بازی Avowed کارگردانان ارشد خود را از دست می‌دهد
بازی Avowed کارگردانان ارشد خود را از دست می‌دهد
بازی Avowed کارگردانان ارشد خود را از دست می‌دهد
بازی Avowed کارگردانان ارشد خود را از دست می‌دهد

گزارش: بازی Avowed به طور مداوم کارگردانان ارشد خود را از دست می‌دهد [به‌روزرسانی شد]

محمد حسین کریمی
۰۰:۳۰ ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
بازی Avowed کارگردانان ارشد خود را از دست می‌دهد

بر اساس گزارش جدید منتشر شده از سوی یک منبع معتبر، تیم سازنده‌ی بازی Avowed به طور مداوم نیروهای ارشد خود را از دست می‌دهد و این احتمال وجود دارد که این عنوان در وضعیت ایده آل خود قرار نداشته باشد.

به‌روزرسانی:

منبع داخلی ایکس باکس، جز کوردن (Jez Corden)، در جواب به یکی از طرفداران، پیرامون حواشی پیش آمده توسط کریس آولون گفت:

حقیقت ندارد. من از افرادی زیادی درون این استودیو (آبسیدین) شنیده‌ام که اظهارات آولون خنده‌دار هستند.

متن اصلی:

توییت‌های اخیر کریس آولون (Chris Avellone)، نویسنده‌ و سازنده‌ی آثاری مانند Fallout: New Vegas ،Fallout 2 و Dying Light 2، به این موضوع اشاره دارند که بازی انحصاری ایکس باکس یعنی Avowed به طور مداوم کارگردانان و اعضای ارشد خود را از دست می‌دهد. بر اساس ادعاهای آولون، ممکن است که این پروژه در وضعیت خوبی قرار نداشته باشد. وی در جواب به یکی از دنبال‌کنندگان خود اعلام کرد که این پروژه کارگردان، طراح ارشد مرحله، نویسنده ارشد، طراح پروژه و چندین سازنده‌ی مهم دیگر خود را از دست داده است.

آولون متذکر شده است که کارگردان اصلی پروژه با تنزل درجه مواجه شده و شخص دیگری را جایگزین او کرده‌اند، در حالی که دو طراح ارشد دیگر را با اجبار به پروژه Grounded انتقال داده‌اند. افراد دیگر نیز استودیوی آبسیدین اینترتینمنت (Obsidian Etertainment) را ترک کرده‌اند.

مدتی پیش شاهد آگهی شغلی جدیدی از سوی تیم سازنده‌ Avowed بودیم. در لیست نیروهای مورد نیاز شاهد نیازمندی‌های متنوعی هستیم و همگی در یک رده‌ی شغلی خاص قرار ندارند. آبسیدین خواهان انیماتور سیستم مبارزات، برنامه‌نویس ارشد هوش مصنوعی، برنامه‌نویس رابط کاربری (UI) و موارد بیشتری است. اگر قرار باشد آبسیدین اثری در سطح The Elder Scrolls: Skyrim توسعه دهد، مطمئناََ باید تیم خود را گسترش داده و بهترین استعدادهای ژانر نقش‌آفرینی را به تیم خود اضافه کند.

مایکروسافت و آبسیدین اینترتینمنت هنوز به ادعاهای فوق پاسخی نداده‌اند. در صورت تایید یا تکذیب اطلاعات بالا، این خبر به‌روز خواهد شد.

Avowed در تاریخی نامعلوم برای رایانه‌های شخصی و اکس‌باکس سری اکس/اس در دسترس قرار خواهد گرفت. شایعه‌هایی وجود دارند که این اثر برای عرضه در سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازی Avowed کارگردانان ارشد خود را از دست می‌دهد
بازی Avowed کارگردانان ارشد خود را از دست می‌دهد
بازی Avowed کارگردانان ارشد خود را از دست می‌دهد
بازی Avowed کارگردانان ارشد خود را از دست می‌دهد
بازی Avowed کارگردانان ارشد خود را از دست می‌دهد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • halker گفت:

    کریس اولون نویسنده خوبی بود ولی خدا کنه این صحبتاش به خاطر تو زبون افتادنش بعد از اتهاماتی که بهش وارد شد نباشه
    اینطور که معلوم بود همه از وضعیت استودیو راضی بودن،الان هم دارن رو سه تا پروژه دارن کار میکنن

    • Sina_2081 گفت:

      دقیقا مشکل اینجاست که روی سه تا پروژه کار میکنن

      • Wild Rage گفت:

        از یه طرف یه تیم هم روی Grounded هست و قرار نیست اپدیت دادن و گسترش بازی رو ترک کنن.
        راستش به نظر من یکم زیاده این مقدار پروژه. ابسیدین تازه داره بعد یه دهه بازی AAA میسازه و خیلی وقته تمرین نداشتن. اگه The Outer Worlds 2 هم الان در دست ساخت باشه یعنی دارن دو تا بازی AAA اوپن ورلد میسازن که حریف فال اوت و الدر اسکرولز باشه. و این خب خیلی سخته و اینکه ساخت این دو بازی با هم خیلی هم سخته!!!
        خود بتسدا هم نمیاد دو تا بازی AAA رو با هم گسترش بده. چون واقعا دیدیم که بازیاشون چه دنیا های بزرگی دارن و چقدر ساید کوئست و Lore و… دارن.
        امیدوارم ابسیدین از پس این کار بر بیاد. چون این واقعا لقمه خیلی بزرگیه که بخوای دو تا بازی AAA اوپن ورلد RPG رو همزمان گسترش بدی. بعد از اون طرف هم جاش سایر هم داره پروژه خودشو میسازه. خدایی فرد با تجربه ای مثل اون باید به بقیه تیم کمک کنه.
        چشتون روز بد نبینه ولی میگن شاید یه پروژه چهارمی هم در کار باشه. اگه واقعا باشه که یعنی حسابی مشغول کارن تیم های ابسیدین

    • parsa.s71 گفت:

