استودیوی هاوسمارک: از سونی بابت اهمیت دادن به بازیهای خلاقانه ممنونیم
بنیانگذار استودیوی هاوسمارک یعنی آقای ایلاری کوییتتینن (Ilari Kuittinen)، اخیراً از شرکت سونی به دلیل بها دادن به ایدهها و بازیهای خلاقانه از جمله بازی جدید خود با نام Returnal، در زمانی که هیچ ناشر دیگری چنین ریسکی را نمیپذیرد تشکر کرد و اعلام کرد که این استودیو همیشه ممنون شرکت سونی خواهد بود.
استودیوی هاوسمارک (Housemarque) به عنوان یک توسعه دهندهی کوچک و مستقل، همواره استعداد خود را در ساخت بازیهای تیراندازی با عناوینی نظیر Resogun و Nex Machina نشان داده است؛ اما به هر حال این عناوین از نظر آمار فروش هیچگاه نتوانستند تا به رقم ایدهآلی دست پیدا کنند. بدینترتیب، استودیوی هاوسمارک در آن زمان و طی یک مصاحبهی توام با ناراحتی و خشم اعلام کرده بود که دوران بازیهای خلاقانه به سر رسیده است و اگر با همین روال پیش بروند، با ورشکتگی مالی روبرو خواهند شد و تصمیم دارند تا به جای ایدههای خلاقانه، صرفاً بازیهایی را طراحی کنند که فروش بالایی داشته باشند. همچنین، به دنبال این اظهارات این استودیو اولین بازی بتل رویال خود با نام Stormdrivers را معرفی نمود تا بیش از پیش نشان دهد که دیگر قصد ندارد تا بازیهای خلاقانه بسازد و خشمی که نسبت به مخاطبان و ناشران نشان داده بود نیز کاملاً جدی بوده است.
اما چندی نگذشته بود که این بازی بتل رویال نیز با شکست روبرو شد و این استودیو طی مصاحبهای اعلام کرد که آنها به صورت کامل پشتیبانی از این بازی را متوقف خواهند کرد و بر روی ساخت یک بازی جاهطلبانهی جدید با نام Returnal تمرکز خواهند کرد؛ ایدهای که به لطف سیاستهای وقت سونی باعث شد تا پرورش داده شود و با توجه به نمراتی که امروز از آن منتشر شد نتیجهی خوبی نیز در پی داشت.
به هر ترتیب، پیش از انتشار رسمی بازی Returnal، آقای ایلاری کویتتینن به عنوان بنیانگذار استودیوی هاوسمارک، مصاحبهای از خود منتشر نمود که به فراز و نشیبهای روند ساخت بازی Returnal اشاره دارد. همچنین، وی اعلام کرد که پروژهی ساخت این بازی نه در سال ۲۰۱۷، بلکه در سال ۲۰۱۵ شروع شده است و از ناشر این بازی یعنی سونی به دلیل پشتیبانی خارقالعاده از ایدهها و بازیهایی نظیر Returnal تشکر کرد.
اگرچه ما یکی از بهترین بازیهای سال ۲۰۱۷ از نظر نمرهی متا را داشتیم، اما هرگز این بازی به آمار فروش خوبی دست نیافت و من ناامیدانه اعلام کردم که دورهی این عناوین به سر آمده و روز مرگ آن نیز فرارسیده است. البته، ناامیدی من از این دسته از عناوین بدان معنی نبود که ما دیگر قرار نیست تا بازیهای تیراندازی چالش برانگیز با اکشنها سریع بسازیم. در وافع ما قصد داشتیم تا بازیهای خود را از حالت دو بعدی وارد جهان سه بعدی کنیم و بدین ترتیب پروژهی ساخت بازی جدیدمان را آغاز کردیم. همچنین، ما قصد داشتیم تا با ساخت یک نمونهی اولیهی قابل قبول، شرکت سونی را متقاعد کنیم که بودجهی ساخت این بازی را تامین کند. از طرفی دیگر، میدانستیم که این بازی به طرز عجیبی جاهطلبانه خواهد بود و این موضوع باعث خواهد شد تا چالشهای بزرگی بر سر راه ما قرار بگیرد. البته، به لطف شرکت سونی از همهی آنها گذر کردیم و ممنون این شرکت هستیم.
