نقد و بررسی ویدیویی بازی Returnal - گیمفا
نقد و بررسی ویدیویی بازی Returnal - گیمفا
نقد و بررسی ویدیویی بازی Returnal - گیمفا
نقد و بررسی ویدیویی بازی Returnal - گیمفا

بررسی ویدیویی Returnal؛ بقا در دل چرخه ی مرگبار تکرار

سعید آقابابایی
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 10:00
نقد و بررسی ویدیویی بازی Returnal - گیمفا

بررسی ویدئویی Returnal

سلام و درود خدمت تمام گیمفایی‌های عزیز. امیدوارم خوب و خوش باشید و در کنار خانواده‌ی عزیزتان در سلامتی کامل به سر ببرید. نوبت به یک ویدئوی نقد و بررسی دیگر رسیده است و قطعا این روند را به صورت مستمر و مداوم ادامه می‌دهیم تا شما عزیزان شاهد ویدئوهایی کامل و با کیفیت بالا به شکل حداقل یک عدد در هفته باشید و این‌گونه، تنوع مطالب وبسایت گیمفا نیز تکمیل گردد.

همچنین قصد داریم تا بازی‌های بزرگ را هم به صورت نقد متنی در سایت قرار دهیم و هم به صورت نقد ویدئویی آن‌ها را برای شما بررسی نماییم تا بیشتر به بازی‌های مورد علاقه و محبوب شما پرداخته شود و تنوع بیشتری را در انتخاب مطلب برای شما رقم بزنیم و اتفاقا بازی امروز نیز از همین عناوین بزرگ است که هم به صورت متنی و هم با کلی آیتم ویدئویی دیگر مثل تحلیل فنی آن را تقدیم شما کرده‌ایم و حالا با بررسی ویدئویی این بازی زیبا در خدمت شما هستیم.

Returnal

ویدئویی که امروز برای شما عزیزان در نظر گرفته‌ایم، بررسی یکی از عناوین جذاب نسل نهم است که Returnal نام دارد و توسط سونی عرضه گردیده است.

امروز قصد داریم به شما به صورت ویدئویی بگوییم Returnal چه کیفیتی دارد و چطور عمل کرده است. در واقع امروز شاهد بررسی ویدئویی از این بازی زیبا خواهید بود. سعی کرده‌ایم در این ویدئو  به صورت مفید و مختصر و با ارائه‌ی تصاویری جذاب از بازی، شما را با Returnal آشناتر کنیم و با دیدن ویدئو، تمام مواردی که می‌خواهید از این بازی دستگیرتان شود.

قطعا در مسیری که هستیم اشکالات و ایراداتی وجود دارد که خود ما نیز از آن آگاه هستیم و در صدد هستیم تا در هر ویدئوی جدید آن‌ها را رفع کنیم و هر بار یک ویدئوی کامل‌تر را برای شما عزیزان قرار دهیم. به امید این که بتوانیم این روند را در آینده و با کیفیت بالا و به صورت مداوم ادامه دهیم، زیرا همان‌طور که همیشه عرض کرده‌ام، لیاقت کاربران گیمفا فقط و فقط بهترین‌هاست و معرفت را نمی‌شود با چیزی جبران کرد.

پس همه‌ی تلاش خود را می‌کنیم تا لااقل شاید شما عزیزان از ما راضی باشید و از مطالب گیمفا لذت ببرید. بیشتر از این صحبت نمی‌کنم و توجه شما را در ادامه، به بررسی ویدئویی Returnal جلب می‌کنم. منتظر نظرات و پیشنهادات شما خوبان هستیم.

