پیش نمایش بازی Far Cry 6؛ کلیشه یا ظهور دوباره نبوغ؟
Far Cry 6
«نارنجک ۴ بخش اصلی دارد … کشور ما هم همانند نارنجک است، با این تفاوت که تنها از ۲ بخش اصلی تشکیل شده است: مردم و تو؛ و تو باید خوب و محکم آنها را تحت فشار بگذاری وگرنه … همه ما منفجر میشویم.»
مهارت یوبیسافت در ساخت تریلر و ایجاد اشتیاق و علاقه، حتی قبل از نمایش Far Cry 6 نیز از سالها پیش زبانزد بوده است. در حقیقت پیش از این که اثری مانند Cyberpunk 2077 معنی «هایپ» را به ما بفهماند، یوبیسافت در این کار استاد بود. از بازی Assassin’s Creed Revelations گرفته تا اثری مانند Watch Dogs، ما همیشه با تریلرهایی روبهرو بودیم که هزاران انتظار بزرگ و کوچک را تدارک میدیدند. برخی از این بازیها عالی ظاهر شدهاند و برخی تنها حسرتی هستند که ما میزان حماقت خود را با آنها میسنجیم.
هایپ ایجاد شده توسط متن اول این مطلب که در تریلر بازی Far Cry 6 دیدهایم نیز به یکی از این دو سناریو منتهی خواهد شد. یا نهایتاً با یک اثر فوقالعاده خوش ساخت روبهرو میشویم که به واسطه استفاده خوب از کلیشههای قبلی این مجموعه یا حتی معرفی عناصر جدید، موفق خواهد شد و یا با یکی دیگر از حسرتهایمان روبهرو میشویم.
تمرکز روی دیکتاتوری که نقش آن توسط یکی از بهترین شخصیتهای منفی تاریخ ایفا خواهد شد، برگ برندهای است که باید به دقت مهر موفقیت را روی آن کوبید. کارگردان مجموعههای Breaking Bad و Better Call Sual از افرادی در ساخت شاهکارهای خود استفاده کرد که در تمام طول عمر حرفهای، به عنوان اشخاصی غیرحرفهای و نامناسب یاد میشدند.
با تمام این اوصاف، پیشبینی و از آن مهمتر، اطلاعات ما از این بازی چیست؟ آیا یوبیسافت به معنای واقعی کلمه میدرخشد یا آن نارنجکی که دربارهاش حرف زدیم، ترقهای بیش نیست؟ در ادامه به بررسی آن میپردازیم.
با چه چیزی روبهرو خواهیم بود؟
اولین چیزی که در تریلر معرفی بازی Far Cry 6 خودنمایی کرد، حضور جیانکارلو اسپوزیتو، ایفاگر نقش آقای گوستاوو (گاس) فرینگ در مجموعههای تلویزیونی Breaking Bad و Better Caul Saul است. «اسپوزیتو» در دو مجموعه مذکور نقشی فراماندگار را به عهده داشت که هنوز هم میتوان تاثیر آن بر دنیای واقعی و فرهنگ عامه را آشکارا دید. نقشآفرینی او در همان مجموعههای تلویزیونی نشان میدهد که پتانسیلهایش آن قدری هستند که شخص یا گروهی بتواند با به کارگیری آنها، چیز جدید و جذابی را عرضه کند.
در ابتدا باید کلیت مفاهیمی که تاکنون میدانیم را بررسی کرده و سپس جزئیتر شویم. او در این نسخه، نقش «آنتون کاستیلو» یک رهبر دیکتاتور را ایفا خواهد کرد که به منطقهای خیالی به نام «یارا» (Yara) حکومت میکند. او طی ۵۰ سال گذشته پیوسته بر این منطقه که براساس کوبا و برخی دیگر از کشورهای لاتین طراحی شده، حکومت کرده است. مردم یارا زمانی او را به اختیار و با رای خود انتخاب کردهاند. برخی هنوز به انتخاب خود امیدوار هستند تا یارا دوباره تبدیل به همان بهشتی شود که همه انتظار دارند.
برخی نیز به دنبال تغییر و برکناری او هستند و این خود دلیلی بر ترس یک دیکتاتور هم در دنیای واقعی و هم در دنیای Far Cry 6 است. کاستیلو طبق چیزی که تاکنون فهمیدهایم، تنها یک پسر ۱۳ ساله دارد که باید جای پدر را گرفته و حکومت خودکامه او را به پیش ببرد. «دیگو» پسر آنتون کاستیلو حتی در چند دقیقه کوتاهی که او را میشناسیم، همان شخصیت کلیشهای پسر ضعیف و ناخلفی را داراست که سریعاً باید دنیای گذشته خود را ترک کرده و به دنیای خشن و واقعی پدرش وارد شود.
