بک لینک چیست و چطور بازدید سایت شما را افزایش می‌دهد؟ - گیمفا
بک لینک چیست و چطور بازدید سایت شما را افزایش می‌دهد؟ - گیمفا
بک لینک چیست و چطور بازدید سایت شما را افزایش می‌دهد؟ - گیمفا
بک لینک چیست و چطور بازدید سایت شما را افزایش می‌دهد؟ - گیمفا

بک لینک چیست و چطور بازدید سایت شما را افزایش می‌دهد؟

مهدی ملکی
۰۹:۴۰ ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
بک لینک لینک دهی لینک سازی

اکنون بحث سئو (Search Engine Optimization) یا بهینه‌سازی مطالب برای موتورهای جست‌وجو بیشتر از هر زمان دیگری مطرح است. یادگیری سئو، آموزش آن، اشراف بر حوزه‌هایی مانند لینک سازی و بک لینک و تاثیری که در افزایش بازدید وب‌سایت‌ها دارد، غیرقابل انکار است.

بسیاری از کاربران دنیای وب مدت‌هاست که به دنبال یادگیری مباحث مربوط به این حوزه هستند تا یا کسب و کار اینترنتی خود را بهبود بخشند و یا به عنوان یک مختصص در این حوزه مشغول به کار شوند.

به این ترتیب مهم نیست شما چه هدفی دارید و شغل اصلی شما چیست. اگر در حال خواندن این مقاله هستید، نه تنها یکی از کاربران وب محسوب می‌شوید بلکه مسلماً در حال جست‌وجوی مطالبی هستید که در افزایش رتبه و بازدید سایت شما تاثیر دارند. مطالعه مقاله‌های مربوط به آموزش سئو از وب‌سایتی نظیر فرادرس بی‌شک اگر بهترین راه برای یادگیری در این‌باره نباشد، یکی از معدود گزینه‌های کاملاً پربازده است.

جدای از این که سئو مباحث بسیار زیادی را شامل می‌شود و نمی‌توان طی یک مقاله به تمام موضوعات آن بپردازیم، اما استفاده صحیح از بک لینک یکی از موضوعات بسیار مهم آن است که در ادامه به آموزش آن خواهیم پرداخت و به شما خواهیم گفت که چگونه بک لینک بسازیم؟ بنابراین در ادامه نه تنها متوجه می‌شوید که چگونه باید از بک لینک استفاده کنید، بلکه درک می‌کنید چطور برخی از وب‌سایت‌ها بسیار سریع‌تر نسبت به رقبای خود پیشرفت می‌کنند.

بلک لینک چیست؟

اولین سوالی که برای کاربرا علاقه‌مند به این موضوع مطرح می‌شود، ماهیت بلک لینک است؛ بک لینک چیست و چگونه در افزایش بازدید سایت نقش دارد؟

با یک مثال ساده شروع می‌کنیم. در ابتدای همین مقاله لینک آموزش سئو به رنگ آبی قرار گرفته است و اگر روی آن کلیک کنید، به یکی از بهترین منابع آموزش‌های وب فارسی منتقل خواهید شد.

اگر وب‌سایت شما کیفیت خوبی داشته باشد، این امکان وجود دارد که برخی سایت‌های دیگر به این شیوه به وب‌سایت شما لینک دهند اما زمانی که تازه کار خود را شروع کرده‌اید و وب‌سایت‌تان مخاطبان چندان زیادی ندارد، مسلماً هیچ سایتی این کار را نخواهد کرد.

بک لینک لینک دهی لینک سازی

در حقیقت در وب فارسی به ندرت چنین موضوعی رخ می‌دهد و در مجموع کیفیت، سابقه و اعتبار وب‌سایت شما باید به قدری بالا باشد که سایت‌های دیگر بدون هیچ نگرانی این کار را انجام دهند.

وقتی چنین چیزی رخ می‌دهد و لینک صفحات مختلف وب‌سایت شما در منابع دیگر قرار می‌گیرد، موتورهای جست و جو حین پردازش و به اصطلاح خزیدن در وب‌سایت‌های مختلف، از طریق این لینک‌ها به سایت شما وارد می‌شوند و رتبه بالاتری را به آن اختصاص می‌دهند.

