فکت بازی؛ حقایقی از نسخه‌ی اول Assassin's Creed
فکت بازی؛ حقایقی از نسخه‌ی اول Assassin's Creed
فکت بازی؛ حقایقی از نسخه‌ی اول Assassin's Creed
فکت بازی؛ حقایقی از نسخه‌ی اول Assassin's Creed
فکت بازی؛ حقایقی از نسخه‌ی اول Assassin's Creed
فکت بازی؛ حقایقی از نسخه‌ی اول Assassin's Creed

فکت بازی؛ حقایقی از نسخه‌ی اول Assassin’s Creed

محسن رضوی فر
۱۸:۰۰ ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
فکت بازی؛ حقایقی از نسخه‌ی اول Assassin's Creed

شرکت یوبی‌سافت (Ubisoft) با معرفی آی‌پی Assassin’s Creed، موفقیت‌های بزرگی را در طول ۱۴ سال اخیر بدست آورده است. همان‌طور که اطلاع دارید، تاکنون نسخه‌های مختلفی از این مجموعه منتشر شده‌اند که هر یک داستان‌های منحصر به فردی را روایت می‌کنند. نسخه‌ی اول سری Assassin’s Creed ابتدا در سال ۲۰۰۷ میلادی منتشر شد و توانست بازخوردهای خوبی را از سوی منتقدان دریافت نماید. این بازی که در سبک اکشن ماجراجویی جهان باز است، داستان شخصیتی به نام الطائر را در دوران جنگ‌های صلیبی روایت می‌کند. در این بازی علاوه بر حوادث تاریخی آن دوران، از المان‌های علمی-تخیلی و همچنین پارکور استفاده شده بود. شاید بتوان گفت که این نسخه در زیر سایه داستان سه‌گانه‌ی اتزیو و بازی‌های Assassin’s Creed Black Flag و نسخه‌های Odyssey و Valhalla قرار گرفته است. در این قسمت از آیتم فکت بازی، به بررسی ۱۰ حقیقت جالب از نسخه‌ی اول مجموعه‌ی Assassin’s Creed پرداخته‌ایم.

حقیقت اول: این بازی ابتدا به عنوان یک ریبوت برای سری Prince of Persia در نظر گرفته شده بود

فکت بازی؛ حقایقی از نسخه‌ی اول Assassin's Creed

پارکور بازی، بالا رفتن از دیوار و پرش همه از المان‌های آشنای سری Prince of Persia به شمار می‌رود. در واقع بازی Assassin’s Creed ابتدا با عنوان Prince of Persia: Assassin شناخته می‌شد. این بازی قرار بود یک اسپین آف برای عنوان Prince of Persia: Sands of Time باشد. با این حال، یوبی‌سافت ایده‌ی مفهومی Prince of Persia: Assassin را حذف کرد، زیرا داستان آن‌ها چندان بر روی شاهزاده ایرانی متمرکز نبود. پس از آن، آی‌پی Assassin’s Creed به صورت رسمی خلق شد.

حقیقت دوم: Assassin از یک فرقه‌ واقعی‌ به نام حشاشین الهام گرفته شده بود

فکت بازی؛ حقایقی از نسخه‌ی اول Assassin's Creed

اعضای فرقه‌ی حشاشین اغلب در کشورهای ایران و سوریه حضور داشتند

برای دانستن این واقعیت، باید علاقه‌مند به تاریخ و دانستن نکته‌های نسخه‌ی اول Assassin’s Creed باشید. فرقه‌ی اساسین در واقع از یک فرقه‌ی واقعی به نام حشاشین اقتباس شده است و این گروه یک عقبه‌ی تاریخی دارد. رهبر این گروه حسن صباح نام داشت. حشاشین یک فرقه‌ی نزاری از اسلام شیعه بودند و اعضای آن اغلب در کشورهای ایران و سوریه حضور داشتند و یکی از مخالفان حکومت سلجوقیان بودند. این فرقه سرانجام توسط مغول‌ها نابود شد. با این حال، همچنان اطلاعات جالبی در خصوص این فرقه‌ وجود دارد. در بازی Assassin’s Creed، اعضای این گروه قاتلانی آموزش‌دیده بودند که از آن‌ها برای کشتن رهبران مهم استفاده می‌شد. گروه موجود در بازی یک نسخه‌ی کاملاً خیالی از فرقه‌ی واقعی حشاشین هستند.

