نقدها و نمرات Twelve Minutes منتشر شدند
بازی Twelve Minutes به طور کامل در یک آپارتمان کوچک و مناطق اطراف آن جریان دارد. همانند نام بازی، حلقههای زمانی Twelve Minutes نیز تنها ۱۲ دقیقه خواهند بود. بازیبازان باید تکرار کردن رویدادهای مختلف، روشهای مختلفی را امتحان کرده تا در نهایت بتوانند معمای اصلی را حل کنند.
اثر آنتونیو از زاویهی دوربین بالا-پایین برای ارائهی داستان و گیمپلی خود استفاده میکند. حالا که صحبت از گیمپلی شد، باید اعلام کنیم که بازیبازان میتوانند با بهره بردن از رابط کاربری مشابه آثار اشاره و کلیک با محیط و عناصر Twelve Minutes تعامل داشته باشند. این بازی جذاب که حسابی بر روی اهمیت روایت داستان خود تاکید دارد، از بازیگران مشهوری مانند جیمز مکاووی (James McAvoy)، دیزی ریدلی (Daisy Ridley) و ویلم دفو (Willem Dafoe) برای جان بخشیدن به شخصیتهای خود بهره برده است.
زمانی که یک کاراگاه پلیس وارد خانه شما میشود، همسرتان را به قتل متهم میکند و شما را تا سر حد مرگ کتک میزند، یک شب رومانتیک به یک کابوس تمام نشدنی تبدیل میشود. شما حالا در یک حلقهی زمانی ۱۲ دقیقهای گرفتار شدهاید و باید هر بار این رویداد آزار دهنده را تجربه کنید؛ مگر این که بتوانید با دانشی که از وقایع پیش رو دارید، نتیجه را تغییر داده و حلقهی زمانی را بشکنید.
طبق توضیحات ارائه شده توسط توسعهدهندگان، Twelve Minutes عنوانی است که تنش رویا مانند The Shining را با حس Claustrophobia فیلم Rear Window و ساختار تکه تکه شدهی Memento ترکیب میکند. بازی Twelve Minutes هماکنون بر روی کنسولهای ایکسباکس سری ایکس و اس، ایکسباکس وان و پلتفرم رایانههای شخصی در دسترس قرار دارد. در ادامه خلاصهای از نقدها و نمرات منتشر شده را مشاهده میکنید:
یک حلقهی زمانی هیجانی کوچک که خودش را درون مغز شما فرو میکند و حتی پس از این که معما را حل کردید نیز در آن جا باقی خواهد ماند.
GameSpot 9/10
وارن اسپکتور (Warren Spector)، کارگردان Deus Ex،گفته است که دوست دارد یک بازی بسازد که کاملاً در یک بلوک از شهر جریان داشته باشد. چراکه فضای کوچک امکان رسیدن به عمق بی همتای مکانیکی را فراهم میکند. Twelve Minutes مقیاس اسپکتور را بیشتر کاهش میدهد و یک روش جدید را برای تعامل و داستانگویی پیدا میکند. اگرچه این بازی حلقههای خود را به ۱۲ دقیقه محدود میکند، اما من واقعاً دوست داشتم زمان بسیار بیشتری را در آنها سپری کنم.
در مجموع، علی رغم برخی انیمیشنهای عجیب و عناصر آزار دهنده، من واقعاً از تنشی که Twelve Minutes پیادهسازی کرده است، لذت بردم. حتی زمانی که در حال تجربهی بازی نبودم نیز مدام به آن فکر میکردم و به دنبال پیدا کردن روشها و ایدههای جدیدی بودم تا بالاخره متوجه شوم که چه اتفاقی در حال رخ دادن بوده و دلیل آن چیست. همچنین بد نیست یک نفر دیگر نیز حین بازی شما را همراهی کند تا بتوانید داستان بازی را زوایای دیگری نیز بررسی کنید. با این کار، بازی به یک عنوان دو نفرهی عالی و یک موضوع مهم برای تبادل نظر تبدیل میشود.
