چرا حذف بخش داستانی بازی Battlefield 2042 تصمیم درستی است  
چرا حذف بخش داستانی بازی Battlefield 2042 تصمیم درستی است  
چرا حذف بخش داستانی بازی Battlefield 2042 تصمیم درستی است  
چرا حذف بخش داستانی بازی Battlefield 2042 تصمیم درستی است  
چرا حذف بخش داستانی بازی Battlefield 2042 تصمیم درستی است  
چرا حذف بخش داستانی بازی Battlefield 2042 تصمیم درستی است  

تمرکز بر روی نقاط قوت؛ چرا حذف بخش داستانی از بازی Battlefield 2042 تصمیم درستی است

آرش بوالحسنی
۱۷:۳۱ ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
چرا حذف بخش داستانی بازی Battlefield 2042 تصمیم درستی است  

اگر از Bad Company 2 فاکتور بگیریم، Battlefield هیچ‌گاه در ارائه‌ی بخش‌های داستانی چندان تحسین برانگیز نبوده است. الکترونیک آرتس (Electronic Arts) با بازی Battlefield 3 سعی داشت تا به سبک Call of Duty یک بخش داستانی سرعتی و سینماتیک را ارائه دهد. جایی که اکشن پر زرق و برق جایگزین جنگاوری واقع‌گرایانه می‌شود. با این حال مواردی مثل گان‌پلی، ریتم و فاکتورهای دیگر مانع رسیدن به این مهم شدند. البته Battlefield 3 نسبت به Battlefield 4 بخش داستانی بسیار بهتری داشت. Battlefield 1 و Battlefield 5 هم روایت سنتی سری را با بخشی به نام War Stories عوض کردند. War Stories بیشتر از یک بخش داستانی واقعی، حکم بخشی آموزشی برای حالت چندنفره را داشت.

نتیجه‌ این است که Battlefield معمولا در طراحی یک بخش داستانی مستحکم و با کیفیت شکست خورده است. حال با بازی Battlefield 2042، دایس (DICE) کاملا بی‌خیال ارائه‌ی یک بخش داستانی شده است. واکنش‌ها به اعلام این خبر دوگانه بوده است. برخی از حذف یک بخش جدا از هرج و مرج حالت چندنفره ناراضی هستند، در حالی که عده‌ای حضور یک بخش داستانی را آسیب‌زننده به حالت چندنفره می‌دانند. من متعلق به دسته‌ی دوم هستم. حتی اگر طرفدار حضور بخش‌های داستانی در بازی‌های مشابه باشم، اما وقتی صحبت از Battlefield می‌شود، باید تنها بر روی حالت چندنفره تمرکز کرد.

بازی battlefield

حذف کامل بخش داستانی در Battlefield 2042 باعث به وجود آمدن اختلاف میان هواداران این فرنچایز شده است. اگر از من بپرسید، تمرکز بر روی نقطه‌ی قوت اصلی این سری تصمیمی کاملا عاقلانه است.

وقتی با دوستانم در مورد Battlefield صحبت می‌کنم، کمتر حرف از بخش داستانی و روایت بازی به میان می‌آید. در عوض بیشتر صحبت از حالت چندنفره‌ی دیوانه‌وار بازی و هرج و مرج موجود در آن است. سری Battlefield همیشه در زمینه‌ی آنلاین موفق به ارائه‌ی فرمولی شده که تا به امروز منحصر به فرد مانده است. ریتم سریع Rush یا اتفاقات غیر منتظره در Conquest، همه نتیجه‌ی خلق یک سیستم چندنفره‌ی کارآمد هستند. شوترهای زیادی در سال‌های اخیر به دنبال تکرار این موفقیت بوده‌اند، اما هیچ‌کدام به بهترین لحظات Battlefield نمی‌رسند.