 دانلود با کیفیت HD/ دانلود با کیفیت Full HD

V3S3MIR

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Nathan Drak گفت:

    تا حالا ندیده بودم گیمفا برسی ویدیویی برید ولی خوبه :rose: :rose:

  • Witcher گفت:

    جالب است با تشکر از نویسنده

  • بعضی جاها سختی بازیش بی معنیه و الکی سخت میشه بدون هیچ منطقی یهو هزارتا موچود میریزه سرت

    • دوست عزیز اگه باززیو انجام داده باشی متوجه میشی بعضی جاها معلومه بازی نمیخواد بیشتر پیشروی کنی و میخواد بزور بکشتت انگا بازیو جوری ساختن که حتما باید به تعداد موارد خاص بمیری تا بتونی پیشروی کنی اون جاهایی هم که درها باز نشده و مجبور شدن از نوع بازیو شروع کنن فکر میکنم بخاطر همین سیاسته بازیه چون به تعداد مرگ تعیین شده نرسیدن بازی با باگ مواجه میشه و درها باز نمیشن حس من اینو میگه گاهی بازی میخواد بزور بکشتت

      • من یک هفته بعد از انتشار (بعد از اولین پچ) بازی رو تجربه کردم و بعد از مدت ها بازی کردن و کامل کردنش فقط به دو باگ برخوردم ۱- یکی از تروفی ها گلیچ خورد و به من داده نشد ۲- در طول بازی دو بار صدای بازی قطع شد و با فرکانس بالا برگشت. دیگه نه به دری برخوردم که باز نشه و نه مشکل سختی بیش از حد داشت.(مشکل باز نشدن درها زمانی رخ می داد که اسکین نسخه پری اوردر رو استفاده کنید که اونم برطرف شد با اولین پچ) زمانی که قصد داشتم فقط یک سری مناطق رو رد کنم آن هم بدون توجه به آیتم ها شاید میمردم اما زمان بازی کردن ریترنال با هدف تموم کردن بازی هیچوقت با مشکل رو به رو نشدم که بگم بازی سختی بیش از حد داره یا بازی باز رو مجبور به مردن می کنه به هیچ عنوان چنین مشکلی وجود نداره! به نظرم بازی متونست حتی سخت تر هم باشه و بعضی جاها به بازی باز آسون میگیره.

    • Mikasa گفت:

      “اگر حوصله بازی کردن و زیر و رو کردن نقشه رو ندارین بهتره سمت این بازی‌ها نرین که بعداََ بی دلیل هیت کنید”
      هیت بی دلیل نیست
      اولین دلیل اینه که روگ لایک یه ژانر niche هست و هروقت یه چنین ژانری میاد مرز های کوچیک خودشو جابجا کنه و محبوب بشه ، به طور اتوماتیک وار هیتر هم پیدا میکنه
      ذات روگ لایک اصلا همه پسند نیست و اشتباه هم هست تبلیغ کردن روگ لایک برای اکثریت
      نکته دوم ژانر روگ لایک از پایه یه ضعف اساسی داره و اونم لول دیزاینه
      لول دیزاینی که تصادفی چیده شده باشه هرگز و هرگز و هرگز به لول دیزاینی که handcraft شده و با دقت چیده شده باشه نمیرسه همونطور که غذایی که با دقت طبخ شده باشه مزه ی بهتری از غذایی داره که رندوم توش هرچیزی بخوای بریزی
      من خودم عاشق زیر و رو کردن نقشه هستم اتفاقا
      ولی نقشه ای که با دقت و هوشمندی بازیساز چیده شده باشه با تنوع بالا
      نه رندوم و شانسی با همون چندتا بایوم تکراری که باید چهل بار تکرارش کنی
      در اصل و اساس این ژانر بوجود اومد تا دولوپر به خودش زحمت نده یه دنیا رو طراحی کنه چون برای یه تیم دولوپر ایندی خیلی راحته ساختن چنین چیزی
      برای همینم هست که روگ لایکا همیشه ایندی بودن تقریبا و اولین روگ لایکا توسط یه نفر گاها ساخته میشدن