IGN 8/10
Twelve Minutes یک راز حلقهی زمانی درگیر کننده را به یک بازی ماجراجویی کلاسیک کلیک و اشاره وارد میکند تا یک گیمپلی اورجینال را خلق کند که مکمل معیار کنجکاوی موجود در داستانش باشد.
Twelve Minutes جاه طلبانه است؛ هم از نظر روایت داستانی و هم در بخش گیمپلی. این عنوان بازیبازان را با قوانین بیرحمانهی خود محدود میکند و تراژدیهای آن واقعاً من را وحشت زده کردند. با این که گیمپلی آن هیچوقت به من اجازه نداد تا تمام ایدههایی که داشتم را امتحان کنم – ای کاش ایدهی لیوان آبی که داشتم کار میکرد – اما مدام به این تجربه فکر میکنم. دوست ندارم زمان بیشتری را در این حلقهی زمانی زندانی باشم، اما تمام این ماجراجویی برای همیشه در یاد من باقی خواهد ماند. Twelve Minutes یک کلاس درس جالب برای عنوانی که خارج از چارچوب فکر کرده و طبق قوانین خود پیش میرود است و تنها برای همین یک مورد، این یک تجربهی ارزشمند است
Twelve Minutes عنوانی با داستان عالی و یک ایدهی بسیار خوب است، با این حال، این گیمپلی همیشه به طور صحیح کار نمیکند و آزادی داده شده به بازیبازان، به دفعات زیادی با یک دیوار مصنوعی برخورد کرده و به نتایجی منجر میشود که در برخی موارد غیر منطقی به نظر میرسند. به همین صورت، از آن جایی که مامور پلیس (یا در برخی موارد کمیاب، همسر) برای نیاز به داشتن Game Over دارای رفتار بی ثبات است، روایت داستان نیز از این موضوع لطمه میخورد. این واقعاً تاسف آور است. برای این که پیچشها اصلاً کمبودی ندارند و تکامل داستان نیز در حال رشد کردن است، اما از آن جایی که رویدادها باید یک مسیر مشخص را طی کنند و سرنخها نیز کاملاً مشخص نیستند، شاهد حلقههای زیادی هستیم.
Twelve Minutes یک بازی منحصر به فرد و آزمایشی است و همانند هر آزمایشی، مشکلات و موانعی وجود خواهند داشت. ضعف اصلی این بازی، با توجه به ماهیت خود، این است که زمان بازیبازان را از آنها میگیرد. اما در بین آن لحظات، یک داستان عالی را روایت میکند؛ تجربهای که در آن میتوانید به هر کدام از بخشهای بازی بازگردید و داستان آن را بازنویسی کنید. Twelve Minutes قطعاً مناسب همهی افراد نیست، اما اگر به دنبال یک تجربهی متفاوت هستید، این بازی را به شدت پیشنهاد میکنم.
Twelve Minutes یک بازی ماجرایی خوب است، اما جدا از ارائهی بالغ و سینماتیک، طراحی پازلهای آن طوری هستند که انگار بازی یک عنوان قدیمی است. اگر این بازی در سال ۱۹۹۵ منتشر شده بود، شما با خط مخصوص کمک در حل معماهای شرکت LucasArts تماس میگرفتید و به خاطر هزینهی زیاد تلفن توسط والدین خود تنبیه میشدید. با این حال، بازی جذابیتهای خود را دارد؛ نحوهی روایت داستان و رسیدن به لایههای آن که با هر حلقه آزار دهندهتر میشوند، به خوبی انجام شده است. مقدار زیادی احساس، درام و تنش در این آپارتمان کوچک سه اتاقه گنجانده شده است، اما تلاش برای پیدا کردن مسیر دقیق رویدادها که به شما اجازه بدهد داستان را به جلو سوق بدهید و به نتیجهی آن برسید نیز کاملاً تجربهی خوشایندی نیست.
PC Gamer 5.3/10
یک پیش زمینه هوشمندانه با حلقهی زمانی به یک تجربهی تکراری آزار دهنده تبدیل میشود
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
با اینکه نتونسته نمره مورد انتظار منو (۸۴) بگیره ولی حتما تجربه اش میکنم.
البته دوستانی که خیلی به نمره اهمیت میدن اینو در نظر بگیرن که IGN بهش ۹ داده بنابر این تجربه اش خالی از لطف نیست.
