فیل اسپنسر موافق Xbox Game Pass بر روی تمام پلتفرم‌ها است
فیل اسپنسر موافق Xbox Game Pass بر روی تمام پلتفرم‌ها است
فیل اسپنسر موافق Xbox Game Pass بر روی تمام پلتفرم‌ها است
فیل اسپنسر موافق Xbox Game Pass بر روی تمام پلتفرم‌ها است

فیل اسپنسر موافق حضور Xbox Game Pass بر روی تمام پلتفرم‌ها است

آرش بوالحسنی
۱۶:۱۶ ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
فیل اسپنسر موافق Xbox Game Pass بر روی تمام پلتفرم‌ها است

به نظر می‌رسد که فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس ایکس‌باکس، دوست دارد که سرویس اشتراکی Xbox Game Pass را بر روی تمام پلتفرم‌های موجود ببیند. او در این میان اشاره‌ای به سیستم‌های رقیب داشت.

در حال حاضر به گمانم همه می‌دانند که مایکروسافت با Xbox Game Pass، تصمیم گرفته تا مدل تجاری کاملا متفاوتی را نسبت به پلی‌استیشن و نینتندو اتخاذ کند. در حالی که سوال‌هایی که در مورد آینده‌ی صنعت بازی‌های ویدیویی با وجود این سرویس وجود دارند، به نظر می‌رسد که مایکروسافت کاملا به سرویس خود متعهد است. Xbox Game Pass بدون افزایش قیمت موفق شده تا مجموعه‌ای از بازی‌های عالی را در خود جای دهد. هم‌چنین انحصاری‌های مایکروسافت، از جمله بازی‌های بتسدا (Bethesda)، در روز اول عرضه بر روی این سرویس خواهند بود.

در مصاحبه‌ای جدید با GamesRadar، فیل اسپنسر در مورد علاقه‌ی خود به عرضه‌ی این سرویس بر روی پلتفرم‌های دیگر صحبت کرد. او البته گفت که در حال حاضر برنامه‌ای برای این کار وجود ندارد، اما این مهم به خاطر عدم علاقه‌ی مایکروسافت نیست. اسپنسر دوست دارد تا روزی Xbox Game Pass را بر روی تمام پلتفرم‌ها ببیند، اما ظاهرا سایر اکوسیستم‌ها با او هم‌نظر نیستند:

این سوال درستی است. معمولا از من در مورد یک بازی خاص سوال می‌پرسند، اما من می‌گویم که ما به دنبال ارائه‌ی تجربه‌ی کامل ایکس‌باکس هستیم. در حال حاضر برنامه‌ای برای انتشار Xbox Game Pass بر روی پلتفرم‌های دیگر نداریم، اما این به خاطر عدم علاقه‌ی آن پلتفرم‌ها به داشتن Xbox Game Pass است. پلتفرم‌های آزاد زیادی هستند که به ما اجازه‌ی رشد می‌دهند: رایانه‌ها، وب و موبایل. پس فعلا تمام تمرکز ما بر روی آن‌ها است. البته می‌فهمم که چرا برخی ممکن است در حال حاضر به داشتن Xbox Game Pass علاقه نداشته باشند. ما هم دوست داریم که همه بر روی ایکس‌باکس بازی کنند. اما اگر بتوانیم تجربه‌ی ایکس‌باکس را بر روی دستگاه دلخواه بازی‌بازان ارائه دهیم، کاملا مشتاق به انجام این کار هم هستیم.

آیا روزی فرا خواهد رسید که شاهد انتشار Xbox Game Pass بر روی نینتندو و پلی‌استیشن باشیم؟ حتی با وجود باز تر بودن پلتفرم ایکس‌باکس در حال حاضر، تصور چنین چیزی دشوار است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فیل اسپنسر موافق Xbox Game Pass بر روی تمام پلتفرم‌ها است
فیل اسپنسر موافق Xbox Game Pass بر روی تمام پلتفرم‌ها است
فیل اسپنسر موافق Xbox Game Pass بر روی تمام پلتفرم‌ها است
فیل اسپنسر موافق Xbox Game Pass بر روی تمام پلتفرم‌ها است
فیل اسپنسر موافق Xbox Game Pass بر روی تمام پلتفرم‌ها است

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • X.gamer گفت:

    سونی با غرور خودش، دست بازی بازان کنسولش و طرفداراشو از بازیهای عالی ای کوتاه کرده.. مایکروسافت تا حالا چندین بار به سونی این پیشنهاد رو داده اما امان از تکبر.. تکبر کاذبی که فقط طرفداراشو از خودش میرنجونه

    • انتظار دارین سونی ۱۲۰ + میلیون کنسول و بستر (جذب گیمر) حاضر و آماده که براش سال‌ها زحمت کشیده رو دو دستی تقدیم رقیب بکنه که بعدش مشترکین پلاس ریزش کنن و کم کم کنترل بر بازار دیجیتال رو از دست بده؟ ۹۰ درصد سود در صنعت بازی‌های ویدیویی از محتوای دیجیتالی و اشتراک بدست میاد با این رویکرد فروش کنسول پلی‌استیشن بالا میره، اما بخش عظیمی از فروش دیجیتالی رو تقدیم رقیب می کنه و بازار رو از دست میده.

