تیم شفر از کار کردن زیر نظر مایکروسافت می گوید
تیم شفر از کار کردن زیر نظر مایکروسافت می گوید
تیم شفر از کار کردن زیر نظر مایکروسافت می گوید
تیم شفر از کار کردن زیر نظر مایکروسافت می گوید

تیم شفر از کار کردن زیر نظر مایکروسافت می گوید

احسان شریعت
۲۳:۱۴ ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
tim schafer

تیم شفر (Tim Schafer)، رییس استودیوی دابل فاین (Double Fine)، یکی از طرفداران رویکرد مایکروسافت درباره‌ی نحوه‌ی کار استودیوهای زیر نظر آن‌هاست و از مزایای این رویکرد می‌گوید.

خرید دابل فاین در سال ۲۰۱۹ یک معامله‌ی بزرگ برای مایکروسافت بود؛ زیرا این استودیو که توسط تیم شفر رهبری می‌شد، همواره عناوین موفقی مانند Brutal Legend و چندین بازسازی از بازی‌های کلاسیک LucasArts را روانه‌ی بازار می‌کرد، درست است که این عناوین گاهی اوقات از نظر مالی موفق نبودند، اما همیشه تحسین بازی‌بازان و منتقدان را بر می‌انگیختند.

با این وجود که دابل فاین حالا بخشی از مجموعه استودیوهای فرست پارتی مایکروسافت است، تغییر چندانی در روند توسعه‌ی عناوین خود ایجاد نکرده است و به گفته‌ی تیم شفر، کار خود را به روال معمول انجام می‌دهد، با این فرق که دردسر اضافی برای تأمین بودجه پروژه ها را تحمل نمی‌کند. شفر درباره‌ی استراتژی و نحوه‌ی رویکرد مایکروسافت، طی مصاحبه‌ای با سایت Stevivor می‌گوید:

روشی که اکس باکس برای بدست آوردن استودیوها به کار گرفته، همان چیزی است که آن‌ها آن را “ادغام محدود” می نامند.
زیر نظر مایکروسافت، دابل فاین از آزادی عمل کامل و دسترسی به جیب‌های این شرکت برخوردار است، چنانکه تیم شفر ادامه می‌دهد:
حالا ما جای فکر کردن به چگونگی تمام شدن پول‌هایمان ظرف مدت سه ماه، به ایده‌های خلاقانه و نو فکر می‌کنیم.

طبق گفته‌ی شفر، حالا استودیوی دابل فاین بدون این که نگران هزینه‌ها باشد، آزاد است که جدیدترین بازی‌ خود یعنی Psychonauts 2 را تا حدی که رضایت کامل داشته باشد، برای انتشار آماده کند. آن‌ها حالا می‌توانند مطمئن شوند که تمام مشکلات بازی برطرف شده است یا باس فایت‌هایی که قبلا از این عنوان حذف کرده‌اند را به آن بازگردانند.

مزیت بزرگ دیگر این معامله برای این استودیو، دسترسی به استودیوهای دیگر ایکس‌باکس بود که تجربه‌ی کار با موتور گرافیکی آنریل را داشتند؛ زیرا توسعه‌دهندگان دابل فاین با همکاران خود ملاقات کردند تا درباره‌ی این موتور اطلاعات بیشتری کسب کنند.

با وجود این که دابل فاین اکنون بخشی از ایکس‌باکس است، مایکروسافت هنوز به وعده‌ی این استودیو یعنی انتشار عنوان Psychonauts 2 برای پلی‌استیشن احترام می‌گذرد.

همچنین امروز تریلری از جدیدترین عنوان دابل فاین یعنی Psychonauts 2 منتشر شد، که می‌توانید آن را در این نشانی مشاهده کنید.

