Sociable Soccer برای رایانه شخصی منتشر می شود - گیمفا 
Sociable Soccer برای رایانه شخصی منتشر می شود - گیمفا 
Sociable Soccer برای رایانه شخصی منتشر می شود - گیمفا 
Sociable Soccer برای رایانه شخصی منتشر می شود - گیمفا 

بازی Sociable Soccer برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها منتشر خواهد شد

ربین قهرمانی
۱۸:۵۰ ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
sociable soccer

بازی Sociable Soccer عنوانی در ژانر فوتبال به سبک آرکید است که در سال ۲۰۱۷ توسط جان هَیر (Jon Hare)، خالق بازی Sensible Soccer، توسعه داده شد. این بازی در حال حاضر صرفا در اپل آرکید (Apple Arcade) در دسترس است. حال براساس خبری که توسط وبسایت VGC منتشر شده، این بازی قرار است که برای سایر سیستم عامل‌ها نیز در دسترس قرار گیرد.

براساس آخرین اخبار و اطلاعات منتشر شده، بازی Sociable Soccer که در حال حاضر فقط روی اپل آرکید در دسترس قرار دارد، قرار است که به لطف توسعه‌دهندگان هیر (Hare)، تاور استودیوز (Tower Studios) و کیس پابلیشینگ (Kiss Publishing) برای طیف وسیعی از  سیستم عامل‌ها نیز منتشر گردد.

داریل استیل (Darryl Still)، مدیر عامل و موسس کمپانی کیس پابلیشینگ در این رابطه گفت:

تاریخ هدف ما برای انتشار بازی، ۱۷ آپریل ۲۰۲۲ است. نسخه‌ی رایانه‌های شخصی زودتر از نسخه‌های کنسولی منتشر خواهد شد. نسخه‌های کنسولی بازی همزمان منتشر خواهند شد (پلی‌استیشن ۴ / ۵، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس، نینتندو سوئیچ).

همچنین آقای جان هیر تأیید کرد که نسخه‌ی رایانه‌ی شخصی این بازی، Sociable Soccer ‘۲۲ نام خواهد داشت.

