یک زوج به یاد ماندنی؛ نقدها و نمرات بازی It Takes Two
با این که هنوز دو روز تا انتشار بازی It Takes Two، اثر Co-op جدید استودیوی هیزلایت (Hazelight Studios) و الکترونیک آرتس(Electronic Arts)، باقی مانده، اما به تازگی نقدها و نمرات این بازی منتشر شده است که با یکدیگر آنها را بررسی خواهیم کرد.
خالقان A Way Out و Brothers: A Tale of Two Sons دوباره بازگشتهاند تا این بار بازیبازان را راهی یک ماجراجویی فانتزی کنند. It Takes Two که وظیفهی کارگردانی آن را جوزف فارس (Josef Fares) برعهده داشته، یک عنوان Co-op دیگر از استودیوی هیزلایت است که قصد دارد یک تجربهی منحصر به فرد را به بازیبازان ارائه دهد.
داستان It Takes Two بر روی Cody و May تمرکز دارد. زمانی که این زوج تصمیم میگیرند از یکدیگر طلاق بگیرند، ذهن آنها به طرز عجیبی به عروسکهای اسباب بازی دخترشان منتقل میشود. حال علی رغم مشکلات بین این زن و شوهر، آنها باید برای بازگشتن به بدنهای خود با یکدیگر همکاری کرده و از موانع مختلفی عبور کنند. در انتهای این سفر چه چیزی منتظر این زوج خواهد بود؟ بازیبازان در طی تجربهی گیمپلی به شدت متنوع It Takes Two شاهد تعامل این دو شخصیت و بهبود رابطهی بین آنها خواهند بود.
بازی It Takes Two در تاریخ ۶ فروردین ۱۴۰۰ (۲۶ مارس ۲۰۲۱) برای کنسولهای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس سری ایکس و سری اس، پلیاستیشن ۵، ایکسباکس وان و پلتفرم رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.
Game Rant 10/10
It Takes Two نبوغ بازی Co-op است که از آن به عنوان یکی از بازیهای کلاسیک ژانر و نامزد جایزهی بهترین بازی سال یاد خواهد شد. حتی یک لحظهی خسته کننده هم در این بازی وجود ندارد و ما هم با هیچ گونه باگ و یا مشکلی فنی روبهرو نشدیم. It Takes Two تقریباً بی نقص است و یک عنوان الزامی برای طرفداران بازیهای Co-op محسوب میشود.
GamesBeat 10/10
واقعاً برایم سخت است یک بازی Co-op پازل محور پیدا کنم که بهتر از این بازی باشد. شاید Portal 2؟ حتی اگر این درست باشد، It Takes Two هم در آن سطح قرار دارد.
XGN 9.3/10
It Takes Two یک بازی شگفت انگیز است که با حفظ ریتم بی نقص گیمپلی و داستان خود، همیشه توجه بازیباز را جلب میکند. این پلتفرمر سهبعدی در هر قدم در مسیر یک ماجراجویی جادویی در مکانهای مختلف، ژانرهای زیادی را با هم ترکیب میکند. در مرکز بازی، یک داستان عاشقانهی عالی وجود دارد که پر از لحظات دلگرم کننده و صحنههای طنز است.
PlayStation LifeStyle 9/10
It Takes Two به شدت خلاقانه است. گیمپلی با داستان رابطه دارد و داستان شکل گیمپلی را تعیین میکند و نتیجهی نهایی یک تجربهی به شدت پولیش شده و پر جزئیات است. بازی یک رابطهی واقعی را به شکلی تقریباً بی نقص نشان میدهد؛ آن هم زمانی که بازیهای دیگر و حتی مدیومهای دیگر رسانه نیز در نشان دادن این موضوع ناکام هستند. این عنوان از بازیباز میخواهد تا با مشارکت در گیمپلی Co-op اجباری بازی، داستان زوجی را تجربه کنند که پس از رسیدن به چند قدمی طلاق، دوباره رابطهی خود را بهبود میدهند. این فقط یکی از بهترین اکشن پلتفرمرهای اخیر نیست، بلکه همچنین یک داستان منحصر به فرد در مورد موضوعی است که به ندرت در بازیها مشاهده میکنید؛ حداقل نه در حد جزئیات این بازی.
Slant Magazine 9/10
It Takes Two بارها و بارها روشهای جدیدی را پیدا میکند تا نشان دهد که ارتباط و درک متقابل تا چه اندازه در رابطهی دو نفر مهم هستند. این بازی حتی با اشاره به اسباب بازیهای کلاسیک مانند Etch A Sketch و See ‘n Say و همچنین بازیهای ویدئویی انقلابی مانند مسیر Rainbow Road در Mario Kart، صحنههای تعقیب و گریز Crash Bandicoot و یا دوربین و مبارزات ایزومتریک Diablo، تلاش میکند تا این پیام را به ما منتقل کند. اما حتی زمانی که با حس نوستالژی ما بازی نمیکند و تنها یک تجربهی فوق العاده را ارائه میدهد، بازی با هوشمندی در حال تلاش است تا بین علاقهی ما برای کودک درون خود و واقعیت مسئولیتهایمان به عنوان یک فرد بالغ تعادل ایجاد کند. این یک درس ارزشمند است و هیزلایت آن را طوری ارائه میهد که هرگز حس نمیکنید یک سخرانی و یا نصیحت است.
