سونی در تصاحب استودیوهای جدید با مایکروسافت رقابت نمی‌کند
سونی در تصاحب استودیوهای جدید با مایکروسافت رقابت نمی‌کند
سونی در تصاحب استودیوهای جدید با مایکروسافت رقابت نمی‌کند
سونی در تصاحب استودیوهای جدید با مایکروسافت رقابت نمی‌کند
سونی در تصاحب استودیوهای جدید با مایکروسافت رقابت نمی‌کند
سونی در تصاحب استودیوهای جدید با مایکروسافت رقابت نمی‌کند

رئیس استودیو های پلی‌ استیشن: سونی در تصاحب استودیو های جدید با مایکروسافت رقابت نمی‌ کند

محمد حسین کریمی
۱۷:۳۴ ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
سونی در تصاحب استودیوهای جدید با مایکروسافت رقابت نمی‌کند

رئیس استودیوهای پلی‌استیشن، هرمن هولست (Hermen Hulst)، در گفت و گویی جدید اعلام کرده است که سونی در بحث خرید استودیوها و سازندگان جدید با مایکروسافت رقابت نمی‌کند.

هولست در مصاحبه‌ی اخیر خود با مجله‌ی بریتیش جی‌کیو (British GQ) به این سوال که “آیا در بحث خرید استودیوها و سازندگان مختلف کمی رقابت با مایکروسافت و فیسبوک وجود دارد یا خیر؟” پاسخ منفی داد. او توضیح داد که سونی در چنین موضوعاتی (خرید و تصاحب) بسیار دقیق و سختگیرانه عمل می‌کند. او در این باره گفت:

ما در مورد سازندگانی که به جمع استودیوهای پلی‌استیشن اضافه می‌کنیم، عملکردی گزینشی و دقیق داریم. خرید قبلی ما اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games) بود که نتیجه‌ی بسیار خوبی را در بر داشت. من همیشه به جمعی از افراد نگاه می‌کنم که چنین ارزش‌هایی را در خود داشته باشند و همچنین نوعی جاه‌طلبی مشابه در زمینه‌ی خلاقیت و تولید بازی‌های جدید از خود نشان دهند. چنین سازندگانی مورد حمایت ما قرار خواهند گرفت و بیش از پیش بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنیم. ما به صورت شانسی دست به خریدهای مختلف نخواهیم زد.

امروز خبر خریداری شدن استودیوی هاوس‌مارک (Housemarque) توسط سونی به صورت رسمی به اشتراک گذاشته شد. هولست در این مورد گفت:

خرید‌های ما به شدت هدف‌گذاری شده و دقیق هستند، به شکلی که ما این تیم‌ها را باید به خوبی بشناسیم. تعداد همکاری‌ تیم‌های خارجی ما و هاوس‌مارک از نظر تکنیکی، مدیریت تولید و حتی از دیدگاه خلاقانه بسیار عمیق بوده است. بنابراین این خرید برای ما کاملاََ منطقی به نظر می‌رسد.

هولست در مصاحبه‌ای دیگر در مورد هاوس‌مارک موارد زیر را ذکر کرده بود:

  • مذاکره‌ی پیرامون خرید در سال ۲۰۲۰ آغاز شد، اما به دلیل توسعه‌ی عنوان Returnal، خرید این استودیو با تاخیر مواجه شد.
  • استودیو تحت حمایت‌های سونی بیش از پیش گسترش پیدا خواهد کرد.
  • تکنولوژی‌های بدست آمده توسط این استودیو و استودیوهای دیگر پلی‌استیشن با یکدیگر به اشتراک گذاشته خواهند شد.
  • بازی بعدی آن‌ها اثری جاه‌طلبانه‌تر و فراتر از Returnal خواهد بود؛ تمرکز اصلی همچنان گیم‌پلی است و قرار نیست تیم سازنده به سمت بازی‌های صرفاََ سینماتیک برود.