صحنه رویارویی کاربر با کاستیلو و پسرش، و آنها با مردم، مانند روندی که همیشه در تریلر آثار یوبیسافت میبینیم، بیغایت دلربا و جذاب است. قدمهای استوار کاستیلو، نبوغ درون چشمهای یک دیکتاتور و ویژگیهای محیطی و انقلابی که در یارا برپاست، به مانند همیشه خبر از بازگشت کلیشههای این سری میدهند. اما چه چیزی میتواند این نسخه را به قدری جذاب کند که ما باری دیگر با نسخهای در حد و اندازههای Far Cry 3 مواجه شویم؟ خطوط بعدی پاسخ شما را در بر خواهد داشت.
کلیشهای دیگر یا ظهور دوباره نبوغ؟
یک دیوانه دیکتاتور، یک دیوانه دیکتاتور و یک دیوانه دیکتاتور دیگر. هر سه این عبارتها، در ۳ نسخه گذشته بازی Far Cry به اشکال و با عقایدی گوناگون ترسیم شدهاند. دیوانه اول ۳ نسخه اخیر، واس با بازی «مایکل ماندو» است که اکنون یکی دیگر از ستارگان سریال Better Caul Saul به شمار میآید. با این حال او آن زمان شهرت کنونی خود را نداشت و Far Cry 3 بود که زندگیش را متحول کرد.
او در آن نسخه یک دزد دریایی بزرگ بود که جزیرهای عظیم را در اختیار گرفته بود. در آن نسخه از این مجموعه برای اولین بار چنین حجمی از دیوانگی و جنون یک شخصیت منفی به تصویر کشیده شد. شخصیتی که به سرعت محبوب گشت و اکنون پس از گذشت دو نسل، هنوز هم جذاب به نظر میرسد. در نسخه چهارم، دومین شخصیت منفی دیکتاتور به نمایش درآمد. این بار به این شخصیت عناصر عاطفی نیز اضافه شده بود و تروی بیکر افسانهای وظیفه صداگذاری آن را به عهده داشت.
مدتی پس از عرضه Far Cry 4، با وجود محبوبیت نسبی پگان مین، تاثیر و نفوذ واس، به عقیده بسیاری هنوز هم دست نخورده باقی مانده بود. بنابراین یوبیسافت دریافت که یک فرمول تکراری زمانی بارها و بارها جواب میدهد که در عین حفظ کلیشه، اصلاً کلیشهای به نظر نرسد. در نسخه پنجم این سری ما شاهد سومین شخصیت منفی مطرح این سری بودیم. در واقع سومین شخصیت منفی این سری بیشتر از این که به شخص خاصی اشاره داشته باشد، به یک عقیده اشاره دارد.
بازی Far Cry 5 محوریت خود را روی خانوادهای گذاشت که نسبت به قبل، دلایل بیشتر و طرز فکر متفاوتتری برای بیان اعمال و دیوانگی خود دارند. این دیوانگی این بار به دلیلی تبدیل شد تا افراد آنها نیز برای دست بردن به هر فرایندی، منطقی و هدفمند جلوه کنند.
داستان و شخصیتپردازی
بنابراین به سوال اصلی برمیگردیم. «چه چیزی میتواند این نسخه را به قدری جذاب کند که ما باری دیگر با نسخهای در حد و اندازههای Far Cry 3 مواجه شویم؟» ابتدا به یک شخصیتپردازی جدید و عقیدهای نو نیاز است. دوم این که دنیای این نسخه باید تغییر کند و در مقام سوم هم میتوانیم به ارتقای نسبی مکانیزمهای قدیمی اشاره کنیم.
تاکنون تمام چیزهایی که دیدهایم، به سرانجام رسیدن تغییر مورد اول و دوم در Far Cry 6 را تایید میکنند و مورد سوم هم معمولاً تنها اصلی است که نسخههای جدید بازیهای ویدیویی موظف به انجام آن هستند. مورد اول شخصیتپردازی جدید است. یوبیسافت این بار به مفهومی پرداخته که شاید احساس کنیم که پیشتر آن را در نسخه پنجم دیدهایم: خانواده.
