳ رو من ۴ بار خریدم😄)

              • اتفاقا dmc لوپ گیمپلی جذابی داره سیستم مبارزات تقریبا بی‌نقصه و به دلیل طراحی خوب دشمنان و combat متنوع میتونی بارها بازی رو تجربه کنی. من ۱۲ بار بازی رو تموم کردم که فقط ۷ بارش برای رسیده به پلت بوده. همچنان حاضرم بازی رو تجربه کنم. تنها مشکل جدی بازی طراحی مراحل از مد افتاده‌اس دیگه در زمینه گیمپلی مشکلی نداره.

                • XERXES گفت:

                  ۷ بار hell or hell رفتید؟! آقا دم شما گرم!

                • یک بار Hell and Hell که هر ماموریت رو S Rank کنی کافیه. بقیه واسه درجه‌ سختیهای مختلف بوده. بازی کردن روی درجه Dante Must Die فان تره برای دورهایی که بخوای combo بزنی. Hell and Hell اصلا فان نیست یه بارش هم زجر آوره.

                • XERXES گفت:

                  بالاتر گفتم خیلی تروفی کثیفیه این worthy of Legend 😄 گیمر بدبخت میبینه زده همه درجه سختیا بجز heaven or hell رو رنک s بگیر ، میگه خب دمش گرم، یه درجه سختی رو هم کم کرد برام! میاد تا heaven or hell میبینه تروفی نمیاد، فک میکنه باگه ریاستارت میکنه کنسولو میبینه باز تروفی نمیاد، میره سرچ میکنه به دیواری به اسم hell or hell میخوره😄
                  .
                  .
                  مدیونید فکر کنید اینا تجربس🥲🙄

                • من کاری با بی نقص بودنش ندارم. خودمم قبول دارم و به نسخه پنجم نمره ۹۴ میدم و یکی از بهترین بازیهای نسل هشت بود. ولی خب واقعا وقت و حوصله تجربه دوبارشو نداشتم (البته اون زمان که داشتمش بازیای زیاد و سرگرم کننده تری رو کنسولم بود وگرنه اگر بازی نداشتم قطعا چند بار تجربش می کروم)

                • AXEL STONE گفت:

                  Amir Naderi

                  به ترتب برای رسیدن به هیل اند هیل و این یکی از درخاستهای خفن ترفی هست و هیل اند هیل را هم باید بازی کنید و تمام کنید تا اون قسمت از ترفی تمام بشه و به پلات کردن نزدیکتر بشید

              • AXEL STONE گفت:

                خیلی اسونه داداش گلم: آقای کریمی مثل من و علیرضا هک اند اسلش سبک اصلیشونه خوب معلومه وقت میذارن بر بازی مورد علاقشون و بازیهایی که دارای این ژانر هستند.
                شما هم که فن ناتیداگ هستید بغیر از این “بجز موارد خاص مثل لست۲ و انچارتد۴ که بعد از ۱۰ بار تجربه هنوز دلم نیومده پاکشون کنم از رو کنسول” که انتظاری نداریم از شما

                اینم خدمتتون بگم هیچ وقت بازی مورد علاقتون را پاک نکنید.

            • XERXES گفت:

              پلات این بازی ادعا نیس عزیز، یکی از افتخارات بزرگه! کار هرکسی نیست

              • AXEL STONE گفت:

                بازی که عاشقشم واقعا شروع میکنم که پلاتش کنم تا شاید یکمی ازش سر بشم همین. در گیم باها افتخار میکنم برای خودم👍 اما در واقع من با چیزای دیگری افتخار میکنم😁

                راستش من همه ی سری را پلات کردم: چونکه در کل من اکسل ستون از شورش در شهر را خیلی دوست داشتم و دارم و تنها شخصیتی که در حد اکسل عاشقش شدم به دلایلی همین دانته هست و من دانته را همه جوره دوست دارم و همچنین داستان و سبک ژانر این سری و علاوه بر این همه یکی از بازیهایی بود که در سال خودش به شدت باهاش لذت بردم و برای من یادگاری شد.

          • G.LN گفت:

            خداییش گاد سطحش بالاتره نسبت به dmc.
            درسته سه گانه ی گاد سطحش از نظر من به نسخه ریبوت ۲۰۱۸ نمیرسه اما گاد ۲ و ۳ از جمله بهترینهای نسل ۶ و ۷ بود.
            اینو نه به خاطر تعصب میگم و نه قصدم اینه dmc رو زیرسوال ببرم.
            ینی چی هر گیمری که هاردکور گیمر نباشه پس کژوال گیمره؟
            حتی نسخه اخیر dmc اصلا در سطح گاد نبود.

            Mohammed
            • همچنان متوجه صحبت من نشدین. کامنت‌ها رو کامل با دقت بخونید. در بحث هک اند اسلش و ساختار اصلی خلق چنین آثاری مقایسه سه گانه GOW با DMC مخصوصا نسخه اول و سوم مثل شوخی میمونه. در زمینه‌های دیگه مثل گرافیک، روایت و تم بحثی صورت نگرفته و من هم در مورد کیفیت کلی دو بازی صحبت نکردم.

              • G.LN گفت:

                من متوجه کامنت شما شدم.
                شما کل منظورتون اینه GOWاز نظر گیمپلی کپی ناقص dmc هستش که من گفتم اصلا اینطور نیست که حتی باهاش مقایسه بشه.
                من نمیخوام مثل خیلیا فکت صادر کنم که بگم این بازی بهترین بازی تاریخه یا یه همچی چیزی اما متاسفانه شما بعضی مواقع هر کی باهاتون مخالفت کنه رو میگید یا متوجه نشدی یا کژوال صدا میزنید.
                هر کی طرفدار یه بازی یا سبک خاص یا هر ژانری باشه، خوب بازی کنه و لذتشو ببره.
                دعوا که نیست اصلا عاشق هر بازی یا پلتفرمی هستیم میتونیم نظر شخصی رو بدیم.

                • من یه موضوعی رو مطرح کردم ازش هم دفاع کردم و به شدت از این موضوع متنفرم که مخاطبی که با من مخالفه مثل بچه های دو ساله بحث میکنه و هیچ دلیل و منطقی برای این که چرا طرف مقابل اشتباه گفته ندارن. از نظر گیمپلی gow ضعیف تر نیست؟ میتونی دلیلتو ارائه بدی، وقتی دلیلی نداری و فقط بلدی بگی
                  “خداییش GOW بهتره و بازی X در سطح Y نبود” منم یه مخاطب کژوال در نظرت میگیرم که ایده‌ای در مورد ساختار گیمپلی نداره. شما باید اول ثابت کنی که قابل بحث کردنی و حرفی برای گفتن داری بعدش میشه بحث کرد کدوم بهتره. تم و رویکرد gow دقیقا برای یک مخاطب عام طراحی شده، در صورتی که dmc در سمت دیگه قرار میگیره. این یه فکته چه از نظر فروش چه از نظر norm ساختاری در نظر بگیری به این نتیجه میرسی که God of War عام پسند هستش و قشر کژوال از چنین تم‌ها و آثاری بیشتر لذت میبرن. (این موضوع هیچ بدی نداره، باعث فروش بهتر بازی هم میشه من به عام پسند بودن بازی ایراد نگرفتن، موضوع اصلی این بود که دیزاین گیمپلی داخل dmc چه از نظر تکرارپذیری چه از نظر لوپ‌هایی که اعتیاد آور هستند، چه از نظر طراحی Comboهای پشت سر هم که به زیبایی کنار هم قرار میگیرن و … بهتره. مطمئناََ یه مخاطب کژوال که god of war با کلی button smash رو خدای بازی‌ها میدونه هیچوقت درکی از Combo و چیزی که dmc پایه‌گذاری کرده، نداره) میراثی که هیدکی کامیا و ایتسونو بر جای گذاشتن خیلی بالاتر از چیزیه که بخواد حتی با یک بازی شاهکار مقایسه بشه، بازی‌های امثال GOW این افراد و بازی‌هاشون رو بالا قرار دادن از اصول و مبانی هک اند اسلش استفاده کردن، الگو گرفتن و با منابع بیشتر، خلق تم و پر و بال دادن تونستن به یک بسته‌ی کامل بلاک باستری برسن.

