توسعهدهندهی سابق Halo Infinite در مورد چالشهای توسعهی این بازی صحبت کرد
یکی از توسعهدهندگان سابق استودیوی ۳۴۳ اینداستریز و بازی Halo Infinite، اخیراً در مورد مصائب و مشکلات پیش آمده در روند ساخت این بازی اظهار نظر کرد و بلندپروازانهبودن بیش از اندازه و توسعهی بازی به صورت همزمان بر روی یک موتور جدید را از دلایل اصلی آن قلمداد کرد.
هم اکنون و بازی Halo Infinite در مقایسه با زمانی که نمایشی جنجالی از آن منتشر شد و اعتراض هواردارانش را برانگیخت، دستخوش تغییرات مثبتی شده و تصاویر منتشر شده از بازی نیز به راحتی این موضوع را تایید میکنند. اما علاوه بر تغییرات گستردهای که در کادر مدیریتی استودیوی ۳۴۳ اینداستریز () در زمان توسعهی این بازی صورت گرفته بود، گویا دلایل دیگری نیز باعث شدهاند تا روند توسعهی این بازی در گذشته با مشکلات عدیدهای همراه باشد. در واقع، هنوز هم برای بسیاری از بازیبازان و کارشناسان جای سوال دارد که آیا واقعاً شرکت مایکروسافت و استودیوی ۳۴۳ اینداستریز، قصد عرضهی این بازی را در سال ۲۰۲۰ و با همان شکل و شمایل ناقص داشتند؟ آیا از طرفداران این مجموعه توقع داشتند که از آن نمایش و آن بازی رضایت داشته باشند؟
طبیعتاً و به احتمال بسیار فراوان جواب سوالهای بالا خیر است؛ چرا که شرکتی با این تعداد کارمند قطعاً کیفیت بازی که به نوعی مهر برند ایکس باکس است را از هر نظر میسنجد. در واقع و در تئوری نزدیکتر به واقعیت، احتمال میرود که آن نمایش نیز سناریویی از پیش تعیین شده باشد که دلیلی منطقی برای تاخیر خوردن طولانی مدت این بازیِ اصطلاحاً لانچتایتل و مورد انتظار وجود داشته باشد؛ بدون آنکه سهام و ارزش استودیو افت کند و یا اینکه اعتراضات مداوم و شکایات طرفداران را در پی داشته باشد. حتی بدین ترتیب ایکس باکس میتواند توپ را به زمین بازیبازان بفرستد و برای تاخیر زدن و پولیش کردن بازی به خاطر درخواست آنها به نوعی بر سرشان منت نیز بگذارد. به هر حال، اگر این مورد حقیقت داشته باشد، شرکتهای دیگری نظیر سیدی پراجکت برای موففیت عنوان Cyberpunk 2077 کافی بود تا از چند تن از تصمیم گیرندگان مایکروسافت و ایکس باکس مشاوره میگرفتند.
به هر حال، اکنون نیمی از آن مدت تاخیر یک ساله سپری شده است و یکی از کارمندان سابق ۳۴۳ اینداستریز (۳۴۳ Industries) که در توسعهی بازی مشارکت داشته است، طی مصاحبهای در مورد بخشهای مختلف بازی و مشکلات پیشآمده در روند توسعهی Halo Infinite اظهار نظر کرده است. در واقع، وی ادعا میکند که نقشههای پیرامون این پروژه به قدری بلند پروازانه بود که گاهاً مجبور بودیم تا بر روی یک موتور جداگانه تنها برای ساخت بخش شوتر بازی کار کنیم و در عین حال و به صورت همزمان، بر روی موتوری ثانویه برای ساخت بخشهای دیگر بازی تمرکز کنیم. در حقیقت، استفادهی همزمان استودیو از دو موتور مشکلات عدیدهای را ایجاد کرد و احتمالاً همین موضوع باعث شده بود که نمایش گیمپلی اولیهی بازی به کام طرفداران آن خوش نیامد.
