هر آنچه که در مورد بازی Final Fantasy 16 می‌دانیم
هر آنچه که در مورد بازی Final Fantasy 16 می‌دانیم
هر آنچه که در مورد بازی Final Fantasy 16 می‌دانیم
هر آنچه که در مورد بازی Final Fantasy 16 می‌دانیم

میراث کریستال‌ها؛ هر آنچه که در مورد بازی Final Fantasy 16 می‌دانیم

محمد حسین کریمی
۱۹:۰۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
هر آنچه که در مورد بازی Final Fantasy 16 می‌دانیم

در جریان رویداد پلی‌استیشن ۵ به صورت رسمی از بازی Final Fantasy 16 رونمایی شد. ما برای مدت طولانی منتظر این اثر بودیم و سرانجام با معرفی آن بسیاری از طرفداران خوشحال شدند، چرا که با یک اثر اصلی و متفاوت از سری Final Fantasy رو‌به‌رو هستیم.

بازی به عنوان یک انحصاری پلی‌استیشن ۵ رونمایی شده است و با توجه به تریلر منتشر شده، شاهد صحنه‌های سینمایی درگیرکننده و گیم‌پلی سریع هستیم. شرکت اسکوئر انیکس (Square Enix) مدتی پیش یک وب‌سایت مخصوص بازی را راه‌اندازی کرد که در آن شاهد سه شخصیت اصلی قابل بازی، اطلاعاتی از دنیای اثر و همچنین برخی المان‌های روایتی هستیم.

ما تمامی اخبار و اطلاعات منتشر شده پیرامون بازی Final Fantasy 16 را جمع‌آوری کرده‌ایم تا خلاصه‌ای از آنچه می‌دانیم در دسترس شما قرار گیرد.

تاریخ عرضه‌ و پلتفرم‌های مقصد Final Fantasy 16

ما می‌دانیم که Final Fantasy 16 در انحصار کنسول پلی‌استیشن قرار خواهد داشت و در حال حاضر برای پلی‌استیشن ۵ توسعه پیدا می‌کند. اسکوئر انیکس اخیراََ اعلام کرده است که هیچ اطلاعاتی مبنی بر انتشار این اثر برای سایر پلتفرم‌ها نمی‌تواند ارائه دهد، اگرچه تریلر رونمایی بازی بر روی یک رایانه‌ی شخصی اجرا شده بود. به طور حتم امسال جزئیات بیشتری پیرامون اثر منتشر خواهد شد و شاید در میان این اطلاعات نامی از پلتفرم‌های دیگر دیده شود. به احتمال زیاد، در نهایت نسخه‌ی رایانه‌های شخصی چند ماه پس از انتشار بازی بر روی پلی‌استیشن ۵ در دسترس قرار گیرد.

از طرفی جالب است بدانید که نائوکی یوشیدا (Naoki Yoshoda) تهیه‌کننده‌ی Final Fantasy 16 و هیروشی تاکای (Hiroshi Takai) کارگردان آن است. برای این عنوان شاهد بازگشت هاجیمه تاباتا (Hajime Tabata)، کارگردان بازی پانزدهم، نیستیم.

مدتی پیش آقای جیسون شرایر (Jason Schreier)، منبع داخلی مشهور، در پادکستی با نام The Triple Click گفته بود که بازی Final Fantasy 16 برای تقریباََ ۴ سال است که مراحل توسعه را طی می‌کند. وی به این نکته اشاره کرد که اثر مذکور زودتر از زمانی که طرفداران انتظار دارند عرضه خواهد شد. شرایر زمان دقیق یا بازه‌ی زمانی مشخصی را فاش نکرد، اما اطمینان داد که نباید به مانند نسخه‌ی پانزدهم ۱۰ سال منتظر آن باشیم.

