بازی جدید خالق Silent Hill یک عنوان اکشن-ماجراجویی ترسناک خواهد بود
بازی جدید خالق Silent Hill، کیچیرو تویاما (Keichiro Toyama)، اولین اثر وی در ۲۰ سال اخیر خواهد بود که برای چند پلتفرم مختلف در دسترس قرار میگیرد. او مدتی پیش خبر جدایی خود از استودیوی ژاپن (Japan Studio) را اعلام کرد و حالا تیم جدیدی را بنیانگذاری کرده است.
کیچیرو تویاما، خالق سری بازیهای Silent Hill و Gravity Rush، جزئیاتی را در مورد استودیوی جدیدش و همچنین پروژهی در دست ساخت آن به اشتراک گذاشت. ما با یک بازی اکشن-ماجراجویی طرف خواهیم بود که درونمایههای ترسناک دارد و با هدف عرضه در سال ۲۰۲۳ مراحل توسعه را طی میکند.
بر اساس گزارشهای قبلی، استودیوی جدید تویاما که بوکه گیم استودیو (Bokeh Game Studio) نام دارد، در تاریخ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ (۱۳ آگوست ۲۰۲۰) تاسیس شده است، اما در ماه آذر (دسامبر) این اتفاق عمومی شد. این توسعهدهنده در گفتوگویی با IGN ژاپن اعلام کرد، در حال حاضر مشغول به ساخت عنوانی اکشن-ماجراجویی است که احتمالاََ برای طرفداران کارهای قبلی تویاما جذابیت خاصی خواهد داشت. وی توضیح داد که بازی به مانند آثار قدیمی کونامی (Konami) و ژاپن استودیو، در دنیای غنی جریان دارد و شامل “المانهای نبرد و روایت” میشود.
خبرنگار IGN از تویاما این پرسش را مطرح کرد که آیا پروژهی جدید به سمت پیشزمینههای ترسناک Silent Hill و Siren گرایش دارد و یا این که اثری شبیه به بازی انیمهای Gravity Rush خواهد بود. او توضیح داد:
این پروژه بیشتر به سمت یک بازی ترسناک گرایش دارد، اما ما تمرکز زیادی بر این موضوع داریم که یک تجربهی گستردهتر برای مخاطبین به ارمغان بیاوریم و از فضای بازیهای ترسناک سنگین فاصله بگیریم.
بیش از ۲۰ سال میشود که تویاما برای پلتفرمهای سونی بازی توسعه داده است، اما بر اساس صحبتهای او، عنوان جدید آنها برای چند پلتفرم مختلف عرضه خواهد شد. او در این باره گفت:
ما در حال حاضر رایانههای شخصی را به عنوان پلتفرم هدایتکننده (Lead Platform) انتخاب کردهایم، اما امید داریم که بتوانیم بازی را بر روی تمامی کنسولها نیز عرضه کنیم.
عنوان جدید توسط یک تیم تقریباََ بزرگ مراحل ساخت را طی میکند و برای عرضه در سال ۲۰۲۳ برنامهریزی شده است. تهیهکننده و بنیانگذار استودیوی بوکه در این باره گفت:
ما در حال حاضر وارد مراحل ابتدایی توسعه شدهایم و احتمالاََ تکمیل این پروژه به ۳ سال زمان نیاز دارد. بنابراین ما امید داریم که ۳ سال دیگر شما بتوانید این اثر را تجربه کنید.