      “بزرگ ترین نقطه قوت بازی عادلانه بودن اثر هستش”
      بازی ای که RNG داشته باشه هرگز نمیشه ادعا کرد ١٠٠٪؜ عادلانست
      فرض کن بازی تو یه ران یه سلاح خوب بهت بده
      و برفرض دشمنارو هم قوی تر کنه
      آیا ١٠٠٪؜ خواهد توانست بالانس رو اجرا کنه بین قدرت سلاح و تعداد دشمن؟ نه
      اصلا راهی برای تست چنین بالانسی نداره شرکت سازنده
      بالانس ١٠٠٪؜ ای تقریبا غیر ممکنه و بالانس برای هر فرد فرق میکنه
      ذات RNG بودن هر بازی ای رو ناعادلانه میکنه حداقل برای بخشی از گیمرا تضمین شدست چنین چیزی
      وقتی میشه ادعا کرد بازی ای کاملا عادلانست که گیمر روی تمام مکانیک های بازی کنترل داشته باشه
      هروقت مکانیکی اومد که گیمر نتونه به هیچ وجه روش کنترل داشته باشه، میشه ناعادلانه
      نمونه مکانیک ناعادلانه مثلا بارون تو breath of the wild
      که صخره ها لیز میشن و لینک از صخره نمیتونه بالا بره و هیچ راهی نیست برای حلش (مگه اینکه از قدرت یکی از چمپیون ها استفاده کنی که اونم ١٠٠٪؜ تضمین شده نیست و تایمر داره)
      یا RNG در لول دیزاین روگ لایک ها
      یا آیتم هایی که تو crash team racing و ماریو کارت هست و گیمر نمیتونه از قبل تعیین کنه چه ایتم هایی هر دور میتونه بگیره
      امکان نداره چیز رندومی بتونه عادلانه باشه ١٠٠٪؜
      ناعادلانه بودن همیشه بد نیست البته

      • روگ لایک سبک جدیدتری نسبت به سایر سبک ها هستش که نیاز به زمان داره برای به تکامل رسیدن ولی در مورد لول دیزاین، یک مپ هندکرفت شده خوبی های خودش رو داره، مپ رندومایز شده هم مزایای خودش رو داره. مثلاََ ریترنال با مپ‌ها و روم های متعددی که به شما میده حس خسته‌کننده شدن محیط رو از بازی حذف می کنه من همچنان بعد از مدت ها بازی کردن دوست دارم ریترنال رو بازی کنم. بازی ها نباید ابداََ شبیه هم باشن حتی اگر یک روش بهتر از دیگری باشه “در حال حاضر”، اما باید همچنان روش های دیگر لول دیزاین وجود داشته باشه که با پیشرفت کردن و متحول شدن به پتانسیل خودشون برسن.
        نکته دوم اینه که بعد از ده ها ساعت بازی کردن و بیش از ۱۰۰ دور مرور نقشه های مختلف و روم های مختلف بازی مطمئنم در رندوم بودن بازی ریترنال نظم وجود داره. یعنی چینش آیتم ها در حالت رندوم هم به شکلی برنامه ریزی شده که در بازی کردن شما عدالت از بین نره. در صورتی که شما نحوه بازی کردن با شاتگان رو بلد باشید و بیلد های مختلف رو امتحان کرده باشید و همچنین تمامی آیتم های یک روم رو بردارین همه چیز در حالت عادلانه پیش میره. اگر حتی عدالت داخل بازی ریترنال کمتر از بازی های معمول باشه، باز هم یک سری لذت‌ها و خوبی هایی داره که در بازی های دیگه دیده نمیشه.

        در ضمن این که نقشه ای با دقت چیده شده باشه و آیتم ها سر جای خودشون باشن برتری مطلق نسبت به یک بازی با نقشه رندوم نداره. بلکه هر کدام خوبی خودشون رو دارن. یکی سعی می کنه بازی‌باز رو در شرایط های جدید قرار بده و هر بار با یک دیزاین متفاوت بازی باز رو درگیر خودش کنه. دیگری هم سعی داره برای یک دور بازی با جزئیات بالا بازی باز رو درگیر کنه. دلیل نمیشه یکی بر دیگری لذت برتر داشته باشه.