بر خلاف دو خرید اخیر سونی، شرکت مایکروسافت در سال گذشته خریدهای متعددی در سطح بسیار بزرگ و میانی داشت. آن‌ها در اوایل سال جاری خرید بتسدا (Bethesda) به ارزش ۷٫۵ میلیارد دلار را نهایی کردند. با این خرید استودیوهای مشهوری مانند مشین گیمز (Machine Games)، آرکین استودیوز (Arkane Studios) و بتسدا گیم وُرکس (Bethesda Game Works) به زیر مجموعه‌ی آن‌ها اضافه شدند.

با وجود این که تا به این لحظه تنها خبر خریداری شدن هاوس‌مارک به طور رسمی اعلام شده است، اما به نظر می‌رسد که بلوپوینت گیمز (Bluepoint Games) نیز توسط سونی خریداری شده باشد. حساب کاربری شعبه‌ی ژاپن پلی‌استیشن به اشتباه تصویری مرتبط با این خرید را منتشر کرد، اما خیلی سریع توییت مذکور حذف شد. به نظر می‌رسد که باید منتظر اعلام خبر خریداری شدن بلوپوینت گیمز نیز باشیم.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سونی در تصاحب استودیوهای جدید با مایکروسافت رقابت نمی‌کند
سونی در تصاحب استودیوهای جدید با مایکروسافت رقابت نمی‌کند
سونی در تصاحب استودیوهای جدید با مایکروسافت رقابت نمی‌کند
سونی در تصاحب استودیوهای جدید با مایکروسافت رقابت نمی‌کند
سونی در تصاحب استودیوهای جدید با مایکروسافت رقابت نمی‌کند
سونی در تصاحب استودیوهای جدید با مایکروسافت رقابت نمی‌کند
سونی در تصاحب استودیوهای جدید با مایکروسافت رقابت نمی‌کند
سونی در تصاحب استودیوهای جدید با مایکروسافت رقابت نمی‌کند

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • R6.Forever گفت:

    دقیقا، سونی دنبال تعداد نیست، دنبال کیفیته؛ برعکس رقیبش مایکروسافت که هرچی دم دستش میاد میخره

    • pegasus گفت:

      ترول نکن دوست عزیز
      واقعا که فکر نکردی مایکرو نینجا تئوری و بتسدا رو همینطوری شانسی خرید؟
      هر دو شرکت سیاست متفاوتی با توجه به بودجه و نیاز خود برای خرید استدیو دارن

    • Wild Rage گفت:

      هر چیز دم دستی رو نمیخرن والا.
      تک تک استودیو هایی که خریدن جدا از بتسدا خیلی جای رشد دارن و بیشترشون مشکل مالی داشتن قبلا و نمیتونستن بازی بزرگی بدن مثل ابسیدین و نینجا تئوری و …
      حتی کمپالشن گیمز هم که استودیوی خیلی خوبی نیست داره رشد میکنه و فک کنم حدود ۴۰ نفر نیروی تازه اوردن. ابسیدین چند تا تیم دارن که دارن رو بازی ها کار میکنن و بودجشون اونقدری هست که بالاخره بعد تقریبا ۱۱ سال میتونن بازی های AAA بدن. نینجا تئوری هم همینطور. موقع ساخت هل بلید در کل ۲۰ نفر بودن و بودجشون حدود ۱۰ میلیون بود. الان ولی رشد زیادی کردن و فک کنم ۱۲۰ نفر عضو داشتن در سال ۲۰۲۰٫
      پلی گراند تیم دومش رو ساختن و گسترشش دادن و افراد خبره ای از راکستار و راکستدی و رمدی رو اوردن برای فیبل.
      Inxile هم بالاخره بودجه یه بازی AAA داره و میتونه یه بازی بزرگ بسازه. یکی از سازندگان اصلی فال اوت در این استودیوست.
      دابل فاین هم قراره بازی بعدیشون رو بعد سایکوناتس ۲ شروع کنن.
      حتی استودیو های بتسدا هم جای رشد دارن.
      کارگردان سری دوم در اید سافتور گفته که با بودجه مایکروسافت میتونن دنیای سری دوم رو بزرگتر از قبل کنن و مثل این میمونه که رویاشون واقعی شده.
      استودیوی ارکین میتونه کلی ادم جذب کنه و تیمشون رو بزرگتر کنه.
      تانگو گیم ورکس هم شاید استاد میکامی بیاد و بازی جدیدی تحت کارگردانی خودش بسازه حالا که بودجه عالیش هست.
      ماشین گیمز هم که داره زحمت ایندیانا جونز رو میکشه و ایشالا چیز خوبی میده
      اینیشیتیو هم که رسما انتقام جویان صنعت گیمه جوری که تماااام افراد داخلش افراد با تجربه از استودیو های دیگن (البته باز باید دید پرفکت دارک شاهکار میشه یا نه)
      اینا استودیو ها همه جای رشد دارن. بعضیاشون تا قبل از خریده شدن ایندی بودن و مشکل مالی داشتن.
      الان ولی در عوض هم تیمشون بزرگتر میشه و هم بودجه بیشتری دارن و خدا رو شکر نگران محدودیت نیستن.
      به هیچ وجه فکر نمیکنم مایکروسافت هر چیزی که سر راهش باشه رو بخره. ولی اونایی که جای بزرگ شدن رو دارن رو میخره