با این حال، گویا اینطور نیست و حداقل روی کاغذ اشتباه میکنیم. اگرچه نسخه پنجم مفهوم خانواده را وارد سری کرد اما تمرکز روی آن نبود. شخصیت منفی هنوز هم بسیار شبیه به کلیشههایی به نظر میرسید که پیشتر بنیان نهاده شده بود و تقسیم وظیفه بین چند نفر، وضعیت را بهتر نکرد. اما بازی Far Cry 6 تمرکز را روی خانواده و اولین بار روی رابطه یک پدر با فرزندش و «دنی روخاس»، شخصی که شما نقش او را به عهده میگیرید، خواهد گذاشت.
نوید خاوری، نویسنده ایرانی (او قبلاً ذکر کرده که زبان پارسی را بلد نیست اما ریشهای ایرانی دارد و مادرش کامنتهای طرفداران ایرانی او را ترجمه میکند.) داستان بازی در یکی از مصاحبههای خود، به این مثلث اشاره و آن را بسیار مهم قلمداد کرده است. او در ادامه ذکر کرده است که تاثیر اعدام پدر آنتون کاستیلو، روی او و رابطه آنتون و دیگو تاثیر خواهد گذاشت. کاستیلو باور دارد که حکومت تنها حق خانواده آنها است و خاندان کاستیلو میتواند بهشت ابدی مردم یارا را به آنها هدیه کند.
مسلماً درسی که آنتون در تریلر بازی به پسر خود میدهد، یکی از زیباترین صحنههایی است که تاکنون دیدهایم. رها کردن یک نارنجک در دست پسری که هنوز درکی از قدرت و دغدغه مردم ندارد، نشان میدهد که یوبیسافت به دنبال خلق یک شخصیت پویا و کاریزماتیک است. همچنین مدتی قبل به طور رسمی اعلام شد که شخصیت منفی بازی Far Cry 6، نقش پررنگی داخل داستان خواهد داشت و این موضوع آن را با دیگر نسخههای سری متمایز خواهد کرد.
دنی روخاس شخصیت اصلی بازی طبق اعلام همین نویسنده، برای این که بیشتر با بازیکن انس بگیرد و پیشزمینه جذابتری را نمود دهد، دارای یک صداپیشه خواهد بود. در ضمن کاربر میتواند مطابق سلیقه خود، جنسیت شخصیت اصلی را تعیین کند. دنی در نقش اعضای یکی از گروههای چریکی موجود در این منطقه ماموریتهای خود را به سرانجام خواهد رساند. البته او و گروهش تنها گروه چریکی در جزیره یارا نخواهند بود. هر گروه اعتقادات بهخصوص خود را داراست و همه انقلابیها به دنبال دستیابی به هدفی کاملاً مشترک نیستند.
دیگو، پسر آنتون کاستیلو ظاهراً نقش بزرگی خواهد داشت و این نقش احتمالاً فراتر از آن چیزی خواهد بود که حتی روی آن تاکید شده است. جدای از سناریوهای مختلفی که میتوان درباره رابطه او با پدرش و انقلابیها، آینده، حال و گذشته ترسیم کرد، برخی از کاربران علاقهمند به بازیهای یوبیسافت به دنبال اتصال دادن دیگو به شخصیت واس هستند. یکی از بزرگترین دلایل آنها، وجود زخم مشابه روی صورت آنها است.
با وجود این که خود یوبیسافت هنوز این مورد را تایید یا رد نکرده است اما دلایلی وجود دارند که میتوانند این احتمال را به کلی نفی کنند. استفاده از هندزفری توسط دیگو در بازی Far Cry 6 و حضور گوشی هوشمندی که موسیقی مربوطه را پخش میکند، نشان میدهد که اثر جدید یوبیسافت در دنیای مدرن جریان دارد. از طرفی اگر دیگو همان واس باشد، باید تاریخ کودکی آنها با یکدیگر مطابقت کند. واس بازی Far Cry 3 در سال ۱۹۸۵ متولد شده است، در نتیجه میتوان اوایل نوجوانی او را در دهه ۹۰ تصور کرد. با توجه به موارد مذکور و حیات احتمالی دیگو در سالهای اخیر، چنین چیزی ممکن نیست.
با این حال نمیتوان در اینباره قطعی صحبت کرد. همه چیز در نهایت به تئوریهایی ختم خواهد شد که حقیقتاً نیازی به آنها نیست. برای مثال مدتی پیش، مایکل ماندو از علاقه و شوری که از بازی در نقش واس کسب کرده، سخن رانده بود. او در نهایت صحبتهایش، به احتمال بازگشت به این نقش هم اشارهای داشت. همه این موارد میتوانند زمینهساز شکلگیری تئوریهای کاملاً محتملی شوند که در حال حاضر ما به آنها نمیپردازیم.