      • X.gamer گفت:

        همونطور که مایکروسافت داره از ضررش چشمپوشی میکنه، سونی هم باید همین کار رو میکرد.. ۸میلیارد زنیمکس + کلی پول به ea + کلی سرمایه روی بازی های استودیوهاش + کلی سرمایه روی استودیوهای ایندی و تردپارتی و کلی سرمایه برای سرورای گیمپس و … همه اینها ده ها برابر پولی که به زنیمکس پرداخته رو دستش میزاره، همچنین از فروش کنسولای خودش میزنه و اگه گیمپس روی کنسولهای رقیب بیاد، ادمها دیگه دلیلی برای خرید ایسک باکس نمیبینن، چون میگن خب، ما میریم ps5 رو میخریم، هم بازیهای این رو داریم هم مایکروسافت و هیچ دلیلی برای خرید xbox نمیبینن..حرف من اشتباهه؟ اما مایکروسافت از همه اینها چشم پوشی کرده،از اعتبارش چشمپوشی کرده و کلی ضرر رو به جون خریده اما هوای بازی بازهای کنسول رقیب رو هم میخاد داشته باشه.. درسته طرفدارای کنسول رقیب اگه بازی ها ۱۰۰ دلار هم باشن میرن و میخرن اما مایکروسافت بیش از ۵۰۰ بازی رو داره ۱۰ دلار میده.. همینکه ۲۰۰ میلیون بازیباز به جمع گیمپس روی کنسول رقیب اضافه بشن کلی ضرره، اگه شما ۱۰ تا بستنی داشته باشی و هرکدوم رو با ۹۰درصد تخفیف در مغازه خودت بفروشی، حداقل یسودی داره، اونم اعتباره و حذب مشتری، اما اگه ۵ تاش رو ببری و مغازه رقیبت بفروشی، کاملا ضرره.. چون اون مغازس که جذب مشتری میکنه و اعتبارش میره بالا
        .تفاوت سونی و مایکروسافت هم در همینه، مایکروسافت بجای اینکه پول براش مهم باشه، دل طرفداراش و حتی طرفداراری رقیب براش مهمه…اما سونی طرفداراری رقیب که بماند، طرفدارای خودشم براش مهم نیستن، تا بتونه ازشون پول میزنه، جیم رایان گفته بود حتی ۷۰ دلار هم برای بازیها قیمت کمیه.. مایکروسافت حاضره غرورشو بزاره زیرپا اما سونی اینطور نیست، یه خسیس طمع کاره که طرفداراش اصلا براش مهم نیست و فقط و فقط عاشق پول تو جیبشونه

        • ۱- همین که فکر می کنی مایکروسافت برای دل طرفدارها داره گیم پس رو ارائه میده یا قرارداد میبنده یا از سود زودهنگام چشم پوشی می کنه نشون میده هیچ ایده‌ای از تجارت نداری. هیچ شرکتی تو دنیا بخاطر دل مخاطب کاری انجام نمیده، چه سونی چه مایکروسافت چه اپل، همه صد درصد به فکر سود هستند، اما ممکنه برای هدف نهایی سود لحظه‌ای رو کنار بذارن. شما یا سن به شدت پایینی داری که چنین تفکری داری یا کلاََ ایده‌ای از تجارت و کسب سود نداری. این همه حقوق بگیر دور هم جمع نشدن که میلیاردی هزینه کنن دل شما خوشحال بشه، جمع شدن این صنعت رو به پیش ببرن و revenue خودشون رو بالا ببرن.
          ۲- مایکروسافت شرکت به شدت ثروتمندی هستش که بهش اجازه میده ریسک کنه و سود لحظه‌ای برای بخشی از شرکت خودش رو کنار بذاره. موقعیت سونی فرق می‌کنه. این که مایکروسافت بتونه از ضرر حال حاضر چشم پوشی کنه دلیل نمیشه سونی هم توانایی انجام چنین موضوعی رو داشته باشه، مایکروسافت اگر دو نسل دیگه هم شکست بخوره توانایی برگشت رو داره اما اگر پلی‌استیشن با شکست مواجه بشه معلوم نیست سونی بتونه کام‌بک بزنه یا چقدر براش گرون تموم بشه. دو شرکت در دو مقیاس کاملاََ متفاوت و در دو دنیای کاملاََ مختلف قرار دارن. از دست دادن بازار به نفع مایکروسافت دیگه برگشتی برای سونی نداره. همین الآن هم تا حدودی میشه گفت در خطر قرار دارن. پس به جای انتشار نظرات بچه‌گانه موقعیت‌های دو شرکت رو تحلیل کن ببین هر کدوم تا چه حد امکان ریسک و ضرر دهی دارن. به غیر از اپل هر شرکت دیگری جای مایکروسافت بود در نسل هشتم از صنعت گیمینگ خداحافظی می‌کرد، اما مایکروسافت دو نسل دیگه هم شکست بخوره، اگر تصمیم گرفته باشن گیمینگ رو ادامه بدن باز هم قدرت بازگشت رو دارن. در ضمن شما لازم نیست نگران اهمیت دادن سونی به طرفدارها باشی، از همان ابتدا مخاطب پلی‌استیشن بودم و با محتوا به خوبی پذیرایی کرده از همه و بهترین آثار صنعت گیم رو تجربه کردیم خوشبختانه.

