بازی Halo Infinite و آنالیز عدم نمایش بخش داستانی - گیمفا 
بازی Halo Infinite و آنالیز عدم نمایش بخش داستانی - گیمفا 
بازی Halo Infinite و آنالیز عدم نمایش بخش داستانی - گیمفا 
بازی Halo Infinite و آنالیز عدم نمایش بخش داستانی - گیمفا 
بازی Halo Infinite و آنالیز عدم نمایش بخش داستانی - گیمفا 
بازی Halo Infinite و آنالیز عدم نمایش بخش داستانی - گیمفا 

چرا مایکروسافت برای نمایش بخش داستانی Halo Infinite تا این حد محتاطانه عمل می‌کند؟

محمدمهدی روح‌الامینی
۲۰:۳۰ ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
بازی Halo Infinite و آنالیز عدم نمایش بخش داستانی - گیمفا 

اینگونه که تا الان شاهد آن بوده‌ایم، مایکروسافت در زمینه‌ی نشان دادن جزئیات و بخش داستانی بازی Halo Infinite به شدت محتاطانه و به نوعی قطره چکانی عمل می‌کند. به نظر می‌رسد که احتمالا مشکلات و یا شاید ضعف‌هایی در این زمینه وجود دارد. در ادامه برای بررسی این مورد با گیمفا همراه باشید.

بازی Halo Infinite به نوعی پرچمدار انحصاری‌های مایکروسافت و ایکس‌باکس به حساب می‌رود و از آنجایی که بعد از گذشت شش سال از انتشار آخرین نسخه‌ی این سری، یک تازه وارد به این مجموعه محسوب می‌شود، می‌توان آن را مهم‌ترین و در حقیقت محوری‌ترین بازی در دست توسعه‌ی ایکس‌باکس دانست که خوب یا بد بودن آن تاثیری به شدت بزرگ بر مسیر ایکس‌باکس خواهد گذاشت. همچنین می‌توان گفت که تقریبا همه این مورد را قبول دارند که این بازی با نمایش حقیقتا ضعیفی که در مراسم رونمایی از خود به جای گذاشت، اعتماد نسبت به ایکس‌باکس را کاهش داد و همین مورد باعث شد تا مایکروسافت زمان بیشتری بخرد و توسعه‌ی این عنوان را طولانی‌تر نماید.

لازم به ذکر است که به جز چند به‌روزرسانی نسبتا کوچک در وب سایت رسمی این بازی از روند توسعه‌ی آن و برخی از صحبت‌های جوزف استاتن (Joseph Staten)، از پیشکسوتان روند توسعه‌ی این بازی و کارگردان این اثر در دست ساخت، از زمانی که تاریخ انتشار بازی به تعویق افتاد، توسعه‌ی Halo Infinite به شدت بی سر و صدا به خود ادامه داده و جزئیات زیادی از آن منتشر نشده است. به شخصه به شدت امیدوار بودم که این رویه در مراسم E3 2021 تغییر کند. البته باید گفت که حقیقتا مراسم مایکروسافت و رونمایی از بازی‌های جدید و همچنین نشان دادن بخش‌های از گیم‌پلی چند نفره و کات‌سین‌های Halo Infinite در طول E3 2021 اتفاق خوبی بود و به مراسم جان تازه‌ای بخشید. با این همه از آنجایی که خود من (و احتمالا بسیاری از شما خوانندگان عزیز) منتظر رونمایی از کمپین و بخش داستانی این اثر بودم و انتظار مواردی حماسی‌تر را داشتم، این نمایش از عنوان Halo Infinite در عین لذت بخش بودن، برای من راضی کننده نبود و باید بگویم که در واقع انتظار بیشتری داشتم.

