تحلیل تریلر گیم‌پلی بازی Elden Ring
تحلیل تریلر گیم‌پلی بازی Elden Ring
تحلیل تریلر گیم‌پلی بازی Elden Ring
تحلیل تریلر گیم‌پلی بازی Elden Ring

آنالیز: اعمال استانداردی تازه برای ژانر سولزبورن؛ تحلیل تریلر گیم‌پلی بازی Elden Ring

محمد حسین کریمی
۰۹:۰۰ ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
تحلیل تریلر گیم‌پلی بازی Elden Ring

سرانجام در روز پنجشنبه گذشته و در جریان رویداد سامر گیم فست (Summer Game Fest)، تریلری از گیم‌پلی بازی Elden Ring به نمایش درآمد که شامل نکات و پیام‌های زیادی می‌شود. در این مقاله قصد داریم جزئیاتی را مطرح کنیم که ممکن است به آن‌ها توجه نکرده باشید.

با وجود هایپ شدیدی که پیرامون عنوان Elden Ring وجود داشت، شاهد بازخورد بی‌نظیر طرفداران و جامعه سولز به تریلر گیم‌پلی هستیم. بر اساس گفته‌های قبلی خالق این بازی، هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki)، Elden Ring یک تکامل طبیعی برای سری Dark Souls محسوب می‌شود. رویکرد فرام‌سافتور (From Software) پیرامون تغییرات و تحول در این اثر، به مانند انتقال از Demon’s Souls به بازی Dark Souls است. با این وجود، به طور حتم بازی Elden Ring یک استاندارد تازه برای ژانر سولزبورن (SoulsBorne) تعیین می‌کند. مکانیک‌های کاملاََ متفاوت و جدیدی برای این اثر در نظر گرفته شده‌اند که می‌توانند این بازی را از سری Dark Souls جدا کنند. بازی شامل چرخه روز و شب و همچنین سیستم آب و هوای پویا خواهد شد که با توجه به تصاویر منتشر شده، این سیستم‌ها بر روی گیم‌پلی تاثیر خواهند گذاشت. به نظر می‌رسد که دشمنان در شب خطرناک‌تر و تهاجمی‌تر از روز باشند و شاید برخی مناطق در شب نسبت به روز شکل و شمایلی متفاوت داشته باشند و در نتیجه لوت‌های گوناگونی را ارائه دهند.

سوارکاری و مبارزات سوارکاری یک مکانیک اساسی دیگر محسوب می‌شود و نکته هیجان‌انگیز ماجرا این است که تیم فرام‌سافتور در مورد سوارکاری، رویکردی خلاقانه و متفاوت نسبت به سایر سازندگان پیش خواهد گرفت که برخی از این تفاوت‌ها را در تریلر نیز دیده‌ایم. به طور حتم قابلیت سوارکاری یکی از نتایج طبیعی گسترش دنیای بازی و ورود به ژانر دنیای‌باز است و به نظر می‌رسد که سوارکاری در دنیای Elden Ring آزادانه‌تر از هر اثر دیگری باشد، چرا که در تریلر مشاهده کردیم که اسب (یا هر چه نام داشته باشد) می‌تواند از موانع بلند به راحتی عبور کند.

وجود بهترین المان‌ها و محبوب‌ترین مکانیک‌ها از بازی‌های قبلی فرام‌سافتور نیز به وفور دیده می‌شود. به سادگی می‌توان متوجه شد که تیم سازنده قصد دارد به نحوی مبارزات لذت‌بخش Sekiro، فضاسازی و طراحی خارق‌العاده Bloodborne و عمق و DNA سری Dark Souls را در قالب یک بازی جهان‌باز به طرفداران خود ارائه دهد. از طرفی به مانند همیشه شاهد الهام‌گیری از سری Berserk نیز هستیم.

چرا گرافیک فنی بازی با عناوین روز دنیا رقابت نمی‌کند؟

در روزهای پس از رونمایی از بازی Elden Ring، برخی از بازی‌بازان به گرافیک فنی بازی ایراد گرفته‌اند، اگرچه ایراد به کیفیت تکستچرها و انیمیشن‌ها تا حدی صحیح است، اما برایتان توضیح خواهم داد که چرا این افراد بخش با ارزشی از یک بازی را نادیده گرفته‌اند و به جای پرداختن به اصل قضیه، فرع را هدف قرار داده‌اند. با وجود این که چنین افرادی جمعیت بزرگ‌تر نیستند، اما مثل همیشه بازی‌بازانی وجود دارند که هدفشان شنا در خلاف جهت و خاموش کردن هایپ سایر بازی‌بازان است، آن هم زمانی که از تصمیمات کارگردانی، پیشینه استودیوی سازنده یک بازی و اهداف بزرگ‌تر آن‌ها آگاهی ندارند.