در حقیقت، در دورهای قرار داریم ساخت بازیهای خلاقانه ریسک بزرگی به شمار میروند و ناشران محدودی از چنین پروژههایی حمایت میکنند. اما شرکت سونی از جمله این موارد بود و به ما فرصت کار در این زمینه را داد. ما برای همیشه بابت این فرصت قدر دان سونی خواهیم بود.
البته، نکتهی بسیار مهمی در این بین وجود دارد و آن موضوع به چرخش سیاستهای سونی و تمایل این شرکت به عرضهی بلاکباسترها به جای عناوین خلاقانه در ماههای اخیر است. در واقع، صحبتهای ایلاری کوییتتینن بار دیگر به ما، تمامی کارشناسان و حتی تصمیم گیران و مدیران شرکت سونی یادآوری کرد که میتوان با بها دادن به عناوین خلاقانهای نظیر Returnal، هم توجه استودیوهای مستعد را جلب نمود، هم نمرات متای عالی دریافت کرد و هم بازیبازان بیشتری را به پلتفرم خود جذب نمود. در واقع، برند پلیاستیشن با به کارگیری چنین سیاستهایی نامی برای خود دست و پا کرد و عرضهی نسخههای متعدد از چند بازی مشخص با میزان فروش تضمین شده از جمله God of War و Uncharted و دست رد زدن به استودیوهایی نظیر کوجیما پروداکشنز و یا حتی رد کردن پروژهی ساخت بازی Days Gone 2 دقیقاً نقطهی مقابل صحبتهای ایلاری کوییتتینن هستند. در نهایت، قدردانیها و صحبتهای وی، همگی حاصل تصمیماتی هستند که شرکت سونی در سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ پیرامون بازی Returnal گرفته است و اگر بنا باشد تا این سیاستها جای خود را به ایدههای صرفاً پولساز بدهد، بعید است تا در آینده مجدداً شاهد تشکر یک استودیوی کوچک از شرکت سونی باشیم.
بازی Returnal بهزودی و به صورت انحصاری برای کنسول پلیاستیشن ۵ منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
نظرات
هم سونی هم مایکرو تو این زمینه فوق العاده عمل کردن :yes:
این بازی هم یادگار یوشیدا و شان لیدن بود دیگه تموم شد کلا بازیهای خلاقانه از طرف سونی عمو فیل باید برا سراغ اینا :))))))))
عمو فیل باید رو تاب سونی تاب تاب عباسی کنه… :-*
نسل نه رو که با مدیوم شروع کنی دیگ نمیدونم با چه رویی این حرفو میزنی
اگه موضوع یادگاریه یوشیدا هست میتونست بگه کنسل و تمام خودشم به دردسر نندازه تا زمانی که بازیای داستان محور فناشونو داشته باشن چنین بازیهایی ساخته میشه ربطی به هم به فرد نداره به موقعیت و هدف بستگی داره اونا شرایط بازار و میبینن و میسنجن بعد میرن سر ساخت یک اثر
الان مایکرو فوق العاده عمل کرده ؟ به جای حمایت و گسترش استدیو های کوچیکش رفته یکی از بزرگترین استدیو های بازیسازی رو یه جا خریده ؟ دقیقا چه ریسکی کرده ؟
سونی با اختلاف زیاد بهتره
منظورت ۸ میلیون دلار برای مدیوم با متای زرده؟
چه ربطی داره استودیو سازندش نه واسه مایکرو نه چیزی فقط پول انحصاری کردنشو داده
پس گادفال هم افتضاح سونی چون گل بخودی میخوره
سونی همیشه موفق و خلاق و شاهکار ساز :inlove:
اگه اون ۲ تا سایت متا ۶۰ نمیدادن ؛ الان متای ریترنال ۹۰ بود :-X
میدونستی یکیشون(Thegamer) به مدیوم ۱۰۰ داده بود :rotfl:
کار خدا رو ببین 😀
اون سایت به Deadly Premonition 2 صفر داده!
دلایلش رو بخونی تعجب میکنی اصلا چطوری همچین نادونی رو واسه نقد بازی استخدام کردن اونم سایتی که اسمشو The Gamer گذاشته.