بازی Halo Infinite و آنالیز عدم نمایش بخش داستانی - گیمفا 

بگذارید اینطور بگویم که به شخصه از همان ابتدای انتشار این سری محبوب از طرفداران پر و پا قرص آن بوده‌ام و هستم. سه گانه‌ی اصلی این سری چنان تاثیری بر تجربه‌ی بازی‌های ویدیویی من گذاشت و برایم آنچنان لذت بخش بود که دیگر چنین حسی را نسبت به هیچ بازی دیگری نداشتم. با اینکه استودیوی ۳۴۳ اینداستریز که بعد از استودیوی بانجی (Bungie) توسعه‌ی این سری را به دست گرفت، هیچگاه نتوانست تا آن حس فوق العاده‌ی سه گانه‌ی اول این مجموعه را باز بیافریند، اما از حق نگذریم ۳۴۳ اینداستریز در واقع توانست تا با بهبودهای بسیار زیادی که در این سری چه به لحاظ فنی و چه به لحاظ گیم‌پلی و گرافیک پدید آورد، این مجموعه را به سطحی بالاتر از گذشته برساند. با این همه، هنوز که هنوز است حتی با در نظر گرفتن تمام ارتقاهای فنی و گرافیکی و مکانیک‌های جدیدی که اضافه شده‌اند، جای خالی یک حس حماسی و فوق العاده‌ی دیگر در این سری بیش از پیش حس می‌شود. حتی خود استودیوی بانجی نیز نتوانست تا چیزی را که با Halo ارائه کرد در بازی‌های بعدی خودش مانند Destiny ارائه دهد و در این زمینه با وجود تلاش‌های بسیار ناکام ماند.

حال باید گفت که حقیقتا عنوان در دست توسعه‌ی Halo Infinite امکان و پتانسیل ارائه‌ی همان حس قدیمی و فوق العاده را دارد، اما این مورد تنها در صورتی است که کمپین داستانی موفقی را ارائه دهد. در حال حاضر باید گفت که تقریبا به اندازه‌ی کافی بخش داستانی این بازی را ندیده‌ام تا اطمینان حاصل کنم که محصول نهایی در این زمینه پس از ۶ سال بالاخره سربلند بیرون خواهد آمد. نمایش‌هایی که از گیم‌پلی این بازی منتشر شد به خوبی نشان می‌داد که ترکیب مکانیک جهان باز بودن محیط و گیم‌پلی مبتنی بر سبک شوتر توانسته تا ترکیبی سرعتی و هیجان انگیز را به وجود آورد و نمایش‌های E3 2021 از بخش چند نفره‌ی آن نیز نوید بخش یک گیم‌پلی هیجان انگیز بود. هر چند که در همان ابتدا به دلیل جلوه‌های بصری ضعیف و بازخورد منفی طرفداران، تاریخ انتشار این عنوان تاخیر خورد، اما بالاخره به نظر می‌رسد که به زودی این عنوان را تجربه خواهیم کرد. با این همه، هنوز بخش داستانی آن نگران کننده است و نمی‌توان از آن مطمئن و آسوده خاطر بود.

البته شاید مایکروسافت از ترس اینکه بازی هنوز جای کار بیشتری دارد و اینکه ممکن است هواداران ناامید شوند از قصد اجازه‌ی رونمایی از بخش داستانی این اثر را نداده است و قصد دارد تا بعد از اینکه همه چیز به حد کمال و مطلوب مورد نظرش رسید، از بخش داستانی بازی رونمایی کند. همه‌ی ما بدون شک موافق هستیم که این یک بازی از سری Halo است و این بدان معنی است که آبروی مایکروسافت و ایکس‌باکس بدان وابسته است. هر چند، با نمایش‌هایی که از این عنوان منتشر شد، تقریبا از سرگرم کننده بودن بازی مطمئن هستیم و می‌دانیم این عنوان بدون شک حداقل اثری در سطح خوب یا بسیار خوب خواهد شد. با این همه، لقب خوب برای این بازی کافی نیست و به نظرم باید شاهکار باشد. چرا که لیاقت سری Halo که از بهترین تجربه‌های زندگی هر بازی‌باز است، کلمه‌ی شاهکار است. همچنین باید گفت که می‌توان این اتفاق را از یک منظر دیگر دید. ممکن است که مایکروسافت از بخش داستانی و کیفیت بالای Halo Infinite مطمئن باشد و به همین دلیل قصد دارد تا طرفداران را تشنه نگه دارد و در زمان انتشار، عطش آن‌ها را با یک نمره‌ی بسیار عالی و داستانی حماسی سیراب نماید. هر چند که به شخصه این احتمال را بعید می‌دانم، اما چنین چیزی به هر حال ممکن است.