تویاما در مورد دلیل بنیانگذاری استودیویی جدید توضیح داد که ورود به ۵۰ سالگی و همچنین دورکاری به دلیل شیوع ویروس کرونا باعث شده است به چنین نتیجهای برسد. در حال حاضر همکاران قدیمی تویاما یعنی ساتو (Sato)، تولیدکنندهی سری Siren و The Last Guardian، جونیا اُکورا (Junya Okura)، طراح ارشد مراحل Siren و Gravity Rush، و همچنین سه نفر از اعضای تیم ژاپن استودیو به او ملحق شدهاند. در حال حاضر تویاما خالق اصلی بازی جدید محسوب میشود. در این میان، ساتو وظیفهی تهیهکنندگی را برعهده دارد و اُکورا کارگردان اثر به حساب میآید. این افراد در ابتدا به این نتیجه رسیده بودند که تنها برای پلتفرمهای موبایل بازی توسعه دهند، اما با اضافه شدن توسعهدهندگان مجرب و حرفهای، تصمیم بر آن شد که مقیاس پروژه گسترش پیدا کند. تویاما در این باره توضیح داد:
من الهامات زیادی را از آثار استودیوی genDESIGN، سازندگان Ico، دریافت کردهام. اوئدا پیرامون تجربیات خود با من صحبت کرد و من تحت تاثیر او قرار گرفتم.
اگرچه مدت زمان زیادی تا رونمایی رسمی از پروژهی جدید بوکه فاصله داریم، اما یوهی هارت (Yohei Hart)، مدیر توسعهی کسب و کار استودیو، قول داده است که به زودی حساب توییتر و فیسبوک آنها، جزئیاتی را پیرامون توسعه و همچنین تشکیل استودیو به اشتراک بگذارد. هارت در این باره گفت:
وقتی شما در یک استودیوی مهم مثل ژاپن استودیو فعالیت دارید، موارد کمی وجود دارد که بتوانید آنها را به صورت عمومی مطرح کنید. حالا ما از استودیوی ژاپن جدا شدهایم و آزادانه میتوانیم در مورد چنین مواردی تصمیم بگیریم و اطلاعات بیشتری را به اشتراک بگذاریم. امیدواریم که چنین رویهای باعث شود طرفداران ما را فراموش نکنند.
شما چه انتظاری از پروژهی جدید خالق Silent Hill دارید؟
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
نظر شخصیم اینه سونی صدرصد ریبوت سایلنت هیل ساخته و در مراحل انتهایی بازی هست اینو از شایعات اخیر و ابتدای تریلر بازی ریترنال میشد فهمید و همچنین با توجه به توییت چند ماه پیش بلوپوینت و شایعات اخیر ریمیک متال گیر هم در حال ساخته نظرم اینه سونی این ایپی ها رو نخریده بلکه با کونامی قرارداد بسته و خرج کل بازی میده صفر تا صد ساخت این دو بازی به عهده سونی هست و سود خوبی هم به کونامی میرسه یه بازی برد برد برای سونی و کونامی . سونی صاحب دو بازی عالی انحصاری سیستم سلر میشه و کونامی هم با اوج گرفتن این دو ایپی اعتبار از دست رفته ش برمیگرده و سهامش بالا میره و سود خوبی هم از فروش این دو بازی میبره
امیدوارم تو ریبوت اگه ساخته شده باشه پیتی نباشه
پیتی بازی خوبی بود ولی سایلنت خیل خوبی به هیچ وجه نبود
اون شاخصه های که تو سایلنت رعایت باید میشد نبود توش
مهم ترین چیز که حتی تو اسم بازی هم هست ولی تو اون دمو هیچ اشاره ای بهش نشد شهر بازیه
دوربین بازی هم برپایه ی جامپ اسکیر ساخته شده
که اصلا سایلنت جامپ اسکیر نداشت 😐
شهر خودش ترسو به جونت مینداخت و نوع شیرینی از ترس بود
آخیش بالاخره یکی حرف منو زد
Commander shepard
داداش تو اون پست گاد منظورم از سه سال پیاپی ۲۰۱۹ بود که death stranding بیگ وینر شد اشتباه تایپی بود نوشتم ۲۰۱۷ وگرنه خودمم میدونم ۲۰۱۷ زلدا بیگ وینر شده
آها
خب حله داداش
برو بابا
بار ها شده سازنده یه بازی معروف ، تو بازی بعدیش گند زده
مثل همین سازنده های سایلنت هیل یه بازی ساختن به نام سایرن که چرت بود
:smug:
سایرن چرت بود :sweat: عجیبه. بعید میدونم بازی کرده باشید. حتما نسخه اولشو پیشنهاد میکنم. ترس ژاپنی اصیل.
