هاوسمارک هنوز برای نحوهی رفع عدم امکان ذخیره سازی در Returnal تصمیمی نگرفته است
اگر به خاطر داشته باشید، استودیوی هاوسمارک (Housemarque) مدتی پس از انتشار Returnal اعلام کرد که بازخورد بازیبازان در مورد عدم امکان ذخیره سازی در بازی را شنیده است. با این حال، این استودیوی فنلاندی هنوز برای نحوهی رفع این مشکل تصمیمی نگرفته است. مدیر بازاریابی Returnal در طی مصاحبهای با Axios Gaming در این مورد بیشتر توضیح داد.
به عنوان یک بازی در سبک روگ-لایک، Returnal به بازیبازان اجازه نمیدهد پیشرفت خود را در حین انجام یک چرخه به صورت دستی ذخیره کرده و دفعهی بعد ادامهی آن را دنبال کنند. اگرچه این موضوع در برخی از بازیهای این سبک دیده میشود، اما مدت زمان طولانی به پایان رساندن هر چرخه در Returnal استرس بیشتری را به بازیبازان وارد میکند. در حال حاضر، تنها راه مکث کردن در حین تجربهی Returnal، قرار دادن کنسول در حالت خواب است. البته ظاهراً این راهکار نیز چندان قابل اعتماد نبوده و در برخی موارد به بسته شدن ناگهانی بازی منجر شده است.
آقای میکائیل هاواری (Mikael Havari) در طی مصاحبهای جدید به این موضوع واکنش نشان داد و اعلام کرد:
ما متوجه هستیم که هماکنون سیستمهایی وجود دارند که مزاحمت ایجاد میکنند.
او توضیح داد که هدف توسعهدهندگان این بود که یک نگرش متمرکز و هاردکور را در حین تجربهی بازی برای بازیبازان خلق کنند. همچنین هاواری دوباره تکرار کرد که آنها بازخورد بازیبازان را دریافت کردهاند.
با این حال، هاوسمارک هنوز تصمیمی در این مورد نگرفته است. هاواری توضیح داد که به عقیدهی او، بازیبازان انتظارات مختلفی دارند و این موضوع سبب شده است تا استودیو نتواند به راحتی راهکار مناسبی پیدا کند.
در حال حاضر، واقعاً نمیدانیم که این دقیقاً چه چیزی است. پس خیلی سخت است که چیزی را اعلام کنیم؛ برای اینکه به نظرم افراد زیادی وجود دارند که به دنبال چیزهای مختلفی هستند.
واضح است که توسعهدهندگان Returnal به دنبال راهکاری هستند که تمام بازیبازان یا حداقل اکثر آنها را راضی کند. به هر حال، امیدواریم که به زودی شاهد رفع مشکل ذخیره سازی Returnal باشیم.
بازی Returnal هماکنون بر روی کنسول پلیاستیشن ۵ در دسترس قرار دارد.
پر بحثترینها
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
نظرات
(با این حال، این استودیوی فنلاندی هنوز برای نحوهی رفع این مشکل تصمیمی نگرفته است)
این مشکل نیست ! خودشون نخواستن که سیو بزارن واسه بازی !
هنوزم میگم. Returnal بنظرم آسون ترین Rougelite بود. نیازی به ساده شدن نداره. کل عنصر روگ اینه که بارها شکست بخوری و از شکستت یاد بگیری و پیشرفت کنی و سریع تر و بهتر انجام بدی Run بعدی رو :wilt:
خبر ۸۰ فریم بودن مس افکت لجندری کالکشن در حال ۱۲۰ فریم سریز اکس را پوشش دهید :rotfl:
بعد پلی ۵ چند فریم میده؟
حداقلش مرد و مردونه پلی ۵ از اول مشخص شد ۶۰ فریم میده
تبلیغات دروغی ۱۲۰ فریم نکرده
به ۱۲۰ فریم میرسه اما طبیعیه ناپایداره مثل نسل قبل که ۶۰ فریمش ناپایدار بود
i had never seen U much happier :loser:
اصلا هم تصمیم نگیر عزیز دل نیازی به چک پوینت و سیو نیست :yes:
بزرگترین اشتباه میتونه گذاشتن سیو باشه. قرار نیست برای چهارنفر که چیزی از Rougelite نمیدونن سیو قرار بدن. مثل این میمونه که ناتی داگ بیاد رو حرف چند نفر داستان لست۲ رو عوض کنه! هر پلتفرمی نوب و پرو پلیر داره. کسی که مثل من نوبه و از گیم فقط دنبال چند ساعت سرگرم شدنه نباید بره سمت بازیایی مثل این یا دارک سولز. قرار باشه همه بازیا مناسب همه باشه نابود میشه خلاقیت تو صنعت گیم.
البته این وسطا یه افراد دیگه هم وجود دارن
که نتنها خودشون از بازی هیچ لذتی نمیبرن بلکه گند میزنن توی تجربه ی دیگران
که توی گیم های آنلاین تیمی خیلی زیاد زیارتشون میکنیم این موجودات روی مخ رو
دیروز تمومش کردم حدودا ۴۰ ساعت طول کشید و واقعا تمام جذابیت بازی به نبود سیوه . خیلی سخته ولی اینکه هر دفعه بازیو استارت میکنی باید تا لحظه ی اخر حواست به همه چی باشه و حتی یه اشتباه کوچیک همه چیو به فنا میده . البته نمیدونم چرا همه انقد شلوغش کردند چون بازی های سولز هم تقریبا از همین مکانیک استفاده می کردند فقط یه کم با ملایمت تر
آقا جان
شما بازی واست سخته یا وقت نداری بازی نکن
خیلی راحت
تفنگ نذاشتن روی سرت که حتما باید پلی بدی
دیدم توی سایت که میگن ما روزی فقط دو ساعت وقت داریم و فلان
خب شما پلی نده گیمو
هوس مارک جان نیازی نیست بزاری سیو رو
بازی لذتش به سختیشه
سیو میخواین چیکار گیردادین به بازی بدبخت