محیط و دنیای بازی
محیطی که داستان بازی در آن روایت خواهد شد، برخلاف نسخه قبلی، یک منطقه عموماً شهری و گرمسیر و جزیرهای کارائیب خواهد بود. منطقه مذکور بیشتر از سری Far Cry، یادآور بازیهای مجموعه Assassin’s Creed است و طبق اعلام خاوری، بازیکنان میتوانند روی پشت بام خانههای این منطقه قدم زده و به انجام برخی فعالیتها بپردازند. وجود کوچههای پشتی و ساختمانهایی که فضای قابل بازی را عمودیتر از قبل میکنند، میتواند تاثیر بسیاری در تغییر کلیشههای قدیمی مجموعه داشته باشد.
یارا همانند نسخههای قبلی سری کاملاً جهان باز است و کاربر میتواند به تمام نقاط آن سفر کند. این جزیره به پوششهای مختلفی از جمله ساحل، جنگل و … مجهز خواهد بود. «اسپرانزا»، پایتخت این منطقه خیالی، تاکنون بسیار جذاب و متفاوت از نسخههای پیشین سری به نظر رسیده است و به خوبی میدانیم که اگر جادوی بازیهای ویدیویی در ساخت و پرداخت دنیاهای پویا به این اثر هم سرایت کند، با شهری روبهرو خواهیم بود که هیچ رسانه دیگری قادر به خلق آن نیست. رپچر، نیلفگارد و برخی دیگر از دنیاهای ماندگار بازیهای ویدیویی، هنوز درون بازیکنان زندهاند و نفس میکشند و اگر آقای کاستیلو و سیگارشان اجازه دهد، ما هم در آینده درون این شهر نفس خواهیم کشید.
یوبیسافت قبلاً تایید کرده است که بخشی از تیم توسعهدهنده بازی برای آشنایی با محیط کوبا به آن جا سفر کردهاند و حتی با برخی از انقلابیهای سابق این کشور گفتوگو داشتهاند. «یارا» طبق سیاستهای آنتون کاستیلو در تمام ۵۰ سال حکومت او با مناطق دیگر دنیا روابط خصمانهای داشته است. این تیرگی روابط سبب بروز رکود اقتصادی و وضعیتی اسفناک شده است. وضعیف مذکور یک فاجعه به تمام معنا است و احتمالاً نیازی نیست که وضعیف مردم در شرایط تحریم را برای ملت ایران شرح دهم. چنین چیزی سبب تفکر به این موضوع شده است که چرا باید یک دیکتاتور بر آنها حکومت کند؟
گیمپلی
اگر نسخه پنجم سری را تجربه کرده باشید، با سیستم Guns for Hire آشنا هستید. این سیستم به بازیکنان اجازه میداد که با به کارگیری حیوانات، کار خود را در مبارزات آسانتر کنند. نسخه ششم، این سیستم را با نام Amigos for Hire بازآفرینی میکند. یکی از دوستانی که شما میتوانید از آن بهرهمند شوید، یک سگ دو پا است! سگی دو پا که قسمت پشتی آن به ویلچر مجهز شده است و با نام «کوریزو» شناخته میشود. ظاهراً به جای آن که سگ مذکور از ما دفاع کند، ما در قبل خدمات او مانند رساندن سلاح و …، از او حفاظت خواهیم کرد.
گیمپلی بازی با این وجود احتمالاً تفاوت فاحشی با گذشته نداشته باشد. این سری از زمان عرضه Far Cry 3 تاکنون هسته یکسانی داشته است که اگر هر بار تغییراتی اندک آن را جلا دادهاند. اگرچه یوبیسافت چیزی فراتر از این موارد را درون گیمپلی تایید نکرده است اما با توجه به عصر مدرن و شهری که بازی در آن روایت میشود، شاید سرانجام شاهد مکانیزمهای هک نیز باشیم.
سطح واقعگرایی یکی دیگر از مواردی تلقی که در چند سال گذشته استفاده از آن افزایش یافته است و اکنون با ورود به نسل نهم، احتمالاً شاهد رشد جزئیات زمانبر در بازیهای ویدیویی باشیم. بازی Assassin’s Creed Valhalla نشان داد که یوبیسافت نیز میتواند نگاه نافذ و متفاوتی به شرایط گوناگون داشته باشد. بازی پیشرو هم احتمالاً در کنار ارتقاهای معمول در انیمیشن، شلیکهای واقعیتر، صداگذاری دقیقتر، برخی عناصر جزئیتر را نیز شامل شود.