        • Mikasa گفت:

          “مثلاََ ریترنال با مپ‌ها و روم های متعددی که به شما میده حس خسته‌کننده شدن محیط رو از بازی حذف می کنه”
          مثل هیدیس یا دد سلز؟ چون اونا هم تا ۲۰ ساعت اول خسته کننده نبودن ولی بعدش شدیدا خسته کننده شدن برای من !
          کلا چند نوع باس یا enemy یا بیوم مختلف داره مگه
          همشون همین ضعفو داشتن
          تنوع تو بیلد هست نه تو چیزی که باهاش می جنگی
          یه بازی خوب باید تنوع درست رو بین هردوتا برقرار کنه
          تو استرال چین مثلا ۱۶۰ نوع دشمن و ۲۶ نوع باس داریم برای یه بازی ۲۰ ساعته
          تو بایونتا ۲ حدودا ۲۴ تا باس هست برای یه بازی ۱۰ ساعته (دشمناشو نشمردم)
          توی دارک سولز ۳ حدودا ۱۳۰ مدل دشمن داریم و ۲۴ تا باس مختلف
          این بازیا هم تنوع شدیدا بالایی تو باس دارن
          هم دشمنای مختلف و جالب
          و هم بایوم های زیاد و متنوع
          تا گیمر خسته نشه
          ولی روگ لایک هایی که متکی هستن به تکرار زیاد
          و‌تکرار از طرف گیمر نیازمند تنوع هست
          چنین تنوعی رو نمیدن
          سعی میکنن مشکل کمبود باس و دشمنای مختلف و بایوم خودشون رو با رندوم بودن لاپوشانی کنن
          مشکل من از اساس با روگ لایکا همینه
          چون شدیدا آدم تنوع طلبی هستم و هیچ روگ لایکی نتونسته ۱۰۰٪ منو راضی کنه
          هیدیس نزدیک شد تا حدی با داستانش نه گیم پلی یا لول دیزاین
          حتی اگه ps5 هم داشتم فکر نمیکنم خیلی با ریترنال حال میکردم
          “یکی سعی می کنه بازی‌باز رو در شرایط های جدید قرار بده و هر بار با یک دیزاین متفاوت بازی باز رو درگیر خودش کنه. دیگری هم سعی داره برای یک دور بازی با جزئیات بالا بازی باز رو درگیر کنه. دلیل نمیشه یکی بر دیگری لذت برتر داشته باشه.”
          مشکل اینجاست که رندومایز بودن خیلی تنوعی هم نمیده
          همواره layout کلی مپ یکسانه و همون مپ رو در هر طور بررسی کنیم خیلی دیزاین خاص و جالبی نداره حتی اگه هر سری با یکسری تغییرات جزئی متفاوت بنظر بیاد و ضعف خودشو با randomly generated بودن بخواد بپوشونه
          تنها روگ لایکی که دیدم تونست یه لول دیزاین خلاقانه بده cadence of hyrule بود
          که اونم به قیمت از دست دادن خیلی از المان های روگ لایکش بود (تناقض اینکه بهترین لول دیزاین توی روگ لایک رو‌ غیر روگ‌لایکی ترین روگ لایک داره!)
          با این اوصاف فکر نکنم با ریترنال هم خیلی حال کنم
          ۵ تا باس برای یه بازی متکی بر تکرار و ۶ تا بایوم برای من خیلی کمه و سریع خسته کننده میشه

          • حرفت درسته و نمیخوام مخالفت کنم
            ولی درباره ی هیدیس ، این بازی علاوه بر روگ لایک بودن یه دانجن کراولر عه
            و سبکش مجبورش می‌کنه لول دیزاینش اینطوری باشه
            حالا یه سریا مثل من خوششون میاد از این نوع لول دیزاین یه سریا نه
            لول دیزاین هیدیس بین دانجن کراولر ها بهترینه بنظرم

