راهنمای جامع The Witcher 3: Wild Hunt؛ قسمت ۹- گیمفا
راهنمای جامع The Witcher 3: Wild Hunt؛ قسمت ۹- گیمفا
راهنمای جامع The Witcher 3: Wild Hunt؛ قسمت ۹- گیمفا
راهنمای جامع The Witcher 3: Wild Hunt؛ قسمت ۹- گیمفا

اختصاصی گیمفا: راهنمای جامع The Witcher 3: Wild Hunt؛ قسمت نهم

آرین مرادی
۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - 17:00
راهنمای جامع The Witcher 3: Wild Hunt؛ قسمت ۹- گیمفا

پس از یک وقفه‌ی نسبتا طولانی و مخصوصا با توجه به این که بازی The Witcher 3: Wild Hunt برای نسل نهم نیز عرضه خواهد شد و خیلی‌ها سراغش خواهند رفت، تصمیم گرفتم که دوباره به سمت این بازی و البته راهنمای قدم به قدم آن برگردم. پیش از این، سعید حلاجیان زحمت نوشتن این راهنما را تقبل کرده بودند و از این پس، قرار است که این وظیفه به عهده‌ی من باشد. از آن‌جایی که تصمیم گرفتم بازی را خودم حتما دوباره تجربه کنم، ممکن است که هر هفته نتوانم شماره‌ی جدید راهنمای بازی را بنویسم، ولی مطمئن باشید که کامل‌ترین راهنمای ممکن را برای شما تهیه خواهم کرد. در این شماره قصد داریم تا خط داستانی شخصیت Keira Metz را ادامه دهیم و آن را به پایان برسانیم. پس از آن نیز به باقی ماموریت‌های منطقه، ماموریت‌های فرعی و ویچر کانترکت‌ها خواهیم رسید. در ادامه شما را دعوت می‌کنم به مطالعه‌ی قسمت نهم راهنمای قدم به قدم بازی Witcher 3.

در ماموریت Magic Lamp، کار بسیار اسانی دارید. تنها مشکلی که ممکن است پیش روی شما باشد، معمایی است که سر راه شما قرار دارد. مراقب باشید که اگر مجسمه‌ی اشتباهی را روشن کنید، باید با دشمنانی که اسپاون می‌شوند روبرو شوید. سیستم اسپاون دشمنان نیز به این صورت است که اگر در مجسمه‌ی اول دچار اشتباه شوید، یک دشمن، مجسمه‌ی دوم، دو دشمن، مجسمه‌ی سوم سه دشمن و در نهایت، مجسمه‌ چهارم، چهار دشمن را برای شما اسپاون می‌کند. حالا چطور معما را حل کنیم؟ در وسط را در نظر بگیرید. دقیقا سمت راست در یک محسمه وجود دارد که باید اول آن را روشن کنید. سپس دقیقا مجسمه‌ی سمت چپ در را روشن کنید. بعد از آن به مجسمه‌ی سمت راست در که از آن دور است رجوع کنید و در آخر، مجسمه‌ی دورتر سمت چپ. این ترتیب باعث می‌شود که در باز شود و ماموریت Magic Lamp به همین سادگی به پایان می‌رسد. برای آن دسته از دوستان اهل دل، انجام این ماموریت هیچ تاثیری بر نتیجه‌ی رابطه‌ی گرالت با Keira Metz ندارد!

راهنمای جامع The Witcher 3: Wild Hunt؛ قسمت ۹- گیمفا

برجی پر از موش!