نگاهی بندازیم به نمرات سایت فن بوی the gamer به بازیهای سونی و مایکرو ریترنال ۷
گوست او سوشیما ۶
لست پارت۲ ۷
پرسونا ۵ رویال ۷
مدیوم ۱۰
تل می وای ۱۰
فلایت سیمولاتور ۱۰
نکته جالب مالک و سردبیر این سایت جف گراب محبوب دلهای ایکس باکس فناست
البته اینو اشتباه نوشتم جف گراب توی سایت GameBeat هست که این سایت به ریترنال ۶ داده دشمنای سونی یکی دوتا نیستند که the gamer و GameBeat و …
گیم بیت به انحصاری های سونی نمره کم نمیده(با یه مثال نمیتونی نقض کنی)
اگه میخواست اینکارو کنه به گاد اف وار ۹۰ نمیدادن یا به لست۲، ۹۵٫اول خوب سابقشو بررسی کن
تا حالا سایتای سونی رو دیدی؟
daily star(مسئول دادن ۱۰۰ به انحصاری های سونی.حتی اگه اون بازی دیزگان باشه) که حتی به انحصاری های مایکرو هم نمره میده و همیشه هم متاشونو پایین میاره
سایتای playstation universeو playstation styleوplaystation countryو….
بازم مثال بزنم؟؟؟
متاش الان ۸۶ئه
حتی اگه اون دوتا رو حذف کنیم هم نود نمیشه
تعداد نقداش در حال حاضر ۸۳تائه
پس مجموع امتیازاتش تقریبا میشه ۸۶*۸۳=۷۱۳۸
اگه اون دوتا ۶۰ رو ازش کم کنیم میانگین میشه ۷۰۱۸/۸۱=۸۶٫۶
یعنی متاش در صورت حذف اون دوتا کلا ۰٫۶تغییر میکنه!!!
به میانگین نیست اون سایتا ضریب دارند مثلا سایت the gamer ضریبش بالاست به تنهایی گند میزنه به نمرات متا
the gamer ضریب بالا نداره!!
اگر هم داشته باشن کلا یه نمره در متا تاثیر میذاره!!
در ضمن مثل این که یادت رفته که خیلی از سایتا که به بازی ۹۰ دادن هم ضریب دارن ولی من توی محاسبم ضریبشون رو درنظر نگرفتم!!! وگرنه تاثیر نمراتشون از این هم کمتر میشد
مثلت بعضی سایتا به هالو ۴ سه میدادن ۹۱ بود.کارا خدا
یک بازیaa که هنوز منتشر نشده و با ده تا نیار متاش شد ۸۶ برات شاهکاره :rotfl: :rotfl: این کلمه دیگه خیلی خز کردین :rotfl:
نه پس کرک داون ۳ با متا افسانه ای ۶۹ خیلی خوفع :laugh:
الان مگه سایت قرار نبود افرادی که اسم اکانتشون اندازه یه جملس نظراتشون رو تایید نکنه!!
دل میگه باز بگم مجید بیاد اسم اکانت بزار!!!!!
