عنوان Director's Cut برای Death Stranding مناسب نیست- گیمفا
عنوان Director's Cut برای Death Stranding مناسب نیست- گیمفا
عنوان Director's Cut برای Death Stranding مناسب نیست- گیمفا
عنوان Director's Cut برای Death Stranding مناسب نیست- گیمفا
عنوان Director's Cut برای Death Stranding مناسب نیست- گیمفا
عنوان Director's Cut برای Death Stranding مناسب نیست- گیمفا

کوجیما: Director’s Cut برای نسخه کامل‌ Death Stranding عنوان مناسبی نیست

رضا مهرعلی
۱۷:۵۶ ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
عنوان Director's Cut برای Death Stranding مناسب نیست- گیمفا

مدتی هست که نسخه‌ی کارگردان (Director’s Cut) بازی Death Stranding، مورد توجه بازی‌بازان قرار گرفته است. که خب احتمالا دلیل آن هم همین موضوع باشد که نام‌گذاری چنین نسخه‌ای برای بازی مذکور، از پایه و اساس کار اشتباهی است.

بازی Death Stranding ساخته‌ی استودیوی کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions)، یعنی استودیوی مستقل آقای هیدئو کوجیما است. این یعنی از همان ابتدایی‌ترین مراحل ساخت بازی مذکور تا تبدیل شدن آن به محصول نهایی، دست آقای کوجیما در ایجاد تغییرات مدنظر خود در بازی باز بوده است.

جالب است بدانید که آقای هیدئو کوجیما خود نیز شخصا علاقه‌ای به نام‌گذاری نسخه‌ی نسل نهمی بازی Death Stranding ندارد و معتقد است که این نسخه از بازی نباید نسخه‌ی کارگردان خوانده شود. آقای کوجیما در دو توییت اخیر خود، به این موضوع اشاره کرده است که در حوزه‌ی فیلم و سینما، نسخه‌ی کارگردان یک اثر شامل صحنه‌هایی می‌شود که بر خلاف میل کارگردان و به دلایل مختلف از آن اثر حذف شده‌اند.

وی بر این باور است که چون نسخه‌ی نسل جدید بازی Death Stranding، قرار نیست محتوای پیش‌تر حدف شده‌ای را به بازی اضافه کند و برعکس، بنا است محتویات تازه‌ای را برای آن عرضه کند، استفاده از نام نسخه‌ی کارگردان برای آن کار درستی نیست.

شاید بتوان همین اظهار نظر را در رابطه با عنوان Ghost of Tsushima Director’s Cut نیز داشت. نام‌گذاری مشابه نسخه‌ی نسل بعدی دو بازی Ghost of Tsushima و Death Stranding، احتمالا با تصمیم‌گیری سونی (Sony) انجام شده باشد و نه توسعه‌دهندگان این عناوین.

به هر صورت، نسخه‌ی کارگردان (یا هر چیز دیگری که نام درست آن باشد) بازی Death Stranding، در تاریخ ۲ مهر ماه ۱۴۰۰ (۲۴ سپتامبر ۲۰۲۱) برای کنسول پلی‌استیشن ۵ عرضه خواهد شد. قیمت این نسخه از بازی ۵۰ دلار اعلام شده است، اما اگر از دارندگان نسخه‌ی پلی‌استیشن ۴ آن باشید، با پرداخت ۱۰ دلار قادر به ارتقای بازی خود خواهید بود.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

عنوان Director's Cut برای Death Stranding مناسب نیست- گیمفا
عنوان Director's Cut برای Death Stranding مناسب نیست- گیمفا
عنوان Director's Cut برای Death Stranding مناسب نیست- گیمفا
عنوان Director's Cut برای Death Stranding مناسب نیست- گیمفا
عنوان Director's Cut برای Death Stranding مناسب نیست- گیمفا
عنوان Director's Cut برای Death Stranding مناسب نیست- گیمفا
عنوان Director's Cut برای Death Stranding مناسب نیست- گیمفا
عنوان Director's Cut برای Death Stranding مناسب نیست- گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Clara گفت:

    من فکر کردم نظر خودش بوده 😐

  • Reversepoint گفت:

    Ultimate Edition عنوان بهتری بود اگه براش میزاشتن

  • Mateus_bk گفت:

    خب اسمشو بزارید complete Edition
    ناراحتی چرا ؟ 😛

  • Slave ladon گفت:

    فقط کامنت های فن بوی ها خیلی خوبه تو این سایت واقعا هنوز معنی دایرکتور کات و نمیدونن تو اون سری من کامت گذاشتم وقتی خودش بازی و ساخته اسمش برا چی دایرکتور کات همه حمله کردن خوبه باز گیم فا یکم معنی کلماتم بزارن بغلش کاربر ها حالیشون شه…

  • Old Hater گفت:

    :yes: :yes: :yes:
    بیخود نیست که لقب بدترین کارگردان تاریخ ویدئو گیم رو گرفته
    امیدوارم یک لطفی بکنه و دست از سر صنعت ویدئوگیم برداره چون باعث ننگ این صنعت هست
    مخصوصا حالا که سمت مایکروسافت رفته