      فنای جعبه و ذغال که در حسرت یه انحصاری درست درمون هستند این طفلکی ها تا کی باید ماله کشی گندکاری های اسپنسر بکنند چهار ماهه یه بازی AAA درست و حسابی توی گیم پس نیومده ( هیدیس ایندی هست ) . ده ماهه از نسل نه گذشته همچنان بدون انحصاری ، اینقدر کمبود انحصاری دارند که مجبورن پورت شبیه ساز دو سال پیش پیسی را انحصاری حساب کنند چقدر ماله کشی هیلو نفتی نسل هفتیو کردند الانم باید ماله کشی وضعیت اسف بار آبسیدین بکنند قشنگ مشخصه این استودیو هم داره مثل ریر متلاشی میکنه بچه پولدار بی استعداد که خودش عرضه نداشت آیپی خلق کنه نود درصد آیپی هاشو رفته آماده خریده از هلبلید دو و The Outer Worlds 2 تا پرفکت دارک و دووم و دیسانرد و پری و ولف و الدر و فالوت و اویل ویتین و ده ها ایپی مولتی پلتفرم دیگه حتی استارفیلد و رد فال هم آیپی های خود بتسدا هستند که قبل از خریدش توسط مایکروسافت ساخته شدن و ربطی به مایکروسافت ندارن . خودش هم که چند تا ایپی درست حسابی مثل گیرز و هیلو داشت که به همونام گند زد نابودشون کرد الانم نوبت گند زدن به آیپی ها و استودیوهای تازه خریداری شده اش هست . مایکروسافت = سرطان صنعت گیم ، اون از سیاست گداپروری سرویسیش که نتجیه ش میشه استودیوهای هفتاد نفرشو مجبور میکنه که همزمان روی سه چهار تا بازی کار کنند تا کمیت بازیهای گیم پس بالا بره کیفیت که مهم نیست اون از سیاست سریز اس ش که باعث عقب نگه داشتن نسل نه شد

      • Wild Rage گفت:

        زندگینامه این فن بوی رو خوندید که معجزه کرد و تو ۱۴ خطی که نوشت هیچ چیز بدرد بخوری جز هیت کردن نکرد. ایشالا خدا همه رو شفا میده. هم اونایی که مریضیهاشون ویروسیه. و هم اونایی که اختلالات روانی دارن و نمیتونن بدون نفرت از یه چیز و کوبیدن بی دلیلش زندگی کنن.

      • پشه گفت:

        اولا که پورت دو سال پیش نه و یکسال ثانیا همون پورت از تمامی عناوین نسل نه پلی استیشن جز دیمنز سولز بیشتر و هم امتیاز دیمنز سولز شد
        نیاز نیست بازی حتما aaa باشه تا بازی خوبی باشه
        میتونه aa مثل سایکوناتس یا دث دور باشه که از بعضی تریپل ای های پلی استیشن مانند کیلزون شدو فال دیزگان و گرن توریسمو بهتره 🙂
        و شما بهتره بگید تو نیمه دوم سال پلی استیشن چه بازی aaa داره اوه وایسا ببینم error 404 هیچ بازی تریپل ای برای نیمه دوم نداره :)))))) اما ایکس باکس فورزا هیلو رو داره؛)
        ماله کشی هیلو نسل هفتی:)) جالبه بدونی همین امروز کوری بارلوگ خالق گاد اف وار ۲۰۱۸ طی توییتی اعلام کرد سریز اکس خریده و منتظر هیلو اینفینیته
        با این حرفت عملا گل بخودی زدی
        بقیه حرفات هم ارزش جواب دادن نداشتند

        • parsa.s71 گفت:

          حرف از محتوای انحصاری نزن که آب بدجور قطعه ده ماه از نسل نه گذشته و ایکس باکس بیابون بی آب و علف بوده به معنای واقعی کلمه بدون هیچ انحصاری . سونی چندین و چند بازی بزرگ انحصاری داده از اسپایدرمن مایلز مورالز بگیر تا دیمونز سولز و رچت اند کلنک ریفت اپارت و ریترنال و نسخه کارگردان گوست که ۱۵ ساعت گیمپلی جدید داره دث نسخه کارگردان هم محتوای جدید داره فاینال فانتزی نسخه نسل نه اش هم بالای ده ساعت گیمپلی جدید داره سک بوی و آستروپلی روم و سایر گیم های کوچیکتر هم حساب نمیکنم بازی دثلوپ با استفاده صددرصدی از دوال سنس و کنا هم جفتشون توی راهن و کمتر از دو ماه دیگه هر دوتاشون برای ps5 میان چهار ماه دیگه م بازی بزرگ هورایزون فوربیدن وست میاد اونوقت شما از کمبود انحصاری مجبورین شبیه ساز پرواز را به عنوان بازی انحصاری در نظر بگیرید اونم شبیه سازی که یک و سال نیم پیش روی پیسی اومده و پلتفرم اصلیش پیسیه فورزام که فقط گرافیک بازی بالا رفته بدون نوآوری خاصی واقعا خسته نشدین اینقدر گاز دادین . ببین وضع مایکرو به کجا رسیده که افتخار هواداراش اینه که کارگردان بزرگ شرکت رقیب بازیشونو تجربه میکنه در حالیکه تو نسل هفت همچین چیزی نبود و بر عکس بود در واقع باعث افتخار هر بازیسازی بود که هیلو رو تجربه کنه ببین این فرنچایز بزرگ چه بلایی سرش اومده که اینقدر خار و ذلیل شده راستی هنوز گیمپلی از کمپین هیلو نشون ندادن ؟

  • Cheguevaraa گفت:

    صرفا با پول نمیشه بازیه انحصاریه خوب ساخت

    اینم یکی دیگه از قربانیان سیاست غلط مایکروسافت

    • Wild Rage گفت:

      از این متعجب شدی؟؟؟
      تو کجا بودی وقتی ابسیدین داشت نیووگاس رو میساخت. قشنگ جهنم در جهنم بود. از یه طرف مقدار پول دهی کافی نبود. کرانچ بسیار شدید و ترک استودیو. بازی به اون بزرگی رو فقط تو ۱۸ ماه ساختن. پول خود کریس اولون رو طبق گفته بعضی ها ندادن و اون از یه طرف مادرش در بیمارستان بستری بود و نیاز به پول داشت و…
      خلاصه امثال شما ابسیدین رو دست کم گرفتین اگه فکر کردین این چیزا باعث میشه بازیشون خراب شه. کسایی که نیووگاس رو تو ۱۸ ماه ساختن (از برترین ار پی جی های تاریخ) این دیگه براشون چیزی نیست.
      مدیریت استودیو ابسیدین هیچ وقت عالی نبوده (همونطور که بالا توضیح دادم) و حتی سر The Outer Worlds هم مجبور شدن خیلی چیزا رو حذف کنن ( که البته بخاطر مشکل مالی بود).
      خلاصه حرفم اینه که اگه شما فکر کردین این استودیو بخاطر چند تا جابجایی و تنزل رتبه کارشون زاره پس باید بری به تاریخ این استودیو نگاه کنی عزیز. این استودیو نشون داده زیر فشار خیلی خوب کار میکنه (نیووگاس).
      به هیچ وجه ابسیدین رو دست کم نگیر. همه بازی هاشونو از نیووگاس و CRPG هایی مثل Pillars of Eternity و Tyranny و Turn Basde RPG مثل South Park Stick of Truth رو بازی کردم و یه بار هم منو ناامید نکرده.
      روند کاری ابسیدین همینه. مدیریتشون خوب نیست ولی کارشون رو انجام میدن به هر قیمتی که شده.

      • reza_tport گفت:

        یه ماه پیش خواستم نیو وگاس رو بزنم گرافیکش یه مقدار قدیمی بود فعلا دست نگه داشتم یه مود درست حسابی پیدا بشه یه مقدار تجربه بازی بهتر بشه
        خلاصه, مد درست حسابی برای نیو وگاس سراغ داری که گرافیک رو بهتر کنه؟

        • Wild Rage گفت:

          در کل ماد زیاد داره بازی.
          تو گوگل اگه بسرچید Fallout New Vegas graphic mods یه سری ویدیو یوتوب میاره که ماد ها رو نشون میدن. هر کدوم رو خواستید میتونید دانلود کنید. ماد هایی جز گرافیک هم خواستید بریزید که گیم پلی رو بهتر کنه براتون.

      • All Alone گفت:

        مایکروسافت که گفته بود قرار نیست تو کار استودیو ها دخالت کنه الان داره بزور از ساخت بازی اوود داره میارشون رو پروژه گروندد
        در مورد نیو وگاس اون موقع بتسدا فقط براشون زمان تعیین کرد ولی تو کارشون دخالت نکرد

        • Wild Rage گفت:

          جنابعالی که جدی جدی فکر نکردی مایکروسافت اومده گفته از این تیم برو اون تیم؟؟
          برادر این تصمیمات بر عهده خود استودیو هست. خودشون تعیین میکنن کی بره کجا.
          گروندد طبق گفته خود تیم سازنده پروژه تفریحیشونه و تیم بزرگی نیاز نداره و کوچیکه (حدود ۱۵ نفره تیم گراندد).
          بتسدا نه تنها مجبورشون نکرد و دخالت نکرد بلکه به گفته خود کریس اولون حتی بهشون کمک هم میکرد بعضی وقت ها.
          کلا ابسیدین همینجوریه. همش در حال تغییر و … هست

    • INJUSTICE 3 گفت:

      ریپلای کردن ایشون فایده ای نداره. این آقا فکر کرده مایکروسافت و سونی آدمن و این آدمه که اسم مایکروسافته پولو از قبر پدرش میاره و هیچ استعدادی نداره . و حالا این پوله از کجا میاد خدا میدونه. در حالی نمیدونه اونجا ایران نیست. این اتفاقی که افتاده میتونه توی همه شرکتا و یا توی همه استودیو ها ممکنه بیوفته و اینکه میتونه برطرفم بشه.

  • AmirAgha گفت:

    امیدوارم زودتر همه چیز خوب شه
    اون بازی استودیوrare هم که کارگردانش عوض شده بود کلا میگن از اول شده
    ای بابا
    پس با این اوصاف این دو بازی رفتن برای سالای ۲۰۲۴/۲۰۲۵

  • Reciver گفت:

    به مرور زمان خیلی ها خواهند رفت این طبیعی است به گذشته نگاه کنید ببینید چه کسانی از ایکس باکس جدا شده اند در مورد این بازی میتوان گفت ظاهرا ابسیدین لقمه ای بزرگتر از دهان خویش برداشته است.ایکس باکس با هر قدمی که بر میدارد یک ضربه به ویدیو گیم میزند حتی به بازی های خودشان رحم نمی کنند.

    • نیووگاش و اوتر ورلدز(با اینکهaaبود)همه کشکه که میگی این لقمه بزگتر از دهنشه؟؟

    • باید یه سری فکت به تو سونی فن بی کار بگم تا آدم شی دیگه نیای فضای سایت با این حرفهای به ظاهر درستت خراب کنی آیا می دانستید که ایکس باکس پرفروش ترین کنسول در یک ماه در آمریکا بود به طوری که کنسول رقیبش پی اس ۲ کبیر تو اون ماه به تعداد انگشت دست فروخت
      آیا می‌دانستید ایکس باکس کو آپ آنلاین و مولتی پلیر رو معروف کرد
      آیا می دانستید ایکس باکس بود که گیم پس داد تا مردم راحت بتوانند راحت بازی کنند برعکس برخی شرکت ها که بازی با ۷ الی ۸ ساعت گیمپلی را ۷۰ دلار می کنند پس برو در پشت سرت هم ببند
      آقا من گیمر تمام پلتفرم هام برای پی اس هم اگه کسی ترول کنه جواب می دم

      • اینا هیچکدوم فکت نیستن یه مشت دروغ و “فکت دست کاری شده اس”. اونی هم که بهش ریپلای زدی ایده ای از نبوغ آبسیدین نداره. با این دروغ‌ها کامنت شما تفاوتی با اون بنده خدا نداره. واقعا فکر می کنی اون ماهی که ایکس باکس داخل منطقه خودش بیشتر فروش داشته، پلی استیشن ۵ به اندازه انگشتان دست فروش داشته؟ :دی
        ایکس باکس پیشگام بازی های مولتی پلیر نبوده، سال‌ها قبل مولتی پلیر به تکامل رسیده بوده و PC مبدا اصلی بوده، منتهی Halo بازی‌‌ای بود که “بازی مولتی پلیر کنسولی” رو به یک سطح جدید وارد کرد.
        بازی های پلی استیشن که ۷۰ دلار قیمت دارن اینقدر هم گیمپلی کمی ندارن. به طور مثال ratchet and clank r a حدود ۱۵ ساعت ، returnal حدود ۲۰ ساعت و DS Remake حدود ۳۰ ساعت گیمپلی داره و همیشه میزان ساعت‌ها قیمت رو توجیه نمی کنه بلکه کیفیت توجیه کننده اس. (البته اگر برای اون بازی توجیه کننده نباشه مخاطبین صبر می کنن تا تخفیف بخوره)

