بهترین بازی‌های PSVR در سال ۲۰۲۰
بهترین بازی‌های PSVR در سال ۲۰۲۰
بهترین بازی‌های PSVR در سال ۲۰۲۰
بهترین بازی‌های PSVR در سال ۲۰۲۰

بهترین بازی‌های PSVR در سال ۲۰۲۰

محمد حسین کریمی
۱۳:۱۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
بهترین بازی‌های PSVR در سال ۲۰۲۰

اگر صادق باشیم، ۲۰۲۰ سال خوبی برای دستگاه واقعیت مجازی پلی‌استیشن نبود. سونی تمرکز اصلی خود را بر روی بازاریابی و تبلیغات پلی‌استیشن ۵ گذاشته بود و به همین دلیل شاهد یک سری کم توجهی‌ نسبت به PSVR بودیم. اگرچه برخی استودیوهای ترد-پارتی آثاری را برای این پلتفرم منتشر کردند، اما استودیوهای اختصاصی سونی بازی جدیدی برای ارائه نداشتند. با این وجود، در کنار تمامی کم و کاستی‌ها، در سال ۲۰۲۰ شاهد برخی عناوین جذاب نیز بودیم. ما قصد داریم بهترین بازی‌های PSVR را در یک فهرست به شما معرفی کنیم.

Paper Beast

بهترین بازی‌های psvr

عنوان Paper Beast از آن دسته آثاری است که برای درکش، خودتان باید آن را تجربه کنید. در این اثر شاهد حیات وحشی با ظاهری کاغذی هستیم که در عین حال پازل‌هایی را به بازی‌باز ارائه می‌دهند. مطمئناََ پازل‌های مذکور لحظات خوشی را برای مخاطب به ارمغان می‌آورد و تجربه‌ی آن‌ها در قالب یک اثر واقعیت مجازی، می‌تواند غوطه‌وری را به حداکثر برساند. مشخصاََ بازی از یک طرح هنری و رویکرد کاملاََ متفاوت بهره می‌برد که هیچ کجا نمونه‌اش را ندیده‌اید.

Budget Cuts

بهترین بازی‌های PSVR در سال ۲۰۲۰

اگر از طرفداران سری Portal هستید، بنابراین حتماََ باید عنوان واقعیت مجازی Budget Cuts را تجربه کنید. شما در این عنوان یک تفنگ با قابلیت خم کردن ابعاد را خواهید داشت و باید با استفاده از آن وارد یک ساختمان امنیتی شوید و از نگهبانان آن‌جا که ربات هستند دوری کنید. به لطف مبارزات جذاب و غوطه‌وری حداکثری، بازی Budget Cuts می‌تواند برای مدت‌ها شما را سرگرم کند و لحظات هیجان‌انگیزی را برای شما به ارمغان بیاورد.

Pistol Whip

بهترین بازی‌های PSVR در سال ۲۰۲۰

به نظر می‌رسد که بازی Pistol Whip از ترکیب ایده‌های John Wick و Baby Driver به وجود آمده باشد. یک شوتر ریلی جذاب که استایل گرافیکی بی‌نظیری را ارائه می‌دهد. شلیک‌های شما باید با در نظر گرفتن موسیقی انجام شود و دقیق باشد. موسیقی‌های در نظر گرفته شده برای این اثر کاملاََ با حس و حال آن مطابقت دارد و آدرنالین خون شما را بالا می‌برد. عنوان Pistol Whip شما را به دنیایی هیجان‌انگیز و زیبا می‌برد که بیت، موسیقی و شلیک گلوله همگی با یکدیگر هماهنگ هستند.

Marvel’s Iron Man VR

بهترین بازی‌های PSVR در سال ۲۰۲۰

فکر نمی‌کنم کسی وجود داشته باشد که آرزوی قرار گرفتن در نقش Iron Man را در ذهن خود مرور نکند. فرقی ندارد که با سری کامیک‌های Iron Man با این ابرقهرمان آشنا شده باشید و یا این که سری فیلم‌های سینمایی آن موجب علاقه‌ی شما به تونی استارک (Tony Stark) شده باشد، در هر حال همه‌ی ما عاشق این شخصیت و لباس آهنی او هستیم. اثر واقعیت مجازی Marvel’s Iron Man یک تجربه‌ی جذاب پر از صحنه‌های اکشن و شوخی‌های فکر شده را به ارمغان می‌آورد. پرواز کردن و استفاده از قدرت‌های لباس Iron Man از طریق کنترلر PS Move بسیار راضی‌کننده است و حس خوبی را به شما القاء می‌کند. به طور کلی Marvel’s Iron Man VR به ما نشان می‌دهد که PSVR توانایی رسیدن به چه تجربه‌هایی را در خود دارد.