تحلیل تریلر گیم‌پلی بازی Elden Ring

نقطه قوت و عامل درخشش فرام‌سافتور از دیدگاه بصری آن است که کمبودهای کیفیت فنی از طریق طراحی هنری جبران می‌شود، چه از دیدگاه طراحی باس‌ها و چه از نظر طراحی محیط‌های باشکوه.

بازی Monster Hunter Rise بر روی نینتندو سوییچ کیفیت بسیار پایینی دارد و با این وجود یکی از بهترین نسخه‌های سری Monster Hunter بوده و بسیاری از بازی‌بازان عقیده دارند که با یکی از سرگرم‌کننده‌ترین عناوین سال روبه‌رو هستیم. تمرکز سازندگان سری سولز همیشه بر روی اتمسفر، طراحی هنری، فضاسازی و گیم‌پلی بوده است. از زمان انتشار Dark Souls 1 شاهد این رویه بوده‌ایم و هیچوقت بازی از سری سولز وجود نداشته است که یک شوکیس گرافیکی به شمار برود. نه تنها شوکیس گرافیکی نبوده‌اند، بلکه اصولاََ از حیث کیفیت فنی عقب‌تر از بازی‌های روز دنیا هستند، اما این موضوع بی دلیل نیست. هیچ استودیویی در جهان کامل نیست و رسیدن به یک دستاورد نیازمند آن است که ویژگی منحصر به فرد دیگری را فدا کنید. وقتی یک بازی سینماتیک می‌شود، روایت با جزئیات بیشتر و با احساسات عمیق‌تر به مخاطب منتقل خواهد شد، اما سرعت گیم‌پلی و برخی المان‌های اکتشاف تحت تاثیر منفی قرار می‌گیرند. در نقطه مقابل وقتی یک بازی خطی کاملاََ گیم‌پلی‌محور می‌شود، جزئیات داستانی و رشته فکری کارگردان تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. هیچ استودیو یا بازی کاملی در جهان وجود ندارد و هر رویکردی نقاط ضعف خود را دارد. جدای از تصمیمات هنری و اهداف هر استودیو، تیم‎‌های مختلف بودجه و بازه زمانی خاص خود را برای تولید یک پروژه دارند. مطمئناََ باندای نامکو ۵ سال دیگر به فرام‌سافتور فرصت تولید بازی نخواهد داد و فرام‌سافتور نمی‌تواند با کیفیت گرافیک فنی God of War اثری بسازد که بیش از ۲۰ باس به همراه چندین قلمرو، زره، اسلحه و دشمن در آن وجود دارد. واقع‌بین باشید، اگر فرام‌سافتور بیش از این وقت خود را صرف توسعه موتور گرافیکی کند، مطمئناََ از محتویات کاسته خواهد شد. تعداد باس‌ها محدودتر، سلاح‌ها کمتر و همچنین از مناطقی که خواهید دید نیز چه از نظر عظمت و چه از نظر تعداد کاسته خواهد شد و این چیزی است که هیچ طرفداری آن را نمی‌خواهد. فرام سافتور خوب می‌داند که طرفداران چه انتظاری از آنان دارند. هر اثر با توجه به عظمت و پیچیدگی‌اش به صورت فنی تعیین کیفیت خواهد شد. با وجود تمامی این محدودیت‌ها، نقطه قوت و عامل درخشش فرام‌سافتور از دیدگاه بصری آن است که کمبودهای کیفیت فنی از طریق طراحی هنری جبران می‌شود، چه از دیدگاه طراحی باس‌ها و چه از نظر طراحی محیط‌های باشکوه. اگرچه هر بازی جدید از فرام‌سافتور با موتور گرافیکی متحول شده ساخته نمی‌شود، اما آن‌ها همیشه سعی کرده‌اند که هم پیچیدگی را حفظ کند و هم از طرفی با طراحی هنری جادویی خود بازی‌هایشان را زیبا جلوه دهند. Dark Souls 1 در همان زمانی که عرضه شد کیفیت فنی خوبی نداشت، اما همچنان طراحی‌های هنری آن خارق‌العاده هستند.

تحلیل تریلر گیم‌پلی بازی Elden Ring

این تصویر نه تنها مربوط به بازی Dark Souls 1، اثری که در سال ۲۰۱۱ عرضه شد، می‌شود بلکه فشرده نیز شده است، اما همچنان خودنمایی می‌کند. طراحی هنری جادوی فرام‌سافتور است.

Elden Ring نباید یک شوکیس گرافیکی باشد، بلکه انتظار می‌رود یک شوکیس برای نقش‌آفرینی عمیق و لذت‌بخش، محتویات گوناگون، سیستم مبارزه بی‌نظیر و طراحی‌های هنری دیوانه‌وار را شاهد باشیم. همانند بازی‌های قبلی فرام‌سافتور موفقیت Elden Ring در گروی گرافیک فنی آن نیست!