        • قسمت فروش منظورش ۳۶۰ بود آقای کریمی با دقت بخون ،،،،در مقابل ps2 بود …. البته من نمیدونم امارش درست بوده یا نه ولی منظورش اون زمان بود نه الان

          • منظورش پلی استیشن ۵ بوده، چون “ایکس باکس پرفروش ترین کنسول در یک ماه در آمریکا بود ” اتفاقی “مشخص و به خصوص” مربوط به چند روز پیش میشه.
            در ضمن مگه ps2 رقیب xbox 360 بوده که مقایسه شده؟ xbox 360 یک سال قبل از پلی استیشن ۳ عرضه شد و ارتباطی با پی استیشن ۲ نداره که در مدت ۵ سال قبل از ۳۶۰ کل فروشش رو کرده بود و دیگه رو به کاهش بوده فروش. با این وجود، داخل همین ایران با ۸۰ میلیون جمعیت در سال ۲۰۲۱ بیشتر از انگشتان دست پلی استیشن ۲ خرید و فروش میشه چه برسه به آمریکا.
            این قضیه اونقدر خاص هستش که مشخصا مربوط به خبر زیر میشه:
            https://gamingbolt.com/xbox-series-x-s-outsold-ps5-in-the-us-in-june-2021
            اگر نه، توضیحات پر از ابهام و مشکل هستش.

  • Wild Rage گفت:

    Josh Sawyer اون وقت چند روز پیش توئیت زده بود که بازی Playable هست و وضعش خوبه که
    حالا ببینیم چی میشه. ولی این قضیه چند تیم بودن و هر کدوم روی یه بازی کار کردن برام عجیبه. اخه Avowed این طور که میگن قراره رقیم الدر اسکرولز باشه و خب باید خیلی بزرگ باشه. نباید همه تیم ها دست به دست هم بدن برای این بازی؟؟
    با این جا به جایی ها احتمالا بازی The Outer Worlds 2 هم ساختش شروع شده.
    خود Josh Sawyer هم که داره پروژه خودش رو میسازه با تیم خودش.
    اون قضیه استخدام انیماتور سیستم مبارزات رو هم فکر کنم مال سال پیش بودا. اون جور که لیک شده بود سال پیش ابسیدین میخواست برای Avowed فیزیکی طراحی کنه که به جادو بسیار واکنش دهنده باشه و دنبال کلی انیماتور بود برای سیستم مبارزات و فیزیک و اینا.
    ولی در کل مدیریت ابسیدین یکم خرابه. تو فروم های ابسیدین خونده بودم کریس اولون بیچاره خیلی از پولی که باید از ابسیدین دریافت میکرد رو دریافت نکرد.
    من نمیدونم چرا کارگردان بزرگی مثل Josh Sawyer (کارگردان شاهکار فال اوت نیووگاس) یه نظارتی به تیم های دیگه نمیکنه. خودش گفته که دوست داره بازی خودش رو بسازه و بازیش AAA نیست و کوچک هست. شایعه شده که بازیشو یه جواب به Disco Elysium میدونه!! و این خیلی خوبه که حاظر شده بازی ای بده که دیسکو الیسیوم رو به چالش بکشه چون واقعا شاهکاریه که فکر نمیکردم تا ۱۰ سال دیگه ببینیم

  • ASHEN ONE گفت:

    اصلا دلم نمیخواد اینو بگم ولی ظاهرا داره راست میگه.
    اگه بازم همین اتفاق بیفته ممکنه کنسل بشه یا نه؟؟؟؟

  • Madeline گفت:

    معلومه تو مایکرو چی میگذره ؟
    نتیجش معلومه
    نه انحصاری
    نه بازی درستی
    همش وعده های پوچ
    نتیجه دروغ و پول الکی
    همه دارن فرار میکنن

    • Wild Rage گفت:

      نه مثل اینکه شما واقعا خوابی. فورزا داره امسال میاد. هیلو هم همینطور.
      استارفیلد سال بعده. کلی بازی ایندی هم داره میاد و امده مثل Death’s Door و …
      کلی بازی هم تو راهه (هم از استودیو های سکند پارتی و هم فرست پارتی).
      فن بوی هایی مثل تو ناتی داگ رو هیچی نمیگن وقتی کرانچ شدید میکنه (که البته شاهکار میده بیرون و از بهترین بازی های عمرم رو داده) و گله گله ازش میریزن بیرون و میان عضو استودیو های دیگه میشن (خیلی از افراد مهم ناتی داگ اومدن اینیشیتیو). ولی وقتی به ضرر شرکت حریف هستش خیلی راحت میاید و حرف از مدیریت بد و … میزنین. متهم به دروغ گویی و غیره میکنین.
      چون فن بوی بازی شما عهد کرده و بعد مدت ها با اکانتتون اومدین که فقط ترول کنین دلیل نمیشه که مشکل از مایکروسافته.

      • r_dh گفت:

        خیلی برام جالبه.
        اون موقعی که خبر میومد که فلان طراح ارشد از ناتی داگ جدا شد همین امثال شماها میریختین توی اون پست و شروع میکردین به ترول کردن. الان که نوبت به آبسدین رسید همه چیز گل و بلبل شد؟!
        توی هر شرکتی جابجایی اتفاق میفته. چه ناتی داگ، چه آبسدین. و در ضمن جابجا شدن ۲-۳ نفر هیچ وقت یه شرکت رو از عرش به فرش نمیرسونه و اگه کسی همچین فکری بکنه معلومه که چیزی از تیم ورک نمیدونه.
        این چیزیه که هم سونی فنا باید یاد بگیرن هم مایکروفنا.

