بلیزارد تیم توسعه‌ی Warcraft 3: Reforged را منحل کرده است
بلیزارد تیم توسعه‌ی Warcraft 3: Reforged را منحل کرده است
بلیزارد تیم توسعه‌ی Warcraft 3: Reforged را منحل کرده است
بلیزارد تیم توسعه‌ی Warcraft 3: Reforged را منحل کرده است

بلیزارد تیم توسعه‌ی Warcraft 3: Reforged را منحل کرده است

حسن اکرامی
۲۱:۴۹ ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
بلیزارد تیم توسعه‌ی Warcraft 3: Reforged را منحل کرده است

به تازگی آقای جیسون شرایر (Jason Schreier) از وب‌سایت خبری بلومبرگ (Bloomberg) گزارشی را منتشر کرده است که به بیان اطلاعاتی در مورد بازسازی ساختار داخلی شرکت بلیزارد اینترتینمنت (Blizzard Entertainment) می‌پردازد.

در این گزارش بیان شد که علاوه بر تغییرات عمده در مدیریت و ساختار شرکت بلیزارد، تیم بزرگی که در سال گذشته وظیفه‌ی توسعه‌ی بازی Warcraft 3: Reforged را بر عهده داشته است، در ماه اکتبر سال گذشته به صورت کامل منحل شد. این تیم که تحت عنوان Team 1 شناخته می‌شد، وظیفه‌ی ساخت و مشارکت در توسعه‌ی عناوینی زیادی به مانند StarCraft 2 ،Heroes of the Storm و StarCraft Remastered را بر عهده داشته و پس از این اتفاق، سرنوشت پشتیبانی از عناوین مذکور مورد ابهام واقع شده است.

طبق گزارش منتشر شده، گروه Team 1 در سال گذشته پس از عرضه‌ی بازی Warcraft 3: Reforged، خود را آماده‌ی ساخت پروژه‌ی بعدی یعنی بازسازی نسخه‌ی دوم مجموعه‌ی Diablo کرده بود. با این حال قبل از شروع به کار، بین اعضای این تیم بحث و جدل بسیار بزرگی بر سر اشتباهاتی که در پروسه‌ی توسعه‌ی بازی Warcraft 3: Reforged رخ داده است، شکل گرفت. همین امر سبب شد در آغاز فرآیند توسعه‌ی بازسازی Diablo 2 اختلالات متعددی رخ دهد.

طبق گزارش وب‌سایت خبری بلومبرگ از منابع داخلی شرکت بلیزارد، بازسازی بازی Warcraft 3: Reforged به علت سوء مدیریت، ارتباط مخدوش اعضای Team 1 و فشارهای زیاد مدیران به عرضه‌ی زودتر بازی به خاطر مسائل مالی، با مشکلات بسیار زیادی مواجه شده بود. عنوان Warcraft 3: Reforged در سال ۲۰۱۸ توسط بلیزارد معرفی شد و قرار بود در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شود. از همین رو شرکت بلیزارد شروع به پیش‌فروش این عنوان برای سال ۲۰۱۹ کرد. به نظر می‌رسد این اقدام کاملا بدون اطلاع و هماهنگی اکثر توسعه‌دهندگان این اثر بوده است.

در حالی که گروه Team 1 در حال آماده‌سازی خود برای توسعه‌ی بازی Diablo 2 و عدم تکرار اشتباهات گذشته بود، در نهایت شرکت بلیزارد پروژه‌ی Diablo 2 را از دست آن‌ها خارج کرد و به تیم دیگری که قبلا با همکاری استودیوی ویسکاریوس ویژنز (Vicarious Visions) در حال کار بر روی بازی Diablo 4 بودند، سپرد.

در نهایت ماه اکتبر سال ۲۰۲۰ میلادی به منزله‌ی پایان فعالیت گروه خلاق Team 1 بود و شرکت بلیزارد آن را منحل نمود. پس از این اتفاق، چندین توسعه‌دهنده‌ی مهم از این شرکت جدا شده و برخی دیگر از کارمندان به سایر بخش‌های بلیزارد منتقل شدند. برخی از توسعه‌دهندگان جدا شده از بلیزارد به استودیوی دریم‌هیون (DreamHaven) پیوستند که توسط مدیرعامل سابق بلیزارد یعنی آقای مایک مورهیم (Mike Morhaime) تاسیس شده بود. همچنین برخی دیگر به استودیوی فراست جاینت (Frost Giant) که توسط گروه دیگری از کارمندان سابق و با تجربه‌ی بلیزارد تاسیس شده بود، پیوستند.

در پایان یکی از منابع داخلی شرکت بلیزارد در مصاحبه با بلومبرگ اظهار داشت که این شرکت همچنان از بازی‌بازان عنوان Warcraft 3: Reforged حمایت خواهد کرد و قرار است در آینده محتویات پس از عرضه برای آن‌ها ارائه دهد. با این حال باید دید که وظیفه‌ی توسعه و ساخت محتویات پس از عرضه‌ی بازی Warcraft 3: Reforged بر عهده‌ی کدام گروه از زیرمجموعه‌های شرکت بلیزارد خواهد بود.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بلیزارد تیم توسعه‌ی Warcraft 3: Reforged را منحل کرده است
بلیزارد تیم توسعه‌ی Warcraft 3: Reforged را منحل کرده است
بلیزارد تیم توسعه‌ی Warcraft 3: Reforged را منحل کرده است
بلیزارد تیم توسعه‌ی Warcraft 3: Reforged را منحل کرده است
بلیزارد تیم توسعه‌ی Warcraft 3: Reforged را منحل کرده است