همین پی سی گیمر اگه ۵۳ نداده بود الان متاش ۸۴ بود…
به نظرم خوبه که منتقدین زمانی که بازی رو نقد می کنن و برخی جاها نفهمیدن چرا بازی اینطوریه با خود سازنده ها تماس بگیرن… و بپرسن که چرا بازی رو اینطوری کردن… بعد اگه قانع نشدن نمره کم بدن…
این طوری نمره واقعی تر به نظر میرسه..
چجوری حساب کردی ؟
میشه برامون محاسبه کنی
من چندتا ویدیو دیدم ازش باید بازی خیلی جذابی باشه و داستانش خیلی مرموز باشه.من خوشم اومد ولی انتظار متای بالای ۸۵ داشتم یا حداقل ۸۴
اما همینکه IGN و game informer و gamespot نمرات خوبی دادن نکته مثبتیه
ایکاش نمرات اکس باکس هم پوشش میدادید ؛ ۷۸ شده
گرچه متای ۶۷ ؛ Ascent روی اکس باکس پوشش ندادید
.
درکل بازی خوبیه ؛ قطعا ارزش ۱ بار تجربه رو داره
نسخه ایکس باکس ۷ تا نقد بیشتر نداره و در مقایسه با ۳۱ نقد نسخه پی سی هیچ اعتباری نداره.
ما همیشه سعی می کنیم نسخهای رو پوشش بدیم که بیشترین نقد رو داره تا به نمره واقعی نزدیک تر باشه.
حالا نمره کمتر رو بذاریم باعث میشه حس بهتری بهتون دست بده و از کمتر شدن نمره یه بازی مستقل لذت میبرین؟ اونم نسخه ای که ۷ نفر نقدش کردن.
“”حالا نمره کمتر رو بذاریم باعث میشه حس بهتری بهتون دست بده و از کمتر شدن نمره یه بازی مستقل لذت میبرین؟””
.
کسی که از این موضوع لذت ببره لیاقت حمل اسم مقدس گیمر رو نداره
.
من به این دلیل نگفتم ؛ صرفا پیشنهاد دادم علاوه بر نقد pc ؛ نقد کنسولی هم در کنارش بزارید وگرنه قصد مسخره کردن نداشتم ؛ اتفاقا روی سری اکس ۷۸ شده که برای یه بازی ایندی با بودجه فوق العاده پایین عالیه
این عقده از کجا میاد یادمه میگفتید دیگه مثل قدیماتون ترول نیستید مثل اینکه بازگشت پرخطری انجام دادید
گیماسپات۹ داده
ایجیان ۸ داده
مشخصه در کل بازی قابل احترامی هستش
حالا فن بویا نیان پست رو خراب کنن صلوات
نمرش خوب شده ایده جالبی داره حتما باید بازیش کنم
و بگم استودیو سازنده مستقله و هیچ ربطی به مایکروسافت نداره و یه بازی ایندی با بودجه کم هستش
سر گاد فال یادت نره چیکار میکردی ن ب سونی ربط داشت ن سازنده ش سونی بود
دست پیش گرفتی پس نیوفتی
لینک کامنتی که سر پست نمرات گاد فال بهش هیتش کردم رو بده.
گادفال چه ربطی داره به این.
چرا از شاخه های مختلف روی شاخه های دیگه میپرین.
نمرش خیلی هم موب شده برای یه بازی مستقل و کم حجم.
از کی تا حالا این بازی با سبک و مستقل و ایندی بودنش ۷۹ گرفته نمره بدیه؟
این است اکس باکس.
