هر آن چه از بازی Biomutant می‌دانیم
هر آن چه از بازی Biomutant می‌دانیم
هر آن چه از بازی Biomutant می‌دانیم
هر آن چه از بازی Biomutant می‌دانیم

هر آن چه از بازی Biomutant می‌دانیم

محمد سعیدی
۲۰:۰۰ ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
هر آن چه از بازی Biomutant می‌دانیم

در این مقاله به بررسی نکاتی که پیش از انتشار بازی Biomutant از آن می‌دانیم، خواهیم پرداخت. پس اگر شما هم از علاقه‌مندان به این بازی هستید، در ادامه ما را همراهی کنید.

مقدمه

همان‌طور که در جریان هستید، دیگر چیزی تا انتشار بازی Biomutant باقی نمانده است. تیم سازنده این روزها اطلاعات فراوانی را پیرامون این عنوان در دسترس قرار می‌دهد تا بازی‌بازان را بیش از پیش با آن آشنا کرده باشد. از این اطلاعات می‌توان به تریلرها و تصاویر فراوانی در خصوص گیم‌پلی اشاره داشت که اتفاقا واکنش‌های جالب بازی‌بازان را به همراه داشته است. حال بسیاری از بازی‌بازان از جزئیات زیادی از این بازی با خبر هستند. در سوی دیگر، عده‌ای از افراد هنوز از محتویات و ویژگی‌های این اثر خبری ندارند و می‌خواهند اطلاعات بیشتری در این مورد کسب نمایند. به همین دلیل، در این مقاله نگاهی خواهیم داشت که تمام نکاتی که تا به حال پیرامون بازی Biomutant در دسترس قرار گرفته است. در آخر این مقاله هم به سراغ ویدئویی از گیم‌پلی این عنوان می‌رویم تا تمام مطالب را کامل کرده باشیم. پس پیشنهاد می‌کنیم که ما را تا پایان همراهی نمایید.

با چه عنوانی سر و کار داریم؟

بازی biomutant در واقع اثری جذاب و دوست‌داشتنی در سبک‌های اکشن و نقش‌آفرینی است

بازی Biomutant در واقع اثری جذاب و دوست‌داشتنی در سبک‌های اکشن و نقش‌آفرینی است

بازی Biomutant در واقع اثری جذاب و دوست‌داشتنی در سبک‌های اکشن و نقش‌آفرینی است که در آن باید هدایت شخصیتی قدرتمند را به دست گرفته و به انجام مبارزات هیجان‌انگیز زیادی بپردازید. بازی در جهانی مملو از گربه‌سانان در جریان خواهد بود و بسیاری از آن‌ها هم مهارت‌های مربوط به ورزش کونگ‌فو را آموخته‌اند. به همین دلیل، می‌توان انتظار گیم‌پلی سریع و جذابی را از این بازی داشت. البته جدا از این مهارت‌ها، سلاح‌هایی هم در اختیار شما قرار می‌گیرد که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

به نظر می‌رسد که شخصیت اول این بازی رویای بزرگی را در سر دارد و آن قهرمان شدن است. به همین منظور، وی از هیچ تلاشی برای به اثبات رساندن خود دریغ نخواهد کرد. با این که تا این جا ویدیوهای زیادی از گیم‌پلی این بازی در دسترس قرار گرفته، اما تنوع جزئیات مربوط به گیم‌پلی هنوز به بازی‌بازان نشان داده نشده است. همچنین گفتنی است که بازی به صورت جهان‌باز است؛ به این معنی که بازی‌بازان علاوه‌بر انجام ماموریت‌های اصلی و فرعی، قادر به گشت و گذار در محیط نیز خواهند بود. بازی از قابلیت‌های جالب دیگری همچون ساخت سلاح‌ها، شخصی‌سازی کاراکتر و سلاح‌ها و سیستم مبارزات نوین نیز برخوردار خواهد بود که باز هم در ادامه سری به این موضوعات می‌زنیم.