زمان عرضه؛ ملاقاتی دیر هنگام با کاستیلوها
اگر یوبیسافت این اثر جدید خود را تاخیر نمیزد، نزدیک یک ماه پیش باید بررسی این عنوان را تقدیم شما میکردیم و به پیشبینی درباره گیمپلی نیز نمیپرداختیم اما تعویق در عرضه بازی، شرایط را تغییر داد. در آخرین اعلام یوبیسافت، تاریخ عرضه بازی بعد از ماه آوریل ۲۰۲۱ و پیش از ماه مارس ۲۰۲۲ خواهد بود. این بازه مدت زمانی بسیار طولانی را شامل میشود و این ایده را تقویت میکند که احتمالاً روند توسعه بازی به تمرکز بسیار بیشتری نیاز دارد.
در ضمن یوبیسافت نسل پیش عملکرد خوبی روی بازیهای بین نسلی به نمایش نگذاشت. بازی Watch Dogs و Assassin’s Creed Unity درگیر مشکلات بیپایان بسیاری شدند که تاریخ هرگز آنها را فراموش نمیکند.
اگر یوبیسافت بتواند در هر دو نسخه نسل هشتمی و نسل نهم Far Cry 6 بدرخشد، نه تنها کلیشههای موجود در این سری را تضعیف میکند بلکه کلیشه مشکلات بسیار در آغاز هر نسل را هم کنار خواهد گذاشت. اگر توجه کرده باشید، متوجه عبارت «نسل هشتم و نهم» در سطر پیشین شدهاید. شاید همین تمرکزی که روی نسخههای نسل هشتمی معطوف خواهد شد، بعضی مخاطبان را به این باور رسانده باشد که یوبیسافت به دنبال دست شستن از کلیشههای قدیمی و مشهود این سری نیست.
با این حال بازی Far Cry 3، محبوبترین و احتمالاً باکیفیتترین اثر این مجموعه نیز به صورت میان نسلی عرضه شده بود. در نتیجه یوبیسافت نمیتواند برای مشکلات احتمالی و یا ضعفهای مشهود، از این موضوع برای بهانهتراشی استفاده کند. طبق سیاست یوبیسافت، این نسخه هنگام عرضه یا پس از آن، از ویژگیهای مهم نسل نهم استفاده خواهد کرد. یعنی نه تنها سرعت بارگذاری بازی بیشتر میشود، بلکه استفاده از فناوری «ری تریسینگ» و حالتهای «کارایی» و «گرافیک» هم قطعی است.
به همان صورت که نمیتوان استفاده دوباره از کلیشهها را به تغییر نسل نسبت داد، سطح گرافیک فنی بازی نیز باید بدون هیچگونه بهانهای، در بهترین حالت خود قرار بگیرد. افزون بر تایید این موضوع توسط Far Cry 3 به عنوان یک بازی بین نسلی، بازیهای Red Dead Redemption 2، Last of Us Part II و عناوین دیگر نشان دادهاند که نسل هشتم تا کجا قادر به پیشروی است. شاید بتوان باگها و مشکلات فنی بازیهای این شرکت را پشت سر گذاشت اما یوبیسافت باید حتی فکر ضعف در گرافیک را هم کنار بگذارد.