نقطه‌ی قوت یک بازی Battlefield

خبر خوب این است که ظاهرا دایس با Battlefield 2042 به نقطه‌ی قوت اصلی خود پی برده است. لحظات حماسی نسخه‌های گذشته به سکانس‌های اصلی تریلر معرفی بازی تبدیل شدند. یکی از ماندگارترین نماهای تریلر معرفی، بیرون پریدن یک خلبان از هواپیما، نابود کردن هواپیمای حریف با یک راکت لانچر و سپس بازگشتن به هواپیمای خود بود. البته این سکانس از نظر منطقی کاملا احمقانه بوده و با قوانین فیزیک جور نیست. اما چه کسی در حالت چندنفره‌ی بازی Battlefield به دنبال منطق است؟ این لحظات دیوانه‌وار همان چیزی هستند که Battlefield را به یکی از محبوب‌ترین شوترهای جهان تبدیل کرده‌اند. گیم‌پلی Battlefield 2042 صرفا بر روی سرگرمی تمرکز کرده است. حذف بخش داستانی هم به این مهم کمک می‌کند.

battlefield 2042

به نظر می‌رسد که Battlefield 2042 کاملا بی‌خیال منطق شده و در عوض سعی در ارائه‌ی یک بخش چندنفره‌ی کاملا سرگرم‌کننده دارد. مسئله‌ای که در تریلر معرفی و گیم‌پلی بازی به وضوح قابل مشاهده است.

با توجه به تکه‌هایی که از گیم‌پلی Battlefield 2042 دیده‌ایم، دایس تصمیم گرفته تا فرمول چندنفره‌ی خود را با یک سری ویژگی جدید گسترش دهد. ویژگی‌هایی که به رفع برخی از مشکلات بزرگ و تاریخی این سری کمک می‌کنند. شما حالا می‌توانید سلاح‌های خود را در میانه‌ی یک بازی شخصی‌سازی کنید. کلاس‌ها هم بسیار منعطف‌تر بوده و دیگر در چند دسته‌ی محدود قرار نمی‌گیرند. وسایل نقلیه هم حالا در هر لحظه قابل احضار خواهند بود. محدودیت در احضار وسایل نقلیه باعث شده بود تا بسیاری نتوانند از بهترین اسباب بازی‌های موجود در Battlefield استفاده کنند. این تغییرات می‌تواند بدون خراب کردن احساس تنش در میدان جنگ، به جذاب‌تر شدن گیم‌پلی کمک کنند.

روایت چندنفره

به نظر می‌رسد که Battlefield 2042 بازگشتی به اصول سری Battlefield است. قربانی کردن یک بخش داستانی معمولی برای رسیدن به این مهم کاملا قابل قبول است. اگر شدیدا به دنبال داستان در Battlefield هستید، ۲۰۴۲ سعی خواهد کرد تا از طریق بخش چندنفره روایتی را ارائه دهد. به نظرم این مهم مانند بازی Titanfall خواهد بود. یعنی سکانسی در میانه‌ی بازی رخ خواهد داد و تا حدی تخریب پیش رو را توضیح می‌دهد. البته Titanfall هم چندان در این کار موفق نبود. ضمن اینکه طبیعت غیر قابل پیش‌بینی Battlefield، کار را برای دایس دشوارتر می‌کند. هم‌چنین گیم‌پلی Battlefield در تضاد با ظاهر جدی آن قرار می‌گیرد و در طول بازی شاهد هزاران اتفاق غیرمنطقی هستیم.

بیوم

البته حذف بخش داستانی به معنای عدم وجود داستان نیست. Battlefield 2042 هنوز هم شامل روایتی از آینده‌ی جنگ و وضعیت جهان در سال ۲۰۴۲ می‌شود.

حتی اگر این سبک روایت از سوی دایس نتیجه‌ی خوبی در بر نداشته باشد، آن را به یک بخش داستانی سنتی ترجیح می‌دهم. چرا؟ خب برای ساخت یک بخش داستانی حتی به کوتاهی War Stories، نیازمند منابع و زمان زیادی است. بخش داستانی ظاهر بسیار زیباتری از حالت چندنفره داشته و برای طراحی جزئیات آن باید زمان زیادی را صرف کرد. این منابع می‌توانند صرف بخش آنلاین بازی شوند. تصور کنید اگر Battlefield 2042 فاقد مشکلات فنی افتضاح Battlefield 4 و Battlefield 5 در زمان عرضه باشد. چند سالی می‌شود که این سری نتوانسته من را مثل روزهای Bad Company 2 جذب خود کند. با این حال به نظر می‌رسد که Battlefield 2042 با قرار دادن تخم مرغ‌هایش در یک سبد، پتانسیل تبدیل شدن به یکی از بهترین‌های سری را دارد.

