هر آنچه که از کنسول نینتندو سوییچ پرو می‌دانیم
هر آنچه که از کنسول نینتندو سوییچ پرو می‌دانیم
هر آنچه که از کنسول نینتندو سوییچ پرو می‌دانیم
هر آنچه که از کنسول نینتندو سوییچ پرو می‌دانیم

نینتندو در نسل نهم؛ هر آنچه که از کنسول نینتندو سوییچ پرو می‌دانیم

محسن رضوی فر
۱۶:۰۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
هر آنچه که از کنسول نینتندو سوییچ پرو می‌دانیم

در طول دو سال اخیر، شایعات مختلفی در مورد کنسول نینتندو سوییچ پرو منتشر شده است. حال با آغاز سال ۲۰۲۱، به نظر می‌رسد شایعات و گمانه‌زنی‌های حول این کنسول جدید در حال افزایش هستند. با عرضه‌ی کنسول‌های نسل نهمی پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری ایکس و سری اس، بسیاری منتظر هستند تا شرکت نینتندو نیز از کنسول نسل جدید خود رونمایی کند. حتی با وجود فروش عالی و عملکرد بسیار خوب نینتندو سوییچ، معرفی یک کنسول جدید از سوی نینتندو اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد.

اگر شایعات و گمانه‌زنی‌ها حقیقت داشته باشند، کنسول بعدی نینتندو از نظر سخت‌افزاری پیشرفت قابل توجهی خواهد داشت. آقای داگ بوزر (Doug Bowser)، رئیس بخش آمریکای شرکت نینتندو، پیش‌تر اعلام کرد که کنسول نینتندو سوییچ در میانه‌ی راه و چرخه‌ی حیات خود قرار دارد. با این حال، به نظر می‌رسد اکنون زمان مناسبی برای معرفی یک کنسول ارتقا یافته از نینتندو سوییچ باشد.

شرکت نینتندو تاکنون اشاره‌ای به وجود کنسول نینتندو سوییچ پرو نکرده است؛ اما با توجه به شایعاتی که اخیراً در این خصوص منتشر شده‌اند، احتمالاً این کنسول وجود خارجی خواهد داشت. در این بخش قصد داریم به مواردی شامل مشخصات، ویژگی‌ها، تاریخ انتشار احتمالی و هر آنچه که از این کنسول ارائه شده است، بپردازیم.

طبق شایعات منتشر شده، گفته می‌شود نینتندو در حال مذاکره با توسعه‌دهندگان در مورد اضافه کردن قابلیت تجربه‌ی بازی‌های این شرکت با رزولوشن ۴K است. همچنین طبق اطلاعاتی که از سوی یک Dataminer معروف منتشر شده است، کنسول نینتندو سوییچ پرو از یک صفحه نمایش OLED، پشتیبانی از رزولوشن ۴K و یک باتری با عمر بیشتر برخوردار خواهد بود.

هر آنچه که از کنسول نینتندو سوییچ پرو می‌دانیم

تاریخ انتشار احتمالی نینتندو سوییچ پرو

چند ماه قبل، وجود کنسول نینتندو سوییچ پرو تنها در حد یک شایعه بود. امروزه بسیاری از کارشناسان این صنعت به احتمال عرضه‌ی یک کنسول ارتقا یافته از نینتندو سوییچ در سال جاری میلادی اشاره می‌کنند. به تازگی چند تحلیل‌گر در مصاحبه با GameIndustry، دیدگاه‌ها و پیش‌بینی‌های خود را در مورد سال ۲۰۲۱ به اشتراک گذاشتند. اغلب این صحبت‌ها در مورد کنسول نینتندو سوییچ پرو بود. دکتر Serkan Toto از Kantan Games، قبلاً پیش‌بینی معروف Switch Lite را داشت و امسال نیز یک پیش‌بینی هیجان‌انگیز را دارد. وی در این خصوص گفت:

من پیش‌بینی می‌کنم یک دستگاه تقویت شده با پشتیبانی از رزولوشن ۴K، در سال مالی بعدی شرکت نینتندو عرضه شود.

همچنین Piers Harding-Rolls از Ampere اعتقاد دارد نینتندو سوییچ پرو در سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شود.

