۵ نکته ضروری که قبل از خرید هر تلویزیونی باید بدانید -گیمفا 
۵ نکته ضروری که قبل از خرید هر تلویزیونی باید بدانید -گیمفا 
۵ نکته ضروری که قبل از خرید هر تلویزیونی باید بدانید -گیمفا 
۵ نکته ضروری که قبل از خرید هر تلویزیونی باید بدانید -گیمفا 

۵ نکته ضروری که قبل از خرید هر تلویزیونی باید بدانید

پست گیمفا
۱۴:۵۶ ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
۵ نکته ضروری که قبل از خرید هر تلویزیونی باید بدانید -گیمفا 

آیا قصد خرید تلویزیون جدیدی دارید؟ اجازه دهید چند نکته مهم در این خصوص بیان کنیم تا به شما هنگام مواجه با دنیای پیچیده تلویزیون‌ها کمک کند. قبل از خرید، نیاز دارید بدانید دقیقا بابت چه چیزی پول پرداخت می‌کنید و چه ویژگی‌هایی برای شما در اولویت است. بنابراین، بیایید با هم نگاهی به دنیای داغ فناوری تلویزیون‌ها بیاندازیم تا ببینیم چه چیزی توجه شما را به خود جلب می‌کند.

آیا خرید تلویزیون ۴K پیشنهاد مناسبی است؟

پس از عادی شدن پنل‌های تخت، رکود شدیدی در فروش تلویزیون به وجود آمد، زیرا مردم خواهان چیز جدیدتری بودند. در ابتدا، تلویزیون‌های ۳D به بازار عرضه شد که به نظر می‌آمد بتواند نظر مردم را به خود جذب کند، ولی در واقعیت این مهم عملی نشد و مردم حاضر به تعویض تلویزیون‌های خود با آن نبودند تا اینکه تلویزیون‌های ۴K به بازار آمد.

این تلویزویون‌ها یک فرمت استاندارد Blue-ray ارائه می‌دهند که به شما این امکان را می‌دهند تا ویدیوهایی با رزولوشن بسیار بالا تماشا کنید. با ۴k امکان پخش محتوا از طریق اینترنت وجود دارد و این بهترین راه برای دریافت محتوا در حال حاضر است.

همچنین لازم به یادآوری است که تلویزیون‌های ۴K با مواد ۱۰۸۰P بسیار عالی عمل می‌کنند، بنابراین با خرید تلویزیون ۴K، ویدیوهایی با کیفیت HD را شگفت‌انگیز خواهید یافت. به یاد داشته باشید اگر به سراغ مجموعه‌ای می‌روید که HDMI 2.0 است (این مجموعه بهترین عملکرد را برای ویدیوهای ۴K دارد) اجازه دهید تا با سرعت ۶۰ fps پخش بشود.

خرید تلویزیون OLED، LCD یا پلاسما، کدام یک؟

سال ۲۰۱۴ را می‌توان تابوت تلویزیون‌های پلاسما در نظر گرفت. آخرین کمپانی که تلویزیون‌هایی با این تکنولوژی تولید می‌کرد، LG بود، که این شرکت نیز در نهایت خط تولید تلویزیون‌های پلاسما را به کل قطع کرد.

گرچه پلاسما مزیت‌های قابل توجهی داشت، ولی در برابر بهبود روزافزون تلویزیون‌های LCD همچون ۴K حرفی جدیدی برای گفتن ندارد؛ زیرا قادر به ارائه چنین رزولوشن بالایی نیست.

OLED تکنولوژی با پتاسیل فراوان است ولی با دو مشکل جدی روبه‌روست. اول آنکه بسیار گران است و دوم، این فناوری آزمایش نشده باقی مانده است. گفته می‌شود که آینده از آن OLED است و دو شرکت سامسونگ و LG شروع به ساختن تلویزیون‌هایی با این فناوری کرده‌اند.