سخن پایانی

زمان مشخص خواهد کرد که مدل سرویس-محور با تمرکز بر روی بتل پس‌ها و به‌روزرسانی‌های متوالی برای این سری چگونه خواهد بود. اما پتانسیل Battlefield 2042 از همین حالا بسیار واضح است. با توجه به تمرکز جدید دایس و رها کردن بخش تک‌نفره، امیدوارم که این استودیو موفق به خلق یکی از بهترین شوترهای چندنفره در سالیان اخیر شود. به نظرم در چند سال اخیر چندین فاکتور از رسیدن Battlefield به حداکثر پتانسیل خود جلوگیری کرده‌اند. بخش‌های داستانی اجباری یکی از آن‌هاست. اگر به دنبال یک شوتر با بخش داستانی با کیفیت هستید، می‌توانید سری به Titanfall 2 یا Doom Eternal بزنید. کسی منکر جذابیت آن بازی‌ها نمی‌شود. اتفاقا معتقدم که باید از چنین عناوینی حمایت کرد. اما وقتی صحبت از Battlefield می‌شود، فقط یک چیز باید مورد توجه باشد: ارائه‌ی یک بخش آنلاین جذاب.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

چرا حذف بخش داستانی بازی Battlefield 2042 تصمیم درستی است  
چرا حذف بخش داستانی بازی Battlefield 2042 تصمیم درستی است  
چرا حذف بخش داستانی بازی Battlefield 2042 تصمیم درستی است  
چرا حذف بخش داستانی بازی Battlefield 2042 تصمیم درستی است  
چرا حذف بخش داستانی بازی Battlefield 2042 تصمیم درستی است  
چرا حذف بخش داستانی بازی Battlefield 2042 تصمیم درستی است  
چرا حذف بخش داستانی بازی Battlefield 2042 تصمیم درستی است  
چرا حذف بخش داستانی بازی Battlefield 2042 تصمیم درستی است  

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • say2731 گفت:

    سلام
    من به شخصه به بخش داستانی علاقه دارم .بخش آنلاین هم جذابیت های خودشو داره البته با پینگ بیست نه با پینگ صد پنجاه بتلفیلد کلا نتوسته بخش داستانی جذابی رو درست کنه (نظر شخصی)
    و شاید دلیل حذف بخش داستانی عدم توانایی سازنده در تولید یک بخش داستانی جذاب بوده

    • آرین گفت:

      سلام
      دیگه چون نتونستند، قیدش رو زدند.

    • gamegood گفت:

      بنظر من بازیهای آنلاین و مولتی پلیر داره صنعت گیم رو نابود میکنه. چون داستان و موزیک و صدا و گرافیک و گیم پلی متنوع و پر از معما داره به فراموشی سپرده میشه یه روزی بادوستام شاهکارهایی مثل آنچارتد و گاداف وار یا رزیدنت اویل ۴ بازی میکردیم و چقدر لذت میبردیم حالا اکثر دوستام یا فورتنایت یا بتل یا رینبو یا کال آف آنلاین اصلا ps4 دارند ولی آنچارتد۴ و گاد ۲۰۱۸ رو نرفتند! کم کم پشت سر بازی آنلاین لوت باکس و آنلاین شدن اجباری بازیهای داستانی و اکانت زدن هم میاد که یک سم مهلک هستش

      • ghost.007 گفت:

        حرفت نسبتا درسته اما وقتی استقبال از بازی های آنلاین بیشتره شرکتا هم بیشتر بازی آنلاین میسازن و ضمنا بازی های آنلاین بازی های خوبین اما ما ایرانیا چون اکثرا تنهایی بازی میکنیم هیچوقت کامل لذت آنلاین بازی کردن رو نمی‌فهمیم برا همین اکثرا ما ایرانیا از این بازی ها بدمون میاد مثلاً همین بتل که حرفش شد شما ۳ ۴ تا رفیق داشته باشی که یک اسکواد کامل تشکیل بدین بری بازی کنی اینقدر لذت میبری که حاضر نیستی بیای بیرون از بازی
        پس نمیشه گفت کلا بازی های آنلاین بدن ما تو کشورمون با توجه به تحریما قیمت بازیا و پینگ اینترنت هیچوقت مثه آدم نمی‌تونیم یک بازی آنلاین با خیال راحت بزنیم وگرنه بازی های خوبین

    • ghost.007 گفت:

      عدم توانایی؟ فکر نمیکنم چون شاید یک داستان سرایی عادی و خوب اونقدر کار سختی نباشه اما دایس هیچوقت دنبالش نبوده تمرکزی هم روش نداشته و علت خرید bf توسط مردم بیشتر بخاطر مولتیش بوده تا داستانی. کالاف هم الان داره به همون سمت می‌ره دیگه خیلی وقته نتونسته یک داستان با کیفیت مثل نسخه های خیلی قدیمش بده (در مقایسه با شاهکاری مثل mw MW2 bo1 BO2). چرا؟ چون تمرکزش رو از داستان کم کرده و رو مولتی اضافه کرده. بتل و کالاف همیشه بعد از عرضه، از بازی پشتیبانی میکردن اما هیچوقت بخاطر نمیارم dlc داستانی اضافه کرده باشن فقط dlc مولتی میدادن پس نشون میده هردو شرکت بیشتر مولتی رو ترجیح میدن چون مخاطب بیشتری داره و خیلیا مطمئنم اصن کالاف و بتل میگیرن و ۱ مرحله داستانی هم نمیرن فقط مولتی بازی می‌کنن پس شرکتا هم وقتی چنین بازخوردی میبینن بیشتر به مولتی متمرکز میشن تا داستانی

  • soroush گفت:

    بازی بتلفیلد هیچوقت داستان درست و حسابی مثل رقیبش کالاف نداشته و فکرم نکنم کسایی که این بازی رو به صورت اورجینال میخرن اصلا دنبال بخش تکنفره برن
    درکل تصمیم خوبی بود البته ۷۰ دلار بودنش بده 😐

  • آرش گفت:

    من نمیدونم ما ایرانیا مشکلمون چیه. تحمیل کردن عقاید و نظرات خودمونو دوست داریم. اونایی ک میگن بخش داستانیش ضعیفه. یبار زمان بزارن برن بد کمپانیا۱و۲رو بازی کنن یا همین ۳و۴ از نظر گرافیک ک همیشه چند سرو گردن بالاتر از سری کالاف بوده و هست گیم پلی هم همیشه بدون نقص روان. حالا چون ما با داستاناشون مشکل داریم بهش میگیم عخه. واقعن ک

  • من توی تمام بتلفیلد ها از بتلفیلد بد کمپانی ۲ به بعد پلی تایم بسیار بالایی دارم و الان حدود ۱۰ سال هست روزانه حداقل ۱الی۲ساعت به صورت آنلاین بتلفیلد بازی میکنم و تنها نسخه ی بدکمپانی ۲ و بتلفیلد ۳ و ۴ رو اونم فقط ۱ بار بخش کمپینشون رو تموم کردم و نسخه ی V فقط اپیزود Last Tiger فقط بخاطر اسکین تانک Tiger که باید طی کمپین آنلاکش کنی برای آنلاین رو بازی کردم و دیگر هیچ.به نظرم اگر این تصمیم باعث بشه مپ های بیشتر و بهتری برای آنلاین طراحی بشه و کیفیت بخش آنلاین بره بالا ارزش داره چون بتلفیلد رو کسی بخاطر کمپینش نمیشناسه.