همچنین، این توسعه دهنده افزود که برخی از ایدههای استودیوی ۳۴۳ اینداستریز برای بازی Halo Infinite، باعث میشد تا بخش تک نفره و چند نفرهی بازی به صورت انتخابی و در بخشهای مختلفی از آن در دسترس بازیبازان قرار بگیرد. در واقع، پیادهسازی این موضوع به قدری پیچیده و بلندپروازانه بود که تعداد زیادی از کارمندان استودیو برای چندین ماه تحت فشار کاری و اصطلاحاً کرانچ بودند. البته وی در مورد نتیجهی نهایی بازی چنین اذعان کرد که:
Halo Infinite یک بازی عالی خواهد بود. همچنین، داستان بازی و روند آن پیشرفتی چشمگیر داشته و بسیار غنی است. البته، روند ساخت طولانی مدت آن نباید به شما چنین تلقین کند که حتماً با یک بازی شاهکار دوران ساز روبرو خواهید شد.
البته، حتماً باید این نکته را گوشزد کنیم که این مصاحبه با زبان “چینی ماندارین” صورت گرفته و به لطف یکی از کاربران ResetEra توانستیم تا به ترجمهی انگلیسی صحبتهای وی دسترسی پیدا کنیم. در نتیجه ممکن است که این موارد دقیقاً و به درستی ترجمه نشده باشند و یا حتی در مواردی به اشتباه تفسیر شده باشند.
بازی Halo Infinite در اواخر سال جاری میلادی برای کنسولهای ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و اس و پلتفرم رایانههای شخصی مبتنی بر ویندوز منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- گپفا ۲۴؛ امتیاز شما به نیمۀ اول نسل نهم پلی استیشن
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- پلی استیشن ۵ پرو با قیمت نجومی وارد ایران شد
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- تماشا کنید: گیمپلی چندین بازی روی پلی استیشن ۵ پرو
نظرات
فکر کنم مشکلات مال قبل از تاخیر باشه
.
Infinite یک بازی عالی خواهد بود. همچنین، داستان بازی و روند آن پیشرفتی چشمگیر داشته و بسیار غنی است. البته، روند ساخت طولانی مدت آن نباید به شما چنین تلقین کند که حتماً با یک بازی شاهکار دوران ساز روبرو خواهید شد.
.
لازم نیست حتما دوران ساز باشه ولی قطعا باید شاهکار باشه و متای زیر ۹۰ قابل قبول نیست
با این که مایکرو فنم اما زیاد به این چیزی که گفتی امید ندارم مگه اینکه بازی تاخیر بخوره یا یه کرانچ شدید بزنن تو استودیو تا زمان عرضه
به نظرم بهتره تا E3 صبر کنیم ببینیم چه نمایشی خواهند داشت از هیلو
من جوزف استین امید زیادی دارم
همون حرفی که کاربر Donken زد
باید تا E3 صبر کرد
هم کرانچار میزنن هم یه سال تاخیر زدن:-D
دیگه بدبختا چقد کرانچ بزنن همین الآن هم دارن کرانچ میزنن
اگر نیاز به تاخیر بود من مشکلی ندارم تا بهار تاخیر بخوره
اگر هم نسخه اکس وان کنسل شد که چه بهتر
مثلا ۸۹ باشه تو بازی نمیکنی؟
شما میخواین متا بازی کنین یا هیلو؟
به نام خدا
متا 😀
.
.
منظورم کلیه یعنی یه بازی در حد هیلو ۴ و بالاتر باشه نه در حد هیلو ۵ یا پایین تر
اتفاقا باید در حد هیلو ۵ و بالاتر باشه
هیلو ۴ که کال آف دیوتی بود فقط شخصیت پردازی قوی داشت و گرافیک
هیلو ۵ همه چیش خفن بود غیر از داستان
به نظر من ۸۸ به بالا باشه براش خوبه.