GameByte 8.5/10
It Takes Two چیزهای زیادی را برای ارائه کردن دارد و تمام آنها را به بهترین شکل انجام میدهد. اگر به دنبال یک بازی جدید هستید تا با دوست و یا شریک خود تجربه کنید، پس It Takes Two باید اولین بازی بر روی لیست شما باشد. این عنوان به شدت لذت بخش است.
Push Square 8/10
It Takes Two یک ماجراجویی Co-op عالی است. با اینکه بخشی از صداگذاری ضعف دارد و بازی در روایت برخی از موارد داستانی با مشکل روبهرو میشود، اما It Takes Two با با گیمپلی سرگرم کننده و متنوع خود این موضوع را جبران میکند. با مجبور کردن دو بازیباز برای همکاری با یکدیگر به روشهای مختلف، این بازی به طور کامل بر روی Co-op تمرکز دارد و تنوع گیمپلی و محیطهای بازی سبب میشوند تا تجربهی این عنوان به شدت لذت بخش باشد.
VGC 8/10
با داشتن یک جریان توقف ناپذیر از ایدههای هوشمندانه، It Takes Two یکی از نوآورانهترین و به یاد ماندنیترین عناوین Co-op عصر مدرن است. فقط مطمئن شوید که شریک شما میتواند از یک کنترلر دوالسنس استفاده کند.
Press Start Australia 7.5/10
اگرچه داستان Cody و May در حد استاندارد مشخص شده توسط گیمپلی It Takes Two نیست، اما این بازی نشان میدهد که جوزف فارس و تیمش در هیزلایت همچنان به دنبال ساخت دنیاهای خلقانه و درگیر کننده هستند تا بازیبازان بتوانند در آنها شرکت کنند. It Takes Two یک تجربهی Co-op است که نمونهی مشابهی ندارد؛ این عنوان با روشهای زیادی که حتی فکرش را هم نمیتوانید بکنید، تجربهی جدیدی را در سناریوهای مختلف ارائه میدهد.
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
تازه ۲۳ تا نقد شده
حدس میزنم تا ۸۵ بیاد پایین
میدونم سر قضیه جوزف فارس و Xbox Game Pass داری این حرف رو میزنی
ولی بزار یه چیزی رو رک و رو راست بهت بگم با این کارا کاری از پیش نمیتونی ببری 😉
حاضرم قسم بخورم این بازی اگه انحصاری نینتندو بود متای ۹۵ رو شاخش بود قشنگ مشخصه بازی شاهکاری توی سبک خودشه و نوآوری های خیلی زیادی هم داره اشتباه نشه هیتر نینتندو نیستم ولی خیلی وقتا بازیهای نینتندو حداقل پنج شش نمره بیشتر از حقشون میگیرن بخاطر اسم بزرگی که دارند ولی برای بقیه کمپانی ها مثل مایکرو و سونی و … اینطور نیست اگه کوچکترین خطایی بکنند بازیشونو سر میبرن چرا باید متای فورزا هوریزون چهار بیشتر از ۹۲ نشه این بازی شاهکار شاهکار ریسینگ های آرکیده بهتر از اون وجود نداره یا چرا باید بازی دریمز که یه شاهکار بی همتاست متای ۸۹ بگیره حق دریمز متای بالای ۹۵ هست اگه همین دریمز بازی نینتندو بود حداقل متای ۹۶ ش تضمین شده بود
دریمز اگه متاش ۹۶ یا بیشتر هم میشد حقش بود چون خلاقیت خالصه واقعا خیلی خوبه. و فورزا که هم بهینه سازیش عالی بود هم گرافیک خیلی عالی داشت و کلا همه چیش تک بود به نظر من متای ۹۲ براش کمه
کدوم بازی نینتندو پنج یا شیش نمره بیش تر از حقش دریافت کرده؟مثال بزنین
البته مثال هایی که میزنین بازی هایی باشن که حداقل یکبار تموم کرده باشین یا ۲۰ ساعت تجربش کردین
من اصلا نمیگم بازیهای نینتندو شاهکار نیستند بحث من اینه با اون معیاری که به بازیهای نینتندو نمره میدن با همون معیار به سایر بازیها نمره نمیدن مثال میزنم توی یه سبک مشابه بازی super mario maker 2 متای ۸۸ گرفته بعد همین بازی دریمز با سبک مشابه متای ۸۹ گرفته . ابعاد و بزرگی و خلاقیت و نوآوری دریمز فرسنگ ها از سوپر ماریو میکر دو بالاتره اگه این بازی متای هشتاد و هشت حقشه حق بازی دریمز با همین سبک متای ۹۸ هست امیدوارم متوجه منظورم شده باشی
نمره زیر نود دریمز بی اعتباریه منتقدای متا رو خیلی خوب نشون میده :reallyangry: اصلا هنوز نمی تونم باور کنم این بازی تو گیم آواردز فقط تو بخش وی آر نامزد شده. :reallyangry:
خ. و. ار منطق 😐
لااقل ۲ تا گیمپلی ببین بعد حرف بزن
یعنی چون گیم پلیش اینجوریه نباید متاش بالا بشه اگه رو این حساب باشه بازی های نینتندو همه متوسطن همینجوری نمره الکی میدن بهشون !