بررسی عنوان halo infinite

از نظر روایت کلی، تا اینجا ما می‌دانیم که بازی Halo Infinite در حقیقت از نقطه‌ای آغاز می‌شود که در نسخه‌ی Guardians بدان پرداخته شده بود و در عین حال دشمنانی را معرفی می‌کند که برای اولین بار در Halo Wars 2 ظاهر شدند و با آن‌ها مواجه شدیم. اینطور که به نظر می‌رسد مسئله‌ی اصلی بازی درباره‌ی نفوذ و خیانت است که دشمنی‌هایی را در طول داستان موجب خواهد شد. همچنین اینگونه که به نظر می‌آید این عنوان قصد دارد تا از المان‌های عناوین سرویس محور نیز بهره‌ ببرد. احتمال می‌رود که بازی به لحاظ داستانی و حتی بخش چند نفره شبیه به عناوینی مانند Fortnite، بازی Apex Legends و یا عنوان Call of Duty: Warzone عمل نماید. مطمئنا بخش چند نفره نیز در این عنوان از مهم‌ترین چیزهایی است که توسعه دهندگان قصد دارند تا بر روی آن مانور زیادی بدهند. به شخصه فکر می‌کنم که بعدها برای این عنوان محتواهای دانلودی دیگری نیز اضافه خواهد شد و حتی ممکن است بخش داستانی اصلی بازی نیز به همین شکل و در بخش‌هایی جداگانه در قالب محتواهایی اضافی برای دانلود در دسترس بازی‌بازان قرار بگیرد.

با دانستن وزنی که در حال حاضر بر روی شانه‌های Halo Infinite نشسته است، دیدن اینکه در زمینه‌ی ارائه‌ی اطلاعات و جزئیات از بخش داستانی بازی که مهم‌ترین بخش این عنوان به حساب می‌رود، بدین شکل محتاطانه عمل می‌شود، عجیب و غریب است. حضور و نمایش کوتاه کمپین داستانی این عنوان در رویداد E3 اخیر باعث شد تا طرفداران در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی شروع به تئوری پردازی‌های مختلفی کنند و حتی بسیاری نیز در این زمینه دست به پرسشگری و پرسیدن سوالات مختلف زدند. با این همه، نمایش کوتاه بازی در E3 2021 و عدم نمایش بخش داستانی سوالاتی را در ذهن طرفداران ایجاد نمود که سکوت توسعه دهندگان در پاسخ به آن‌ها باعث شد تا بسیاری فکر کنند که بخش داستانی این بازی هنوز آماده نیست و یا اگر آماده است آنقدری جذاب نیست که بتواند تجربه‌ای لذت بخش برای مخاطبان به ارمغان بیاورد.

همانطور که همگی شما می‌دانید، سری Halo از گذشته تا به همین الان به یک بخش داستانی و حماسی قوی و قدرتمند معروف است و به نوعی می‌توان گفت که امضای این مجموعه همین بخش داستانی آن است که در طول آن با شخصیت مستر چیف (Master Chief) همراه می‌شدیم و خیانت‌ها، رفاقت‌ها، دوستی‌ها و دشمنی‌های جدیدی را در طول داستان بازی می‌یافتیم. البته باید بگویم که در حقیقت چنین حدی از راز نگهداری و محتاطانه بودن را تحسین می‌نمایم، اما اگر درست نگاه کنیم همین مورد ممکن است به ضرر بازی تمام شود و این حد از سکوت درباره‌ی بخش داستانی ممکن است تا در ادامه باعث ناامیدی بیش از پیش طرفداران این سری گردد.

