طراح بازی Ratchet & Clank از پلیاستیشن ۵ میگوید
مارکوس اسمیت (Marcos Smith)، از مدیران استودیوی اینسامنیاک (Insomniac)، در مورد تغییراتی که کنسول پلیاستیشن ۵ در روند تولید محصولاتشان ایجاد کرده، سخن میگوید.
یکی از بزرگترین عناوین زمان انتشار کنسول پلیاسیتشن ۵، بدون شک بازی Marvel’s Spider-Man از استودیوی اینسامنیاک بوده است. استودیوی کالیفرنیایی که به لطف بازی Ratchet & Clank: Rift Apart در سال ۲۰۲۱ بار دیگر با شرکت سونی همکاری میکند. این عنوان جدید به جای اینکه برای کنسول پلیاستیشن ۴ و ۵ در دسترس باشد، بهصورت انحصاری برای پلیاستیشن ۵ منتشر خواهد شد.
در مصاحبهای که امروز در GamesRadar منتشر شد، مارکوس اسمیت توضیح داد که کنسول پلیاستیشن ۵، در روند ساخت بازی Ratchet & Clank: Rift Apart، تغییرات بسیاری ایجاد کرد. او در این مورد توضیح داد:
ما در استودیوی اینسامنیاک، در طراحی بازیها روشی به نام “بهترین راه” را داشتیم که به لطف قدرت بالای پردازش کنسول جدید، آن روش کلا تغییر کرده است. اگرچه اغلب سخت افزارهای جدید بهعنوان یک نسخهی ارتقا دهندهی کیفیت بصری بهنظر میرسند، اما کار برای کنسول پلیاستیشن ۵ تغییری بزرگ در الگوی کارهای ما ایجاد کرد. از بارگذاری سریع تا طراحی صوتی ۳D، همه دستخوش تغییر شدهاند. نکتهی جالب این است که ما هنوز در مراحل اولیهی آشنایی و ساخت عنوان برای این کنسول هستیم و تا رسیدن به مرحلهای که بتوانیم از تمام تواناییهای این کنسول استفاده کنیم، زمانی زیادی باقیمانده است. بسیار موضوع هیجانانگیزی است وقتی که میدانید همه چیز خیلی بهتر خواهد شد. سلاحها همیشه در خط مقدم تجربهی سری عناوین Ratchet قرار دارند و DualSense به ما ابزارهای قدرتمند جدیدی میبخشد تا شخصیت خاص هر سلاح را حتی بیشتر از گذشته ارتقا بدهیم. رسا بودن کنترلر در اینجا بسیار ارزشمند است، زیرا سلاحهای ما کاملاً متفاوت از یکدیگر هستند. در برخی موارد قابلیتهای اضافی و جدید را فراهم میکند. با کشیدن جزئی ماشه یا پر کردن آن راهی در اختیار ما قرار میدهد تا در عملکردهای سلاح تفاوتهایی ایجاد کنیم که قبلاً امکانپذیر نبود، زیرا خود ماشه نمیتوانست بازخورد بدهد.
بازی Ratchet & Clank: Rift Apart تاریخ انتشار مشخصی ندارد اما انتظار میرود در نیمهی اول امسال برای کنسول پلیاستیشن ۵ منتشر شود.
پر بحثترینها
- بازی Intergalactic ناتی داگ را زود قضاوت نکنید
- رسمی: Forza Horizon 5 بهار امسال برای PS5 عرضه خواهد شد
- گزارش: بازی بعدی God of War با محوریت اساطیر مصر در دست ساخت قرار دارد [بهروزرسانی شد]
- کارگردان Ori: پلی استیشن بهزودی استراتژی چندپلتفرمی ایکس باکس را دنبال خواهد کرد
- فیل اسپنسر: بازیهای بیشتری از Xbox برای پلتفرمهای دیگر عرضه خواهند شد
- شایعه: لیان کندی شخصیت اصلی Resident Evil 9 خواهد بود
نظرات
(ما هنوز در مراحل اولیهی آشنایی و ساخت عنوان برای این کنسول هستیم و تا رسیدن به مرحلهای که بتوانیم از تمام تواناییهای این کنسول استفاده کنیم، زمانی زیادی باقیمانده است).