Elden Ring یک بازی نسل هشتمی است

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که بازی Elden Ring برای سخت‌افزار نسل هشتم در دست ساخت قرار دارد و برای کنسول‌های نسل بعدی تنها شامل مزیت‌هایی نظیر سرعت بارگذاری سریع‌تر، نرخ فریم بالاتر و رزولوشن بالا می‌شود. بدترین نوع واکنش‌ها به تریلر گیم‌پلی Elden Ring آن است که چرا بازسازی Demon’s Souls بهتر به نظر می‌رسد. پاسخ: آن عنوان از پایه برای نسل بعد ساخته شده است، اما Elden Ring با هدف نسل هشتم مراحل ساخت را طی می‌کند و تنها یک سری مزایا برای دارندگان کنسول‌های نسل بعدی نیز ارائه می‌دهد. حتی داخل وبسایت رسمی تنها نام کنسول‌های نسل هشتم ذکر شده است! همچنین از همان ابتدا نیز بازی برای این پلتفرم‌ها رونمایی شد و قرار نبود با در ذهن داشتن کنسول‌های نسل بعدی ساخته شود.

اعمال استانداردی تازه برای ژانر سولز؛ چرا بازی تنها یک Dark Souls دیگر نیست

اشتباه‌ترین برداشت از تریلر گیم‌پلی Elden Ring آن است که بگوییم بازی تنها یک Dark Souls دیگر است. اگرچه بازی DNA بازی‌های قبلی فرام‌سافتور را در خود دارد، اما تغییرات به وجود آمده به وضوح نشان می‌دهند که این پروژه تکامل طبیعی ژانر سولز خواهد بود و از این به بعد سازندگانی که از کارهای فرام‌سافتور الهام می‌گیرند، برای مطرح شدن اثر خود، باید استانداردی جدید را در عناوین خود رعایت کنند. به نکات زیر توجه کنید:

  • Elden Ring یک اثر دنیای‌باز است، Dark Souls هیچوقت یک عنوان دنیای‌باز نبود، بلکه یک مسیر خطی با امکان بازگشت به محیط‍‌های قبلی را شاهد بودیم. این که برخی می‌گویند تنها تغییر دنیای‌باز است یک نگرش سطحی به این موضوع است. باز شدن دنیای یک اثر می‌تواند بازی را از هسته تغییر دهد و تحولات ریز و درشتی را به ارمغان بیاورد. اولین و مهم‌ترین تغییر اکتشافات هستند. این که شما بتوانید در کنار اکتشاف عمودی (Vertical) به بررسی دنیای بازی در مناطق وسیع بپردازید و این که جهان بازی آن قدر عظیم است که نیازمند اسب خواهید بود، همگی تغییرات بزرگی هستند که در هنگام تجربه شدیداََ خودنمایی خواهند کرد. بازی‌های قبلی سری سولز در محیط‌های فشرده عمودی رخ می‌دادند، به عنوان مثال در Dark Souls 1 که آزادترین بازی از سری سولز است، شما شاهد چندین سرزمین متفاوت بودید که بر روی یکدیگر بنا شده‌اند.
  • ما با یک Dark Souls دیگر مواجه نیستیم زیرا بازی دنیای خاص و Lore منحصر به فرد خود را دارد. تم‌های بازی مانند آتش، نور و تاریکی دیگر وجود ندارند و حالا مباحث مهم دیگری مطرح می‌شوند.
  • سیستم مبارزات صرفاََ به مانند سری Dark Souls نیست، بلکه ترکیبی از تمامی عناوین فرام‌سافتور خواهد بود. ما در طول تریلر سیستم مبارزاتی شبیه به Sekiro را شاهد بودیم و در عین حال مبارزه تنها با شمشیر و همچنین مبارزه با سپر را نیز دیدیم. به وضوح مشخص است که کلاس‌های مختلف این‌بار منحصر به فرد هستند و نحوه بازی کردن با هر کلاس متفاوت خواهد بود. قبلاََ شایعه‌ای مبنی بر این موضوع منتشر شده بود که Elden Ring یک کلاس خاص دارد که گیم‌پلی آن شبیه به Sekiro خواهد بود. مبارزات سوارکاری تغییر دیگری است که شاهد بودیم.
تحلیل تریلر گیم‌پلی بازی Elden Ring

اگرچه بازی DNA بازی‌های قبلی فرام‌سافتور را در خود دارد، اما تغییرات به وجود آمده به وضوح نشان می‌دهند که این پروژه تکامل طبیعی ژانر سولز خواهد بود و از این به بعد سازندگانی که از کارهای فرام‌سافتور الهام می‌گیرند، برای مطرح شدن اثر خود، باید استانداردی جدید را در عناوین خود رعایت کنند.