به شخصه به شدت به این عنوان در دست توسعه امیدوارم و حقیقتا معتقد هستم که این بازی در صورت توسعه‌ی درست، خواهد توانست تا سری Halo را باری دیگر به اوج برساند و مهر تاییدی باشد بر این که ایکس‌باکس و مایکروسافت با دستی به شدت پر و توانا به استقبال نسل نهم آمده‌اند.

نظر شما همراهان همیشگی گیمفا در این مورد چیست؟ به نظرتان چرا توسعه دهندگان و مایکروسافت در زمینه‌ی ارائه‌ی اطلاعات و جزئیات مختلف از بخش داستانی بازی مورد انتظار Halo Infinite تا این حد محتاطانه و مرموز رفتار می‌کنند؟ فکر می‌کنید که این بازی خواهد توانست اثری موفق باشد یا صرفا یک تجربه‌ی سرگرم کننده با مستر چیف خواهد بود؟ نظرات خود را پیرامون این موضوع با ما به اشتراک بگذارید.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازی Halo Infinite و آنالیز عدم نمایش بخش داستانی - گیمفا 
بازی Halo Infinite و آنالیز عدم نمایش بخش داستانی - گیمفا 
بازی Halo Infinite و آنالیز عدم نمایش بخش داستانی - گیمفا 
بازی Halo Infinite و آنالیز عدم نمایش بخش داستانی - گیمفا 
بازی Halo Infinite و آنالیز عدم نمایش بخش داستانی - گیمفا 
بازی Halo Infinite و آنالیز عدم نمایش بخش داستانی - گیمفا 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • mugiwara07 گفت:

    دوستان بهتره اول مقاله رو بخونین بعد حمله کنین به هیلو 😀
    خودم امیدی ندارم واقعا به بازی ولی دلمم نمیخواد شکست بخوره :yes: درکل نباید انتظار زیادی ازش داشت. مثلا بعضی از دوستان میان میگن متا ۹۷ و گوتی، بنظرم هایپ الکی نکنین خودتون تا نخوره تو ذوقتون و فقط از بازی لذت ببرین :laugh:

    • شما انتظار ندارید چون تا حالا هیلو بازی نکردید منم گاد بازی نکردم بگم انتظار ندارم ازش چون هیچی ازش نشون ندادن؟؟

      • Old Hater گفت:

        گاد آخرین نسخش متاش ۹۴ شده
        هیلو ۸۴ :rotfl:

        • یوهان گفت:

          ناموسا تو و hater خیلی خوب هستید زمین زمان رو هیت می‌کنید :rotfl: :rotfl: همین الان داشتی ( کامنت پایینی از هیلو دفاع میکردی الان تو این یکی کامنت تخریبش کردی :rotfl: :rotfl: )

          • داداش داره حقیقتو میگه دیگه. متای هیلو بالاتر شده مگه؟ مثل شما نمیتونیم چشامونو رو حقیقت ببندیم. هیلو یه فرنچایز شکست خوردس باید قبول کرد. همین که میگین نباید ازش انتظار داشت یعنی شکست برای یه بازی که جزو قدیمی ترین انحصاری های یه کنسوله. انگار نینتندو ماریو بده پشت سر هم نمراتش کم بشه بعد برای نسخه جدیدش بگه نباید انتظار بالایی داشته باشین.