😎 😎 😎
سلطان تویی بقیه اداتم نمیتونن دربیارن!
سانست اوردرایو دست مایکرو عه
مالک آیپی مایکروعه
نمیشه بیافته دست سونیکه
راست میگه ایپی سانست دست سونی هستش . دیگه دست مایکروسافت نیست
نه داداش فکر کنم خبرش تو سایت هم باشه که مالک ایپی سانست سونی شد چون ایپی مال اینسومنیاک بود نه مایکروسافت.
مثل عناوین رمدی که دست خود رمدی نه مایکروسافت :yes:
آها
خب حله
Quantum break دست مایکروسافت هست
هم کوانتوم بریک و هم الن ویک هر دو ایپی مال خود رمدی هستش داداش خبرش هم هست
خب منبعت رو بده رفیق
مایکروسافت پارسال فقط الن ویک رو فروخت. کوانتوم بریک دست مایکروسافت هست
سانست اوردرایو دست اینسامنیاک بوده بعد از اینکه سونی خریدتش خودکار این ای پی ماله سونی شده
شبیه هلبلید که ماله نینجا بوده ولی بعد از خریدش خودکار ماله مایکروسافت شد
هیچ وقت سانست دسته مایکروسافت نبوده..صرفا فقط انحصاریش کرد..ای پی رو نخرید
:inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
آخ جوون
به به :inlove:
بچه دو یا سه هفته پیش یک شایعه اومد که سونی داره یک قرار داد با مارول میبنده توی این قرار داد سونی حقوق سینمایی اسپایدرمن رو به مارول میده و حقوق ساخت بازی تمام عناوین مارول رو به طور انحصاری به پلی استیشن میرسه . اگه راست باشه چکار میکنید ؟
خوشحال شد به سایت پی اس هیرو سر زده سپس به حالت عادی بازگشته و به زندگی ادامه میدهیم :blush:
فکر نمیکنم سونی قبول کنه چون سری فیلم های اسپایدر من حتی اگر هر ۲ سال هم عرضه بشت سود های بسیار بسیار کلانی نسیب سونی میشه در حالی که ساخت بازی بیشتر از ۳ یا ۴ سال طول میکشه.
و یک نظر در مورد ساخت بازی درباره قهرمان های مارول بهتره که قرار داد با سونی ببنده به جای قرار داد بستن با استودیوهای و ناشرهای درجه چندی مثل اسکوئر انیکس و فاجعه مارولز اونجرز که ضرر ۶۵ میایون دلاری کرد.
البته هر چیزی یه بهایی داره و سونی اگه بازی واسه مارول بسازه ۱۰۰ درصد انحصاری خواهد بود حالا چه کلی یا زمانی ?:-) .به هر حال از ابرو ریزی کریستال داینامیکز بهتر خواهد بود و ابروی رفته به جوی بر میگرده ?:-) :yes:
به عقیدهی من، اینسامنیاک گیمز تنها استودیویی بوده که تا الان موفق شده اندکی طعم نسل نهم رو به بازیهاش اضافه کنه. بارگزاریهای عملاً لحظهای، رهگیری پرتو خارقالعاده و Draw-distance بالای Spider-Man روی پلیاستیشن ۵ اصلاً روی کنسولهای نسل هشتم قابل اجرا نبودن. Ratchet and Clank جدید هم بهنظر میاد که اولین بازیای باشه که از قدرت SSD کنسول به طور مستقیم در گیمپلی استفاده میکنه. خیلی منتظرم که ساختههای بعدیشون رو ببینم. اینسامنیاک یکی از سَرترین استودیوها از نظر فنی هست بهنظر من. شاید فقط راکستار رو بتونم مقابلش قرار بدم.