اکنون که این ماموریت تمام شده، Keira Metz از شما می‌خواهد که هر وقت توانستید به کلبه‌ی او سر بزنید. در این زمان ماموریت An Invitation from Keira Metz به لیست ماموریت‌های شما اضافه خواهد شد. شما برای شروع ماموریت تنها کافی است که به کلبه‌ی Keira Metz بروید و با او صحبت کنید. اگر مکان کلبه‌ی او را به یاد ندارید، در نقشه کنار روستای Midcopse بگردید تا کلبه‌ی او را پیدا کنید. پس از صحبت کردن با Keira Metz ماموریت جدیدی به شما داده می‌شود و ماموریت قبلی به پایان می‌رسد. چه کسی می‌گفت ماموریت‌های Witcher 3 طولانی و خسته کننده هستند؟ این ماموریت نه تنها طولانی نبود، بلکه اگر در این راهنما با من همراه باشید شاید حتی در آخر منجر به اتفاقات جالب و جذابی شود که در حیطه‌ی تخصص سی دی پراجکت رد است! خب برگردیم به بحث اصلی. ماموریت جدید A Towerful of Mice نام دارد، شما Magic Lamp را از Keira Metz می‌گیرید و باید طلسمی که روی یک جزیره است را برای او از بین ببرید. این جزیره Fyke Isle نام دارد. اگر پیش از این به این جزیره رفته‌اید که می‌توانید به راحتی از قابلیت Fast Travel استفاده کنید. اگر نه، در کنار کلبه یک قایق است که می‌توانید سوار آن شوید و به جزیره بروید. این ماموریت یک هدف اصلی و یک هدف فرعی دارد. از آن جایی که هنوز در اوایل بازی هستیم، انجام دادن هدف فرعی با این که کمی خسته کننده است، ولی هم داستان را بیشتر برای ما باز می‌کند و هم مقداری XP مفت به ما می‌دهد. پس Magic Lamp را در اینونتوری خودتان قرار دهید و منتظر باشید که از آن استفاده کنید. در Fyke Isle دشمنان زیادی وجود دارند، ولی تقریبا هیچ یک برای شما مشکلی به وجود نخواهند آورد. با این حال، حواستان به موقعی باشد که گروهی به شما حمله می‌کنند.

راهنمای جامع The Witcher 3: Wild Hunt؛ قسمت ۹- گیمفا

گوش دادن به مکالمات روح‌ها نقش XP مفت دارد … از آن غافل نشوید.

زمانی که به برج مد نظرتان رسیدید، ابتدا و احتمالا برای اولین بار، با یک water hag روبرو خواهید شد. water hag تقریبا همان Drowner است ولی با کمی اذیت بیشتر. بیشترین چیزی که باید مراقب باشید راجع به حملات از راه دور این موجود است که صفحه را مخدوش می‌کند و دید شما را تقریبا از بین می‌برد. در این زمان قابلیت استفاده از جادوی Quen نیز از بین می‌رود پس حواستان را جمع کنید تا به موقع بتوانید جاخالی دهید. فعلا چون در ابتدای بازی هستید و مهارت چندانی در مبارزه با هیولاها ندارید، فکر Counter Attack را نیز نکنید، صرفا به جاخالی دادن قناعت کنید تا بعدها حساب این موجودات را با فنون مختلف برسیم. بعد از شکست دادن این Water Hag، یک راست به داخل ساختمان نروید. Magic Lamp را بیرون بیاورید و شروع کنید دور تا دور برج را با آن گشتن. ۳ منطقه‌ وجود دارد که روح‌ها ظاهر می‌شوند و شما پس از گوش دادن به مکالمه‌ی کوتاه آن‌ها، به راحتی XP دریافت می‌کنید. به توصیه‌ی من درون برج نیز اصلا Magic Lamp را کنار نگذارید. اکنون وارد برج شوید و در همان طبقه‌ی اول دوباره به مکالمات روح‌ها با استفاده از Magic Lamp گوش دهید. به جای بالا رفتن، راه پله را به سمت زیر زمین پیدا کنید. از آن پایین بروید و در اینجا نیز با یک مکالمه‌ی دیگر روبرو خواهید شد. حالا بیایید به طبقه‌ی اول و راه پله به سمت طبقه‌ی دوم را پیدا کنید. در راه خود به سمت طبقات بالاتر نیز لامپ را کنار نگذارید چون ۲ مکالمه‌ی دیگر سر راهتان قرار دارد. وقتی به تعدادی تخت خواب با یک صندوق در کنارشان رسیدید، حتما صندوق را چک کنید چون محتویات آن ارزشمند هستند. زمانی که به بالاترین طبقه‌ی برج برسید، باید به دنبال راه مخفی به سمت آزمایشگاه بگردید. سمت چپ پله‌ها و در کنار پنجره یک اهرم قرار دارد که برای باز شدن راه مخفی باید به سرا آن بروید. حقیقتا برای یک آزمایشگاه مخفی خیلی جالب نیست که اهرم ورودی چنین جلوی چشم باشد ولی خب، بگذریم! پس از باز کردن در مخفی، به درون آزمایشگاه بروید.

