تکنیک اثر بخش سئو داخلی - گیمفا
تکنیک اثر بخش سئو داخلی - گیمفا
تکنیک اثر بخش سئو داخلی - گیمفا
تکنیک اثر بخش سئو داخلی - گیمفا

تکنیک اثر بخش سئو داخلی

پست گیمفا
۱۷:۴۲ ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
تکنیک اثر بخش سئو داخلی - گیمفا

وقتی از سئوی داخلی یا On-page SEO حرف می‌زنیم، منظورمان کار کردن روی همه‌ی اصول، ابزارها و تکنیک‌ها در وب‌سایت خودمان است؛ یعنی جاهایی که اختیار و کنترل کامل روی آن‌ها داریم. در این بخش به بررسی سئو داخلی و نکات مهم و اصولی آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

سئو داخلی یا on page چیست؟

سئو داخلی (که تحت عنوان on page سئو نیز شناخته می شود) به مجموعه فعالیت های بهینه سازی محتوای سایت، برای موتورهای جستجو و کاربران گفته می شود. سئو داخلی که از آن با عنوان های On-Site SEO و On-Page SEO نیز یاد میشود، به مجموعه اقداماتی اطلاق می گردد که با استفاده از بهینه سازی عناصر یک سایت، موجب افزایش رتبه و ترافیک سایت از موتورهای جستجو شوید.

منظور از سئو داخلی، هم بهینه سازی محتوا و هم کدهای HTML وب سایت است. در نقطه مقابل سئو داخلی، سئو خارجی یا Off-Site SEO وجود دارد که شامل لینک های خارج از سایت شما و همینطور دیگر سیگنال هاییست که از محیط اینترنت به سمت سایت شما ارجاع داده می گردد.

تکنیک اثر بخش سئو داخلی - گیمفا

اصول اولیه و نکات مهم سئو داخلی

عنوان مناسب انتخاب کنید

هر مقاله‌ای یا بهتر است بگوییم هر صفحه‌ای در سایت شما نیازمند یک عنوان صفحه است. کلمات کلیدی مهم و مرتبط با آن صفحه از سایت شما هم باید در عنوان ذکر شود تا زمانی که کاربر آن کلمه کلیدی را سرچ می‌کند، گوگل او را به سمت سایت شما هدایت کند. تگ عنوان یکی از مهم‌ترین فاکتورهای سئو داخلی است که می‌تواند به افزایش ترافیک سایت شما کمک زیادی کند.

توضیحات متا را حتما بنویسید

توضیحات متا یا (Meta Description) یک عنصر HTML است که یک خلاصه کوتاه در خصوص صفحه وب در اختیار شما قرار خواهد داد. موتور های جستوجو مانند گوگل معمولا توضیحات متا را در نتایج خود نشان میدهند. امروزه یکی از عوامل بسیار مهم در سئوی داخلی توضیحات متا هستند.

ساختار URL ها را بهینه کنید

ساختارهای صفحه بهینه شده برای صفحه به شدت توصیه می شود چون که توسط موتورهای جستجو مورد پیمایش قرار می گیرد. هر آدرس صفحه کمتر باشد، نتایج بهتری را می تواند نتایج گوگل داشته باشد. هرچند که تنها عامل موثر در سئو داخلی نیست. عاملی که باعث بهینه شدن آدرس صفحه می گردد، به کار بردن کلمات کلیدی در آن است. توصیه می شود که حداقل یک بار کلمه کلیدی مرتبط را استفاده کنید. ساختار URL بخشی از آموزش سئو داخلی است. با توجه به آپدیت‌های جدید گوگل آدرس صفحه شما از اهمیت بیشتری نسبت به گذشته برخوردار است. پس ویژگی‌های یک URL مناسب عبارتند از:

  • کوتاه بودن URL
  • استفاده از کلیدواژه در URL

چگالی کلمات کلیدی

Keyword Frequency به معنی تعداد دفعاتی می باشد که کلمه کلیدی در محتوا استفاده شده است.گوگل ممکن است این نکته را انکار کند که چندین بار استفاده از کلمه کلیدی به بهبود سئو کمک می کند.اما متخصصان و کارشناسان حرفه ای سئو این نکته را آزمایش کرده و اعلام کرده اند که قطعا چندین بار استفاده از کلمه کلیدی به بهینه سازی سایت کمک می کند.

تصور کنید که صفحه ای در سایت خود دارید که گوگل فکر می کند در مورد یک کلمه کلیدی خاص است. اما آن کلمه کلیدی تنها یک بار در آن صفحه استفاده شده است. گوگل چه میزان می تواند اطمینان داشته باشد که این صفحه درباره آن کلمه کلیدی خاص است؟ نه زیاد .از سوی دیگر، اگر کلمه کلیدی اصلی ۱۰ بار در متن استفاده شده باشد چطور؟

در این حالت گوگل می تواند اطمینان بیشتری داشته باشد که کلمه کلیدی موردنظر با آن صفحه ارتباط دارد.