  • مخفی‌کاری. بازی یک Dark Souls دیگر نیست، زیرا مکانیک مخفی‌کاری هیچگاه در این سری جایی نداشته، اما حالا به مانند Sekiro شاهد یک سیستم مخفی‌کاری خواهیم بود که با آب و هوا و شرایط مختلف نیز تغییر می‌کند.
  • مکانیک پرش. شاید پرش مکانیک چندان مهمی به نظر نرسد، اما در حقیقت چنین قابلیت جدیدی سیستم مبارزه همیشگی فرام‌سافتور را تغییر خواهد داد. بازی سیستم مبارزه شلوغ و خیالی شبیه به DMC ندارد و این که چگونه پرش در مبارزات تاثیر خواهد گذاشت موضوع مهم و جالبی است.
  • احضار ارواح مختلف. در تصاویر منتشر شده دیده می‌شود که بازی‌باز توانایی احضار ارواح مختلفی را خواهد داشت، چیزی که در سری سولز وجود نداشت.

جدای از نکات بالا که تقریباََ همگی تایید شده‌اند، جزئیات زیادی وجود دارند که در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرند. مهم‌ترین چیزی که شایعه شده بود، این است که بازی شامل یک درخت مهارت عظیم خواهد شد. این مکانیک برای سری سولز کاملاََ جدید است و اعمال آن در یک اثر نقش‌آفرینی اکشن دنیای‌باز بسیار سخت خواهد بود. ما در مورد کلاس‌های مختلف نیز چیزی نمی‌دانیم.

نگرانی‌ها:

باگ: بازی‌های دنیای‌باز اصولاََ باگ‌های زیادی در خود دارند و فرام‌سافتور در اولین تجربه دنیای‌باز خود باید به شدت بر روی پولیش بازی کار کند. این نگرانی وجود دارد که بازی Elden Ring شامل باگ‌های متعددی شود.

محتویات تکراری: اصولاََ بازی‌های دنیای‌باز تا سطحی شامل محتویات تکراری و به قولی فیلر (Filler) می‌شوند. ما تا به این لحظه یک بازی دنیای‌باز از سوی فرام‌سافتور ندیده‌ایم، اما ممکن است Elden Ring نیز تا حدی شامل چنین محتویاتی بشود، اگرچه مطمئناََ بخش عظیمی از پروسه ساخت ۴ تا ۵ ساله این عنوان صرف تولید محتوا شده است.

تحلیل تریلر گیم‌پلی بازی Elden Ring

دانلود با کیفیت ۴۸۰P | دانلود با کیفیت ۷۲۰P | دانلود با کیفیت ۱۰۸۰P

تریلر بالا را باری دیگر با دقت مشاهده کنید. قصد داریم نکات مهم و اساسی این ویدیو را با هم مرور کنیم، شاید نکته‌ای وجود داشته باشد که به آن توجه نکرده باشید.

شخصیت زن ابتدایی تریلر حلقه خود را در می‌آورد (ثانیه ۲۲)

اگر با دقت به اولین ثانیه‌های تریلر نگاه کنید، متوجه خواهید شد که شخصیت زن (که احتمالاََ نقش Fire Keeper را داشته باشد) در حال در آوردن یک حلقه است و احتمالاََ قصد دارد آن را به بازی‌باز بدهد. به احتمال زیاد در عنوان Elden Ring حلقه‌ها نقش اساسی را ایفا کنند.

Erdtree (ثانیه ۳۳)

تحلیل تریلر گیم‌پلی بازی Elden Ring

این درخت ارد‌تری (Erdtree) نام دارد و حلقه کهن (Elden Ring) منبع اصلی قدرت و الهی بودن این درخت محسوب می‌شود. از طرف دیگر به نظر می‌رسد که اردتری مناطق مختلف بازی را به یکدیگر متصل کند.

در صحنه‌ی بعدی احتمالاََ شاهد یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازی هستیم. فرام‌سافتور در صفحه رسمی بازی تایید کرده است که این درخت ارد‌تری (Erdtree) نام دارد و حلقه کهن (Elden Ring) منبع اصلی قدرت و الهی بودن این درخت محسوب می‌شود. از طرف دیگر به نظر می‌رسد که اردتری مناطق مختلف بازی را به یکدیگر متصل کند. دو منبع الهام بسیار مهم برای بهره‌گیری از این درخت وجود دارد. ما در سری مانگای Berserk شاهد چنین درختی با نام World Spiral Tree یا Sekai Rasenju بودیم. به طور خلاصه، در سری Berserk این درخت وظیفه همبستگی دنیای مادی و جهان معنوی (اختری) را بر عهده دارد. منبع الهام دیگر به کیهان شناسی اساطیر نورس (Norse Cosmology) بر می‌گردد که شامل درختی به نام ایگدراسیل (Yggdrasil) می‌شود. در اساطیر نورس ایگدراسیل در مرکز ۹ جهان قرار دارد و به گونه‌ای آن‌ها را به یکدیگر متصل می‌کند. ما در اکثر صحنه‌های تریلر بازی شاهد این درخت هستیم و به نظر می‌رسد نقش کلیدی در بازی داشته باشد.

