سی‌دی پروجکت: توافقی جهت بازپرداخت Cyberpunk 2077 نداریم - گیمفا
سی‌دی پروجکت: توافقی جهت بازپرداخت Cyberpunk 2077 نداریم - گیمفا
سی‌دی پروجکت: توافقی جهت بازپرداخت Cyberpunk 2077 نداریم - گیمفا
سی‌دی پروجکت: توافقی جهت بازپرداخت Cyberpunk 2077 نداریم - گیمفا
سی‌دی پروجکت: توافقی جهت بازپرداخت Cyberpunk 2077 نداریم - گیمفا
سی‌دی پروجکت: توافقی جهت بازپرداخت Cyberpunk 2077 نداریم - گیمفا

سی‌دی پراجکت: توافقی جهت بازپرداخت Cyberpunk 2077 نداریم

حسن اکرامی
۱۹:۰۰ ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
cyberpunk 2077

پس از طی کردن مسیر توسعه‌ی بسیار طولانی و انتظار زیاد بازی‌بازان، عنوان Cyberpunk 2077 منتشر شد و توانست دو تجربه‌ی کاملا متفاوت برای افراد رقم بزند: یک تجربه‌ی خوب و قابل‌قبول برای کاربران پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول‌های نسل نهمی و یک تجربه‌ی بسیار ضعیف و فاجعه‌بار برای کنسول‌های نسل هشتمی. مهم‌ترین نقص و مشکل نسخه‌ی کنسول‌های نسل هشتمی را شاید بتوان به بخش فنی Cyberpunk 2077 مربوط دانست. شدت این مشکلات به قدری زیاد بود که بسیاری از کاربران پلتفرم‌های نسل هشتمی بازی‌های خود را پس دادند و در ادامه شاهد آن بودیم که این اتفاقات و اعتراض‌ها شرکت سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt RED) را وادار به عذرخواهی رسمی از بازی‌بازان کرد. حال این شرکت در جدیدترین مصاحبه‌ی خود به بیان مطالبی در مورد قرارداد یا توافق مالی خود با دو شرکت سونی و مایکروسافت جهت بازپس‌گیری بازی Cyberpunk 2077 پرداخته است تا این موضوع هم برای بازی‌بازان روشن شود.

به تازگی آقای میشل نواکوفسکی (Michał Nowakowski) یکی از اعضای هیئت مدیره‌ی شرکت سی‌دی پراجکت رد در کنفرانس خبری که با سرمایه‌گذاران داشت به سوالات متعدد آن‌ها پاسخ داد و بسیاری از موارد را شفاف‌سازی کرد. وی اظهار داشت که برخلاف تصور بازی‌بازان هیچ قرارداد یا توافق خاصی بین سه شرکت سونی، مایکروسافت و سی‌دی پراجکت رد در رابطه با شیوه‌ی پس گرفتن بازی Cyberpunk 2077 یا بازپرداخت آن وجود ندارد. آقای نواکوفسکی تایید کرد که اگر افراد بخواهند بازی را پس دهند، شیوه‌ی انجام این کار و پس گرفتن پول کاملا به سیاست‌های داخلی دو شرکت سونی و مایکروسافت بستگی دارد:

باید توجه داشته باشید که دو شرکت سونی و مایکروسافت برای هر محصولی که به صورت دیجیتالی در فروشگاه‌های خود به فروش می‌رسانند، سیاست‌های بازپرداخت متفاوتی دارند. من در برخی مقالات و متن‌ها خوانده‌ام که سیاست‌های خاص پس گرفتن بازی توسط این دو ناشر تنها مربوط به بازی ما می‌شود، اما این درست نیست. این سیاست‌ها برای تمامی بازی‌ها از قبل وجود داشته‌اند و همیشه بوده‌اند. هر کس که از فروشگاه پلی‌استیشن یا مایکروسافت محصولی را خریداری کند، می‌تواند آن را با محدودیت‌هایی از قبیل زمان، میزان استفاده و موارد دیگر پس دهد. ما با این دو شرکت هیچ توافق خاص و جداگانه‌ای نداریم و هر رویه‌ای که برای پس گرفتن سایر بازی‌ها داشته‌اند نیز برای Cyberpunk 2077 انجام می‌شود.

