جان برتون: پورتالهای بازی Ratchet & Clank: Rift Apart روی پلیاستیشن ۳ قابل پیادهسازی هستند؛ ویدیو
بنیانگذار استودیوی تِرَوِلِرز تِیلز در ویدیویی سعی در اثبات قابل پیادهسازی بودن پورتالهای بازی Ratchet & Clank: Rift Apart روی سختافزار پلیاستیشن ۳ دارد.
جان برتون (Jon Burton) به عنوان بنیانگذار استودیوی ترولرز تیلز (Traveller’s Tales) اخیراً طی ویدیویی تشریح میکند که چگونه جابهجاییهای ناگهانی با استفاده از پورتالهایی که در بازی Ratchet & Clank: Rift Apart همان Rift خوانده میشوند، نه تنها نیازی به حافظهی پرسرعت کنسول پلیاستیشن ۵ ندارند، بلکه روی سخت افزار کنسول پلیاستیشن ۳ نیز به سادگی قابل پیاده سازی هستند.
جان برتون که استودیوی ترولرز گیمز را در سال ۱۹۸۹ تاسیس کرده و تاکنون دهها بازی از مجموعهی Lego را ساخته است، این ادعا را در حالی مطرح میکند که گاهاً حافظههای جانبی کنسول پلیاستیشن ۵ که سرعتشان به حافظههای اختصاصی این کنسول نمیرسد نیز در اجرای این بازی مشکل داشتهاند.
اما به هر ترتیب، وی استودیوی اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games) را به گمراه کردن مخاطبان پلیاستیشن ۵ متهم میکند. این استودیو بارها اعلام کرده است که پیادهسازی این پورتالها در بازی Ratchet & Clank: Rift Apart بدون استفاده از حافظهی اختصاصی پلیاستیشن ۵ هیچگاه قابل انجام نبوده و جان برتون طی ویدیویی این ادعا را کذب میخواند.
این برنامهنویس با سابقه ادعا میکند که نمایشهای این بازی و پورتالهای شگفتانگیز آن گمراهکننده بوده است. در واقع، طبق صحبتهای وی، این سکانسها بیشتر کاتسینهایی کوتاه آمیخته شده با بخش بسیار محدودی از گیمپلی بازی هستند. همچنین، وی افزود که او هیچگاه ادعا نمیکند که کنسول پلیاستیشن ۵ از تمامی سرعت حافظههای خود بهره نمیبرد، اما این ادعا که سختافزارهای قدیمی نمیتوانند در اجرای این بازی نقشی ایفا کنند کاملاً غلط است.
برتون در ویدیوی خود دو ترفند اصلی پیاده شده برای ساخت پورتالهای بازی مذکور را شرح میدهد. وی چنین ادعا میکند که هنگام نزدیک شدن به پورتالها، تنها دستورهایی که میتوان به بازی داد به چندین دکمهی بسیار محدود خلاصه میشود و این یعنی آمادهسازی یکی از Bufferها برای بارگذاری لوکیشنی که به زودی از طریق پورتالها به آنها منتقل خواهیم شد.
همچنین، وی با تجزیه تحلیل این که هر انتقال یک بازهی زمانی ۸ ثانیهای را پیش از ورود به پورتال طلب میکند و اینکه یکی از Bufferها نیز به دلیل محدودیت دستورهای دریافتی کاملاً از کار خواهد افتاد، ادعا میکند که این هشت ثانیه وظیفهی بارگزاری لوکیشن دیگر را برعهده دارد و Buffer ثانویه این عمل را میسر خواهد کرد. در نتیجه، این پورتالها نهتنها روی کنسول پلیاستیشن ۴ بلکه روی سختافزار کنسول پلیاستیشن ۳ نیز قابل پیادهسازی هستند.
علاوه بر این، طبق صحبتهای وی، لوکیشنهای Pocket Dimension به دلیل محدودیت در ابعاد خود، به سادگی میتوانند بارگزاری شوند. همچنین، این لوکیشنها عمدتاً حاوی اشیایی هستند که پیشتر در لوکیشنهای دیگر بارگزاری شده بودند و این موضوع ترفندی است که به فرآیند بارگزاری هرچه سریعتر کمک میکند. وی افزود:
در حال حاضر، آنها (اینسامنیاک) میتوانند از انواع ترفندهایی که حافظههای اختصاصی پلیاستیشن ۵ توانایی انجام آن را دارد برای ساخت این پورتالها استفاده کنند. اما چون هموراه یک پورتال (Rift) مسئول انتقال به یک منطقهی خاص است، این موضوع به راحتی در سختافزارهای قدیمی نیز قابل پیادهسازی خواهد بود.
لوکیشنهای Pocket Dimension از نظر فنی شدیداً گرافیک محور هستند و در واقع چنین بهنظر میرسد که اشایی که در آنها وجود دارد، پیشتر در حافظهی عمومی بازی قرار داشتهاند.