سال گذشته من متقاعد نشدم که یک مدل جدید از کنسول نینتندو سوییچ در سال ۲۰۲۰ عرضه شود، اما انتشار این مدل ارتقا یافته در سال ۲۰۲۱ منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

کنسول نینتندو سوییچ در ۳ مارس ۲۰۱۷ رسماً به بازار عرضه شد. حال با گذشت ۴ سال از انتشار این کنسول، انتشار یک مدل جدید و ارتقا یافته در سال ۲۰۲۱ محتمل است.

قیمت نینتندو سوییچ پرو

به دلایل مشخص، کنسول نینتندو سوییچ پرو هنوز به صورت رسمی تایید نشده است. با این وجود، با توجه به سخت‌افزار ارتقا یافته و عملکرد بهتر، می‌توان انتظار داشت که این نسخه از نینتندو سوییچ، قیمت بیشتری از مدل پایه و همچنین مدل Lite داشته باشد. دکتر Serkan Toto، تحلیل‌گر صنعت بازی، در مصاحبه با GameIndustry اعلام کرد که قیمت نینتندو سوییچ پرو را در حدود ۳۹۹ دلار پیش‌بینی می‌کند.

مشخصات نینتندو سوییچ پرو

به نظر می‌رسد منابع مختلف گزارش‌های گوناگونی در مورد این‌که چه نوع مشخصاتی را می‌توان از نینتندو سوییچ پرو انتظار داشت، ارائه می‌دهند. اغلب این گزارش‌ها اشاره می‌کنند که شاهد پشتیبانی از رزولوشن ۴K و افزایش عمر باتری در این کنسول خواهیم بود.

در حال حاضر کنسول نینتندو سوییچ از پردازنده‌ی شخصی‌سازی شده‌ی Nvidia Tegra X1، یک نمایش‌گر ال‌ سی دی ۷۲۰P و یک فضای ذخیره‌سازی ۳۲ گیگابایتی بهره می‌برد. آخرین نسخه‌ی نینتندو سوییچ در آگست ۲۰۱۹ عرضه شد که در آن میزان مدت زمان شارژ باتری در بازی از ۶٫۵ ساعت به ۹ ساعت رسیده بود.

به گفته‌ی یک دیتا ماینر به نام SciresM، به نظر می‌رسد جزئیاتی که از به‌روزرسانی اخیر نینتندو سوییچ یافت شده است، نشان می‌دهد که مدل پرو از همان پردازنده‌ی مدل پایه‌ی سوییچ ۲۰۱۹ و چیپست Tegra X1 برخوردار خواهد بود. در این اطلاعات فاش شده، از پروژه‌ای تحت عنوان “Aula” پرده‌برداری شد که نشان می‌دهد این چیپست با هدایت به سرعت کلاک بالاتر رفته و با پشتیبانی از سیستم خنک‌کننده‌ی بهبود یافته، عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد. SciresM همچنین اشاره کرد که این کنسول با یک صفحه نمایش OLED و قابلیت‌های ۴K در حالت داک و مجهز به تراشه RealTek، از نظر بصری به طور قابل توجهی ارتقا یافته است.

گزارشی از اخبار اقتصادی روزانه در تایوان ادعا می‌کند که نینتندو سوییچ پرو به جای نمایش‌گر OLED، از فناوری Mini-LED به عنوان گزینه‌ای مقرون به صرفه برخوردار است. نمایش‌گرهای مینی LED جایگزین نور پس زمینه‌ی موجود در صفحه‌های LCD با اجزای کوچک‌تر و سریع‌تر می‌شوند و نسبت کنتراست بهبود یافته و کنترل بیشتری بر روشنایی به صفحه نمایش ارائه می‌دهند. در هر صورت، همچنان وجود یک مینی LED در نمایش‌گر LCD 720p موجود در مدل پایه‌ی نینتندو سوییچ، پیشرفت چشم‌گیری محسوب می‌شود.