بپا نندازیش…حالا نه که سه نسله زیرش نبودین…نه که یه گونی بازی متای بالای ۹۰ دارین…نه که هر سال نامزدی بیگ وینر دارین… :-* :-* :-*
شما اول آبو بریز اونجا که میسوزه بعدشم ریترنال بازی AAA هست و تازه بعدشم الان با ۸۲ تا نقد نمره ۸۶ رو گرفته بهتره برگردی تو غارت
یه سریا میگفتن دیگه پلی استیشن از بازی ها و پروژه های مستقل حمایت نمیکنه :-/ جو زده نباشیم :cowboy:
البته، بگم این صحبت های این بنده خدا رو به دلیل تصمیم و سیاست های سونی تو سال ۲۰۱۵ میشنویم
وگرنه همچنان جیم رایان کلا فاز سونی رو از حمایت رو عناوین این چنینی گرفته به سمت بلاک باستر ساختن
هنوز من شخصا سر دیزگان ۲ و یا ایده ی کوجیما متاسفم
منبع خبر هم گفته بود که اگر همین فرمون پیش بره ۲۰۲۵ دیگه استودیوی کوچیک این مدلی نیست که به سونی به به و چه چه کنه
کاش زودتر تا دیر نشده این مشکل رفع بشه و پلی استیشن و سیاستش بشه پلی استیشنی که سال ۲۰۱۵ بود
ایده کوجیما شایعه بود
فقط به نوعی کنسل شدن دیزگان رو میشه رسمی دونست وگرنه بیش تر این اخباری که ضد سونی منتشر میشه شایعه ان
باید با توجه به اخبار رسمی عملکرد سونی رو قضاوت کنیم
ایشالله که دیزگان ۲ هم شایعه باشه من بازی مورد انتظارم بود دومیش
بیشترین هایپ عمرم هم پای دث استرندینگ بود
نبود این دو باعث میشه تا عملاً نظرم نسبت به جیم رایان بره به سمت متریک
منم عملکرد سونی رو قضاوت نکردم، عملکرد رئیس روسای جدیدش بود
عرضه یا عدم عرضه دیزگان ۲ که از دیگر انحصاری های AAA سونی ضعیفتر عمل کرده ( حتی بدون در نظر گرفتن باگها و مشکلات فنی ) چه ربطی به بها دادن سونی به ایده های خلاقانه داره ؟ شایعه کوجیما هم جف گراب گفته همین جف گراب گفت گلد حذف میشه اما گلد نه تنها حذف نشده بلکه قیمتش دو برابر شد بعد با فشار ایکس باکس فنا به حالت اولش برگشت یا همین جف گراب گفت بخاطر آشنایی نداشتن توسعه دهنده ها با تکنولوژی اسمارت شیفت ps5 کیفیت بازیهای لانچ مولتی پلتفرم روی ps5 افتضاح میشه و فاصله خیلی زیادی با سریز ایکس پیدا میکنه بعد دیدیم نه تنها بازیهای لانچ مولتی پلتفرم روی ps5 بد اجرا نشد بلکه حتی بهتر از سریز ایکس روی ps5 اجرا شدند . پس این شایعه ای که از طرف جف گراب بوده در مورد کوجیما اصلا نباید بهش فکر کرد . شایعه بها ندادن سونی به ایده های خلاقانه هم توسط جیسون شرایر در پادکست اخیر و هم توسط هرمن هالست رییس استودیوهای جهانی پلی استیشن رد شد
آقای مناف زاده همیشه از ته قلبم دوستون داشتم هیچوقت ندیدم با کاربری بحث بکنید
همین چند وقت پیش بود ک سونی اعلام کرد از طریق تیم آسوبو حامی استودیوهای مستقل شده
متاسفاه چه بخوایم چه نخوایم Only on PS به جک تبدیل شده و موضوع دیزگان ۲ هم به شدت بر خورده به طرفدارا
حالا مقوله هایی مثل عناوین خلاقانه و … جز Concrete Genie چیز دیگه ای یادم نمیاد که تو دو سال اخیر توسط جیم رایان تایید شده باشن
به هر حال تا دیر نشده باید یه کنفرانس بزاره سونی اگر واقعا اینا شایعس بیاد روشن کنه خیلیا گمراه شدن
شاید طرح و ایدهای ک برای دیزگان دو داشتن و ارائه دادن مورد قبول نشده و گفتن قسمت دومش ساخته نشه بهتره، وقتی استودیو دورنمایی درستی از بازی ارائه نده طبیعیه ایدهشون رد میشه
صحبت های هرمن هالست که نشان دهنده این بودن سیاستها عوض نشده
البته متوجه نگرانی شما هستم :yes: ولی خب به پلی استیشن اعتماد دارم و میدونم که این نسل قراره بترکونه ، پلی استیشن فن هاشو ناراضی نمیزاره
درسته واقعا
به عنوان کسی که همیشه علاقه به پلی استیشن داشته در کنار پی سی و کسی که یکم بیشتر تو معرض اخبار روز بوده الان این خبر بیشتر ترسوند منو تا اینکه حس افتخار به سونی کنم