راهنمای جامع The Witcher 3: Wild Hunt؛ قسمت ۹- گیمفا

اهرم ورودی به اتاق مخفی که جلوی چشم همه است!

یک صندوق دیگر نیز در اینجا قرار دارد که دوباره حاوی اشیاء ارزشمندی است. از لامپ استفاده کنید تا بالاخره با چیزی که باعث شده تا این جزیره طلسم شده باشد، روبرو شوید: روح Anabelle. مکالمه با Anabelle می‌تواند در ۲ حالت پیش برود که هر دو حالت نتایج تقریبا یکسانی دارند، ولی روندی بسیار متفاوت. اگر به دنبال دردسر نیستید، در طی مکالمه قبول کنید که با Anabelle همکاری کرده و باقی‌مانده‌ی جسد او را به نزد Graham ببرید. پس از صحبت با Graham از خانه خارج شوید، ولی ۳ یا ۴ قدم جلوتر صدای جیغ و فریاد می‌شنوید. زمانی که دوباره به داخل خانه بیایید متوجه می‌شوید که Anabelle در حقیقت شما را فریب داده و اکنون با کشتن Graham یک روح آزاد محسوب می‌شود. کاری به کار جسد Graham  نداشته باشید و به کلبه‌ی Keira Metz برگردید. با او صحبت کنید و بگویید که طلسم برداشته شده است. این راه آسان بود. اگر می‌خواهید که کمی چالشی‌تر ماموریت را انجام دهید، در مکالمه‌ی ابتدایی با Anabelle مخالف او باشید. این مکالمه به یک مبارزه با او منتهی می‌شود. برای مبارزه با Anabelle بیشتر از همه روی جادوی Yarden تمرکز کنید. نکته‌ی مهم راجع به روح‌ها در بازی Witcher 3 همین است. روح‌ها معمولا حالتی فیزیکی ندارند و دمیج شمشیر شما در رابطه با آن‌ها بسیار کاهش پیدا می‌کند. اگر از جادوی Yarden استفاده کنید، روح‌ها حالتی فیزیکی به خود می‌گیرند و دمیج شمشیر شما به حالت عادی خودش برمی‌گردد. پس از مدتی که از مبارزه می‌گذرد، Anabelle تلاش می‌کند که فرار کند و شما باید به دنبال او بروید. دوباره دوئلی میان گرالت و Anabelle  صورت می‌گیرد. اکنون دوباره به سراغ Graham بروید و موقعیت را برای او توضیح دهید. دوباره به سمت برج رفته و به سمت طبقه‌ی بالای برج حرکت کنید. این بار سر راه شما تعدادی Ghoul نیز قرار خواهد گرفت. در بالاترین طبقه‌ی برج، کات‌سینی نمایش داده می‌شود که در آن Graham می‌میرد و طلسمی که برروی این جزیره وجود دارد نیز از بین خواهد رفت. از برج بیرون بیایید و به سراغ Keira Metz بروید و به او اطلاع دهید و طلسم برداشته شده است … ماموریت تمام!

راهنمای جامع The Witcher 3: Wild Hunt؛ قسمت ۹- گیمفا

صحبت کردن با روح‌ها یک معامله‌ی دو سر ضرر است … ولی راهی ندارید.

اکنون که ماموریت قبلی تمام شده، Keira Metz از شما می‌خواهد که لطفی دیگر در حق او بکنید. اگر درخواست او را قبول کنید، ماموریت A Favor for a Friend برای شما باز می‌شود و اگر قبول نکنید، این ماموریت را از دست خواهید داد. به نظر من، حتما درخواست او را قبول کنید چون قرار است که نتایج بسیار خوب و گرالت پسندی داشته باشد. شما ماموریت دارید که محموله‌ای را برای Keira Metz پیدا کنید. پس به سمت شمال غرب حرکت کنید تا به محل مورد نظر برسید. در اینجا ممکن است با چند دشمن آسان روبرو شوید که شکست دادنشان مشکلی نخواهد داشت. رد چرخ‌های ارابه‌ای که محموله در آن است را روی خاک به درون گل و بوته‌ها دنبال کنید. محل را بررسی کرده و محموله را بردارید.

