با کمک یک ماد جدید، NPCهای حذفشدهی Fallout: New Vegas بازخواهند گشت
یک توسعهدهندهی ماد، روشی برای بازگرداندن NPCهای کارآمد اما حذفشدهی منطقهی Strip بازی Fallout: New Vegas ارائه کرد.
بیش از ده سال پیش در سال ۲۰۱۰ بود که عنوان Fallout: New Vegas توسط استودیو آبسیدیان اینترتینمنت (Obsidian Entertainment) برای چند پلتفرم عرضه شد. این بازی که دنباله Fallout 3 به حساب میآید، بازیبازان را به زبالهدان هستهای سال ۲۲۸۱، ۲۰۰ سال پس از پرتاب بمبهای اتمی در جنگ بزرگ، به آریزونا، کالیفرنیا و نوادا میکشاند.
از زمان عرضهی عنوان Fallout: New Vegas، شایعات دربارهی توسعه Fallout: New Vegas 2 که خواستهی بسیاری بود به گوش میرسید و برخلاف سالهای زیادی که از عرضهی این بازی میگذرد، بازی مذکور هواداران و سازندگان ماد فعالی دارد که بیشتر آنها معتقد هستند بهترین بازی از این سری توسط استودیو آبسیدیان توسعه داده شده است.
حال پس از گذشت بیش از ده سال، معلوم شده است که در روزی که بازی وارد بازار شد، دقیقا همان چیزی نبود که توسط توسعهدهندگان شکل گرفت. اینک یک سازندهی ماد که با نام PushTheWinButton شناخته میشود، تصمیم دارد این مشکل را برطرف سازد. با ماد جدید وی که “The Strip NPCs Uncut – Content Restoration” نام دارد، میتوان تعدادی از NPCهای حذفشدهی منطقهی Strip در New Vegas را که همیشه کمجمعیت به نظر میرسید، به بازی برگرداند.
به ادعای PushTheWinButton، تعداد زیادی NPC تأثیرگذار در محدوده Strip قرار داشته است که کدهای بسیاری از آنها در کدهای مربوط به آن بخش از بازی وجود دارد. اما این NPCها در پایان کار و درست قبل از انتشار بازی، بنا به دلایلی همچون بهبود اجرا، از روند بازی حذف میشوند. ماد “The Strip NPCs Uncut” کاملا این شخصیتها را بازیابی کرده و آنها را به جای درستشان در متن بازی بازمیگرداند.
بهطورکلی، این ماد پنج قمارباز، چهار مسافر، یک افسر پلیس، یک سرباز جمهوری کالیفرنیای نوین و یک سکوریترون (Securitron) را وارد بازی میکند. درحالیکه کدهای همهی این شخصیتها موجود بود، تعدادی از آن فاقد موقعیت و بستههای هوش مصنوعی بودند، درنتیجه PushTheWinButton خود این موارد را برای آنها فراهم کرد.
در کنار این دوازده شخصیت بازیابی شده، چهار سکوریترون و هفت سرباز دیگر هم در Strip قرار گرفته بودند که البته غیرفعال شدند. هرچند PushTheWinButton از ترمیم آنها صرفنظر کرد. اینطور که به نظر میرسد شخصیتهای انسان برای پر کردن جای خالی NPCها، چه در بازی موجود باشند و چه توسط ماد وارد بازی شوند، کمی قدیمی هستند. همچنین بر اساس یادداشتهای موجود در بین کدها، حداکثر پنج سکوریترون برای منطقه Strip در نظر گرفته شده بود.
توسعهدهندهی ماد مذکور، با توضیح در مورد هفت صحنه کدنویسیشده برای Strip که به دلایل نامشخصی هرگز اجرا نشدند، به صحبتهای خود ادامه میدهد. به گفتهی او، در این رخدادها NPCهای بیشتری شرکت دارند که در هنگام نیاز فعال خواهند شد. کدنویسیهای این صحنهها بسیار پیچیده است و ازآنجاکه PushTheWinButton هنوز برای بازگشایی این کدها تلاشی نکرده است، پروژه موردبحث ممکن است در آینده برای رساندن منطقهی Strip به سطحی که در ابتدا توسعهدهندگان Fallout: New Vegas برای آن برنامهریزی کرده بودند، کلید بخورد.
