تاد هاوارد: تمرکز بر روی پلتفرم‌های کمتر به معنی توسعه‌ی بازی‌های بهتر است - گیمفا
تاد هاوارد: تمرکز بر روی پلتفرم‌های کمتر به معنی توسعه‌ی بازی‌های بهتر است - گیمفا
تاد هاوارد: تمرکز بر روی پلتفرم‌های کمتر به معنی توسعه‌ی بازی‌های بهتر است - گیمفا
تاد هاوارد: تمرکز بر روی پلتفرم‌های کمتر به معنی توسعه‌ی بازی‌های بهتر است - گیمفا

تاد هاوارد: تمرکز بر روی پلتفرم‌های کمتر به معنی توسعه‌ی بازی‌های بهتر است

ربین قهرمانی
۲۲:۲۷ ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
تاد هاوارد: تمرکز بر روی پلتفرم‌های کمتر به معنی توسعه‌ی بازی‌های بهتر است - گیمفا

حال که بتسدا به بخشی از کمپانی مایکروسافت تبدیل شده و بازی Starfield قرار است به صورت انحصاری بر روی پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول اکس باکس منتشر شود، آقای تاد هاوارد اظهار نظر جالبی کرده است که در ادامه بدان خواهیم پرداخت.

تاد هاوارد، تهیه کننده و کارگردان بازی‌های استدیوی بازی‌سازی بتسدا در طی مصاحبه‌ای که با وبسایت تلگراف داشته، به این نکته اشاره کرده است که توسعه‌ی بازی برای کنسول‌های کمتر به معنی ساخت بازی‌های بهتر می‌باشد. ایشان در مصاحبه چنین گفتند:

با تمرکز بر روی این پلتفرم‌ها (منظور تمامی پلتفرم‌ها می‌باشد)، شما باید خیلی زحمت بکشید تا بتوانید بهترین بازی را برای آنها خلق کنید.

این سخن ایشان غیر منطقی نیست، اگر شما بخواهید که فقط برای پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول اکس باکس بازی بسازید، دیگر لازم نیست که تیم شما مطمئن شوند که این بازی با سخت افزارهای پلی استیشن ۵ سازگاری دارد یا خیر. البته لازم به ذکر است که گفته شود، تاد هاوارد در این مصاحبه، به طور مشخص اسمی از پلتفرم‌های سونی به میان نیاورد.

تاد هاوارد در ادامه گفت:

این سخنان من به معنی تمرکز است و این چیزی است که می‌خواهم بگویم. مسلماً این خوب است که شما سطح کیفیت بازی را بالا نگه دارید، اما این واقعا خیلی خوب است که شما تمرکز کنید و بگویید این چیزی است که ما خلق کردیم و اینجا سطح است. اغلب اوقات سطح کیفیت با زمانِ مکانی که شما و سخت افزار در آن هستید اداره می‌شود. ما خیلی خوش شانس هستیم که می‌توانیم سطح کیفیت واقعا بالایی را تعیین کنیم.

سخنان تاد هاوارد انتظارات از بازی Starfield را بسیار بالا می‌برد و این در حالی است که هنوز هیچ ویدیویی از گیم‌پلی بازی Starfield منشر نشده است. اما فراتر از قابلیت‌های سخت افزاری که در بالا بدان اشاره کردیم (و البته یک پول هنگفت!)، همکاری هاوارد و مایکروسافت، مسلما بزرگتر از ساخت یک بازی فضایی پر سر و صداست.