به نظر می‌رسد با توجه به تعداد بالای بازی‌هایی که از سوی کاربران پس داده شده‌اند، یک سوءتفاهم مبنی بر پس نگرفتن بازی با سفارش شرکت سازنده برای کاربران رخ داده است. به تازگی کاربران فروشگاه پلی‌استیشن گزارش داده‌اند که امکان پس فرستادن بازی Cyberpunk 2077 مهیا نیست و سیستم به آن‌ها توصیه می‌کند که تا عرضه شدن به‌روزرسان بعدی بازی صبر کنند.

عنوان Cyberpunk 2077 هم‌اکنون برروی کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، پلتفرم رایانه‌های شخصی و سرویس گوگل استدیا در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. نسخه‌ی نسل نهمی این بازی در حال توسعه قرار داشته و در سال ۲۰۲۱ برروی کنسول‌های پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری اس و سری ایکس منتشر می‌شود. در پایان شما می‌توانید آلبوم موسیقی‌های این عنوان را در این نشانی دانلود کنید.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سی‌دی پروجکت: توافقی جهت بازپرداخت Cyberpunk 2077 نداریم - گیمفا
سی‌دی پروجکت: توافقی جهت بازپرداخت Cyberpunk 2077 نداریم - گیمفا
سی‌دی پروجکت: توافقی جهت بازپرداخت Cyberpunk 2077 نداریم - گیمفا
سی‌دی پروجکت: توافقی جهت بازپرداخت Cyberpunk 2077 نداریم - گیمفا
سی‌دی پروجکت: توافقی جهت بازپرداخت Cyberpunk 2077 نداریم - گیمفا
سی‌دی پروجکت: توافقی جهت بازپرداخت Cyberpunk 2077 نداریم - گیمفا
سی‌دی پروجکت: توافقی جهت بازپرداخت Cyberpunk 2077 نداریم - گیمفا
سی‌دی پروجکت: توافقی جهت بازپرداخت Cyberpunk 2077 نداریم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    دوستان عزیز گیمفا : نمیدونم چطوری بگم ولی یکراست میرم سر اصل مطلب ، پیرو اتفاقاتی ( هیت کردن ، اسپویل ، ترول کردن ) که قبل و بعد از انتشار لست ۲ افتاد و حتی بازی های دیگه تا به سایبر پانک هم کشیده شد البته منظورم انتقاد نیست که خودم به سی دی پروجکت انتقاد دارم و انتقاد سختی هم دارم ولی با این حال الان خیلی ناراحتم چون این شرکت رو خیلی دوس دارم و واقعا موندم چه شد در این یک هفته لعنتی ، درسته بازی باگ داره و اینو بالاخره خودمم دیدم و بهش اعتراف میکنم ایراد هایی مشاهده میشه که کاملا مشخص هست با اپدیت بر طرف میشه ولی در کنارش دارم تجربه ایی از این اثر کسب میکنم که نداشتم تا حالا و سی دی پروجکت دقیقا همون فکری که میکردم رو در بازی پیاده کرده البته نظر شخصیم هست ولی سایبر پانک ۲۰۷۷ در دنیای ویدیو گیم هیچ مشابهی نداره حالا باید بازی رو کامل تموم کنم تا ببینم به چه جایگاهی برام میرسه ، در کل این جو به وجود اومده در مورد بازی ها و هیت کردن بعضی ها که من اصلا اینو نمیفهمم و اینکه در بخش کامنت ها فعال هستم و با خوندن هر کامنت انرژی منفی به منم منتقل میشه همه اینا باعث شده اون تجربه ایی که از ویدیو گیم برام همیشه شیرین و زیبا بوده کم کم انرژی های بدی واردش بشه و به همین دلیل تصمیم گرفتم از این پس با بخش کامنت های گیمفا خداحافظی کنم و مانند قبل فقط مطالب نویسنده های عزیز رو بخونم و شاید به ندرت در بخش کامنت ها شرکت کنم و تا ۹۵٪ فعالیتم رو از بین خواهم برد . امیدوارم همتون از ویدیو گیم فقط لذت ببرین ….

