بازی Persona 6 تایید شد
بازی Persona 6 تایید شد
بازی Persona 6 تایید شد
بازی Persona 6 تایید شد

بازی Persona 6 تایید شد

محمد حسین کریمی
۲۱:۵۹ ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
بازی Persona 6 تایید شد

لحظاتی پیش شرکت اَتلس (Atlus) ساخت بازی ششم از سری Persona را با هدف رسیدن به سطحی جدید از کیفیت در این سری، تایید کرد.

صبح امروز وبسایت گیمفا این گزارش را منتشر کرد که وبلاگ ۲۵‌امین سالگرد Persona به رونمایی از هفت پروژه‌ی مختلف اشاره دارد و قرار است در طول بازه‌ی زمانی بین سپتامبر ۲۰۲۱ تا پاییز ۲۰۲۲ از این بازی‌های در دست توسعه رونمایی شود. همچنین در این وب‌سایت به فروش بیش از ۱۵ میلیون نسخه‌ای سری نیز اشاره شده است.

حال به نظر می‌رسد که تیم سازنده در دست توسعه بودن بازی Persona 6 را تایید کرده است. با توجه به بیانیه‌ رسمی منتشر شده، گسترش داد نقاط قوت و موفقیت‌های بازی قبلی، هدف اصلی نسخه ششم به شمار می‌رود. وبسایت ژاپنی اَتلس در صفحه استخدام خود و در جریان مصاحبه‌های کاری به صراحت موضوع در دست ساخت بودن Persona 6 را تایید کرد.

atlus and persona

در مصاحبه‌ی مذکور، نائوتو هیرائوکا (Naoto Hiraoka)، تولیدکننده سری Persona، اعلام کرد که چشم‌انداز ترسیم شده برای Persona 6 به هیچ عنوان کوچک و جزئی نیست و برای رسیدن به اهداف مشخص شده، تیم اَتلس باید گسترش پیدا کند. هیرائوکا در این باره گفت:

به لطف حمایت‌های طرفداران پیرامون بازی Persona 5، ما حس موفقیت و رسیدن به دستاوردی بزرگ را کسب کردیم، اما نباید به این مقام بسنده کنیم. وقتی Persona 4 را خلق کردیم، این فشار بر روی تیم وجود داشت که باید اثری بهتر از نسخه سوم به وجود آید. حال، ما قصد داریم این رویه را تکرار کنیم و نسخه‌ی ششم باید بهتر از بازی پنجم باشد. در حال حاضر برای رسیدن به این مهم، تیم فعلی کافی نخواهد بود و به همین دلیل قصد داریم نیروی جدید جذب کنیم.

هنوز مشخص نیست که Persona 6 چه مقدار از مراحل توسعه را طی کرده است، اما با توجه به صحبت‌های کارگردان بازی، به نظر نمی‌رسد که بازی به این زودی‌ها آماده‌ی انتشار باشد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازی Persona 6 تایید شد
بازی Persona 6 تایید شد
بازی Persona 6 تایید شد
بازی Persona 6 تایید شد
بازی Persona 6 تایید شد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    پرسونا ؟ موفقیت تو DNA این سریه …

    MMD
  • پرسونا بنظرم بهترین سری jRPG تاریخه. هیچوقت اون چندصد ساعت، اون چندین دوست و ماجراجویی هایی که توی این سری داشتم رو فراموش نمیکنم 😥 :inlove:

    Toxic life
  • XERXES گفت:

    @ابوالفضل چمنی
    منتظر شیرینی هستیم 😀 مبارک طرفداراش :heart:
    من علاقه ای به jrpg ندارم ولی یبار آقای چمنی یه کامنتی گذاشتن دیوونه شدم یه بار تجربه کنم نسخه ۵ رو 😀

  • . گفت:

    فرق بین پرسونا ۵ و پرسونا ۵ رویال چیه؟ و اینکه کدومشون ارزش تجربه ی بیشتری دارن؟

  • انسان گفت:

    آقای ابوالفضل چمنی باید هدیه به گیمفا بدهید. پرسونا ۶ اومد.