اگر سایت‌های با کیفیت‌تر و معتبرتری به شما لینک دهند، موتورهای جست و جو به این‌گونه برداشت می‌کنند که سایت شما محتوای بسیار با کیفیتی را ارائه می‌دهد. بنابراین هر چه موتورهای جست و جو مانند گوگل بیشتر به این باور برسند، بیشتر سعی می‌کنند که وب‌سایت شما را در نتایج جست و جو ارتقا دهند.

از افراط پرهیز کنید حتی در بک لینک و لینک دهی

با این حال باید توجه داشته باشید که زیاده‌روی در هیچ موضوعی قابل قبول نیست و بحث بک لینک هم دقیقاً همین را بازتاب می‌دهد. اگر بک لینک‌های بسیاری برای وب‌سایت شما ساخته شود اما برخی مولفه‌ها در آن رعایت نشود، موتورهای جست و جو در زمان کوتاهی متوجه می‌شوند که افزایش بازدید شما عادی و منطقی نیست.

برای مثال اگر زمانی که وب‌سایت خود راه‌اندازی می‌کنید یا حتی با وجود گذشت مدت زمان طولانی از تاریخ راه‌اندازی وب‌سایت، محبوبیت و قدرت دامنه شما هنوز هم ضعیفباشد، سرازیر شدن حجم عظیمی از کاربران از طریق بک لینک به سایت شما عادی نیست.

بک لینک لینک دهی لینک سازی

در حقیقت این سوال مطرح می‌شود چرا وقتی کیفیت و کمیت سایت شما بسیار پایین است، سایت‌های دیگر آن را معرفی می‌کنند؟ یا حتی زمانی که کسی وب‌سایت شما را نمی‌شناسد، مطالب شما بازدید بیشتری از رقبا دریافت می‌کند؟

در نتیجه به خوبی می‌توانید متوجه شوید که تنها استفاده صحیح از بک لینک می‌تواند برای سئو سایت شما مفید واقع شود. به همین دلیل مطالعه مقالات در این حوزه و مخصوصاً مطالعه مقاله آموزش لینک سازی با معرفی اجزای مختلف یک لینک، الگوریتم گوگل و … می‌تواند به شما در ساخت بک لینک و لینک دهی‌های سودمند کمک کند.

بک لینک چه زمانی کارآمد است؟

ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که محتوای سایت شما برای بک لینک در شرایط مناسبی به سر می‌برد و یا چه مقدار و چه بلک لینک‌هایی برای آن نیاز هستند. همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، بدون محتوای مناسب، بهترین متخصصان سئو هم نمی‌توانند بازدید بالای سایت شما را در مرور زمان تضمین کنند.

برای نمونه استفاده از تیترهای زرد در وب‌سایت‌ها بسیار محبوب است و نویسنده‌ها و تولید کنندگان محتوا از این تیترها استفاده می‌کنند تا کاربران بیشتری را جذب کنند. با این حال اگر مطلب شما تنها به همان یک جمله خلاصه شود و هیچ محتوای قابل قبولی درون آن قرار نگیرد، نمی‌توانید توقع داشته باشید که با لینک دهی از سایر سایت‌ها به این مطلب، بتوانید کاری از پیش ببرید.

یا از سوی دیگر ممکن است شما محتوای غنی و مناسبی درباره چند موضوع داشته باشید اما به درستی از قابلیت‌های بک لینک بهره نبرده باشید. اگر مطلبی درباره طراحی سایت با HTML و CSS نوشته‌اید، نمی‌توانید در بک لینک‌های داخلی سایت خود، مطلبی در مورد طراحی گرافیک را مورد اشاره قرار دهید.

گفتنی است که آشنایی با طراحی سایت نیز می‌تواند برای شما مفید واقع شود. شاید بهتر باشد ابتدا پیش از هر چیز ساختار یک لینک صحیح را به خوبی متوجه شوید (که این موضوع در HTML توضیح داده می‌شود) و سپس به سراغ بک لینک، لینک سازی و لینک دهی بروید.