  • دیروز موفق شدم بازی رو پلت کنم و به نظرم Returnal بی برو برگرد یکی از کاندیدهای بهترین بازی سال ۲۰۲۱ هستش. هاوسمارک به بهترین شکل ژانر روگ لایت رو به عرصه عناوین AAA با بودجه بالا وارد کرد و بازی در ساختار خودش هیچ ایرادی نداره. بازی هیچ مشکلی در سیو نداره و سختی Unfair هم به هیچ عنوان دیده نمیشه، در میانه بازی سیوی وجود داره و اگر با حوصله یک Run رو پیش ببرید و از تمامی آیتم های روی نقشه بهره ببرید مطمئناََ به راحتی توانایی تمام کردن بازی رو خواهید داشت. در کنار گیم‌پلی روان، با این که بازی روگ لایت هستش داستان خوب و درگیر کننده ای هم داره. جدای از ساختار تنها به چند نکته منفی برخوردم:
    ۱- بازی در زمینه تروفی‌ها گلیچ و باگ زیاد داره چون از activity cardها استفاده می کنه. من به یک نمونه گلیچ در مورد یکی از تروفی های داستانی برخوردم که مجبور شدم بازی رو دو بار دیگه هم تموم کنم. و دومین باگی هم که برخوردم گلیچ صوتی بود که ناگهان صدای فرکانس بالا پخش میشه. این مشکل در پچ امروز برطرف میشه.
    ۲- lore و داستان جدا از صحنه ‌های house از طریق یک سری scout log (فایل صوتی) روایت میشه و بعضی از این فایل های صوتی به شدت کم‌یاب هستن و با چند ده بار سرچ در منطقه های مختلف دیده میشن. چون این فایل ها در درک بهتر داستان نقش دارن. بهتر بود که یا کمتر باشن یا همگی در یک run وجود داشته باشن.
    به نظرم حق بازی زیر ۹٫۵ نیست و اینارو گفتم که اگر کسی وجود داره که از چالش لذت نمیبره و صحبت‌های پیرامون این بازی باعث ترس از تجربه شده، به این موضوعات توجه نکنه چون به محض این که با مکانیک‌ها آشنا بشین و یک run رو با حوصله پیش ببرین بازی کاملاََ لذت بخش و عادلانه میشه.

    • Mateus گفت:

      به نکات و موضوعات جالبی اشاره کردید جناب کریمی :yes:

    • اقای کریمی واقعا چجوری پلات کردین؟ چون خیلی از ایتم ها تصادفی بوجود میاد. مثلا من بیوم اول رو تمام سوراخ سمبه هاشو حداقل ۲۰ بار رفتم ولی تازه ۶۰ درصدش رو تونستم تکمیل کنم

      • ۲۰ بار کافی نیست. بعضی biomها کالکتیبل‌های به شدت کمیابی دارن و برخی اوقات از بدشانسی باید بیش از ۳۰ ۴۰ بار یک biom رو دوباره بازی کنید تا اون اتاق کمیاب که شامل scout log یا cipher میشه به پستتون بخوره. من مدت زیادیه دارم بازی می کنم و یه خوش شانسی آوردم که scout log 9 (کمیاب ترین آیتم کالکتیبل) همون run اول به پستم خورد. البته بعضی دیگه از آیتم‌ها طول کشید تا بدست بیارم. وقتی تمام تروفی ها رو گرفتین دیگه لازم نیست دشمن‌ها رو از بین ببرین فقط خیلی سریع همه اتاق‌ها رو چک کنید تا آخرین اتاق و دوباره از اول run رو ری استارت کنید. درست مثل دارک سولز که لازم نیست برای هر بار رسیدن به باس دشمن‌ها رو از بین ببریم.