                  در مورد خط آخرت هم، منم چیزی جز نظر شخصیمو ندادم و در ادامه هم از نظر خودم دفاع کردم، منتهی تحمل پاسخ‌های بچه‌گانه دیگه از ما گذشته، اگر با دلیل و برهان نمیتونی حرف بزنی یا حوصلشو نداری مجبور به بحث و پاسخ نیستی. این که هر کسی بازی‌ای دوست داره هم یه حرف کلیشه‌ای برای جبران عدم توانایی در بحث و تحلیل هستش. بازی‌ها میتونن “بهتر” و “بدتر” باشن در بخش‌های گوناگون نسبت به هم.

            • AXEL STONE گفت:

              شما متاسفانه کلی نگاه میکنید دیگه نمیتونم بجز این چیزی خدمت شما عرض کنم… فقط این نگاه های ساده را کنار بذارید درحا متوجه میشید. من به نظرم آقای کریمی خیلی خوب این بسیک و این دو عنوان را فهمیدن.
              همچنین منظوری برای کوبیدن یا چیزی ندارم اما خوب هر کدام در یک زمینه ایی بهتر عمل کرده و منظور ما این بهتر دیگری یا لذت بخشتر از دیگری نیست و خواسته سا ناخواسته تنها فردی که تفرقه انداز هست شما میمانید چونکه به سادگی میایید حرفتونو میزنید.

        • AXEL STONE گفت:

          سلام بر علیرضا جان خوب داداش منظور آقای کریمی از ناقص و غیر اصولی این نیست که بده یا لذت بخش نیست یا اسیب خورده بود… منظور از اینه که GOW یک چیز جدیدی بود و واقعا غیر اصولی و مسیر خاص خودش را طی کرد و ریک خودش را کرد و موفق شد و یک فن جدیدی خلق کرد اما به دلایلی هنوز از ان استفاده نشده فقط برای نِرو تا حدودی در DMC 4 و ۵ که شما خیلی خوب و بیشتر از همه شخصیتهای DMC با نِرو ارتباط برر قرار کردید👍🌺.

      • خداروشکر
        خداروشکر ، خداروشکر ….

        بلاخره یکی پیدا شد بگه ، بابا گادآف وار بهترین هک اند اسلش تاریخ نیست …
        یکی از بهترینها هست ، اما بهترین نیست …

        هی من اینو میگفتم ، باز میومدن فکت صادر میکردن ، بازیه گادآف وار ۲ بهترین هک اند اسلش تاریخه ..
        به کدوم ساعت به کدوم تقویم و به کدوم مدرک نمیدونم ….

        کسی شکی در یکی از بهترین بودناش نداره ، ولی بهترین بودنش خداوکیلی دیگه باید کوتاه اومد ….

        بازم خداروشکر که الحمدالله……

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    کپکام در مورد فرنچایز هاش واقعا نترس و شجاع عمل میکنه درسته این ریسک پذیری بعضی اوقات جواب نمیده ولی موقعی که جواب بده تاثیر شگرفی بر کل ویدیو گیم میزاره کاری که کپکام زیاد انجام داده و در اون تبحر داره ، تقریبا همه دویل می کرای ها رو به یک اندازه دوس دارم هک اند اسلش ناب با داستانی فوق العاده و کرکتر های بی نظیر ، چطور میشه عاشق این سری نشد هیجان خالصه مبارزاتش 😍 و دیدن دانته خودش می ارزه به خیلی از بازی ها 😎 از اونجایی که تا بهمن ماه برنامه ریزی کردم رو بازی های قبل از ۲۰۲۰ حتما دوباره سراغ تجربه شاهکار دویل می کرای ۵ میرم الان دارم بتمن ارخام اسیلوم و بعدش ارخام سیتی رو دوباره میرم ، لعنتی راک استدی خیلی خوبه 😍

  • Black Knight گفت:

    بعد از God of War بدون شک بهترین بازی Hack and Slash عه

    Mohammed
  • ShinjiMikami گفت:

    اینو که قبلا هم گفتم. dmc شاهکاره. اصلا شخصیت های دانته و لیان که کپکام اینارو خلق کرده یچیز دیگس. هیچ شرکتی به اندازه کپکام نمیتونه رو شخصیت پردازی کار کنه. اونم به این اندازه که در قسمت ایول یا دی ام سی چندین شخصیت محبوب و عالی داریم که بیام بشمرم تا ۲۰ نفرم میرسه.
    DMC 3
    DMC 1
    DMC 5
    DMC 4 و DMC نینجا تئوری
    DMC 2
    بترتیب عشقن😍

    • “هیچ شرکتی به اندازه کپکام نمیتونه رو شخصیت پردازی کار کنه.”
      میبینم داخل هر نسخه از ایول کریس رو میکوبن و از اول میسازن یا مثلا اون شخصیت های افتضاح ایول ۶ یا ایتن…واسه dmc هم که داخل dmc5 به غیر از ۳ شخصیت اصلی بقیه کاراکترها تعریف چندانی نداشتن و لیدی و تریش که داخل نسخه های قبلی همچون نقش مهمی داشتن داخل این نسخه نقش موز رو داشتن.(kyrie هم که فقط صداش بود خودش کجا بود کپکام میدونه)
      یه سر به شخصیت های مس افکت یا متال گیر و…بزن بعد بیا از شخصیت های کپکام بگو

      Mohammedامیرحسین
      • دقیقاََ درسته. کپ کام در زمینه‌ی شخصیت‌پردازی افت قابل توجهی داشته. مخصوصا Village که به نظرم شخصیت اصلی چیزی جز یک شخصیت کلیشه‌ای مفتضح و Cringe نبود. دیالوگ نویسی ، صداگذاری و سناریو نویسی پیرامون ایتن باعث تعجب من شده بود، باور نمیشد کارگردان بازی اجازه‌ی چنین خروجی‌ای رو داده باشه. فقط یه دور به اولین صحنه‌ها نگاه کنید و ری اکشن ایتن به اون اتفاقات رو بررسی کنید، به شدت خنده‌داره. حتی کپکام فرصت نداده این شخصیت در حد یه فیلم درجه دو شکل بگیره. دائم در طول گیمپلی مشغول پرسیدن سوالای احمقانه کپی پیست شده از فیلم های ترسناک کلیشه‌ای درجه چندم هستش.
        سری RE همیشه ترکیبی از ترس، اکشن و داستان کلیشه‌ای بوده، اما شخصیت‌ها فرصت مطرح و محبوب شدن پیدا میکردن ولی نویسندگی حول شخصیت ایتن اونقدر بد کار شده که بعضی وقتا تعجب می‌کنید.

        Mohammed
        • be name pc گفت:

          تنها شخصیت هایی که تو اویل ۸ خوب روشون کار شده بود فقط لدی دیمیتریسک و کارل هاینزبرگ بودن که متاسفانه حضورشون تو بازی زیاد نبود حتی شخصیت کریس هم بنظرم جالب نبود از همه ضعیف ترم ایتن و مادرمیراندا بودن

          Mohammed
        • ShinjiMikami گفت:

          یجور شخصیت ایتن رو کوبیدید که انگار بدترین شخصیت سازی تاریخ بوده 😂
          ایتن شخصیت سازیش مثل لیان و دانته و … عالی نبوده ولی خوب بوده، زیادی زیر ذره بین قرار دادید. ایول ۷ و ۸ با حضور ایتن و زنش از بهترین تجربه های خیلی از افراد در بین بازیای ترسناک بوده و هست.
          من بازی رو چندین بار تجربه کردم ولی اون ایتن افتضاحی که شما میگید رو واقعا درک نکردم.
          بنظر من بین بازی هایی که به سبک ترسناک و بقا هستن ایتن هم جزو بهترین هاست.