شرکت سازنده

شاید از تیم سازنده‌ی بازی Biomutant یعنی اکسپریمنت ۱۰۱ (Experiment 101) کمتر شنیده باشیم. این استودیوی سوئدی تا به حال عناوین زیادی را به دست بازی‌بازان رسانده، اما به گفته‌ی اعضا، تا به حال آن طور که باید و شاید به حق خود دست نیافته است. شاید بهترین و بزرگ‌ترین پروژه‌ی این تیم را بتوان همین بازی Biomutant در نظر گرفت که می‌توان سکوی پرتاب بزرگی برای اعضای این تیم باشد. با تماشای تریلرهای مربوط به این عنوان، به خوبی متوجه سخت‌کوشی و جاه‌طلبی این تیم می‌شویم. حال باید صبر کرد و دید که در نهایت چه استقبالی از این اثر به عمل خواهد آمد.

قابل ذکر است که ناشر این بازی هم استودیوی نام‌آشنای تی‌اچ‌کیو نوردیک (THQ Nordic) خواهد بود. بسیاری از افراد با این استودیو آشنایی دارند و می‌دانند که تا کنون علاوه بر ساخت عناوین گوناگون، در نشر آثار درخشانی هم موفق بوده است.

داستان

هر آن چه از بازی Biomutant می‌دانیم

در خصوص داستان بازی Biomutant تا به حال اطلاعات چشمگیری منتشر نشده است و همین قضیه، گله و ناراحتی برخی از افراد را به دنبال داشته است.

در خصوص داستان بازی Biomutant تا به حال اطلاعات چشمگیری منتشر نشده است و همین قضیه، گله و ناراحتی برخی از افراد را به دنبال داشته است. بعید به نظر می‌رسد که در روزهای پیش رو هم از جزئیات مربوط به داستان این عنوان رونمایی شود و علاقه‌مندان باید تا زمان عرضه‌ی آن صبور باشند. شاید اکسپریمنت ۱۰۱ بخواهد با داستان این اثر، هواداران را حسابی شگفت‌زده کند. البته این تیم ممکن است روی داستان آن حسابی باز نکرده باشند. تنها باید تا چند روز دیگر منتظر ماند.

البته مطلب فوق به این معنی نیست که مطلقا هیچ چیزی از داستان Biomutant نمی‌دانیم. این بازی داستان یک شهر کوچک را روایت می‌کند که مردمی مظلوم و بی‌گناه در آن حضور دارند. این شهر مدام مورد حمله‌ی برخی متجاوزان و افراد ستمگر قرار می‌گیرد و کسی نیست تا در مقابل آن‌ها ایستادگی کند. بنابراین شما با یادگیری مهارت‌های مختلف رزمی، تلاش خواهید کرد تا این دشمنان را یکی پس از دیگری از بین ببرید تا بلکه صلح و آرامش با به این شهر بازگردانید. علاوه‌بر حمله‌ی دشمنان، یک بار حادثه‌ی سیل منجر به خرابی بخش‌های زیادی از این شهر می‌شود. همین مورد هم کار شما را تا حد زیادی دشوار خواهد ساخت.

به گفته‌ی سازندگان، یک درخت بسیار قدیمی در این شهر وجود دارد که تا کنون جزئیات زیادی هم از آن منتشر نشده است. تنها می‌دانیم که شخصیت اول می‌توان از ریشه‌های این درخت ملقب به درخت زندگی استفاده کند و از خشک شدن آن جلوگیری به عمل آورد. پس نتیجه می‌گیریم که این درخت بزرگ، نقش مهمی را در داستان بازی ایفا خواهد کرد.

بازی Biomutant یک راوی هم خواهد داشت تا داستان را برای بازی‌بازان بازگو کند. گفته می‌شود که این راوی برای تمام شخصیت‌های این عنوان نیز توضیح خواهد داد. حتی این اتفاق برای دشمنان شما هم رخ خواهد داد وبه این وسیله می‌توانید از جزئیات، زندگی و نقاط ضعف و قوت آن‌ها با خبر شوید.