    • خوش اومدی… قدمت رو چشم!
      آقا بازی داغونه با متای ۵۰ جای بحثم نداره!!! :rotfl:
      زور که نیست!
      یعنی با GTA V نسل هفت مقایسه شده! هیچی نیست این بازی جز هایپ کاذب!

    • Golden_Sauber گفت:

      فقط داستان لست برای بعضیا مشکل دلشت و باهاش کنار نیومدن ولی مشکلات این بازی زیاد تر از این حرفاس توی هر زمینه ای مشکل داره به خصوص پویایی شهر…

    • PCMR گفت:

      بذار هیت کنن
      منتقد ign هم توی یه مصاحبه گفته بود که وقتی ویچر ۳ اومد تا یه ماه همه داشتن از دانگرید و مشکلات فنیش حرف میزدن بعد از مدتی که وضع بازی بهتر شد کسی دیگه از مشکلات فنیش صحبت نمیکرد!همه از اینکه بازی چقدر شاهکاره وجذابه صحبت میکردن
      این سایبر هم همینطور!!بذار یه عده تا میتونن هیت کنن یه روزی که بلاخره بازی مشکلاتش رفع میشه…اونوقت باید دید چه حرفی دارن واسه گفتن

    • دوست عزیز نیازی نیست اصلا کوچک ترین اهمیتی به این فن بوی ها اینا فقط دارن فضای سایت رو بهم میریزن همین
      و دارن هر کاری میکنن که فقط بگن بازیه ما یا استودیوی ما بزرگترین و برترین هستش
      اصلا نباید یه کلمه هم در جوابشون بگیم
      خلاصه (اگه) الان این نظر من کلی دیسلایک بخوره هیچ تعجبی نمیکنم

    • PS5 need UNC5 گفت:

      من فعلا بازیش نکردم منتظر نسخه نسل بعدشم.تا جای روی مکس پی سی دیدم شاهکار میتونه باشه چیزی که تابحال جای دیگه ندیدیم ولی چیزی که رو مخه فریب مردمه عمدا نگذاشتن نقد روی کنسولا بشه جلوشو گرفتن و میدونستن چه فاجعه ییه الانم که میگن پول بی پول.یکی از بدترین اتفاقات دنیای گیم

    • Neil_druckman گفت:

      محسن جان من واست خیلی احترام قائلم.اما یه چیزی که هست این شرایطی که داری من شاید بدترشو موقع انتشار دلست داشتم.ولی نکته ای که هست اصلا کار با خود سایبر ندارم که خوبه یا بده و اینا.باید لذت ببری از بازی.به هر حال الان ما توی شرایط فاجعه ای هستیم که خرید کنسول های نسل بعد :reallypissed: توضیح نیاز نیست واسش منتظر ابدیت ها باش بلاخره درست میشه و مهم تجربه تو هست نگران سیدی هم نباش چون یسریا شایع میکنن اقا سیدی برشکست میشه و اینا و هیت میزنن و چرت و پرت میگن سیدی برشکست نمیشه چون شرکت مادر نیست و اگر تلتیل اینجوری شد چون که بازیاش کم میفروخت الان خود سایبر کلی فروخته و اینکه دوباره با ویچر مطمعنن به اوج برمیگرده و در اخر هممون باید سعی کنیم از بازی لذت ببریم
      البته نمیتونیم ببریم با این قیمتا 😥

    • ببینید ما دوست نداریم نظرات کاربرهای را سانسور کنیم و تا وقتی کسی توهینی نکرده باشه و قوانین را رعایت کنه حق داره نظر شخصی خودش رو بگه
      حالا ممکنه افرادی از یک بازی خوششون بیاد و یک سری خوششون نیاد
      دلیل بر این نیست که ما نظرات را سانسور کنیم

      • Sam_fisher_47 گفت:

        می دونین برای همینه شده ترول خونه اینجا
        یارو میاد تو پست بازیه سونی نظرشو میگه آخرش میگه حالا اونوری ها برن تتریس بازی کنن شما هم به بهانه اینکه نظرشه ول،می،کنین در حالی که این می خواد دعوا راه بندازه
        یارو ترول می کنه میگه لست آشغال هیلو آشغال در حالی که دروغه تا وقتی نقطه ضعف نگه شما حق نداری تایید کنی چون معلومه می خواد دعوا راه بندازه