Waypoint / قابلیت مشخص کردن مسیر؟ (ثانیه ۳۸)

تحلیل تریلر گیم‌پلی بازی Elden Ring

در ثانیه ۳۸ بازی شامل یک علامت هستیم که به نظر نمی‌رسد حالت فیزیکی داشته باشد. یکی از حدس‌های من این است که شاید با علامتی روبه‌رو باشیم که شخصیت اصلی آن را به عنوان مسیر خود انتخاب کرده است، اما به هیچ عنوان نمی‌توان پیرامون آن نظر مشخصی داد. از طرفی ممکن است این ستون (که یک پرچم بر روی آن قرار دارد) با یک آیتم کلیدی حالت فیزیکی به خود بگیرد.

در هم شکستن انجمن طلایی و نمایش لوگوی بازی در یکی از صحنه‌ها (ثانیه ۴۲)

تحلیل تریلر گیم‌پلی بازی Elden Ring

در این صحنه شاهد لوگوی اصلی بازی هستیم و در عین حال راوی می‌گوید که انجمن طلایی منحل شده است. به احتمال زیاد انجمن طلایی وظیفه حفظ حالت طبیعی دنیای بازی را بر عهده داشته است و این احتمال می‌رود که شخصیت اصلی که با نام Tarnished شناخته می‌شود جزوی از این انجمن بوده باشد، البته ما به طور دقیق این موضوع را نمی‌دانیم.

سوارکاری استوار بر آزادی عمل (ثانیه ۴۹)

این که بازی شامل سوارکاری می‌شود به راحتی قابل مشاهده است، اما نکته مهمی که می‌توان از تریلر گیم‌پلی دریافت کرد روان بودن و طراحی آن بر پایه آزادی عمل است. به مانند بازی‌های دیگر برای سوار شدن بر روی اسب نباید چند ثانیه صبر کنید، بلکه طراحی آن به گونه‌ای صورت گرفته است که در یک چشم بهم زدن بتوانید سوار اسب خود شوید. دلیل اصلی این موضوع احتمالا کارایی‌اش در مبارزات است. اسب شما حالت روحی را دارد که ناگهان فرم فیزیکی به خود می‌گیرد و این طراحی هوشمندانه به مانند همیشه با در ذهن داشتن مبارزات و مکانیک‌های گیم‌پلی طراحی شده است. از طرفی پرش‌های بلند اسب توانایی اکتشاف عمودی را در سریع‌ترین حالت ممکن به بازی‌باز می‌دهد تا همیشه در حالت اکشن باشد. جلوتر بیشتر به اسب (یا یاکول) اشاره خواهیم کرد.

طراحی ساختار محیطی شبیه به Dark Souls 1 (ثانیه‌های ۵۳ تا ۵۶)

طراحی محیط بهم متصل بازی Dark Souls 1 یکی از بزرگ‌‌ترین مزایای این اثر بود. این که بعد از طی مسیری با میان‌برهایی روبه‌رو می‌شدید که متصل به بان‌فایر (Bonfire) قبلی بودند، حس خوبی را به شما منتقل می‌کرد. نکته دیگر در مورد طراحی محیط Dark Souls 1 این بود که می‌توانستید تمامی محیط‌هایی که در آینده قرار است مورد اکتشاف قرار بدهید را از چندین منطقه قبل مشاهده کنید. به نظر می‌رسد که Elden Ring نیز محیط‌های بهم متصل را به مخاطبین ارائه دهد. در صحنه‌هایی که از ثانیه ۵۳ تا ۵۶ مشاهده می‌کنید حتی مسیر رسیدن به قصرها و بناها مشخص شده است.

موجودی شبیه به کلوسوس؟ (ثانیه ۵۷)

تحلیل تریلر گیم‌پلی بازی Elden Ring

در ثانیه ۵۷ شاهد موجودی هستیم شبیه به کلوسوس‌ها در بازی Shadow of Colossus. به نظر نمی‌رسد که این موجود دشمن ما باشد. اگر دقت کنید بر روی این هیولا یک بنا وجود دارد و احتمالاََ بتوانیم در شرایط خاص آنجا را مورد کاوش قرار دهیم.