بنظر خودم نمرش چیزی بین ۸۵ تا ۹۰ میشه
دقیقا همینه که میگی این مشکلات قبل از تاخیره ۳۴۳ دیوونه نیست که بیاد بگه بازی به مشکل خورده اگه اینتوری بشه خود ماکرو سافت دره ان استودیو میبنده الا یک سال تاخیر زدن که مشکلاشو برطرف کنن خوده نویسنده این مطلب گفته شاید اشتباهی ترجمه کردیم چون زبون چینی
درباره داستان قبل انتشار بازی و نقدا نمیشه نظر داد مگه اینکه دست کوجیما تو کار باشه 😀
چیزی که برای من شخصا مهمه اینکه بازی از هر لحاظ عالی باشه حالا هر وقت می خواید بدید ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۴ ، بعد از ۲ شماره و ۶ سال انتظار حداقل باید متاش ۸۸ باشه زیر این واقعا قابل قبول نیست
با این خبر هم هایپ من که رفت بالا و هم کمی ناامید شدم یعنی چی ” روند ساخت طولانی مدت آن نباید به شما چنین تلقین کند که حتماً با یک بازی شاهکار دوران ساز روبرو خواهید شد. ” دوران ساز نه ولی حتما باید شاهکار باشه
بع نظرم وقتی یکسره دارن تاخیر میزنن و ازین اخبار میاد یعنی بازی واقعا مشکل داره یا در حدی نیست که بشه پابلیشش کرد تو هر زمینه ای به نظرم صبر کردن بهتره عجله فقط باعث خراب شدن بازی میشه
این کارمند سابق ۳۴۳ هست اصلا ربطی به استودیو نداره
من با اون کاری ندارم کلی میگم … هرچقدر تاخیر به هر بازی بخوره به صلاحشه به نظرم
شاهکار باید باشه واسه مایکرو میتونه ورق رو برگردونه
در کل هیچ چیز رو نمیشه زود قضاوت کرد
اینایی که هیتش میکردن الان معلوم شد که این یه ترفند بوده واس تاخیر زدن راحت(متن خبر رو بخونید)
ولی من امیدوارم شاهکار باشه تا امید به رقابت داشته باشیم مثل نسل ۸ نشه
به نظر من بازی شاهکار یعنی ۹۰ به بالا ۸۵ تا ۹۰ ارزش بازی داره و ۷۵ تا ۸۵ اگه اون سبکرو دوست داری خوبه و زیر ۷۵ هم که دیگه خیلی باید سری یا سبکی رو دوست داشته باشی تا بتونی از سر بازی پا نشی
من قصد توهین به ایکس باکس فنا ندارم اما اسپنسر اول گفت بازی انقلاب صنعت گیمه بعد حالا میگن ممکنه شاهکار نباشه :smirk:
من قصد توهین ندارم ولی خواهشا ساکت
اسپنسر کی گفت قراره انقلاب صنعت گیم باشه؟
دروغ از خودتون در میارید بعد میاید ترول میکنید 😐 عجب :-/
حیف نمیشه عکس فرستاد
میشه آپلود کرد لینکش را گذاشت کاری که نداره
مورد اول اسپنسر نگفت انقلاب به پا میکنه و مورد دیگه این دوستمان نگفته شاهکار نمیشه گفته حتما شاهکار دوران ساز نمیشه ، کامنت شما صرفا تروله و باعث دعوا میشه پس خواهشا قبل از کامنت گذاشتن حتما تحقیق کنید و اینکه سعی کنید محترمانه بگید بدون حالت تمسخر تا جو خوب سایت از بین نره
:hypnotized:
عمده ی مشکلاتی که بازی داشته بر می گرده به مدیریت غلط استودیو تمام استودیو های ایکس باکس از نظر فنی توی این چند سال رشد کردند ولی ۳۴۳ کاملا روند برعکسی رو طی کرده در حالی که فکر نمی کنم هیچ استودیویی این حجم از منابع رو در اختیار داشته باشه
استودیو ۷۵۰ نفر هستند با ۱۰۰ها نفر از استودیو های پشتیبان و چندین سال زمان
ساخت بازی از ۲۰۱۸ تا جایی که میگن شروع شده معلوم نیست قبلش چه غلطی می کردند که همزمان با ساخت بازی یادشون امده انجینشون نمی کشه که بازی نیمه اوپن ورلد رو بسازه و باید باهاش یکی دیگه بسازند
کلا فیل باید همون اول کار که ایده ی ساخت بازی شکل گرفت بانی راس رو پرت می کرد که نکرد
اگه برات سواله که چرا همچین مدیریت بدی داشتن باید بگم شرایر گفته داره یه مقاله راجبش مینویسه ودقیق قراره توضیح بده ایراد از چی بوده
کلا اسپنسر مدیر خوبی نیست!
اون اومد گیم پس رو داد و دیگر هیچ!
نه بازیی نه هیچی!
ولی خب مراسم بعدی باز!
دوست عزیز بنظرم نظر ندیم براشون سنگین تره چون اینا تا اینکه یه بدی از مایکرو فنا میگیم زود فشار میخورن الان اگه ببینی دیس لایک زیاد خوردی پس بنظرم بیایم بزاریم تو توهم خودشون باشن بگن ما عالیم
بله گیم پس که فعلا تو و خیلی ها دیگه رو سوزونده چون مجبورید برا هر بازی ۷۰دلار بدید این از این.