        • Wild Rage گفت:

          من به هیچ وجه در مورد ناتی داگ این حرفا رو نزدم و نمیزنم. استودیویی هست که چند تا از بهترین بازی های عمرم رو ساخته. کرانچ یا ترک کردن یه سری کارکنان عادیه وقتی یه استودیو تاپ باشی و بازی هات همه شاهکار باشن. همه جا این اتفاقات میوفته. جدا شدن و جابجایی به گفته شما همه جا هست و چیزی نیست که ادم خودشو نگران کنه. مگه اینکه حالا کارگردان کل پروژه بره و چند کارگردان دیگه باهاش برن
          در ضمن من هیچ وقت ترول نمیکنم (تا اونجایی که خودم میدونم). اکانتم هم خدا رو شکر هیستوریش هست همه میتونن ببینن تاریخچه کامنتام رو.
          با حرف اخرتون هم موافقم

  • MahyarMsm گفت:

    امیدوارم مشکلی برای این پروژه پیش نیاد
    این ابسیدین هم کارش درسته. مشتاقم ببینم با اوتر ورلدز ۲ و اوود چیکار میکنن

  • onepunkman گفت:

    ای وای ابسیدین سابقه زیادی تو کنسل کردن داره

  • vas گفت:

    امیدوارم هر مشکلی که وجود داره هرچه سریعتر حل بشه که منتظر این بازی هستم و بنظرم عالی میشه و جای نگرانی نیست.

  • RARE گفت:

    خوشم میاد اصولا همه اخبار های منفی ایکس باکس رو آقای کریمی میره
    ممنون که هستی

    آبسیدین هم همیشه پستی و بلندی داشته و همیشه هم از توش موفق در اومده
    مگه وقتی ۷۰ درصد از کارمندای کهنه کار ناتی داگ بعد از لست ۲ از استدیو رفتن اتفاقی افتاد؟

  • ALFAR3D گفت:

    این مشکلات برای استدیو های دیگه یه چیز خیلی بدیه ولی با توجه به سابقه ابسیدین اینا خاله زنک بازیه…تو اکثر بازیاش از این مشکلات داشت نیو وگاس بگیر تا اوتر ورد و پیلار او اترنتی…زیاد توجه نکنید اینا کارشونو انجام میدن…فقط بزرگش کردن…

  • MrHill93 گفت:

    ی بازی دیگه در استانه کنسل شدن
    هر دم از این باغ بری میرسد
    همین میشه دیگه وقتی میخان همه چی و با پول تصاحب کنن همین میشه
    مایکروسافت مصداق بارز پی اس جی تو صنعت گیمینگه
    پی اس جی هر سال این همه خرج میکنه ک لیگ قهرمانان اروپا رو برنده بشه
    اخر‌سر موز برمیداره
    مایکرو ام همینه میاد کلی پول خرج میکنه
    استودیوی مولتی پتلفرم ساز و ب انحصار خودش درمیاره
    ک مثلا بتونن برسن ب سونی
    اخر نسل فقط‌ ی موز برمیدارن
    نزدیک ب ی ساله کنسول نسل ۹ اییشون لانچ شده
    اونم بدون بازی لانچ
    این بازی ام ک تو E3 معرفیش کردن
    هی کارگرداناش و از دست میده
    ک ب احتمال قوی اخرسر هم کنسل میشه

  • امیدوارم مشکل خاصی برای ادامه ساخت بازی پیش نیاد …. اما اگر صحت داشته باشه خبر خوبی نیست … به نظرم باید خود اسپنسر بیاد و توضیح بده و این فضا و جو پیش اومده رو یه جورایی آروم کنه

  • blackcity گفت:

    تا موقعی که همه چیز برای پیشرفت کیفی بازی باشه مهم نیست
    امیدوارم که این بازی با این همه فراز و نشیبش یه بازی خوب ازآب دربیاد

  • امیدوارم غلط باشه چون هم هایپ بازی خیلی بالاست اما اسپنسر هایپ کرده اما سابقه ابسیدین عالیه هم چندین ساله دارن میسازنش

    اگه استودیو دیگه ای بود باز یه چیزی اما هنوز امیدتون رو از ابسیدین از،دست ندید.

  • این تغییرات و حتی ریبوت شدن پروژه ساخت بازی برای خیلی بازیا پیش اومده و چیز عجیب و جدیدی نیست. منتهی مایکروسافت تعدادی از بازیاشو زیادی زود معرفی کرده از جمله همین بازی. در هر حال امیدوارم مشکل خاصی نباشه و بازی زودتر عرضه شه. منتظریم.

  • ragnaros گفت:

    اینا از Scalebound درس نگرفتن ، میان پروژه هایی رو با سازو دوهول نشون میدن که تولیدشون حتی به ۴۰ ۵۰ درصد هم نرسیده . این از این بازی ، اونم از بازی Ever Wild

  • Truegamer گفت:

    بعضی از دوستان که همش از Xbox بد میگن
    اصلا خبر دارید که همین کنسول اگه نباشه دیگه هیچ فضای رقابتی وجود نداره و مطمئن باشید اون زمان که رقابتی نباشه ،پیشرفتی هم نیست چه برای سونی چه برای مایکرو
    حتی در دنیای pcهم همینطوره اگه AMD نباشه انویدیا شاید دیگه رقبتی برای تولید محصولات بهتر نداشته باشه..
    یا اینتل که سخت مشغوله که عقب نیافته…
    پس رقابت همیشه به نفع مصرف کننده است چرا که باعث تولید محصولات بهتر و با کیفیت تر خواهد شد…
    در ضمن من pc گیمر هستم⁦:-D⁩

  • AlirezaLO گفت:

    فن بوی های سونی دوباره پیداشون شد.

    حالا به خدا اگه این Avowed رو سونی داشت میداد بیرون میومدین کلی تعریف می‌کردید.
    اگه همین گیم پس برا سونی بود میومدن هی تعریف میکردن میزدن تو سر ما.

    میدونین چرا؟!!

    چون ذاتشون فن بوی هست کلن هرچی برا سونی باشه میگن خوبه، هرچی برا مایکرو باشه میگن بده.