مایه ننگ یا نامحترم / Tarnished (دقیقه ۱:۰۷)

تحلیل تریلر گیم‌پلی بازی Elden Ring

شاهد یک صورت عجیب بر روی زمین هستیم، اما موضوع مهم‌تر آن است که در جریان تریلر چندین کارکتر مختلف بارها شخصیت اصلی را با کلمه Tarnished خطاب می‌کنند. این کلمه به معنای “مایه ننگ”، “نامحترم” بوده و به  موجودی گفته می‌شود که به مقامی پایین سقوط کرده است. همچنین به شمشیر زنگ زده و بی‌ارزش نیز Tranished می‌گویند. در هر یک از بازی‌های Dark Souls، شخصیت اصلی لقبی دارد. Ashen One لقب شما در نسخه سوم Dark Souls بود، در بازی دوم Bearer of The Curse خطاب می‌شدید و در بازی اول نیز Cursed Undead نام داشتید. حال به نظر می‌رسد که در بازی Elden Ring لقب Tarnished به شما داده شده است.

کوزه‌های زنده؟ (دقیقه ۱:۰۸)

تحلیل تریلر گیم‌پلی بازی Elden Ring

در بازی‌های فرام‌سافتور همیشه شاهد یک سری گیمیک و دشمن هستیم که با ظاهر عجیب خود به شما رکب می‌زنند. در سری سولز برخی جعبه‌ها در حقیقت دشمن بودند و حالا به نظر می‌رسد که این کوزه‌ها با محیط همرنگ می‌شوند و ناگهان به شما حمله خواهند کرد.

طراحی جالب یکی از باس‌های احتمالی بازی (دقیقه ۱:۲۵)

تحلیل تریلر گیم‌پلی بازی Elden Ring

بازگشت دروازه‌های ورودی با مه طلایی (دقیقه ۱:۲۷)

تحلیل تریلر گیم‌پلی بازی Elden Ring

اگر یادتان باشد در بازی Dark Souls 1 شاهد چند دروازه مهم با مه طلایی بودیم. به نظر می‌رسد این دروازه‌ها باز خواهند گشت.

ترکیب جادو و ضربه‌های فیزیکال (دقیقه ۱:۳۱)

تحلیل تریلر گیم‌پلی بازی Elden Ring

به لوگوی شیر دقت کنید که بر روی پرچم‌ها نقش بسته است. این لوگو بر روی سلاح “باس چند دست” نیز دیده می‌شود.

در سری سولز اکثراََ جادوها از راه دور اعمال می‌شدند و کلاس خاص خود را داشتند، اما تریلر گیم‌پلی Elden Ring تاکید زیادی بر روی این موضوع دارد که جادو می‌تواند با کلاس‌های دیگر و مبارزات از نزدیک ترکیب شود.

مکان‌های پرش اسب (دقیقه ۱:۳۵)

به نظر نمی‌رسد که اسب شما قابلیت چنین پرش‌های عظیمی را به خودی خود داشته باشد، ظاهراََ در بخش‌هایی از نقشه نقاطی وجود داشته باشد که شما را برای اکتشاف عمودی به سمت بالا پرتاب کنند.

ترکیب مبارزه به صورت پیاده و سواره با حفظ روان بودن سیستم مبارزات (دقیقه ۱:۳۷)

تحلیل تریلر گیم‌پلی بازی Elden Ring

یکی از نکاتی که ممکن است از دست داده باشید در دقیقه ۱:۳۷ برای یک ثانیه رخ می‌دهد. اگر دقت کنید، متوجه خواهید شد که در این لحظه شخصیت اصلی در کمتر از یک ثانیه از سوار خود به جلو پرش می‌کند و در عین حال به دشمن نیز ضربه می‌زند. انتقال اسب از حالت فیزیکی به روح و ترکیب آن با مبارزه باعث می‌شود که اسب جلوی دست و پای شما نباشد و سیستم مبارزه روان باقی بماند.

الهام‌گیری از Sekiro و تغییر گیم‌پلی با توجه به انتخاب کلاس‌ها (۱:۳۸)

این مبارزه با نبرد قبلی در دقیقه ۱:۲۵ کاملاََ متفاوت است. زره انتخابی برای شخصیت اصلی و همچنین الگوی مبارزات و سلاح نیز کاملاََ متفاوت به نظر می‌رسد. انتخاب کلاس در سری Dark Souls تاثیر شدیدی در گیم‌پلی نداشت، اما به نظر می‌رسد که Elden Ring رویکرد کاملاََ جدیدی پیرامون این موضوع داشته باشد و شاید در کلاس Dex (ضربه‌های سریع) شاهد سیستم مبارزه‌ای شبیه به Sekiro باشیم در حالی که کلاس شوالیه گیم‌پلی مانند Dark Souls ارائه دهد.