PayaCast

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تیم شفر از کار کردن زیر نظر مایکروسافت می گوید
تیم شفر از کار کردن زیر نظر مایکروسافت می گوید
تیم شفر از کار کردن زیر نظر مایکروسافت می گوید
تیم شفر از کار کردن زیر نظر مایکروسافت می گوید
تیم شفر از کار کردن زیر نظر مایکروسافت می گوید

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • مدلین گفت:

    اینه قدرت پول بینهایت :disdain:

  • Hasan0930 گفت:

    با وجود این که دابل فاین اکنون بخشی از ایکس‌باکس است، مایکروسافت هنوز به وعده‌ی این استودیو یعنی انتشار عنوان Psychonauts 2 برای پلی‌استیشن احترام می‌گذرد، که دقیقا عکس این موضوع را در مورد بازی Deathloop دیدیم.

    فکر کنم می خواستین بنویسین عین این موضوع را نه عکس این موضوع را

    چون مایکروسافت به قرارداد دثلوب که یکسال انحصار پلی استیشنه هم احترام گذاشت

    • Clara گفت:

      عزیز یه موردی راجع به اون جمله آخرت بگم هیچ احترامی یا چیزی نبوده (( قرارداد )) بوده ماکرو مجبور به انجام این کار بوده نه اینکه صرفا بخواد احترام گذاشته باشه
      قرار داد یکسال انحصاری از قبل با سونی بسته شده حالا چه تنسنت چه هر کس دیگه ای هم جز ماکرو زنیمکس رو میخرید بازم (( باید )) به این قرار داد عمل میکرد

      • عزیز خیلی راحت میتونسته زیرش بزنه و نهایتا جریمه بده و به لانچ خودش کمک بکنه ….

        در مورد سایکوناتس چی میگی پس ، مایکرو استودیو دابل فاین رو سال ۲۰۱۹ خریده دو سال پیش ، تا سال پیشم خبری از تایم ریلیز شدن بازی نبود ، خیلی راحت بدون هیچ مشکلی و چون قراردادم نداشتن میتونستن برای ps4 ندن بازی رو ، به خاطر اینکه تیم شیفر گفته بود میخواد بازی رو برای ps هم بده ، مایکرو این مورد رو کاری نکرد …. خداییش اگر سونی بود میذاشت بازی برای xbox بیاد ؟؟؟؟

        من جوابم قطعا نه هست ، میدونی چرا ؟
        چون ps بسیار انحصارگرا تره تا ایکس باکس ، این که دیگه قطعی تره

        • Clara گفت:

          مگه ایرانه که همین جوری بزنه زیرش :rotfl:
          عزیز من اونجا سر یه کپی رایت دهن ملت رو صاف کردن تو میخوای قرار داد به این بزرگی رو عین خیار بزنن زیرش؟؟
          بعضی جاها دیگه نامحدود بودن ثروت تاثیری تو قانون نداره ( کشور خودمون رو با دنیا مقایسه نکن )
          در مورد انحصار گرایی هم ماکرو چرا از این خیریه ها تو نسل ۷ نزد؟؟ (( بگو چون بیس کنسولش ضعیف فروخته محکوم به انتشار اون عناوین رو pc ه!!! ))
          انتشار هر بازی فرست پارتی ماکرو روی ps هم ۳۰ درصد ش مستقیم تو جیب ماکرو میره به خاطر صحبت های شیفر لطف نکرده به سونی

          • pegasus گفت:

            داداش قسمت اخرو تر ردی
            هنوزم معلوم نیس چرا مایکرو بازی که خودش قراره ناشرش باشه واسه کنسول رقیب منتشر میکنه
            بنظر من بازم به قرارداد بین استدیو و سونی بوده
            وگرنه بخاطر دلایل مالی نمیشه
            اصلا حرکت حرفه ای نیس

          • شما مثل اینکه اصلا موجودی به نام انسان رو نشناختی ، ادم تو ایران با ادم خارج ایران هیچ فرقی نمیکنه ، شاید فرهنگ ها متفاوت باشه اما سرشت یه چیزه،(در مورد بند اولتون که میگین مگه ایرانه ) ربطی نداره اگر مایکروسافت میخواست قطعا میتونست زیر قراردادش بزنه ، در ضمن سود و منفعتش بیشتر از ضررش میبود ….