  • با سلام و احترام خدمت جناب آقای محمد حسین کریمی . امیدوارم شب خوبی داشته باشید . متأسفانه خبر فوق نه توسط ناشر و نه توسط هیچ یک از سازندگان به صورت رسمی تأیید نشده است بنابراین جناب آقای کریمی خواهشمندم تا در صورت امکان اگر این خبر را از یکی از منابع فوق رسماً دریافت کرده اید ، لینک آن را اعلام فرمایید . قبلاً از لطف و موهبتی حضرتعالی کمال تشکر را دارم .
    بنده اگر حرفی بزنم سر حرف خود خواهم ایستاد و در پست قبلی مربوط به خبر جشن ۲۵ سالگی این سری عنوان کردم اگر Persona 6 رسماً توسط ناشر معرفی گردد حتماً هدیه ای ناقابل به سایت خبری گیمفا تقدیم می کنم .
    در ذیل این پست برخی از کاربران پرسیده بودند تفاوت میان Persona 5 و نسخه ی Royal در چیست که باید عرض کرد با توجه به اضافه شدن شخصیت جدید در عنوان Royal هسته ی اصلی بازی تا حدودی دستخوش تغییراتی شده است . طراحی مراحل به شکلی حدأقلی تغییر نموده و مکان های جدید به همراه فعالیت های جانبی در این عنوان افزایش داشته است علی ایحال نسخه ی کلاسیک این عنوان یعنی Persona 5 حاوی میان پرده های زیبایی بود که به صورت انیمه به نمایش در می آمد اما در عنوان Royal بخش اعظمی از آن ها از بازی حذف گردیده است . با این حال تغییری در کیفیت انتقال محتوی و داستان به مخاطب ایجاد نمی کند . این عنوان را به تمامی بازی بازان شدیداً توصیه می کنم و امیدوارم تا ناشر و سازندگان این سری ترتیبی اتخاذ نمایند تا بازی بازان بیشتری از سایر پلتفرم ها بتوانند این اثر را تجربه کنند . پیروز و سرزنده باشید .

    • Persona 6 به طور رسمی تایید شده:
      https://www.gameinformer.com/2021/07/13/persona-6-confirmed-to-create-a-6-which-exceeds-5
      مصاحبه با کارگردان سری:
      https://www.green-japan.com/company/4554?job_offer_id=44528
      البته به زبان ژاپنی است. پایین آخرین هدلاین در مورد Persona 6 و در دست ساخت بودن اثر و استخدام پیرامون این پروژه صحبت کردن.

      • متشکرم بابت پاسخگویی حضرتعالی . جناب آقای کریمی با اندکی جستجو متوجه خواهید شد منبع خبر فوق موثق نمی باشد و ارجاع وبسایت خبری Gameinformer به سایر سایت ها ( که البته همگی تماماً به زبان ژاپنی می باشد ) به هیچ وجه سندی مطمئن و محکم جهت تأیید آن توسط ناشر اثر نمی باشد . علی ایحال شخص Naoto Hiraoka که یکی از تأثیرگذارترین افراد در شرکت Atlus می باشد هرگز به عنوان کارگردان اصلی سری شناخته نشده است و تنها عنوان persona 5 royal می باشد که صرفاً در نقش مدیر پروژه یا Managing Director حضور داشته است . لازم است متن خبر فوق توسط حضرتعالی اصلاح گردد . وبسایت خبری Gameinformer طوری خبر را به نگارش آورده است که اینگونه تداعی می کند ناشر اثر رسماً Persona 6 را معرفی کرده است حال آن که اصلاً و ابداً اینگونه نیست .
        در متن خبر فوق صراحتاً اشاره کرده اید شخص Naoto Hiraoka کارگردان سری Persona می باشد حال آن که کارگردان شناخته شده ی این سری شخص Katsura Hashino می باشد .
        پیشنهاد بنده به تمامی طرفداران این سری صبوری تا لحظه ی اعلام خبر از جانب خود ناشر اثر است . پیروز و پایدار باشید .