          • pegasus گفت:

            اینجاس که میگن اکس فن و منطق؟
            چرا وقتتونو‌ واسه اکس فنا حروم می کنین

          • X.gamer گفت:

            ۱- تجارت حداقل ۳ نوعه (تو بحث ما) ، یکی اینکه فروشنده سودی که میبره بسیار بیشتر از خریدار باشه…دوم اینکه خریدار بیشتر از چیزی که پرداخت میکنه، سود ببره و فروشنده سود انچنانی نبره… یکی هم هستش که هم خریدار سود میبره هم فروشنده..قضیه مایکروسافتم همینه، هیچ شرکتی محض رضای خدا بما سرویس، کالا یا … نمیده.همه شرکتا دنبال پولن، همه.. اما خب، مایکروسافت و سونی فرق دارن تو این قضیه.. مایکروسافت از پیشینه ای هم که داره معلومه که اگرچه دنبال پوله(کی نیستش) اما بفکر خریدارشم هستش، بفکر اعتبارشم هست( کلی مثال هستش). من نمیگم مایکروسافت دنبال پول نیست، اما کل فکر و ذکرش پول نیست.این فرق میکنه با اون چیزی که شما دارید تو دهن من میندازید.
            ۲-من هم بی عقل نیستم و قطعا این همه سال خیلی چیزهارو دیدم.. از موقعیت و تفاوت این دو شرکت هم خبر دارم، اما حس میکنم شما هم بد نیست یکم فکر کنید.. اگه مایکروسافت گیمپس رو بیاره روی ps بنظرتون سونی مزدی نمیگیره؟ سونی خیلی راحت میتونه ۴۰ درصد ماهانه از درامد گیمپس رو بگیره.. اگه کاربرای گیمپس روی ps به ۳۰ میلیون برسه، میشه ماهانه ۳۰۰ میلیون، یعنی با یه حساب کتاب ساده میشه فهمید که تقریبا ۱۰۰ میلیون ماهانه پول میره تو جیب سونی.. پولی که ۸۰ درصدش سوده، چرا میگم سود، چونکه نه پولی بابت ساخت بازیهای انحصاری مایکروسافت پرداخت کرده، نه به تردپارتیا و نه حتی به بازیسازهای مستقل..مخصوصا الان که همه ایندی ساز ها از سونی بیزارن و کلی انتقاد به سونی وارده.. هم کاتالوگ بازیهای ps میره بالا، چه ایندی چه بلاک باستر، چه میزان فروش ps5 هم بیشتر میشه.. چونکه هیچ دلیلی برای خرید xbox در اینصورت وجود نداره و همه میرن ps5 میگیرن طبیعتا.. اینطوری سه طرف سوده، هم مایکروسافت سود میکنه، هم سونی هم طرفدارا
            “در ضمن شما لازم نیست نگران اهمیت دادن سونی به طرفدارها باشی” پست هیلو رو مثال میزنم، ۹۹درصد سونی فنا حتی از اسپنسر هم بیشتر نگران این بازین!

        • از کی تا حالا مایکروسافت خیریه باز کرده ما نمی‌دونیم ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-)

      • X.gamer گفت:

        در ضمن، نمیتونید محدودیت بزارید که هر ایپی فقط بتونه دو یا نهایتا سه اکانت رو بسازه؟ و این قضیه لایک و دیسلایکا با فیلترشکنم درست کنید 😐 من این لایکا و دیسلایکا برام مهم نیستش اما اینکه میاید خودتو جر میدید و کلی وقتتونو میزارید روی اینا، اینش برام سواله 😐 ادم چقدر علاف میتونه باشه اخه

    • mugiwara07 گفت:

      ماشالله برادران به سطح بالایی از ترول رسیدن 😀
      لعنتی این نامه سیاسیه یا چی

    • majidam گفت:

      این سیاست شرکتها هست کاری به این سیاست نداریم . اگر سونی طرفداران زیادی داره چرا برنجن به جای رنجش برن کنسول سونی بخرن و از این شرکت حمایت بکنن و در این راستا به سونی کمک بکنن با هدف ساخت بازیهای شاهکار بیشتر اگر اینکارو کردن اونوقت میشه گفت طرفدار کنسول سونی هستن . سونی برای بازیهای انحصاریش بسیار زحمت کشیده بیشتر از مایکروسافت اینو در عمق بازیها میشه مشاهده کرد و لازم نیست اینو بگم زحمتهای طاقت فرسایی که از جون خودشون میگذرن و مایه میگذارن تا بازیهای انحصاریشون شاهکار بشه و طرفداران خودش و گیمرهای خودش راضی نگه داره . ساختن بازیهای بزرگی مثل انحصاریهای سونی کار بسیار سختی هست اما سونی همه ی سختیها را به جان میخرد و چیزی که براش مهم هست رضایت طرفدذاران و گیمرهای خودشون هست . طرفداری از سونی نمیکنم . اما سیاست سونی درسته به نظرم و دلیل فروش اونهمه کنسول انحصاریهای شاهکارش هست و اگر از این سیاست پیروی نکنه ضرر میکنه . پی سی گیمرم و حرکتی که سونی داره انجام میده تحسین میکنم و از خدامه که انحصاریهاشو برای پی سی بده و اگر سونی بخواد انحصاریهاشو در اختیار همه ی کنسولها بزاره چه نیازی به خرید کنسول سونی هست به این هم فکر بکنید