            در مورد اقای شفر هم به نظر من مایکرو چون دوست نداره همچین استعدادهایی از کفش برن و به نوعی به رقیب اضافه بشن ، هر خواسته ایی که داشته باشن رو به جز خواسته های نامتعارف ، قبول میکنه…

        • MahyarMsm گفت:

          ps انحصار گرا تره تا ایکس باکس؟
          والا الان همین ایکس باکس کاری کرد بازی که براش کلی هایپ بودم و یکی از بازی مورد علاقم انحصاری بشه
          امیدوارم نه سونی و نه مایکرو سمت خرید ناشر نرن

          • در اینکه ps انحصارگرا تره شکی نیست، نه به خاطر اینکه من طرفدار مایکروسافتم ، همه میدونن و بحث هم قبلا اینجا زیاد انجام شده در این مورد، سیاست های سونی خیلی بیشتر به سبک شرکت اپل هست ، شرکتی که تو انحصارگرایی حرف اول رو میزنه ، اما سیاستهای مایکروسافت از اولی که ویندوز رو منتشر کرد ، این بوده که باعث و بانی چیزی باشن که همگان بتونن از اون استفاده کنن، من حتی مطمئنم اگر سونی چراغ سبز نشون بده گیم پس برای سونی هم میاد …. چون مایکرو به فروش کنسولش کمتر اهمیت میده نسبت به پرشدن گیم پس

          • اصلا با این قضیه کار نداریم
            سونی میاد جلوی کراس پلی تو خیلی از بازیا رو میگیره
            این انحصار گرایی نیست!

            • MahyarMsm گفت:

              حالا به من بگو خرید ناشر و انحصاری کردن بازیاش و محروم کردن چندتا از طرفداراش برای تجربه کردن این بازیا
              انحصار گرایی نیست!

              • انسان گفت:

                نخرد : مایکروسافت باید بره بیرون چون انحصاری نداره و اصلا هیچی ندارم.
                بخرد : مایکروسافت انحصارگرا هست و از این حرف ها
                اصلا فازتون چیه واقعا ؟ مثل قضیه ملا نصرالدین و پسرش و این که کدوم سوار الاغ خودشون شوند . پدر سوار می شد می گفتند چه ظالمه ، پسر سوار می شد می گفتند چه بی ادب هست این پسر ، هیچ کدوم سوار نمی شدن می گفتن خب برای چی الاغ خریدی ؟

                • MahyarMsm گفت:

                  دارم میگم بره کاری رو بکنه که سونی میکرد
                  انحصاری نداره بره استودیو هایی رو بخره که استعداد دارن و زیاد بزرگ نیستن و پرورششون بده تا بهترین انحصاری ها رو بسازن
                  نهایتش بره اوالانچ رو بخره
                  اما چیکار کرد؟ رفت کل زنیمکس رو خرید
                  خرید ناشر و استودیو های مهم و بزرگ که باعث میشن یه بازی انحصاری بشه بنظرم کار کاملا بدیه
                  شایعه شده بود قراره ندرلم به فروش برسه یادته؟ میدونم تکذیب شد ولی حتی اگه سونی میخواست بخره من بازم مخالف بودم
                  یه همچین خرید هایی اشتباهه

        • reza_tport گفت:

          عزیز چی زیرش بزنه اگه طبق قرار داد عمل نکنه بلا فاصله سونی شکایت میکنه و اگر مدرک قابل قبول باشه تا اعلام رای نهایی دادگاه فروش بازی بلوکه میشه
          یه بار هم برای اچ تی سی این مشکل بوجود امد اخرم با اپل قرار داد بست اونم شکایتشو پس گرفت چون توان ضرر مالی متوقف شدن فروشش رو نداشت

          • reza_tport گفت:

            حالا اگه ایران بود باید ۲ ۳ روز میرفت کلانتری شکایت تنظیم میکرد یه دو سه با از اول تا اخر پرونده رو کپی میگرفت می افتاد دنبال عریضه نویس و ثبت ثنا میکرد به منشی قاضی التماس میکرد پرونده رو بگیره و ارجاع بده بعد میگفتن برو بهت اس ام اس میدیم بعد میره تا ۶ ماه بعد بعد دوباره تا دو سه بار ۶ ماه ۶ ماه تاخیر میخوره تا قاضی رای نهایی رو بده
            برای ۷۰۰ تومن پول من ۲ سال وقتم هدر رفت
            کارشناسم نگم برات پارسال ۵۰۰ میگرفت اگرم نظر کارشناس خورده شیشه داشت باید دوباره ۱٫۵ بدی سه تا کارشناس برن بررسی کنن

  • (تیم شفر یکی از طرفداران رویکرد مایکروسافت درباره‌ی نحوه‌ی کار استودیوهای زیر نظر آن‌هاست و از مزایای این رویکرد می‌گوید.)

    خب مگه میشه مخالف هم باشه؟
    داره پولشو میگیره حالشو میبره دیگه

  • Hasan0930 گفت:

    نینجا تئوری باعث شد که تیم شفر به مایکروسافت بپیونده

    حالا برخی از دوستان میان رجز خونی می کنن که مایکروسافت اجازه خلاقیت به استودیوهاش نمیده و اونا مستقل نیستن و این جور حرفا..

    خلاصه امیدوارم که با سایکونات دو بترکونن…

    در مورد خرید استودیو هم بحث بین دوستان زیاده ولی چیزی که به نطرم همه روش اتفاق نظر دارن اینه که این جور استودیوهای کوچک رو بخرن و پرورش بدن مشکلی نیست…

  • onepunkman گفت:

    همین حرف خیال خیلیارو راحت کرد بابت استودیو ها و کاراشون. دابل فاینی که میبینیم نه تنها خود دابل فاین همیشگی هستش بلکه قراره راندمانش بالاتر ببره

  • Tang Hao گفت:

    «با وجود این که دابل فاین اکنون بخشی از ایکس‌باکس است، مایکروسافت هنوز به وعده‌ی این استودیو یعنی انتشار عنوان Psychonauts 2 برای پلی‌استیشن احترام می‌گذرد، که دقیقا عکس این موضوع را در مورد بازی Deathloop دیدیم.»
    آقای شریعت متوجه این بند نشدم منظورتون چی بود؟

  • “با وجود اینکه دابل فاین اکنون بخشی از ایکس باکس است، مایکروسافت هنوز به وعده این استودیو یعنی انتشار عنوان سایکوناتس ۲ برای پلی استیشن احترام میگذارد، که دقیقا عکس این موضوع را در قضیه بازی دثلوپ دیدیم”

    این متن یعنی چی ؟؟ یعنی مایکرو زده زیرش و دثلوپ رو برای سونی نمیفرسته ؟؟؟؟!!!!!!!!
    مگه مایکرو نگفت که احترام میذاره و بازی دثلوپ رو برا ps منتشر میکنه ؟؟ مگه سونی استیت آف پلی دثلوپ رو پخش نکرد؟؟!!
    😐 😐 😐

    • ALFAR3D گفت:

      اشتباه متوجه شدی…
      این تیکه با سونی بود تا مایکی…مایکی میتونست سایکونات رو انحصار کامل کنه ولی نکرد فقط نسخه نسل ۹ انحصاریه ولی دث لوپ با اینکه استدیو و ناشرشو رو مایکی خرید میتونست قرارداد انحصاری یکسالش رو با سونی لغو کنه که نکرد…و هم البته برای توکیو گوست وایر…در کل منم انتظار داشتم این بازی انحصاری کامل باشه به عنوان یه رقیب رچت ان کلنک ولی خب چیزی کم نمیشه از کسی که بیاد یا نیاد….

