قابلیت FidelityFX هم‌اکنون برای ایکس‌باکس سری ایکس و اس در دسترس است

۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴

همان‌طور که می‌دانید، شرکت AMD همکاری نزدیکی با کمپانی‌های سونی و مایکروسافت در ارائه‌ی فناوری‌های جدید برای کنسول‌ها دارد. در همین راستا، اخیراً قابلیت FidelityFX شرکت AMD برای کنسول‌های نسل جدید مایکروسافت در دسترس قرار گرفته است.

در جریان رویداد زنده‌ی Game Stack، به صورت رسمی تایید شد که فناوری FidelityFX شرکت AMD برای استفاده‌ی توسعه‌دهندگان بر روی کنسول‌های نسل جدید ایکس‌باکس سری ایکس و اس در دسترس قرار دارد. FidelityFX یک Toolkit برای کیفیت تصویر است که امکان پیاده‌سازی آسان تکنیک‌های مختلفی مانند انسداد محیط (Ambient Occlusion)، سایه‌زنی متغیر (Variable Shading) و تکنیک های شفاف‌سازی سفارشی AMD را فراهم می‌کند. این فناوری تا حدودی با فناوری DLSS شرکت انویدیا قابل مقایسه است.

شرکت AMD در همین راستا بیانیه‌ای را منتشر کرده که به شرح زیر است:

امروز خوشحالیم تا که اعلام کنیم که فناوری FidelityFX اکنون برای کنسول‌های نسل جدید ایکس‌باکس در دسترس است. این امر توسعه‌ی بازی‌های چند پلتفرمی را حتی نسبت به قبل راحت تر می‌کند، زیرا توسعه‌دهندگان می توانند با بهینه‌سازی‌های خاص برای ویندوز و ایکس‌باکس به افکت‌های انتخاب شده‌ی AMD FidelityFX دسترسی پیدا کنند. توسعه‌دهندگان بازی اکنون می‌توانند از FidelityFX به صورت مستقیم از کیت توسعه‌ی بازی ایکس‌باکس سری ایکس و اس برای بهینه‌سازی‌های خاص این پلتفرم‌ها استفاده کنند.

این پیشرفت برای همه‌ی ما در شرکت AMD که تلاش کرده‌ایم تا این ویژگی‌ها را به دست توسعه‌دهندگان بیشتری برسانیم، هیجان‌انگیز است. ما همچنان تلاش خواهیم کرد تا افکت‌های بسیار بهینه شده‌ی خود در را در میان بازی‌های بین پلتفرمی قرار دهیم. توسعه دهندگان بازی‌های ایکس‌باکس که علاقه مند به شروع کار با AMD FidelityFX هستندریال می‌توانند این کار را با جدیدترین کیت توسعه‌ی بازی (GDK) انجام دهند، جایی که نمونه هایی برای فناوری‌های Contrast Adaptive Sharpening، سایه‌زنی متغیر (Variable Shading) و Raytraced Shadow Denoiser در دسترس هستند.

در حال حاضر پشتیبانی از این کیت توسعه تنها برای ایکس‌باکس سری ایکس و اس و در فضای این کنسول‌ها در دسترس قرار دارد. با این حال، کنسول پلی‌استیشن ۵ دارای تراشه‌ی AMD است و ممکن است به‌زودی به آن نیز اضافه شود. بازی‌هایی مانند Cyberpunk 2077, Microsoft Flight Simulator, Godfall, Horizon Zero Dawn, Resident Evil Village و Far Cry 6 بر روی رایانه‌های شخصی از AMD FidelityFX پشتیبانی می‌کنند.

31
3
برچسب‌ها: ،

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • هرچقدر دلتون میخواد سرویس و قابلیت اضافه کنید حقیقت این هستش Cool
    ***************:
    پرافتخارترین بازی های تاریخ به ترتیب ( امان از دسته چک و سایت های جدید که دارن زور میزنن بازی سال ۲۰۱۵ جایزه هاش بیشتر بشه بلکه به لست ۲ برسه امان از سوزش )
    لست ۲ ۲۹۹ جایزه
    ویچری ۲۸۰ جایزه (۲۵۱ بود چه جوری شد ۲۸۰؟ )
    گاد ۴ ۲۶۰ جایزه
    زلدا ۲۵۸ جایزه ( جالبه جایزه های زلدا هم بیشتر شدن )
    لست ۱ ۲۵۷ جایزه ( از حق نگذریم جایزه لست هم ۲۴۹ بود )
    همین که مقام اول سوم و پنجم از سونی هستش سلطان مشخصه کیه

