برنامهی SpaceX ایلان ماسک بر روی توسعهی بازی Starfield تاثیر گذار بوده است
Starfield یک بازی در ژانر فضایی – نقش آفرینی از بتسدا (Bethesda) است و با توحه به سخنان توسعه دهندگان این عنوان، به نظر میرسد که این بازی تاثیرات زیادی از برنامهی SpaceX ایلان ماسک گرفته است که در نوع خود جالب است!
صرف نظر از اینکه هنوز هیچ اطلاعات رسمی در مورد تاریخ احتمالی انتشار بازی مورد انتظار Starfield وجود ندارد، بتسدا برخی از موارد و اطلاعاتی را که زمینهی داستانی بازی را تشکیل میدهند به اشتراک گذاشته است. عنوان Starfield یک بازی نقش آفرینی تک نفره و اول شخص است که به نظر میرسد که به شدت بر روی عناصر علمی تخیلی و موضوع کلی ماجراجویی فضایی متمرکز است. همچنین قرار است تا به عنوان یک تجربهی کاملا نسل بعدی و احتمالا سر آغاز یک فرنچایز کاملا تازه و بدیع طراحی گردد. بر طبق گفتههای تاد هاوارد، چند سال است که این بازی از مرحلهی پیش تولید خارج شده است و به نظر میرسد با اینکه Starfield هنوز هیچ تاریخ انتشاری ندارد، اما تا حدودی کامل شده و قابل بازی است.
Starfield یک بازی است که به احتمال بسیار بالا باید به نحوی با سفرهای فضایی سر و کار داشته باشد، اما به نظر میرسد که این عنوان یکی از مواردی است که خطرات این روند را نیز بررسی میکند و سعی در واقع گرایانه بودن دارد. در طی مکالمهای در طول E3 2019 بین تاد هاوارد (Todd Howard) و ایلان ماسک، وی تایید کرد که عنوان Starfield قرار نیست تا جای پای سایر بازیهای ساخته شده در مورد سفرهای فضایی را دنبال کند و همچنین به نظر میرسد که این عنوان قرار نیست تا مانند هر یک از فیلم های علمی تخیلی یا نمایشهای تلویزیونی که مردم به آنها عادت کردهاند، باشد. در عوض، سفر در میان ستارگان و گذر از طریق جهانهای متفاوت فرایند دشواری خواهد بود که طی آن، تصادفات و حوادث غیرمنتظره نباید خیلی دور از انتظار باشند و قطعا در این عنوان نیز به همین گونه خواهد بود.
سفینه های فضایی در این بازی احتمالا از سوخت ویژهای استفاده میکنند و به احتمال بسیار زیاد برخی از آنها با هلیم -۳ کار میکنند. این میتواند به معنای این باشد که بدون شک بخشی از گیمپلی Starfield در همین مورد و به نوعی با تهیهی سوخت موشک در ارتباط خواهد بود و احتمالا اقداماتی شامل پر کردن مخزن کشتی فضایی و یا یافتن مواد قابل احتراق یا گازهای مختلف بخشی از مدت زمان گیمپلی این اثر را تشکیل خواهند داد. نکته دیگری که هاوارد گفت این است که سفر فضایی در این اثر تفاوت چندانی با پروازهای آزمایشی و موفق و غیر موفق دههی ۴۰ میلادی ندارد. به این معنی که این همچنان یک عمل خطرناک است که بدون شک ریسکهای زیادی به همراه دارد، اما به هر حال مردم به خاطر علم و پیشرفت و جاه طلبی به دنبال آن هستند.
در دههی ۴۰ میلادی، پرواز به عنوان چیزی که فقط پیشگامان یا دانشمندان سعی میکردند انجام دهند در نظر گرفته نمیشد، اما به آسانی آب خوردن هم نبود. هواپیماهای بسیاری گاها سقوط میکردند، اما با این همه تا همین الان آنها به عنوان راهی مناسب برای طی کردن مسیرهای طولانی در بازههای زمانی کوتاه باقی ماندند. به روشی مشابه، این بازی نیز میخواهد تا آن دوره از زمان را مورد بررسی قرار دهد تا از آنچه مردم را به پرواز سوق میداد و اینکه چگونه مزایای این سفرها بر خطرات آنها ارجحیت پدا کرد، الهام بگیرد. علاوه بر این، بازی Starfield احتمالاً شهرهایی نیز خواهد داشت، بنابراین میتوان گفت که این عنوان قصد دارد تا از کلیشههای پیشین ژانر علمی تخیلی فاصله گرفته و به نوعی یک ژانر جدید با حال و هوایی تاریخی و نشات گرفته از تلاش بشر برای رسیدن به مکانهای دورتر از حد انتظار، ابداع کند و واقع گرایی را نیز به حد تازهای برساند.
پرواز در دهه ۴۰ مشخصا تنها مورد خاص Starfield نیست و تاد هاوارد تأیید کرد که برنامهی SpaceX ایلان ماسک نیز در واقع منبع الهام بزرگی برای این IP جدید بتسدا بوده است. دلیل اصلی این امر نیز این است که بتسدا میخواهد بازی را تا آنجا که ممکن است واقع گرایانه نگه دارد و تا حدود زیادی از مباحث علمی اساسی مطرح شدهی روز در این زمینه و پیشرفت مسلم تکنولوژی در آیندهی نه چندان دور نیز در این عنوان استفاده خواهد شد. به نظر میرسد که Starfield قصد دارد تا به بازیبازان احساس اصالت واقعی بدهد، جایی که لزوما به عنوان یک بازی کلی احساس نمیشود بلکه به نوعی نگاهی اجمالی به آینده بشریت و سفرهای فضایی در آیندهای نه چندان دور است.