از طرفی بر اساس آخرین آگهی شغلی منتشر شده بر روی وبسایت رسمی اسکوئر انیکس، کار نویسندگی و طراحی سناریوهای مختلف Final Fantasy 16 تکمیل شده و همچنین بخش‌های اساسی توسعه نیز کامل شده‌اند. در آگهی شغلی مذکور آمده است:

ما در حال حاضر به پایان بخش تولید سناریوها و بخش‌های اساسی توسعه رسیده‌ایم و حالا تمرکز خود را بر روی خلق منابعی با مقیاس وسیع و همچنین مبارزه با باس‌ها گذاشته‌ایم، اگرچه باید توجه داشته باشید که همچنان ابزارهای توسعه را گسترش می‌دهیم. همچنین لازم به ذکر است که بیشتر اعضای تیم توسعه به صورت دور کاری این وظایف را انجام می‌دهند.

بازی final fantasy 16

بازی Final Fantasy 16 برای تقریباََ ۴ سال است که مراحل توسعه را طی می‌کند.

محیط و شخصیت‌های Final Fantasy 16

با مطالعه‌ی اطلاعات منتشر شده بر روی وبسایت رسمی بازی می‌توان فهمید که شخصیت اصلی Final Fantasy 16 با نام کلایو راسفیلد (Clive Rosfield) شناخته می‌شود و همچنین برادرش جاشوا (Joshua) به همراه دوست همیشگی و قابل اعتماد آن‌ها، جیل وارویک (Jill Warwick)، نیز نقش مهمی در کنار وی ایفا خواهند کرد. دنیای بازی Valisthea نام دارد و در مناطق مختلف آن شاهد کوه‌های عظیمی از کریستال‌های Mothercrystal هستیم که در واقع قلمروهای مختلف بازی را از یکدیگر جدا می‌کنند. این تمدن‌ها و فرقه‌ها موفق شده بودند به سختی با یکدیگر صلح کنند، اما ظهور افرادی تحت عنوان بلایت (Blight) که به دنبال دست یافتن به قدرت کریستال‌های Mothercrystal هستند، در نهایت باعث از بین رفتن این صلح شد.

از طرفی در این بازی Dominantها نقش اساسی را ایفا می‌کنند. مردم آن‌ها را موجوداتی توصیف می‌کنند که توانایی دستیابی به قدرت‌های یک ققنوس را در خود دارند و می‌توانند به یکی از آن‌ها تبدیل شوند. همانطور که در تریلر نیز می‌توان مشاهده کرد، شخصیت جاشوا نیز یک Dominant است و می‌تواند برای محافظت از مردم خود از قدرت‌هایش استفاده کند. در طول این بازی کلایو از برادر خود دفاع می‌کند و به دنبال یک سری از اتفاقات، موضوع اصلی به سمت Dominantها و تبدیل جاشوا به یک ققنوس می‌رود.

گیم‌پلی Final Fantasy 16 به چه شکل خواهد بود؟

با توجه به تریلر منتشر شده، به نظر می‌رسد Final Fantasy 16 به مانند بازی پانزدهم و بازسازی اثر هفتم سبک اکشن-نقش‌آفرینی را پیش بگیرد. شخصیت کلایو می‌تواند گلوله‌های آتشین را به سمت دشمنان روانه کند، با شمشیر‌ خود دشمنان را از میان ببرد و یک سری قدرت‌های جادویی دیگر نیز در این میان به او کمک خواهند کرد. لازم به ذکر است که تیم سازنده علاوه بر ققنوس و ایفیریت، حضور جادوهای دیگری مانند شیوا و تایتان را نیز تایید کرده‌اند.

ما در تریلر شاهد رابط کاربری نبودیم، بنابراین نمی‌دانیم که سیستم ATB چگونه بازگشتی خواهد داشت. با این وجود، می‌توان به راحتی متوجه شد که بازی یک رویکرد سریع و نزدیک به آثار هک اند اسلش (Hack & Slash) را پیش گرفته است. همچنین ما در طول تریلر تنها کلایو را دیده‌ایم و نمی‌دانیم که آیا به مانند نسخه‌ی پانزدهم افراد دیگری نیز به او کمک خواهند کرد یا خیر.

نکته مهم و قابل توجه این است که ریوتا سوزوکی (Ryota Suzuki)، طراح مبارزات Devil May Cry 5 و Dragon’s Dogma، بر روی سیستم مبارزات Final Fantasy 16 کار می‌کند. مطمئناََ با نتایج جالبی مواجه خواهیم شد.