با این حال طبق برخی از شایعات، نینتندو سوییچ پرو ممکن است دارای ویژگی‌های بحث‌برانگیز دیگری نیز باشد. در یک پست منتشر شده در وب‌سایت ۴Chan که اکنون حذف شده است، کاربر Xhyll ادعا کرد که طبق گفته‌ی کارمند سابق نینتندو، مدل سوییچ پرو از بهبودهای قابل توجه سخت‌افزاری از جمله یک پردازنده‌ی سفارشی NVIDIA Tegra Xavier، یک فضای ذخیره‌سازی SSD با حافظه‌ی ۶۴ گیگابایتی و پشتیبانی از رزولوشن ۴K برخوردار خواهد بود. نکته‌ی منفی در خصوص این پست این است که کنسول جدید تنها یک سیستم تلویزیونی خواهد بود که در وهله‌ی اول به کاربرانی که به دنبال تجربه‌ی کنسول سنتی‌تر در بازار هستند، اختصاص دارد. با توجه به این‌که برخی از بازی‌بازان نینتندو سوییچ بیشتر وقت خود را با این کنسول در حالت دستی می‌گذرانند، این موضوع تا حدود زیادی بعید به نظر می‌رسد. نمی‌توان تصور کرد که این یک انتخاب بسیار محبوب در بین کاربران باشد.

هر آنچه که از کنسول نینتندو سوییچ پرو می‌دانیم

ویژگی‌های نینتندو سوییچ پرو

با توجه به موفقیتی که مدل پایه‌ی نینتندو سوییچ و Lite کسب کرده‌اند، مدل سوییچ پرو احتمالاً از یک جهش بزرگ سخت‌افزاری برخوردار است. بنابراین به احتمال زیاد کنسول جدید همچنان در حالت داک و غیر داک و همچنین حالت رومیزی قابل بازی خواهد بود. با این حال، مواردی منتشر شده که نشان می‌دهد نسخه‌ی پرو از ویژگی‌های غیرمنتظره‌ای برخوردار است که احتمالاً به طرح نهایی راه یابند.

طبق پتنت جدیدی که اخیراً توسط نینتندو ثبت شده، به نظر می‌رسد این شرکت در حال کار بر روی یک دستگاه ردیابی سلامت است که می‌تواند در مدل سوییچ پرو گنجانده شود. ترجمه‌ی سند صفحه‌ی ۶۱ نشان می‌دهد که پتنت ثبت شده شامل یک ردیاب سلامتی مشابه آنچه که در گوشی‌های هوشمند پیدا می‌کنید، قادر است خواب شما را کنترل کرده و سلامت روان شما را ارزیابی کند. این اطلاعات ارائه شده حاکی از آن است که نینتندو سوییچ پرو احتمالاً شامل ردیابی تناسب اندام خواهد بود و ممکن است برای کار با بازی‌های مرتبط با سلامتی مانند Ring Fit Adventure طراحی شده باشد.

آنچه که از نینتندو سوییچ پرو انتظار داریم

اگر نینتندو سوییچ پرو در سال ۲۰۲۱ عرضه شود، بدون شک انتظارات بالایی از آن وجود دارد. در این بخش به ویژگی‌هایی پرداختیم که دوست داریم در این کنسول جدید آن‌ها را مشاهده کنیم.

صفحه نمایش دستی ۱۰۸۰p بهبود یافته: با توجه به شایعات موجود، ارتقای نمایش‌گر محتمل به نظر می‌رسد. در حال حاضر استفاده از کنسول نینتندو سوییچ در حالت دستی، شما را به یک صفحه نمایش ۶٫۲ اینچی ۷۲۰p محدود می‌کند. بنابراین بسیاری از کاربران از کیفیت بصری بهتر در هنگام تجربه‌ی بازی‌های مختلف استقبال خواهند کرد.