حقیقت سوم: این بازی از رمانی به نام الموت الهام گرفته شده است

فکت بازی؛ حقایقی از نسخه‌ی اول Assassin's Creed

این مورد به قاتلان فرقه‌ی حشاشین ارتباط دارد که بازی مذکور نیز از آن الهام گرفته است. کتاب الموت (Alamut) که نویسنده‌ی آن ولادیمیر باترول است، در سال ۱۹۳۸ منتشر شد. این کتاب در مورد فرقه‌ی حشاشین و رهبر آن‌ها یعنی حسن صباح است. بسیاری از المان‌های این کتاب وارد بازی اصلی شد. به عنوان مثال جمله‌ی “nothing is true; everything is permitted”، ترجمه‌ای جایگزین از یک جمله در رمان اصلی است. در حالی که بیش از ۷۰ سال از انتشار این رمان می‌گذرد، اکنون به عنوان رمانی که نسخه‎‌ی اول Assassin’s Creed از آن الهام گرفته است، به طور گسترده عرضه می‌شود.

حقیقت چهارم: بازاریابی یوبی‌سافت بر روی ایده‌ی Animus متمرکز نبود

فکت بازی؛ حقایقی از نسخه‌ی اول Assassin's Creed

دستگاه Animus عنصر اصلی بخش علمی-تخیلی Assassin’s Creed محسوب می‌شود. با این حال ایده‌ی مورد اشاره، چندان مورد توجه و استقبال تیم بازاریابی یوبی‌سافت قرار نگرفت. در دستگاه Animus بازی‌باز در یک زمان می‌توانست در نقش یک شخصیت تاریخی قرار بگیرد و در زمان دیگر، فردی از آینده باشد. این موضوع به اولین الهام بازی از عنوان Prince of Persia: The Sand of Time منجر شد. در آن زمان شاهزاده داستانی را تعریف می‌کند که قبلاً اتفاق افتاده بود. به نوعی Animus نیز چنین کاری را انجام می‌دهد. با این حال به تدریج نقش Animus در سری Assassin’s Creed کمرنگ شد. جایی که در نسخه‌ی Black Flag، این دستگاه به طور کامل حذف شده بود.

حقیقت پنجم: چهره‌ی دزموند مایلز از فرانسیسکو رندز، بازیگر کانادایی مدل‌سازی شده است

فکت بازی؛ حقایقی از نسخه‌ی اول Assassin's Creed

دزموند از یک بازیگر کانادایی به نام فرانسیسکو رندز مدل‌سازی شده است

فرانسیسکو رندز (Francisco Randez) یک بازیگر کانادایی به شمار می‌رود که از چهره‌ی او برای شخصیت‌های دزموند مایلز (Desmond Miles)، الطائر و اتزیو استفاده شده است. این بازیگر توسط بخش مدلینگ یوبی‌سافت انتخاب شد. این شرکت به دنبال چهره‌ای با ویژگی‌های مدیترانه‌ای بود تا شخصیت الطائر را به زمان جنگ‌های صلیبی بازگرداند.

حقیقت ششم: صداپیشگی دزموند مایلز توسط نولان نورث انجام شده است

فکت بازی؛ حقایقی از نسخه‌ی اول Assassin's Creed

اگر به صدای دزموند مایلز در بازی Assassin’s Creed دقت کرده باشید، متوجه می‌شوید که صدای او آشنا است. نولان نورث (Nolan North)، صداپیشه‌ی مشهور بازی‌های ویدیویی، وظیفه‌ی صداگذاری دزموند مایلز را برعهده داشت. نورث تاکنون صداپیشگی بسیار از فیلم‌ها، سریال‌ها و بازی‌های ویدیویی را برعهده داشته است. وی علاوه بر سری Uncharted، در بازی‌هایی مانند Prince of Persia، God of War، The Last of Us و Batman: Arkham Origins و سری بازی‌های Deadpool وظیفه‌ی صداپیشگی را انجام داده است.