      • انسان گفت:

        «اما سونی همه ی سختیها را به جان میخرد و چیزی که براش مهم هست رضایت طرفدذاران و گیمرهای خودشون هست»
        هدف هر شرکتی سود است و لا غیر . لطفاً حرف رایگان نزنید .
        تأیید لطفاً

        • majidam گفت:

          باشه با سواد طرفداران حالا راضی شدی اوکی
          هدف هر شرکتی درسته سود هست اما در کنارش خدماتی میدن که ارزش قیمتگذاری که روش گذاشتن داره و خدماتی که سونی برای گیمرهای خودش ( کسانی که کنسولهای سونی دارن یا مشتری سونی هستن مشتریهای وفادار) فراتر از قیمتی هست که روی بازیهاشون گذاشتن . بازی ۶۰ دلاری تا ۶۰ دلاری داریم یه بازی میبینی ۶۰ دلار قیمتشه اما اندازه ی یک بازی ۳۰ دلاری محتوا و ارزش نداره . مگه چیز بدی گفتم چرا سونی اونقدر فروش داشته به خاطر انحصاریهاش هست اگر قرار باشه انحصاریهاشو برای کنسولهای دیگر عرضه کنه اونوقت بازارو از دست میده و میشه گفت بازنده میشه . بله رایگان . میشه از تو حرفهای که زدم یکیشو تحلیل بکنی که به دور از واقعیت و منطق باشه . انسان . راستی مگه نظر دادن پولی هم داریم حالا شما که نظر دادین پول دادین . در ضمن من پی سی گیمرم با افتخار اما به نفع خودم نظر نمیدم به تمام جوانب نگاه میکنم و نظر میدم و به این نتیجه رسیدم که سونی برای اینکه سود بیشتری بکنه و مشتریهای بیشتری داشته باشه و درصد بسیاری از بازارو به خدمت بگیره ساختن بازیهای انحصاری فراتر از شاهکاره طوری که اون بازی با روحو روان و جسمت بازی کنه تا اون حد شاهکار باشه و تو نسل هشت همانطور که دیدیم بسیار موفق عمل کرد و همین انحصاریهاش بودن که فروش کنسولهای نسل هشتم سونی از رقیب خودش حدودا سه برابر بیشتر فروخت حالا شاید کمتر از سه برابر خوب اینو دیگه زیاد سخت نگیرید

  • MahyarMsm گفت:

    واکنش سونی و نینتندو:
    https://s4.uupload.ir/files/screenshot_۲۰۲۱۰۸۱۳-۱۶۲۵۳۹_gallery_tu7u.jpg
    .
    والا من که بدم نمیاد اما فکرش رو هم نکنین که موافقت بشه

  • G.LN گفت:

    لعنتی این مرد چقدر عالیه
    با این خریدهاش باعث شد xbox خودی نشون بده مخصوصا با خرید bethesda.
    الان هر بار یه خبری راجب خرید یه استودیو میاد اتومات فکرم مایکیه.
    در کل واقعیتش این خریدهاش یه کم ترسناک شد دی :laugh:
    دمش گرم xbox رو داره به اوج میرسونه.
    همین الانشم خیلیا به سمت xbox رفتن
    مطمئنا مایکی با او سیاستهاش هم به درآمد فکر میکنه و هم به جذب مخاطب.
    در واقع یه زمانی اسپنسر گفتش که نمیخواد با سونی رقابت کنه الآن متوجه شدم چونکه منظورش اینه بازار رو قبضه کنه.

  • Hsjs گفت:

    شعری دیگر از فیل جان
    فیل تو دوباره شعر از حضرت سعدی گفته ای؟
    مثلا فکر کنید فیل اسپنسر بخواد گیم پس را بیاره رو پلی استیشن
    فیل : سلام‌جیم میگم میخوایم گیم پس را بیاریم رو پلی استیشن
    جیم : چقدر خوب فقط اینا بدون ما انحصاریامونا نمیاریم رو گیم پسا
    فیل : پس من مگه مرض دارم همینجوری گیم پس را بیارم رو پلی استیشن
    پس ببینید حتما یه چیزی بوده که سونی قبلا قبول نکرده
    حالا ایکس باکس فنا میان میگن مگه چه اشکالی داره؟
    اشکالش اینه اگه شاهکارای سونی را میخوای باید کنسولشا بخری
    بعدم فیل باید گیم پس را بدون اینکه انحصاریای سونی را بخواد بده رو پلی استیشن

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    دیدگاه جالب و عجیبیه به این دلیل که اگر گیمپس بر فرض رو پلی استیشن عرضه بشه خب دیگه چه دلیلی برای خرید ایکس باکس میمونه ؟ انگار که داره میگه در اینده سرویس گیمپس براشون مهمتر از کنسول ایکس باکس هست ، این مسئله جای تحلیل داره زیاد ، اصلا حرف کوچکی نیست و معایب و مزایای بزرگی با خودش داره ….