        • managing director شخصی هستش که به پروسه تولید آگاهی کامل داره و فرد بسیار مهمی در یک شرکت به حساب میاد. توضیح رسمی شرکت پیرامون اثر به معنای رونمایی هستش، اما ما از کلمه “تایید” استفاده کردیم. منیجر استودیو صراحتاََ نام نسخه ششم و در دست ساخت بودنش (+جذب نیرو برای پروژه و بلندپروازانه بودن اثر) رو تایید کرده. بنابراین خبر نیازی به ویرایش نداره و Person 6 تایید شده.

          نمی دونم چجوری مصاحبه رسمی director manager یک شرکت رو غیر موثق می‌‌دونید. در ضمن گیم‌اینفورمر منبعی نیست که هر چیزی رو کار کنه.
          +
          https://hypebeast.com/2021/7/atlus-confirms-persona-6-will-be-developed
          https://www.comingsoon.net/games/news/1182208-persona-6-confirmed-development
          در ضمن بحث شما مبنی بر این که کارگردان بازی چه کسی هستش بیهوده‌اس، چون اصلا مهم نیست چه کسی وظیفه کارگردانی را بر عهده داشته باشد برای تایید persona هر مدیری از اَتلس می‌تونه قضیه رو تایید کنه، حتی اگر producer هم چنین مصاحبه‌ای داشت باز هم مهم نبود. این موضوع که بهش اشاره کردین ارتباطی با مبحث ما نداره.
          در مورد Green Japan:
          این یک وبسایت پرت نیست! وظیفه‌‌اش انتشار و مصاحبه پیرامون جذب نیرو برای استودیوهای ژاپنی و فرهنگسازی‌های مختلف هستش، با سگا و اتلس هم اخیراََ مصاحبه‌هایی داشتن در مورد جذب نیرو و پروژه‌های آتی.

          • عرض ادب و احترام خدمت حضرتعالی و تشکر بابت پاسخگویی . دو مورد را صرفاً جهت اطلاع رسانی عرض می کنم :
            ۱ – نائوتو هیرائوکا (Naoto Hiraoka)، کارگردان سری Persona، اعلام کرد که چشم‌انداز ترسیم شده برای Persona 6 به هیچ عنوان کوچک و جزئی نیست
            ۱-۱ – خواسته ی بنده صرفاً اصلاح متن است زیرا شخص فوق به هیچ عنوان کارگردان این سری نبوده و نیست و متن فوق اینگونه برای مخاطب و خواننده ی ستون متبادر می گردد که ایشان کارگردان این سری می باشد .
            ۲ – از حذف عبارت (( رسماً )) از متن خبر فوق متشکرم . فرق است بین مصاحبه ی اشخاص مختلف پیرامون یک اثر و اعلام رسمی ناشر و یا سازنده ی اثر .
            علی ایحال مجدداً تأکید می کنم :
            (( پیشنهاد بنده به تمامی طرفداران این سری صبوری تا لحظه ی اعلام خبر از جانب خود ناشر اثر است ))
            پیروز و پایدار باشید .

            MMD
            • Ruiner گفت:

              داداش چرا اینقدر مقاومت می‌کنی؟ بازی در دست ساخت و توسعه بودنش تایید شده

              • عرض ادب و احترام . بنده مطابق فرمایشات جناب آقای کریمی عرض کردم صرفاً یک اصلاح ساده بر روی متن فوق باید انجام گیرد . ایشان به اشتباه نام Naoto Hiraoka را به عنوان کارگردان سری Persona در متن ستون خبری فوق قید کرده اند ، که لازم است این اصلاحیه توسط ایشان انجام گیرد .
                علی ایحال این عنوان همانطور که در متن خبر عنوان شده در دست توسعه قرار داشته اما این خبر رسماً باید از کانال های توسعه دهندگان اثر و یا ناشر اثر عنوان گردد ، که بنده نیز بر روی عدم استفاده از کلمه ی (( رسمی )) تأکید داشتم که در خبر نیز به نوعی اصلاح گردید .
                این را همیشه به یاد داشته باشید که گاهاً نه فقط در صنعت بازی سازی بلکه در تمامی صنایع اظهار نظرهای اینچنینی را غیررسمی خطاب می کنند زیرا تا آخرین لحظات امکان ارزیابی دقیق در نحوه ی پیشبرد سیاست های یک شرکت دشوار می باشد ، حتی برای افراد مهم حاضر در آن شرکت .
                برای همین ترجیح بنده بر روی اعلام اخبار به صورت رسمی و از کانال های رسمی است و به تمامی بازی بازان نیز این توصیه را دارم تا اینگونه با اخبار برخورد نمایند .
                در پناه حق ، پیروز و پایدار باشید .