  • اینکه نخبه هایی مثل شیفر ، Josh Sawyer ، فرگس ارکهارت ، Tameem Antoniades و برایان فارگو انقدر راضی و خوشحالن و با انگیزه دارن بازی میسازن حال من جا میاره
    حق اینا خیلی بیشتر از اینه که تنها دقدقشون این باشه که یجوری دووم بیارن و ورشکست نشن. خدا پدر مایکروسافت رو بیامرزه که آوردشون زیر پر و بال خودش. امیدوارم سیاست آزادی عمل تقریبا کامل بمونه همچنان و بعدا هوا برشون نداره
    ____________________________________________
    این قضییه “که دقیقا عکس این موضوع را در مورد بازی Deathloop دیدیم.” چی بود آقای احسان شریعت؟ خبری شده که ما بی خبریم؟ تا اونجا که من میدونم قرارداد انحصاری دثلوپ همچنان به قوت خودش باقیه و هیچ تغییری نکرده

  • مایکروسافت هم جهت با ثروت کلانش هر استودیویی رو که بازی داشت به این علت خرید . مایکروسافت کم به پیشرفت بازی ها شخصا و عمیقا کمک کرده. فشار مستقیم نمیاره وقتی توی فکر نظام یکپارچه ی مایکروسافت صرفه ی گیم پس بازیه گرون رو بر نمیتابه چون اهمیت نمی ده یک بازی خرج هزینه خودش رو در میاره و سود هم می کنه چون باید با گیم پس بصرفه نه تنها هزینه ی تولید بازی.
    اینجاست که مایکروسافت شروع میکنه با سمت بالا به طرف گنجایش هایی که داره و نهایی ، به حد مرز های خودش که برسه چند سال دیگه است که مردم باید تصمیم بگیرن که چی دوست دارن. کیفیت یا کمیت.
    چون الان خوب پیش میره قبول اما به اون نقطه برسن مایکروسافت فشار رو بیشتر میکنه چون ۵ تا ۷ سال دیگه اخرش ایکس باکس باید برای مایکروسافت بصرفه.

    • farshadx گفت:

      ماکرو توانایی داره با همین تعداد کاربر تا اخر نسل گیم پس رو بدون مشکل ادامه بده
      گیم پس شاید الآ سوده نباشه اما اینجوری هم نیست که کاملآ ضرر ده باشه
      اخرین امارشون که قبل از xcloud و e3 دادن اگر اشتباه نگم ۲۳ میلیون بود
      این ۲۳ میلیون نفر هر ماه ۱۰ دلار شارژ کنن میشه ۲۳۰ میلیون دلار ماهانه
      اینم فقط اشتراک گیم پس هست هنوز میشه تکی بازی خرید از اون منبع هم درامد دارن
      به نظرم به ۵۰ میلیون اشتراک برای حداقل سود دهی نیاز دارن

      • فرشاد جان ، چند وقت پیش بود که یه خبری گذاشت همین گیمفا در مورد اهداف جذب ممبر برای ایکس کلود و در نهایت گیم پس که میگفت، مایکرو هدفش رسیدن به ۳ میلیارد پلیر برای تمام سرویساشه (که اگر گیم پس آلتیمیت بخرین یعنی همشون) خدایی یعنی چی؟؟
        حتی فکر کردن بهشم سخته چه برسه به رسیدنش ، من میگم اصلا ۳ میلیارد که دست نیافتنیه ، میگیم یک میلیارد ، حتی یک میلیاردم دست نیافتنیه ، میگیم ۵۰۰ میلیون ، برای رسیدن به ۵۰۰ میلیون پلیر ، آیا چند سال کافیه ، مثلا همین ۵ یا ۷ سالی که آقای بالاسری شما گفتن ؟ آیا با عرضه بازیهای بی کیفیت که اون آقا گفتن و صرفا پر کردن گیم پس از بازی (هر بازیی) به این هدف میرسن ؟؟

        قطعا نه … پس عرضه بازی های با کیفیت قطعا تو دستور کار هست

        • farshadx گفت:

          اون هدف ماکرو هست شاید کامل تحقوق پیدا نکنه
          کار به اون هدف ندارم
          گیم پس ۵۰ میلیون کاربر داشه باشه یعنی ماهانه ۵۰۰ میلیون دلار وقتی بشه ۱۰۰ میلیون میشه ۱ میلیارد یعنی در سال ۱۲ میلیارد دلار
          به نظرم ۱۰۰ میلیون عددی نیست که بگیم ۵ یا ۷ سال طول میکشه
          البته بستگی به سیاست های خود ماکرو هم داره
          الآ یه مقایسه کنیم با کنسولها
          سونی تو نسل ۸ موفق شد ۱۱۰ یا ۱۲۰ میلیون کنسول بفروشه
          اما ماکرو تو نسل ۹ نیاز نداره کنسول بفروشه
          xcloud روی tv و مک و اندروید و ios و ویندوز و ………………………… قابل اجرا است
          یعنی همین حالا شاید بیشتر از اون ۳ میلیارد هم سخت افزار داشته باشیم که بشه بازیهای گیم پس روش اجرا کرد
          مشکلاتی که داره فکر میکنم اینه
          ۱- نیاز به اینترنت قوی داره به نظرم فقط ۵g و اینترنتهای ثابت نسبتآ خوب میتونن اجراش کنن
          ۲- ارزش گیم پس ارتباط مستقیم داره با بازیهای روز هر چی بازیهای روز عرضه بیشتر بیاد روش ارزش بیشتری پیدا میکنه
          ۳- همونجوری که خودت گفتی عرضه بازیهای با کیفیت
          نمیدونم اینو شنیدید یا نه موقعیتی که گیم پس برای ماکرو فراهم کرده در حدی هست که اون با ویندوز مقایسه میکنن
          یعنی اگر موفق بشه یه موفقیت عظیم بدست میاره ماکرو در حد ویندوز
          من که فکر نمیکنم ماکرو به راحتی بی خیال چنین بازار و موقعیتی بشه

  • farshadx گفت:

    من دلم Brutal Legend میخواد یعنی میشه بعد از Psychonauts 2 برن سراق Brutal Legend 2 یعنی میشه؟!

  • واقعا فکر می کنید با بودجه بی نهایت خلاقیت و نوآوری در حد علا میشه من شما رو به بازی destiny ارجاع میدم که اکتیویژن ۵۰۰ میلیون دلار براش خرج کرد و سازندش هم بانجی بود اما نتیجش یه بازی با متای ۷۷ شد و فروش بازی بالا بود ولی نه اونقدر فضایی که در حد رقابت با call of duty باشد و از طرفی دیگر بازی متال گیر سالید فانتوم پین با بودجه ۸۰ میلیون دلار ساخته شد و متای ۹۳ گرفت و فروش خیلی خوبی تجربه کرد . اصلا به بودجه نیست به مدیریت صحیح است ، ببین چقدر مدیریت ژاپنی قوی است که فرزند مدیرعامل شرکت سامسونگ و ال جی هر دو در توکیو رشته مدیریت ژاپنی درس خوندن

    • گل من
      این تیم شیفره
      اگر کسی بگه بهترین کارگردان این صنعته من که مشکلی ندارم
      داری تیم شیفر رو با اونا مقایسه میکنی؟؟؟؟؟
      قطعا برای ایشون و هر فرد با استعداد دیگه ای بودجه خلاقیت و نوآوری میاره

    • Man1380 گفت:

      اره مدیریت ژاپنی ها خیلی خوب بود که chapter3 کلااز mgs حذف کردن در مورد destiny هم اگه بازی رو کانل منتشر میکرد متاش خیلی بالاتر میشد

    • Mahdi Sam گفت:

      فروش خیلی خوبی که میگین علی رغم این که یه فراینچز قوی پشتش بود باز از دستینی که نسخه اولش بود به مراتب کمتر بود، متاش هم به این خاطر بالا بود که نمرات وقتی منتشر شدن که هیچ‌کس وقت نکرد بازی رو تموم کنه و داستان ناقص بازی و گیم‌پلی تکراریش رو متوجه نشدن، اگه نمی‌دونین این سبک مدیریتیه که باعث میشه بهترین کارگردانشو کلی از طرفداراش رو از دست بده

تیم شفر از کار کردن زیر نظر مایکروسافت می گوید