جوزف فارس چه خوشش بیاد چه نیاد بازیش بعد مدتی میاد رو EA PLAY و گیمپس مثل a way out
آخی
چون از گیمپس بد گفته؟ 😥
این حرفا رو سر شاهکار مدیوم نمیزدی ؟
ولی سر شاهکار گادفال گفتم 😀
برای شبیه توت فرنگی ام گفتم
هردو قراره روی بهترین سرویس جهان بیاد تا شما حال کنی 😀
فوق العاده
بعداز مدت ها ea یه بازی خوب داد
این بازی برای EA نیست EA هم در ساختش نقشی نداشته فقط یه سری حمایت ازش کرده و فقط ناشرش EA Originals هستش
اووووووه
دم جوزف فارس گرم / چی ساخته :yes:
ایشون جز بزرگترین منتقدین گیمپسه :yes:
چ ربطی داره ناموسا؟؟؟؟
چون بازیش خوبه حتما در مورد گیمپس هم راست میگه؟؟
کاش یه سری از دوستان میومدن علاوه بر کامنت دادن اینجا خودمون یه سرور دیسکورد یا گروه تل میساختیم خودمون اونجا بحثای سالم داشتیم
کلا کامیونیتی گیم همینجوره کاریشم نمیشه کرد هرجا بری یه نفر مثل این آدم وجود داره
تو خیر های خوب گیمپس تو غار پیداتون میشه بعد یه بنده خدا یه نظرش گفته سریع از دکلش بالا میرید
والا من خودم الان به عنوان اکس باکس فن اصلا نظرم درباره جوزف فرقی نکرده بنده خدا اومده نظرش گفته چیکارش دارید بیچاره رو ( اینو با شما نبودن با برخی دیگر بودم)
جوزف فارس کلا اینجوریه سر The Game Awards 2018 هم به اسکار تیکه انداخت از اونور گفت هزار دلار به کسی از بازی خوشش نیاد و بگه خسته کنندست میدم واقعا نمیدونم چرا یه عده برداشت بد کردن از حرفش از هر دو طرف
قول میدم تا حالا حتی دستت هم به یدونه از بازی های نخورده
فقط چون نظر شخصیش این بوده و با Xbox Game Pass موافق نبوده داری از دکلش بالا میری
هیترا و ترولایی مثل تو کی میخوان بن شن از این سایت
آره Xbox Game Pass دشمن صنعت گیمه باشه تو خوبی
به به عجب شاهکاری
در اولین فرصت تجربش میکنم :inlove:
چقدر عالی. حقیقتا من انتظارم بین ۸۰ تا ۸۴ بود اما الان خیلی خوب شده. دمشون گرم :yes:
متای خیلی خوبی گرفته امیدوارم همینجوری بره بالاتر واقعا جوزف فارس رو خیلی دوستدارم جزء کارگردان های مورد علاقمه خیلی شخصیت رک ولی عین حال دوست داشتنی و باحالی داره
خیلی خیلی خوشحالم دم سازندش گرم امیدوارم یه اثری مثل برادرز شده باشه
باورم نمیشه فکرشو نمیکردم بابا دمشون گرم
معلومه یه عمر داغ بازی های سونی به دلت نشسته :laugh:
اتفاقا منتقدا وقتی میبینن بازی مال سونیه بهش نمره نمیدن / نمونه بارزش میشه سوشیما و رچت
حرف های جوزف فارس هم بلوف نبود و چه نمره گرفته. :chic: خیلی بی سر و صدا بودن تیم هیزلایت.
یه نکته ای قابل تعامل : چقدر جدیدا بازی خوب داره میاد بیرون اون از مانستر هانتر اینم از این و RE : V :chic:
به نظرم Resident Evil 8: Village احتمال اینکه متای بالای ۹۰ بگیره رو زیاد داره با تتوجه به چیزایی که ازش اومده و الهاماتش از نسخه ۴ و خیلی چیزای دیگه