عنوان نقش‌آفرینی Starfield قرار است در تاریخ ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۱ (۱۱ نوامبر ۲۰۲۲ میلادی) بر روی پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس و سری اس در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد. این عنوان در روز نخست عرضه بر روی سرویس ایکس‌باکس گیم‌پس (Xbox Game Pass) عرضه خواهد شد. شما می‌توانید سایر اخبار و اطلاعات منشر شده از بازی در این نشانی مشاهده کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تاد هاوارد: تمرکز بر روی پلتفرم‌های کمتر به معنی توسعه‌ی بازی‌های بهتر است - گیمفا
تاد هاوارد: تمرکز بر روی پلتفرم‌های کمتر به معنی توسعه‌ی بازی‌های بهتر است - گیمفا
تاد هاوارد: تمرکز بر روی پلتفرم‌های کمتر به معنی توسعه‌ی بازی‌های بهتر است - گیمفا
تاد هاوارد: تمرکز بر روی پلتفرم‌های کمتر به معنی توسعه‌ی بازی‌های بهتر است - گیمفا
تاد هاوارد: تمرکز بر روی پلتفرم‌های کمتر به معنی توسعه‌ی بازی‌های بهتر است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Xbox+Bethesda گفت:

    خیلی قشنگ شیلنگو گرفت رو سونی دمش گرم. :rotfl: :rotfl: :yes:

  • موافقم کار سختیه بخوای واسه همه پلتفرم های نسل۸و۹و پیسی همزمان پورت کنی

    الان که انحصاریه کارشون راحت تره و میتونن از این زمان به نفع خودشون استفاده کنن

  • Mehdiip گفت:

    از نظر عوام فریبی قشنگ با اسپنسر تو یه لیگ اند

  • Ruiner گفت:

    با یه نگاه به بازی‌های مولتی پلتفرم شاهکاری که در طول تاریخ عرضه شده، متوجه باطل بودن این حرف می‌شه شد.
    اگر سازنده‌ای حقیقتا توانایی و تبهر بالایی تو ساخت بازی داشته باشه، تعداد پلتفرم های مقصد نباید خیلی مسئله مهمی تو تعیین کیفیت بازی باشه.

    • مثل سایبرپانک که با بالاترین کیفیت و بهینه ترین حالت ممکن روی کنسول ها اجرا میشد

    • ... گفت:

      این تعداد پلتفرم های مقصد که شما میگی کلی آدم و تیم و گروه باید پشتش باشه که روی بهینه سازی پروژه برای هرکدوم کار کنن که این افراد هم هرکدوم مطمنا یک حقوقی میخوان و به کار هر تیم هم باید یک نظارتی باشه که روی اون پلتفرم خاص خراب کاری نکنن و همه هم تا یک مدت زمان خاص بتونن یک خروجی بدن و کلی داستان دیگه..
      اگر تعداد پلتفرم ها کمتر باشه تمرکز تیم می تونه روی خیلی از جزییات دیگه باشه تا اینکه بازی رو برای هر پلتفرم بهینه سازی یا آماده کنن و اتفاقا حرف کاملا درستی زده طرف و بعد این همه سال کار تو این صنعت مطمنا طرف خیلی بهتر از ما می دونه که چه خبره و دنیا دست کیه.

      • وقتی بازی‌ها مولتی پلفترم باشن جوامع بزرگ گیمینگ به خریداران احتمالی بازی اضافه میشه. اگر با یک بازی با فاندمنتال خیلی خوب رو به رو باشیم. سود بدست آمده از این جوامع خیلی خیلی بیشتر از خرجی هستش که استودیو بابت استخدام نیرو می کنه. در ضمن پورت بازی‌ها اونقدرا هم سخت نیست و اصولاََ در پروسه ساخت خیلی درگیر موضوع پلتفرم مقصد نمیشن. بازی ها همه با پی سی توسعه پیدا می کنن و ماه‌های آخر که توسعه تکمیل شده تصمیم به پورت بازی میگیرن. اینجوری نیست که هر ثانیه درگیر پلتفرم‌های مختلف باشن.

