Bioshock 4 یک بازی جهان باز خواهد بود
طبق آگهی شغلی جدید منتشر شده در استودیوی کلاود چمبر (Cloud Chamber)، ظاهراً بازی Bioshock 4 یک اثر جهان باز خواهد بود.
شرکت توکی گیمز (۲K Games) در دسامبر ۲۰۱۹ میلادی اعلام کرد که توسعهی نسخهی جدید بازی Bioshock توسط استودیوی کلاود چمبر آغاز شده است و این عنوان برای چند سال در دست ساخت قرار خواهد داشت. اسکات سینکلر (Scott Sinclair)، کارگردان هنری نسخهی اول و نسخهی Infinite بر روی نسخهی جدید کار میکند. حال بهتازگی اطلاعاتی در فهرست شغلی جدید استودیوی توسعهدهنده منتشر شده که نشان میدهد نسخهی جدید Bioshock یک بازی جهان باز است.
طبق توضیحات منتشر شده در آگهی شغلی، استودیوی کلاود چمبر به دنبال جذب یک نویسندهی ارشد است که توانایی ارائهی یک داستان خاص را در دنیای Bioshock داشته باشد. همچنین براساس توضیحات ارائه شده، این استودیو امیدوار است تا شخصی را پیدا کنند که بتواند داستانهای تاثیرگذار و شخصیتمحور را در یک محیط جهان باز خلق کند.
دو نسخهی اول سری Bioshock در زیر آب و در شهر به نام رپچر و نسخهی Infinite در بالای آسمانها و در شهری به نام کلمبیا جریان داشت. در آگست ۲۰۲۰، یک آگهی شغلی منتشر شد که اشاره میکرد وقایع بازی Bioshock 4 در یک دنیای جدید و خارقالعاده جریان دارد. علاوه بر این، استودیوی کلاود چمبر به دنبال جذب یک برنامهنویس هوش مصنوعی است تا بتواند طراحیها را نهایی کند و پیادهسازیها را برای سیستم جمعیت شهری و اکولوژی قبیلهای سیستمیک یک هوش مصنوعی انجام دهد. از طرف دیگر، آنها جذب یک طراح ارشد دنیای بازی را در نظر دارند.
پیشتر خانم کیلی گیلمور (Kelley Gilmore)، مدیر استودیوی کلاود چمبر، اعلام کرده بود که تیم توسعهدهندهی نسخهی جدید Bioshock شامل برخی از توسعهدهندگان باتجربهی عناوین Assassin’s Creed، Call of Duty و Battlefield است. کن لوین (Ken Levine)، کارگردان اصلی و خالق سری Bioshock، در این پروژه نقشی نخواهد داشت.
پر بحثترینها
- ۱۵ مشکل بزرگ سری GTA که طرفداران سرسخت نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- ویدیو: مقایسه Call of Duty Black Ops 6 روی PS5 و Xbox Series X/S [زیرنویس فارسی]
- نقدها و نمرات بازی Dragon Age: The Veilguard منتشر شدند
- رسمی: سونی دو استودیوی Neon Koi و Firewalk، سازنده Concord، را تعطیل کرد
- نقدها و نمرات بازی Call of Duty: Black Ops 6 منتشر شدند
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- بیش از ۸۰ بازی برای PS5 Pro بهینه شدهاند
- گزارش: کارگردانان بازی Marvel’s Wolverine نقش خود را رها کردند
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
- تحلیلگر: Ghost of Tsushima ارزش سرگرمی و عدم تحمیل ایدئولوژی را در اولویت قرار داد
نظرات
من اصلا استقبال نمیکنم . یکی به من توضیح بده چه اصراری هست وقتی بازی هایی مثل gears 5 و mirrors edge و مترو اخری و mass effect و … 😥 خدایا بسه دیگه .. با ، خسته شدیم دیگه
Gears 5 یعنی جزو اون بازی هایی بود که اصلا هیچ داستانی نداشت.
حالا نمیخواد نشون بدی که اصلا فرنچایز گیرز رو بازی نکردی حتی یه عکس هم ازش ندیدی و فقط داری هیت میکنی :laugh: ولی بابا شما ها دیگه کی هستید تو خبری که ربطی هم به مایکرو نداره میاید هیت میکنید انقدر شما رو فشاری کرده عجب
:laugh: 😀
چرا با بازی جهان باز مشکل داری؟ نمیفهمم چی میتونی کسی رو از بازی جهان باز زده بکنه
جهان باز کردن بایوشاک یه کار خیلی انقلابی هست و یه کارگردان و نویسنده و یک تیم فنی کاملا نخبه نیاز هست ، امیدوارم بتونه موفق بشه اما اگر بخواد موفقیت های قبلی رو تکرار کنه کار واقعا سختی پیش رو داره
بیخیال بابا این بازی را با اینکار خراب نکنید
موافقم :blush:
من فکر ی چیزی مثل the evil within 2 بشه که بعضی جاها نیم جهان باز میشه 😉
همونطوری که بود تقریبا! بیشتر شاید مثلmetroباشه نقشه، نقشه
خیلی خوبه که سعی نکردن بایوشاکی رو بسازن که اگر ایرشنال میساخت اونجوری میشد. ولی خب برای مایی که به ۱۵ ساعت داستان سرایی بدون کات عادت کردیم تغییر سختیه. امیدوارم مثل we happy few نشه.