در نتیجه، یک سازه، چندین و چند اشیایی که در حافظهی عمومی وجود داشتهاند در کنار یک نورپردازی چشمنواز، چیزهایی نیستند که بگوییم حافظهی رم یا سرعت آنچنانی لازم دارند. تمامی موارد فوق از جمله استفاده از اشیایی که پیشتر رندر شده بودند باعث خواهند شد تا سرعت بارگزاری افزایش قابل توجهای پیدا کند.
از طرفی دیگر، این بازی مملو است از پرتگاههایی که بازیبازان را از سوی یک پورتال به سمت دیگری هدایت میکند. برتون در این باره چنین توضیح میدهد که با استفاده از یک ترفند هوشمدانه میتواند آنها را از Bufferها زدود.
برتون با استفاده از یک مثال از این بازی، نشان میدهد که حین حرکت Ratchet بر روی ریلها، تنها کنترل چند جهت مختلف در اختیار بازیبازان قرار میگیرد تا مدیریت دادهها به سادگی قابل انجام شود. در واقع، این مراحل بسیار کوچک کاتسینهایی هستند که میتوان شخصیت را در چند جهت اصلی در آنها حرکت داد. وی افزود:
نکتهی مهم اینجاست که تمامی اعمال بازیبازان در این بخشها اجباری بوده و هیچ اختیار خاصی ندارند. این موضوع بسیار مهم به این معنی است که بازی میتواند قسمت ریلها را پیش از ورود بازیباز بارگزاری کند، در حالی که آنها در بخشی دیگر قرار دارند. در مجموع، هرکدام از این سکانسها هم کوتاه هستند و هم اجباری.
شما به عنوان بازیباز فقط در قسمت بسیار کوچکی از جهان بازی حرکت میکنید و حتی قادر به حرکت آزادانه در این قسمتها نیستید. این بدان معناست که بازی دقیقاً میداند که چند ثانیهی بعد شما وارد بخش بعدی خواهید شد.
بنابراین تصور کنید بازی دارای دو Buffer رم است. Buffer اول قسمتی را که در آن بازی می کنید را اجرا میکند و Buffer دوم قسمت بعدی را بارگزاری میکند. برای انتقال بین Bufferها، میتوانید یک مکان بسیار ساده به عنوان رابط این دو لوکیشن طراحی کنید که هرگونه نقص مبادلهی دیتا را پنهان کند.
پس از ارائهی توضیحات بیشتر توسط برتون، وی توضیح میدهد که چگونه این بازی از حافظههای SSD برای انجام تمامی دستورها به بهترین شکل ممکن استفاده میکند.
من فقط توضیح میدهم که چگونه میتوان از تکنیکهای بسیار سادهی دیگر برای دستیابی به همان نتیجه در سخت افزارهای قدیمی استفاده کرد.
در بازی Lego Star Wars III در کنسول پلیاستیشن ۳، مرحلهای وجود دارد که دو گیمپلی به صورت جداگانه و همزمان در حال اجرا هستند و هر دوی آنها را میتوانید از طریق نمایشگر ببینید.
در ادامه، میتوانید ویدیوی کامل تجزیه و تحلیل وی از بازی Ratchet & Clank: Rift Apart و دلایل جان برتون برای اثبات ادعاهایش را مشاهده کنید:
دانلود ویدیو با کیفیت ۷۲۰ | دانلود ویدیو با کیفیت ۱۰۸۰
بازی Ratchet & Clank: Rift Apart هماکنون توسط کنسول پلیاستیشن ۵ در دسترس قرار دارد. همچنین میتوانید از طریق این نشانی نقد و بررسی این بازی را به قلم مصطفی زاهدی مطالعه کنید.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
این اقا واسه خودش یک چیزی گفته وگرنه اعضای دیجیتال فاندری به این اذعان کردن که این پورتال زدن تنها با استفاده از تکنولوژی ps5 امکان پذیر هست
الان میان میگن سونی پول داد دیجیتال فاندری
نه کسی همچین حرف مضحکی رو نمیزنه ، ما فقط یه حرف میزنیم ، اونم اینکه ،،،، (دقیقا حرف خودتون رو به خودتون میزنیم)
این آقا یکی از قدیمی های بازیسازیه و قطعا از من و شما بهتر میتونه تحلیل کنه ، دقیقا مثل آقای شاون لیدن که میگه گیمپس سودآور نیست و به بازی ها ضربه میزنه …
اگر شما سونی فن ها حرف این آقای متخصص بازی سازی رو قبول ندارین ، پس ماهم حرف آقای شاون لیدن رو قبول نداریم و بالعکس ….
تصمیم با شماست ، قبول کنیم یا نکنیم
هر گیمر عاقلی میداند که شان لیدن درست میگوید و دغدغه ایشان بهترین ها برای گیمر ها است اما این جان برتون حرفایی زده است که معلوم نیست چه هدفی دارد حرف هایی که زده است فردا از یاد همه رفته است ولی شان لیدن کبیر نکته ایی را گفته است که بسیاری را برای اینده نگران کرده است گفتن آن ایرادی ندارد شما لطف کنید موج سواری نکنید چون معلوم است به دنبال چه هستید شما گیمری هستید که میخواهید با واقعیت بجنگید اما خودتان را به خواب زده اید حتما اینطوری راحت تر است :no:
آه اینگونه نگویید ، یکی از خبرگان ساخت و تولید محتوا چنین سخنانی را گفته است ، چگونه شما میتوانید با این صراحت حرف ایشان را رد کنید و به کدام مدرک میتوان استناد کرد که آقای شاون لیدن در جهت صحیح آن مطالب را گفته بودند، به شما پیشنهاد میکنم اندکی تامل کنید و راه تعقل را در پیش گیرید .