    • اول یه تبریک به همه سونی فنا …دوم تقدیر و تشکر ویژه از مایکروسافت که واسه بچه ته تقاریش یعنی اکس باکس هرچی بخواد میگیره و همین باعث شد سونی هم یه تکونی به خودش بده…
      البته خریدای سونی مثه مایکی نیست و هر استودیویی رو تا کاملا زیر و رو نکنه و خوشو ثابت نکنه و همچنین کاملا ساپورتش نکنه نمیخره!

    • Farid گفت:

      مایکرو هرچی دم دستش بود نخرید
      نسل هشت چیزی که کاملا مشهود بود کمبود استودیو بازیسازی مایکرو در برابر استودیو های خوب سونی بود
      مایکرو اومد با هزینه بیشتر لای این شکافو پر کنه و یه جور به رقابت برابر تر برسه
      مایکرو هم استودیو های کوچیک بازی سازی کم نخریده
      #ترول نکنیم

  • آفرین
    این که دیگه نیاز به گفتن نداره
    سونی خیلی وقته ثابت کرده دنبال استعداداس دنبال هنرمنده
    سونی اصلا نیاز نداره از نظر استدیو به مایکروسافت برسه
    دوستان گفتن..
    بحث کیفیتو کمیتو
    سونی بازم رفت سراغ استدیوهایی که داستانی کار میکنن
    دوستان هیت میکنن
    سونی سکوت میکنه
    دوستان هیت میکنن
    سونی وارد میشود
    دوستان کسالت پیدا میکنن
    باز یه عده میان میگن سونی شل گرفته سونی اون سونی سابق نیست سونی طمع‌کار
    اگه منفی میگین لااقل مثبتم بگین

    • Farid گفت:

      این ترولا و هیترا همشون فقط به خاطر جلب توجه اینکارو میکنن
      مثال یک شخص هست که فن ایکس باکسه و نظرش درباره سونی اینه که سونی یکه شرکت عالی با سابقه ی خوب هست
      شخص دوم که فن سونیه میاد چیکار میکنه ؟میاد از ایکس باکس بد میگه و میگه سونی عالیه سونی شاهکار سازه سونی نمیدونم سلطان صنعت گیمه ایکس باکس ر.ده به صنعت گیم و اینا
      این آدم باعث میشه اون شخص اولی که نظرش درباره سونی به هیچ وجه بد نبوده وقتی یه حرفی از موفقیتای سونی زده بشه نسبت به اون جبهه بگیره
      و از این به بعدم خودتون میدونید درگیری های بچه گونه به وجود میاد
      نتیجه :با ترول کردن باعث نمیشید که طرفدارو فن کنسول خودتون بیشتر باشن بلکه باعث منفور شدن اون کنسول و شرکت در نگاه عام مردم میشید فرقی نمیکنه چه فن سونی و چه فن ایکس باکس
      .
      .
      .
      ممنون اقای کریمی بابت پوشش اخبار
      پ.ن:سونی هیچوقت بی گدار به آب نمیزنه آقای سلطانی :yes:

  • ایول. :yes: روال معمول در همیاری، خرید و توسعه ی استودیوهای مستعد رو ادامه بدید و به خرید ناجوانمردانه ی استودیوهای همچی تموم رو نیارید.