    • خوب این عجیب نیست چون مایکروسافت یک شرکت نرم افزاریه و بخاطر همین هم هست که بازی هاشون رو برخلاف پلی استیشن که تا چند سال انحصار خودشن، همزمان هم برای پی سی و هم با کلاود برای گوشی ها عرضه می کنه و زیاد توجهی به فروش کنسولش نداره (گفتم زیاد منظورم این نیست که اهمیتی نداره) پیشبینی من از آینده نگری مایکروسافت اینه که اونا آینده گیم رو مثل سینما می بینن که کم کم رقابت سرویس ها مطرح میشه و مثل الان کمپانی های بزرگ از فیلم هاشون برای جذب مخاطب سرویس هاشون استفاده میکنن و مثلا دیزنی پلاس میاد با اپل تیوی و نتفلیکس رقابت می کنه. احتمالا روزی میرسه که دیگه فروش کنسول ها مطرح نیست بلکه تعداد مشترکین سرویس ها اهمیت پیدا می کنه و در اونصورت سرویسی برندست که از خیلی قبل تر اینو پیشبینی کرده باشه.

    • Arno گفت:

      خیلی طول میکشه تا بفهمید تجارت آینده و رقابت تو سرویس هاس نه سخت افزار.
      همین الان میتونی با یه pc یا گوشی موبایل (سرویس ایکس کلود ) همه بازیای ایکس باکس استودیو رو تجربه کنی – نیاز به خرید ایکس باکس نیست و خودش اینو خواسته مایکروسافت اگه شرایطش پیش بیاد رو ps و نینتندو هم همه بازیاشو عرضه میکنه.

      • Black Knight گفت:

        مایکروسافت اگه میخواد سرویسش رو برای PS و نینتندو بیاره صرفا به خاطر فن بیس عظیم سونی و نینتندو و سود بیشتر خودشه وگرنه محض رضای خدا اینکار رو نمیکنه
        سونی هم شرکت کوچیکی نیست و این رو به خوبی میدونه که اگه بیاره بیشتر به جای اینکه سود بکنه ضرر میکنه به خاطر همین هیچوقت این اتفاق نمیافته به جاش سرویس هاش رو قوی تر و بهتر میکنه و خودش سرویس شبیه به گیمپسش رو میسازه سرویسی متشکل از تمامی مدیا های موجود از موسیقی و انیمه بگیر تا انمیشن و فیلم و سریال و بازی

  • Emmat گفت:

    هیچ کمپانی نیست که علاقه داشته باشه سودش رو تقسیم کنه مگه اینکه سودش بیشتر بشه.

  • تقصیر خوده سونیه با این کارش فناش رو از بازی های بتسدا محروم کرد

    • reza_tport گفت:

      سونی که بتسدا رو نفروخت !
      مایکروسافت خریدش
      متسفانه این خرید ها بجایه افزایش بودجه و قدرت اثر ها یه جورایی تبدیل میشه به شیر دوشی اثر ها مثل کاریی که الکترونیک ارتز با نیدفور اسپید و مث افکت و …………. کرد بعد استدیو های سازندش رو یکی یکی بست بایوور هم اگه این مث افکتی که قراره بیاد موفق نشه سرنوشت خوبی نخواهد داشت

      • منظورت دقیقا اینکه سونی هم با خریدهاش داره شیردوشی میکنه از عناوین استودیوهاش 😐 😐 😐
        چرا بی منطق نظر میدی

        • reza_tport گفت:

          کسی که چیزی رو که نخواد بشنوه مخاطب میشه بی منطق
          اولا من اسمی از سونی نیاورد چون دو کنسول اخرشو نخریدم و دربارش نظر نمیدم مثل خیلیا استاد همه چیز دون نیستم مثالی هم که اوردم بازی مولتی پلتفورم بود حالا میخوای متوجه بشو میخوای نشو

          • من دقیقا طبق نظر خودت نظر دادم ، بورو دوباره نظر خودت رو بخون ببین چه برداشتی میشه ازش کرد… میگی خریدها به جای افزایش بودجه و قدرت اثر گذاری ، بیشتر شیردوشی میشه ، منم یه مثال نقض آوردم ، حالا میخوای قبول کن میخوای قبول نکن ، ربطی هم به مولتی و غیره نداره

            • reza_tport گفت:

              مثال من : “کاریی که الکترونیک ارتز با نیدفور اسپید و مث افکت و …………. کرد بعد استدیو های سازندش رو یکی یکی بست بایوور هم اگه این مث افکتی که قراره بیاد موفق نشه سرنوشت خوبی نخواهد داشت”
              مثال نقض تو : “منظورت دقیقا اینکه سونی هم با خریدهاش داره شیردوشی میکنه از عناوین استودیوهاش”
              بشین روش فکر کن ببین مشکل کار کجاست
              در ضمن اون اثر هستش مثل عنوان به قدرت اثرگذاری ربطی نداره