رییس تیک تو هم یه بیزینس من بیسواده ؟
دیجیتال فاندری کارشناسن این یارو برنامه نویسه خودش تو کاره…فرق داره
پس برا پلی استیشن ۳ هم میاد :rotfl: تبریک به اون دوست عزیز :rotfl:
نه اینا دوروغه حتی سری ایکس هم نمی تونه این بازی رو اجرا کنه و این بازی به معنای واقعی از تمام پتانسیل ssd پلی استیشن ۵ استفاده می کنه :rotfl: هعیییی زندگی
نه فقط شما بلکه خطاب به همه عزیزانی که چنین چیزی در نظر دارید بازی فقط روی چنین ssd ها قابل ساخت و اجراس
این چیزی که این شخص گفته معنیش این نیست بازی به همون روونی و سرعت و ظاهر و… روی کنسول ps3 قابل اجراس
فکر نکنم سری اکس بتونه اجراش کنه
آره داداش منم جوگیر شدم یک چیزی نوشتم اما سر اینکه سری ایکس نمی تونه اجراش کنه بحث دارم چون با اینکه سونی انقدر روی ssd مانور میداد ولی تفاوت فاحشی تو لودینگ بازی ها نمی بینیم دقیقا همونطور که ایکس باکس فن ها روی ۲ ترافلاپس اضافه مانور میدادن ولی آنچنان تفاوت فاحشی روی کیفیت بازی ها نمی بینیم، پس امکان اگرا شدن این بازی رو سری ایکس هست، شاید چند سال دیگه بازی ای ساخته بشه که سخت افزار ps5 رو به زانو دربیاره و به معنای واقعی از تمام پتانسیلش استفاده کنه تا بتونیم بگیم سری ایکس نمی تونه اجراش کنه.
دکل نوردی خوبی بود
بالاخره یه طور باید دمیج کنترل هایی که از SSD سونی و موفقیت های این کنسول بعضیا میخورن رو یه جا تخلیه کرد دیگه
هیلو نسله هفتی رو بگو که داره تو ۲۰۲۱ میاد
والا منم خواستم یه چیزی بگم راجبش تو همین مایه ها(نه به این تخصصی که این اقا گفته) ولی جو سایت رو یه جوری کردین ادم ترجیح میده فقط تو گروه ها کامنت بذاره
اون از گاد فال و اینم از این
اینم از این ؟ :laugh: :laugh: :laugh:
چه ربطی داره ناموسا ؟
اصلا بگیم حرفش درسته
اصلا بازی واس ps1 هم میتونه بیاد
خب ک چی؟ از شاهکار بودنش چیزی کم میشه ؟
RE8 هم روی PS1 آوردن =)
همینو میخواستم بگم. اصلا متای ۸۸ هیچ حرفی برای گفتن نمیزاره. این متا یعنی شاهکار به تمام معنا. هر چند خودم احتمالا تا ۲۰۲۵ هم دستم بهش نمیرسه :-((
منظورم دروغگویی های سونی و مانور الکی دادن سر یک ssd هست
آره اینسامنیاک دیوانهاس بازی ک روی پلی ۴ قابل اجرا باشه رو فقط بیاره رو پلی ۵ و فروش خودشم محدود کنه.
ی چیز نگید ک مرغ آب پز ت زودپزم خندهاش بگیره
اگه قابل اجرا بود اون جیم رایان ک من میشناسم هیچ رقمه کوتاه نمیومد ک فقط رو ۵ اجرا بشه
به همون دلیل که دیمون سولز ریمیک نیومد رو پلی ۴…
کم خودتو مضحکه عام و خاص بکن…
کدوم حرفت در این سالها درست دراومده ک باز با ی اعتماد به نفس کاذب سر و کلهات اینجا پیدا شده
جواب نداری بدی یارو رو تخریب میکنی ، اینم خاصیت فن بوی هاست
کدومش درست در نیومده؟من قبلا هم گفتم ssd سونی چیز گردن کلفتی نیست و الانم میگم و سایلیان بعدم میگم…داشتن ssd خوبه سرعت بالاشم خوبه…ولی گیم چنجر نیست…من اطلاعات دارم بر اساس اون حرف میزنم شما بر اساس ترول و توهین حرف میزنی که خب مشخصه کی مضحکس…جدا زا اون مشخصه حتی به خودت زحمت ندادی مطلب رو بخونی بعد کامنتم میزاری…سهامت کم نشه…
برو خدا شفات بده بابا
نمی گم حرفت اشتباست ولی این بازی بار تبلیغاتی زیادی برای ps5 داشت و خیلی ها با تریلر های این بازی می گفتن واو عجب سرعتی داره ssd ی پلی استیشن بعد تصور کن میومدن می گفتن برای ps4 هم میاد 😐 بعد اینقدر بار تبلیغاتی برای ssd داشت؟ بعضی موقع ها مجبوری برای سود بیشتر یکسری چیزها رو قربانی کنی، سونی برای فروش ps5 فروش بازی رو ps4 رو قربانی کرده البته اگر حرف های این آقا درست باشه.