مروری بر برترین بازی‌های PSVR در سال ۲۰۲۰ داشتیم. از طرفی ما می‌دانیم که کنسول پلی‌استیشن ۵ با هدست‌های واقعیت مجازی پلی‌استیشن نیز سازگاری دارد. اولین دستگاه واقعیت مجازی در ۱۱ اکتبر سال ۲۰۱۶ عرضه شد و تا دسامبر سال ۲۰۱۹ بیش از ۵ میلیون واحد فروش داشت. با این وجود، شایعه‌هایی در فضای مجازی دیده می‌شود مبنی بر آن که نسل بعدی دستگاه واقعیت مجازی سونی با نام PSVR 2 در دست تحقیق و توسعه قرار دارد. ما انتظار داریم که نوآوری‌ها و ویژگی‌های تازه‌ای برای آن در نظر گرفته شده باشد. مطمئناََ تمرکز کمتر بر روی PSVR نشان می‌دهد که PSVR 2 در دست ساخت قرار دارد و باید دید سونی با آن دستگاه واقعیت مجازی می‌تواند به چه قابلیت‌های جدیدی دست پیدا کند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین بازی‌های PSVR در سال ۲۰۲۰
بهترین بازی‌های PSVR در سال ۲۰۲۰
بهترین بازی‌های PSVR در سال ۲۰۲۰
بهترین بازی‌های PSVR در سال ۲۰۲۰
بهترین بازی‌های PSVR در سال ۲۰۲۰

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • The Red Devil گفت:

    خسته نباشید آقای کریمی
    در حال حاظر سونی فقط لندن استودیو و تا حدودی ژاپن استودیو رو داره .
    برای وی آر ۲ به استودیو های وی آر ساز بیشتری نیاز داره
    یا اینکه بازی های اول شخص بسازه که داخلشون ورژن وی آر داشته باشن مثل اویل ۷
    مخصوصن که پترن هایی فاش شده که مایکروسافت میخواد وی آر بسازه

    • Mateus گفت:

      برگ برنده سونی برای vr ؛ استودیو و آی پی هاشه ؛ خیلی از بازی های سونی یه نسخه vr دارن ؛ مثل dreams و concre genie و astro و …..
      .
      از طرفی رابطه عالی سونی با شرکت های معروف مثل کپکام و اسکوئر انیکس و اکتیویژن و …… باعث میشه تا یه سری از عناوین معروف نسخه vr انحصار psvr بگیرن مثل RE7

  • آقای کریمی من تاجایی که دیدم تمام اینا بازیای ضعیفی بودن. ولی اصلی ترین بازی که خیلی هم خوب بود یعنی دریمز رو نگفتین 😐

  • تشکر از محمد حسین کریمی بابت مطلب. در این لیست بازی Pistol Whip در واقع از اثر گذارترین بازی های شوتر اول شخص در یک دهه اخیر محسوب می شه اگر توجه کرده باشید در نسل هشت پسرفت شدیدی در بازی های شوتر صورت گرفت و بازی خاصی به اون شکل که تفاوتی ایجاد کرده باشه نداشتیم اما سه بازی Blood&Truth، Half-Life:Alyx،و Pistol Whip قضیه شون فرق می کنه و هر کدوم به نوبه ی خود نوآوری های جالبی در این سبک داشتند اما چون هر سه بازی برای کنسول های واقعیت مجازی ساخته شدند کم تر کسی به اون ها توجه می کنه اما خوب این از دید افراد حرفه ای و منتقدین بازی پنهان نمی مونه گل سرسبد این لیست و بازی های شوتر اول شخص بدون شک Pistol Whip ترکیبی از موسیقی با سبک شوتر که در واقع باید زودتر از این ها بازی با این حالت ساخته می شد امیدوارم که موسیقی رسمی این بازی و همچنین Blood&Truth در گیمفا قرار بگیره. :yes:

بهترین بازی‌های PSVR در سال ۲۰۲۰