    15
    72
  • bravo6 گفت:

    خیلی خوبه کاشکی برا ps5 هم بیاد ببینیم amd چه کرده
    امیدوارم حداقل با این تکنولوژی بشه همه بازی هارو ۴k 60 فریم بازی کرد و کلن بازی های ۳۰ فریم دیگه نباشن

    27
    9
  • Amin گفت:

    قابلیت خوبی نیست بنظرم
    روی pc که اصلا خوب نبود، چه دینامیک چه استاتیک
    البته شایدتفاوت هایی داشته باشن روی دو پلتفرم ولی قابلیتی نبود که بتونه از بازی‌ای مثل سایبرپانک تجربه‌ی لذت بخش و روونی دربیاره

    15
    34
    • Devil گفت:

      Shock داداش اگه ۳۰۷۰ یا ۳۰۸۰ داری یک بار با قابلیت خاموش پلی بده یه بار روشن تا تفاوت رو بفهمی.DLSS انقلابیترین قابلیت تا اینجای کاره انگار بازی دوباره ریمستر میشه

      14
      5
    • الان چی رو توضیح دادی دقیقا.چرا چیزی رو که نمیدونین و ندارینش رو الکی حرف میزنین در موردش؟
      اول اینکه FidelityFX و معادل همین تکنیک تو انویدیا یعنی DLSS یه تکنیک نرم افزاریه خیلی پیشرفته اس که با کم کردم پردازش پیکسل ها و پایین اوردن رزولوشن در نقاط دوردست و یا کم اهمیت تر بازی و پردازش توسط AI به افزایش فریم ریت در عین بالا نگهداشتن کیفیت کمک میکنه به طوری که بدون زوم کردن متوجه هیچ تغییری نمیشین.
      دوم اینکه این فناوری هنوز توسط AMD بیرون داده نشده و قبلا قول داده که با اولین آپدیت نرم افزاری در اختیار کنسول های نسل نه قرار بگیره حالا تویی که کارت انویدیا داری(چون تا الان هم به کارتای AMD تو PC اضافه نشده و قراره دراینده اضافه بشه پس حتما معادل همین تکنینک رو روی انویدیا امتحان کردی) و معادل همین تکنیک تو انویدیا میشه DLSS چطور میگی هیچ تفاوتی نداشته؟تقریبا هر بازی که ازش پشتیبانی کرده فریم ریتش رو از ۵۰ درصد تا بیش از دو برابر افزایش داده…
      سوم اینکه تو اصلا نمیدونی دینامیک و استاتیک چیه! اونی که میگی رزولوشن دینامیک رو کنسوله که یه تکنیک نرم افزاری واسه رسیدن به فریم ریت پایدارتر و ثابت تره که جاهایی که پردازش سنگینه رزولوشن اتومات پایین میاد تا فریم ثابت بمونه و بالعکس جاهایی که پردازش سنگین نیست بعت حداکثر رزولوشن رو میده و معادلش تو PC نیست چون PC تنظیمات گرافیکی متنوع داره و بازیساز ها نیازی ندارن که وقت پاش بذارن.
      همون نایت سیتی هم بیش از ۶۰ درصد فریم ریت رو افزایش داده…
      الانم برین تو پیج اینستای NVIDIAGEFORCE میبینین که هرچند پست که میذاره یکیش تبلیغ همین بهبود عملکرد DLSS هستش…
      motalshell up to 73%
      cyberpunk up to 60%
      minecraft up to 2.7X
      fortnite near the 2X
      و غیره.