        • در ضمن من نمیگم تاد هاوارد نمیفهمه از چی صحبت می کنه مطمئناََ بعد از این همه سال کسی بهتر از چنین شخصی از development بازی آگاهی نداره، اما به نظر من صحبت‌ها خیلی فرمالیته و گمراه کننده اس و قصد داره اتفاق پیش آمده رو پنهان کنه. همین ۷ ماه پیش بود که در مورد دسترسی دادن به مخاطبین بیشتر برای تجربه بازی‌ها صحبت می کرد اما حالا رویکرد به سمت سختی توسعه رفته.
          Howard says that “like our original partnership, this one is about more than one system or one screen,”
          زمان خرید بتسدا طرز فکر پیرامون دسترسی بیشتر بود چون مسلماََ گیم پس و .. وجود داره، اما حالا صحبت ها به سمت سختی های توسعه کج شدن. خب رک بگو مایکروسافت دوست داره با این exclusivity گیم پس رو تبلیغ کنه و این انحصار رو تبدیل به مزیت کنه. این که روراست باشی با مخاطب مشکلی نداره رقیبشون هم همین رویه رو پیش گرفته.

          • Arno گفت:

            به نظرم اصلا نیاز به بهونه و این حرفا نیست کاملا رک گفتن – حقیقت اینه که مایکروسافت بتسدا رو خریده و حال نمیکنه هزینه کنه برا یه پلتفرم مشکل دار و باج گیر هزینه پورت پرداخت کنه (کسی که برا کراس پلی پول جدا میگیره) بعدشم وقتی از طریق کلود برا همه گیمرا در دسترس هست مشکل انحصار گرایی و مجبور کردن مخاطب به خرید سخت افزار خاصی پیش نمیاد.

    • pedram28 گفت:

      حرف تاد هاوارد به صورت کلی درسته اما مهمتر از تعداد پلتفرم سخت افزار پایه هست که اینجا سریز اس هست که محدودیت رمش تعداد cu پایینش کلاک پایین cu ش مطمعنا تاثیر منفی در توسعه بازیهای نسل نهمی داره دو نفر از اعضای استودیو id هم به باتل نک بودن سریز اس اشاره کردند که بعد از خرید زنیمکس توییت اشونو پاک کردند این مورد از سال ۲۰۲۲ به بعد که همه بازیها نسل نهمی میشن بیشتر خودشو نشون میده

      • در جواب شما باید گفت که خالق بازی هورایزون فوربیدن وست گفت: ساختن بازی برای ps4 هیچ محدودیتی رو برای اونها ایجاد نکرده !!! این دیگه خبرش رو هم گیمفا رفت …. البته که شما نمیتونی انکارش کنی و نمیتونی بگی سری اس از ps4 سخت افزار ضعیف تری داره …

        واقعا اطلاعاتت هم به درد خودت و در شان هیتری مثل خودته

        از این طرف هم کلی بازی نسل نهمی سونی برای ps4 تایید شدن و باتل نک ایجاد نشده … خواهشا برای گمراه کردن بقیه حرف های چرت و پرت نزنین

        • pedram28 گفت:

          خالق بازی هورایزون فوربیدن وست از سال ۲۰۱۷ داره بازیشو میسازه و اون موقع نه ps5 ایی در کار بوده نه دوکیت ps5 دستش بوده این بازیهای میان نسلی چندین ساله در دست ساخت هستند و پلتفرم هدفشون کنسولهای نسل هشت بودند حتی بازی مثل استارفیلد هم پلتفرم هدفش کنسولای نسل هشت بوده چون سالهاست در دست ساخت هستش ولی حالا به هر دلیلی نمیخوان برای نسل هشت بدنش در حال حاضر که هنوز انجین استودیوها پیشرفت زیادی نکرده سریز اس شاید مشکل ساز نشه اما دو سه سال بعد صدای همه رو در میاره البته همین الانم صدای تعداد زیادی از افراد شاغل در استودیوهای مختلفو در آورده

        • اوسعلی گفت:

          دادا من اصلا کاری به PS4 ندارم. تنها چیزی که می‌دونم اینه که چند تا استودیو مثل همین گوریلا در کنار ناتی داگ، راکستار و سانتا مونیکا و… گرافیک بازی هاشون فراتر از سخت افزاری هست که دارن بازی رو روش اجرا می‌کنن. حالا بیخیال این موضوع.
          الان ویدئو جدید دیجیتال فاندری در مورد مترو اکسدس رو ببین. سری اس داره بازی رو با رزولوشن ۵۱۶P اجرا میکنه. بعد از درت۴ و مدیوم این سومین بازی ای هست که داره اینجوری روی سری اس اجرا میشه. در کنار اون آبجکت ها جلوی چشم گیمر لود و ظاهر میشن.
          مشکل سخت افزار سری اس نیست. مشکل اینه که توسعه دهنده ها حال ندارن برای کنسولی که یک سوم سری اکس قدرت داره بازی رو بهینه کنن. البته حق هم دارن تا حدودی. ولی خب مشکل دو طرفه هست.
          برای همینه که به سری اس میگن ترمز نسل۹!

          • عزیز من چیزی رو رد نکردم و عملکرد هیچ استودیویی رو نگفتم اشتباست یا چیز دیگه ، فقط به اون دوستتون با زدن مثال گفتم که نباید ایرادی بگیره از سری اس وقتی بازی های نسل نهمی دارن روی ps4 میان …. خداییش نکنه میخوای بگی هورایزون با اون عظمت گرافیک نسل نهمی نیست ….

          • مگه اون مترو اسکدس بروزرسانی نبود؟ ( برای نسل نه )
            جدا بازی ای که رو کنسولای نسل هشت خوب بوده پرفورمنسش ، رو کنسولی که چهار برابر قدرت بیشتر ، سیپیو خفن تر ( مهم ترین تفاوت قدرت دو نسل ) و اس اس دی داره ۵۰۰ پی اجرا شه؟⁦:-|⁩
            معلوم نیست چه گندی زدن!

    • Black Knight گفت:

      حرفت درسته ولی به نظرت چند تا سازنده حاضرن این کار رو انجام بدن ؟

  • فکر کنم داره میگه بازی های بتسدا انحصاری ایکس باکس البته این نظر منه

  • Joel Miller گفت:

    حرفش اصلا درست نیست اینقدر بازی مولتی پلتفرم شاهکار داریم

  • StiCheS گفت:

    هم میشه گفت آره هم میشه گفت نه…
    وقتی کرایسیس برای همه دستگاه ها اومد دیگه اون کیفیت سابق نداشت و از طرفی راکستار خلاف این قضیه ثابت می‌کنه و بازی هاش واقعا کیفیت عالی دارن. با این حال کنجکاوم در آینده ببینم انحصاری های سونی که حالا قراره برای پی سی هم عرضه بشه همون کیفیت همیشگی رو دارن یا نه …

    • pedram28 گفت:

      “از طرفی راکستار خلاف این قضیه ثابت می‌کنه و بازی هاش واقعا کیفیت عالی دارن” اتفاقا راکستار همیشه دو تا پلتفرم پلی استیشن و ایکس باکسو هدف قرار میده و بعد یکی دو سال یه پورتم برای پیسی میده دلیل کیفیت بازیهاشم همینه که پلتفرمای هدفش کمتره نینتندو رو که بخاطر سخت افزار ضعیف ش حذف میکنه پیسی هم بخاطر تنوع و تعداد زیاد سخت افزاراش با تاخیر یکی دو ساله بازی براش پورت میکنه

  • این که وارد زیرمجموعه مایکروسافت و اکس باکس شدن هیچ مشکلی نداره و خیلی هم عالیه ولی ای کاش با این مدل صحبت‌ها وجهه خودشون رو خراب نمی‌کردن چون مخاطب مطمئناََ احمق نیست. درست مثل سونی، مخاطب متوجه میشه عرضه کراس پلتفرم بازی‌ها نیازمند کسب و کار و موضوعی اجتناب ناپذیره وقتی ۱۱۵ میلیون PS4 داخل بازار هستش نیازی نبود جیم رایان از We Believe in generation صحبت کنه. اگر شرکت ها پیرامون خیلی از حرکت های تجاری خودشون بیانیه نمی دادن خیلی از بلک لش ها ملایم تر بود، چون بعضی از این بیانیه‌ها دقیقا توهین به شعور مخاطب هستش.
    اگر تولید برای کنسول های بیشتر کار توسعه رو سخت تر و پیچیده تر می کنه، در مقابل چندین برابر اون سخت کوشی سود بیشتری رو روانه حساب های مالی اون شرکت و استودیو می کنه تا نیرو و تکنولوژی های به‌روز بیشتری رو تحت اختیار بگیرن و پیشرفت کنن. درست مثل اکس باکس سری اس که یک زحمت بیشتر رو برای تیم‌ها به ارمغان میاره، اما می‌پذیرن این زحمت بیشتر رو چون میدونن جامعه خریداران بیشتری در انتظارشونه و پتانسیل فروش بیشتر میشه.