  • GrandWarden گفت:

    بهترین نکته این مصاحبه اینه که قرار نیست تغییری در ماهیت و هویت بازی های بعدی هوسمارک انجام بشه و اینجوری تعدادی بازی باز که گیم پلی براشون الویت داره هم جذب پلی استیشن میشن.
    پ.ن: چه عجب آقای هولست هم یک مصاحبه انجام دادن!

  • چقد اینا حرفه‌ای رفتار می‌کنن، از ده‌ها فیلتر میگزرونن تا مطمئن بشن این استودیوی ک میخرن آبروشونو نبره

  • Wild Rage گفت:

    درستشم همینه. باید اون استودیو هایی که میبینن استعداد دارن و براشون میصرفه و باهاشون رابطه طولانی دارن رو زیر بال و پر بگیرن که بازی های بهتر بدن.
    مایکروسافت هم با توجه بودجش و نیازش به استودیو ها داره همین کارو میکنه و استودیو هایی که مشکل مالی دارن و کوچیکن رو میخره و بزرگشون میکنه و بهشون بودجه میده. حالا دلیل اینکه مایکروسافت استودیو های زیادی میخره اینه که باید تعداد بازی هاشون رو بالا ببرن برای گیم پس تا تعداد بازی های گیم پس همیشه بالا باشه و بازی های تازه توش باشه.
    این دو با توجه به هدف هاشون دارن خیلی خوب پیش میرن و تصمیمات خوبی میگیرن

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    بسیار عالی ، چیزی که برا من جالبه اینه که اضافه شدن به خانواده پلی استیشن برای بسیاری از استودیو ها چقدر میتونه هیجان انگیز باشه انگار تو nasa استخدام شدی به هر حال به بالاترین سطح برای تولید محتوا میپیوندی ، واقعا دیدن این سطح از حرفه ای گری و استادی از سمت پلی استیشن منو خوشحال میکنه و به اینده بیش از پیش امیدوار :yes: 😎 ویدیو گیم سطح بسیار بالایی داره در خانواده پلی استیشن :heart: مخصوصا با سخت افزار شگفت انگیز و کاستوم شده ایی که مارک سره نی خلق کرده ، نسل ۹ برای سونی فنا خیلی هیجان انگیزه دقیقا مثل نسل های گذشته

  • Sina_2081 گفت:

    دوستان پیشنهاد میکنم یه بار دیگه جملاتش رو بخونید تا دیگه اینقدر به خریدهای بزرگ فکر نکنید . سونی با همین روشها شروع کرده و ادامه هم میده و قطعا فوق العاده هم خواهد بود . خریدهای حساب شده و گسترش منطقی استودیو ها باعث میشه هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی ، به بهترین خروجی برسن . اما روش اعلام خبرهای سونی رو دوست ندشتم ، متاسفانه امروزه خیلیها عقلشون به چششونه و هرچه خبر یا موضوعی پرزرق و برقتر و با تاکید بیشتر منتشر بشه ، بیشتر جذبش میشن (بدون توجه به باطن قضیه). اینکه خرید استودیوها و نمایش دسته های vr رو همینجوری منشتر کنی از ارزش موضوع (حداقل برای افرادی که بالا گفتم) کم میشه . و اعلام این خبر دوتا احتمال میده : یا سونی رویدادی نداره (احتمالش کمه) یا اینقدر از محتواش اطمینان داره که خبر خرید استودیو و اولین گیمپلی horizen رو ازش جدا میکنه.