هاوارد حتی برای کسب اطلاعات بیشتر از جمله تأثیر فیزیک و جاذبه در سفرهای فضایی از مرکز SpaceX ایلان ماسک دیدن کرد تا بتسدا بتواند این موارد و موارد دیگر را به چیزی تبدیل کند که یک بازی از پس ارائهی آن برمیآید. معنی این امر این است که Starfield به احتمال زیاد به نوعی یک سیستم بقا را در نظر دارد، جایی که بازیبازان میتوانند از سفینه های فضایی برای نجات جان خود و اطرافیان استفاده کنند و به نوعی آنها را تبدیل به مامن مناسب خود نمایند. به همین ترتیب، جنبهی علمی-تخیلی Starfield بیش از هر چیز دیگر به این واقعیت بستگی دارد که بازی در آیندهای نه چندان دور تنظیم میشود، زیرا به نظر میرسد که اولویت و تمرکز بر واقع گرایی در این اثر بیش از هر چیزی غالب است.
با وجود این، نسل جدید بازی های بتسدا، از جمله Starfield و The Elder Scrolls 6، به نظر میرسد که دیگر قصد ندارند به گرافیکهای بسیار سنگین بسنده نمایند و بیشتر از همه بر این تلاش میشود تا عناوین جدید این کمپانی تا حد ممکن در خلق ویژگیهای جدید، محیطهای متنوع و اتمسفرهای بی بدیل یکتا باشند که حقیقتا خبر بسیار خوبی برای بازیبازان به حساب میآید. احتمالاً به همین دلیل است که SpaceX چنین نفوذ زیادی در Starfield داشته و بازیبازان باید انتظار داشته باشند که برخی جنبه های ابتکاری در این بازی حضور داشته باشند.
بازی به شدت مورد انتظار Starfield همچنان در حال توسعه است. همچنین اخیرا شایعه شده بود که این عنوان در انحصار ایکسباکس خواهد بود.
پر بحثترینها
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
- Horizon Zero Dawn Remastered در زمان عرضه روی استیم تنها ۲.۵ هزار بازیکن فعال داشته است
- شرکت Sweet Baby نقشی در پروسه ساخت Dragon Age: The Veilguard نداشته است
- تهیهکننده Final Fantasy: اسکوئر انیکس میخواهد بازیهای آینده را همزمان روی Xbox منتشر کند
نظرات
معلومه خیلی برای این بازی دارن تلاش میکنن . البته سازنده هم از قبل اثبات شده اس و امیدوارم اولین گیمپلی این بازی رو در e3 ببینیم . باز هم میگم : نسل نهم چه غوغایی بشه
پس چی شد؟
:cute: :inlove:
واقعا به این بازی امید دارم به شدت جای خالی یه بازی با همچین اتمسفری حس میشد اگه انحصاری شد که مبارک فنای ماکروسافت نشدم که امیدوارم هممون بتونیم تجربش کنیم :inlove:
Wow
اینو که خوندم هایپم به سطح جدیدی رسید
اینطور که پیداست سفر های بین فضایی تو استارفیلد خیلی مهم اند
دوست دارم بدونم چند تا سیاره تو استارفیلد؟
شاید کلا یه سیاره داره ولی کامل شبیه سازی شده باشه
انتظار خیلی سخته خدا کنه امسال بیاد
مایکرو اومده دوران ۳۶۰ رو تکرار کنه
موافقم داداش :yes:
فقط یک ماه تا ظهور یک شاهکار تاریخی فاصله داریم :soldier: :soldier: :vampire:
خیخیخی 😀
این اطلاعات مال دو سال پیشه ولی خب خوندن دوباره شون هایپم میکنه :laugh:. دوست دارم مثل Star trek حس خودشو داشته باشه و عنصر علمی رو هم در کنار تخیلی داشته باشه به جای space fantasy :silly:
۵ ساله مثل دیوانه ها منتظر استارفیلدم 😥
بازی ۲۰۱۸ معرفی شد چجوری ۵ ساله منتظری
اولین ترید مارک بازی ۲۰۱۳ لو رفت و من سال ۲۰۱۵ موقع معرفی فالوت ۴ راجعش شنیدم. اینکه اولین IP جدید بتسدا Mary land توی ۲۰ سال اخیر بود هایپم کرد و سه سال منتظر بودم تا اولین تیزر رو دادن :laugh:
ممتها پردم جدیدا لیاقت چنین بازیهای بزرگی رو ندارن فقط میرن آشغالای آنلاین رو بازی میکنن به نظر میاد مایکروسافت رو بازیه جاه طلبی دست گذاشته امیدوارم مایکروسافت به قدری سرمایه گذاری کنه که بازیه بزرگی از آب دربیاد خوبیه این بازی اینه که بازی داستان محور هستش
انحصاری جدید مایکروسافت
منکه مطئنم بازی انحصاریه
۱ درصد هم شک ندارم
داداش این که شکی نیست انحصاریه
سپیس فایتر space faghter بشیم نظرتون چیه؟ با این تعریفهایی که خوندم باید جالب باشه
ببخشید دوستان منظورم space fighter بود:rose::heart: شغله حواس نمیذاره.