بنابراین توجه کنید محتوای با کیفیت زمانی ارزشمند است که شما بتوانید آن‌ها را به درستی به یکدیگر مربوط کنید. شما باید بتوانید مشخص کنید کاربر به دنبال چیست و چرا وارد یک صفحه شده است. با شناخت موضوعی که کاربر را جلب کرده است، می‌توانید بک لینک‌های مناسبی ثبت کنید.

چگونه محتوای مناسبی برای ساخت بک لینک‌های قدرتمند بنویسیم؟

از سوی دیگر اگر قصد دارید مجموعه‌ای از لینک‌های قدرتمند بسازید، باید برای افزایش کمیت محتوای خود، موضوعات مرتبط و همان دلایلی که کاربر وارد سایت شما می‌شود را در نظر بگیرید. اگر متحوای شما درباره یک موضوع به‌خصوص، کمیت کافی را نداشته باشید، مجبور می‌شوید به مطالبی لینک دهید که موضوع متفاوتی دارند.

بک لینک لینک دهی لینک سازی

همچنین اگر وب‌سایت شما در دسته‌ای مانند مسافرت و مهاجرت فعالیت می‌کند، شما نمی‌توانید درباره موضوعاتی مانند آشپزی و یا خانه‌داری به تولید محتوا بپردازید. شما ابتدا باید حوزه وب‌سایت خود را به درستی مشخص کنید، موضوعات زیر مجموعه آن حوزه را بیابید و نهایتاً برای آن‌ها محتویاتی با کیفیت مناسب و کمیت قابل قبول تولید کنید.

در این صورت نه تنها وب‌سایتی را اداره خواهید کرد که از نظر گوگل برای کاربران مفید است، بلکه در فرایند بک لینک‌های خارجی و داخلی هیچ مشکلی نخواهید داشت؛ هم موتورهای جست و جو به بهینه‌ترین شکل ممکن وب‌سایت شما را رتبه‌بندی می‌کنند و هم کاربران جدید و قدیمی می‌توانند بدون سردرگمی به بهترین مطالب مورد علاقه و مرتبط‌ترین آن‌ها دست پیدا کنند.

با تمام توضیحات بالا، اکنون دیگر بر هیچ‌کس پوشیده نیست که اهمیت لینک دهی و لینک سازی تا چه اندازه بالا است. شما همیشه باید اطمینان حاصل کنید که مشکلی در لینک‌های وب‌سایت‌تان پیش نیاید. برای نمونه، اکثر متخصصان حوزه سئو پیشنهاد می‌دهند که پس از انتشار یک مطلب، هرگز نباید لینک آن را تغییر داد، چرا که این موضوع با نمره منفی از سمت گوگل و سایر موتورهای جست و جو مواجه می‌شود.

چگونه بک لینک بدهیم

در واقع این‌طور به نظر می‌رسد هرچه زمان می‌گذرد، وب سایت‌هایی که زمانی ارزشمند بودند، خریداری و فروخته می‌شوند، یا در آخر، به دلیل مشکلات موجود، فعالیت خود را متوقف می‌کنند و لینک را به یک صفحه خالی منتقل می‌کنند.

پس شما باید از همین حالا با خودتان عهد کنید که قرار نیست چنین بلای بر سر وب‌سایت‌تان بیاید.  با انگیزه کارتان را آغاز کنید و اجازه ندهید که هیج کدام از لینک‌های وب‌سایت شما منقضی شوند. همیشه به یاد داشته باشید که منقضی شدن و بی‌اعتبار شدن حتی یک لینک از سایت شما، به این پروسه که در این مقاله مورد اشاره قرار گرفت، ضربه جبران ناپذیری وارد می‌کند.

اکنون زمان مشاهده نتیجه استثنائی بک لینک است

پس از آن که با تعریف، ساختار، دلیل کارایی و همچنین محتوای مناسب برای لینک آشنا شدید، می‌توانید کارتان را آغاز کنید. با دست روی دست گذاشتن، حتی ۱ درصد از کاربران نیز محتوای شما را روی وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی خود منتشر نخواهند کرد و بدتر، هیچ بک لینکی را قرار نمی‌دهند.