          • به نظر من جزو سه شخصیت افتضاح تاریخ بازی‌های ویدیویی هستش. اصلا هم زیر ذره بین نبردمش، به صورت کاملاََ واضح شاهد شخصتی پرداخته نشده و نپخه هستیم که در طول داستان هم شکل نمیگیره. صداگذاری هم در این راستا کمک کرده و بدتر از همه دیالوگ نویسی برای این کارکتر فاجعه‌باره. داخل نسخه هفتم این اتفاق‌ها رخ نمی‌داد، اما نسخه‌ی هشتم که اولین تلاش کپ کام برای باز کردن این شخصیت بود، یک افتضاح به تمام معنا بود. بازم میگم نظر شخصیه. اگر به نظر شما جزو بهترین‌ها بوده قابل احترامه.

            Mohammed
            • XERXES گفت:

              “جزو سه شخصیت افتضاح تاریخ بازی‌های ویدیویی ”
              اون دوتای دیگه رو میگید کنجکاو شدم🙂

            • ShinjiMikami گفت:

              خب نظر خودتونه کاری ندارم ولی انگار بازیای متای زیر ۸۰ یادتون رفته که میگید جزو سه شخصیت افتضاح
              خیلیا ارزو دارن ایتن توی ایول ۹ هم حضور داشته باشه. نمیدونم چرا اون همه بازی ناموفق رو ول کرده اید که اصلا شخصیت اصلی بازیشون به ناخن ایتن هم نمیرسه و اومدید ایتن رو افتضاح ترین تاریخ خطاب کردید.
              شخصا از ۲۰۱۷ به الان ایتن جزو شخصیت هایی بوده که در ذهنم باقی مونده.
              به هرحال از ۱۰۰ درصد، ۱۰۰ درصد باهاتون مخالفم

              • خب اون بازیای زیر متای ۸۰(این خیلی زیاده بگیریم ۷۰) کسی انتظار چندانی ازشون نداره ولی این سری پرطرفدار ایول هست و نباید همچین مشکلاتی داشته باشه دلیلش اینه

                Mohammed
              • مشخصاََ هر کسی کامنتی منتشر میکنه نظر خودشه من نظر شما رو که اینجا نمی‌نویسم. ایتن رو با شخصیت بازی های درجه سه مقایسه نکردم وقتی چنین جمله‌ای مینویسم دارم با بازی های همسطح و سری خودش مقایسه میکنم. هیچکس شخصیت رزیدنت رو با شخصیت‌ یک بازی ضعیف مقایسه نمیکنه.

                • ShinjiMikami گفت:

                  به نظر من جزو سه شخصیت افتضاح تاریخ بازی‌های ویدیویی هستش.
                  تاریخ بازی های ویدیویی گفتید. من نمیدونم با توجه به جملتون جواب میدم.
                  ایتن بازم بین بازی های ترسناک با دوربین اول شخص، از بهترین شخصیت هاست. گفتم که خیلیا چشم انتظار ایتن در نسخه بعدی هستن
                  با تشکر

                • چشم انتظار هستند به من چه مربوطه؟ من میگم شخصیت افتضاحیه (نظر خودم رو دارم) و در موردش توضیح هم دادم. کاری که طرفداران این سری بازی‌ها باهاش انجام میدن هیترها انجام نمیدن. همین افراد اگر هر چی پیش آمد به به و چه چه نمیکردن خیلی بازی‌ها بهتر میشدن. بخش امیدوار کننده اینه که منتقدها بعضی وقتا خوب به حساب بازی‌ها میرسن و منصفانه نقد میکنن.

                  Mohammed
                • ShinjiMikami گفت:

                  والا کپکام گیر دو دسته افتاده
                  یه طرف میگه اول شخص و ایتن
                  یه طرفم میگه سوم شخص و لیان
                  کپکام بخاطر طرفداراش اومد یه ایول ویلیج ساخت که هم پایبند به دسته ی اول بود هم پایبند به دسته ی دوم
                  هر شرکت بایدم به حرف طرفدارا گوش کنه. اون بازی رو طرفدار تجربه میکنه نه کس دیگه ای.
                  الان فرام سافتور بیاد از سختی بازی کاهش بده و تغییرات بسزایی در بازی هاش ایجاد کنه بینم چه صدایی ازت درمیاد.
                  رزیدنت ایول نسبت به ۵ و ۶ خیلیم بهتر شده. اینو شما حس نمیکنید.

                • کسی در مورد کلیت بازی مثل گیمپلی یا گرافیک هنری و فنی صحبت نکرد. قابلیت بحث رو ندارید، چون بحث از سمت شخصیت پردازی ایتن به گیمپلی میره و درصد بالایی از مخاطبین ایرانی قابلیت تفکیک بحث‌ها رو ندارن. من در مورد گیمپلی، درجه سختی و … صحبت نکردم من صرفا شخصیت پردازی رو زیر سوال بردم . چه بسا به نظرم گیمپلی خوبی داره RE 8. طرفداران واقعی اتفاقا ایراد میگیرن از بازی‌ها کسایی که مثل شما متعصب هستند روی یه بازی هر چی تحویلشون بدن با اشتیاق ازش تعریف میکنن.

                • ShinjiMikami گفت:

                  اقای کریمی با شما بحث کنم دیگه تا صبح باید نشست پشت گوشی😂
                  جناب من از گیم پلی نمیگم که. دوربین و شخص رو گفتم.
                  گفتم که:
                  اول شخص و ایتن
                  سوم شخص و لیان
                  من نه از گرافیک گفتم نه از گیم پلی
                  شما از طرفداران حرف زدید منم گفتم کپکام همیشه به طرفدارا اهمیت میده و طبق نظر طرفدارا بازی میسازه. الان کلی از طرفداران ایتن رو دوست دارن. خب کپکام چیکار کنه؟
                  شما متوجه منظورم نشدی انگار
                  در اخر
                  کم بگید متعصب، این کلمه ی متعصب رو هرجایی که استفاده نمیکنن. من الان بهت بگم متعصب فرام سافتور، بدت میاد خب پس استفاده نکن هرجایی.
                  ایرادات بازی رو خیلی وقته گفتم از جمله کوتاه بودن مدت زمان بازی. هیچکس نگفته ایول ویلیج کامله و بعد انتشار بهش به شخصه امتیاز ۱۰۰ یا ۹۵ ندادم😂 بخدا بخاطر لیکا یه پیش بینی بود که کردیم اونم درست درنیومد.
                  فقط خواستم بگم شخصیت پردازی ایتن افتضاح ترین نیست.
                  دیگه کش نمیدم فعلا

      • ShinjiMikami گفت:

        ببین قرار باشه همه ی شخصیت هارو زیر ذره بین قرار بگیریم و از افت بازیا صحبت کنیم. از همه ی بازیا چه ایول چه گاد و چه مس افکت میشه ایراد گرفت.
        من مطمئنم شخصیت هایی مثل لیان و دانته و کریس و سامونسکه و ورجیل و جیل و کلر و ایدا و وسکر و سدلر و .‌‌.. بیشتر از شخصیت های دیگه در ذهن مخاطبین موندن. من شخصا شخصیت لیان و دانته برام بیشتر از شخصیت متال گیر و مس افکت محبوبه. شمارو نمیدونم.
        مهم استارت شخصیت های اصیلی مثل لیان و کریس و … هست که به دست کپکام زده شده نه استودیوی دیگه ای.
        Dmc 5 هم که همون سه شخصیت مهم بودن با ورجیل دیگه😂 مگه اینا کمه؟ شما تعداد شخصیت های محبوب و باکیفیت خلق شده توسط کپکام رو با شخصیت های ea یا konami مقایسه کنید ببینید کدوم یکی بهتره.
        در مورد ایول ویلیج بنظر من لیدی و هایزنبرگ و میراندا به بهترین صورت طراحی شده بودن فقط مقدار گیم پلی بازی کم بود و نذاشت بیشتر باهاشون ارتباط داشته باشیم.
        در واقع مشکل در پایین بودن گیم پلی ایول ویلیج بود نه شخصیت هاش. ایتن هم خیلی هم محبوب شده. من شخصا خیلی دوسش دارم شاید شما دوس نداشته باشید. شاید اگر اسم ایول ۷ و ۸ یچیز دیگه بود دوس داشتید. همینجا محبوبیت لیان و کریس معلوم میشه.
        الان کیا منتظر ایول ۴ ریمیکن؟ کیا همش ورونیکا و داینو کرایسیس و اونیموشا رو صدا میزنن؟ شاید شما صدا نمیزنید ولی خیلیا چه داخل چه خارج ایران طرفدار سرسخت شخصیت های کپکام هستن.
        کپکام جوری شخصیت خلق کرده که حتی ورجیل که شخصیت منفیه برامون باز محبوبه.