در ساخت تلویزیون‌هایی دارای انحنا، اغلب از پنل‌های OLED استفاده شده است. در حال حاضر تصمیم‌گیری در باره تلویزیون‌های خمیده کمی زود است. زمانی که به تنهایی پای تلویزیون نشسته‌اید، شاید کیفیت تصویر آن را عالی ارزیابی کنید، ولی زمانی‌که با خانواده مشغول تماشای تلویزیون هستید یا در مکانی هستید که تعداد زیادی مردم مشغول تماشای تلویزیون‌اند، ممکن است که تصویر این تلویزیون‌ها خیلی واضح به نظر نرسند.

در حال حاضر، پیشنهاد می‌کنیم هنگام خرید انواع تلویزیون از تکنولایف، حتما تلویزیون‌های LCD بخرید. بحث‌های موجود درباره مزیت‌های LED را نادیده بگیرید، زیرا LED یک فناوری نمایشگر نیست بلکه روشی است برای نمایش LCD. قبلا نمایشگرها از تیوب‌های فلورنست استفاده می‌کردند؛ ولی امروزه از LED-ها (به دلیل بازدهی بالاتر و پتاسیل کنترل بیشتر در کاهش نور پس زمینه) استفاده می‌شود. همه اینها باعث سطح بهتر سیاه می‌شود که همیشه پاشنه آشیل و نقطه ضعف تلویزیون‌های LCD بود.

تلویزیون‌های LCD به سادگی قادر به ارائه رزولوشن ۴K هستند، بنابراین اگر نگاهی کوتاه به آینده داشته باشید خواهید فهمید این تلویزیون‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و البته که نسبت به OLED-ها بسیار ارزان‌اند.

۵ نکته ضروری که قبل از خرید هر تلویزیونی باید بدانید -گیمفا 

تلویزیون‌های هوشمند مرز جدید است

امروزه بیشتر برندهای مطرح، اقدام به تولید تلویزیون‌های هوشمند کرده‌اند. این بدان معناست که شما می‌توانید اپلیکیشن‌هایی از app Store بر روی تلویزیون‌هایی خود دانلود و اجرا کنید تا ویژگی‌های مورد نیازتان را به دستگاه تلویزیون خود اضافه کنید. برای مثال، سامسونگ بازی‌ها، ویژگی‌های رسانه‌های اجتماعی و خدمات درخواستی ویدیویی را برای تلویزیون‌های هوشمند خود ارائه می‌دهد.

بین آنچه هر سازنده ارائه می‌دهد، یک دنیا تفاوت وجود دارد، بنابراین شما باید بدانید دقیقا به چه چیزی نیاز دارید تا بتوانید هنگام خرید تلویزیون بهترین انتخاب را داشته باشید.

برخی از تلویزیون‌ها، به دوربین مجهزند، بنابراین می‌توانید از طریق برنامه اسکایپ با دوستان و خانواده خود از سراسر جهان ارتباط برقرار کنید. این ویژگی، یکی از بهترین ویژگی‌های تلویزیون‌های هوشمند است.

Freeview HD or Freesat HD ؟

برای ورود کانال‌های HD به خانه‌هایتان دو راه وجود دارد: Freeview و Freesat. Freeview از آنتن‌های سنتی استفاده می‌کند و Freesat از دیش ماهواره.

اگر از دیش‌های Sky استفاده می‌کنید، می‌توانید به سادگی با تلویزیون‌های Freesat به بسیاری از کانال‌های رایگان دسترسی داشته باشید. به یاد داشته باشید اگر هدفتان از خرید تلویزیون Freesat، استفاده از دیش Sky است، ممکن است نیاز داشته باشید تا از دیش خود یک کابل به تلویزیون متصل کنید. اینکار بسیار ساده است و یک نصاب ماهواره نیز می‌تواند آن را انجام دهد.

به طور کلی، Freesat ظرفیت بالقوه بیشتری دارد، بنابراین اگر می‌خواهید به طیف گسترده‌ای از کانال‌ها با رزولوشن بهتر دسترسی داشته باشید، این سیستم برای شما انتخاب خوبی خواهد بود.