      • Amirsadeq گفت:

        من هم گاد بازی کردم هم تک تک نسخه‌هایی که از هیلو روی گیم‌پس بود، هیچ ربطی این بازی از نظر ژانر و موقعیت ندارن، هیلو رو باید با کیلزون مقایسه کرد، که خب منم بعد از نسخه‌ی شدوفال زیاد هایپی واسه نسخه‌ی جدید (اگه در دست ساخت باشه) ندارم. در کل حرفم اینه آدم باید واقع‌بین باشه به موقیت یک اثر تا بتونه براش هایپ بشه. متاسفانه خود فیل هم گفته هیلوی جدید یک پسرفت و یا انقلاب تو این فرانچایز نیست.

    • Old Hater گفت:

      وایسا متای ۹۷ هیلو اینفینیت بیاد برمیگردی به غارت :evilgrin:

    • ببینید هیلو خوشبختانه فن‌های خودشو همیشه داره و کیفتشم تو یه بازه نگه داشته که همواره فناش جذبش بشن
      چون اکشن و شوتر هم هست تو جذب گیمر جدید هم موفق عمل میکنه
      عمده ی این افرادم کاری با متا و گرافیک و اینا ندارن واقعیتشو بخواید پس در هر صورت اگر وضعیتش بحرانی نباشه بعید میدونم موفقیت تجاری نداشته باشه و گیمرا جذبش نشن
      بخش مولتی هم رایگانه و حتی گلد هم لازم نداره برای بازی و این یه موضوع دیگه که خیلیا میرن سراغش
      در نتیجه خودشونم میدونن گیمرای علاقه مند به این بازی انتظار شاهکار دوران ساز و ندارن و فکر کنم با یه بازی خوب یا عالی روبرو باشیم نه بیشتر نه کمتر
      در هر حال فکر کنم هیلو و گاد دو تا از با ثبات ترین بازیا تو جذب گیمر باشن یعنی هر چی باشن بازم جذب میکنن گیمرارو
      خلاصه که زیاد ذهنتون رو مشغول هیلو نکنین که راهشو میره هرجوری باشه و شخصاً فکر نمیکنم با یه بازی خیلی خفن روبرو باشیم. خوب باشه کافیه به نظرم برای فن هاش

      • mugiwara07 گفت:

        بله درسته ممکنه کسی که تاحالا هیلو بازی نکرده خوشش نیاد و بهش برچسب یه بازی ضعیف بده ولی قطعا فنای هیلو که کم هم نیستن از بازی هر طور شده خوششون میاد . در مورد بخش انلاینم مطمئنم موفق میشه به دلایلی که خودتون گفتین .
        درکل باید منتظر بمونیم ببینیم چی میشه سرنوشت این بازی پر حاشیه :yes:

        • وقت بخیر
          “ولی قطعا فنای هیلو که کم هم نیستن از بازی هر طور شده خوششون میاد ”
          بعید میدونم. جدای از اون که این بازی احتمالاً میتونه خیلی‌هارو راضی کنه و کیفیت مناسبی هم ارائه بده اما اگر این اتفاق نیفته و بد باشه ازش خوششون نمیاد. اگر نتیجه بد بشه برای چه باید خوششون بیاد؟ هیچ دلیلی وجود نداره که وقتی یک محصول، پدیده و یا اثر بد عمل کنه، طرفدارا خوششون بیاد
          امیدوارم که بازی موفقی بشه و همه رو راضی کنه