بانفایر یا مکان استراحت؟ (دقیقه ۱:۴۲)

تحلیل تریلر گیم‌پلی بازی Elden Ring

در سری Dark Souls بان‌فایرها حکم چک‌پوینت و مکان استراحت را دارند؛ گزارش‌های زیادی به انتشار رسیده‌اند مبنی بر آن که می‌توان با آیتم‌های خاص در بازی Elden Ring یک بان‌فایر ساخت، اما به طور رسمی چیزی تایید نشده است.

گرگینه؟ (دقیقه ۱:۴۳)

این گرگینه ظاهر عجیبی دارد. می‌توان آن را الهامی از شخصیت اصلی برزرک یعنی گاتس دانست. وجود شمشیر و زره کمی عجیب است، شاید او یک NPC یا حتی تغییر فرم شخصیت اصلی باشد.

احضار دوستان؟ (دقیقه ۱:۴۶)

اگرچه در نگاه اول به نظر می‌رسد که این صحنه احضار دوستان و سیستم آنلاین را نشان می‌دهد، اما اگر کمی دقت کنیم استایل قرارگیری آن‌ها بیشتر به NPC شباهت دارد. به احتمال زیاد آن‌ها ارواح و NPCهای قابل احضار به صورت آفلاین هستند.

Double Jump با اسب؟! (دقیقه ۱:۵۵)

تحلیل تریلر گیم‌پلی بازی Elden Ring

یکی از صحنه‌های جالب بازی در دقیقه ۱:۵۵ رخ می‌دهد. شما می‌توانید با اسب خود Double Jump کنید.

آرمی شبیه به نماد لنیسترها در رمان نغمه‌های آتش و یخ و نمایش آن در سرتاسر بازی (دقیقه ۲:۱۷)

تحلیل تریلر گیم‌پلی بازی Elden Ring

تایید سلاح پتک (دقیقه ۲:۲۱)

تحلیل تریلر گیم‌پلی بازی Elden Ring

تایید سلاحی چنگال مانند (دقیقه ۲:۳۳)

تحلیل تریلر گیم‌پلی بازی Elden Ring

آیا ملکه ماریکا، فرمانروای سرزمین، و محافظش را شاهد هستیم؟ رفرنس به ملکه سرسی در رمان نغمه‌های آتیش و یخ؟ (۲:۳۵)

تحلیل تریلر گیم‌پلی بازی Elden Ring

به تابلوی پشت سر ملکه نگاه کنید. به نظر می‌رسد تصویری از پادشاه را شاهد هستیم. نکته جالب در مورد این نقاشی آن است که در تصویر یک مار به دور دست پادشاه پیچیده شده است و به نظر می‌رسد که به یکی از طرح‌های هنری‌ فاش شده از بازی مربوط باشد.

تحلیل تریلر گیم‌پلی بازی Elden Ring

تحلیل تریلر گیم‌پلی بازی Elden Ring

کالکتور گوش! (دقیقه ۲:۳۶)

تحلیل تریلر گیم‌پلی بازی Elden Ring

چشم عجیب (دقیقه ۲:۴۰)

تحلیل تریلر گیم‌پلی بازی Elden Ring

تحلیل تریلر گیم‌پلی بازی Elden Ring

چشمی که می‌بینید به طور حتم بی دلیل به این شکل طراحی نشده است. نکته جالب آن است که طراحی آن مشابه تصویری از قطب شمالی سیاره مشتری (جوپیتر) بوده که توسط ناسا (NASA) ثبت شده است. از طرفی شامل ۹ دایره می‌شود، ۸ دایره که یک دایره بزرگ‌تر را فرا گرفته‌اند. آیا این تصویر به حضور ۹ قلمرو یا ۹ باس اصلی (فرمانروا) اشاره دارد؟

همه‌ چیز از طلا شکل گرفته است (دقیقه ۲:۴۳)

تحلیل تریلر گیم‌پلی بازی Elden Ring

به نظر می‌رسد که بازی تمرکز شدیدی بر روی مضمون طلا دارد. لوگوی بازی طلایی بوده و نکته جالب توجه آن است که در مکانی که با “باس چند دست” مبارزه می‌کنید، تمامی گل‌ها از طلا شکل گرفته‌اند. شاید تم کل بازی مرتبط با این موضوع باشد و یا این که شاید تنها قلمرویی که در تریلر به نمایش درآمد با این تم کارگردانی شده باشد.