        • کاملا واضحه که دارید با دید متعصبانه و با دید تک بعدی به قضیه نگاه میکنید…مگه من کپکام رو زیر ذره بین بردم و بیخود ایراد گرفتم؟!!والا اینا واضحاته همه میدونن که سری ایول بعد از ایول ۴ دچار افت شده دیگه این که زیر ذره بین بردن نیست ولی از بحث اصلیمون دور نشیم راجب شخصیت پردازی کپکام…ببینید تمام شخصیت های ایول که نام بردی و در کل محبوبترینهاشون مال ۴ نسخه ی اول بازی هست یعنی اونا با همون نسخه های ابتدایی بازی که افرادی مثل استاد شینجی میکامی و هیدکی کامیا روشون کار کردن محبوب شدن و در کل شخصیت های محبوب سری رو همین افراد خلق کردن ولی بعد از رفتن میکامی دقیقا کپکام ت.ر زد به تمام اون شخصیت ها…اصلا من یکی که کریس رو با ایول ۱ و کشمکش هاش با وسکر میشناسم ولی کپکام اومد بارها داخل نسخه های مختلف میکوبیدش و یه شخصیت جدید بهش میداد یا مثلا جیل بعد از ایول ۳ داخل هیچکدوم از نسخه های اصلی به عنوان شخصیت اصلی حضور نداشت و اینی که میگی شخصیت هاش واسمون ماندگاره خب واسه اینه که با بازی های درستی معرفی شدن مثلا خیلیا با لئون داخل re2 و re4 خاطره دارن و مسلما این حس رو به لئون re6 ندارن چون کپکام ت.ر زد بهش…در عجبم چطور میگید کپکام برترین در شخصیت پردازیه والا بعد از ایول ۴ دوشخصیت کپکام به سری ایول اضافه کرد(به عنوان شخصیت اصلی) یکی جیک مولر بود(اصلا معلوم نبود از کجا اورده بودنش!!)یکی هم ایتن که در هر دو با کله خوردن زمین و این که میگی ایتن واسه طرفدارا محبوب شده من رو میخندونه…خیلی واسم عجیبه که کپکام از شخصیت های قدیمیش دست کشیده(اگرم ازشون استفاده کرده بهشون ت.ر زده مثل کریس) اصلا کپکام این چند وقت اخیر همون شخصیت های قدیمی رو هم که اومد ازشون استفاده کرد مثل شخصیت منفی نمسیس به طور زیبایی ت.ر زد بهش یعنی نمسیس re3 کجا و این نمسیس جدیده کجا(تازه با ریمیک re4 فک کنم میخوان به کلکسیون فجایعشون اضافه کنن).
          راجب dmc موافقم مهم همون ۳ شخصیت اصلی هستن ولی خب دیگه وقتی لیدی(انصافا داخل dmc3 خیلی عالی بود)در بازی حضور داره توقع داریم که خوب بهش بپردازن.
          راجب ویرجیل هم که واسه ما محبوبه کاملا موافقم اصلا اون لحظه ایی که ظاهر شد و چند ثانیه به همون حالت ایستاده بود و اروم روشو برگردوند یک چیز مسترپیسی بود.
          خب خیلی از شرکت ها همچین شخصیت هایی خلق کردن که شخصیت منفی واسمون محبوب باشه اصلا همین بیگ باس خودش شخصیت منفیه یا مثلا Illusive man و خیلیای دیگه…خب دیگه حرفی نمیزنم کامنتم خیلی طولانی شد

          • ShinjiMikami گفت:

            من متعصب نیستم جناب. شما ایول ۶ رو که واسه سال ۲۰۱۲ رو میگید. من کل تاریخ کپکام رو میگم. من دوباره میگم همه ی شرکت های بازیسازی ایراداتی در بازی های خودت دارند.
            تعداد شخصیت های محبوب و باکیفیت کپکام در کل تاریخش از اول تا الان نه فقط نسل ۸ زیاد تر از بقیه شرکت هاست.
            بحث سر شرکت کپکامه، متال گیر دست کونامی بود که الان بیا وضعشو ببین خب این کاملا عادیه. هر شرکتی یجاهایی خراب میکنه.
            شما دید خیلی منفی به مسائل دارید بجای اینکه از ایول ۲ ریمیک و Dmc 5 و بازی های جدید کپکام که قراره اینده بده مثل نسخه جدید اونیموشا و پراگماتا بگید از ایول ۳ ریمیک و از ایول ۶ میگید. مگر در ایول ۲ ریمیک و dmc 5 گند زد به شخصیت دانته و نیرو و لیان و ایدا؟
            اینکه میگید چرا کپکام از شخصیت های قدیمی استفاده نکرد بخاطر ریسک پذیری و ایده های جدید کپکامه نه چیز دیگه.
            شما فقط یه بازی ترسناک اول شخص نام ببرید که شخصیت اصلیش بهتر از ایتن باشه. شخصیت ایتن افتضاح نیست. وقتی خودتون باهاش ارتباط برقرار نکردین، خب این نظر خودتونه و جمع نبندین.

            . اسپویل:
            .
            .
            .
            خیلیا از ایول اول شخص و ایتن خیلیم خوششون اومده، تنها در همین سایت گیمفا خیلی از افراد دارن ایتن رو صدا میزنن که در ایول ۹ زنده برگرد و این اصلا خنده دار نیست. شاید شمارو بخندونه

            • “تعداد شخصیت های محبوب و باکیفیت کپکام در کل تاریخش از اول تا الان نه فقط نسل ۸ زیاد تر از بقیه شرکت هاست.”
              اومدم دوباره طومار بنویسم که این متنو دیدم و کلا مغزم پوکید!!!

              • ShinjiMikami گفت:

                خب مگه چی گفتم😂
                تعداد شخصیت های محبوب و باکیفیت کپکام در کل تاریخش از اول تا الان، نه فقط نسل ۸ زیاد تر از بقیه شرکت هاست.”
                چه نسل های قبل هشت چه ۸ و چه ۹. همگی رو باید یجا حساب کنی نه اینکه فقط اوایل نسل ۸ رو در نظر بگیری.
                شما که میگی کپکام به شخصیت پردازی لطمه زد، بخاطر ایول ۵ و ۶ میگی که واسه اوایل نسل هشت بود فقط. کپکام با ایول ۲ و dmc 5 و ایول ۷ اواخر نسل نشون داد که دوباره برگشته به دوران اوج خود.