پس چاره چیست؟ اصولاً دو راه در این زمینه پیشنهاد می‌شود. یکی از آن‌ها استفاده از پتانسیل متخصصان است. برای نمونه اکنون بسیاری از شرکت‌های بیمه و یا تولید کنندگان محصولات، خدمات و کالاهای خوبی ارائه می‌دهند اما بدون کمک گرفتن از متخصصان نمی‌توانند سهم عمده‌ای از بازار را تصاحب کنند.

در مجموع متخصصان نه تنها در تمام مراحل ساخت یک کالا نقش خاصی را ایفا می‌کنند بلکه مرحله معرفی، عرضه و فروش کالا هم به آن‌ها سپرده می‌شود. در مثال تولید کننده محصولات و یا شرکت‌های بیمه، بدون فروشندگان زبده و یا فروشندگان بیمه کار بلد، این شرکت‌ها عملاً هیچ چیزی ندارند.

همین موضوع درباره پیشنهاد اول ما هم صدق می‌کند. اگر توانسته‌اید محتوای خوبی برای حوزه‌ای که در آن فعالیت می‌کنید، بسازید، اکنون وقت آن است که از مختصصان برای استفاده از پتانسیل‌های بک لینک کمک بگیرید. شما دقیقاً مانند شرکتی هستید که کالای با کیفیتی تولید کرده است و حالا به عرضه کنندگان آن احتیاج دارد.

سامانه رپورتاژ آگهی نشریلا یکی از مختصصان این حوزه است. این موسسه تضمین می‌دهد که اگر شما بتوانید متحوای مناسب و یا حداقل قابل قبولی تولید کنید، کسب و کار و وب‌سایت شما را به کاربران معرفی کند. در این زمینه از پتانسیل‌های بک لینک به طرز خارق‌العاده‌ای استفاده می‌شود و این فرصت را فراهم می‌کند که این شیوه در کنار سایر فرایندهای بازاریابی، جذب کاربر به وب‌سایت شما را به حداکثر حالت ممکن برساند.

اما گزینه دوم که اکنون به آن می‌پردازیم، هنوز هم سر جای خودش باقی است؛ پیشنهاد می‌شود از مزیت هر دو گزینه به صورت همزمان استفاده و تنها به یکی از آن‌ها بسنده نکنید.

بک لینک لینک دهی لینک سازی

اگر می‌خواهید فرایند لینک سازی خارجی شما قوی‌تر شود و افزون بر موسسه‌های متخصص، خودتان هم به روند پیشرفت سایت‌تان کمک کنید، از مزایای شبکه‌های اجتماعی غافل نشوید. به احتمال بسیار بالا مدت‌ها پیش فعالیت خود در شبکه‌های اجتماعی نظیر تلگرام و یا اینستاگرام را آغاز کرده‌اید.

می‌توانید لینک نوشته‌های خود را در این شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید حوزه فعالیت خود را در شبکه‌های اجتماعی بیشتری پیگیری کنید. انتظار می‌رود شما از شبکه‌های اجتماعی توییتر، فیس بوک، واتساپ و … نیز استفاده کنید تا روز به روز لینک‌های بیشتری به وب‌سایت شما باز گردند.

اما کدام یک از این شبکه‌ها و پلتفرم‌ها برای فعالیت شما مناسب هستند؟ یک گزارش جدید آماری (برای سال ۱۴۰۰) نشان‌دهنده این است که واتساپ، تلگرام و اینستاگرام سه پلتفرم شبکه های اجتماعی اول محبوب ایرانیان هستند.

برای نمونه اگر به لینکدین علاقه دارید اما وب‌سایت و کسب و کار شما ارتباطی با آگهی‌ها و یا شرکت‌های استخدام افراد ندارد، با توجه به وضعیت کاربران لینکدین، انتخاب این شبکه اجتماعی برای بک لینک چندان مناسب نیست. در عوض استفاده از واتساپ، تلگرام و اینستاگرام به شدت می‌تواند به افزایش بازدهی عملکرد شما منجر شود.