در نهایت گفتنی است که تعریف کیفیت بازیها فارغ از نمرات، فروش و موارد دیگر، همیشه تا حد زیادی به سلیقه فرد و نقطه نظر او وابسته است. نسخههای چهارم و پنجم این سری بدون در نظر گرفتن نسخههای فرعی، آثار کاملاً قابل قبولی بودند که برخی کیفیت آنها را فوقالعاده، برخی خوب و برخی هم افتضاح قلمداد میکنند. نویسنده باور دارد که بدون توجه به نظر شما درباره نسخههای مذکور، باید باز هم انتظار داشت که یوبیسافت ایدههای بیشتری را به کار گرفته و مانند ریسکهایی که همیشه در پیش میگیرد، خودش را به آب و آتش بزند. در غیر این صورت، احتمالاً باری دیگر بین نمرات، فروش و محبوبیت این عنوان تعادل برقرار نخواهد شد.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
نظرات
امیدوارم بتونه از کلیشه ها فاصله بگیره ، چیزی که منو میتونه کاملا از تجربه یه اثر باز بداره افتادن اون بازی در چرخه تکرار هست و فکر کنم یوبی سافت اینو خودش میدونه و به احتمال زیاد یعنی امیدوارم در شماره جدید فارکرای باید شاهد تحولات مختلفی باشیم بازی باید خیلی عالی بشه تا من وسوسه بشم بعد از فارکرای ۳ از دوباره برای نسخه جدید پول بدم و تجربش کنم ( چند نسخه اخر هم بازی کردم ولی از بس برام تکراری شد ادامه دادانش برام جذابیتی نداشت باید مثل سری اساسینز که از اودیسه به بعد خون جدیدی وارد سری کرد با فارکرای یه همچین حرکتی بزنه ) …… باید ببینیم چطور میشه
داداش میدونی
سری اساسینز رو میشد تغییر داد
و مکانیسم مبارزه رو عوض کرد
ولی آخه اکشن اول شخص رو نمیشه تغییر خاصی داخلش شد
اگرم بشه تغییر داد، این جوری میشه که میخوای ابروشو درست کنی، میزنی چشمشو کور میکنی و این حرفا 😀
به نظرم فارکرای همیشه تکرار یک فرمول موفق بوده که بازم واقعا چیز ارزشمندیه …
البته واقعا پیشرفت هم کرده در مرور زمان
مراحل فرعی فارکرای ۴ ده برابر بهتر و متنوعتر مراحل فرعی فارکرای سه بودن
که خب این میشه پیشرفت
میشه تغیراتی داد که جذابیتش رو بالا برد اما خب نه به وسعت سری اساسینز :yes: امیدوارم یه داستان فوق العاده داشته باشه چون داستان که عالی باشه خود به خود گیمر رو وسوسه میکنه برای ادامه ماجرا ، این ایرادی هم که گرفتم کاملا شخصی هست چون من انقدر این فرمول بازی ها رو انجام دادم واقعا تکرارش برام خیلی غیر قابل تحمل میشه بعضی اوقات در غیر اینصورت با کامنت شما کاملا موافقم ، اصلا به خاطر کامنت شما هم شده فار کرای رو میزارم در لیست خرید آینده 😀 امیدوارم بازی شاهکار بشه که تمام گیمرا لذت ببرن از فار کرای جدید :yes: 😎
من far cry 5 رو به خاطر همین چرخه تکرار رهاش کردم البته این چرخه یکی از عوامل مهم بازیهاست خصوصا شوترهای اول شخص ولی far cry 5 خیلی زیاد تو این چرخه قرق شده بود(حداقل من که خوشم نیومد از این کار یوبیسافت توی نسخه پنجم)
چرخه تکرارش چی بود مثلا؟ کدوم بازی جهان باز این چرخه رو نداشته؟
خب یسری فعالیت تکراری تو تمام بازیهای جهان باز هست دیگه. ولیکن ماموریت های اصلی و فرعی farcry 5 خیلی متنوع بودن.
فعالیت هام تکراری بودن ولی تنوعشون زیاد بود. از ماهی گیری تا شکار و استفاده از انواع وسایل نقلیه آبی و جاده ای و هوایی و…
سری پنجم یکی از متنوع ترین نسخه های سری بود منو تا آخر بازی خسته نکرد نسخه ۳ و ۵ عالی بودن
جذابیت و جهان باز بودن و اعتیاد آور بودن و عمق داستان و شخصیت پردازی فارکرای به گونه ای فوق العاده هست و بازی با فارکرای به آدم حسی را منتقل میکند که حتی این حسو سایبرپانک یا واچ داگز یا بقیه به آدم نمیدهند بنظرم بدترین بازی های این سری خیلی برتر از جهان بازهای تهی هست…برای منکه بعد از سری جی تی ای، سری فارکرای بهترین جهان باز تاریخ است بنظرم که فارکرای ۶ به ریشه و نوآوری نزدیک میشه همانند والهالا چون خود مسعولان یوبی سافت گفتند ما سبک ساخت بازیهایمان را از ۲۰۲۲ عوض میکنیم
گان های بازی عین new dawn هست ؟؟
طبق دیده هام از عکس ها میگم
فک نکنم
گانهای نیو داون یه حالت رنگارنگی پیدا کرده بودن
امکان نداره این این شکلی باشه
دوستان از همین تریبون میگم این بازی میترکونه.
والا من به عنوان طرفدار یوبیسافت میگم اون وضع کلیشه ای که در فارکرای های اخیر شاهدش بودیم باید یوبیسافت خیلی دیگه دیگه عالی بسازه . آساسین رو که بعد یونیتی تا والهلا خوب جمعش کرد امیدوارم اینم بشه . هر چند توی واچ داگز هم مثلا لجن به بار آورد . امیدوارم تمام شرکت ها بازی هایی مثل رددد رو ببینند و بهتر کار کنند بعد رددد ۲ دیگه خیلی بازیا دود میشه میره هوا . چه برسه کلیشه های ۱۰ ساله !