پر بحثترینها
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- مدیرعامل پلی استیشن: Uncharted برای همیشه صنعت گیمینگ را دگرگون کرد
- چرا GTA IV بهترین ساخته راکستار است؟
- گزارش: Intergalactic: The Heretic Prophet شامل عناصر وحشت خواهد بود
- مروری بر عملکرد محتوایی ایکس باکس و پلی استیشن در سال ۲۰۲۴
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- ۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۴ به انتخاب آرمین مُکاری، نویسنده
- استراتژی ریسکی Xbox که ۱۰ سال آینده آن را تعریف خواهد کرد
- دیجیتال فاندری ۳ بازی برتر سال ۲۰۲۴ از نظر گرافیک بصری را مشخص کرد
- Indiana Jones and the Great Circle بهترین بازی سال Gamescom از دید مخاطبین شد
نظرات
این بازی یه شاهکار بود …. چه دورانی داشت
از بمباران ناکازاکی بیرحمانه تر همین اجبار کردن ساخت این بازی بصورت ماد فالوت ۳ بود. چقدر حیفش کردن بخاطر گرافیک و فیزیکش
اجبار ساخت؟ میدونی خود ابسیدین خواست و قبول کرد؟ و میدونی اگه با انجن دیگه ای ساخته میشد نصف اینم خوب در نمی اومد؟ حتی Open world هم نمیشد؟ چه حرفایی میزنین خدایی
یعنی چی؟ بخاطر باگ های زیاد و فیزیک داغون و چهره های خشک نصف اینم در نمیومد؟ تنها انجینی که اپن ورلد میشه ساخت کرییشنه؟ اصلا نمیفهمم چی میگین.
میگم اینا نکردن با یه انجین ثردپارتی بسازن یا لااقل آپگریدش کنن. اون هیچی اصلا بیان از ۰ بازیرو بسازن یه دستی به گرافیکش بکشن بعد میگین اپن ورلد نمیشد؟!
تنها انجنی که اون زمان میتونستن ازش استفاده کنن کریشن بود. ابسیدین خودش خواست از کریشن استفاده کنه. چون به راحتی میتونستن یه دنیای اپن ورلد Interactive خلق کنن و از Asset های فالوت ۳ به راحتی استفاده کنن.
جدا از این به شدت برای بازی های سندباکس عالیه. هیچ انجنی دیگه توی یه بازی اپن ورلد تمامی ایتم هاش Real time رندر نمیشن. باگ های زیاد بخاطر مدت زمان کم ساخت بازی بود، وقت polish کردن نداشتن. الان Outer worlds یا بقیه ی بازی های ابسیدین رو نگاه کن، داستان، دیالوگ و کرکترهای جذاب ولی همیشه از لحاظ World Building ضعف داشتن. حتی ویچر ۳ با تمامی جذابیتش NPC هاش برنامه ندارن و تمامی محیط هاش قابل دسترس نیستن. نسخه ی ۲۰۱۰ کریشن از لحاظ ظاهری و گرافیکی خیلی ضعیف بوده ولی به شدت انجن به درد بخوری برای بازی های Sandbox RPG و Interactive ه
ّیادمم نمیاد سال ۲۰۱۰ کسی از فیزیک و گرافیک بازی ایراد گرفته باشه.
نگاه من اینو میگم. چرا شرایط جوری بود که مجبور شدن رو فالوت ۳ این بازیرو بسازن؟ وقت کم، کارمند کم، زور بالاسری ،نبود بودجه، هرچی. شرایط محیا نبود بهرحال و بازی از نظر بصری ضعیف بود. حرف منو که اهمیتی نمیدین ولی نقدای بازی که هست. همین الان نقدای بازیرو ببینین گرافیک و فیزیک بد و گان پلی خشک که همه از فالوت ۳ به ارث رسیده مشکلاتشن. این بازی چرا به جایگاه حقش نرسید؟ چون هرکی اینو از دور میدید خیلی بازی داغونی بنظر میومد. فالوت ۳ دوتا تیربرق و سیم کشی داشت تو بازی. نیووگاس برهوت خالص بود. هیچی نبود. حالا من میگم کاش با یه انجین دیگه یا همون creation ولی بصورت یه بازی جدید ساخته میشد. این بازی شاهکاره حرف نداره ولی بخاطر ظاهر بدش به جایگاهش حقش بین عموم نرسید. این واقعا ظلمه
عزیز من اول اینکه دلیل وقت کمش این بود که تاریخ انتشارش نزدیک اسکایریم نباشه.