از این خبرا نیست، اگه قرار بود این کارو بکنن با اسپایدرمن میکردن ک اتفافا طرفدارشم بیشترن و عین بمب سروصدا میکرد…
چون اسپایدرمن مایلزمورالز نسبت به نسخه قبلیش تغییری نداشت که بگیم به ssd ی پلی استیشن نیاز داره ولی رچت پرتال ها رو اضافه کرده بود.
میتونستن از همین پروتالایی ک میگن سی جیه براش بسازن
اینسامنیاک مال سونیه. سونی هم باید کنسول جدیدش رو بفروشه. برای فروش نیاز به بازاریابی هست. در بازاریابی عموماً نکاتی گفته میشه که دروغ نیست اما چندان شفاف هم نیست. مثل مایکروسافت که میگفت سری اس برای 1440p ساخته شده؛ سری اس یه سری بازیا رو ۱۴۴۰ اجرا میکنه یه سری رو ۷۲۰. آیا مایکروسافت دروغ گفته؟ نه. صرفاً شفاف نبوده. چون باید بفروشه.
دقیقا :yes: بی دلیل نمیان از ۱۳۰ ملیون کاربر ps4 بگذرن و بچسبن به ۱۰-۱۵ ملیون کاربر ps5.
همه چیز فروش بازی نیست
این بازی باعث فروش کنسول میشه
فروش کنسول باعث میشه بازی ها آینده ی سونی بیشتر بفروشه
یه دودوتا چهارتای سادست
خواهشن از این مقاله ها و اخبار زیاد بزارید به شدت جالب بود نمیتونم بیشتر از این تشکر کنم…
جدا از این قیافه اونایی که میگفتن رچت فقط رو اون ssd الترا سوپر گیگا خفن زیاد سرعت فقط قابل اجراست…
بقول که مقایسه هورایزن زیرو داون رو با زلدا بریث او واید رو گذاشته بود میگفت یه فرقی بین بازی که به نظر واقعی میاد و حس واقعی بودن رو داره….
بیا یکم پایین تر و بخون
الان میام صبر بده…
خیلی ازت ممنونم 😀
یعنی انقدر از موفقیت های این بازی سوختی ؟
همینکه میگی بیشتر از این ویدئو ها بزاری مشخصه چه قدر هیتری
اینو ولش کن داداش. این کلا وقتایی پیداش میشه که یه بهونه پیدا میکنه برا هیت کردن. بذار به حال خودش خوش باشه.
آره درسته رچت ریفت اپارت رو آتاری دستی هم ران میشه. کی به کیه!
شما رو من ولتون کردم چون از من بدترین پس…
هیچ سوختنی در کار نیست اینجور مقاله ها یکم اون دانش نداشته بازی سازییتونو بیشتر میکنه…و همینطور اون دسته از فن نماهایی که میگن ssd سونی خداست…و جدا از اون شما یه دور متن رو بخون….
شما هم به جا اینکه بیای توهین کنی یا ریپلای به من نزن یا اگر میزنی با اکانت اصلیت بیا و با اطلاعات بیا نه اینکه جوابی نداری بدی میای ترول میکنی و مسخره میکنی که مثلا فک کنی خیلی شاخی…فقطم قصدت تخریبه چون جوابی نداری…
خدارو شکر، این خبر هر چی نداشت، حداقل دل بعضیا رو خنک کرد!
از این به بعد دیگه میتونیم بگیم R&C میتونست روی PS3 هم ساخته بشه.
البته اصولاً خیلی بازی ها میتونه رو PS3 هم ساخته بشه، بحث میزان downgrade و سختی develop اونه.