                • اهان الان دوباره خوندم متوجه شدم
                  فکر کردم میگی شخصیت های محبوب کپکام فقط در نسل ۸ از بقیه شرکت ها بهتره!!!
                  من فقط راجب شخصیت های ایول بحث کردم و گفتم که بعد ایول ۴ زیاد کاراکترهاشون شخصیت پردازی های جالبی نداشتن…از dmc5 هم به غیر از پرداخت نامناسب به شخصیت های فرعی ایراد دیگه ایی نگرفتم دشمنی که با کپکام ندارم ولی این مورد ایول واقعا آزاردهندست(حداقل واسه من)

  • از این فرنچایز صدتا نسخه هم ساخته بشه کمه …
    مرسی آرمان جان بابت مقاله‌ی قشنگت

  • Alucard64 گفت:

    نجس ترین نسخه قطعا همونیه که تیم نینجا ساخت

  • Dmc2013 شخصیت پردازیش یعنی افتضاح کامل بود کاراکتراش افتضاح بودن بخوام به این بخش نمره بدم صفرم کمه واسش حالا درسته ریبوته ولی در این بخش(داستان و شخصیت پردازی)کلا نسخه های قبلی رو میبرد زیر سوال روابط شخصیت ها افتضاح بود اصلا سم خالص بودن شخصیت هاش مخصوصا ورجیل که همون نمیبود سنگین تر بود دانته رو هم که‌ نگم بهتره(موهای سیاهش…از بین رفتن حس شوخ طبعیش…نحوه ی معرفی دانته به ما… و اون عکس منوی بازی)
    ولی جدا از این مشکلاتش فضاسازی و گیمپلی بازی واقعا بی نظیر بود.

  • Faith گفت:

    نسخه پنجم کوتاه بود برای من
    ۴ مولایی بود واقعا ، برا منی که گیمای زیادی پلی نداده بودم و یهو dmc 4 رو رفتم خیلی لذت بخش بود

  • AXEL STONE گفت:

    خدایی چند روزه که حسابی گیمفا برای سری DEVIL MAY CRY ترکونده ایول👍😁 بسیار عالی سپاس گذارم خیلی ممنون آقای زرمهر گرامی… خسته نباشید بسیار خوب گل کشتید💞.

    در مورد نسخه ی اول حرف خاصی ندارم بدون شک یک شاهکاری بود که این سبک را برای ما زنده کرد و خیلی خوب باهاش لذت بردیم و حال کردیم که هیچ وقت از یاد ما نرفت.

    درمورد نسخه ی DMC2 بقول شما کپکام به دنبال هویت ثابت برای بازی جدید و تازه نفسش میگشت و البته خوب کاری بود اون مصادف شد با فقدان ورجیل از دانته و واقعا یک حس دیگری به ما فنهای این بازی داد.
    اشکالات واقعی و اصلی این نسخه تنها این بود که در گوشها پاورآپ میشدیم و پاورآپ شدن ما چنان تائثیر خاصی ندارد بجز یکی که دانته میتوان با ان به حالت پرواز کشده شود که برای من انجاش شگفت انگیز بود.
    و مشکل دیگر سیستم لولآپ ایتمها و تنوع در لولآپ کردن ایتما بود و یک سری ایتمهایی در بعضی جاها پیدا میشدند که اصلا و ابدا مفید نبودن که هیچ شبیه همان ایتم ربلیون بودن و ربلیون را مدام زیر سوال میبردن اما باز هم خدا را سپاس گیمر تا به انجاها برسد یک یا دو لولی به شمشیر ربلیون داده و دیگر سر ان ایتمهای هیچ گونه ول خرجی نمیکند.
    باسها و انتاگونیستهای خیلی عالی بودن در زمان خودشون یک لول دیگری بودن نباید انها را با چشم امروزی نسل نهمی نگاه کنیم مثلا ارگوساکس و فرزندانش واقعا عالی بودن بخصوص خود ارگوساکس نمادی از خدا بودن بود که بدن آن هر چند وقتی از مرد به زن و از زن به مرد تبدیل میشد.
    دشمن انمیهای بازی اگر چه تونع زیادی داشتن اما متاسفانه شبیه هم بودن اگر دقت کنید به گاتها وقتی که گاتها شورع به حمله میکنن میبینید که یکی عده زمینی و عده ای دیگر هوایی حمله میکند اون هوایی ابیس گات ABYSS GOAT نام داشت و زمینیها GOAT LING نام داشتند به هر حال انمیهای متفاوتی داشت اما شبیه هم بودن حتا در انمیهای ساده یک عده یجورایی زندانی و مُقید بودن که جارو مانندی دستشون بود و یک عده هم سپر مانند چرخدنده ای.
    در این نسخه شخصیت دانته خیلی زیبا و دل نشین بود و این شکلی بودنش واسم مرموز و عجیب بود تا این که نسخه سوم اومد و به دورش افتادیم یادش بخیر شخصیت جالبی داشت اگرچه خیلی مرموز و عجیب بود! تنها شخصیتی بود اون زمان یادم میاد که موهاش در حین کمبو زنی تکان میخورد💎💞 تا به امروز هم وقتیکه موهای دانته در حین کمبو زدن و دویدن تکان بخوره تعجب میکنم و کلی حال میکنم باهاش… یکی از زیباترین و اباهتی ترین شخصیتهای سری DMC هست و علاوه بر این همه استایلی که به خودش اختصاص داده بود بسیار زیبا و جذاب بود و به نظرم شخصیت دانته در این نسخه با روند داستانی کاملا مناسب و دقیقا بود… مثلا دقیقا اونجا هیچ خبری از ورجیل نبود و دانته اصلا با فقدان ورجیل خوب نبود و صلا از ان جریان رضایتی نداشت.
    در زمان خودش که هیچ بازی هک ان داسلش خوبی نبود این نسخه حکم یک شاهکاری داشت که چندین و چندین بار ان را تمام کردم.

    بله ترتیب سری بدون نسخه یDmC ریبوت این شکلی در میاد:
    1 – DMC3
    2 – DMC1
    3 – DMC ANIME
    4 – DMC2
    5 – DMC4
    6 – DMC5
    خدایی گاهی مغزم هنگ میکنه بابت این لیست😑 اما همچنان خیلی منتظر نسخه ی اینده هستیم.

    در مورد نسخه DMC3 یک مختصر بنویسم راجب شخصیت دانته خوب دانته در نسخه سوم اگر شوخ طبعی داشت بابت وجود ورجیل بود اگر چه زیاد با ورجیل خوب نبود و از شدت دنهایی به این شکل دانته به خودش شکل داده بود… واقعا یادش بخیر که شدیدا جنون امیز بود.

    در مور DMC4 شخصیت نِرو تنها فردی بود که توانست داستان این سری را برای ما ادامه دهد و به راحتی میتوان گفت که نِرو یک پتانیسل جدیدی به بازی بخشید که با ان ما باز هم توانیستم دانته و گرمی DMC را به دست بیاوریم! اما خوب باز هم بعضی از دوستان و فنها راضی نودند که مثلا چرا نِرو شخصیت اول داستان باشد و تا حدودی با انها موافق هستم اما به نظرم تنها چاره ی ممکن همین بوده و البته به کارگردانی هم بر میگردد و قشنگ میتوان با یک کارگردان حرفه ایی دانته را اول و اخر داستان گذاشت اما خوب اینطوری شاید پایان بندی داستان هم ممکنه یجورایی اسیب ببیند و ریسک ان بسیار بالاست.

    و اما در مورد DMC5 در یک کلام عالی بود اما برای عالیتر شدن باز هم جای زیادی داشت و برای همین اینجا از کپکام راضی نشدم مثلا موضوع موضوع نقشه ی بازی بود اگرچه نسخه ی ریبوت اینشکلی بود اما بابت این که یک ریبوت بود در این بابت حرفی نداشتم و یک نقدی دیگر که به نظرم نیاز بود مثلا باید پازلها نه تنها پاک شوند میباس متنوعتر و پر محتواتر باشند تا جامعه ی گیمرها بیشتر بتوانند با انها خود را سرگرم بسازند.