        برای همین سیاست مسخره است تا بگی گیمفا یارو میگه ترولفا نه تنها کاربر های سایت های دیگه بلکه کسایی که کلا تو هیچ سایتی فعالیت ندارن و فقط اخبارو دنبال می کنن یارو به من میگه چیپس بگیر یه چیز دعوا راه بنداز بگو بعد بشین لذت ببر اونم فقط و فقط به خاطر این سیاست مسخره
        شما دارین اعتبار،خودتون رو خراب می کنید هیچ سایتی به سرعت شما اخبارو پوشش نمیده بررسی های دیجیتال فاندری رو پوشش نمیده بررسی ویدیویی نیم ساعته نمیزاره ولی باید به خاطر یک مشت بچه که فقط دعوا دوست دارن شما بشین م.. سایت ایران
        حالا اگه راست میگی باید تایید بشه نظره شخصیمه و توهین هم نکردم مگر کلمه بچه رو بخواین دلیل قرار بدین که تایید نشه تایید هم نشد یعنی خودتون دعوا هارو دوست دارین

        • الان به نظرت سایت نوبجی خوبه که از هر ده تا نظرش نه تاش اسپمه ؟ میخوای آزادی بیان رو به بهانه ترول بزارن کنار همه به به چه چه کنند کسی انتقاد نکنه

          • Sam_fisher_47 گفت:

            من گفتم نظرشونو بگن ولی تهش نگن حالا شما برین تتریس بازی کنید ما شاهکار
            یا آقا میگی لست بازیه بدیه دلیل بیار نگو ه یا برای جنگ کنسولی همچین چیزی بگی
            میگی هیلو آشغاله دلیل بیار نه فقط برای اینکه مال مایکروسافته و جنگ کنسولی (کلی میگم میدونم گرافیکش مشکل داشت‌)
            آقا گفتی گیمپس نابودگر صنعت گیم دلیل بیار نه فقط به خاطر حرف یه نفر که شنیدی و حتی به خودت وقت ندادی تحلیلش کنی
            فک نکنم اونقدر هم سخت باشه تشخیصش که تایید نشه یا بر اثر تکرار زیاد حداقل یه تذکر بدن یا بن بشن
            کلا باید به کامنت ها بیشتر نظارت بشه تا بعضی ها مثل محسن زده نشن از کامنت ها

      • 🤘Mohsenj74 گفت:

        اقای نراقی ضمن ارادت به شما و تیم گیمفا به خاطر اینکه در این وضعیت کشور انقدر برای گیمر ها چیز های خوب فراهم میکنین و این برای من خیلی با ارزشه ولی منظور من اصلا سانسور نیست من موافق تمام و کمال آزادی بیان و مخالف بزرگ سانسور هستم ، هیچ وقت هیچ چیزی با سانسور درست نشده ، من اتفاقا عاشق دیدن نظر مخالف و انتقاد هستم که اگر نباشه کلا هیچ چیز معنی نمیده اما چیزی که مدتی هست میبینم انتقاد نیست بلکه ترور کردن هنر هست ، طرف میاد با صراحت اعلام میکنه من هیتر فلان شرکت هستم !!!! و هی اینو زندگی میکنه و این تاثیرات بدی داره روی خیلی ها و خود طرف ، بحث پیچیده ایی هست ولی واقعا با توجه به شرایط زندگی که ما داریم تحملش بعضی اوقات واقعا سخت میشه
        .
        .
        هر کسی وارد سایت ویدیو گیم میشه که انتقاد ببینه مطالب خوب ببینه با دوستان بحث کنه از ایراد های بازی ها بگه اطلاعات تبادل بشه و کلی چیزای خوب من فکر نکنم هیچ گیمری وارد سایت بشه که نفرت پراکنی کنه ولی ظاهرا عده ایی این شده عادتشون ، به شما هم حق میدم چون واقعا راهکاری جز فرهنگ سازی که کار سختیه و یا بزرگ شدن کسایی که اینکارو میکنن نیست.