یعنی باید حداقل باید ۲ سال دیگر منتظر باشیم تا قدرت اصلی این نسل استفاده بشه خب این مشکلی نداره هر نسل یک چند سال رو در بر می گیره تا سازندگان بتوان بازی نسل نهمی واقعی بسازن
گویا هنوز بعضی ها نمیدونن همون پورتال برای اینکه همزمان محیط رو به مخاطب نشون بدن و سریع جا به جایی در محیط اتفاق بیافته نیاز به SSD سریع دارن هر چند Ratchet & Clank: Rift Apart بازی عالی بود طبیعیه یه سری میج کنترل بکنن مثل این آقا
ببینیم سونی فنای عزیز چجوری این گول زدن مردم رو توجیه( به عبارت بهتر : ماسمالی) میکنن
داداش وقتی دنبال موقعیتی تا سریعا هیت کنی یکم فکر کن جان ما 😐
اولین هیتم توی کل سایت بود داداش
میخواستم ببینم چه حسی داره که باید بگم حس بدی نداشت. تو هم هر از چندگاهی یه هیت بکن حال میده =))
اوکی :yes:
منم یه چندباری امتحان کردم 😀
الان که گفتی درک میکنم :laugh:
همین که بازی نسل نهمی داریم خودش جای شکر داره بهتر از اینه که لانچ بدون بازی داشته باشیم
حالا بماند که حرفای ایشون راجب برنامه نویسی بازی چقدر درسته به کنار
دقیقا رو چه حسابی بدون لانچه؟ در حالی که بازی های بزرگ PS5 یا واسه نسل قبل هم اومدن یا تأخیر خوردن – با این حساب گاد و هورایزن ۲۰۲۲ میان ، در حالی که مایکرو آخر امسال فورتزا داره – حالا بگو کدومشون لانچ نداره ترول جان
عحب فشاری داری تو :rotfl:
دعوای بزرگی در راه هست
چرت نگو برو لوگوتو بساز
دوستان یه چیزی رو لازمه گوشزد کنم چون میبینم اشتباه برداشت شده
1: ایشون نگفته این بازی رو میشه ران کرد رو پلی۴ یا پلی ۳، گفته میشه چیزی مثل پورتالها رو با تکنیکی که توضیح میده ساخت رو پلی ۳ حتی
2:خودشون میگن “چگونه این بازی از حافظههای SSD برای انجام تمامی دستورها به بهترین شکل ممکن استفاده میکند.” یعنی اینکه این بازی بدون این SSDها با این سیستمی که اینسامنیاک ساخته شاید اجرا نشه، اما منظورشون اینه که میشه راهی پیدا کرد که بتونن پیاده کنن رو کنسولای قبلی که صدالبته انقدر فرایند ساخت بازی رو پیچیده و پر هزینه و طولانی میکنه که حتما صرف نداشته براش کار کنن
3: بازیای لگو به قول معروف مسخره بازی نیستن و پر از نکات فنی خفنن از پارتیکل ها بگیرید تا غیره، حتی تو Lego Star Wars III همون تکنیکی که اجرا کردن اون دوران خیلی خفن بوده
4: دوباره تاکید کردن که ادعا نمیکنن که پلی ۵ از سرعت استفاده نمیکنه یا مشکلی داره و …، فقط گفتن اینکه این پورتال ها فقط و فقط رو حافظه این مدلی اجرا میشه کذبه.
در مجموع نتیجه گیری زودهنگام برای ترول کردن کنسول، برند یا هرچیزی از روی صحبت ها و تحلیلها پیش میاد، اما میبینم خیلیا چیزایی نوشتن که حتی تو متن هم همچین چیزی نیست و نمیدونم چطوری نتیجه گیری کردن این رو
حداقل یه دور ویدیو را با تمام دقت مشاهده کنید خطاب به برخی از دوستان. این بازی از نظر فنی نکست لوله این و هیچکی نمیتونه انکار کنه. مهارت اینسامنیاک رو هم هیچکی نمیتونه انکار کنه.
ممنون اقای مناف زاده
دقیقا همینطوره ولی از بس که دوستان دنبال چنین موقعیت ها هستن تا هیت کنن اصلا فکر نمیکنن
خواهشم میکنم،
پ ن: تیتر گمراه کننده نیست که هیچ، به راه راستم هدایت میکنه
تیتر منبع این بود:
Ratchet & Clank’s rifts could ‘easily’ have been done on PS3, claims Traveller’s Tales founder
حالا خیال کنین من دقیقاً همین رو مینوشتم میگفتین داره جنجال میکنه نمیدونم نینتندو فنه داره ترول میکنه از خودش در میاره و…
خلاصه نمیشه همه رو راضی نگه داشت.
فکر کنم خواستید به من پاسخ بدید . در هرصورت بله تیتر اصلی از این هم بدتر بوده . ببخشید
خواهش میکنم
:rose: :rose:
متاسفانه همینه دیگه
دم شما گرم :heart:
مشکل اینه که بیشتریا اونقدر سن ندارن که حتی بتونن بنویسن آی ام بلک بورد؛میدونین چی میگم دیگه؟!!
من خودمم یکم سخته برام اینقدر سریع حرف زدن رو بدون زیرنویس بفهمم چه برسه به این اشخاص بسی محترم؛و البته مطمئنم ۳ نفر هم این ویدیو رو ندیدن =/
پس شما تیتر خبر رو کمی گمراه کننده نوشتید
درسته ولی خب یه سریا هستن که میگن اگر اینجوریه پس دیجیتال فاندری نمیگفت به به و چه چه…مسئله اینه خود بازیسازا اعلام کردن کرانچی روش نزدن دقیقا قضیه اینجاست…قبلا بخای چنین تکنیکایی بزنی یا باید برنامه نویس قهاری باشی یا کرانچ بزنی و وقت و هزینه بزاری…الان ssd اونکارارو راحت کرده… همینطور این قضیه برای ری ترسینگم صادقه…راحت ری ترسینگ میزاره دیگه لازم نیست ولومتریک شادو و لایتینگ و اینا بزاره یا حتی رفلکشن طراحی کنه… یه ری ترسینگ میزاره تموم شد و رفت…کار راحت شده قبلا نبود….
نشد شما ی مقاله ترجمه کنید و اول و آخر اون مقاله مشخص باشه
وسط مقاله هم ایدههای خودتونو ک دوست دارید، داخل ی نوشته دیگه بسط میدید.