      • به نظر من این بحث که فقط خوب بودن کافیه، نه برای این سری بلکه برای هیچ سری دیگه‌ای نباید ذکر بشه. این مجموعه به عنوان یکی از تاثیرگذارترین‌های تاریخ این صنعت اساساً، نباید خوب باشه، بلکه باید بی‌نظیر باشه تا بشه هویت بزرگی رو بهش اختصاص داد.
        البته من نمیدونم کیفیت این بازی در چه حدی میشه (که دوست دارم فوق‌العاده با کیفیت باشه) ولی شخصاً طبق نظر خودم اصلاً این موضوع رو دوست ندارم که چون میتونه با سطحی کمتر از فوق‌العاده عالی هم به موفقیت تجاری و جلب نظر کاربرا برسه، پتانسیلاشو قربانی کنه
        زمانی که میگیم God of War در هر شرایطی کاربر جذب کرده، داریم به مجموعه‌ای نگاه می‌کنیم که «تقریباً» استانداردهاش توی هر نسخه از هر جهت پیشرفت داشته. مجموعه Halo به عنوان نماد کل برند ایکس باکس هم اگر بتونه توی این شرایط بمونه، چرا باید به چیز کمتری راضی شد؟
        این که بگیم طرفدارا با فوق‌العاده عالی نشدن بازی مشکلی ندارن، نظر شخیصه و ابداً یک منطق پذیرفته نیست. کسانی که انقلاب نسخه‌های ۱ تا ۳ و حتی تحولات نسخه ۴ رو دیدن، چرا باید به چیزی کمتر از بهترین راضی بشن؟

    • john117 گفت:

      مشکل اینه کسی که هیلو بازی کرده طاقت یه بازی متوسط نداره یا خوب رو ندارن اینقدر انتظار از این بازی بالاست که اگه شاهکارم باشه شاید به حد اون انتظارات نرسه

  • Good look گفت:

    من فکر میکنم در حد بازیهای معمولی کار بشه چون تیم قوی پشتش نیست که جرعت و اعتماد لازم برای یک رقابت داشته باشه بیشتر برروی انلاین میخوان سرمایگذاری کنن اونم بخاطر سیستم جدید که باب شده

  • از سال۲۰۱۸که بازی معرفی شد تا حالا هیچی از مولتی نشون ندادن و با اینکه مولتی هیلو همیشه عالی بوده اما چرا این رو ضعف در نظر میگیرید؟؟هیلو رو نشون ندادن تا بهترین کارشون رو۲ماه بعد تو رویداد نشون بدن

  • ALIREZA0111 گفت:

    من به شخصه بعید میدونم بازی موفقی بشه بخش داستانی هیلو یکی از بهترین ها بود که. متاسفانه تو نسخه اخر ضعیف بود امیدوارم این نسخه داستان خوبی به همراه بیاره
    مهم ترین چیزی که تازگیا میبینم میگن هیلو به بخش انلاینشه :idk: :idk:
    اینا یا سنشون به هیلو های قدیمی نمیرسه یا اینکه واقعا دارن ماله کشی میکنن
    به هرحال امیدوارم بازی موفقی بشه از جمله داستانی زیبا و حماسی

    • bbb10 گفت:

      متسفانه به عنوان کسی که نسخه evolved رو هنوزم رو پی سی بازی میکنم باید بگم اشتباه برداشت کردی هیلو روز اول اومد کامپتیو مولتی رو وارد کنسول کنه و کرد ….. خلاص
      داستان هیلو هیچوقت عجیب قریب نبود اونقدر اصلا هیلو کی سینماتیک بود تا جایی که ما یادمونه همش گیمپلی بود نهایتن دیگه خود اصل داستان قشنگ بود الان یه جور شده شما سونی بازا ازش انتظار آنچارتد دارید عمرا اگه هیلو دیده باشید تا به حال !!!
      جمع کن بره

  • Max22 گفت:

    هه، خود فیل اسپنسر هم اعتمادی نداره بهش! گرافیک که کلا بیخیال بشین امیدوارم گیم پلی خوبی داشته باشه و صد البته بخش داستانی غنی و حماسی! البته امیدوارم یه سری نوآوری تو بخش گیم پلی هم داشته باشن و صرفا تکرار یا کپی نسخه های قبل و عنواین دیگه نباشه