کیفیت ساخت بهتر: یکی از بزرگ‌ترین دلایلی که برخی از دارندگان نینتندو سوییچ، مدل Lite را به مدل پایه ترجیح می‌دهند استحکام کنسول در حالت دستی است. از آن‌جا که Joy-Cons از مدل اصلی سوییچ قابل جدا شدن است، بازی کردن در حال حرکت می‌تواند تا حدی حس ضعف ایجاد کند و این موردی محسوب می‌شود که ما می‌خواهیم در نسخه‌ی پرو بهبود یابد. یک طرح ارگونومیک‌تر از Joy-Con نیز بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

پشتیبانی از رزولوشن ۴K در حالت Docked: پشتیبانی بازی‌های کنسولی از رزولوشن ۴K، روز به روز در حال افزایش است و این مورد را می‌توانید در کنسول‌های نسل جدید پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس مشاهده کنید. مقایسه‌ی کنسول‌های نسل جدید با نینتندو سوییچ مورد پسند نیست و کنسول فعلی نینتندو تصاویری با کیفیت بصری بالا را ارائه نمی‌دهد. بدون شک معرفی پشتیبانی ۴K و یک داک قدرت‌مندتر با قابلیت تفکیک‌پذیری بالاتر در مدل جدید سوییچ برای ارائه کیفیت بصری بهتر کمک‌کننده خواهد بود.

پشتیبانی از بلوتوث برای لوازم جانبی: اگرچه کنسول نینتندو سوییچ در حال حاضر از بلوتوث ۴٫۱ بهره می‌برد، اما این مورد فقط برای اتصال بی‌سیم کنترلرهای Joy-Cons و Pro اختصاص داده شده است. این بدان معنی است که برای اتصال لوازم جانبی مانند هدفون، به یک آداپتور نیاز دارید.

چرا ما نینتندو سوییچ را می‌خواهیم

نینتندو سوییچ یک کنسول بسیار موفق برای شرکت نینتندو بوده است و بازی‌های هیجان‌انگیزی شامل The Legend of Zelda: Breath of the Wild و Animal Crossing: New Horizon برای آن منتشر شده‌اند. با این حال، با توجه به انتشار کنسول‌های پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس، عرضه‌ی یک کنسول جدید و ارتقا یافته از لحاظ سخت‌افزاری برای نینتندو مهم و ضروری به نظر می‌رسد.

در حال حاضر علت اصلی خرید نینتندو سوییچ، بازی‌های انحصاری آن‌ است. چند کاربر از وب‌سایت Reddit گزارش داده‌اند که چند بازی ثرد پارتی مانند Pillars of Eternity، Wasteland 2 و WWE 2K18 از پورت خوبی بر روی نینتندو سوییچ برخوردار نبودند. با وجود باگ‌ها، کرش‌ها و مشکلات افت فریم در حال حاضر نینتندو سوییچ کنسولی نیست که تجربه‌ی خوبی را از عناوین ثرد پارتی برای مخاطبان فراهم کند.

می‌دانیم که قرار نیست نینتندو سوییچ از نظر قدرت با پلی‌استیشن ۵ و کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس و سری اس رقابت کند. با این وجود، با توجه به این موضوع که در سال ۲۰۲۱ بازی‌های مختلفی برای کنسول‌های نسل جدید و رایانه‌های شخصی منتشر می‌شوند، انتظار می‌رود یک مدل قوی‌تر از کنسول نینتندو سوییچ نیز عرضه شود تا بازی‌بازان به تجربه‌ی بازی‌های ثرد پارتی بر روی این مدل ارتقا یافته ترغیب شوند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هر آنچه که از کنسول نینتندو سوییچ پرو می‌دانیم
هر آنچه که از کنسول نینتندو سوییچ پرو می‌دانیم
هر آنچه که از کنسول نینتندو سوییچ پرو می‌دانیم
هر آنچه که از کنسول نینتندو سوییچ پرو می‌دانیم
هر آنچه که از کنسول نینتندو سوییچ پرو می‌دانیم

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • نینتندو خیلی روی عناوین سبک تر و سرگرم کننده تر کار میکنه مثل animal crossing مثل زلدا مثل ماریو که واقعا ساید نیاز به فریم ریت بالا نداشته باشند و با کیفیت ۴k بیشتر حال بدن ولی وقتی حضور بازی هایی مثل MK11 و WWE و فیفا و پس و غیره رو توی اون می بینیم اینجاست که آدم با خودش میگه بهتر نبود که نینتندو به جای اینکه از تصویر اچ دی به فور کِی بپره روی همون فول اچ دی تمرکز میکرد؟؟

هر آنچه که از کنسول نینتندو سوییچ پرو می‌دانیم