“اما به هر ترتیب، وی استودیوی اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games) را به گمراه کردن مخاطبان پلیاستیشن ۵ متهم میکند. این استودیو بارها اعلام کرده است که پیادهسازی این پورتالها در بازی Ratchet & Clank: Rift Apart بدون استفاده از حافظهی اختصاصی پلیاستیشن ۵ هیچگاه قابل انجام نبوده و جان برتون طی ویدیویی این ادعا را کذب میخواند.
این برنامهنویس با سابقه ادعا میکند که نمایشهای این بازی و پورتالهای شگفتانگیز آن گمراهکننده بوده است”
این حرف یعنی چی؟
یک بار برای همیشه نقطه نظرات خودتونو داخل ی مقاله بگید و اینقد داخل اخبار و مقالات ترجمهای مختلف نظرات خودتونو غالب نکنید.
یک بار برای همیشه نقطه نظرات خودتونو داخل ی مقاله بگید.
از چیزی میشه نتیجه درست گرفت ک از شواهد شروع شده باشه و به ایده رسیده باشه، نه اینکه ایده رو مطرح کنی و بعد دنبال شواهدش باشی.هر نتیجهای با این روش دومی بگیرید اشتباه خواهد بود.
یعنی چی؟
یعنی شما نظر دیوید جفی رو ک میگه این بازی سالها جلوتر هستش رو میزارید کنار و نظران متناظر با ایده خودتونو مدام بولد میکنید. سرانجام این کار شما میشه این.
من نفهمیدم منظورتون چیه؟ لینک خبر رو دادم و متن منبع که هیچی دست نخورده بود و بازم میگید که نظر خودتونو دارید مینویسین؟ من متوجه نمیشم واقعا مطمئنین درست خوندین؟
ثانیا، پنج تا کامنت بالاتر رو بخونین
“حداقل یه دور ویدیو را با تمام دقت مشاهده کنید خطاب به برخی از دوستان. این بازی از نظر فنی نکست لوله این و هیچکی نمیتونه انکار کنه. مهارت اینسامنیاک رو هم هیچکی نمیتونه انکار کنه.”
چی بگم والا، همیشه یه راهی هست برای حاشیه رفتن. خوبه متن و لینک منبع رو دادم، به قول معروف تقلا جایز نیست
از این جور حسادت ها توی صنعت گیم زیاده یه زمانی سازنده توم ریدر هم به ناتی داگ گفته بود انیمشین های لست دو واقعی نیست فیکه الانم یه سازنده کوچیکی اومده به اینسامنیاک بزرگ حسادت کرده و یه سری دری وری گفته اگه واقعا همچین چیزی میتونستید بسازید چرا تا حالا توی این همه سال از صنعت گیم هیچ سازنده ای بازی شبیه این بازی با این مکانیزم ها نساخته بسم الله اگه میتونی بسازی خودت همین الان بیا یه بازی با مکانیزم های این بازی بساز و بصورت مولتی پلتفرم برای همه کنسول های نسل هشتی و نهی و pc پورت کن اینکه یه سری ترفند و تکنیک وجود داره بله کرش تیم ریسینگ هم روی ps1 یه سری ترفند و تکنیک مشابه داشت ولی زیر سوال بردن مکانیزم های این بازی اونم در صورتی که طبق تجربه عملی و طبق متن همین خبر اگه ssd با سرعت پایینتر از ssd پلی پنج روی ps5 کار بزارید و این بازی رو اجرا کنید بازی دچار مشکل میشه حماقت محضه شمام آقای مناف زاده علاقه عجیبی دارید که از هر فرصتی استفاده کنید که اخبار منفی سونی رو کار کنید اگه واقعا بی طرف هستید سعی کنید اخبار مثبت سونی هم کار کنید برای نمونه خبر مصاحبه رسانه گیمینگ بولت با یکی از بازیسازها که گفته ssd کنسول ps5 تغییر بزرگی را در لول دیزاین بازیهای آینده بوجود میاره رو کار کنید این خبر دقیقا همزمان با همین خبر این پست ، دیروز بیرون اومده نمیدونم چرا این خبر کار نکردید
خواستم همینو بگم که شما توضیح دادید.
بعضی مواقع که یه ناشری به موفقیتی میرسه و بارها ازش تمجید میشه کسایی هستن که اینا رو از دیدگاه حرفه ای ترول کنند.
واقعا برای ایشون متاسفم.