    به نظرم شما گیم رو ول کنید بهتره برید سراغ یه سرگرمی دیگه مثل نقاشی، گلدوزی…

    • Sina_2081 گفت:

      الان خبر درباره مشکل خود آبسیدین هست که نمیتونه بازی رو بسازه چه ربطی به سونی فنها داره ؟ و لازمه بدونی که سونی فن قبل از بوجود آمدن اسم xbox وجود داشته و دیدگاهش بر اساس ۲۵ سال موفقیته (البته با پستی و بلندی اما همیشه در بالا)

    • اتفاقاً من هم نقاش سیاه قلم ، آبرنگ ، رنگ روغن ، نوازنده تمبک و بازیکن بسکتبال تیم شاهین البرز بودم و مدرک شنای حرفه ای دارم . به هر حال هر پلی استیشن فنی باید مثل سونی از مهارت گوناگون بهره مند باشه و چه بسا تنها انسان های هنرمند و بااستعداد پلی استیشن رو انتخاب می کنند

      • یعنی کوری بارلوگ که امروز تو توییتر خبر داد سریز اکس خریده و منتظر هیلو اینفینیته با استعداد نیست؟:))))))))))) عاشق گل بخودیاتونم https://twitter.com/corybarlog/status/1432887054040399872?s=19

        • mohammad.1f گفت:

          این یه سیاست هست که طرفدار های ایکس باکس رو به تویت های از گاد اف وار بعد از رویداد جلب کنه صبر کن تا هیلو بیاد تا بفهمی چه گندی زدن این یه سیاست هست که دقیقا زمانی که طرف میدونه اون چیز بده ازش تعریف کنه اگر یکم راجب تاریخ چه گیم تحقیق کنی میفهمی دقیقا مثل زمانی که لست تو زمانی که داشتن با حرف های چرت و پرت ازش بد میگفتن فیل اومد و به کارگردان تبریک گفت

          • فیل اسپنسر و رفقا حتی تو خفی هم از لست تعریف کردن ، مدارکش موجوده ….. گیمفا هم خبرش رو کار کرد ، من با سیاست های اعضای سونی کار ندارم ، ولی حداقل تو این مورد اسپنسر با صداقت عمل کرده

          • arm4nii گفت:

            ینی واقعا این رو راست گفتی یا مارو گرفتی که سیاسته کوری بالورگه.
            اونا که افکارشون مثل شما نیست.
            اونا میشینن بازیهای دیگه هم بازی میکنن و از گیم لذت میبرن.
            این توهمات منفی ذهن شما چیه.خیلی از کارگردانان به همکارانشون توی استدیوهای دیگه تبریک میگن بابت بازی که ساختن و تجربش میکنن بعد شما اینو اینجور تجزیه تحلیل میکنین..خخخ…
            تن انیشتن تو گور لرزید

    • amazon گفت:

      “اگه همین گیم پس برا سونی بود میومدن هی تعریف میکردن میزدن تو سر ما”

      دوست من همین الانش سونی بهتر از گیمپسو داره. سرویس psnow بیشتر از دوبرابر گیمپس محتوای دانلودی و ابری داره(حدود هشتصد و خورده ای) و قیمتش سالی تنها ۶۰ دلار هستش (نصف قیمت گیمپس). گیمپس در حال حاضر جزو گرونترین سرویس های گیمینگه کسانی که میگن سرویس به صرفه ایه آماتور هستن و اطلاعات زیادی از سایر سرویس ها ندارن.

      • arm4nii گفت:

        نگو عزیزم
        قبلا هم بت همه گفتن.
        جایی نگو این حرفو که psnow از گیم پس بهتره.
        تو از اونایی که اگه بگن الان روزه باید شک کرد و فهمید شبه.
        اینقدر بی منطق و باید تاسف خورد بحالت.
        خود جیم رایان هم ازش بپرسین کدوم بهتره بهت میگه.
        کارشناسان دنبال تجزیه تحلیل برنامه های سونی برای مقابله با گیم پسن در اینده و گیم پسو بهترین سرویس گیمینگ میدونن اونوقت امازون توی گیمفا داره حق سنگین میگه.
        همین الانم ps now که بنظر من بهتر از قبل شده بخاطر وجود گیم پسه.
        تو خیلی حیفه سلولهای مغزت دارن هدر میرن.

  • 343 HALO گفت:

    I think the fact he chose not to work on it probably says enough, but I hope I’m wrong
    They lost lead story dev, lead level, lead designer, project director, and other folks, I think

    طرف از هر پنج کلمه ای که گفته یکبار از think استفاده کرده یعنی خودشم از حرفش مطمئن نیست و حتی یکی از دلایل فرضی اش این بوده که چون کارگردان نیو وگاس هدایت پروژه رو دست ندارم احتمالا وضعش خوب نیست/
    اونم در حالی چند روز پیش خود کارگردان نیو وگاس گفته همه ی پروژه ها خوب پیش میره

    بعد چطور ممکنه به عنوان فکت و گزارش منتشر بشه؟!

    • گزارش فکت نیست گزارش یعنی جزئیات منتشر شده از سوی یک فرد “معتبر”. به عبارتی “Report” در هیچ جای دنیا صد درصد معتبر نیست منابع مختلف ریپورت رو اول خبر میزنن که این مفهوم رو برسونن رسمی نیست. https://gamingbolt.com/demons-souls-ps4-database-entry-is-over-4-years-old-report
      https://gamingbolt.com/overwatch-2-aiming-for-q2-2022-release-report
      https://gamingbolt.com/google-once-considered-buyong-epic-with-the-help-of-tencent-games-report
      مثل موارد بالا که جزئیات رسمی پشتشون نیست و از سمت منابع معتبر و افراد دخیل در این صنعت به اشتراک گذاشته شدن.
      یا خبر زیر از گیم اسپات:
      https://www.gamespot.com/articles/dead-space-remake-could-be-out-at-the-end-of-2022-report/1100-6494884/
      خبر تاریخ عرضه ریمیک dead space اصلا به طور رسمی منتشر نشده و خبری نیست، اما به عنوان گزارش این خبر رو کار کردن.

      بعد یه نفر که هیچ اطلاعی در مورد این موضوع نداره میاد اتهام وارد می کنه.

  • Hasan0930 گفت:

    بچه ها تا قبل این که به کامنتا بپرین اینو بگم که زمانی که ابسیدین به مایکرو سافت ملحق شد… یکی از اعضای ارشد ابسیدین به فیل اسپنسر پیام داد که مدیران ابسدین رو اخراج کنه و اعضاش رو نگه داره… چون مدیران ابسدین هیچ وقت با ناشر خاصی کنار نمیومدن و هی سر بازی ها ناشر عوض می کردن…

    ولی ایکس باکس مدیر وقت ابسیدین یعنی فرگاوس اوکهارت رو هنوز اخراج نکرده و اون هنوز تو رتبه اش باقیه… لذا هی اعضا رو بالا پایین می کنه و ربطی به خود ایکس باکس نداره….