واقعا این سری اول با داستانش شناخته میشه اگه بدون گند زدن به داستان میتونن جهان باز کنن چه بهتر
بالاخره خبر ازش اومد؟ :inlove:
its not impossible ken levine creates new bioshock
but its impossible another director creates new bioshock
اسم بازی فقط برای تضمین فروش بایوشاکه، هممون میدونیم که بدون کن لوین هیچ بایوشاکی قابل ساخت نیست
بایوشاک ۲ با کارگردانی و نویسندگی جوردن توماس سلام میرساند. بازی خیلی خوبی هم بوده.
بازی خوبی بود، ولی اصلا نزدیک به سطح بایوشاک ۱ نبود حتی
گند زدین رفت (اگه واقعا اپن ورلد بشه)
لابد درخت مهارتم داره
لابد کلی ساید کوئستم داره و exp میگیریم که باهاش درخت مهارتو پر کنیم
یه اپن ورلدم داره که باید ۱۰ دقیقه بگردی تا یه چیزی توجهتو جلب کنه و کلی این وسط اتلاف وقت…
لابد بالای ۶۰ ساعتم هست و یه داستان ۵ ساعته رو کش دادین تا برسه به ۶۰ ساعت و گند بزنین به روند داستانگویی
من نخوام این اپن ورلدای خالی لعنتیو تحمل کنم کیو باید ببینم؟ یک یک فرنچایزا رو دارن میکنن اپن ورلد
اخرشم همه بازیا عین هم میشن
اون فضای اتمسفریک و تنگ و ترسناک نسخه اولیو ول کردن دارن اپن ورلد میسازن؟ تو نسخه اولش ده ساعت بازی میکردی اندازه ده ساعت داستان گویی محیطی و گیم پلی تحویلت میداد عمرا یه اپن ورلد بتونه چنین کاری بکنه عمرا.
نیم ساعت تو رپچر خطی رو ترجیح میدم به ده ساعت تو یه بازی اپن ورلد
تنها امیدم اینه که مثل metro exodus یه حالت نیمه اپن ورلد داشته باشه و خیلی از روند خطی فاصله نگیره
کن لوینم ظاهرا بالا سرش نیست که برام سوال پیش میاد اصلا جز پول دلیل ساخت این بازی چیه
کن لوین بعد جدایی از خانوادش استدیوش هم تعطیل شد
باید دید تو استدیو کوچک ghost storyچکار میکنه
این استدیو بعید بتونه کار و در بیاره چون ذهن بیمار:) و کنکاش جو لوین نصف bioshockحتی۲k marinهم که استدیو کارکشته ای بود نتونست بخوبی لوین بسازه
امیدوارم باعث نشه بازی رو خراب کنن البته همین نبود کن لوین باعث میشه امیدم به بازی خیلی کم بشه
خب، این خیلی ریسکی و نگران کننده است.باید خیلی ماهر باشن.
امیدوارم شکست نخوره.
خودم هنوز هیچکدوم از نسخه هاشو نرفتم متاسفانه.