  • Sina_2081 گفت:

    (بازی بعدی housemarq بزرگتر و جاه طلبانه تر خواهد بود و همچنان بر پایه گیمپلی خواهد بود) مگه از این بهتر هم میشه ؟ این استودیو همونیه که چندسال پیش بخاطر فروش کم بازیهاش میخواست بازی آنلاین بسازه

  • darkwarrior گفت:

    سونی رقیبی نداره ک بخواد رقابت کنه و وعده پوچ بده
    کارشو میکنه و مشتریان و طرفدارنشو ازخودش راضی میکنه
    من ک راضی ام ازش خداازش راضی باشه

  • Black Knight گفت:

    درستش هم همینه دم هرمن هالست گرم واقعا از جیم رایان هم بیشتر قبولش دارم و به نظرم بهترین گزینه بود برای انتخاب شدن برای رئیس استودیو های پلی استیشن
    سونی کاملا حساب شده دست به خرید میزنه و تا اینجا هر خریدی که داشته موفقیت آمیز بوده و به نتایج خوبی براش رسیدن الان هم داره کاری که با Bluepoint Games و Housemarque کردش رو با Haven Entertainment Studios و Deviation Games و Ember Lab و Arc System Works و .ProbablyMonsters Inc (شرکت صاحب Firewalk Studios) میکنه و اگه اونا هم مثل Bluepoint Games و Housemarque بازی های خوبی بسازن و امتحانشون رو پیش سونی پس بدن احتمال خریداری شدنشون به شدت بالاست کلا اینطور خرید های سونی رو خیلی دوست دارم چون نه تنها از استودیو های مستقل حمایت میشه بلکه باعث پیشرفت خودشون هم میشه اینکه Housemarque هم قراره سبک بازیسازی خودش رو حفظ بکنه خیلی خوبه به امید پیشرفت و قوی تر شدن استودیو های فرست پارتی سونی

  • leftovers گفت:

    بترسید از انحصاری های سونی..بترسید :laugh:

    • Farid گفت:

      کی قراره بترسه همین هم وطنای خودتون ؟
      واقعا کسی ترسی نداره
      عاقل باشه کنسولی که بهتر عمل کرده و یا کنسولی که باب سلیقه اون فرد هستو میخره
      دلیلی بر ترس نمیبینم
      مگه شرکتا مجبورمون کردن کنسولشون بخریم؟

  • Fenrir گفت:

    فرام سافتور و کوجیما پروداکشنز هم شدیدا به خانواده استودیوهای سونی تعلق دارن. حیفه توسط سونی خریداری نشن.
    اینهمه سال پلی استیشن ما طرفدارا رو نا امید نکرده و شک نداریم که در آینده هم نا امید نمیکنه.

  • بازی بعدی آن‌ها اثری جاه‌طلبانه‌تر و فراتر از Returnal خواهد بود؛ تمرکز اصلی همچنان گیم‌پلی است و قرار نیست تیم سازنده به سمت بازی‌های صرفاََ سینماتیک برود.
    به به

  • MS GAMER گفت:

    در کل گفت مثل ماکرو هر کسی که اومد دم دستمون رو نمیخریم

  • استودیو هاسمارک با ریترنال خودش رو اثبات کرد بلوپوینت هم همینطور با دیمن سولز ریمیک
    ولی استودیو بلو باکس
    یه نفر گمنام از ترکیه رو برداشتن کارگردان کردن که سابقه بازیسازی نداره اصلا :pain:
    درباره اینم سونی یه توضیح باید بده
    واقعا چیزی پشتش هست یا نه ?:-)

  • bravo6 گفت:

    یه سوال دارم بچه ها
    سایت های خبری دیگه غیر گیمفا کجا هست بهم معرفی کنید ؟

  • Omid_Fsh گفت:

    مبارکه :yes: :yes: درستشم همینه چون نیازی هم نداشت مثل مایکرو عمل کنه مایکرو نسل ۸ ضعف انحصاری داشت تا جایی که عملا سونی رقیبی نداشت و این اتفاق اگر مایکروسافت خرید بزرگی نمیکرد تو نسل۹ هم میوفتاد به این دلیل که پرورش استدیو از صفر خیلی زمان بر هست و عملا یعنی یک نسل عقب افتادن دیگه!!!و این اتفاق برای شرکتی به بزرگیه مایکرو با اون منابع مالی غیرمنطقی بود.