    ولی اوتر وردز یک طبق مدیریت همین مرد (( فرگاوس اوکهارت )) ساخته شد که جزو ۵ بازی برتر سال تو گیم آواردز ۲۰۱۹ شد….

    پس به این‌استودیو امید داشته باشین این استودیو کلا سیستم مدیریتیش همینطوری هست… و از قبل ایکس باکسم همینطوری بوده ولی همیشه شاهکار تحویل دادن…

  • Matin_kh گفت:

    این است قدرت حمایت مایکروسافت 😂

    • amazon گفت:

      خوشبختانه مثل اینکه شایعه بوده و تکذیب شده. تو این مدت ماکروسافت به قدری آبرو ریزی داشته که اگر این خبر تکذیب نمیشد دیگه آبرویی برای این شرکت نمیموند.
      برای دوستان فراموشکار (آبروریزی های ماکروسافت در ۸ ماه اخیر):
      ۱- عرضه کنسول بدون بازی لانچ
      ۲- تنها ۲ انحصاری بزرگ در ۸ ماه عرضه کنسول
      ۳- عدم طراحی پیشرفته در کنسول و استفاده از کنترلر قدیمی
      ۴- استفاده مجدد از شیوه منسوخ باتری قلمی در کنترلرها در نسل ۹!!!
      ۵- نمایش بسیار بد هیلو با گرافیک نسل ۸ تا جایی که صدای کاربرانش دراومد
      ۶- متواری شدن ۲ کارگردان در پروسه ساخت هیلو(بعد نمایش)
      ۷- اعلام اینکه از هیلو نباید انتظار یک بازی تاپ رو داشت
      ۸- به طور متوسط متای زیر ۷۹ برای مجموع بازی های عرضه شده در ۸ ماه اخیر

  • ALFAR3D گفت:

    الان که بروز رسانی شده بازم میگم ممکنه مشکل باشه هنوزم و بازم میگم طبیعیه واسه این استدیو کلا سیستمی باید بی نظم باشه تا بازیش خوب باشه…

    • amazon گفت:

      “کلا سیستمی باید بی نظم باشه تا بازیش خوب باشه”
      با این دانش بالا چرا رزومتونو برای استخدام شدن در ماکروسافت ارسال نمیکنید دوست من؟

      • ALFAR3D گفت:

        چرا رزومه ارسال کنم؟چرا استخدام بشم؟اینجا حداقل چن نفر هستن میگم این مشکلات استدیو همیشه باهاش بوده بازم بازیشو با کیفیت خیلی خوب داده بیرون…ولی بازم من نفهمیدم الان نظری که دادم چه ربط به این داره که باید رزومه بفرستم واسه استخدام…کسی فهمید بگه..خودش میدونم نفهمید….

  • onepunkman گفت:

    اول از هر چیزی اینکه کریس آولون گفته بود اگه جاش روی avowed کار نکنه این معنی رو میده که بازی قراره ی چیز non-sense و تهی ایی بشه که وقتی هم این حرف رو زده بود در واقع جاش سایر داشته روی بازی از همون اول ساختش کار میکرد و داره میکنه. من فکر نکنم و اتفاق نیافتاده که استاد جاش سایر که یکی از پیشکسوت های دنیای گیمن پروژه ایی که خودش شروع کرده رو تموم نکنه. 
    و وقتی که طراح روایت (narrative designer) ابسیدین خود استودیو رو ترک کرد کریس آولون گفت که طرف اصن در وهله اول داشته رو avowed کار نمیکرده و یک پروژه دیگه ایی هست 😂
    تنها چیزی که واقعا متاثر بوده تو بازی ترک کردن طراح محیط بوده که یک سال پیش رفته بود و این رفتنش هر دلیلی میتونسته داشته باشه
    از اون طرف جف گراب هم بود که همش گزارش اینو میداد که توسعه avowed نرماله

    • onepunkman گفت:

      من فقط اینو بگم که. یادم رفت به پروژه ی معرفی نشده جاش سایر اشاره کنم الان متن رو خوندم انگار منظورم از جاش رو اواود بوده. chris parker در اصل داره رو avowed کار میکرده
      کلا منظور اینکه کریس آولون حرفاش از این لحاظ خنده داره که جاش سایر که یک پروژه دیگه ایی که کار میکرده و همچین چیزی میگه در صورتی که از ابتدا جاش پروژه دیگه ایی خودش داشته
      ابسیدین در حال حاضر ۵ تا پروژه داره که سه تا از پروژه ها معرفی نشدن که یکی مال تیم کین بود که معلوم شد اودر ورلدز ۲ هست. اما مال جاش سایر و برندون ادلر معرفی نشده

  • به شدت حرف کریس Blown out of proportion شده بود. اون سه فردی که از کارگردانی Avowed دست کشیدن، یکی شون رفت سراغ یه بازی دیگه توی ابسیدین و دوتای دیگه رفتن به استودیوهای جدید (چیزی که زیاد توی دنیای گیمینگ اتفاق میوفته). من تنها نگرانی م برای َAvowed اینه که Josh Swayer (کارگردان سری اصلی که Pillars of Eternity هستش) روی بازی کار نمیکنه و به جاش داره IP Non combat RPG خودشو می سازه😁

    درکل ابسیدین جزو ۳ تا استودیوی برتر توی ژانر RPG هست و بهشون اعتماد دارم. 😍 به شدت منتظر بازی هاشون هستم و امیدوارم بعد Avowed حتما Pillars of Eternity 3 رو بسازن (نسخه ی دومش حقیقتا بهترین RPG نسل هشت بود درکنار Divinity Original sin 2)

    • onepunkman گفت:

      جاش سایر رو بازی کار نمیکنه و یک پروژه جدا داره ولی چون که در کل design director کل استودیو هست نسخه prototype های بازی رو داره و بازخورد هاش واردن به پروژه و تاثیر دارن مثلا تو توییترش همین یک هفته پیش بود که گفته بود اودر ورلدز ۲ و avowed و بازی خودشو داشته پلی میداده rizy.ir/pkEAcW 😅

  • Wild Rage گفت:

    خب خدا رو شکر.
    امیدوارم کریس اولون فقط اشتباه کرده باشه و از سر کینه از ابسیدین اطلاعات فیک نداده باشه (اخه جداییش از ابسیدین اصلا خوب نبود. خیلی از پولی که باید میگرفت رو مثل اینکه ندادن بهش. و یکم رابطه هاشون بهم خورده)
    ایشالا که فقط اشتباه کرده

  • Hasan0930 گفت:

    الان اونایی که با این شایعه ایکس باکس رو قضاوت کرده بودند خنده داره 😂😂 بفرمایین تکذیب شد… الان همشون رفتن تو غار…

    • parsa.s71 گفت:

      جز کوردن ( یک ضلع از سه ضلع طلایی اینفلوئنسرهای مایکروسافت . اون دوتای دیگه به ترتیب جف گراب و تام وارن هستند ) به سبک خودمون اتهامات وارده را مضحک و خنده دار و بی اساس خوانده و تکذیبش کرده چقدر شبیه خودمون هستند کاربر wild rage که میگفت اینا اصلا این مدل کاریشونه بیا تحویل بگیر تو هم باید مثل جز کوردن از اساس و پایه تکذیبش میکردی بیا یاد بگیر طریقه درست ماله کشی رو

      • Wild Rage گفت:

        نه داداش مدل کاریشون همینه. هنوزم میگم. هر کس که ابسیدین رو بشناسه میفهمه. تا همین The Outer Worlds هم همینطوری بوده. اگه لازم باشه یه سری افراد خارج میشن.
        تازه یه بخشی از حرفاش هم درست بوده. Lead Area Designer از استودیو را ته با یه نفر دیگه.
        قرار نیست تکذیبش کنم که. روالعادی ابسیدین همینطوری بوده از قدیم. الان باید خدا رو شکر کرد که مدیریت استودیو بهتر شده.

        خدا میدونه من با شما چیکار کردم که اینقدر عصبانی هستید!!!
        یعنی حتی خودمم نمیدونم. اخه این همه عصبانیت برای چی؟؟
        یکی ندونه فک میکنه من مچتونو تو صفحه قبل گرفتم.
        جالبه به من لقب ماله کش رو دادین. من تنها کاری که کردم این بود که اطلاعات لازم رو به افرادی که نگرانن دادم و جواب ترول ها رو دادم کمی.
        من نمیدونم چرا شما اینقدر عصبانی شدین. به خودتون اینقدر فشار نیارین. برای سلامتی خوب نیست.

        • parsa.s71 گفت:

          چرا چرت و پرت میگی من عصبانی هستم یا تو که توی این پست با ادبیات تند به چهل تا از کاربرها حمله کردی . از رو هم نمیری جز کردن باهات هماهنگ نکرد چطور ماله کشی کنی ضایع شدی شروع کردی به هزیان گفتند

          • Wild Rage گفت:

            والا چی بگم.
            همونطور که گفتم من به اونایی که نگران بودن اطلاعات دادم از ابسیدین و به ترول ها هم کمی جواب دادم.
            نمیدونم شما چرا داری از اون کلمات استفاده میکنی. اگه عصبانی نبودید که هر چی میشد تو این پست به من اشاره نمیکردید!!
            ادبیات تند رو هم فقط برای ترول ها استفاده میکنم. (که بازم به هیچ وجه وضعش به بحرانی ادبیات شما نیست).
            اگه عصبانی نبودید که اسم من رو نمیاوردید تو کامنت بالاترتون. چون فکتی که من در مورد ابسیدین دادم هنوزم پابرجاست. پس یعنی اینکه یه کم ازم عصبانی شدید دیگه!!!
            من معذرت میخوام اگه رفتارم شما رو عصبانی کرده (جالبه دیگران و ترول هایی که بهشون ریپلای کردم اینقدر عصبانی نشدن که شما شدین و نمیان هی اسم من رو تو بخش کامنت سکشن تکرار کنن و تلاش کنن که مچ بگیرن).
            من چطور ضایع شدم عزیز؟؟؟ من گفتم این چیزا تو ابسیدین عادیه ( که خب هست. برین مطالعه کنین یکم). جز کوردن خدا رو شکر گفت وضع پروژه بهرانی نیست. البته همون طور که گفتم دو نفر رفتن که یکیشون Lead Area Designer بود. من نمیدونم شما الان منظورتون دقیقا چیه. جز کوردن به هیچ وجه حرف های من رو نقص نکرد. ابسیدین مدیریتش در قدیم اصلا خوب نبوده. خدا رو شکر الان داره بهتر میشه. نمیدونم والا الان شما حرفتون دقیقا چیه.

        • Hasan0930 گفت:

          دوستمون راست میگه… کلا مدل کاری ابسیدین بالا پایین کردن بیش از اندازه افراد هست و از قدیم همینطور بوده ولی هر بار شاهکار تحویل می دادن…

          شاید فرگاوس اوکهارت مدیر استودیو خیلی براش مهمه و بعد دوسه ماه که سیستم کاری افراد دستش میاد هی اونا رو بالا پایین میکنه… و یا سریع به پروژه های دیگه منتقلشون می کنه و حس می کنه تو پروژه های دیگه بیشتر به درد می خورن…

          ولی اوتر وردز یک زیر نظر همین مرد ساخته شد و جزو نامزدهای بهترین بازی سال در ای تری ۲۰۱۹ شد…

      • Mahdi Sam گفت:

        تو چی میگی سه ضلع؟ کل ایلومیناتی پشت ایکس باکسه خبر نداری؟ تازه نسل قبلی چون عدد هشت بود تلاشی نکردن، هدفشون هم تخریب سونی تو نسل ۱۱ هست با کنسولی به اسم Xbox 33
        #تئوری_توطئه

      • onepunkman گفت:

        خود همین جز کوردن بود که گفته بود بتسدا اعضاش دارن ترکش میکنن (که اونم یکی از خود اعضای بتسدا تکذیب کرد)

  • فن بوی های سونی و مایکرو دیگه ناراحت یا خوشحال نباشید خبر تکذیب شد

  • ☆WKNWS☆ گفت:

    هیترهای عزیز چرا دکتلون فرو ریخت؟ دفعه بعد که خواستید دکل نوردی کنید حتما قبلش از معتبر بودن منبع دکل موردنظر اطمینان حاصل کنید.

  • Iliya گفت:

    فقط طوریی که گفتن خنده دار هست

بازی Avowed کارگردانان ارشد خود را از دست می‌دهد