مکانیک پرش و تغییر در مبارزات (دقیقه ۲:۴۷)

تحلیل تریلر گیم‌پلی بازی Elden Ring

سر اژدها به جای دست!! (دقیقه ۲:۵۱)

تحلیل تریلر گیم‌پلی بازی Elden Ring

نکته اول:

با توجه به بررسی بناها، دشمنان و مکان‌های مختلف، به نظر می‌رسد که این تریلر ۳ دقیقه‌ای تنها یک یا دو قلمرو از سرزمین‌های بازی را به نمایش می‌گذارد و ما مقدار کمی از محتویات بازی را در تریلر دیده‌ایم (بر اساس شایعات قدیمی بازی ۵ سرزمین متفاوت را شامل می‌شود). تمامی بناها، نمادها و پرچم‌ها نشان می‌دهند که کل تریلر ۳ دقیقه‌ای در یک قلمرو (Kingdom) جریان دارد. برخی از طرفداران معتقد بودند که فرام سافتور مقدار زیادی از محتویات بازی را به نمایش گذاشته است، اما به نظر می‌رسد که تریلر به نمایش در آمده نسبت به کل بازی محتوای زیادی را شامل نشود.

نکته دوم:

نابود شدن حلقه کهن (Elden Ring) در جهان بازی و قوانین طبیعی جهان تاثیرات زیادی گذاشته است. در سرتاسر تریلر شاهد زنده شدن اشیاء و اتصال اعضای بدن حیوانات و هیولاها به دشمنان هستیم. به مانند تصویر بالا که سر اژدها جای دست را گرفته است و یا این که در باس دقیقه ۱:۲۵ دم عقرب را می‌بینیم. به نظر می‌رسد تمام کسانی که قسمت‌های مختلف حلقه را بدست آورده‌اند، توانایی این را داشته باشند که اعضای بدن حیوانات دیگر را به خود متصل و آن‌ها را زنده کنند. تمام باس‌هایی که سر گرگ، ببر، اژدها و دم عقرب به خود متصل کرده‌اند موی سفید دارند و احتمالاََ از یک قلمرو یا رگه هستند. حتی اژدهایی که در تریلر می‌بینید موی سفید دارد.

نکته سوم:

بازی شامل فکشن‌های (کاوننت‌ها) مختلفی می‌شود که به نظر می‌رسد با رنگ مویشان از یکدیگر متمایز می‌شوند. به نظر می‌رسد که دو فکشن اصلی بازی با رنگ موی سفید و قرمز شناخته خواهند شد و ما در تریلر گیم‌پلی شاهد چندین باس و یا NPC با موی سفید بودیم و تنها یک باس یا NPC با موی قرمز در تریلر وجود داشت. اگر یادتان باشد در تریلر سینماتیک نیز شاهد شخصیتی عظیم با موی قرمز بودیم. احتمالاََ دختر مو قرمزی که در تریلر گیم‌پلی شاهد بودیم از نسل همان شخصیت عظیم تریلر سینماتیک است. این جزئیات مدتی پیش توسط یک منبع چینی فاش شده بود؛ او به این نکته نیز اشاره کرده بود که این بار هر فکشن بسیار منحصر به فرد طراحی شده است. به عنوان مثال نسلی که موهای قرمز دارند از سلاح‌های سنگین استفاده می‌کنند. منبع چینی اعلام کرده بود که هر دوی این فکشن‌ها (قبیله‌ها) از یک نسل واحد ریشه گرفته‌اند، اما در طول تاریخ از یکدیگر جدا شده‌اند. تمامی اطلاعات این شخص صحیح بود و این موضوع نیز حالا به نحوی تایید شده است.

اگر به باس‌فایت‌های تریلر گیم‌پلی دقت کنید، اکثر مناطقی که شخصیت اصلی با باس‌های مو سفید مبارزه می‌کند شامل لوگوی شیر (لنسیترها؟) می‌شود.

تحلیل تریلر گیم‌پلی بازی Elden Ring

قبیله یا فکشن افرادی که موی سفید دارند و نماد آن‌ها شیر است.

تحلیل تریلر گیم‌پلی بازی Elden Ring

تحلیل تریلر گیم‌پلی بازی Elden Ring

نماد فکشن دوم (شخصیت‌هایی که موی قرمز دارند) یک اردتری است.

توضیح بیشتر:

ما می‌دانیم که قبل از اتفاقات بازی Elden Ring نبرد عظیمی رخ داده است. به نظر می‌رسد که این نبرد عظیم میان دو فکشن مذکور روی داده باشد و احتمالاََ فکشنی که لوگوی شیر را بر روی بنر خود دارد در مبارزه پیروز شده‌ است و حالا گروهی که بنر اردتری را دارد در حال مبارزه برای پس گرفتن قلمروی خود هستند.

بازی Elden Ring در تاریخ ۱ بهمن ۱۴۰۰ (۲۱ ژانویه ۲۰۲۲) برای پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تحلیل تریلر گیم‌پلی بازی Elden Ring
تحلیل تریلر گیم‌پلی بازی Elden Ring
تحلیل تریلر گیم‌پلی بازی Elden Ring
تحلیل تریلر گیم‌پلی بازی Elden Ring
تحلیل تریلر گیم‌پلی بازی Elden Ring

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

تحلیل تریلر گیم‌پلی بازی Elden Ring