    • مگه گفتم بازی بدیه؟ خیر گفتم بازی خوبیه اما گاهی بازی میخواد بزور بکشتت حالا نمیدونم علت جبهه گیریتون چیه ضمن اینکه برا گوتیم بخاطر باگ هایی که داره فکر نکنم شانسی داشته باشه مگر تا زمان اتخاب بازیای بهتری نیان

      • ۱- مگه من در مورد شما حرف زدم؟
        ۲- موضوع این نیست که شما به نظرت بازی خوبه یا بد موضوع اینه که در مورد به زور کشتن بازی باز کاملاََ حرف اشتباهیه مشخصه که بازی رو یا تجربه نکردین یا قصد هیت کردن دارین. بازی اصلا چنین رویه ای نداره و من دوست ندارم بخاطر یه برداشت اشتباه بقیه از روی این بازی بگذرن و تجربه نکنن.
        ۳- بازی اصلاََ اینطوری که توصیف می کنید باگ نداره این یه دروغ محضه. تمام مشکلات اساسی بازی مربوط میشن به زمان عرضه که چهار روز بعد با یه پچ برطرف شد.(اونم به دلیل مشکلات اسکین پری اوردر) چرا من توی ۱۰۰ ساعت تجربه به یک عدد باگ ساختاری هم برخورد نکردم؟! تنها مشکلم این بود که یه تروفی گلیچ خورد و دو بار هم صدای بازی قطع شد. بازی یکی از کم باگ ترین آثاری هستش که تجربه کردم حتی اگر باگ هم داشته باشه نباید جلوی بازی سال شدنش رو بگیره. خیلی از بازی ها که باگ زیاد داشتن کاندید بازی سال بودن. بماند که returnal در حال حاضر در سطح god of war پولیش هستش.

        • کجا گفتم بازیه بدیه که کسی نخواد تجربش کنه ؟ نمیفهمم شماها چرا اینجورید هرکس برخلاف نظرتون حرفی بزنه سریع دوتا کلمه هیت یاد گرفتید میگید بطرف آقا نظر من این بود من فقط برا کشتن باس آخر بالای ۱۵ ساعت وقت گذاشتم تا تقریبا تو مسیر بلاخره یه سلاح خوب گیرم اومد دمیجش بالا بود و با اونم تازه سه چهار ساعت مدام مردم تا تونستم بکشمش یه جاهایی باس داشت کارش تموم میشد یهو دستشو پرت میکرد میزد میکشتم یا بعضی مناطق بسختی آیتم جوون میداد زیرو رو میکردی همه جاشو چیزی گیرت نمیومد یا یسری ربات هاش خیلی دمیجی که میدادن بالا بود ولی بازم میگم بازی جذابیه همه باید تجربش کنن

          • اولاََ یعنی چی شماها یاد گرفتین؟ شما این حق رو داری اعضای تحریریه رو هر دو ساعت یک بار مورد قضاوت قرار بدی اما نکنه ما حق نداریم در مورد نظر بی اساس شما صحبت کنیم؟ وقتی یکی میاد میگه بازی باگ داره و ممکنه کاندید بازی سال نشه و من بازی رو بازی کردم به یک باگ هم بر نخوردم نباید بیام در مورد این موضوع صحبت کنم که یکی اشتباها این برداشت رو نکنه که بازی باگ داره؟ شما دوست داری هر چی دلت خواست بگی هر اطلاعات غلطی بدی بعد بگی نظر شخصی و با من درگیر نشی. اگر نظر شخصیه و دوست نداری بحث کنی چرا در بخش کامنت شرکت می کنی؟
            دوما در جواب یه کامنت دیگه که خودتون میدونید منظورم کدومه. شما هر وقت گیر می کنی توی یه بحث رجوع می کنی به فن بوی بودن بقیه؟ من اگر فن بوی بودم بهترین بازی گذشته برام با وجود گوست و لست بازی Hades نبود. ایرادات گوست رو مطرح نمی کردم. از سیاست های خوب و نقاط قوت اکس باکس دفاع نمی کردم. من طرفدار سونی هستم ولی چشمم رو روی نقاط ضعف نمی بندم. شما کلاََ دوست داری قضاوت کنی. بقیه همه فن بوی هستن شما به دور از تعصب.
            سوماََ این که شما صد میلیون بار به باس آخر ببازی یا نتونی اصلا بازی رو تموم کنی دلیل بر این نمیشه که بازی سخت یا ناعادلانه اس شاید با ساختار کنار نیومدی شاید حوصله بازی کردن عناوین روگ لایک رو نداری شاید هزار دلیل دیگه داشته باشه. یک انسان عادی با احترام به قواعد و قوانین بازی به راحتی می تونه ریترنال رو تموم کنه مگر این که اون شخص عادی نباشه.
            در ضمن من کجا گفتم شما گفتی بازی بده؟ گفتم هیت کردی یعنی ایرادی گرفتین که صحیح نیست.
            صحبت شما در مورد باگ منو به شک انداخته که شما اصلا اثر رو تجربه نکردین یا این که نسخه آلفا رو سازنده بهتون داده.