دوستان متاسفانه بنا به نا آگاهی این صحبت های ایشون رو میزنن به حساب الان سونی ولی کاملاً برعکسه
خود مدیران و کارشناسای گیم امشب و فردا احتمالا این متون رو ریز واکاوی میکنن
این بازی عملاً یادگار سیاستهای یوشیدا و شان لیدن بوده و نه جیم رایان
یادگارای جیم رایان ۲۰۲۴ به بعد میاد
اعتماد به سهام دارای سونی دارم شخصاً و نه به مدیر الانش که بیزینس منه نه گیمر
امیدوارم سهام داراش متقاعد نشده باشن که بیزینسی به پلی استیشن نگاه کنن، پلی استیشن همیشه بهترین محل ظهور استعداد بوده نه پول سازی
البته زمانی که Only on PS نقض شد کمی ترسم بیشتر شد که نکنه سهام دارا هم متقاعد شدن اما به هر حال سونی به یه کنفرانس مفصل نیاز داره تا اگر این حرفا شایعه هستن بیاد روشن کنه مسائل رو
:yes: :yes:
اگه سونی به کوجیما پشت کنه به معنای واقعی کلمه رئساش احمق هستن
این شایعه واقعا خنده دار هستش ولی اگه درست باشه از جیم رایان ناامید میشم
ببین در کل چه پلی استیشن چه ایکس باکس هنوز براشون اوایل نسل هست و معلوم نیست چکار می خوان بکنندوالان موافقم یک بخش زیادی از این پروژه های سونی که دارند عرضه می شند مال دوران شاون لیدن هستند و ما تا الان از دوران جیم رایان فقط توجه زیاد به پی اس پلاس و پی اس نو را شاهد هستیم که تا الان بسیار خوب عمل کرده و به نظرم اگر روشون تبلیغ بشه سونی نیازی به رقیب برای گیم پس نداره و همین دو تا سرویس کافی هستن.ولی از یک طرف گزارشاتی که اشاره داره سونی در آینده تمام تمرکزش روی بلاک باستر ها و بازی های AAA هست نگران کننده هست چون ما همیشه به سونی افتخار می کردیم بخاطر ریسک پذیری مثلا سونی روی بازی های معروف که فروش زیادشون حتمی هست سرمایه گذاری می کنه ولی این طرف رو بازی ای سرمایه گذاری می کنه که نصف بازی رو باید راه بریم ما این رو درباره سونی دوست داریم.از یک طرف ایکس باکس با خرید بتسدا یک حرکت خیلی عالی انجام ولی سوال من اینه خرید بتسدا در جهت کیفی هست یا کمی اگر کیفی هست که قطعا کیفیت بازی های ایکس باکس بالا می ره ولی اگر بتسدا رو خریده که فقط تعداد بازی های گیم پس افزایش پیدا کنه نمی تونم قول بدم بتسدا همون بتسدا سابق باشه که می شناسیم و تمام این ها با گذشت چند سال از نسل نه مشخص می شه.
کوجیما و سونی که شایعه هستن آقای مناف زاده
Days Gone 2 هم قبول دارم بشخصه هنوز دوست دارم ساخته بشه ولی اگه بجاش بازی های بهتر و آی پی بهتر ساخته بشه توسط همین استودیو های سونی و Bend Studio چه بهتر جیم رایان از زمانی که اومده هم سرویسای سونی و هم استودیو هاش رو از قبل هم قوی تر کرده و از اونور روبط سونی با تقریبا تمام ناشر ها عالیه و براش یا انحصاری میزنن یا مارکتینگ دارن باهاش از استودیو های مستقل هم داره حمایت میکنه نمونش Ember Lab که خود یوشیدا بهشون مشاوره داده یا همین بازی چینی که شبیه به Devil May Cry و Final Fantasy هستش بشخه به نسل نهم سونی خیلی ایمان دارم بخصوص که گفته بازی های انحصاری بیشتری نسبت به نسل های پیش قراره داشته باشن
یکسری ها هم میگفتن رایان پول را سر ایده و نوآوری و آیپی های جدید فدا میکنه
هزارتا مصاحبه کنن و بنویسن و جو راه بندازن، ی بازی همه این جریانها رو میشوره میبره، ی بازی ک بدون سونی امکان ظهورش نبود. حالا برخی رسانهها برن علیه سونی بنویسن.
ما هم خرسندیم از اینکه بزودی هوسمارک را جزوی از خانواده پلی استیشن ببینیم همانند بلوپوینت
والا تا جایی که من می دونم هوسمارک استودیو پلی استیشن هست در همه تبلیغ های نوشته PS STUDIO ولی بلو پوینت هنوز معلوم نیست اون هم به نظرم اگر سونی نگیره حماقت کرده.