    • اینکه اینا رفتن زیر مجموعه مایکروسافت طبیعیه تبلیغ کنن ولی به طور کلی حرفش درسته فکر کنم شما منظورشو نگرفتی
      ایشون منظورش این نیست که بازی ای که برای همه پلتفرم ها بیاد بده یا ضربه میزنه بلکه منظورش اینه اگه تمرکز روی یه پلتفرم خاص باشه کار راحت تره و بیشتر میشه رو بازی تمرکز کرد فقط همین وگرنه کیه که ندونه فروش بازی اگه برای همه پلتفرم ها بیاد بیشتر میشه یا پول نیرو چندین برابرش جبران میشه منکه اینجوری برداشت کردم از حرفاش

      • پشتیبانی از پلتفرم بیشتر =====> سرمایه بیشتر ====> راحتی + بازی بهتر و آینده نگری حقیقی.
        شاید نظر تاد هاوارد در مورد خودشون که کوهی از سرمایه و پول پشتشه (مایکروسافت) صحیح باشه، اما به عنوان یه نظر جامع نه، به نظر من جنبه ظاهری داره. تزریق سرمایه و پیشرفتی که استودیوها با پشتیبانی از پلتفرم های دیگه بدست میارن در اکثر اوقات خیلی باعث بهبود شرایط استودیو و در نتیجه بازی های در دست ساختشون میشه تا این که پلتفرمی رو حذف کنن. سازنده ها اصولاََ اینده نگری می کنن.

        • نظر شما درسته راجع به مسئله اقتصادی هیچ شکی توش نیست ولی بنظرم اینجا اصلا منظورش مسئله اقتصادی نیست جنبه فنیه فقط اینجا اومده گفته چون پلتفرم محدود شده ما بهتر میتپنیم متمرکز بشیم رو بازی مثل بازی های انحصاری سونی که کیفیت بالایی دارن و این کیفیت رو ما تو عناوین مولتی پلتفرم نمیبینیم در اکثر مواقع اونم دلیل اصلیش اینه که تمرکز سازنده تو اون سالها فقط رو یه سخت افزار متمرکزه به هرحال منکر تبلبغات و…نیستم چون بالاخره استدیو مایکروسافتن ولی از بعد فنی حرفش درسته

    • آقای کریمی نظرتون درسته ، اما حرف آقای هاوارد هم درسته ، شاید یکی از علت های این حرفش کمتر کردن مدت ساخت بازی باشه ، پورت کردن روی کنسول های مختلف وقتگیره و با توجه به طولانی بودن بازه ی ساخت استارفیلد این حرف هاوارد کاملا منطقی به نظر میرسه …

      اما من یک حدسی میزنم بازی های بتسدا احتمال زیاد (این نظر شخصی خودمه ) برای ps5 و سونی هم میان ….. دلیل : خیلی واضحه فروش بازی رو کنسول های دیگه ، درآمدزایی و تبلیغات گیم پس برای پلیرهای کنسول رقیب ( چون بازی روز عرضه میاد گیم پس هزینه بسیار کمتری داره تجربه ش تا اینکه بری و ۶۰ دلار پول بدی و بخریش )
      به نظر من قطعا اسپنسر اینکار رو میکنه و هیچ بازی به جزء هیلو رو در انحصار کامل کنسولی قرار نمیده