اگر دیش ندارید و مکان شما در جایی است که سیگنال‌های Freeview به اندازه کافی قوی نیستند، ساده‌ترین راه نصب یک دیش خواهد بود.

خرید بهترین تلویزیون با توجه به نیازهای خود

ورودی‌های HDMI ضروری است و شما نیاز دارید تا درباره آنچه به تلویزیونتان وصل می‌کنید، فکر کنید. اگر از دیش استفاده می‌کنید، احتمالا یک جفت کنسول و چند دستگاه دیگر با ۵ سوکت HDMI دارید. این مساله می‌تواند مهم‌ترین نیاز شما باشد که هنگام انتخاب تلویزیون باید مد نظر قرار گیرد. البته، رسیورهای AV چیزهای بیشتری ارائه می‌دهند و شما همیشه می‌توانید اداپتورهایی با ورودهای تقسیم شده بخرید؛ ولی اینکار کمی احمقانه به نظر می‌رسد. بنابراین بهتر است قبل از اقدام به خرید تلویزیون، درباره آنچه قرار است به تلویزیونتان وصل شود، توجه کنید.

۵ نکته ضروری که قبل از خرید هر تلویزیونی باید بدانید -گیمفا 

به اندازه و سایز تلویزیون مورد نیازتان توجه کنید. حتی اتاق‌های کوچک نیز می‌توانند از تلویزیون بزرگ HD  استفاده کنند. ولی بیشتر افراد نمی‌خواهند تمامی فضای اتاقشان توسط تلویزیون بزرگ اشغال شود. بنابراین ابتدا اندازه بگیرید. برای اینکه متوجه شوید چه سایزی از تلویزیون برای اتاقتان مناسب است، چند برگه A4 بردارید و با آن سایز تلویزیون را بسازید تا ایده بهتری از فضای مورد نیاز داشته باشید.

نکته دیگر هنگام خرید تلویزیون این است که به کیفیت صدا توجه کنید. شما برای تلویزیون جدید، پول زیادی صرف می‌کنید، بنابراین قبل از خرید، به صدای آن در مغازه به خوبی گوش دهید. تلویزیون‌های صفحه تخت، اغلب اسپیکرهای مخفی دارند، بنابراین می‌تواند صدایشان ضعیف باشد. بدترین سناریو این است که شاید مجبور شوید یک soundbar  یا سیستم صوتی فراگیر به آن وصل کنید. فراموش نکنید صدا درست به اندازه تصویر مهم است و شما هنگام خرید باید هر دو این فاکتورها را مد نظر داشته باشید. اگر عاشق فیلم یا بازی هستید، باید به صدا بیشتر توجه کنید. چون ممکن است انفجار صدا، باعث از کار انداختن اسپیکرهای تلویزیونتان شود.

سخن آخر

تمامی موارد گفته شده در بالا را در نظر بگیرید. قبل از خرید تلویزیون حتما درباره آن تحقیق کنید و درباره نقاط قوت و ضعف مدلی که خواهان خرید آن هستید، با دقت مطالعه کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۵ نکته ضروری که قبل از خرید هر تلویزیونی باید بدانید -گیمفا 
۵ نکته ضروری که قبل از خرید هر تلویزیونی باید بدانید -گیمفا 
۵ نکته ضروری که قبل از خرید هر تلویزیونی باید بدانید -گیمفا 
۵ نکته ضروری که قبل از خرید هر تلویزیونی باید بدانید -گیمفا 
۵ نکته ضروری که قبل از خرید هر تلویزیونی باید بدانید -گیمفا 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • mo1234 گفت:

    مهمترین نکتش که پولشه و ما نداریم رو نگفتین با سپاس :-/

  • Good look گفت:

    من شخصاnano86,90 مد نظرم از نظر اقتصادی البته برای گیم نه تماشای برنامه تلویزون

    • john117 گفت:

      سونی x9000j فکر کنم ۲۴ تومن باشه کمترین قیمت برای یه پرچمدار با کیفیت یه سروگردن از تلویزیون های همرده بالاتره
      البته من سال گذشته x 9000h گرفتم فوق محشره ولی سونی گفته بود allm و vrr داره ولی بعد معلوم شد دروغ گفتن هنوزم زیر بار نمیرن میگن تو آبدیت میاد ولی cpu کشش رو نداره
      اومندن x9000jرو زدن بجاش روده راست تو شکم سونی نیست(با تمام این اوصاف واقعا یه شاهکاره این رده از تیوی های سونی)

      • Good look گفت:

        Nano90 همرو داره وhdmi2.۱ حتیnano86 تمام گزینه های که گفتی داره مقایسه باq70tدر یوتوپ که دو تلوزیون کنار هم با بازی گاست سوشیما تست میکردن تصویر عالی داشت حتی صدا پخش شده اما قیمتnanoکجاq70 کجاnano90میتونی۲۲تا۲۴بگیریnano86 بین۱۹تا۲۲اماq70t25به بالا یا همین
        که گفتی سونی۲۴میلیون،وقتی nano ها همه گزینهای گیمینگ ب قیمت پایین داره چرا برم تلوزیون سونی به اسم هم چی داره رو با۲۴میلیون بگیرم

  • old gamer b گفت:

    بنده خدا تلویزیون ۸K هم خیلی وقته اومده الان دیگه باید ۱۶K بیاد کم کم . OLD که خیلی قدیمیه حتی QOLD هم قدیمی شده دیگه!!

  • All Alone گفت:

    تلویزیون های oled هنوز پیکس سوختگی دارن یا نه ؟

    • Oldman1973 گفت:

      درود بله این مشکل باهاشون هست خصوصا اگه یه تصویر ثابت مثل لوگوی شبکه یا تو بازی مثل مپ باشه خیلی سریع این اتفاق میفته کیفیت تصویرoledعالیه ولی نقطه ضعفش همین مساله هست

    • بله متاسفانه تلویزیون های اولد با وجود داشتن مشکلاتی همچون احتباس تصویر و سوختن پنل جز تلویزیون های ماندگار و با طول عمر بالا به شمار نمی ایند
      پیشنهاد من هم تلوزیون x9500h یا همون x950h سونی می باشد که هم طول عمر بالایی دارند و هم از لحاظ کیفیت جزو شاهکار های سونی می باشد
      برای مقایسه بین تلوزیون ها من سایت زیر را پیشنهاد می دهم
      و مقایسه تلوزیون ۲۰۲۱ ال جی c1 با پنل oled
      و سونی x9500h با پنل va
      https://www.rtings.com/tv/tools/compare/sony-x950h-vs-lg-c1-oled/1777/21421?usage=11&threshold=0.10

  • TekkenGod گفت:

    اگه به فکر تهیه کنسولهای نسل نهمید بهتره به فکر تلویزیونهایی باشین که hdmi 2.1 دارن و میتونن ۴k 120hz ارائه بدن .
    نکته دیگه اینکه تو ایران باید چند برابر قیمت واقعی تلویزیون پول بدین . مخصوصا در سایزهای بالاتر .
    تو کشورهای همسایه با پول یه تی وی ۴۰ اینچ اچ دی میتونین ۷۵ فورکی بخرین .
    به بهونه حمایت از مونتاژ داخلی و چینی واردات رو ممنوع میکنن بعد همون جنسهای ارزون و بی کیفیت رو با قیمتهایی نزدیک به برندهای برتر ممنوعه به ملت قالب میکنن. یعنی حساب کن اول میگن ال جی و سامسونگ ممنوع . بعد به خاطر ممنوعیت قیمتشون میشه چند برابر . بعد جنسای بنجل مونتاژی که قیمتهای واقعیشون خیلی خیلی پایینتره رو میارن همقیمت با اون ال جی و سامسونگی که به واسطه ممنوعیت قیمتش رفته بالا به فروش میرسونن.
    مظلوم گیمر ایرانی

۵ نکته ضروری که قبل از خرید هر تلویزیونی باید بدانید -گیمفا