نمرات زیر ۸۰ :laugh: :rotfl:
خداوکیلی بخاطر یه نمره کمتر اینقدر داری میسوزی؟؟باور نکردنیه
خداییش راست میگی ، من تا به حال ندیدم بازیهای ایندی که برای ps میان نمرات زیر ۸۰ بگیرن ، باید به فکر تغییر پلتفرمم باشم ،،،،،
واقعا چجوری ممکنه ، چطور به این نتیجه نرسیدیم ، حتی بازی های ضعیفی مثل اود ورد که نمره زیر ۸۰ گرفته داره برای ایکس باکس میاد تا ننگی برای خانواده ps نباشه و از اون طرف مدیوم که نمره زیر ۸۰ گرفته داره برای ps میره تا خودشو به بالای نمره ۸۰ برسونه 😐 😐 😐 😐 😐
:rotfl:
یه نمره تا ۸۰باشه و بازیت نگیره تصورش هم خیلی زور داره (حداقل برا من) چه برسه برا یه نفر که براش اتفاق میوفتهxd
به هر حال من بازی رو نصب کردم ایده جالب و جدیدی داره نسبت به الان که کمپانی های بزرگ شدن کپی پیست و ریمستر و چیزای مسخره دیگه
پ.ن: بوی خون تو بخش کامنت ها احساس میکنم 😀
یه شاهکار دیگه که قربانی انتقادات بی مورد شد :-((
ولی در آینده قطعا به حق خودش خواهد رسید مثل spec Ops the line
ناامید شدم :-(( نمیگم ۷۹ نمره کمیه ولی انتظارم خیلی بیشتر از این ها بود ، حتما وقتی وقتم خالی شد میرم سراغش چون تا وقتی بازی را نکردی نمی تونی درست قضاوتش کنی ، امیدوارم اثار بعدیشان از این هم درگیر کننده تر بشه
نمره های قابل قبولی گرفته ،هر چند که انتظار بالای هشتاد داشتم
خوبه باز.
اینقدر آه و ناله نکنید برای یک بازی ایندی تقریبا نمره خوبیه
متای نسبتا خوبی گرفته باید حتما تجربش کرد به نظرم
این اختلاف امتیاز بالای بین پیسی گیمر و گیم اسپات خیلی جالبه ، ولی بازم نمرات قابل قبولی گرفته ، امیدوارم تو فروش موفق عمل کنن …. تو این ماه دوتا بازی مورد انتظار ایندی نمرات نسبتا کمی گرفتن …..
اینجاش خیلی باحاله
“””””حلقههای زمانی Twelve Minutes نیز تنها ۱۲ دقیقه خواهند بود””””””
حلقه های زمانی ۱۲ دقیقه نیز تنها ۱۲ دقیقه خواهد بود
سلطان جواد خیابانی :rotfl:
بابا سالطون
“یک حلقهی زمانی هیجانی کوچک که خودش را درون مغز شما فرو میکند و حتی پس از این که معما را حل کردید نیز در آن جا باقی خواهد ماند.”و اینکه “یک پیش زمینه هوشمندانه با حلقهی زمانی به یک تجربهی تکراری آزار دهنده تبدیل میشود”من آخر نفهمیدم تکرارش زیاده یا خوبه؟؟ =/
ولی بازی خفنیه به نظرم که حتما باید تجربه بشه(توی استیم هم هربازی جدید که میاد از جمله همین،۱۰ درصد آف میخورن فقط گفتم بدونین =/)
نوب جان استودیو مستقله و این بازی ایندیه
بعضی نمرات عجیب فقط برا جلب توجه هست برا همینه نمرات متا ارزش بازی رو مشخص نمیکنه
جدا از اینکه استودیو مستقله،متای ۷۹ شاهکاره آیا؟
اره نه اینکه مایکروسافت ساختتش با بودجه ۲۰۰میلیون و استودیو پلی گراوند و بتسدا پشتش بودن.
خب اگه ۲-۳ نمره بالاتر میگرفت در حد انتظارم بود. ولی با این حال ارزش تجربه رو داره. مخصوصا اینکه سیستم بالایی نمی خواد.
من بیشتر احساس میکردم کوتاه بودن مدت زمان بازی بهش آسیب میزنه ولی خب احساسم اشتباه بود؛ طولانی بودن بازی بهش اسیب زده و دچار تکراش کرده. با همه این ها حتما تجربش میکنم. به کسایی که مثل خودم PC زغالی/نفتی دارن هم پیشنهاد میکنم 😀
بابا این پیسی گیمر عقده ای بازی در نمیاورد مثل آدم نمره میداد ۸۵ بود:-|