  • کاملا درست گفته
    برای همین هست که انحصاری های سونی کیفیت بالایی دارن
    اگر آنچارتد و گاد همزمان برای پلتفرم های دیگه می اومدن وضعشون مثل همین سایبرپانک میشد
    بعد جالبه که فیل اسپنسر به سیاست های سونی راجب پورت بازی هاش رو پیسی انتقاد میکنه:rotfl:

  • ammar_iraqi گفت:

    اره جون بابات
    زمانی که بازیاتون رو ps خیلی فروش داشت کجا بودی؟؟؟

  • ShinjiMikami گفت:

    تاد هاوارد از بازی خیلی مطمئنه
    بنظرم استارفیلد اولین و بهترین شاهکار در سبک علمی تخیلی در فضا خواهد بود. شاهکاری تکرار نشدنی. تا به حال بازی خوبی در سبک علمی تخیلی در فضا ندیدم و خیلیم علاقه دارم که چنین سبک بازی ساخته بشه که ساخته شد اونم به دست تاد هاوارد.
    تا به الان بازی های استارفیلد، هورایزون، گاد، استالکر، پراگماتا مورد انتظار ترین عناوین معرفی شده برای من هستن.
    در مورد ساخت بازی برای پلتفرم ها هم که درسته، هرچقدر تعداد پلتفرم کمتر باشه، ساخت بازی راحت تر و متمرکز تر میشه. برای مثال کار سیدی پراجکت برای سایبر و همچنین کپکام برای ایول ویلیج بسیار سخت بود چون هم مولتی بود و هم میان نسلی.
    به امید موفقیت استارفیلد

  • Amir گفت:

    خوبه بعد بیست سال فهمیدند سونی چرا صد لول بالاتره

  • Amir گفت:

    این همونیه که میگفت fallout 76 ۶۰ برابر پر جزئیات تر از قبلیاست . کلا نمیشه رو حرفاش حساب باز کرد

  • نصف حرف های تاد هاوارد و کانسپت آرت های استارفیلد و ویدیوی into the starfield رو نذاشتین ولی اینو سریع گذاشتین. عجب :/

    ولی حرفش درسته. دلیل اینکه انحصاری های سونی انقدر خوشگلن اینه که روی یه پلتفرم بهینه سازی میشن

    Lu Bu
  • من به شخصه با حرف های هاوارد هم موافقم و هم مخالف.در مورد موافقتم اینکه حالا استدیوهای زیمنکس میتونن با خیال راحت بازی های خودش رو روی یه پلتفرمی خاص مثل ایکس باکس خلق و اجرا کنن و به قول خودش دیگه انرژی و زحمت و زمان کمتری برای پورت کردن بازی هاش روی پلتفرم دیگری صرف کنن اینجوری بازی های با کیفیت بالاتری خلق میشن مثل خدای جنگ و آنچارتد و… که به خاطر انحصاری بودنشون اینقدر با کیفیتن . درمورد مخالفتم با هاوارد. میشه با سختی بیشتری که با پورت کردن برای پلتفرم های دیگه بازی هایی با کیفیتی به مانند ردد و جی تی ای و رزیدنت و… بازی های زیاد دیگری که استدیو های مختلف میسازند میتونن بازی هی درجه یک و با کیفیت بسازن و از فروش آن بر روی پلتفرم های دیگه مطمئن و فروش زیادی رو به ارمغان بیارن. حالا که زیمنکس و استدیوهای زیر ربطش در اختیار مایکرو هستش میتونن با خیال راحت بازی های خودش رو با کیفیت هر چه تمام تر بر روی کنسول ایکس باکس پورت کنن.