بازی؟بنظرت یه بازی چقدر طول میکشه ساخته بشه؟ ۱روز؟
اسپنسر از وقتی اومد استودیو خرید و یکی هم تاسیس کرد(اینیشیتیو)بعد توقع داری همه اینا هر روز بازی بدن بیرون؟
یه عالمه بازی معرفی کردن از استودیو هاشون خیلی از استودیو هاشم هنوز بازی هاشونو معرفی نکردن.از اونور بتسدا که هر استودیوش داره بازی میسازه مثل الدر اسکرولز۶ و استارفیلد و گوست وایر توکیو و دث لوپ.نکنه توقع داری همه اینا تو یه روز عرضه بشن؟
والا مایکرو مثل سونی از اول نسل۸ استودیو هاش زیاد بود الان بازی هاشم زیاد بودن.
نمیدونم واقعا این چرت و پرتا از کجاتون درمیارید تو اگه بازی سازی بلدی برو یه روزه بازی بساز بعد بیا بگو نه بازی هیچی…
آروم باش حاجی یه چیزی شنیده میاد اینجا مینویسه زیاد جدی نگیر
دوستان
به نظرتون این نسخه میتونه هیلو رو دوباره به اوج برگردونه؟
فک نکنم از نظر گرافیکی.چون من فک میکردم فقط تروله میگن گرافیکش پیشرفت نکرده بعد رفتم نسخه های قبل رو دیدم دیدم واقعا فرق زیادی نکرده ولی شاید بتونه داستان باحالی داشته و از سخت افزار روی چیزای دیگه استفاده بکنه اگرم گرافیک بیشتر بشه که چه بهتر باید فقط روی بازی کار بشه تا مثل سایبرپانک نشه پر از باگ باشه بازی یا مثل رزیدنت اویل ویلیج چراغ قوه تو شکم یارو باشه(چشام سر این به فنا رفت البته شاید باگ سیستم بوده)و…
به نظرم گرافیکش تا رو عرضه خیلی بیشتر میشه.
جالب اینکه نصف کسایی که طرفدار هیلو ان اصلا بازی اش هم نکردن یا حتی گیم پلی ندیدن فقط میخوان ضد سونی باشن فقط دیس لایک میدین بیاین حرف بزنیم ببینیم قضیه چیه.با منطق بیاین نه اینکه “وایسین بازی بیاد میبینین چه چیزیه”
به لایک و دیسلایک اهمیت نده.
چون نه نشان درستی حرفه و نه نشان نادرستیش.
میدونم منم نمیگم حرفم درسته یا غلطه.حرف درست همیشه درسته حرف غلطم همیشه غلطه فقط اینو میگم که فقط میان دیس لایک میدن هیچ چیزی هم نمیگن که چرا به نظرشون اشتباه میکنم به هرحال…زیادم مهم نیست =)
بازی میان نسلیه انتظار گرافیک خفن نداشته باشید همینجوریشم نسخه نسل ۸ رو نباید میدادن صرفا دارن رو شعارشون مانور میدن….
به نظر خودم بازی خوبی میشه
فری بودن بازی به رشدش خیلی کمک میکنه
بازی فری نیست ۱۵ دلاره(اگه کسی بخواد از سرویس بگیره)و اصلا هم برای ماکرو مهم نیست شما ۱۵ دلار نمیخرین بقیه ۱۵ دلار میخرن(ماهانه)فقط محض اطلاع گفتم
مولتی پلیرش فری تو پلیه مهم همینه
من خودم کمپینو از استیم میخرم کرایه هم نمیکنم
حالا مولتی پلیر جزو بازی حساب نمیشه(مثل وارزون که بازی داستان محور و درست حسابی ای نیست)ولی به هرحال و فک نکنم اصلا روی استیم بیاد سال اول.فقط توی استور ماکرو میاد فکر کنم مثل فورزا
چالش؟؟؟
مگه شما چالشی هم داشتین برای ساخت بازی؟
والا منکه بجز گرافیک نسل هفتی چیز چالش برانگیزی ندیدم توی گیم
خواهشا کسی جوابشو نده
بزارید جو آروم بمونه
زیاد بهشون بی محلی کنید خودشون کم کم محو میشن
بزارین خوش باشه بچه
چالش خلق کریگ:-D
:rotfl:
ایشالله موفق شه.(ولی بعید میدونم) :laugh: :laugh: :laugh:
به نظرم دوستان مایکرو توقع خودشون خیلی بالا نبرن! و صرفا از بازی لذت ببرن، این بازی قراره تا ده سال همش براش آپدیت بیاد با گفته های خودشون، اما به هیچ عنوان توقع شاهکار نداشته باشین که بد میخوره توی ذوقتون! :idk:
متا در بهترین حالت ۸۰ تا ۹۰ خواهد بود 😐
میتونی ماشین زمانت رو به من هم قرض بدی؟میخوام برم ببینم جی تی ای۶نمراتش چیه
نمیدونم چه فشاری بهت اومده داداچ! تازه فقط نظر شخصیه :quiet: اگه گفته بودم ۹۰ تا ۱۰۰ باز این حرفو میزدی! شما راست میگین بهترین و شاهکارترین بازی قرن دارن میسازن 😮
فقط میخوام مثل سایبر سر صدا نکنن بعد اینقدر پشتشونم حرف بزارن،اگر عقب میندازین حداقل چیز در حد خور مخاطب بدین که لذت ببرن بگن عقب انداختین به طرفدارها احترام گذاشتین نه اینکه انقدر هایپ میذارن ملت رو بعد پر باگ میدن
یه نکنه ای هست اینه که الکی جو نمیدن ما قراره بهترین بازی تاریخ و بدیم بازی ما فراشاهکار و فلان ( مثل سایبر ) کلا سازنده هر چقدر کمتر ای بخواد جو بده منو به اینکه بازیش موفق میشه امیدوارتر میکنه
دوستان توجه داشته باشید میگه انتظار یه شاهکار دوران ساز رو نداشته این به این معنی نیست که بازی شاهکار نمیشه به این معنیه که انتظار بهترین بازی تاریخ و شاهکار دوران رو نداشته باشید . به عبارتی داره هایپو کنترل میکنه که قضیه سایبر رح نده
به هر حال این بازی سمبل ایکس باکسه یجورایی گل سر سبد خیلی مدت های مایکرو بوده تو انحصاریش. فکر کن تنها سنگر و قدرتمند ترین عنوان ات که پشت هم شاهکار بودن یهو با ی عنوان نابود کنی بکنیش بدترین بازی نسل هیچ بنی بشری همچین کاری نمیکنه و دنبال ریسک نیست! اگه این اتفاق بیوفته واقعا نمیدونم چی بگم! خودم که هیچی همه فن های هیلو خودشون شخصا با خاک یکسان میکنن عوامل این موضوع رو اصن قضیه مرگ و زندگیه برای سازنده! البته به لطف ۴ و خصوصا ۵ آبرو هیلو یکم شیب دار شد، طرفدارای هیلو و کسایی که هیلو بازن هیلو ۵ بازی کنن حالشون بهم میخوره. اما اگه هیلو رو با ۵ شروع کنی شاید چیز خاصی نبینی از نمره متاشم معلومه باز چیز بدی نبوده ولی هیچکس نمیتونه در حد خود فن های هیلو بهش هیت بده، کسایی که میان هیت میدن به هیلو ۵ قانونا اصن نمیدونن ماجرا از چه قراره در اصل هیلو ۵ فن بیس هیلو رو نابود کرد
به هر حال از اون نمایش مسخره و توهین امیز گیم پلی هیلو اینفینیت بگزریم ولی وقتی شنیدم اینفینیت موتور جدیدشو بیشتر روش کار کردن و الان دیدم و گیم پلی و استوری خیلی تغییر کرده خوشحال شدم! اینجایی هستش که همه هیلو ها ضعف داشتن بنظرم، این نشون میده دنبال تغییراتن خیلی ببخشید منم هیلو بازم و چشم به راه مایکرو هم هستم ولی نمیتونم طاقت اینو داشته باشم پیشرفتی که از هیلو ۱ تا ۳ اتفاق افتاد تو گیم پلی رو چندین سری صبر کنم در صورتی که باید تو سری بعدی کلی پیشرفت داشته باشن، هیلو اینفینیت ولی مثل اینکه تمرکزشونو روی کمپین هم دارن میزارن و این خبر خیلی خوبیه برام، من همش احساس میکردم تو گیم پلی هیلو ی جای کار میلنگه از آلامان هایی که استفاده میکرد و پتانسیل هایی که داشت اما استفاده نمیکرد همیشه ازارم میدادم از اینجایی که معلومه احتمالا بازی خوبی بشه صد در صد از ۴ بهتره