            • reza_tport گفت:

              مثال من : “کاریی که الکترونیک ارتز با نیدفور اسپید و مث افکت و …………. کرد بعد استدیو های سازندش رو یکی یکی بست بایوور هم اگه این مث افکتی که قراره بیاد موفق نشه سرنوشت خوبی نخواهد داشت”
              مثال نقض تو : “منظورت دقیقا اینکه سونی هم با خریدهاش داره شیردوشی میکنه از عناوین استودیوهاش”
              بشین روش فکر کن ببین مشکل کار کجاست
              در ضمن اون اثر منظور عنوان بازی هست مثل مس افکت (انحصاری سونی) و نید فوراسپید (انحصاری مایکروسافت) به قدرت اثرگذاری ربطی نداره

  • barzam1368 گفت:

    من به عنوان ی طرفدار سونی اصلا برام مهم نیست

  • در این مورد نمیشه نظر خاصی داد چون عمرا پلی استیشن و نینتندو بیان همچین کاری کنن مگر اینکه گیم پس چقدر بزرگ بشه که در اون صورت هم بازم احتمالش پایینه اما از این مرد خیلی خوشم میاد چون برند ایکس باکس رو که تا اواسط نسل هشتم پودر شده بود رو از زیر خاکستر در آورد و دوباره تبدیلش کرد به یک رقیب برای پلتفرم های دیگه، شخصی که خودش اون دوران بد توی استودیو های ایکس باکس بود و از نزدیک می دید که مشکلات کجان و وقتی که جایگاه بدست آورد تونست خودشو بسرعت ثابت کنه و حتی سران مایکروسافت رو قانع کنه تا دست به خرید بزرگی مثل بتسدا بزنن و میبینیم که این تصمیم ها روی رقیبش هم تاثیر گذاشته.
    در آخر باید نشست و دید که ایکس باکس با این مرد چقدر دیگه پیشرفت خواهد کرد.

    • نظر بسیار خوبی دادی ، آفرین :yes:
      در تکمیل نظرت بگم که ، بعضی دوستان هنوز فکر میکنن فروش کنسول ایکس باکس در مرتبه اهمیت ، به جذب مخاطب برای گیم پس یا ارجحیت داره و یا حداقل مساویه ، که قطعا دارن اشتباه میکنن ، فروش کنسول ایکس باکس کمترین اهمیت رو در برابر جذب عضو در گیم پس برای مایکروسافت داره ، یعنی اگر مایکروسافت بتونه گیم پس رو برای کنسول رقیب و نینتندو بیاره براش بیشتر اهمیت داره ، حتی اگر فروش ایکس باکس لطمه بخوره یا کلا نابود بشه این بخش از درآمدش ….

      اون بالاتر یکی از دوستان نظر غیرمنطقی داد که میخوام اینجا جوابش رو بدم ، ایشون گفتن ،سونی چون نمیخواد انحصاریهاش رو برای گیم پس عرضه کنه ، ورود گیم پس رو به ps قبول نداره ، باید بگم که عزیز برای مایکرو اصلا اهمیت نداره که انحصاری های سونی روی گیم پس بیان یا نه ، فقط کافیه پلیرهای سونی جذب گیم پس بشن و فقط بازی های خود مایکرو و مولتی ها رو بازی کنن ، همین هم براش بسه .. امیدوارم متوجه بشی منظورم چیه ، چون حوصله طولانی کردن و توضیح دادنش رو ندارم ….

      در ضمن این نظر اقای اسپنسر یک شبحه داره اونم اینکه فرض کنیم بازیهای سکنی و نینتندو روی گیم پس عرضه بشن تا پلیرهای اون دو کنسول بتونن ازش دانلود کنن ، این طوری گیم پس ۳ تیکه میشه
      ۱. گیم پس بازی های مایکرو و ویندوز
      ۲. گیم پس بازی های سونی و نینتندو
      ۳. گیم پس بازی های مایکرو برای سونی و نینتندو

      و حالت چهارمی که خیلی احتمال کمی داره ایجاد بشه ، گیم پس بازی های سونی و نینتندو برای ویندوز و ایکس باکس (که محاله البته)

      خب اینطوری نحوه درامد و سود و ضررش بسیار پیچیده میشه …
      من مطمئنم هیچ وقت سونی فن بیس خودش رو با چیزی قسمت نمیکنه ، چون اگر اینکار رو بکنه ، با یک بالا پایین کردن مایکرو سونی به ورشکستگی میرسه ، این موضوع رو کاملا در حد همون نظریه بدونین چون عملی نیست .