  • خیلی هم عجیب نیست که چیز زیادی نشون ندادن. از مولتی هم چیز چندان دندون گیری نشون ندادن. حق هم دارن. کیفیت گرافیک بازی در حد و اندازه های نسل نهم نیست. حالا اینا هی بگن این بازی بین نسلیه و هر چی نشون بدن، هر چی بگن که این بهترین داستان هیلوئه، بهترین گیم پلی هیلوئه، بیشترین تنوع دشمنا رو داره و … تاثیری نداره. مردم کیفیت گرافیکی بازی رو نگاه می کنن و گیر میدن به همون.
    نمرات بازی هر چی بشه اهمیتیم نداره خداییش. ۸۰ بشه یا ۹۰ فرقی نمی کنه واقعا. اونی که از این بازی خوشش میاد (که تعداد زیادی هم هستن) تا چند سال پای این بازین و خوش می گذرونن.

  • vas گفت:

    بنظرم بازی برای طرفداران عالی هست ولی برای تازه وارد ها فکر نمیکنم.

    مثالش هم آلبوم مجاز هستش.

  • Old Hater گفت:

    اینفرنو از مقاله فشار خورد :rotfl:

  • فرید گفت:

    امیدوارم موفق بشه
    دوستان سونی فن نیازی به هیت کردن نیست در صورت موفقیتش باعث میشه که سطح بازیای سونی از اینی که هست بالاتر هم بره
    سونی نسل هشت رقیب قدرتمندی نداشت ولی باز انحصاری های ناب عرضه کرد
    حالا حساب کنین اگه یه رقیب قدرتمند با بازی های انحصاری جذاب وارد عرصه بشه این رقابت باعث میشه کیفیت بازی ها تا کجا بالاتر بره؟
    به امید موفقیتش

  • XERXES گفت:

    بازی خدایی اگه متا ۸۵ بگیره باید بره تک چرخ بزنه
    درک نمیکنم چجوری انتظار ۹۷ دارین ازش
    .
    .
    .
    اگه ریپ بزنین هیلو ۱ متا فلان داشت میرم از هتل چمران خودمو میندازم پایین :rotfl: عامو چیکا ۲۰ سال پیش داریم

  • MahyarMsm گفت:

    بخش چندنفره بازی بسیار عالی و هیجان انگیزه ولی انصاف نیست یه بخش داستانی ضعیف داشته باشه اصلا حق این سری نیست که بخش داستانیش ضعیف باشه یه نگاه به سه گانه ی این فرنچایز شاهکار بندازین خداییش داستان بسیار جذابی داشت
    بنده فکر نکنم اینبار بتونم حالا حالا ها این نسخه هیلو رو بازی کنم ولی بخاطر اینکه خیلی این فرنچایز رو دوست دارم و باهاش خاطره دارم دلم واقعا میخواد موفق بشه تا فناش رو هم خوشحال کنه
    اما یکم از بخش داستانیش نا امید شدم ولی امیدوارم موفق بشن و یه نسخه شاهکار دیگه از این سری بسازن

  • Sina_2081 گفت:

    فقط امیدوارم نمره بازی قبل از عرضه بازی منتشر بشه

  • Hasan0930 گفت:

    چی بگم والا…
    حس می کنم بازی نیاز به تاخیر بیشتری داشت… ولی اینکه جوزف استیتن اومده خیلی امیدوارم چون یکی از دلایل موفقیت هیلو یک جوزف استیتن بود که الان به جای کریس لی کارگردان هیلو اینفینیت شده…
    ولی مطمئنم که این بازی خوب ظاهر میشه ولی این که آیا شاهکار هم ظاهر میشه رو نمی دونم….
    ولی اگر هم این بازی نترکونه خوب همون موقع قراره فرتزا هرایزن پنج منتشر بشه پس باز هم دلایل دیگه ای برای خرید ایکس باکس باقی میمونه…‌
    ولی اگه هیلو بترکونه دلیل بسیار بسیار مهم دیگه ای رو برای خرید کنسول میده… از بعد گرافیکی هم مطمئنم که قابل قبول واقع میشه ولی فقط قابل قبول…. چون تیم ۵۰۰ نفره اسپراسافت و ۲۵۰ نفره اون استودیوی دیگه و ۵۰۰ نفره خود ۳۴۳ مطمئنا گرافیک هیلو رو از نمایش سال قبل خیلی بهتر کردن ولی چیزی که از همه اینا مهمتره اینه که چه طور شد که هیلو اینفینیت به اینجا رسید؟؟ چرا با توجه به سابقه اعضای خوب ۳۴۳ یک گرافیک خوب از تو هیلو نتونستن در بیارن؟؟؟ حالا داستان خوبو نمی گم ولی حداقل باید گرافیک بازی عالی میشد…