  • Black Knight گفت:

    با حرفش موافقم وقتی یه بازی رو کلا براساس یه سخت افزار بسازی کارت خیلی راحت تره تا اینکه بخوای برای اون همه سخت افزار پورت کنی

  • ...Eternal... گفت:

    نمیدونم چی باعث شده بعضیا به خودشون اجازه بدن به شخص تاد هاوارد توهین کنن؟ عمرا اینا اگر فقط یک دقیقه تو زندگیشون بازیای شاهکار بتسدا رو تجربه کرده باشن :-)) :no:
    یعنی شخصی به این بزرگی در سطح صنعت گیم حق ندازه بیاد نظر خودشو درباره یه مسئله ابراز کنه؟ من هیچ کاری به درست یا غلط بودن ادعاش ندارم هر چند خودم با کلیت حرفاش موافقم و معقدم تمرکز بر روی پلتفرم های کمتر شانس اینکه بازی ای به لحاظ کیفیت فنی بهتر داشته باشیم به مراتب بالاتر خواهد رفت، همونطور که گفتم کاری به درستی و اشتباهی بودن حرفای هاوارد ندارم اما برام جالبه که یه عده به جای اینکه محترمانه از صحبت های هاوارد انتقاد کنن بیشتر دارن بهش توهین میکنن در حالی که این شخص بار ها ثابت کرده که چقدر تو کارش حرفه ایه، لااقل شما هایی که با حرفاش مخالفید‌ دست به دامن دروغگویی نشید، انقدر همش نگید ۷۶ ساخته هاوارد بوده چون هرگز نبوده بار اینو گفتیم ولی کو گوش شنوا؟ تمام پروژه های اصلی هاوارد چیزی از شاهکار کمتر نبودن و تو زمان عرضه خودشون به قدری سر و صدا کردن که بازی های دیگه در همون سال زیر سایه اسم این بازی قرار میگرفتن، حداقل اگر بازیاشو تجربه نکردید برید دوتا سرچ بزنید ببینید بتسدا چیه و هاوارد کیه بعد بیاید اینجا گوهرافشانی کنید :no: :no:
    استارفیلدم به عنوان پروژه اصلی بتسدا و شخص تاد هاوارد احتمال موفقیت بسیار بالایی داره حالا میخواید قبول کنید میخواید نکنید حقیقت تغییر نمیکنه :-)) :-))

  • کاملا موافقم. اگه پلتفرم کمتر باشه فقط تمرکز روی همون پلتفرمه و کیفیت اثر بالا میره. ولی ممکنه فروش کمتری داشته باشه.

  • ASHEN ONE گفت:

    آقا جو ندید خواهشا.
    منظورش این نبود که سخت افزار پلی استیشن ضعیفه.
    منظورش این بود که اگه بازی جدیدت روی یک پلتفرم خاصی اختصاصی عرضه بشه توسعه راحت تر و بهتر میشه.
    ولی منظورش رو متاسفانه به یک عده ترول و فن بوی نتونست خوب برسونه

  • Mahan گفت:

    دوستان راستی استارفید برا ایکس باکس وان هم هرضه می شه ؟

  • من خودم بازیهای بتسدا رو با پی سی میزنم..

    ولی از طرفی بسیار ناراحتم که دیگه بازیاش برای پلی نمیاد ..
    چطور میشه از فال اوت و الدر اسکرول و استارفیلد گذشت؟

    خودم از ریج ولفنشتین و دیشونورد دووم و اویل ویدین هم خوشم میاد ..
    از ددلوپ زیاد خوشم نیومد
    prey هم تو زمان خوش عالی بود.. نمیدونم چرا نسخه ی جدیدی ازش ساخته نمیشه!

    امیدوار بودم برای پلی استیشن هم بیان ..
    البته بازیهای سونی هنوز یسر و گردن بهتر از ایکس باکس هستن .. و سونی برای فن هاش اصلا کم نمیذاره و مطمئنم سونی بدون هیچ افتی به رقابت ادامه میده

    متاسفم که اینطور شد و اوضاع بتسدا اینجور شد ..
    کاش روزی تمام بازیها از انحصار در بیان

    اگه دست من بود بجای دو کنسول یه کنسول میساختم تا تمام بازیا برای کنسول و پی س سی بیاد

تاد هاوارد: تمرکز بر روی پلتفرم‌های کمتر به معنی توسعه‌ی بازی‌های بهتر است - گیمفا