  • mugiwara07 گفت:

    به فرض که گیم پس بیاد رو پلی استیشن خب اگ این اتفاق بیوفته فروش کنسول کاملا مال سونی میشه چون دیگ دلیلی برای خرید ایکس باکس نمیمونه . ولی سود بازی های دیجیتال رو کاملا از دست میده و از اون جایی که سود اصلی سونی مال پلاس و بازی های دیجیتالشه کاملا ضرر میکنه
    درکل این خیلی به نفع ما گیمراس ولی هیچ وقت اتفاق نمیوفته

  • خب سونی که قبول نمیکنه

    پس میمونه نینتندو که امکانش هست

    فقط نصف پلیرای نینتندو اگه بیان گیمپس سود و امار و تعداد چند برابر میشه

    در اینده هم برای گیمپس بازی های فوق العاده از استودیو های مایکرو منتشر میشه +بازی های شاهکار نینتندو

    فقط کسانی که منتظر الدر۶هستن رو بشمارید تا متوجه منظورم شید.

    • فقط میزان فروش spider man رو طی سه سال بشمار اونم آخر نسل هشتم و فقط انحصاری پلی استیشن فور ۲۰ میلیون نسخه فروخت ، حالا تو حساب کن اول نسل نهم ، با این حجم از هایپ برای پلی استیشن فایو و دو برابر هایپ واسه نسخه بعدی spider man که ونوم و گرین گابلین هم توش هست حساب کن چقدر میفروشه و چه سود کلانی روانه جیب سونی میکند و تازه اعتبار این بازی از الدر اسکرولز بیش تره چون اولا ای پی اسپایدرمن تمام و کمال در مدیای فیلم ، سریال و بازی دست سونی هست ، دوما استودیو داخلی اینسامیناک تولید کرده نه یک ناشر مولتی پلتفرم ساز ، سوما در ساختنش ناتی داگ و گوریلا گیمز هم همکاری دارن، چهارما حمایت بازاریابی و تبلیغات مارول و دیسکورد رو هم خواهد داشت

      • تا وسط حرفت همچی اوکی بود بعد اومدی گفتی اعتبار اسپایدرمن از الدر اسکرولز بیشتره!!!! بعد دلایلت تا اون آخری همش مسخرست، مثلا الان آیپی الدر اسکرولز تمام کمال دست مایروسافت نیست؟ الان بستدا مولتی پلتفرم حساب میشه؟ استودیو های دیگه مایکروسافت یا خود بتسدا نمی تونن بهش کمک کنن؟ خدایی این دلایل رو از کجا میارین، بتسدا الان مال مایکروسافته و بازی های آیندش زیر برنده ایکس باکسه.

      • farshadx گفت:

        اینایی که میگی رو باور هم داری؟!
        spider man یه ip کوژال پسنده حتی نسخه های قبلی که انحصاری هم نبودن چه ضعیف چه قوی فروش خوبی داشتن
        اعتبارش از الدر اسکرول بیشتره؟!
        با کدوم دلیل و منطق؟!
        الدراسکرول ژانر RPG رو با هر نسخه ای که داده متحول کرده ۲ تا گوتی (شاید هم ۳ تا) گرفته
        یعنی هر نسخه از این بازی انقلابیتر از نسخه قبلش بوده
        حالا spider man چی؟!
        میخوای مقایسه کنی ۲ تا هم وزن رو با هم مقایسه کن

      • به فروش باشه اسکایریم نسل۷ نزدیک۴۰میل فروخته

        الدر اسکرولز سبکrpgرو متحول کرده اسپایدرمن چی؟؟همیشه زیر سری ارکام بوده و خواهد بود.

        بعد اینسامنیاک سال۲۰۱۸خریده شده و سابقه انحصاری زدن واسه مایکرو رو هم داره

        پس هردو مثل همن.

        • MahyarMsm گفت:

          اسپایدرمن زیر ارکهام؟!!!
          کاری به حرف اون بنده خدا ندارم
          ولی ای کاش حداقل اول بازی رو از نزدیک دیده باشی بعد فکت صادر کنی
          کی فکر یه همچین سیستم تار زنی رو میکرد؟
          یه بازی جهان باز با اون طراحی فوق العاده و گیم پلی درجه یک و گرافیک چشمگیر
          اسپایدرمن بهترین بود
          این حرف من رو از دید یه سونی فن نبین
          اینو کسی میگه که هردو رو بازی کرده
          دیگه از این حرف های خنده دار نزنید لطفا

          • واقعا اسپایدرمن رو بهتر از سری ارکام میدونی؟؟فکر میکنی کیفیت بازی ابرقهرمانی میتونه به بتمن ارکام سیتی برسه؟؟

            اصلا متا رو حساب کنیم متا اندازه ارکام نایت
            ۸۷یا۸۸

            ارکام اسایلنت۹۱

            ارکام سیتی۹۶

            • MahyarMsm گفت:

              فکت صادر نکنید
              اینو برای این میگی که فقط تونستی بتمن بازی کنی
              عزیز لطفا جوک نگید
              توی بازی های ابرقهرمانی حالا چه DC و یا چه مارول روی دست اسپایدرمن نمیاد
              یه بازی جهان باز با اون طراحی شهر و گرافیک چشم نواز و گیم پلی درگیر کننده و با چی مقایسه میکنید؟

              • هن؟؟تو فقط کافیه بری داستان هر سه نسخه رو ببینی

                گرافیک ارکام نایت شاید یکم فقط کمتر از اسپایدرمن باشه اونم چون۲۰۱۵اومده

                متا ۹۶حتما به متا۸۷نمیرسه؟؟

                به جای گرافیک یه دلیل بیار

                خود مبارزات اسپایدرمن از بتمن کپی کرده با یکم تغییر

                تو گیمپلی هم که هیچی به ارکام سیتی نمیرسه

                فکرکنم یا رفتی بتمن اوریجینز بازی کردی یا ارکام سیتی بازی نکردیـ.