حقیقت هفتم: عدم توانایی شنا کردن الطائر توضیح داده است

فکت بازی؛ حقایقی از نسخه‌ی اول Assassin's Creed

واقعیت موجود این است که الطائر در بازی می‌تواند شنا کند. با این حال، هنگامی بازی را در نقش الطائر انجام می‌دهید، با افتادن در آب غرق می‌شوید. این موضوع ناشی از یک گلیچ در Animus بود. این موضوع توسط ربکا کرین (Rebecca Crane) در یکی از میان‌پرده‌های امروزی در یکی از دنباله‌های بازی توضیح داده شده است. طبق این توضیحات، دستگاه Animus ابتدا با مشکلاتی همراه بوده است. با رفع این مشکلات و پیشرفت Animus، بازی‌بازان در نسخه‌های بعد می‌توانستند شنا کنند. در مورد دلیل واقعی، این احتمال وجود دارد که سازندگان آن را یک چالش اضافی قلمداد کنند یا این‌که شنا کردن بخش مهمی نباشد. با این حال، ممکن است بازخورد طرفداران باعث تغییر عقیده‌ی آن‌ها شود.

حقیقت هشتم: نام الطائر معنادار است

فکت بازی؛ حقایقی از نسخه‌ی اول Assassin's Creed

الطائر توسط فرقه‌ی حشاشین بزرگ شد

الطائر الابن لااحد (Altaïr Ibn-La’Ahad) نام کامل شخصیت الطائر محسوب می‌شود که به معنی “پرنده پسر هیچ‌کس ” است. تقریباً اغلب طرفداران این مجموعه متوجه می‌شوند که این اسم چقدر برای شخصیت الطائر معنادار بوده است. اول از هر چیز، پرندگان عنصر مهمی در سری Assassin’s Creed به شمار می‌روند. آن‌ها نمادهایی برای فرقه‌ی قاتلان هستند و اغلب مکان‌های امن برای پرش و پنهان شدن را مشخص می‌کنند. همچنین عبارت “پسر هیچ‌کس” به یتیم بودن الطائر اشاره دارد. او توسط فرقه‌ی قاتلان (حشاشین) بزرگ شد.

حقیقت نهم: مصیاف یک مکان واقعی است

فکت بازی؛ حقایقی از نسخه‌ی اول Assassin's Creed

مصیاف یک شهر واقعی در کشور سوریه است.

مصیاف (Masyaf) شهری واقعی در شمال غربی کشور سوریه است. طرفداران سری Assassin’s Creed با شنیدن این نام، قلعه‌ی مصیاف در نسخه‌ی اول را به یاد می‌آورند که در واقعیت وجود دارد. این مکان برای مدتی توسط فرقه‌ی حشاشین کنترل می‌شد. این قلعه از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ میلادی تحت مرمت قرار داشت و امروزه می‌توان از آن جا بازدید کرد. در طی این روند مرمت، افراد آنچه را که فکر می‌کردند یک تونل زیرزمینی مخفی و یک حمام در آنجا قرار دارد، کشف کردند.

حقیقت دهم: شخصیت المعلم از رشیدالدین سنان اقتباس شده است

فکت بازی؛ حقایقی از نسخه‌ی اول Assassin's Creed

شخصیت المعلم راهنمای الطائر و آنتاگونیست اصلی نسخه‌ی اول Assassin’s Creed است.

رشیدالدین سنان رهبر فرقه‌ی حشاشین در اواخر قرن دوازدهم میلادی بود. سازندگان Assassin’s Creed برای خلق شخصیت المعلم از رشیدالدین سنان الهام گرفتند. تیم توسعه‌دهنده به دلایل حقوقی و قانونی، از اسم واقعی آن شخصیت استفاده نکرد. با این حال، آن‌ها در نهایت توانستند از این نام در اینفوگرافی Assassin’s Creed استفاده کنند. المعلم آنتاگونیست نسخه‌ی اول این مجموعه به شمار می‌رود.

منبع

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فکت بازی؛ حقایقی از نسخه‌ی اول Assassin's Creed
فکت بازی؛ حقایقی از نسخه‌ی اول Assassin's Creed
فکت بازی؛ حقایقی از نسخه‌ی اول Assassin's Creed
فکت بازی؛ حقایقی از نسخه‌ی اول Assassin's Creed
فکت بازی؛ حقایقی از نسخه‌ی اول Assassin's Creed
فکت بازی؛ حقایقی از نسخه‌ی اول Assassin's Creed
فکت بازی؛ حقایقی از نسخه‌ی اول Assassin's Creed

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

فکت بازی؛ حقایقی از نسخه‌ی اول Assassin's Creed