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ghost.007 گفت:

    یکبار نشد یک خبر خوب از این شرکت بشنویم کلا زده جاده خاکی 🙁 🙁 🙁 خداکنه برگرده تو راه راست که حیفشه این شرکت 🙁

  • بلیزارد خیلی وقته مرده ، خلاقیت این استودیو ته کشیده و چیزی جز ادامه عناوین فقط برای کسب پول بیشتر براش مهم نیست اعضای مهمی از این استودیو تاکنون جدا شده اند .صنعت بازی های ویدئویی چرا اینجوری شده تنها کسانی که واقعا به بازی های تک نفره داستانی اهمیت می دهند سونی ، نینتندو ، مایکروسافت هستند انگار این سه شرکت هنوز این صنعت را به عنوان یک هنر نگه داشته اند وگرنه صنعت بازی با صنعت نفت هیچ فرقی نداشت و صرفا دنبال کسب سود بودن

    • همونا هم همشون دنبال کسب پولن
      تا بوده همین بوده
      از هنر برای کسب سود استفاده میکنن
      فکر کردی چرا بازی ها شد هفتاد دلار؟
      نکنه بخاطر چشم و ابروی ما بود؟
      نه همه ی شرکتا از مایکرو گرفته تا سونی و نینتندو دنبال پولن
      و اینکه بلیزارد همین چهار سال پیش یه آیپی جدید ساخت

    • Holy link گفت:

      داداش اگه یه بار wow میزدی و داستانشو میدیدی این حرفو نمی زدی
      .
      قبول دارم بلیزارد تو جاده خاکیه
      .
      ولی دیگه نمیشه کل حیثیتش رو زیر سوال برد

    • RADIKAL گفت:

      من ۱۱ ساله دارم رو سرور بلیزارد WoW پلی میدم و هنوز که هنوزه ردی از مردن ندیدم و تا همین الان که لاگ اوت کردم سرور به کوری چشم دشمنا فوله فول بود. بلیزارد و مخصوصا WoW تموم بشو نیست. تازه بهت قول میدم به هر دلیلی تا چند دهه آینده که بلیزارد پشتیبانی شو تموم بکنه تا چند دهه بعدش سرورای فرعی خواهند بود. چون این بازی جایگزین نداره. من حاضرم باقی عمرم رو یه کار تکراری تو WoW انجام بدم ولی وقتمو پای بازی آفلاین هدر ندم. بازی آفلاین بمونه برای نوبای بی رفلکس که از کشتن بات و هدشات کردن Ai لذت میبرن. کسی که از فعالیت گروهی و رقابت هوش در برابر هوش تو گیم لذت نمیبره من در عجبم پی از چیه بازی قراره لذت ببره؟ کشتن بات و انجام کارای از پیش تعیین شده که نه لذتی داره نه هنر میخواد. پسرخاله ۸ ساله منم میتونه بات بکشه. ولی من ۲۰ ۳۰ ساله هایی دیدم که هنوز بعد سالها پلی دادن WoW هنوزم در حال یادگیری هستن.

      • داداش همه حرفات رو چشمم ولی من از هدشات کردن بات لذت نمیبرم.از قطع کردن جاهای مختلف یه زامبی تو رزیدنت لذت میبرم تا ببینم چه اتفاقی میفته.از ترکیب کردن ویگور های مختلف تو بایوشاک لذت میبرم.از داستان اینفینیت لذت میبرم.از بهت زده شدت بعد لست ۲ لذت میبرم.از این لذت میبرم که با کچلمون یه ماموریتی که میشه ۲۰ ثانیه رفتا ۵ ساعته برم لذت ببرم.از تست کردن اشکال پورتال مختلف تو شاهکار گیب لذت میبرم.از …..

  • morfin گفت:

    از وقتی با اکتیوژن ادغام شد اینطوری شد .وار ریفورج قرار بود کاتسین های جذاب محیط های بازسازی شده و خیلی چیزای دیگه داشته باشه ولی در اخر سطح گرافیکی که بد تر از وارسه بود .مرحله سیج اف دالاران و قسمت های سیلورمون تو پانزده سال پیش قشنگ تر بودن .از لحاظ میکانیکی هم خیلی می شه ابیوز کرد هوش مصنوعی رو در حد خیار می شه اوسکل کرد .از این هم که بگذریم تقی ب توقی می خوره یه سینماتیک واسه اورواچ می دن (حتی واسه می که همه متنفرند ازش سینماتیک خودشو دادن)از اون طرف سینماتیک فایت ارتاس و الیدان رو باز هم نساختن (چیزی که قولشو داده بودن و ۱۵ سال پیش سر کمبود بودجه نشد بسازن)و همه اینها به کنار هر مپی تو این اشغال بسازید برای بیلیزارد می شه .از این طرف هم هیچ ماد سازی نمیاد وقتشو حروم کنه .این ها که گفتم خیلی کلی و فقط واسه کمپین بود …چه بلاهایی که سر کلن و غیره نیاوردن .و ایککه لانچش در حدی بد بود که لانچ سایبر پانک تو کنسول ها در مقابلش موفق بودن .

  • D_A_R_K_1One گفت:

    خداکنه یه تیم خوب برای پشتیبانی این بازی بزاره، این وبم خیلی طرفدار داره و میدونم که بلیزارد دوباره احیاش میکنه

بلیزارد تیم توسعه‌ی Warcraft 3: Reforged را منحل کرده است