از زمانی که جیسون شرایر اون مقاله رو نوشت ؛ از زمین و زمان اخبار مختلف پیرامون تکذیب مقالش بیرون میاد :laugh:
.
دم سونی گرم 😎
بهتون نگقتم منبعتون فقط شایعات جیسون شرایر نباشه؟؟ :smirk:
حالا بعضیا داشتن کل سایتو به آتیش میکشیدن که جیم رایان اخراج بشه :struggle: :blush:
این بازی قطعا تو دو سال ساخته نشده و تاییدش تو این دوران اخیر نبوده
پس قطعا ربطی به جیم نداره
😐
خود جیم رایان گفته که پول زیادی بابتش خرج کرده
پول زیاد یعنی چقدر؟
ده میلیون؟
بیست میلیون؟
بنظرت بازی ای که ساختش شروع شده و به اواسط توسعه رسیده بودجش رو قطع میکنن؟
اونم بازی ای که فرست پارتی نیست
سونی میگفت کنسلش کنید فسخ میکردن با یه ناشر دیگه قرارداد میبستند!
مبلغش که معلوم نیست ولی جیم رایان به عنوان تامین کننده بودجه این بازی و مارکتینگش قطعا در توسعه این بازی نقش داشته
اینطور نیست که بگیم هیچ ربطی بهع جیم رایانت نداره!!
حرف من هم کلی بود،یعنی همه ی اخبار مثبتی که بعد از اون شایعات اومدن
متئوس جان شرایر درست نوشته بود حرفاشو
خیلی از آدما تحریف کردن حرفاشو!!
یه پادکستی بود تو یوتیوب که خود شرایر اومده بود
میتونی بری اونو ببینی
بنده خدا میگه اصا من یه چیز دیگه منظورم بوده
اینا یه چیز دیگه برداشت کردن!!!!!!
این بازی برای ۵ سال پیش بوده الان رو بچسب اون مقاله شرایر برای الانه قدیم سونی یه چی بود الان مدیراش عوض شده باید صبر کنی ببینی چن سال دیگه سونی چجور عمل میکنه….
دمت گرم پوزه ی هیترا رو به خاک مالیدی
بزودی هم به استودیو های فوق شاهکار ساز سونی اضافه میشی و مثل ساکر پانج و اینسومنیاک تبدیل به یکی از بهترین ها میشی :yes:
سونی =مهد خلاقیت
حال روز جعبه فنا چطوره؟؟؟
مگه قرار نبود بازی متاش زیر ۷۰ بشه؟؟؟
ما که جعبه فن و سونی فن نیستیم ولی تو مثل اینکه با ما هم مشکل داری
میشه بگی چرا از مسخره کردن و ریشخند زدن به دیگران لذت میبری؟؟؟
شما میشه بکشی بیرون از من؟؟؟
رفتی توی سابقه م داری به کل پیامام ریپلای میزنی
چرا؟
چون اسکرین شات اینکه گفتی بازی مثل انتم گند میزنه رو گذاشتم به تیریج غبا ت برخورده
تا گیمفا عمر داره ولت نمیکنم :rotfl:
😐 :rotfl:
ما هم ازتونممنونیم که یک انحصاری ناب برامون دادید.
اونایی که میگفتند سونی از بازی های مستقل حمایت نمیکنه کامنت ندند
واو این استودیو چیکار کرده انشالله بفروشه بازیش :inlove:
سلطان صنعت گیم : 😎 بازی استالکر هم نمرش ۸۰ و ۸۲ هستش نیومد خیلی مهم نیست
متاسفانه استاکر یکم دوز ترسش بالاتر از رده سنی توعه 🙁
از سونی و جیم رایان خیلی ممنونم بابت همچین ریسکی که انجام دادن درود بر شرفشون 😎 :yes:
و درود بر هوس مارک بابت ساخت این بازی با کیفیت و عالی
به امید موفقیت سونی و ساخت شاهکار های بیشتر.