  • All Alone گفت:

    نگفتن چه قدر خریدن housemarque رو ؟؟؟

  • به عنوان سونی فن میگم قصه نگو و حرف مفت نزن،(تو و رایان گند زدید)
    مایکروسافت عددی نبود ولی الان بتسدا خریده که دوبرابر استدیو های قدیم مایکروسافت ارزش داره
    بجا اینکاراblue pointو کوجیما پروداکشن بخر
    با یه اول شخص ساز درست درمون مثل techland

    • بلوپوینت خریداری شده
      کوجیما هم اصلا برای مستقل بودن جدا شد
      اول شخص درست درمون ساز هم دوتاش رو دارن و دوتای دیگشون هم طبق شایعات میخوان اول شخص بسازن
      درباره ی عددی نبودن مایکرو هم که مایکرو با چهار تا استودیو پنجاه میلیون کنسول فروخت
      پس قطعا عددیه ( آنلاین و کینکت اجباری و بقیه ی شاهکار های استاد رو نمیگم )

      • ۵۰ میلیون به خاطر گیم پس و یک سری متعصب مثل تو بود که خیلی هاشون هم پشیمون شدن
        خیلی ها هم اصلا نمیدونن کنسول چیه باباجونشون براشون ایکس باکس گرفته ( منظورم کل دنیاس. مقالش گیم اسپات گذاشته که تن ایجر ها یعنی زیر ۱۸ سال ایکس باکس رو ترجیح میدن )
        در ضمن بازی هایی مثل تام رایدر و کاپ هد و اوری رو انحصاری زمانی کرد
        ۵۰ هم در برابر ۱۲۰ میلیون پلی ۴ و نینتندویی که برخلاف ماکروسافت در ۸ سال ۵۰ میلیون ( اونم تو میگی کمتره ) تونسته ۷۰ میلیون تو ۳ سال بفروشه هیچی نیست
        درضمن الان که کنسول قوی تر
        گیم پس
        استودیو بیشتر
        و… داره
        ولی فروشش ۱ سوم پلی نیست دیگه بهونتون چیه؟
        اگر میخوای انحصاری رو بهونه کنی؟ میتونست انحصاری زمانی بیشتری داشته باشه مثل مدیوم استالکر و …

        • اول از همه کمتر جوش بیار آروم باش یکی یه چیز گفت انقدر فشار نخور :laugh:
          دوم _مایکروسافت کم فروخت چون نسل هشت خراب کرد جز این بخش حرفات بقیه اش حرف رایگان بود که هیچ بیشتر توهمی بودنت رو ثابت کردی
          یه نمونه هم میگم : اره مایکروسافت الان فروش کنسولs/x کمتر از ps5 (البته جوابش صد بار بهت دادن ولی انگاری دوباره باید گفت) چون مایکرو نسل قبل گند زد و هنوز خودش رو کامل ثابت نکرده و فن بیس سونی بزرگ‌تر است الان و اینکه آخر نسل نیست که اینطوری جواب میدی

          • فشار من از دو رو بودن امثال تو هستش محمدرضا جون که با اکانت اولت نظرت رو نمیگی
            درضمن ماکروسافت کم فروخته تقصیر نسل ۸ ننداز بله اون اثر داره ولی این همه تبلیغ برای ۱۲ ترافلافل کوئیک ریسام و گیم پس و خریدبتسدا چرا نتونسته خریدار جدید جذب کنه؟
            چون همه میدونن ماکروسافت باز هم قرار بازی آنلاین و سرویس محور بده و هیچکس انحصاری های سونی رو ول نمیکنه بره ایکس باکس بخره
            جالبه تا قبل از نسل ۹ هم قبول نداشتید گند زده هی ماس مالی میکردید

        • SiRSiNa گفت:

          حالا حرفاتو کاری ندارم ولی اونجور که من یادمه همه جای دنیا از جمله ایران جایزه خیلی خوب شدن همه درسای بچه دبستانیا واسشون ps4 میگرفتن 😀
          حتی این قضیه چ میم ها که ازش ساخته نشد…