اول که ممنونم ازتون بابت تبادل نظر منطقی و عاقلانه اما دو سه تا نکته هست که باید بگم
1: آقای جان برتون طبق ویدیویی که داده نشون داده که توی بازی خودش رو پلی استیشن ۳ همچین تکنیکی رو پیاده کرده با روش دیگه ای، آخرای ویدیو هست
2: نمیگه میشه همین بازی رو برد رو پلی۳، بازم تاکید میکنم میگه میشه همین پورتال ها رو با یک تکنیک دیگه پیاده کرد
3:خبرها رو ما انتخاب نمیکنیم بهمون میدن، ثانیا برای من مهم نیست هر خبری باشه میزنم که هیچ، اتفاقا تعداد زیادی خبر در ستایش اینسامنیاک و ناتی داگ کار کردم که کلی هم بهم برچسب فن چسبونده شده نمونش همون خبر :ناتی داگ بازی AAA را مجددا معنی میکند یا مقاله که در مورد هورایزن و بازیای دیگه سونی نوشتم
4: ما مگه تو متن خبر دست میبریم که فرقی بکنه کی داره چی مینویسه؟ اگر به نظر شما بالانس نیست خبرها این رو به منابع ما گزارش بدید ما فقط باز نشر میکنیم.
Hamid_Death Stranding@
فک کنم انگلیسی بلد نیستی شما ، و گرنه نویسنده متن خبرو داد
من با خود مناف زاده بودم، نه متن خبر، ظاهرا چیزی رو ک نوشتمو متوجه نشدید؟
منم با تو بودم اتفاقا
“یک بار برای همیشه نقطه نظرات خودتونو داخل ی مقاله بگید و اینقد داخل اخبار و مقالات ترجمهای مختلف نظرات خودتونو غالب نکنید.
یک بار برای همیشه نقطه نظرات خودتونو داخل ی مقاله بگید.”
و این
“نشد شما ی مقاله ترجمه کنید و اول و آخر اون مقاله مشخص باشه
وسط مقاله هم ایدههای خودتونو ک دوست دارید، داخل ی نوشته دیگه بسط میدید.”
این دو مورد و توضیح ندادین
راستش من هم با نظر این اقا موافقم ولی میترسم به مقدسات خرده بگیرم بازی تایتانفال هم مصداق حرفمه
به نظرم قدرت پردازشی کنسولهای نسل نهم در حدی نیست که از تمام توان ssd کنسولهای اکس باکس استفاده بکنه چه برسه به ps5
و نهایتش اختلاف فاحش تو لودینگ ها باشه
دقیقا تایتان فال ۲ مخصوصا اون مرحله صفر تو زمانش نمونه بارز قضیه هست…
یک سوال.
دیمون سولز اصلی تو پلی استیشن ۳ حداقل باید ۲۰ الی ۲۵ ثانیه سرعت بارگزاری داره.
ولی تو ریمیک سرعت بارگزاریش ۲ یا ۳ ثانویه هستش.
دقت کنید نسخه ریمیک فقط تفاوت گرافیکی دارند.
در واقع همون نسخه اصلیه فقط گرافیک رو بردن بالا.
و نظریه این آقا غلط در میاد.
تحلیلت فووووق تخصصی بود
به شخصه سر به کوه و بیابون گذاشتم
دیگه نفرستیا…. 😀
یه زیرنویسی چیزی بزارید بفهمیم چی میزنه:-|
من با زیرنویس به زور میفهمم بعد این رو ببینم که تا حدودی تخصصی حرف میزنه؟:-|
.
این رو گفت یه چیزی یادم اومد
هالونایت هم لودینگ نداره:-D
به عظمت بازی پی ببرید
یعنی میمیری بازی کات میخوره دوباره از رو صندلی شروع میشه
خبری از صفحه ی لودینگ نیست
تو متن داره میگه
منظور از کاتسین اون قسمتی هست که کنترل بازی توسط بازی باز محدود شده
و یه حالت کاتسین محور داره که نیاز به پردازش زیاد نیست (موقع انتقال بین پورتال ها )
و بازی تو این زمان buffer 2 رو لود میکنه
دعوا سر چیه؟ 😐
کی قراره بازیهای ماه پلاس معرفی شن
سال هاست کاتسین های از پیش رمدر شده منسوخ شده
آنچارتد ۱ هم ریل تایم بود کات سین هاش(۲۰۰۷)
محض اطلاع گوست او سوشیما رو پلی ۴ کات سیناش از پیش رندر شدس…
قبول بگیم ایشون درست میگن
امکان پذیرنده ولی بارگذاری اون حجم از جزئیات که تو صحنه دوم وجود داره رو نمیشه به نمایش در آورد
بازی هایی که جهان باز بودن خیلی از مواقع که وارد محیط های سنگین میشدیم لودینگ میدادن ، نه بخاطر اینکه سخت افزار پاسخگو نبود ، بخاطر اینکه حافظه قابلیت خوندن اون حجم از اطلاعات رو نداشت
پس در نتیجه میرسیم به حرف اینسامیک گیم که گفت نمیشه بدون حافظه ps5 اینکارو کرد
سونی مثل همیشه طرفدارانش رو بازم گول زد :rotfl:
این حقه بازیها را تمام شرکتها وقتش که بشه استفاده می کنند.یه روز سونی و روز بعد الکترونیک ارتز و بقیه مهم اینه که حقه بزنی و لو نری