    خدایی تا اینجا خیلی تایپ کردم واقعا ببخشید🙏… مثلا همینطوری خلاصه و سریع نوشتم😅 اگر اشتباه دیکته ایی داشتم دیگه به بزرگی خودتان ببخشید💞✨👑🌺

  • reza.q77 گفت:

    سوسک هرگز نمی‌گرید
    واقعا dmc دارای انمیای مزخرفیه
    میری تو بازی کلی سوسک ملخو میان برا مبارزه بعد تازه اسمشونو میزارن شیطان🤣🤣🤣

    • AXEL STONE گفت:

      سوسکی وجود ندارد… والبته سوسک خیلی خفنه خدایی: شما یکی پیدا کنید که حالش از سوسک به هم نمیخوره اگرم پیدا بشه هم بسیار کم پیدا میشه.
      فکر کنم شما اگنوس پدر نیکو را میگید اون که یک دانشمند دیوانه و شیمیدان بود که به دلایلی اینطوری شد و در کل خیلی باس فایت حقی بود… یعنی از نظر شما این ایراده؟

      • Nietj گفت:

        داش … این بشر فقط بخاطر حرف اقای کریمی رفته اکانت ساخته چون گفتن گیم پلیش به خوبی دی ام سی نیست در حال ثابت کردن عکس ماجرا به دوستانه … جدی نگیر زیاد اگر کمی تامل میکرد میفهمید که جناب کریمی حقیقت رو گفتن گیم پلی دی ام سی یه سروگردن تو سبک هک اند اسلش از گاد بهتره ولی این بنابر بهتر بودنش از سری گاد اف وار نیست یا ضعیف بودن گاد اف وار …ایشون فقط گیم پلی رو بر اساس شاخصه های هک اند اسلش مقایسه کردن …وگرنه همه میدونن گاد اف وار یه شاهکاره دی ام سی بخاطر قدیمی بودن فرنچایز و تقریبا واسه امثال من که سبک اسلیشون هم هک اند اسلشه یقینا یه شروع کننده و پدر این سبک بوده من به شخصه اولین بار با این سبک از طریق دی ام سی اشنا شدم درست یادم میاد که حتی اون باس دوم یا سوم اگر اشتباه نکنم دی ام سی رو که باید میپریدی روی اون موریانه تا بزینش چقدر پایین واستادم و مردم تا یاد گرفتم چطوری بزنمش یه دنیایی داشت دی ام سی ۳ هرکسی ارزش این فرنچایز رو درک نمیکنه

        • AXEL STONE گفت:

          زیاد مهم نیست داداش گلم بازی GOW عنوان بزرگیه و همچنان درحال بزرگتر و بزرگتر شدنه و ما همچنان دوست داریم بازیمون بیشتر توسعه پیدا کنه بقدری که کسی دیگه نتونه حرف بزنه و دهن همگی را ببنده مثل خیلی از بازیها که همه جوره دهن منتقدان خود را پُلم زد… هر فردی هم بخواد بکوبه بذار بکوبه اصلا مهم نیست و کوبدین ما هیچ اهمیتی ندارد.
          ببینیم این کوبندگان گرامی به کجاها خواهند رسید.

  • Oracle گفت:

    فقط امیدوارم واسه نسخه ششم بازی ۱۰ سال صبر نکنم!
    کاری با اینکه طرفدار این مجموعه بودم و هستم ندارم ولس کپ کام سلطان کاراکتر و شخصیت پردازی تو دنیای گیم هست. یهو بعد از چندین سال هنرنمایی دانته، nero رو معرفی کرد که به شدت محبوب شد همه عاشق شخصیتش شدن تو نسخه پنجم nico همکارش که اونم اتفاقا بسیار محبوب شد حتی تو بعضی نظرسنجی ها از کاراکتر های قدیمی تر هم محبوب تر بود. کپکام اینطوری با شخصیت پردازی و عدم تمرکز روی یک شخصیت محبوب واقعا تو این زمینه نابغه حوزه گیمه!

    • AXEL STONE گفت:

      حرف شما درسته اما ارزومندم که این در سری DMC ادامه پیدا نکنه چونکه اینجا DC AND MARVEL نیست.

      شخصیت اصلی که پدر این داستان هست نباید زیر سوال قرار بگیره اینطوری هواداران یک شخصیت ممکنه از کپکام و سری DMC و بخصوص از خود کپکام و سازندگان دلخور بشن و این اصلا برای رشت بازی خوب نیست.

      مگر یادمون رفت DEVIL MAY CRY یعنی ورجیل و دانته؟ مگه یادمون رفت که این جمله توسط دانته با افعال شیطانی ورجیل و موندس خلق شد؟… من یکی راجب این هیچ وقت کپکام را تشویق نمیکنم

  • vdrgame گفت:

    میدونین چی برام جالب ، این اقای محمد حسین کریمی که بسیار قابل احترام و افراد شبیه ایشون قابل احترامن و من قصد بی احترامی به کسی رو ندارم ، ایشون حرفاش که بسیار برام عجیبه!، من قبلا اینستای گیمفا رو داشتم اگر اشتباه نکنم ایشون لایو میزاشت و فعال بودن حالا اگه اشتباه نکنم!!! نگاه کنید فقط کافیه ایشون از یه بازی خوششون بیاد تمام تلاششونو میکنن که نشون بدن اون بازی بسیار قوی هست و کسانی که بر خلافش حرف میزنن اشتباه میکنن بعد من زیر همین پست میبینم این بازی رو با خدای جنگ داره مقایسه میکنه ، عزیز دل من گیم سنتر دارم و به بسیاری از گیمر های مختلف رو به رو شدم و صحبت کردم بازی dmcبازی به شدت عالی هستش ولی واقعا کسانی که شروع کردنش به بازی من دیدیم که خیلی کم تمومش کردن ولی در مقابلش ۹۰ درصد افراد خدای جنگو تموم کردن، همین خدای جنگ گیم پلی کاربردی و جذابشه که زیباش کرده و من به طرف داری dmc احترام میزارم ولی شما نمیتونی بگی اگه یک گیمپلی پیچیده تر باشه یعنی مخاطب بیشتر دوسش داره این اشتباهه ، اقای محمد حسین کریمی همه مثل شما زندگیشون فقط بازی کردن نیست کارو زندگی دیگه ای هم دارن باز dmc بسیار ازgod 2018 و god 3,2,۱ چالش برانگیز تره و همین موضوع باعث میشه گیمپله کاربردی و بهجایgod of war یک اثر قوی تری رو بده مخاطب و هرکسی میل به تجربشو بکشه ولی من به نظره همه احترام میزارم و هرکسی حق داره هر بازی رو دوست داشته باشه و ازش دفاع کنه ،اینم نظره من بود و تجربه و نظر بسیاری از گیمر هایی رو که دیدم رو دارم میگم ولی خواهش نظرتون تحمیل نکنین .

    • ۱- من هیچ اکانت فعالی در هیچ جای فضای مجازی ندارم و فقط همینجا کامنت میذارم. کسایی که لایو میذاشتن آقای آقابابایی و تیم تحریریه بودن، بنابراین موضوع اولی که مطرح کردی غلطه.
      2- عامیانه بودن و پرطرفدارتر بودن باعث نمیشه یک بازی، فیلم یا آلبوم موسیقی بهتر باشه. Avengers و MONEY HEIST و هزاران فیلم با موضوع تکراری کلی طرفدار دارن و هر روز رکورد میشکنن. بازی Call of Duty هم کلی طرفدار داره و همین بازی اخر Vanguard که افتضاح محضه و کلی جو منفی حولش ایجاد شده کلی آدم بازیش میکنن، دلیل نمیشه این‌ها چون طرفدار دارن بهتر از آثار دیگه باشن. عامیانه بودن عاملی بر برتر بودن نیست.
      3- موضوعی که مطرح کردم نه ارتباطی به پیچیدگی داشت نه به سختی و چالش. موضوع طراحی صحیح و اصولی بازی هستش که همه چیز به خوبی کنار هم قرار گرفته حتی تعداد دشمنان با مبارزات و گرفتن رنک‌های مختلف هماهنگه.
      4- من به کسی چیزی رو تحمیل نکردم، من نظرمو گفتم و ازش دفاع کردم. درست مثل شما که نظرتو گفتی. اینجا جای بحث هستش و دکمه پاسخ هم وجود داره. این شما هستی که تحمل نظر مخالف Norm و مردم عادی رو نداری. این که یک بازی طرفدار بیشتر داشته باشه و عامیانه باشه مکانیک‌هاش دلیلی بر برتری نیست، اینجوری بازی های موبایل باید بهترین آثار تاریخ باشن چون بیشتر تجربه میشن تا آثار دیگه. جدای از این موضوع، من داخل کامنت خودم به طور مستقیم نوشتم God of War مخصوص جمع بیشتری از بازی‌باز ها هستش.
      5- از منطقی که مطرح کردی خنده‌ات نمیگیره؟ این که تعداد کمی تمومش کردن یا نتونستن بازی کنن دیگه چجور منطقی هستش؟ همه بازی‌ها که Button Smash نیستن، هر بازی قواعدی داره حتی شطرنج هم که بازی میکنی باید اصولی حرکت کنی، حالا چون یه عده شطرنج بلد نیستن و حوصله بازی کردن ندارن، بگیم مارپله بازی بهتریه؟ این منطق رو جای دیگه مطرح نکنید، باعث تمسخرتون میشه. من اینجا توضیح دادم جای دیگه بقیه حوصله ندارن این چیزا رو برای شما باز کنن، یه توهین یا مسخره میکنن و رد میشن.