  • john117 گفت:

    جناب بولحسنی کاملا مخالفم بخش داستانی بتلفیلد با اینکه همیشه کوتاه بوده برای خیلیا اولویت بوده و هست
    اینقدر تو بازیای آنلاین چیتر زیاد شده که واقعا ِلذتی که نداره به کنار اعصابخورد کن هم هست

  • MAXDI گفت:

    من خودم بتلفیلد ۴ و ۱ رو تا بالاترین لول بالا بردم ولی بخش داستانیشون رو تموم نکردم، به نظرم بهترین تصمیم بود برای سری، از طرفی امیدوارم ea مدال آف آنررو با یه تجربه ی داستانی عالی دوباره زنده کنه.

  • مشکل تمام آنلاینش نیست مشکل قیمتشه

  • RushFactor گفت:

    بر عکس نظر شما اگر بازی بخش داستانی نداشته باشه شکست سخت تری خواهد خورد و اینکه باید بازی رو فری to پلی بده بنظرتون اینکار رو میکنه ؟؟ مطمعنا خیر . با این شرایط گیمرهایی مثل من که از بازی های آنلاین متنفریم از این بازی حمایت نخواهیم کرد .

  • آرین گفت:

    سلام
    دوست ندارند بسازند، احتیاجی هم ندارند.

  • LORDOFWAR1313 گفت:

    من خودم طرفدار بتلفیدم البته بیشتر بخاطر گیم‌پلی و گرافیک فوق العاده همه نسخه هاش
    ولی اینکه این بازی هیچوقت اونقدر داستان قوی ای تحویل گیمر نداده
    ولی بنظر من اینکه تو نسخه جدید بخش داستانی حذف شده باعث میشه موفقیت این نسخه بیشتر از نسخه های قبل باشه بنظر من

  • Armin گفت:

    به نظر من بازی ها با بخش داستانیشون شخصیت پیدا میکنن که بهتره تحت هیچ شرایطی حذف نشه.

    • شخصیت هر بازی به رویکردی بر می گرده که انتخاب می‌کنه نه بخش داستانی. شخصیت هر بازی با نقاط قوت شکل می‌گیره که نقطه قوت battlefield از دیدگاه جهانی بخش چندنفره هستش، یه سر به کامیونیتی ها چه در ردیت چه در ریست ارا و … بزنید متوجه میشین که در اکثر رای گیری ها بالای ۹۵ درصد با نبود بخش داستانی مشکلی ندارن یا موافق هستن. bf 1 مورد استقبال شدید گیمرها قرار گرفت و بخش داستانی تنها حکم یک بخش تمرینی رو داشت.

  • SOAD2282 گفت:

    سلام… من از موقعی که یادم میاد. اون چیزی که بتلفیلد رو با بازی های شوتر دیگه از قبیل کالاف و مدال آف هانر و امثالش متمایز می‌کرد و در اصل نقطه ی قوتش بود. بخش مولتی پلیر اون بود… من خودم به شخصه هیچوقت یادم نمیاد که مثلا با دوستان وقتی که داشتیم بحث میکردیم. فلان سکانس احساسی در داستان بتلفیلد رو توضیح داده باشیم. درحالیکه اینکار رو بار ها برای بخش داستانی کالاف میکردیم…. و همیشه اگر بحث درباره ی بتلفیلد بوده.درباره ی اتفاقات عجیب و غریب و هیجان انگیز مولتی پلیرش بوده. برای همین من خودم معتقدم EA بهترین راه رو انتخاب کرده. البته نمیدونم که قراره بازی چطوری در بیاد….. در کل من خودم منتظر کنفرانس EA play live هستم که تا دو سه هفته دیگه برگزار میشه و امیدوارم که اطلاعات خیلی کامل تری از بتلفیلد بدن…. تا بتونم تصمیم بگیرم که پیش خریدش کنم یا نه

  • به نظرم باید جدا از این بازی یه بازی دیگه هم بسازند که فقط بخش داستانی داشته باشه یه کمپین ۶-۷ ساخته خوبه

چرا حذف بخش داستانی بازی Battlefield 2042 تصمیم درستی است