            • اقای کریمی عزیز دل با این حرف شما قشنگ اعتماد بنفسم شدید اومد پایین چون من روی باس دوم گیر کردم و بالای ۲۰ بار مُردم مرحله سومش رو نمیتونم بزنم. الان احساس خنگ بودن میکنم و حس میکنم بقول شما ادم عادی نیستم 😀 اصن الان به هر کی بازی رو تموم کرده حسودی میکنم :-((

            • فیلم بررسی رو ببینید خودتونم گفتید باگ داره بازی من دوبار با کرش مواجه شدم پرید بیرون خیلیام درها براشون باز نمیشده بله خب نسبت به سایبرپانک باگ هاش و کرشش کلا هیچی بحساب نمیاد اما چون شما مشکلی نداشتی دلیل نداره بقیه مشکلی نداشته باشن باهاش ضمنن من مشکلم با کلمه هیت کردننتون بود گفتم چرا به هرکی نظر میده میگید هیت میکنی

              • فیلم بررسی رو من ننوشتم و دلیل نمیشه باهاش موافق باشم. سختی و چالش برانگیز بودن بازی قابل بحث و تحلیله، اما باگ یه موضوع فنیه. چطور ممکنه من بعد از ۱۰۰ ساعت با یک باگ ساختاری مواجه نشم بعد یکی در حدی باگ دیده باشه که بگه بازی نمی تونه کاندید بازی سال بشه. اگر به باگ باشه که ویچر ۳ و اسکایریم هم نباید بازی سال میشدن چون حتی به نسبت اوپن ورلد بودنشون هم باگ زیادی دارن.
                موضوع فن بازی هم داخل کامنتی مطرح کردین که پاک شده. در همین پست هم ذکر شد لحن مناسبی هم نداشت گفتم بهش اشاره کنم فکر نکنید متوجه نشدیم.

                • پس شما کلا مرغتون یک پا داره از اول همینو میگفتید حتی بررسی همکاراتونو هم قبول ندارید بحث باشما بیفایدست منم میگم امکان نداره کسی صد ساعت بازی انجام بده و باگی نبینی یا بازی نکرده یا نخواسته باگهارو ببینه

                • دلیلی نداره در مورد بازی دروغ بگم وقتی باگی ندیدم، جز مواردی که ذکر کردم هیچ مشکلی با بازی نداشتم از نظر باگ و از خیلی عناوین مطرح دنیا پولیش‌تر بوده. دلیلی نمیبینم ۱۰۰ ساعت تجربه خودم رو کنار بذارم و نظر همکار، آشنا یا دوست خودم رو قبول کنم. صاحب شرکت هم نیستم که بی دلیل ازش دفاع کنم حقیقت همینه که بازی هیچ مشکل و باگی نداره.