      • vdrgame گفت:

        خوب درمورد اول من معذرت میخوام و اشتباه گرفتم ، ولی درمورد پاسخ دوم این نظر شماست!! و از نظره بنده هم درسته هر اثری که عام پسندتر باشه دلیل نمیشه بهتر باشه ولی هر اثری که عام پسند باشه هم دلیل نمیشه که اثر قدرت مندی هم نباشه پس این جواب شما درست نیست، میتونم بگم تمسخر امیز بود حرفتون ولی من کامل سعی بر اینه که احترام شما رو داشته باشم چون اینها فقط بحثه و دلیلی نداره من به کسی بی احترامی کنم !!! مورد سومتون دوست عزیز شما میتونی بگی که چه بازی طراحی اصولی و صحیح داره ؟ یا من؟ کی میتونی بگه ، منتقدابزرگ هر کس نظری داره ، یکی میگه طراح بازی و تعداد دشمنات و و مبارزات هماهنگ نیست یکی میگه هست !!! کی درست میگه؟ اینجا باید به نظر عام در مورد بازی یا فیلم توجه کرد و در کنارش ببینیم چقدر دیده شده و چقدر نظر مثبت کنارشه هردو باهم …. از نظر من…!!خوب عزیز دل گاد اف وار هم پر مخاطبه هم زیاد نظر مثبت درموردش هست مثلا متا ۹۵ اگه به چیزه دیگه ای میشه استناد کرد بگین ، خوب عزیز این نظر شماست ، تو میتونی بگی نه متا برام مهمه نه تعداد بازیکنان و غیرهه … اقا دمت گرم پس برو حالشو ببر و به بازی دیگه ای رو پایین نیار ، ولی تو مورد ۴ میگی من چیزی رو تحمیلی نمیکنم باشه پس من اشتباه کردم . در مورد ۵ من حرفام خنده دار دوست عزیز ، بزار یه چیزه دیگه بهت بگم همیشه سعی کن احترام طرف مقابلتو داشته باشه وگرنه چیزی که بعدش میگی باعث میشه که حتی اگر هم درست باشه طرف مقابلت گارد بگیرن !!! من اینطوری نیستم من اگه حرف درستی بزنی مشکلی ندارم و با تمسخری که بنده رو کردی کنار میام . عزیز شطرنج رو با مارپله مقایسه کردی خودت برو از مردم پبرس مارپله بهتره یا شطرنج ؟ ۹۹ درصد میگن شطرنج حتی اگر بازی نکرده باشن دلیلش میدونی چیه؟ چون هم عام پسنده تغریبا هم نظرات مثبت پشتشه، دوست عزیز خوشحال شدم بابت این بحث ببخشید که کامل نتونست جواب بدم ولی درمجموع بنده اگر نظر مخالفو نتونم تحمل کنم قطعا شاید بی ادب بشم و دلیل بی ادبی هم اینه کی ادم عصبی بشه ولی شما هم نظرات خودتونو دارین و میگین که بازی dmc مبارزات وگیم پلی اصولی داره ولی به نظر بنده یه سری جاهای بازی و یه سری از گیمپلی های بازی ضعیف و درست نبوده و میتونم به شخصیت v رو مثال بزنم و این نظر بندست یا حتی دانته مبارزاتش زیبا بود ولی بنظرم میتونست قوی تر باشه و اون پیچیدگی رو ساده تر پیاده کنن این نظر بندست باز از اون طرف فکر میکنم خدای جنگ مبارزاتش هم پیچیدگی رو داره و هم سر راست تره ولی قصد کوچک کردن dmc رو ندارم و شما هم نداشتن حتما بد برداشت شده در مجموع موفق و سرزنده باشین

        • من متوجه این موضوع نمیشم که دائم تکرار میکنید نظر شماست! مگر من غیر از این چیزی گفتم؟ من صرفا نظر خودمو دادم و ازش دفاع کردم. چرا فکر میکنید من قصد دارم تحمیل کنم یا فکت صادر کنم، من صرفا گفتم dmc گیمپلی بهتری داره و توضیح دادم چرا. حالا این که شما قبول کنی یا نه، منتقد قبول کنه یا نه و ۲۰ میلیون آدم قبول کنن یا نه برای من فرقی نداره. هر کسی نظر خاص خودشو داره. چرا به طور خودکار فکر می کنید کسی قصد داره نظر خودشو به زور وارد ذهن شما کنه. شما نظر رو میخونی اگر موافقی لایک میکنی اگر نیستی میتونی نظرتو بدی و با دلیل بگی که چرا با نظر من موافق یا مخالفی.

          موضوع دومی که متوجه نشدی به کامنت های بالای من دقت کن و درست بخون. من گفتم God of War به عنوان یک بازی کلی میتونه کیفیت بالاتری از DMC داشته باشه. من نگفتم DMC بازی بهتریه، هیچ جا این موضوع رو نمیتونی پیدا کنی. من فقط گفتم DMC در گیمپلی عملکرد بهتری داره، اما بازی ها صرفا گیمپلی نیستند.
          موضوع سوم این که حرف شما خنده‌دار باشه توهین نیست، منطق شما در قبال عامیانه بودن بازی‌ها برام خنده‌دار بود. اصلا توهینی نکردم.
          موضوع آخر. من بازی‌ای رو پایین نیاوردم اگر درست خونده باشی اتفاقا از gow تعریف هم کردم و گفتم در خیلی بخش‌ها بهتر از dmc هستش. مشکل شما اینه کامنت رو درست نمیخونید و خیز برمیدارید که به طرف نقد کنید. اول بخون ببین من چی گفتم، بعدش بیا بگو بازی رو پایین نیار. برای این که خسته نشید همینجا نقل قول خودمو میذارم:
          :”” من از god of war متنفر نیستم، اگر هیتر سری بودم پلتشون نمیکردم بارها هم از این سری تعریف کردم. این که میگم dmc هک اند اسلش حقیقی، خالص و بهتری نسبت به gow هستش، ضربه‌ای به سری gow وارد نمیکنه. DMC شاید هک اند اسلش بهتری باشه و در مبارزات و گیمپلی یک سر و گردن بالاتر باشه (به نظر من) اما به غیر از بازی سوم dmc، شاید بشه گفت God of War به عنوان یک بسته‌ی کلی تجربه بهتری ارائه میده و برای همین هم منتقدین ازش استقبال کردن.”

          اینم اضافه کنم کوچک کردن بازی‌ای در کار نیست و بازی‌ها هم انسان نیستند که بهشون بر بخوره. بازی‌ها قابلیت نقد دارن و میشه با شدیدترین زبان ازشون انتقاد کرد و مقایسه‌شون کرد.