      9
      6
      • Amin گفت:

        سلام
        دوست عزیز شما هم به احتمال زیاد سایبرپانک رو روی pc بازی نکردید که چنین چیزی رو میگید.
        ضمن اینکه بنده کارت گرافیکم AMD هست و Fidelity مدنظرم هم اون موردی نیست که قراره در آینده اضافه بشه، اون چیزی که برای کارت گرافیک های رده پایین تر دردسترسه و معادل DLSS هم نیست (به اندازه اون پیشرفته نیست ولی همچنان اسمش FidelityFX هستش)، همین دینامیک فیدلیتی و استاتیک فیدلیتی هست که بهش اشاره کردم، رزولوشن رو برای رسیدن به یک فریم ریت مدنظر کاهش و افزایش میده (مشابه اون چیزی که قبلا توی کنسول ها بوده اگر اشتباه نکنم)
        هر چند در کل اشتباه از من بود که پای این FidelityFX که مربوط به تاپیک خبر هم نیست رو وسط آوردم. امیدوارم کسی رو گمراه نکرده باشم.

        3
        2
      • GameOver گفت:

        FidelityFX یک پکیج هست که یه قابلیت اون AMD Super Resolution technology (معادل Nvidia DLSS) که هنوز اضافه نشده و صرفا معرفی شده. این FidelityFX که همین الان هم توی کارت های AMD وجود داره اما عملکردش شبیه همون داینامیک رزولوشنه. این قابلت های که امروز معرفی شدن (فناوری‌های Contrast Adaptive Sharpening، سایه‌زنی متغیر (Variable Rate Shading) و Raytraced Shadow Denoiser ) معادل DLSS نیستند.

        2
        0
    • Layman گفت:

      آقا شما دیگه تجربه شخصیتو شیر نکن به نظرم.
      اینجا بی ربط و با ربط نداره ظاهرا. منفی میدن!
      ۲۹ تا منفی واسه چی خب!؟ تجربه شخصی بود. جناح بازی و جبهه و اینام نداشت. Sweat

      5
      2
  • farshadx گفت:

    قابلیت FidelityFX فقط یکی از معرفی های Game Stack هست
    فیزیک بهتر Havok
    Shader Model 6.6
    Agility SDK
    و ….
    باید صبر کنیم ببینیم FidelityFX چقدر تاثیر گذاره تو xbox
    واسه PS5 اینجوری که شنیدیم میتونه همه قابلیت های FidelityFX اجرا کنه اما نرم افزاری
    یعنی واسه ماکرو هم سخت افزاری هست هم نرم افزاری واسه ps5 نرم افزاری
    این چیزی هست که شنیدم و نمیدونم چقدر درست باشه

    20
    11
  • Yato گفت:

    ظاهرا فعلا همه ویژیگی های FidelityFX مثل سوپر رزولیشن ( جذابترین ویژیگی ) در دسترس نیست و به مرور در دسترس بازیساز ها قرار میگیرد و فعلا فقط شامل Denoiser میشه که با تعریفی که خودشان کردن ویژیگی فوق العاده هست

    11
    0
    • الان Cas کشک حساب میشه ؟ یه تکنیک فوق العاده شارپنینگ که تا حالا مصداقش ساخته نشده
      اگه از ReShade استفاده کرده باشی میدونی شارپنینگ چقدر مهمه و این ویژگی CAS میشه گفت بهترین تکنیک شارپنینگ ساخته شده تا الانه که تاثیر خاصی رو پرفورمنس نداره ولی تاثیر زیادی رو کیفیت تصویر داره
      اینکه CAS رو با DLSS مقایسه میکنن از ارزش CAS کم کرده ، اصلا این دو قابلیت ذاتا متفاوت هستند و فقط توی کاربرد مشابهن و نباید با هم مقایسه بشن

      CAS , DENOISER , AO , DOWN SAMPLER اینا همشون قابلیت های فوق العاده این ولی CAS واقعا یه قابلیت استثناییه

      3
      1
    • Layman گفت:

      این دینویز که میگین خودش به تنهایی نصف فیلد پردازش سیگناله Grin
      ولی قبول دارم. سوپر رزولوشن واسه منم جذابیت عجیب بیشتری داره.

      1
      1
  • Layman گفت:

    این قابلیت کمک زیادی به کنسولا می کنه. کنسولا تمپلیت تقریبا ثابت و مشخصی دارن (برعکس pc) و همین هم کمک خیلی خیلی زیادی میکنه که این ابزار رو با کیفیت بهتری کالیبره کرد و استفاده کرد. تا نتیجشو نبینیم نمیشه نظر خاصی داد ولی الان یکم بهتر و بیشتر دلیل انتخاب سخت افزار عجیب xbox ss رو میفهمم. خلاصه دم سازندش گرم.

    2
    2