راهنمای جامع The Witcher 3: Wild Hunt؛ قسمت ۹- گیمفا

محل محموله‌ای که نیاز دارید تا ماموریت را ادامه دهید.

به پیش Keira Metz برگردید و در مکالمه با او، قبول کنید که لباستان را عوض کرده و با او به شام بروید. طی مسابقه‌ای که تا شام خواهید داشت، برد و باخت اصلا مهم نیست و تنها ابتدای مکالمه حین شام را عوض خواهد کرد. خب دوستان عزیز از اینجا به بعد را با دقت تمام بخوانید. ابتدا باید به این فکر کنید که پیش از این با تریس یا ینیفر وارد رابطه شده‌اید یا نه … چون اگر شده‌اید بهتر است به آن‌ها وفادار بمانید. از طرفی اگر از زندگی مجردی لذت می‌برید و از هفت دولت آزاد هستید، طی مکالمه می‌توانید گزینه‌هایی را انتخاب کنید که نیازهای غریضی گرالت را برطرف می‌کند. نگران نباشید که این انتخاب‌ها را از دست بدهید … با خواندن هر گزینه به راحتی متوجه خواهید شد که کدام دیالوگ مد نظر من است. پس از مکالمه باید توسط ویچر سنس به دنبال Keira Metz بگردید و پس از پیدا کردن او، تلوزیون را خاموش کنید! بعد از چند دقیقه می‌توانید دوباره تلوزیون را روشن کنید و ماموریت بعدی را که For the Advancement of Learning نام دارد با هم برویم. Keira Metz شما را با یک جادو به خواب فرو برده و خودش به جزیره رفته است. باید به جزیره بروید و او را پیدا کنید. با این که این ماموریت یک ماموریت فرعی حساب می‌شود، ولی هم نتیجه‌ی مکالمات آن بسیار مهم بوده و هم در گرفتن تروفی پلاتینیوم بازی به شدت تاثیرگذار است. پس از پیدا کردن Keira Metz چندین و چند راه حل پیش روی شما قرار دارد.

راهنمای جامع The Witcher 3: Wild Hunt؛ قسمت ۹- گیمفا

حیف است که زمین را از داشتن چنین بانویی محروم کنید … لطفا نکشیدش.

دیالوگ اول که باعث می‌شود گرالت مانع Keira Metz برای بردن برگه‌های آزمایش شود. این دیالوگ از نظر من بدترین انتخاب ممکن است چرا که در نهایت باعث می‌شود که گرالت با Keira Metz مبارزه کند و در نهایت او را بکشد. اگر قصد دارید تا این دیالوگ را انتخاب کنید، اماده‌ی مبارزه‌ی نسبتا سختی باشید چراکه Keira Metz اصلا حریف آسانی نیست و پیش از این نیز خودتان دیده‌اید که در مبارزه چه جادوهای قدرتمندی از دست این جادوگر بر می‌آید. برای شیوه‌ی مبارزه با Keira Metz، بهترین راه جرکت و ضربات سریع است. اگر به Keira Metz  فرصت حمله دهید، احتمال این که آسیب ببینید زیاد است، پس سریع حرکت کنید، جاخالی دهید و با ضربات سبک مانع حمله کردن او شوید. همان طور که گفتم، در نهایت گرالت Keira Metz را شکست می‌دهد و یکی از پایان‌های بد این ماموریت رقم خواهد خورد.

دیالوگ دوم در این ماموریت بهترین راه حل برای حل و فصل مشکلتان با Keira Metz است. انتخاب این دیالوگ باعث می‌شود که Keira Metz متقاعد شود که به جای بردن این تحقیقات به پیش شاه و طلب بخشش، به سمت قلعه‌ی ویچرها حرکت کند و در آنجا زندگی کند. این دیالوگ همچنین باعث می‌شود که در نبرد نهایی علیه Wild Hunt، از Keira Metz به عنوان یک مهره‌ی موثر بتوانید استفاده کنید که البته تروفی مخصوصی نیز برای آن در نظر گرفته شده است. پس از کمی صحبت، Keira Metz متقاعد می‌شود و با یک پورتال به Kaer Morhen می‌رود.