            • آقای چمنی گیمفا شیرنی از شما نمی‌خواد مقاومت نکنید. صحبت تولید‌کننده ارشد و پلنر (Planner) استودیو تفاوتی با تایید “رسمی” نداره و متن خبر هم نیازی به ویرایش نداره. زمانی که شرکت در مورد بازی صحبت کنه حال چه با تصویر جدیدی یا ویدیویی تازه میشه “رونمایی رسمی”.

              • عرض ادب و احترام خدمت حضرتعالی . امیدوارم روزتان را با سماجت ها و پافشاری های بیش از حد خراب نکرده باشم . علی ایحال باید پذیرفت عبارت (( نائوتو هیرائوکا (Naoto Hiraoka)، کارگردان سری Persona، اعلام کرد که چشم‌انداز ترسیم شده برای Persona 6 به هیچ عنوان کوچک و جزئی نیست )) کاملاً غلط است و ایشان هرگز در مقام کارگردان هیچ یک از عناوین Persona نبوده است . قبلاً بابت اصلاح متن فوق از حضرتعالی کمال تشکر را دارم .
                بنده هنوز هم بر روی حرفی که عنوان کردم هستم و خواهم بود و آن این که اگر در آینده ناشر اثر رسماً از عنوان جدید این سری با نام Persona 6 رونمایی کند به گیمفا هدیه ای ناقابل تقدیم خواهم نمود . این مسئله کاملاً شخصی است . مگر آن که گیمفا دست رد به هدیه اینجانب بزند .
                علی ایحال از ادامه ی این بحث در آینده به جهت جلوگیری از ایجاد دلخوری برای شما و یا سایرین خودداری می کنم . متشکرم بابت تمامی پاسخ هایتان .
                پایدار و پیروز باشید .

    • . گفت:

      با تشکر از آقای چمنی بابت پاسخگویی. اینطور که گفتید وسوسه شدم هر دو نسخه رو تجربه کنم، به نظرتون مشکلی نداره اگه اول سراغ نسخه اصلی برم و بعد نسخه رویال؟

      • عرض ادب و احترام خدمت حضرتعالی . پیشنهاد بنده به تمامی کسانی که سعی در قصد تجربه ی عنوان Persona 5 را دارند نسخه ی Original این عنوان می باشد . دارندگان پلتفرم PS5 به رایگان می توانند از طریق سرویس PlayStation Plus Collection به نسخه ی اصلی و اولیه ی این عنوان دسترسی داشته باشند ( شرط استفاده از این سرویس داشتن اشتراک PS Plus می باشد )
        یکی از موارد تأثیرگذار برای بنده حذف بسیاری از میان پرده های بازی در عنوان Royal بود که به شخصه از حذف آن ها در نسخه ی جدید تعجب کردم . اما لازم است تا خواننده بداند نسخه ی جدید این مجموعه در دو نوع در دسترس علاقمندان قرار گرفته که Persona®۵ Royal Deluxe Edition حاوی آلبوم موسیقی اثر و کتاب هنری بازی و پشت صحنه ی ساخت موسیقی بازی می باشد . ( بنده نیز هم اکنون این نسخه را در کتابخانه ی خود دارم ) اگر همچون بنده از علاقمندان به اینگونه محتواها می باشید لازم است بدانید ، نسخه ی اصلی و البته قدیمی Persona 5 شامل هیچ یک از محتواهای فوق الذکر نمی باشد .
        با توجه به هزینه ای که قرار است برای تجربه ی اثر متقبل شوید پیشنهاد بنده این است که در ابتدای امر ببینید برچسب قیمت گذاری برای دو عنوان فوق چگونه است . ( تا آن جایی که بنده اطلاع دارم عنوان اصلی این اثر قیمت به مراتب کمتری از نسخه ی Royal دارد ) .
        در انتها پیشنهاد بنده هم به شما و هم به تمام کسانی که می خواهند این سری را تجربه کنند این است که :
        * این سری نیز همانند سایر آثار شرقی نیاز به صبر و بردباری داشته و لازم است تا مخاطب اثر برخلاف آثار غربی آهسته و پیوسته با دنیای Persona آشنا گردد . پس در حین تجربه ی این اثر صبور باشید و مدام از خود نپرسید چرا اینگونه شد ؟ چرا هیچ توضیحی داده نشد ؟ و غیره
        پیروز و پایدار باشید .