نسخه بعدیش ولی واقعا بد بود
حتی هیترهای سونی هم قبول دارن سونی توی بازی ساختن و احیای ایپی های مرده بهترینه و این بخاطر مدیریت و نظارت کیفی بالاشه که حاصل سالها آزمون و خطا و تجربه ست اخرین نمونه ش اسپایدرمن که به بهترین نحو ممکن این آیپی مرده رو احیا کرد
گذشته از این که درست میگی طرف اومده میگه امید داریم سه ساال دیگه بتونید بازیش کنید ! تازه امید داره ! آخه چه لزومی داشت الان بیاد درباره سه سال دیگه حرف بزنه ! شاید تا سالع دیگه یه شهاب سنگ خورد وسطع زمین و همه چی نابود شد ! سه سال خیلیه اینا فکر کردن شوخیه
اگه منم بیارین بد نیستا /:
تو که استودیو خودتو داری . نرو اونجور جاها :-/
هم silent hill هم gravity rush از نظر من شاهکار بودن. چون شاید ایرادات و کمبودهایی هم داشتن ولی کاملا متفاوت از باقی بازیها بودن و واقعا رو هویتشون به سختی کار شده بود.
به شخصه دنیای این دو بازی رو مث باقی شاهکارها باور کردم.
در حال حاضر همکاران قدیمی تویاما یعنی ساتو (Sato)، تولیدکنندهی سری Siren و The Last Guardian، جونیا اُکورا (Junya Okura)، طراح ارشد مراحل Siren و Gravity Rush، و همچنین سه نفر از اعضای تیم ژاپن استودیو به او ملحق شدهاند.
.
همه ی اصلیای ژاپن استدیو رفتن اونجا، عحب بازی بسازن
خیلی خوبه که مولتیه و امیدوارم حالا کونانی از این فرصت خوب استفاده کنه و بده یه سایلنت هیل بسازن و اینبار سونی دنبال انحصار کردنش نباشه
:inlove:
silent hills یادم افتاد. لعنت بهت کونامی. metal gear هم یادم افتاد. بازم لعنت بهت کونامی. متال گیر که فانتوم پینو نذاشت کامل شه. سوروایو هم همه چی بود جز متال گیر. سایلنت هیلز هم نذاشت کامل شه (البته متال گیر بیشتر واسم مهمه، چون سایلنت هیلز رو قرار نبود بازی کنم( جونم واسش مهم تره))
ای جانم خوشحالم که این نسل هم پیسی بستم و سمت کنسول ها نرفتم تا شاهکار این تیم خلاق رو از دست ندم
چه ربطی داره مگه این انحصاری pc 😐
رویای سایلنت هیل به باد فنا رفت؟
همون اون اینسایدر هایی که میگن در دست ساخته حرف هاشون از ته دروغ بود؟
اونو که میگفتن کوجیما داره میسازه ربطی به اینا نداشت
سونی اول تریلر ریترنال یه اشاره ی ریزی هم به pt کرد
اینکه این سازنده های سرشناس دارن بازی مولتی پلتفرم میسازن خیلی خوبه، ولی برام سواله چرا سونی به سازنده ها و استودیو های ژاپنی زیاد بها نمیده و همه تخم مرغ هاشو گذاشته تو سبد استودیوهای غربی؟ حالا خوبه امثال میکامی، کامیا، میازاکی و… رو توی غرب بازیهاشونو تریلر ندیده هم افراد زیادی میخرن. ژاپن استودیو که نقش پشتیبانی داره بیشتر تا بازیساز، کلا یدونه پولیفونی توی ژاپن بازی میسازه که اونم ریسینگه که اصلا فرقی نمیکنه سازندش برای کدوم کشور باشه چون باید از یه طرز ساخت پیروی کنن، انصافا برام عجیبه که چرا سونی چندتا استودیو قوی بازیسازی توی خود ژاپن نداره مثل نینتندو، الان حتی مایکروسافت هم تانگو گیم ورکز و میکامی رو داره