دیالوگ سوم به نوعی انتخاب خنثی برای این ماموریت است. Keira Metz نتایج آزمایش را با خود به پیش شاه می‌برد و گرالت نیز جلوی او را نمی‌گیرد.

پس از اتمام مکالمه با Keira Metz، ماموریت For the Advancement of Learning نیز به پایان می‌رسد. خط داستانی شخصیت فرعی Keira Metz نیز به پایان می‌رسد و توصیه می‌کنم که او را به قلعه‌ی ویچرها بفرستید؛ هم برای تروفی و هم برای کمکی که در نبرد نهایی به شما می‌کند.

اکنون که این بخش از راهنما به پایان رسیده است، شما نیز اگر نکته‌ای، نظری یا مکان مخفی‌ای مد نظرتان است که در این منطقه و ماموریت‌ها بود و از قلم انداختیم، با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • MahyarMsm گفت:

    خسته نباشید اقای مرادی عالی بود
    “برای آن دسته از دوستان اهل دل، انجام این ماموریت هیچ تاثیری بر نتیجه‌ی رابطه‌ی گرالت با Keira Metz ندارد!”
    چقدر خوب چون من خیلی نگران بودم 😀

  • morfin گفت:

    تو شماره هشت خودم گفتم که ادامه بدید و به قسمت شام و درخواست برسید ولی فکر نمی کردم با جزییات توضیح بدید .باریک. دوستان در این قسمت باید بگم تقریبا یک انتخاب درست وجود داره و به نظرم اینه که :با کیرا خوش بگزرونید و نجاتش بدید که با لمبرت در اینده صمیمی بشه چون شواهد گفته که در ویچر ۲ لمبرت با تریس رازی داره(تو نت پره دربارش) و اینجوری می تونید جبران کنید :d ذهن منم مریض نیست

  • Death Angel گفت:

    خسته نباشید آقای مرادی

    ساید کوئست برج موش ها بنظر من یکی از قشنگ ترین و البته غم انگیز ترین داستان هارو داشت

  • shee گفت:

    من خوب خاطرم هست ک بار اول ک ویجرو تموم کردم وضعیتم با Keira ب جاهای خوبی رسید :silly: ولی تو انتخاب مراحل بعدی یهو دیدم دشمن شدیم باهم، تو مبارزه ی اول حتی تلاش نکردم ک ی ضربه بهش بزنم، تو مرتبه ی دوم ک کشتمش، گیم پد رو گذاشتم کنار و برای دقایق طولانی بالای جسدش ایستادم و ب ماه بالای سرم خیره شدم، چ موسیقی هم داشت پخش می‌شد، ب لطف پی اس ۴ تمام این لحظات رکورد شد و هر از گاهی میبینمش، اما طاقت نداشتم و برگشتم از اول، جوری انتخاب کردم ک در نهایت تو مبارزه ی نهایی کمک کرد بهم، همین تغییرات داستان (مثل داستان بارون و فرزندش) از طریق انتخاب های متفاوت ارزش تکرار بازی رو ب شدت بالاتر میبره

  • آرین گفت:

    سلام
    خیلی خسته نباشید! تشکر!
    گراهام دل آدم رو کباب می‌کند واقعا.

  • sasuto گفت:

    به نظرم بهترین شخصیت سری Keira Metz هست. لمبرت خر شانس. اون از تریس اینم از این :reallypissed: :reallypissed:

  • jalyjonz گفت:

    سلام و تشکر بابت راهنمایی کامل تون.
    فقط خواستم دو نکته رو خاطر نشان کنم
    اولی اینکه هر رابطه ایی که گرالت با کایرا داشته باشه هیچ تاثیری در روابطش با تریس یا ینیفر نمیذاره حتی تو دیالوگ ها هم بهش اشاره نمیشه.
    دومین نکته اینکه در مواجهه گرالت و کایرا گزینه سوم درسته که منجر به مبارزه و یا رفتن کایرا به کایرمورهن نمیشه ولی در صورت انتخاب گزینه سوم بعدا در بیوگرافی کایرا نوشته میشه که هرچند کایرا نزد پادشاه میره ولی در نهایت توسط پادشاه کشته میشه.

راهنمای جامع The Witcher 3: Wild Hunt؛ قسمت ۹- گیمفا