    یک کار دیگه هم اگه ایکس باکس انجام داده باشه خیلی خوب میشه اونم این که از ایدسافتور مشورت گرفته باشن :-)) شنیدم کوالیشن هم تو اینفینیت داره همکاری می کنه…. خلاصه امیدوارم موفق بشه و امیدوارم تحلیل خوبی رو ارائه داده باشم

  • pegasus گفت:

    همین که قراره واسه اکس بازی عرضه بشه خودش شاهکاره حالا بازی خوب یا بد بودنش به کنار درضمن اسم بازی هیلو هست امکان ناامید‌ کردن فناش تقریبا صفره

  • بازی در ظاهر که نه گرافیک خاصی داره، نه جذابیت داستانی ازش دیدیم؛ ولی امیدوارم تشخیص فن های هیلو درست باشه و شاهد یه عنوان خیلی با کیفیت باشیم.

  • ان شاءالله بازی بسیار موفقی بشه ، من بهش خیلی امیدوارم ، به نظر من میترکونه هم آنلاینش هم کمپینش ، دوست دارم موفقیتش رو ببینم …. برای هیلو باز مهم نیست هیلو چه متایی بگیره(البته متای بالا خوبه )برای هیلوباز گرافیک مهم نیست ، برای هیلوگیمر حضور مستر چیف مهمه ، روایت خوب مهمه ، گیم پلی ناب مهمه …. به نظر من همه این ۳ تا مورد توی این هیلو اینفینیت هست و همین کافیه که من ازش لذت ببرم و قطعا من ازش لذت بسیار زیادی میبرم …. عاشق این سری هستم و دیگه چیزی برام مهم نیست … حضور فقط حضور مسترچیف برام مهمه و هست . تمام

    • saman گفت:

      منم به این نسخه امید بسیاری دارم.
      به امید موفقیتش و دیدار دوباره با جناب چیف 😀

    • john117 گفت:

      درسته بدون گرافیک بالا بازم هیلو جذابه ولیتو زمان خودش همیشه بالاترین گرافیک ممکن رو داشته واقعا سخته باور کنیم هیلو ۴ برای نثل ۷ عرضه شده پس اگه بخواد شاهکار باشه باید گرافیک خوب باشه نه متوسط
      گرافیک بصری مهمه گرافیک هنری مهمه داستان مهمه حفظ کردن ریتم جذابیت و هیجان بازی تو تمام بازی مهمه(چیزی که تخصص هیلو بوده و با جهان باز شدن به شخصه یکم تردید دارم اون ریتم حفظ بشه)موزیک متن مهمه و گیمپلی
      دقیقا هیلوهای قبلی همه ی اینارو داشتن یکیش کم فروغ بشه بازی شاهکار نمیشه
      مثل هیلو ۵ که همرو داشت یکم داستانش نسبت به بقیه ضعیفتر شد دیگه اون شاهکار نبود

  • آرین گفت:

    سلام
    هم کامل نشده، هم محور نیست.
    بیشتر انگار رو گیمپلی عالی و بخش آنلاین تمرکز کردند.

بازی Halo Infinite و آنالیز عدم نمایش بخش داستانی - گیمفا