باید توجه داشته باشید وقتی لینک یکی از مطالب خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارید، قابلیت اشتراک دوباره آن بسیار بالاتر است و به دلیل محیط اجتماعی شکل گرفته، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که کاربران مطلب شما را دست به دست کنند.

به این ترتیب اگر محتوای جذابی تولید کرده باشید، این احتمال وجود دارد که افزون بر بک لینک‌های گسترده در شبکه‌های اجتماعی، کاربران هم گوشه‌ای از کار را در دست بگیرند و به اشتراک بیشتر مطالب شما کمک کنند.

هم مختصص و هم خودتان؛ قدرت واقعی بک لینک

همان‌گونه که ذکر شد، بهترین شیوه بازاریابی تلاش‌های حداکثری شما در کنار متخصصان است. وقتی قسمتی از کار (قسمت بزرگ‌تر آن) را به مختصصانی که اشاره کردیم، بسپارید، نیازی نیست که جزئیات را برای آن‌ها توضیح دهید. اصلاً ما به این دلیل به آن‌ها مختصص می‌گوییم چون با تمام قواعد و اصول این حوزه و پتانسیل‌های سئو و بک لینک آشنا هستند.

اما زمانی که به خود تولید کنندگان محتوا توجه کنید، به سرعت می‌فهمید که آن‌ها صرفاً در تولید محتوا تجربه دارند، نه ارائه آن و یا مباحث مربوط به سئو. بنابراین شما و تولید کنندگان محتوای دیگر و در مجموع همکارانتان نباید از به‌روز کردن اطلاعات خودتان شانه خالی کنید.

بک لینک لینک دهی لینک سازی

اگر دوست دارید قسمتی از کار بک لینک و لینک سازی را به عهده بگیرید، باید آموزش‌های مرتبط به آن را دنبال کنید. البته هر آموزشی در این زمینه پیشنهاد نمی‌شود. بسیاری از آموزش‌ها مدت‌ها زمان شما را صرف یاد دادن مفاهیمی می‌کنند که در دنیای واقعی کارآمد نیستند.

همچنین برخی از دیگر آموزش‌ها اگرچه می‌توانند یک موضوع را به خوبی توضیح دهند اما اکثراً جامع نیستند و یا قیمت‌های بسیار بالایی را از کاربر طلب می‌کنند.

آموزش‌هایی که در این صفحه به آن‌ها اشاره شد، متعلق به فرادرس،‌ بزرگ‌ترین و معتبرترین موسسه آموزش آنلاین ایران هستند. شما نه تنها می‌توانید تمام آموزش‌های مربوط به سئو، بک لینک و طراحی سایت را در این وب‌سایت فرا بگیرید، بلکه این فرصت در اختیار شما قرار می‌گیرد که آموزش تمام حوزه‌های جانبی و یا حوزه‌های مورد علاقه خودتان را هم دنبال کنید.

آموزش تولید محتوا، آموزش‌های دانشگاهی، برنامه‌ نویسی و … همه و همه از طریق این وب‌سایت جامع در اختیار علاقه‌مندان قرار دارد تا آن‌ها حتی در سخت‌ترین شرایط هم بتوانند بهترین مباحث را در کوتاه‌ترین زمان ممکن یاد بگیرند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بک لینک چیست و چطور بازدید سایت شما را افزایش می‌دهد؟ - گیمفا
بک لینک چیست و چطور بازدید سایت شما را افزایش می‌دهد؟ - گیمفا
بک لینک چیست و چطور بازدید سایت شما را افزایش می‌دهد؟ - گیمفا
بک لینک چیست و چطور بازدید سایت شما را افزایش می‌دهد؟ - گیمفا
بک لینک چیست و چطور بازدید سایت شما را افزایش می‌دهد؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بک لینک چیست و چطور بازدید سایت شما را افزایش می‌دهد؟ - گیمفا