بودجه ی مناسبی هم داشتن. ابسیدین متاسفانه خودشونو دست بالا گرفتن و فکر میکردن توی این مدت کم میتونن کلی ایده رو پیاده کنن این حرف رو Josh مدیر و کارگردان نیووگاس زد. جدا از این اولین باره میشنوم بخاطر ظاهرش به جایگاه ش نرسید. بخاطر باگ های هنگام عرضه بود که فروشش از فالوت ۳ کمتر بود نه گرافیک.
در آخرم به جایگاهش رسید و سالهاست که پرطرفدارترین فالوت هست. شما برو مادهای گرافیکی نیووگاس رو یه چک بکن متوجه میشی که مشکل گرافیک از کمبود کار و محدودیت سخت افزاری بوده نه انجن کریشن
درک میکنم حرفتو رفیق. من فقط منظورم این بود مشکلات بازی بخاطر کریشن نبود. بیشترش دلایل انسانی و سخت افزاری بود. هم اسکایریم هم نیووگاس بخاطر نسخه ی کنسولی کلی حذفیات داشتن چون نه تنها توی دیسک کنسول جا نمیشدن، چون کنسولا کرش میکردن و مموری کم می اوردن.
در آخرم اینو میگم نیووگاس یکی از بهترین بازی های تاریخه. هیچ RPG سوم شخصی به این سه بازی نرسیده هنوز
اولی Skyrim
دومی Fallout New Vegas
و سومی Dragon Age Origins
:yes: :inlove:
ماد “The Strip NPCs Uncut” کاملا این شخصیتها را بازیابی کرده و آنها را به جای درستشان در متن بازی بازمیگرداند.
راستش تا حالا این رو بازی نکردم اما تمام دوستانم که بازیش کردن میگن یه شاهکار به تمام معناست ، حالا که عناوین بتسدا و استودیو ابسیدین دست ایکس باکس هست حیفه نرن سراغ نسخه دوم نیو وگاس
فکر میکنم همین طرف بود بجز این ماد، یسری مادای دیگه هم داده که ان پیسیا و کوئستای حذف شده بازیرو توی مناطق مختلف برمیگردونه. تو نکسس مادز هست چیز جالبیه
به به
فوق شاهکار :inlove:
الحق که باید انحصاری میشد
ایشون رو ول کن همون ps عه
بدون هیچ شکی یکی از برترین بازی های RPG و همینطور یکی از بهترین بازی های تاریخ که میشه تجربه کرد همین عنوانه به هیچ وجه از دستش ندید اصلا به متای بازی نگاه نکنید این بازی شدیدا تو نمرات بهش ظلم شده اما خود بازی هیچ چیزی کم از یک بازی با متای بالای ۹۰ نداره، شاهکار خالصه
چه شود نسخه دومش آبسیدین این نسل حسابی فعال تر و قدرتمند تر از قبل ظاهر میشه تا الان که فقط the outer worlds به عنوان یه بازی مستقل اونقدر فوق العاده بود حساب کنید حالا با بودجه های بالایی که به پروژه هاشون اختصاص پیدا میکنه چندین برابر عناوین شاهکار تری میسازن
Avowed که پروژه فعلیشون باشه منو شخصا خیلی هایپ کرد یه جورایی الدر اسکرولز با فرمول آبسیدینه ببینید چه معجونی بشه یعنی، لازم به ذکره که بازی هم در جهان Eora جریان خواهد داشت یعنی همون جهان بازی pillars of eternity
این خودش خیلی هایپو بالاتر میبره :inlove: :inlove:
به شدت منتظر Avowed م. بخاطرش رفتم کالکشن پیلارز رو روی استیم خریدم که دوباره پلی بدم و اچیومنت هاشو بگیرم 🙂 فقط امیدوارم بخاطر جذب پلیر Streamline نکنن بازی رو و در Timeline ش خیلی عقب نره. دلم میخواد Handgun هاش رو توی حالت اول شخص ببینم :laugh: 😀