    • 🤘Mohsenj74 گفت:

      ممنون از اینکه تجربت رو از بازی با ما به اشتراک گذاشتی :yes: پس بازی همونجور که انتظار میرفت در سبک خودش یه شاهکار بوده ، دم سونی و هاوسمارک گرم یه بازیه خفن تو یه سبک خفن دادن

  • ممنونم اقا سعید گل مث همیشه عالی :rose: واقعا بازی جذابیه و البته برای من خیلی سخت مخصوصا تو باس هاش. از اون بازی هاست که نیاز به راهنمایی شما داره(مثلا برای شناخت کاربرد ایتم ها) من اول قصدم پلات کردن بود که دیدم پلات کردنش کاملا شانسی هست و خیلی از کالکتیبل ها در هر دور بازی کاملا تصادفی بوجود میاد پس دیگه بیخیال شدم و همینکه داستان بازی رو بتونم پیش ببرم واقعا برام کار سختیه. امیدوارم اپدیت برای وضعیت ذخیره بازی هم بزودی اضافه بشه و راهنمایی های بیشتری هم از شما ببینیم

  • سلام و عرض ادب مرسی از بررسی ویدیویی من بازی رو به خاطر اینکه دومین بازی اختصاصی ps5 بود و متای خیلی بالا داشت یعنی متاش از بعضی از شاهکار های نسل۸ هم بالاتر بود و گیمفا و آی جی ان خیلی تعریف کرده بودند و بعد از ددسل هم دومین بازی روگ لایک عمر ده ساله گیمینگ من بود تهیه کردم تنها ایرادی که میشه ازش گرفت سیو هست من به این بازی نمره ۹.۵ میدم شش ساعت باهاش بازی کردم اما هنوز توی باس اول اون زامبی چهار دست موندم هر دفعه ام که در حالت ران میرم چون کلت دارم میمیرم اگر هم لوت بگیرم کلی طول میکشه نکته مثبت تکرار پذیری اینه که هر دفعه میمیرم منو از قسمت متفاوت نقشه میاره و جای لوت و دشمنان عوض میشه این باعث میشه که آدم از بازی سیر نشه و بتونه همه محیط های بازی رو بگرده و در عین حال از گرافیک و نورپردازی و ری تریسینگ و حس باریدن بارون توسط هپتیک لذت ببره من حتما مقاله راهنمای باس ها رو تماشا می‌کنم این ویدیو تون هم بنظرم از سایتای دیگه هم جامعه تر و هم کامل تر بود…سپاس جناب آقابابایی

  • یوهان گفت:

    خسته‌ نباشید سعید آقا بابایی عزیز مرسی بابت بررسی زیبای بازی

  • MahyarMsm گفت:

    ویدئو عالی بود بسیار ممنون جناب اقای اقابابایی
    قصد خرید کنسول پلی استیشن ۵ رو دارم اگه خدا بخواد و گرفتم حتما این بازی رو تجربه میکنم تعریفشو خیلی شنیدم هم از دوستان و هم بقیه خودمم چندتا گیم پلی ازش دیدم و خوشم اومد از نظرم بازیش خیلی خوبه و پیشنهاد میکنم کسایی که وقتشو دارن بازی کنن

  • . گفت:

    با تشکر از آقا سعید و علیرضا صفایی بررسی ویدئویی خیلی خوبی بود به همه نکات اشاره کردید، دمتون گرم :rose: و اما راجب بازی: به جرعت میشه گفت می‌تونه یکی از نامزد های بهترین بازی ۲۰۲۱ باشه. وقتی یک استودیو اولین بازی aaa که میسازه انقدر فوق‌العاده باشه بازی های بعدیش قراره چجوری باشه.
    و در مورد دوستانی که با بازی هیت میدن لطفا این نکته رو در نظر داشته باشید که این بازی اولین اثر aaa استودیو هاوسمارکه پس باید تا جایی که میشه از این بازی و این استودیو حمایت کرد. صنعت گیم به خاطر همچین استودیو ها و شرکت های خلاقه ( همچنین افراد خلاق) که صنعت گیم مونده و اگر اینا نباشن شاهد هیچ گونه خلاقیتی در این صنعت نخواهیم بود.

نقد و بررسی ویدیویی بازی Returnal - گیمفا