تگ ها

شاید بتوان گفت یکی از مهمترین عامل‌های On-page SEO متا تگ‌ها هستند. البته بعضی از آنها دیگر مثل سابق سودمند نیستند اما اگر به درستی از آنها استفاده کنید ترافیک وب‌سایت شما، بهبود می‌یابد.

متا تگ‌ها کمک می کنند تا ربات های موتورهای جستجوگر درک بهتری از موضوع صفحه شما داشته باشند. متا تگ‌ها شامل موارد زیر می شوند:

: Title Tags تگ عنوان یا تگ تاتیل، یکی از تگ های مهم است که شما در زمان ایجاد صفحه باید آن را بنویسید. تگ تایتل همان چیزی است که با آن در صفحه نتایج گوگل به مخاطب نشان داده می شوید. در این تگ بیشتر از ۷۰ کاراکتر نمی توان نوشت.

: Meta Descriptions متا دسکریپشن در واقع متن خلاصه ی صفحه شماست که کاربر بداند در این صفحه با چه محتوایی روبرو خواهد شد. طول این محتوا بیشتر از ۱۷۰ کاراکتر نباید باشد تا به درستی در نتایج جستجو و در زیر تگ تایتل نمایش داده شود

: Robots با این تگ به ربات های خزنده گوگل اعلام می کنید که صفحه ی مورد نظر شما را ایندکس بکند یا نه.

عنوان را با تگ H1 به صفحه خود اضافه کنید. یک تگ عنوان H1 بخشی از کد HTML است که به موتورهای جستجو می‌گوید که عنوان صفحه توضیحی مهم از مطالب صفحه است.

تکنیک اثر بخش سئو داخلی - گیمفا

لینک سازی داخلی

لینک های داخلی (Internal Links) در سئو بسیار موثرند و سعی کنید از دو یا پنج لینک داخلی در هر صفحه استفاده کنید. لینک سازی داخلی استراتژی های مربوط به خود را دارد و در تعیین جایکاه شما توسط گوگل بسیار تاثیرگذارند. شما می توانید برای یادگیری لینک سازی بصورت حرفه ای در دوره لینک سازی شرکت کنید. در این دوره ها معمولا به شما یاد می دهند که متناسب با ابعاد هر سایت چه نوع استراتژی لینک سازی داخلی و خارجی بچینید و چگونه آن را پیاده سازی کنید.

مثلا اگر سایت شما یک سایت فروشگاهی کوچک باشد نحوه لینک سازی و انکرتکست های شما بسیار متفاوت از سایت های بزرگی مانند دیجی کالا می باشد.

حجم تصاویر را به حداقل برسانید

اگر تا به حال از تصویر در محتوای خود استفاده نمی‌کردید، همین الان تصمیم به تجدید نظر بگیرید. اگر هم از تصاویر فقط استفاده می‌کردید، به بهینه‌سازی آن فکر کنید. سعی کنید در تصاویر از نام جایگزین و ترجیحا کلمه کلیدی استفاده کنید و هدف از آن عکس را به صورت مختصر توضیح دهید. با اینکار اگر عکس برای کاربر نمایش داده نشود، می‌تواند متوجه شود که هدف از آن تصویر چه چیزی بوده است. همچنین تصویر شما در جستجوی تصاویر گوگل هم نمایش داده می‌شود.

شما می توانید ترافیک بسیاری را از بخش جستجوی تصاویر گوگل دریافت کنید. توضیح عکس یا Alt تصویر یکی از مهم ترین مواردی است که هنگام قرار دادن محتوا در سایت باید انجام شود.

حجم این تصاویر را به حداقل برسانید. اطمینان حاصل کنید که تصاویر بالای ۵۰kb در سایت خود ندارید. هرچه این مقدار کم تر باشد سرعت سایت شما و در نتیجه سئو بهبود می یابد.

کلام آخر

آموزش سئو on-page یکی از اولیه ترین آموزش هایی است که افراد مشتاق یادگیری سئو باید فرا گیرند. درک مفهوم لینک سازی و سئو داخلی به شما کمک می کند که هر سایت با هر کلمه کلیدی سخت یا آسان را به صفحه اول گوگل برسانید.

تکنیک اثر بخش سئو داخلی - گیمفا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تکنیک اثر بخش سئو داخلی - گیمفا
تکنیک اثر بخش سئو داخلی - گیمفا
تکنیک اثر بخش سئو داخلی - گیمفا
تکنیک اثر بخش سئو داخلی - گیمفا
تکنیک اثر بخش سئو داخلی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

تکنیک اثر بخش سئو داخلی - گیمفا
تکنیک اثر بخش سئو داخلی - گیمفا