      • شما شاید سنت نرسه ،مایکروسافت سکند پارتی مثل بانجی و رمدی داشت و فرست پارتی مثل lionhead پیتر مولینو مثل rareکه اوایل نسل قبل اضافه شد و کاردرست بود زمان نینتندو کار میکرد
        مثل اسمبل که بسیار قدیمی و کاردرست بود
        Twisted pixelgamesو چند استدیو دیگه که مثل
        اوولوشن و زیپر سونی تخته شدن
        و بی کفایتی مایکروسافت که الانه جیم رایان من یادشآن می ندازه نابودشدن کرد

    • Star1 گفت:

      قابل توجه بعضیا که انتظار داشتن سونی دنبال خرید Square Enix بره در جواب بتسدا – به نظرم خرید blue point هم اعلام میشه بعد از هاوس‌مارک و پرونده خرید های سونی بسته میشه برا نسل ۹ .

    • Mr Dewitt گفت:

      والا هم ماکروسافت هم سونی عملکردشون تو این نسل عالی بوده بد شما میای از جفتشون بد میگی اونم بدون هیچ منطقی

  • اوسعلی گفت:

    درستش همینه. این سیاست تو نسل های قبلی جواب داده.

  • سونی نیازی به خرید استودیو نداره فقط انحصاری ها رو روی پی سی نده تا ابد کنسولاش پرفروش ترین کنسول نسل میشن ولی متاسفانه همینم دارن به باد میدن
    البته ما که نه پول ps5 و pc نسل نهمی رو داریم نه وقت و انگیزه ای برای بازی کردن بنابراین نظرم راجب سیاست های یه شرکت بزرگ پشیزی هم ارزش مادی و معنوی نداره دی

  • MahyarMsm گفت:

    کار درستی میکنین همینطوری ادامه بدین هموطنور که امیر میگفت سونی نباید اصلا ناشر بخره خرید ناشر کار اشتباهیه کار درستی نیست
    همین کارا باعث شد استودیویی مثل اینسامنیاک که یه جواهره بشه یه همچین چیزی

  • Wounds گفت:

    تمرکز اصلی همچنان گیم پلی است 😀 قشنگ Housemarque خریداری شده باب میل من بازی بسازه :laugh:

  • سونی کلا سیاست اش همینه که ی چندتا استودیو کوچیک بخره دیگه بعد از چندسال هیچ استودیویی نخره و فقط بتونه روی اون استودیو کوچیک کار کنه و ی غول از شون بیرون کنه :yes:

    دوستان ی سرور دیسکورد زدیم که افضای گیمفا مثل سینا ،متیوس و…. هستن اگه میخواهین عضو بشین فقط تو چت خصوصی پیام بدین

  • pegasus گفت:

    سونی رقابت نمی کند رقابت می آفریند

  • من نمیدونم چرا میگن مایکرو هرچی دستش میاد بخره

    واقعا قبول دارم هوسمارک خوبه اما درحد بتسدا نیست که میگن هرجی دم دستشه میخره

    اینقدر که باور کن به۳۰۰میلیون هم نمیرسه

    زنی مکس۷تا استودیو داره که توش بهترین شوتر ساز ها سلطان لول دیزاین و خدایrpgحضور دارن با چه رویی هوسمارک رو بهتر از حتی یکی از استودیو های بتسدا میدونید؟

    • از roundhouse و alpha dog و zenimax online که بهتره. یه نگاه به سابقه استودیو بندازین. این که بازی آرکید و گیم‌پلی محور تولید کرده دلیل نمیشه در سطح برخی از استودیوهای بتسدا نباشه، اما خب بارها گفتم خرید بتسدا حرکت مثبتی بود و مایکروسافت هم حساب شده خرید می کنه بر اساس استراتژی خودش.