جهان

جهان بازی Biomutant هم در نوع خود جالب است و بدون شک رمز و رازهای زیادی را می‌توان در آن پیدا کرد. پس از گذشت سال‌ها، زمین در معرض نابودی قرار می‌گیرد و تمام انسان‌ها جان خود را از دست داده‌اند. حال حیوانات عجیبی جایگزین آن‌ها شده‌اند که از قدرت‌های خارق‌العاده‌ای هم برخوردار هستند. این حیوانات می‌توانند روی دو پای خود راه بروند و از فتون متنوعی استفاده کنند. توانایی استفاده از شمشیرها و تیراندازی با سلاح‌ها هم برای آن‌ها فراهم است. تلاش برای تصاحب شهر گفته شده و حکمرانی در آن، باعث شده است تا لحظه‌ای آرامش در آن وجود نداشته باشد.

جالب است بدانید که اواسط بازی می‌توانید تصمیمات مختلفی بگیرید که قطعا در سرنوشت داستان آن تاثیرگذار خواهد بود. این تصمیم شما است که بخواهید در کدام گروه به کار خود ادامه دهید و ماموریت‌های خود را به پایان برسانید. همچنین علاوه‌بر دشمنان عادی، باس‌هایی هم در بازی حضور خواهند داشت تا کار شما را بسیار سخت کنند. به گفته‌ی استودیوی سازنده، نبرد با این باس‌ها به هیچ عنوان ساده نخواهد بود و برای انجام این کار باید مهارت‌هایی را آموخته باشید.

مبارزات

قطعا مبارزات را باید از بخش‌های شیرین و دوست‌داشتنی بازی Biomutant به شمار آورد که هیجان زیادی هم چاشنی آن شده است. با این که تا به حال هیچ کس از بازی‌بازان به تجربه‌ی این بازی نپرداخته است، اما از روی تریلرهای می‌توان تا حد قابل توجهی به مبارزات هیجان‌انگیز پی برد. عجیب است که سیستم مبارزات این بازی را ترکیبی از دو عنوان Devil May Cry و Max Payne می‌دانند. اگر چه به احتمال زیاد این اثر نمی‌تواند به موفقیت بازی‌های ذکر شده دست پیدا کند، اما به هر شکل امید زیادی به آن و به خصوص سیستم مبارزات داریم.

طبق اطلاعاتی که از تریلر Biomutant به دست آوردیم، آگاه شدیم که منویی برای آیتم‌ها و سلاح‌های این عنوان وجود دارد. شما در جریان انجام ماموریت‌ها می‌توانید به این منو مراجعه کرده و نسبت به تغییر یا بهتر کردن هر یک از سلاح‌ها و آیتم‌ها اقدام نمایید. برخی از این آیتم‌ها، سلامتی و انرژی شخصیت اصلی را افزایش می‌دهند و در بخش‌هایی از نقشه قابل برداشت هستند. سایر آیتم‌ها هم مهارت‌هایی را به شما می‌دهند که از این مهارت‌ها باید به Turtle Strike، Ground Slam، Klonk Bonk و Rapid Shot اشاره کرد.

حمل و نقل

هر آن چه از بازی Biomutant می‌دانیم

در عناوین جهان‌باز که معمولا نقشه‌های وسیعی هم در خود دارند، شاهد وسایل نقلیه‌ی متنوعی نیز هستیم

همان‌طور که در بالا هم گفته شد، Biomutant اثری به صورت جهان‌باز است. در عناوین جهان‌باز که معمولا نقشه‌های وسیعی هم در خود دارند، شاهد وسایل نقلیه‌ی متنوعی نیز هستیم تا بازی‌بازان بتوانند سریع‌ و راحت‌تر از جایی به جای دیگر نقل مکان داشته باشند. خوشبختانه این اتفاق در این بازی نیز رخ داده است و بازی‌بازان می‌توانند از برخی وسایل و ماشین‌آلات بهره ببرند تا در وقت خود صرفه‌جویی کنند.

مواردی در بازی Biomutant وجود دارند که برای نقل مکان مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این موارد می‌توان اسب‌ها، جت‌پک‌ها و بالن‌ها را نام برد و ظاهرا استفاده از آن‌ها چندان دشوار نیست. همچنین گفته می‌شود که امکان ساخت وسایل نقلیه و بهره‌برداری از آن‌ها برای هواداران امکان‌پذیر است که این را باید از ویژگی‌های خاص و جالب توجه Biomutant دانست. حتی هنگامی که از این وسایل استفاده می‌کنید، شاید قادر باشید تا به صورت هم‌زمان مبارزاتی را هم داشته باشید.