سال اول ps5 با ps4 اصلا از نظر نمره متا حداقل قابل قیاس نیست
لانچ ps5 بنظرم بهترین لانچ سونیه تا حالا
رچت هم مونده
هورایزن که یحتمل رفت سال بعد
پ.ن
امشب استیت آف پلی هست؟
دمشون گرم از اولم میدونستم این بازی حسابی عالی میشه خوشحالم که این استودیوی خلاقم به سطح بالاتری با این بازی فوق العاده دست پیدا کردن :yes: :yes:
نشد تو پست نمرات کامنت بذارم برای همینم از اینجا تبریک میگم به طرفداران و علاقه مندان این سبک بابت نمرات فوق العادش واقعا از سطح انتظار خیلی ها بالاتر بود این نمرات و شایستگی کاملش رو هم داشت
من خودم عاشق بازی های سبک روگ لایکم با هیدیس که ساعت ها وقت گذروندم و عشق کردم این یکی هم اصلا ساخته شده واسه امثال خودم انگاری 😀
امیدوارم موفق باشن و بازیشون خوب فروش داشته باشه
مالک صنعت گیم سونی
ما هم ازتون ممنون هستیم بابت ساخت بازی برای سونی :inlove:
جالبه آقای مناف زاده عکس پروفایلشون میگه سونی فن هستم ولی همیشه کامنت های ایکس باکس فن ها زودتر از ما سونی فن ها تائید میشه اگر بشه
ببین من حق تایید کامنت ندارم، اما به خاطر حرفت رفتم اورژانسی اجازه گرفتم فقط برای تو رو تایید کنم
یک: من نه طرفدار سونی ام نه مایکروسافت و نه طرفدار هیچ پلاستیک یا اسباب بازی دیگه
دو: عکس پروفایلم نشونه علاقم به نیتن دریک و آنچارتده
سه: ترول کار افراد بی کار، الاف، کودک و سبک مغذه، حالا شما میخوای باش ولی من سهام دار هیچ شرکتی نیستم
چهار: فشاری که حاصل شده روی شما من نمیدونم از کجاس ولی این که نگران آینده ی پلیاستیشن هستم چه ربطی به نینتندو و ایکس باکس و… داشت؟ من اسمی از پلتفرم دیگه ای آوردم؟
پنج: این اولین و آخرین باریه که جواب افرادی مثل شما رو میدم که بعید بدونم سنشون و بازیایی که تموم کردن + پلتفرمها و کنسولایی که دارن به تعداد انگشتای دست برسن و صرفا اومدن اینجا که عقده گشایی انجام بدن
“”از دوستای دیگه بابت این الفاظ عذر میخوام، تو این دو سالی که در خدمتتون هستم دوستان من رو میشناسن. این صحبتا در جواب کامنتی هست که ایشون پست کردن ولی احتمالاً تایید نخواهد شد و من رو خطاب قرار دادن و لطف داشتن به من، منتها بعضی وقتا بهتره رک حرفا رو زد تا یه عده بدونن حد و حدودشون رو””
بنازم نویسنده بی طرف :yes:
دوست عزیز سونی یا مایکروسافت اسباب بازی نیستن یک سری ایده هستن که با استفاده از اون ایده ها برای ما لذت هیجان و یا غم خلق میکنن پس نباید به اونا بگی پلاستیک شما داری به اون ایده ها توهین میکنی و به طرفداراشون که میگی پلاستیک
من نظر خودم رو در مورد یک کنسول بازی گفتم نه بازیا، کدوم کنسول به تنهایی لذت و هیجان تولید میکنه؟
کنسولی که بازی نداره جز اینکه پلاستیک باشه چی هست؟ واقعاً شاید من نمیفهمم منظورتون رو، منظور از کنسولها بازیاشون بود از نظر شما؟
من منظورم بازیهایی که با استفاده از اون کنسولا بازی میکنیم و لذت میبریم اون کنسولارو هم کسایز میسازن تازه فن بودن و کلکل کردن ایرادی نداره در صورتی که توهین توش نباشه ببخشید اگه تند حرف زدم من خودم طرفدار سونیم ولی از بازیای خوب کنسول رقیبم استفاده میکنم مهم گیمه موفق باشید
بله دقیقاً منظور منم همینه