کلیشه مث مابقی بازیای یوبی باگ ک این اواخر عرضه شده
نمیشه تو نیای توی پست های یوبی سافت اصلا به تو چه بچه جون باشه یوبی باگ بده و والهالا هم مزخرف ترین بازی نسله و ایمورتال فینکس از والهالا بهتره و بازی های باگی سافت کلا کلیشه و سرگرمی کوتاه مدته فقط گاد اف وار و رددد چون کیفیت ساخت بالایی دارند بازی هستند و ما بازی درست حسابی دیگه ای نداریم(مغز کاربر soheil) به چشم کوری تو و بقیه بدخواهان یوبی سافت از ۲۰۲۲ استارت رو با بهترین بازی خودش اساسینز نسل۹ میزنه و به دوران اوج خودش میرسه به گونه ای کاور بازی هاش کنار انحصاری های پلیستیشن قرار بگیرد :-)) 😉 :chic: 😎 :beauty:
داداش از گیمرنماهای بچه سال که کلا توی عمرشون دوتا بازی بیشتر نکردن و فکر میکنن دیگه باید همهی بازیها شکل همون دوتا باشن بیشتر این هم انتظار نمیره شما خودتو ناراحت نکن
همین که اودیسه، نه دوازدهمین نسخه سری خودش محسوب میشه، سال خودش شد کاندید بازی برتر سال، نشون میده که یوبیسافت مسیر خودشو درست رفته …
کسی که زیبایی بازیهای یوبیسافت رو درک نمی کنه کلا گیمر نیست و مسیرشو اشتباه اومده …
کی ب کی میگه بچه اینا رو باش
مدارس بستس زبون باز کردن بقیه رو بچه میبینن
خیلی خوبید شما ها
اره دیگه بچه های نسل فورتنایتید بایدم ب این بازیهای مزخرف بگید شاهکار
چون اخه وقتی برترین بازی نسلتون فورتناینه چ انتظاری میشه ازتون داشت :rotfl: :rotfl:
:rotfl: :rotfl:
کی بحث فورت و کرد چی میگی تو باشه باو اصن بازیهای یوبی باگ مسخرن پس تو هم دیگه تو پست های یوبی کامنت نده
برای نظر دادن توی پست های یوبیسافت باید از شما اجازه بگیره؟؟؟؟
همین یوبی باگ اندازه راک استار بازی بالای۹۰داره بچه :laugh:
کدوم کلیشه میشه بگی ؟؟ من دارم واچ داگز این بازی میکنم خیلی هم سرگرم کننده هست والهالا که واقعا گیم پلی خوبی داره اصلا من دارم چرا اینارو بهت میگم ؟؟ تو که بچه ایی هیچی متوجه نمیشی
ببخشید این زمان ویرایش کم بود اون واچ داگز منظورم واچ داگز لیجن بود
سری فار کرای واقعا یکی از بهترین عناوین در سبک شوتر اول شخص هست
واقعا دم یوبی سافت گرم با این سری محشر
یه سری فعالیتهای جانبی بازیش شاید چندان جذابیت نداشته باشن، ولی در کل آنقدر مرحلهی اصلی و فرعی جذاب و عالی داره که بشه از اون موارد چشم پوشی کرد
.
.
مرسی آقای ملکی بابت این مقالهی زیبا و کامل
زندهباد
مرسی از آقای ملکی بابت این مقاله زیبا.بنظرم این نسخه پتانسیل خیلی زیادی داره تا بتونه تبدیل به بهترین نسخه از خودش بشه
با توجه به محیط ها و عکس های منتشر شده احتمالا نسبت به farcry 5 پیشرفت کرده امیدوارم بتونه مثل farcry 3 بترکونه البته که شخصیت منفی اش کمی از واس نداره 😀
پ ن : یوبیسافت چطوری هر سال آنقدر بازی رو میکنه 😀 واچ داگز لژیون، اساسین کرید والهالا، شاهزاده ایرانی ریمیک، فارکرای ۶ 😀 همین یوبی نبود هر سال بازی aaa غیر انحصاری فقط ۲ و ۳ تا بود هر سال
یوبیسافت استودیوهای بسیار زیادی داره. هر کدوم از این استودیوها معمولاً چند سال روی هر اثر وقت میزارن و به صورت موازی کار میکنن. در ضمن تنها یوبیسافت چنین شیوهای نداره. اکتیویژن، ea و … هم با استفاده از روند موازی استودیوهای خودشون، به عرضه سالانه محصولاتشون ادامه میدن.