  • CARNAGE گفت:

    بعد از این همه توضیحاتی که دادم چند مرتبه اگر بازم کسی بیاد بگه این بازی چرته فقط شبیه ساز پیاده رویه با گلدون میکوبم تو صورتش دیگه همه منطقمو مصرف کردم فقط خشمم مونده

  • bbb10 گفت:

    lol صدرصد درسته اصلا این نام تویه صنعت گیم معنایی نداره :)) وقتی سونی زورکی میخواد بفروشه و فناش بازم با دست های باز قبول میکنن همین میشه
    دم اکس باکسیا گرم هر چیزی رو نمیزارن زور کنن بهشون

    • Mikasa گفت:

      “l صدرصد درسته اصلا این نام تویه صنعت گیم معنایی نداره“
      عجب! پس چرا رزیدنت اویل سال ۱۹۹۷ director’s cut ساخت
      چرا deus ex داره چنین نسخه ای رو
      چرا mafia 2 و wasteland و borderlands چنین نسخه هاییو دارن؟
      شاید قبل ترول کردن یکم سرچ کنی بد نباشه 😀
      محض اطلاع اکثر بازی هایی که گفتم نسخه ایکس باکس director’s cut هم داشتن حتی استودیوی. Inxile که الان زیردست مایکروسافته هم چنین چیزی ساخته قبلا درنتیجه باقی جملاتت = trash

      • bbb10 گفت:

        نام گذاری اونام اشتباس این که یه استدیو قبلش دسته یکی دیگه بوده الان دست مایکرو چه ربطی داره چرا لغمه میپیچونی سونی فن نینتندو فن نما یادته من ۲ ۳ بار ازت خواستم واسم بحث زمان و تایم رو تو xenoblade واسم توضیح بده قیب شدی حالا بحث سونیه خوب میای طرفداریا بابا کارگردان با یه عمر تجربه میگه اشتباس این که بقیه اشتباه کنن درست ولی سونیه ها سوتونه صنعته به قوله تو میخواین بزارید خراب شه بخر حاجی نوش جونت نوش جونش ما که بخیل نیستیم سلطان استیم زندست قوی تر قبله مایکرو استور خدا رو شکر مام پی سی مون جوابه من میرم ولورانت تو بیا وبگردی
        نینتندو هم دوست داری یوتوب واکترو نبین بیا آدرس میدم بفرما با شبی ساز سویچ بزن رو پی سی خودم
        به قول قدیمیا شو خوش

        • Mikasa گفت:

          “لغمه میپیچونی”
          لقمه نمی پیچونم
          شما طوری داری جلوه میدی انگار سونی این قضیه رو اختراع کرده و میگی فقط سونی فنا میخرن من دارم مدرک نقضشو میارم که روی پلتفرمای دیگه هم چنین چیزی هست و خریدار هم داره
          “سونی فن نینتندو فن نما”
          دقیقا کی گفته نمیشه فن دو شرکت به طور همزمان بود؟ 😀 قانون من درآوردی؟ لطفا نفرمایید
          “قیب”
          املای درست غیبه لطفا قبل کامنت گذاشتن تو سایت درس ادبیات رو پاس کنید بعدا به صحبت بپردازیم
          یادم هم نمیاد سوالی در مورد زینوبلید کرده باشی شاید ندیدم سوالت رو
          “ولی سونیه ها سوتونه صنعته ”
          ستون درسته نه سوتون
          سایت جای ادبیات سرکوچه نیست
          و اینکه آخرین باری که چنین چیزیو گفتم یادم نیست
          اسکرین شات بده 😀
          اگه هم مدرک نداری که هیچ صرفا تهمت میزنی
          “خدا رو شکر مام پی سی مون جوابه من میرم ولورانت تو بیا وبگردی”
          ترجیح میدم زباله بازی نکنم 😀
          “نینتندو هم دوست داری یوتوب واکترو نبین بیا آدرس میدم بفرما با شبی ساز سویچ بزن رو پی سی خودم”
          محتاج شبیه ساز نیستم 😀
          شما هرگونه عکسی خواستی و هرگونه شبهه ای داری از کنسول های نینتندوم میتونی بیای پیام خصوصی بدی تو سایت
          بنده آیدی تلگرام بدم و اونجا برات هرچقدر خواستی عکس بفرستم از سوییچ یا سایر کنسولای نینتندو و از بازیاش
          هرچند تفکراتت خیلی بچگانست
          قبل پیام دادن اول رو ادبیاتت کار کن که تو سه خط سه تا غلط املایی ندی
          بعدش رو تفکراتت کار کن که همرو دروغگو فرض نکنی
          یه کنسول ارزش دروغگویی نداره 😀

  • دقیقا همون انتقادی که من کردم و یه عده سونی فن بهم حمله کردن خداروشکر دیگه خود کوجیماهم گفت وگرنه با این فن بوی ها باید چکار میکردیم این نسخه ها شیردوش کاته
    #فن-بوی-نباشیم