بازیا هستن که خاطره میسازن خب کنسول خالی به چه دردی میخوره حالا میخواد ایکس باکس وان پایه فاجعه باشه یا پلی استیشن ۲ حماسی
نه توهینی نبود خدای نکرده سو تفاهم شده من منظورم کنسول بود از ابتدا منتها شما بازی برداشت کردی
؛سه: ترول کار افراد بی کار، الاف، کودک و سبک مغذه؛
۱ از مقام نویسنده بودنت سو استفاده میکنی و توهین میکنی جیگر. این ادبت نشون میده فن جعبه هستی
۲ درضمن کامنت های من همه پست ها تائید میشن غیر از شما بقیه سونی فن ها هم همین رو میگن
۳ خوبی ما سونی فن ها این هستش با اکانت خودمون ترول میکنیم هیت میکنیم نه مثل شما جعبه فن ها با اکانت فیک
۴ فشارش از هیت ها و ترول های زیر پوستی شما با عکس نیتن هستش
۵ من ۳۴ سالمه و از آتاری گیمر شدم شما اون موقع موز بودید
۱: گفتم ترول کار افراد بیکار و الافه؟ مگه شما ترول کردی؟
فحش و میندازی زمین صاحبش برمیداره همینه
۲: ما نویسنده ها حق تایید کامنت نداریم من نمیفهمم چطوری بفهمونم
۳: من وقت خبر نوشتن هم ندارم غالب اوقات چند روز یه بار سر به سایت میزنم، چه برسه کارایی که بچه های ۱۰ ۱۲ ساله میکنن
۴: این که فشاری حاصل میشه رو بیننده ها بهترین قاضی هستن و میدونن کی به کیه، من سالهاست که با خیلی از بچه های اینجا در ارتباطم کلی هم تو PSN فرند دارم از گیمفا و کلی هم گیم آنلاین میزنیم
۵: شما اگر واقعاً حق باهات بود و اگر ۳۴ سالت بود، حوصله نداشتی نسبت به چیزی که به ناحق گفته میشه علیه تو کامنت بزاری، ری اکشن حاصل فشاره
متاسفم اگر ۳۴ سالت هم باشه آبروی هرچی ۳۴ سالس بردی شما، علاوه بر اون آبروی هرچی فن هم هست بردی شما
بقیه قضاوت میکنن شما درست میگی یا من
البته اون هایی که بی طرف باشن و بدون در نظر گرفتن اسم و کنسول و … قضاوت کنن
ممنون آقای مناف زاده.خوب جوابشو دادید.
البته بماند این ترول ها ارزش جواب دادن هم ندارن.
امیدوارم این ریسک پذیری سونی در طول نسل نهم باقی بمونه و ناشر ها بهای بیشتری به ایده های ناب و ریسکی بدن.من هم واقعا از سونی بابت این قضیه ممنونم چون نسل هشت بازی ای رو تقدیم بازی باز ها کرد که بسیار منحصر به فرد و به یاد ماندنی بود(دث استرندینگ).
خصوصیت رو چک کن
همه شرکتها رفتن به سمت انلاین و اثر خلاقانه و هنر در بازیشون دیده نمیشد فقط بازیشون بکش بزن بهادر شده اما سونی هنر صنعیت گیم رو احیا کرده و بابت همین قابل ستایش و تقدیر هست و این سونی هست که به شرکتهای بازیسازی یاد داد که هنر جزوی از صنعت گیم هست اگر هنر به بهترین شکل ممکن و با جون دل در بازی پیاده بشه حتی اگر اون بازی انلاین نباشه اون بازی موفق هست به خاطر همین خیلی از شرکتها دارن راه شرکتهای سونی میرن چون سونی بهشون ثابت کرد اگر سونی نبود هنر در صنعت گیم الان مرده بود و همه بکش بزن بهادر و انلاین شده بود پوچ و تو خالی
این استودیو اکثر بازیاش عالین ولی با بودجه کم ساخته شدن. شما alienation رو بازی کنید. با ۲ گیگ حجم، گرافیک خیره کننده و گیم پلی بسیار غنی داره.
به این استودیو بودجه برسه میترکونه.
یه تیم سازنده مثل این میگه ممنونیم از سونی که حمایت کرده…یه تیم سازنده هم میره زیراب سونی رو میزنه…به هر حال خوشحالم که امتیازات خوبی گرفته.منم خیلی خوشم اومد از بازی