واقعا فارکرای ۵ خوب بود اگه نقاط ضعف بازی قبلی رو پوشش بدن عالی میشه امیدوارم حداقل مثل جوزف سید باشه بازی هم جذاب تر بشه عالی میشه
محیطی بینهایت چشم نواز
داستانی با روایتی جذاب
و انتاگونیسیتی بینقص با دیالوگ هایی بیاد موندی ( هرکاری کنی انها تورا هیولا میبینند )
چه بسا که این انتاگونیست توسط همچین بازیگری بازی بشه
چیزی که مشخصه همیشه عنوان far cry از خیلی بازیهای پر ادعا، خوش ساخت تر و کار شده تر بوده.
اینکه به استایل خاص یه بازی بخوایم بگیم کلیشه و توقع داشته باشیم یه عنوان کلا تغییر کنه بنظرم تحلیل درستی نیست.
Far cry 5 به اندازه ی کافی تغییرات داشت که با قسمت های قبلی متفاوت باشه و اگه بتونه همون استایل رو تو این شماره به تکامل برسونه حتما که دوباره موفق میشه.
ولی اینکه چجوری بتونه منتقدان رو راضی کنه که نمرات بهتری بگیره، بنظرم باید رو نسخه ی روز عرضه که برای نقد فرستاده میشه بیشتر کار کنه.
البته بنظرم اگه بتونن لوکیشن های داخلی رو مثل بازی فالوت به این سری اضافه کنن یه تغییر خیلی جذاب باشه. و اینکه نحوه ی فتح کردن پایگاه ها رو هم میشه باز پیچیده تر کرد.
سلام
بنطرم بنظر میاد داستان و تم بازی از گیمپلیاش جدیتر گرفتهشده، که اتفاق خوشایندی برای من نیست. اگر دنبال داستان بودم میرفتم فیلموسریال میدیدم؛ چرا باید بشینم بازی کنم؟ فکر نمیکنم گیمپلی بازی چیز عالیای دربیاد و همون سرگرمی راضیکننده همیشگی خواهد بود؛ ولی اشکالی ندارد. اگر تبوتاب خوبی داشتهباشد بههمراه مراحل درستوحسابی، خیلی هم عالی میشود.
تشکر، نوروز مبارک.
جواب به پست
((((((( کلیشه )))))))
جواب به تو:هیتر
این نسخه از این عنوان پرطرفدار و خوش ساخت به تاریخ میپیونده یعنی میترکونه بدجور…
این خط ــــ
اینم یه خط دیگه ــــــــــ!
پیش بینی متا : ۸۹ ( تعریف از خود نباشه بنده تو تخمین زدن متا کارم حرف نداره! متای ۹۴ برای لست۲ ۸۶ برای سایبرپانک ۸۳ برای گوست سوشیما و ۸۲ رو برای والهالا تخمین زده بودم! )
دلایلی که باعث میشن این عنوان عالی از آب دربیاد!
۱ ـ یوبی سافت به مدت ۴ساله که داره رو این نسخه کار میکنه ( قبل از عرضه نسخه ۵ )
۲ – استفاده از بازیگران و صداپیشگان مشهور هالیوودی ( جیانکارلو اسپوزیتو بازیگر یکی از بهترین سریال های تاریخ یعنی بریکینگ بد در نقش آنتون کاستیلو ( لازم به ذکره که ساخت و طراحی این شخصیت ۱سال تمام طول کشیده!!! ) و آنتونی گونزالز صداپیشه انیمیشن معروف کوکو در نقش دیگوو
۳ – استفاده از افراد کاربلد و ماهر در ساحت تیتراژ ابتدایی بازی افرادی که ساخت تیتراژ سریال هایی همچون وست ورلد نارکوس ترو دتکتیو ( فصل۱ ) و درد اویل رو تو کارنامه دارن
۴ – استفاده از تکنیک های جدید فیلم برداری که تاحالا تو هیچ گیمی از آن استفاده نشده و فقط در فیلم ها و سریال ها از آن استفاده شده که به گفته خود یوبی سافت تجربه این عنوان رو به کلی تغییر میده!
– – راستش رو بخواهید حتی والپیپر بازی هم یکی از زیباترین اگه نگم زیباترین والپیپری هست که تو عمرم دیدم انصافا یویی سافت واسه این عنوان حتی تو ساخت والپیپر هم کم نذاشته!
به امید موفقیت این بازی…