      • اگه انلاین هم حساب کنیم که هوسمارک صدپله از زنی مکس انلاین بهتره اون که حرفی نیست ولی اینقدر میگن هرچی دستش میاد میخره نمیدونن که بزرگترینrpgو شوتر های تاریخ رو خریده

        • استودیوهای دیگه افتخار آفرینی بیشتر دارن و از هاوس‌مارک مطرح تر هستن من قبول دارم ولی این که هر هفت تا استودیو از هاوسمارک بهتره باعث میشه خودکار این سه تایی که گفتم هم بهتر باشن که نیستن. از سمت مقابل اصلا مقایسه کار صحیحی نیست. استودیوهای دیگه بتسدا همشون سبکای متفاوت بازی میسازن نیروی بیشتری تحت اختیار دارن و اصلا یه رویکرد کاملا متفاوت دارن. هاوس‌مارک به مراتب کوچک تر به حساب میاد و مبنا چیزی دیگریه.
          من اصلا خرید استودیوها برام مهم نیست، برام مهم و جذابه که ببینم چهار سال دیگه سونی با این استودیو چیکار می کنه و قرار چه رشد و بازدهی رو ببینیم یا مایکروسافت با استودیوهای بتسدا چیکار می کنه. خلاقیت و استعداد باید در پرورش باشه وگرنه پول که ماجرای جذابی نیست.

      • onepunkman گفت:

        البته اینو اضافه کنم برای دوستانی که نمیشناسن. roundhouse همون استودیو humanhead سابق هست
        خالق Prey و Rune و….
        the quiet man….. 😐
        امیدوارم بتسدا به اینا یک سر و سامون بدن چون خیلی… کارشون خوب نیست

  • Red sina گفت:

    اتفاقا خیلی هم کار درستی میکنه واقعا باید قبول کنیم سونی اندازه ی ماکروسافت بودجه نداره ولی داره بودجه محدود خودش رو به بهترین وجه ممکن مدیریت میکنه مثلا با خرید یه استودیو مثل همین اینسامنیاک گیمز که همزمان میتونه چنتا بازی خوب بسازه بهترین کار ممکن کرد و سونی فنای عزیز‌ هم توصیه میکنم نگران نباشید سونی کارش رو بلده و تو مرور زمان همه چیز مشخص میشه 🙂

  • آرین گفت:

    سلام
    تشکر آقای کریمی، انگار هولست درسته نه هالست. شما حواستون جمع بود!

  • اقا یه روز نبودم یکی رفته استدیو خریده فلانی رفته بکار دیگه کرده چه خیرتونه :laugh:
    اول از همه تبریک به طرفدار های سونی و اینکه استدیو خوب هستش و کنار سونی از این بهتر میشه :yes:

  • Old Gamer گفت:

    امیدوارم استودیوهای بزرگ همشون مستقل بمونن و آی پی های معروف هم اختصاصی نشن. اختصاصی شدن بازیهای بتسدا اتفاق خوبی نبود. سونی همونطور که سانتامونیکا و ناتی داگ رو از هیچ ساخت هوسمارک و بلوپوینت رو هم از اون پایین آورده بالا ولی مایکرو داره حاضری خوری میکنه

  • مایکروسافت ۲۰ تا استودیو دیگه هم بخره حریف اینسامیناک نمیشه . اینسامیناک هر سال بازی عرضه می‌کنه خودش یه پا ناشر هست تا استودیو حدود ۵۰۰ نفر هم کارمند داره که احتمال زیاد خیلی بیشتر از این هم بشه . هر بازی که اینسامیناک میسازه زیر ۱۰ میلیون نسخه نمیفروشه ، پر فروش ترین و سریعترین زمان فروش تاریخ پلی استیشن هم دست اسپایدرمن اینسامیناک هست . اسپایدرمن ۲ رو عرضه کند ایکس باکس باید جمع کنه از صنعت بازی بکشه کنار چون دیگه هیچکس وقتی اسپایدرمن انحصاری پلی استیشن است ایکس باکس نمیخره ، فقط برید میزان فروش فیلم ونوم روببینید ، حالا خودتون حساب کنید حضور این شخصیت در اسپایدرمن ۲ چه رکورد جدید فروشی را برای این بازی به ارمغان می آورد

سونی در تصاحب استودیوهای جدید با مایکروسافت رقابت نمی‌کند