                • MahyarMsm گفت:

                  ببین داداش من فقط گرافیک رو نگفتم
                  گیم پلی بتمن کجا اسپایدرمن کجا
                  نحوه مبارزات هردو متفاوته
                  چون بازی نکردی اسپایدرمن رو از این حرف ها میزنی
                  در زمینه داستان اسپایدرمن هم خودی نشون داده.
                  حضور چند شخصیت جالب و باس فایت های خفن اما توی بتمن…
                  درخت مهارت خوب و انواع لباس ها و قدرت های مختلف توی اسپایدرمن بودن
                  طراحی بازی مخصوصا شهر توی اسپایدرمن بهتر بود
                  راستی تخریب پذیری رو هم در نظر بگیر که توی اسپایدرمن عالی بود
                  بعدی هم که سیستم تار زنی فوق العاده بازی که هیچکس فکرشو نمیکرد
                  اصلا کیف میکردی توی بازی با تار اینور اونور میرفتی مخصوصا وقتی اهنگ بازی پخش میشد دیگه واویلا!!!

  • Amir Reza گفت:

    من فن ایکس باکس نیستم ولی عاشق عمو فیلم

  • Silverhand گفت:

    به این میگن یه مدیر آینده‌نگر

  • انسان گفت:

    این یعنی دوراندیشی. چون آینده این صنعت مال سرویس های اشتراکی است مثل سینما.

  • مواضب باشید دوباره یکی دیگه اومده هیلو رو اسپویل میکنه

    به نام مستر البرت(البته خودش نیست فیکشو زدن خودش الان اسمش بلک نایته)

    میاد چندخط مینویسه تازه سری اس خریدم و گیمپس ریختم و فلان و اخرش هیلو رو اسپویل میکنه

    این جور افراد کمبود محبت دارن زیاد جدیشون نگیرید

  • سونی اکنون به جایگاهی دست یافته که اگر مایکروسافت الکترونیک ارتز رو هم بخرد نمی تواند به آن برسد ، سود خالص سونی هر سال داره به طرز چشمگیری رشد می کند و خرید های سونی داره بیشتر و قوی تر می شود فقط همین خرید کرانچی رول و ادغام آن با فانیمیشن فروش پلی استیشن در بازار آسیای شرقی رو برای همیشه تضمین کرد ، سونی هیچ نیازی به خرید ناشر ندارد و تنها با آزمون و خطای استودیو های سکند پارتی می تواند انتخاب کند که کدام استودیو لیاقت پیوستن به پلی استیشن استودیوز رو دارد ، انتخاب جیم رایان به عنوان مدیر پلی استیشن از این نظر قدرتمند بود که او یک بیزنس من و تاجر به تمام معناست و این برای پلی استیشن در شرایطی که ایکس باکس بودجه های گزاف از مایکروسافت می گیرد نشان از برتری مدیریتی پلی استیشن دارد . هیچ پلی استیشن فنی برای سیستم گیم پس کنسول پلی استیشن فایو رو عوض نمی کند وقتی ای پی ها ، عناوین و رویداد های جدیدی پلی استیشن برای نسل نهم تدارک دیده

  • farshadx گفت:

    یادی کنیم از همین چند ماه پیش که گفتم ماکرو اگه بتونه گیم پس برای ps و نینتندو هم عرضه میکنه
    منتها سونی فعلآ در فکر مقابله است و تا وقتی در فکر مقابله هست این کار انجام نمیشه
    سونی وقتی گیم پس رو قبول میکنه که ماکرو با بیشتر ناشرها و بازیسازها قرار داد ببنده برای انتشار بازیشون رو گیم پس این اتفاق هم نمیوفته تا زمانی که گیم پس به یه موفقیت بزرگ برسه مثلآ تعداد کاربرهاش بیشتر از ۱۰۰ میلیون بشه

  • Nobody گفت:

    مشخصه که ایکس فن ها حسابی دارن حرص میخورن. نگران نباشید سونی فن ها به بازی بی کیفیت و متا زرد اهمیتی نمیدن. ارزونی خودتون :rotfl:

  • AmiraliIconic گفت:

    اره دیگه مایکروسافت داره از هر طرف به خاطر گیم پس ضرر می کنه باید یه سودی هم بکنه بعدشم سونی اینقدر خر نیست که بیاد دو دستی تقدیم کنه به مایکروسافت و بگه بیا سودش رو ببر :rotfl: :rotfl: :rotfl:

فیل اسپنسر موافق Xbox Game Pass بر روی تمام پلتفرم‌ها است