هر آنچه که در مورد بازی Final Fantasy 16 می‌دانیم

ریوتا سوزوکی (Ryota Suzuki)، طراح مبارزات Devil May Cry 5 و Dragon’s Dogma، بر روی مبارزات Final Fantasy 16 کار می‌کند. مطمئناََ با نتایج جالبی مواجه خواهیم شد.

کیفیت بصری بازی Final Fantasy 16 تا زمان عرضه بهبود خواهد یافت

نائوکی یوشیدا، در جریان یک کنفرانس خبری در رویداد توکیو گیم شو ۲۰۲۰ (Tokyo Game Show 2020) اظهار داشت که کیفیت بصری بازی تغییرات زیادی را به خود خواهد دید و جای پیشرفت وجود دارد. وی همچنین یادآور شد که هدف اصلی انتشار تریلر این بوده است که حال و هوای اثر را به طرفداران نشان دهند.

در سال ۲۰۲۱ اطلاعات زیادی از Final Fantasy 16 منتشر خواهد شد

نائوکی یوشیدا مدتی پیش در مصاحبه‌ای با مجله‌ی فامیتسو (Famitsu) اعلام کرده بود که در سال ۲۰۲۱ اطلاعات و اخبار مختلفی از بازی به اشتراک گذاشته خواهد شد و قرار نیست آن‌ها وارد سکوت مطلق شوند.

منبع

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هر آنچه که در مورد بازی Final Fantasy 16 می‌دانیم
هر آنچه که در مورد بازی Final Fantasy 16 می‌دانیم
هر آنچه که در مورد بازی Final Fantasy 16 می‌دانیم
هر آنچه که در مورد بازی Final Fantasy 16 می‌دانیم
هر آنچه که در مورد بازی Final Fantasy 16 می‌دانیم

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • SEHSANHS گفت:

    یکی از مشکلات final fantasy xv ( البته شاید مشکل نیست و من خوشم نیومده ) سیستم مبارزاتش بود. اون دایره هه که اگه ازش بیرون میرفتی کلا دعوا تموم میشد خیلی تو ذوقم میزد. اگه دایره رو بردارن خیلی بهتر میشه. اینجوری یکم مبارزات چالشی تر و هیجان انگیز تر میشن. اسکیلای به درد نخورم زیاد داشت. داداشم بدون اسکیل بازیو تموم کرد. منم چن تا گرفتم ولی تا اخر بازی نفهمیدم به چه دردی میخورن. البته یه چن تا اسکیل خوب داشت ولی بیشترشون همینطوری تو بازی بودن.

  • joel گفت:

    شاید مسخره به نظر برسه ولی من بزرگترین مشکلم با بازی دیوارها و تپه های بزرگ بازی بودن که نمیذاشتن ازادانه تو دنیای زیبا و بزرگ بازی بچرخم بود . و همچنین میزان hp دشمنان هم خیلی زیاد بود که حوصلم سر میرفت.
    امید وارم این ٢ مشکل تو نسخه ١۶ حل بشن

  • @alistar گفت:

    بچه ها این بازی جهان بازه یا نه ؟
    ولی خداییش من بار اول که تریلرشو دیدم وقتی با اون باس ها مبارزه میکرد یاد ویچر افتادم خیلی خوب بود .

    • SEHSANHS گفت:

      قبلنا نبود ولی تو نسخه ی ۱۵ اپن ورلد شد (تا جایی که اطلاع دارم تنها نسخه ی اپن ورلدش همینه. ولی دقیق نمیدونم نسخه ی اپن ورلد دیگه ای داره یا نه)

    • Sajjad گفت:

      بله داداش به احتمال زیاد اپن ورلد هستش و بازی مناطق زیادی داره که میتونی توش به گشت و گذار بپردازی
      برا من بعد گاد رگناروک مورد انتظارترین بازیه
      سری فاینال فانتزی همیشه عالی بوده و هستش و بهترین شخصیت پردازی رو دارن کاش فقط نقشه بازی خیلی بزرگتر از ۱۵ باشه و البته مثل ۱۵ پر محتوا قشنگ بری تو دنیاش غرق بشی

هر آنچه که در مورد بازی Final Fantasy 16 می‌دانیم