    • bbb10 گفت:

      کی گفته سی دی مقدسه یا بدون اشتباه سی دی هم اشتباه زیاد زده از منتشر نکردن ویچر رو ps3 تا دروغ تحویل دادن سایبر پانک :)) بعدشم مگه سی دی ارث ماست که میای بدشو جلومون میگی نرو بالا نردبونو مشتی

      • Emad-Martian گفت:

        هدفم از کامنت بالا این بود که بگم Director’s Cut شیردوشی نیست اگه بود
        Deus Ex Human Revolution Director’s Cut تو استیم ۹۲ درصد آمار رضایت نداشت.
        سیدی پراجکت رو مثال زدم چون طرفداراش و خیلیا میگن مشتری مداره.
        نردبون؟ یعنی درست حرف زدن انقدر سخته؟

  • Reason گفت:

    خب حالا بازیشو میسازه شما بازی نکنید، مشکلتون چیه خب مگه جاتونو تنگ کرده؟؟

  • ASHEN ONE گفت:

    شما چیزی به اسم متال گیر سالید بازی کردی؟
    همین آدم بزرگ ترین تاثیر رو در ویدئو گیم گذاشت

    • خودت میگی از اون دوران خیلی وقته میگذره ولی بعد میگی تحول برای نینتندوعه؟؟اگه تحولی هم بوده واسه سال ها میشه…

      • نینتندو همچنان تاثیرگذارترین شرکت در صنعت گیم به حساب میاد شاید انقلابی که سی سال پیش انجام داد رو نبینیم، اما همچنان مکانیک‌های جدید ابداع می‌کنه، نوآوری در راس اهدافش ترسیم شده و در مقایسه با آثار جدید با خلاقیت و نوآوری تحول ایجاد کرده. The Legend of Zelda Breath of the wild در ده سال اخیر مطمئناََ متفاوت‌ترین و تکامل‌بخش‌ترین اثر صنعت گیم هستش. از چه طریق؟ از طریق ارائه ابزار کاوش در محیط بازی.
        این که بازی‌باز چجوری با محیط اطراف خودش ارتباط برقرار کنه و تعامل آزادانه داشته باشه نقطه قوت و نقطه تحولی هستش که به مرور بازی‌های Open World به این سمت خواهند رفت و به نظرم Elden Ring حداقل در مبحثی خاص یکی از این بازی‌ها خواهد بود. به مرور کارگردانان دیگر با پیشرفت تکنولوژی و اضافات جدید، در سبک‌های واقع‌گرایانه به سمت اوپن ورلد زلدایی حرکت خواهند کرد، چون گیمر از همان ابتدا تا به امروز دنبال آزادی است. تحولی که Breath of The Wild ایجاد کرد، این بود که یک زمین بازی با انواع فرصت‌های گیم‌پلی و مکانیک‌های منحصر به فرد رو به ارمغان آورد. botw سعی می کنه کنترل رو به دست بازی‌باز بده تا این که هدایت رو به طراح ماموریت یا کارگردان بازی بده، به عبارتی خدای بازی گیمر هستش تا کارگردان اثر و این یعنی القای حس آزادی. بازی داخل پازل‌ها و راه حل هم نبوغ خاص خودش رو داره. خبری از پازل های تکراری با راه حل های تکراری نیست، بازی‌باز آزادانه راه‌های مختلفی داره برای حل پازل‌ها، از طریق آتش، الکتریسیته یا باد و … این فرم‌های مختلف مثل خمیر بازی در دست بازی‌باز هستش. چنین درجه‌ای از آزادی عمل در گیمپلی داخل هیچ بازی وجود نداشته. این که شما از ابزار حل پازل به عنوان سلاح استفاده کنید و برعکس هم جزو موارد جذاب به حساب میاد. ترکیبی از این آزادی عمل‌ها که در هیچ اثر دیگری به طور جامع وجود ندارن، ما رو به یک نوع جدیدی از OPEN WORLD آزادانه میرسونه که محدودیتی نداره و این یعنی بنچمارک جدید و هدفی جدید برای بقیه سازندگان. میتونم در مورد خلاقیت‌های mario odyssey هم مدت‌ها صحبت کنم، اما botw سطح جدیدی از open world رو ارائه داد و قصد داشتم توضیح بدم چرا همه در مورد بازی هیجان زده بودند و همچنان هستند. اگر داخل یک جمله بخوام کاری که نینتندو در تمام این سال‌ها انجام داده رو توصیف کنم به این جمله می‌رسیم: “تلاش نینتندو همواره قرار دادن بازی‌باز به عنوان کارگردان و عدم تحمیل گیم‌پلی بر او بوده است.” BOTW در مقایسه با بازی‌های ده سال اخیر چیزی جز تحول به حساب نمیاد.

      • ده دقیقه ماریو اودیسه و بعدش بروسر فیوری بازی کن تا معنای تحول رو بفهمی!

عنوان Director's Cut برای Death Stranding مناسب نیست- گیمفا