          این که God of War نظر منتقدین رو جلب کرد، دقیقا اشاره به صحبت من داره. گفتم که God of War شاید به عنوان یک بسته‌ی کلی بهتر از سری DMC باشه. یعنی چی؟ یعنی گرافیک بهتر، موسیقی های بهتر یا تم و روایتی هیجان‌انگیز و همه‌پسندتر و من با این موضوع مشکلی ندارم. چنین مواردی باعث شدن GOD OF WAR عملکرد عالی داشته باشه همیشه. اما موضوع مورد بحث من گیمپلی و ساختار مبارزات بود که گفتم DMC بازی بهتری هستش در این زمینه. (من هیچ جا در مورد کیفیت کلی دو اثر صحبت نکردم) این که در مورد منتقدین صحبت میکنید باید همشون رو جمع کنیذ در مورد مبارزات و گیمپلی دو سری تحلیل کنن اونوقت مشخص میشه بحثی که من کردم صحیح هستش یا نه.

        • AXEL STONE گفت:

          دیگه نمیخواستم بازم به شما پاسخ بدم و اینطوری میشه دخالت اما دوست گل کامنت بالاییتون اصلا حاوی اداب و قواعت احترام نبود و همچنین در همین کامنتون… نمیدونم شاید متوجه نبودید.
          شما اول مطلب را اشتباه گرفتید که هیچ کامل نخوانده بودید که بسیار معلومه و اومدید مشتاقانه برای بحث کردن و اخرش هم بیتوجهی کردید و حرفتونو زدید.
          تعصب را دور بریزید… اگر میخایید بگید تعصبی نیستید واقعا یا اشتباه میکنید یا هستید و نمیخوایید قبول بکنید: لطفا نگران این چیزای ارزشمند نباشید و با انها ارزش خودتان را پایین نیاورید باید خودمان را کنترل کنیدم تا با این جاها نرسیم.
          تعصب یک بخشی از بخشهای عشق است اما اگر بیش از حد باشد تبدیل به زهر کشنده میشود.

          و اما در مورد DMC5 یک نقدی کردید در مورد V خوب عزیزم قرار نیست ستا مساوی هم باشن یا یکی دیگری را سیر سوال ببرد شخصیت ویV داستان داره یک سایه ی ادمه میخوایید یک دفعه اونو تبدیل به یک هیروی کامل؟ درضمن شخصیت ویV یک تنوع بود و اصلا هم بد نبود خیلی هم خوب بود ولی بعضیا نقد کردن به سادگی و گفتیم خوب اما در واقع این شخصیت یک تنوع و برای اولین باز بود در کل سبک هک اند اسلش.

          دانته Dante
          و در مورد دانته داداش وقتی میگم شما متوجه نیستید و قرق تعصبید یعنی باور کنید راستشو میگم بازی اتفاقا دانته خیلی قوی بود و هیچ کمی نداشت تنها چیزی که مارا از بازی نگه داشت کامل بودن دانته هست ما حتا ربلیون را از دست دادیم و کلی راجبش ناراحت شدیم اما با وجود دانته و تکامل دانته دهن ما بسته شد: فن بوی هم نیستم نقدم در مورد کل بازی اینجاست و شما باید چیزی را که گفتم سرچ بکنید باید برید سرچ کنید با فهمید دانته واقعا قویه و ساده نیست چونکه ساده نیست شما فکر میکنید قوی نیست. موق باشید دوست گرامی

    • AXEL STONE گفت:

      شماها اشتباهتون همینه: کسی بازی نکرده. خیلی کم بازی کردن و تمومش کردن. بازی نکردم و DMC2 بازی بدی بود در حالی که در زمان خودش DMC2 یک بازی بود مه از اسمونا برای ما نازل شده بود و همین حرفای همیشگی که بدون این که شخصی بازی کنید حرف میزنید.

      همش حرفای چندش آور اون و ان را میارید نقل میکنید درحالی که نمیدانید که ان عده صرفا فقط فن بوی پلتفرمی هستن… واقعا چطور میتونید این همه را بگید؟ من کوچیک شما منظوری برای تخریب شما و شخصیت گرامیتون ندارم اما مشکل اینجا در حرف شماست اول میگید DMC به شدت عالیه و قبول دارم بعد میگید ارفراد کمی بازیش کردن باور کنید درکتون نکردم. البته افرد کمی بازیش کردن بله همه که گیمر هاردکور نیستن ولی ان کمی که شما میگید درست نیست کمیتش مربوط میشه به گیمرهای محترم هاردکور که اصلام کم چیزی نیستن.

      فقط کافیه دقت بکنید و با خودتان کمی فکر بکنید گیمرای DMC چرا انقدر عاشق این بازی هستند؟ و چرا گیمرای DMC دقیقا فن GOW هم هستن و پاسخش سادست همینجا پاسخ را میدم خدمتتون (چونکه بازی را بازی کردن و لذت فراوانی نصیب انها شد و عاشق فنش شدن و دنبال بازیهای دیگری با همین فن گشدن و سپس بازی GOW امد و ان را پیدا و بازی کردن ولی دقیقا ان چیزی که میخواستن نبوده اما بازی GOW یک سبک لذت بخش با سینماتیک کامل و خیره کننده بود که با هم یک وعده بازی بسیار کامل به انها بخشید.
      اما حرفای شما GOW فنها که فقط GOW را تجربه در این سبک تجربه کردید همیشه این بوده متاسفانه و حتا گیمران جدید هم گول همین حرفارو دارن میخورن واقعا اگر کسی اینجا حقش خورده باشه برعکس خود DMC هست چندین سال هم نبوده در دنیای گیم شده نور علی نور.

      گُلی جان بسیار ممنون نیازی نیست بگید کدام بهتر… خود ما و همگی دوستان همگی با هم چیز را میدانیم و دفاع کردن از عناوین یا نکردن هیچ تائثیری نداره حتا اگرم سایت بزنیم خدمت GOW یا DMC این هیچ تائثری نمیذاره و فقط شوخیه.

      پیشنهاد: شما کافیه یکم تحقیق بکنید در مورد استایل رویال گارد یا استایل سورد مستر…
      آقا شما سرچ بکنید Style royalguarf for dmc 3 و Style swordmaster for dmc3 ببینید که در این دوتا گزینه چی وجود داره و همین نوشته را براش بزنید DMC4 و DMC5 هر نسخه ای ۴ ۵ ۶ استایل داره و هر استایلی یک دنیای دیگری برای خودش دارد… مثلا استایل سورد مستر اگر بذارین روی هر ایتمی بلیدی که دارید یک حرکات متفاوت و قدرتمندتری میزنه و همینطوری یک گیم پلی بسیار پیچیده و لذت بخشی به مخاطب میبخشه.
      من نمیدونم شما چطوری و چرا حرفای بضیارو به این سادگی باور میکنید حتا حرف مدیران وبسایت متاکریتیک هشتاد درصدش چرت خالصه.
      در مورد بازی GOW: راستش بازی GOW با تم تاریخی و اساطیری و کهن و روایت تمیز و گیمپلی جذاب برای ما شاهکاری کاملی ساخته قرار نیست در همه زمینها بهترین باشه اگر میگیم پایینتره منظورمون این نیست که لذت بخش نیست یا لذت بخشیش پایینتره منظور ما در بخش مکانیکی فنسینگپلی عمق بیشتری دارد و خوب حرف ما نیست که حرفای خود بازیه و بالا گفتم که حد اقل این جمله ها را سرچ کنید… حالا شما تا اخر بگید GOW بهترینه هیچ چیزی نمیشه منم میگم GOW بهتره ولی با این جملات که چیزی تغیر نمیکنه دوست گرامی. موفق باشید

  • کپکام گفته دیگه مثه نسخه ی ۵ نیازی به صبر ۸ ساله نداریم.dmc6 در دست ساخته و احتمالن ۲۰۲۳ رونمایی کنن و ۲۴ منتشر بشه

  • من که فقط به عشق Vergil بازی میکردم میکنم با اون استایل خاص جذابش

شیطان هرگز نمی‌گرید؛ مروری بر فرنچایز Devil May Cry - گیمفا