Sociable Soccer یک بازی شبیه به عنوان کلاسیک دهه‌ی ۹۰ یعنی Sensible Soccer است. هدف سازنده‌ی این بازی ترکیب کردن گیم‌پلی ساده و سریع بازی‌های گذشته با تکنولوژی و سلیقه‌ی عناوین مدرن طراحی است. به همین دلیل، این بازی یک روند توسعه‌ی طولانی و گاه پر از پیچ و خم را پشت سر گذاشته است.
آقای هیر برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ شروع به فعالیت بر روی بازی Sociable Soccer کرد. او در رابطه با چگونگی گرایش وی به سمت توسعه‌ی یک عنوان فوتبالی این توضیحات را ارائه داد:
ما در سال ۲۰۰۶ بروزرسانی بازی Sensible Soccer را انجام دادیم، بنابراین من ایده‌هایی در مورد ساخت یک بازی فوتبال داشتم و می‌خواستم آن را به عنوان یک طرفدار فوتبال پایه‌گذاری کنم. همه‌ی ما می‌دانیم که در دنیای فوتبال به کدام تیم گرایش دارم.
در سال ۲۰۱۵ او با Combo Breaker، شرکتی مستقر در هلسینکی، ارتباط برقرار کرد و از همان زمان وظیفه‌ی توسعه‌ بازی Sociable Soccer را برعهده داشت و کمپین ناموفق Kickstarter را آغاز نمود.
ما در مورد قیمت ۳۰۰,۰۰۰ پوند تصمیم گرفتیم که در گذشته مبلغ بسیار کمی بود، اما در واقع برای Kickstarter بسیار زیاد بود. بعد از یک هفته متوجه شدیم که قرار نیست به هدف برسیم. بنابراین، ما از Kickstarter را دست کشیدیم، اما تصمیم گرفتیم همچنان به توسعه‌ ادامه دهیم.
در نوامبر ۲۰۱۹ با عقد قراردادی با ناشر آمریکایی روگ (Rogue)، بازی Sociable Soccer برای اولین بار روی اپل آرکید منتشر شد. بعد از این نسخه، دو بازی دیگر با عنوان‌های Sociable Soccer 2020 و ۲۰۲۱ نیز روی همین پلتفرم منتشر شدند. آقای جان هیر از موفقیت بازی Sociable Soccer روی اپل آرکید بسیار خوشنود است و انتشار آن برای رایانه‌های شخصی و سایر کنسول‌ها را هیجان‌انگیز می‌داند.
در اواخر ماه مه، پس از انتظارات فراوان برای پیدا کردن شریکی مناسب، موفق شدیم که با Kiss Publishing به توافق برسیم. حال ما می‌توانیم تمامی ویژگی‌های که در کنسول‌ها و پلتفرم رایانه‌های شخصی وجود دارد و نمی‌توانیم در گوشی‌های هوشمند پیاده کنیم را فعال نماییم. بدیهی است که ما می‌توانیم از نظر گرافیکی نیز موارد مربوطه را بیشتر جلو ببریم. همچنین تعدادی از ویژگی‌ها نیز وجود دارند که ما می‌خواهیم در بازی قرار دهیم و اکنون می‌خواهیم آن‌ها را به نسخه‌های کنسول و رایانه‌های شخصی اضافه کنیم. بنابراین زمان هیجان انگیزی است.
به گفته‌ی آقای هیر، نسخه‌ کنسولی و رایانه‌های شخصی، علاوه بر اینکه جلوه‎‌ گرافیکی و تصویری بهتری از نسخه‌ منتشر شده بر روی اپل آرکید خواهد داشت، اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این نسخه‌ از بازی Sociable Soccer به صورت یک دید کامل از همه کارهایی خواهد بود که می‌خواهیم انجام دهیم.
او در ادامه گفت:
ما امروزه در چرخه‌ی بزرگ دنیای توسعه هستیم، بنابراین ویژگی‌هایی وجود دارد که در ماه آپریل به انتشار آن می‌پردازیم و پس از آن ویژگی‌های بیشتری نیز وجود دارند که هر ۶ ماه یا بیشتر عرضه خواهند شد.
هیر می گوید این ویژگی‌ها شامل موتور انیمیشن ارتقاء یافته، بهبود مکانیک بازی، توپ و دوربین است:
به طور موثر، ما تقریباً در حال توسعه‌ی نسل بعدی موتور بازی‌سازی هستیم.”
او همچنین توضیحاتی را در رابطه با سیستم clan-clash موجود در بازی نیز ارائه داد. این قابلیت زمانی فعال می‌شود که شما به سطح ۱۰ برسید. شما می‌توانید با استفاده از این سیستم، تیم یا قبیله‌ی انتخابی خود را در مقابل تیم حریف مدیریت کنید. علاوه بر این، یک سیستم هوشمندانه به اسم Legends به بازیکنان بازی Sociable Soccer 21 اجازه می‌دهد بازیکنان افسانه‌ای را از باشگاه‌های منتخب خود و دنیای فوتبال گسترده‌تر جمع‌آوری کنند.
جان هیر در ادامه گفت:
ما در حال حاضر آخرین قطعه را در اره مویی منبت کاری قرار می‌دهیم که همان نسخه‌ی کنسولی و رایانه‌های شخصی بوده و قرار است که همزمان با نسخه‌ی موبایلی منتشر گردد.
حال باید منتظر ۱۷ آپریل ۲۰۲۲ (مصادف با ۲۸ فروردین ماه سال ۱۴۰۱) بمانیم تا بتوانیم دیدگاه جان هیر از نسخه‌ی مدرن این بازی بسیار دوست داشتنی و پیشگام را مشاهده کنیم.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

Sociable Soccer برای رایانه شخصی منتشر می شود - گیمفا 
Sociable Soccer برای رایانه شخصی منتشر می شود - گیمفا 
Sociable Soccer برای رایانه شخصی منتشر می شود - گیمفا 
Sociable Soccer برای رایانه شخصی منتشر می شود - گیمفا 
Sociable Soccer برای رایانه شخصی منتشر می شود - گیمفا 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Sociable Soccer برای رایانه شخصی منتشر می شود - گیمفا