باو این برتون نصف شبی معلوم نیست چی زده :-/ خب فرض کنین داره درست میگه الان اینسامنیاک با یک خبر رسمی اعلام میکنه همین فردا بخاطر جان برتون پورتال های رچت و کلنک رو برای کنسول PS3 منتشر میکنیم اگر به خاطر اینه که بازی روی PS4 منتشر شه خودشون گفتن منتشر نمیکنن بخاطر قدرت پردازش ضعیف کنسول باو یه گادفال منتشر شده دلیل نمیشه بیان بقیه رو هم پورت کنن
در رابطه با کسانی که این عنوان را با Titanfall 2 مقایسه میکنند:
در عنوان Titanfall 2 دو محیط لود شده تو vram بود که بین آنها سوئیچ انجام میشد
کاری که در Ratchet and Clank Rift Apart انجام میشود مانند یک Fast travel در یه عنوان جهان باز هست که کل vram رو خالی و با دیتا جدید پر میکند
یه بار دیگه متنو بخون…هنوز مشخصا متوجهش نشدی
دیوید جفی داخل یکی از استریم هاش حرف قشنگی میزد
میگفتش بعید میدونم تو کل نسل نهم اکس باکس بتونه یک بازی در حد کیفیت Ratchet and Clank Rift Apart عرضه کند
مشخص هست خودت متن رو نخوندی وگرنه با این حساب Medium هم باید قابل اجرا روی PS3 باشد
یه سازنده که قبلا واسه سونی بازی میساخت اومده در مورد مایکی نظر میده(بماند همین فورزا هورایزن ۵ هم سونی نمیتونه تا اخر نسل نمونشو بسازه اونم یه بازی ریسینگ) …میخای نظراته کلیف بی رو بیارم در مورد سونی؟ رچت و ان کلنک نواوری نداشت که کسی نتونه مثلشو بسازه…
در مورد مدیوم هم یکی از بچه ها هم قبلا گفته که همونم رو نسل قبل کاملا قابل اجراست…فقط با گذاشتن اسم نسل بعدی میخوان دهن پر کن باشه و اسمش بیاد تو تیتر وگرنه گاد فال اومد رو پلی ۴ هورایزن وست هم میاد حتی دیمون سولزم میتونه بیاد…فقط فن بازی شما اجازه نمیده که قبول کنی اون ssd لعنتی فقط کارارو راحت کرده واسه دولوپر جماعت و تا الان غیر از لودینگ پایین هیچ نواوری ما ندیدیم از این نسل ۹ و این ssd…رچتم که مشخصه چیزی که قبلا قابل اجرا بوده و به عنوان یه عونان نسل ۹ دهن پر کن دادن وسط حرف منم نیست حرف یه ادم که خودش تو اینکاره…شما قبول نمیکنید چون سونی مقدسه…
مگه قراره معجزه ببینیم از نسل نه؟(شایدم دیدیم) همین که بازی های مشتی بسازن عالیه.
والا انتظار معجزه نیست ولی تغییر خاصی هم احساس نمیکنم غیر از کم شدن لودینگ…و راحت شدن کار دولوپر…
این اینسامنیاک شیطان صفت :rotfl:
آغا نخرید بازیهاشونو، همونطور که تو این خبر اعلام شد(البته به طور غیرمستقیم).
واقعا خیلی تخصصی و جالب توضیح داده بود – اینسومنیاک گیمز خیلی استودیوی خوب و حرفه ای هست ، ولی خب از سونی هم انتظار می رفت که مخاطب رو گول بزنه – وقتی بی شرمانه میاد میگه گاد ۲۰۲۱ میاد و اونهمه فن بیس رو میزاره سر کار این دیگه عادیه
آره خیلیها هم سال پیش برای عرضه کنسول میخواستن هیلو بازی کنن . چی شد ؟
آها اونوقت شاون لیدن یک چیزی میگه میشه سطحی و چرت پرت.
فن بوی رو برم من
هر چیزی جداست.
این بازی بار تبلیغاتی برای SSD پی اس فایو داشت ، و گر نه مطمئن باشید منتشر می کردن واسه PS4 هم
دوست عزیز اگه بار تبلیغاتی مهم بود براشون horzion و gow که بازی بزرگتری نسبت به ratchet هستن رو برای ps5 نگه میداشتن نه این بازی رو ، قبول دارم همه ی سازنده ها پیاز داغ بازیشون رو زیاد میکنن که بگن یه تجربه ی جدید دارن ارائه میدن ولی ratchet واقعا یه تجربه جدید بود که نمونش رو نداشتیم نسل های قبل، که نشون دهنده ی استفاده از قدرت کنسول نسل فعلی هست. منکه شک دارم این بازی روی ps4 قابل اجرا باشه، اگرم باشه با loading بین هر portal و 30fps و بدون raytracing. تازه اینم بماند که تنها بازی 60fps با raytracing رو فقط insomniac و 4A games برای کنسول های نسل فعلی ساختن بقیه که توی پیاده سازیش روی 30fps هم موندن.
بعضی ها یه جور میگن سونی طبق معمول گول زده و از این حرفا،انگار بدشون میاد همچین بازی هایی رو بکنن.اگه ps3 توانایی اجرای همچین چیزی رو داشت چرا اون موقع همچین چیزی رو نساختن؟اصلا گیریم که ps3 میتونه اینو بیاره.خدایی کی نمیخواد همچین بازی هاییرو انجام بده؟هرکی میگه نه واقعا احمقه