تا حالا بایاشوک بازی نکردی ؟
حتما برو سراغش بازی مثلش نیست و همتا نداره وقتی بازیش کنی هنر برات معنا پیدا میکنه
میدونم.خیلی ازش تعریف شنیدم ولی تاحالا اصلا بازیش نکردم.یک روز مطمعنا میرم سراغش 😉
از نسخه۱ بشدت لذت بردم و۲ هم فوق العاده بود و۳هم که خودتون میدونید.وای که چه سریه شاهکاریه…..فقط یک نکته بگم افرادی رو میشناسم که به نسخه۲ بی توجهی کردن و بازیشم نکردن،در صورتی که الان میگم که حرف نداره!!!!!!یادش بخیر یک زمان بایوشاااااک پلی میکردم،اما الان مردم از بی گیمی :struggle: :sidefrown:
چون کن لوین تو پروژه نیست به نظرم با یه اثر صرفا خوب طرفیم
تعداد جهان بازآ چند وقت زیاد شده
همین که داره ساخته میشه خبر خوبیه 😀 بعد اون همه ناراحتی واسه اینکه re9 آخرین رزیدنت اویل هست 😥
یه سوال کن لوین چرا ساخت بازی رو کنار گذاشت؟؟؟
بزار ازش بپرسم بهت میگم
نذاشته کنار الان هم یک ایپی جدید در استودیوی خودش Ghost Story Games میسازه
ولی بخاطر بایوشاک خانوادش داشت از هم میپاشید و خیلی روش فشار اومد خودشم میگفت اسم بایوشاک یا رپچر و کلمبیا رو تو خونه بیارم همه عصبانی میشن میگفت بعد از توسعه اینفینیت انگار ۱۰ سال پیر شده بودم بیچاره حق هم داشت از سمت ۲k خیلی فشار روش بود
از این بهتر نمیشه :inlove:
خیلی هم عالی
Bioshock بدون کن لوین اصلا مگه میشه مگه داریم!؟ :smug:
من که اصلا به این بازی امیدی ندارم حالا چه جهان باز باشه چه نباشه :brokenheart:
هر کاری میکنن بکنن ولی به میراث کن لوین افسانه ای گند نزنن و یه چیز خفن بدن بیرون
میزنن بدم میزنن
به نظر من یه بازی با لِوِل دیزاین خوب همیشه از یه بازی با نقشه بزرگ که باید توش وِل بگردی بهتره. همه بازیها لازم نیست جهان باز باشن و هزارتا مهارت و آیتم و کوئست لاینِ بی معنی و وقت تلف کن داشته باشن. این نظر رو راجب به نسخه آخر گاد آو وار و حتی الدن رینگ هم دارم. (البته الدن رینگ به احتمال زیاد قراره دانجن داشته باشه و تماما بازیش جهان باز نیست. ولی تا الان فقط جهان باز بودن بازی تایید شده.)
به نظر من بازی در حد نسخه های قبلی خودش نمیتونه باشه
دوستان شرمنده بابت اسپم
تو تخفیفات پلی استور سونی
BioShock: The Collection
نسخه Game of the Year بازی The Witcher 3: Wild Hunt
هر دو ۹ دلار هستن
به نظر شما کدومو بگیرم خودم موندم
صد در صد بیوشاک،یک سری فوق شاهکار با دونسخه بی نظیر اول و سوم نسخه عالی دوم با یک گیمپلی به شدت غنی و داستان بی نظیری که توی تاریخ خیلی کم نظیره(شایدم بی نظیر).هرچند ویچر هم بازی معرکه ای هست ولی وقتی میتونی سه تا بازی که دوتاش ابر شاهکار هستند رو با قیمت میانگین سه دلار(قیمت یه همبرگر)بخری چه جای درنگه
اگه دنبال کلی محتوای مفید و محشری ویچر
اگه دنبال یه داستان ابر شاهکار و گیم پلی محشر و در کل سه تا شاهکاری
بایوشاک
من خودم بایوشاک رو پیشنهاد میدم شاهکاره از همه نظر
احتمال اینکه جهان باز شدن به این فرنچایز گند بزنه هست.
شاهکاری بایوشاک به طراحی مراحلش بود که آدمو به حصر میکشید.
اصلا یکی از بزرگترین چالش ها تو بایوشاک همین بود که چجوری میشه از یه محیط و لوکیشن بیرون رفت، که خود همین کار با هزار راز و رمز و چالش و مبارزه و… همراه بود که واقعاً دیوانه وار جذاب میشد.
حالا اگه آزاد باشی که تو این دنیا بگردی! واقعا بازی از اصل خودش دور میشه.
حتی مس افکت که با جهان باز شدن تو آندرومدا کلی افت کرد، بنظرم بیشتر از بایوشاک پتانسیل جهان باز بودن داشت و خراب کرد.
البته اینا فقط حدس و گمانه و امیدوارم سازندگان بتونن یه ادامه جذاب با تغییرات جدید ازین شاهکار در بیارن.
البته هنوز قطعی نیست
ولی میتونن مثل سه نسخه ی اول مس افکت در بیارنش
چالشش هم از بین نمیره بنظرم
یا میتونن مثل گاد مترویدوانیا کننش
اینم ایده ی جذابیه انصافا
بایوشاک یه شوتر بود که بواسطه ی داستان گویی محیطی و طراحی مراحلش، نسبتا طولانی بود ولی به هیچ وجه تکراری نمیشد.
جهان باز شدن بازی، این ترس رو هم ایجاد میکنه که برای طولانی شدن بازی، رو بیارن به تکرارهایی که تو بازیهای جهان باز زیاد دیده میشه.
بهترین حالت بنظر من اینه که مثل the last of us 2 عمل کنن و بازی رو با همون سبک قبلی بسازن ولی محیط ها رو بزرگتر و گیم پلی رو گسترده تر کنن.
ریسک بزرگیه اما اگه موفق نشن :knife: :teeth:
سلام
بعضی از طرفداران رو راضی نخواهد کرد که طبیعیست و مشکلی ندارد، خود بازی هم احتمالا بازی خوبی از آب درخواهد آمد. جهانباز شدن هم اگر بخوبی و درست پیاده شود، نه تنها مشکل ندارد بلکه عالی هم میشود.