  • Sasuke گفت:

    من پرسونا رو هیچ وقت بازی نکردم اخه وقتی گیم پلی رو میدیدم احساس می کردم بازی خوبی نیست اما همه ازش حرف میزنم می خواستم یکی تو نظرا به من بگه نکات مثبت این بازی چیه تا شاید خوشم بیاد اخه دیدم خیلیا از این بازی خوب میگن

    • عرض ادب و احترام خدمت حضرتعالی .
      داستان سرایی به صورت کلی شامل سه بخش می باشد :
      ۱ – روایت
      ۲ – شخصیت/شخصیت ها
      ۳ – صحنه
      داستان عنوان Persona 5 در هر سه بخش فوق که نام بردم به شدت تأثیرگذار و موفق ظاهر می شود . موسیقی های این عنوان به زیبایی بر روی بازی و تمام جوانب اثر می نشیند .
      تنها بخشی که سلیقه ی کاربر از آن نشأت می گیرد ستون اصلی بازی یا همان Gameplay می باشد . این عنوان در دسته ی مبارزات نوبتی قرار می گیرد و تا حدودی شبیه بازی شطرنج است . ( یکی از اصلی ترین خصوصیات بازی شطرنج این است که پیروزی و یا باخت در این بازی به هیچ وجه به شانس بستگی ندارد و تماماً متکی به توانایی افراد در این بازی می باشد ) . هرگز و هرگز تجربه ی دو بازی باز در این عنوان به هم شبیه نمی باشد و به تعداد n نفر ، n راه حل برای از پیش رو برداشتن دشمنان و رقبا در بازی وجود دارد .
      علی ایحال همانطور که بالاتر نیز اشاره کردم هسته اصلی بازی به شدت سلیقه ای می باشد و طبیعی است تا خیلی از بازی بازان تمایلی به این سبک از بازی ها نداشته باشند .
      بازی به لحاظ بصری ، منحصر به فرد است و کمتر بازی ای را می توان یافت که به لحاظ بصری شبیه به این عنوان باشد . علی ایحال این موضوع نیز به شدت سلیقه ای می باشد و خیلی از بازی بازان تمایلی به سبک Visual arts نمایش داده شده در این عنوان نداشته و ندارند . ( خیل عظیمی از بازی بازان به غلط به آن گرافیک می گویند )
      در نهایت برای پیشروی در بازی باید به شدت ( مجدداً تأکید می کنم ، به شدت ) صبوری به خرج دهید . اگر شما نیز جزء آن دسته از بازی بازانی هستید که تمایلی به صبوری در بازی ها نداشته و ندارند و سرعت اولویت اصلی ایشان است شاید به مزاقتان خوش نیاید .
      صحبت در مورد عنوان Persona 5 آن قدر برای من دلنشین است که به راحتی می توانم مقاله ها برای عنوان فوق بنویسم علی ایحال تمامی نکات ضروری که به ذهن بنده رسید در بالا به آن اشاره کرده ام . امیدوارم مفید و موثر واقع گردد . پیروز و پایدار باشید .

بازی Persona 6 تایید شد