ساخت کاراکتر و شخصی‌سازی

یکی از نکاتی که در مورد آن مطمئن هستیم، این است که در بازی Biomutant می‌توانید جزئیات بی‌شماری را در بخش شخصی‌سازی و ساخت کاراکتر مشاهده نمایید. حتی می‌توانید تعیین کنید که شخصیت شما با سلاح‌های گرم راحت‌تر است یا سلاح‌های سرد. شما تقریبا می‌توانید هر بخشی از اعضای بدن شخصصیت خود را طراحی کرده و شخصی‌سازی کاملی داشته باشید.

علاوه‌بر موارد گفته شده، لباس‌هایی هم در بازی وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را خریداری کرده و برگزینید. ضمنا بسیاری از این شخصی‌سازی‌ها در ادامه هم وجود خواهند داشت و می‌توانید در بخش فروشگاه، ظاهر و توانایی‌های خود را تغییر دهید. شش کلاس متنوع نیز در بازی وجود خواهد داشت و به طور کلی شاهد گوناگونی خوبی در این زمینه هستیم.

زمان لازم برای به اتمام رساندن

در خصوص مبحث زمان مورد نیاز برای به پایان رساندن بازی Biomutant، در گذشته سوالاتی از تیم سازنده شده بود. به نقل از اکسپریمنت ۱۰۱، اگر بخواهیم تمام بخش‌ها و ماموریت‌های این بازی را به پایان برسانیم و از رمز و رازهای موجود در نقشه‌ی آن با خبر شویم، به ۶۵ ساعت وقت نیاز خواهد بود. البته با صرف ۱۰ الی ۱۵ ساعت از وقت خود می‌توانید بخش‌ها و ماموریت‌های اصلی که به داستان بازی مربوط می‌شوند را تمام کنید.

پلتفرم‌ها و تاریخ انتشار

هر آن چه از بازی Biomutant می‌دانیم

نسخه‌های نسل نهمی این بازی شامل پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس و اس نیز در راه است

بازی Biomutant قرار است در تاریخ ۴ خرداد ۱۴۰۰ (۲۵ می ۲۰۲۱ میلادی) بر روی پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان در دسترس قرار گیرد. تجربه‌ی این بازی بر روی رایانه‌های شخصی هم از طریق فروشگاه استیم امکان‌پذیر خواهد بود.

نسخه‌های نسل نهمی این بازی شامل پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس و اس نیز در راه است که هنوز از تاریخ دقیق عرضه‌ی آن خبری در دست نیست. بنابراین به محض دریافت اخبار بیشتر پیرامون این موضوع، تیم گیمفا آن‌ها را به اطلاع شما عزیزان خواهد رساند. چندی پیش ویدئویی هم از نسخه‌ی نسل نهمی این بازی منتشر شد که شاهد کیفیت بالای آن بودیم. این ویدئو تا این جا با استقبال خوب بازی‌بازان همراه بوده است.

تریلر گیم‌پلی

به پایان این مقاله رسیدیم و به رسم تمام مقالات با این موضوع، ویدئویی از گیم‌پلی بازی مورد انتظار را منتشر می‌کنیم. امیدوار هستیم که بازی Biomutant مطابق انتظارات باشد و افراد از تجربه‌ی آن لذت ببرند. در پایان برای آشنایی بیشتر با این اثر می‌توانید ویدئویی از آن را تماشا و دانلود کنید.

دریافت ویدئو با کیفیت ۴۸۰P
دریافت ویدئو با کیفیت ۷۲۰P
دریافت ویدئو با کیفیت ۱۰۸۰P

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هر آن چه از بازی Biomutant می‌دانیم
هر آن چه از بازی Biomutant می‌دانیم
هر آن چه از بازی Biomutant می‌دانیم
هر آن چه از بازی Biomutant می‌دانیم
هر آن چه از بازی Biomutant می‌دانیم

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

هر آن چه از بازی Biomutant می‌دانیم