    • سینا گفت:

      محسن جان…مهم نیست بقیه چی میگن.هیت کنن….اسپویل کنن مسخره کنن…مهم نیست..مهم اینه که خودت لذت ببری…لذت ببر از بازی اگه میتونی….این مهم ترین چیزه

    • Emad-Martian گفت:

      بنظر میرسه بازی در اون حد و اندازه ای که فکر میکردیم و واسش هایپ داشتیم نیست.
      .
      برید نقدای کاربرای استیم رو بخونید. من خودم ۲ تا از نقدایی که بنظر میرسید طرف گیمر حرفه ای و چند هزار نفر هم موافق داشت خوندم و خیلی واسم عجیب بود. اینطور که میگفتن بازی هنوز کامل نیست.
      .
      این مشکلات ربطی به باگ نداره
      .
      – بعد از اینکه شخصیتت رو ساختی هیچ چیزی رو نمیتونی تغییر بدی حتی مدل مو و تتو چه برسه به اضافه کردن مثلا بازوی مکانیکی و… که از تبلیغات اینطوری برداشت شده بود.
      -انتخاب پیش زمینه شخصیت فقط اوایل بازی تاثیر داره و مثل اینکه بعدا اخلاق شخصیت بدون دخالت بازیکن عوض میشه.
      -هوش مصنوعی NPC ها ضعیفه.
      -اگه خلاف کنی فرقی نداره کجا باشی پلیس از نا کجا نزدیکت ظاهر میشه.
      -بعد از آخرین مرحله نمیتونی برگردی تو دنیای بازی و تاثیر انتخابت رو ببینی و مجبوری از آخرین فایل ذخیره لود کنی.
      – طرز انجام ماموریتای داستانی و فرعی شبیه هم هستن.
      -نمیشه یه خونه جدید خرید.
      -نمیتونی ماشینت رو شخصی سازی کنی.
      -ترافیک نمایشیه. وقتی سرت رو برگردونی ماشین ها ری-اِسپان میشن. راننده ها فقط یا تو یه خط تا وقتی که نگاه میکنی رانندگی میکنن یا برای همیشه اگه چیزی جلوشون رو گرفته توقف میکنن.
      -خبری از درگیری بین پلیس و خلافکارا بطرز تصادفی نیست.
      خودتون برید بخونید خیلی عجیبه…

      • احسنت دوست عزیز بدون ترول حرفت گفتی کاشکی کاربر مثل تو زیاد بودن :rose:

      • مشکلات واقعیه
        مخصوصا قضیه ی اسپاون شدن npc ها
        اون پنجمی به خاطر نحوه ی اتمام بازیه
        مثل اینه که مثلا بعد پایان مس افکت بری کارتای مردمو پیدا کنی
        البته فکر کنم بخاطر اینه

      • 🤘Mohsenj74 گفت:

        دوست من ممنون که نظرت رو انقدر قشنگ گفتی و این هیچ بدی نداره ولی فقط یه چیزی رو از من به خاطر بسپار اینو ازت خواهش میکنم، هر وقت قسمت شد اینبازی رو انجام دادی و اولین مرحله ایی که جانی سیلور هند وارد داستان میشه و اتفاقات قبلش ( هنوز بعدش رو نرفتم ) وقتی این مرحله رو گذروندی، این کامنت من و دلیل های این طرف رو بزار کنار هم و اونوقت قضاوت کن دیگه هیچ حرفی ندارم و سایبر پانک هرگز قرار نبود جی تی ای باشه این تصور غلطی بود که شکل گرفته شد از کجا نمیدونم سایبر پانک سایبر پانکه ، من بازی رو درجه سختی بالا دارم میرم دهنم سرویس شد تا از هتل زدم فرار گان پلی بسیار خفن هست و دشمن ها اصلا کشتنشون راحت نیست واقعا ، حتما اسکرین بگیر و بعدا اینو یاد خودم و خودت بیار :yes: :laugh:

      • Old_Gamers گفت:

        حقیقت تلخ اینه که مشکل بازی فقط باگ نیست و این مواردی که بدرستی گفتی با اپدیت و این چیزا درست نمیشه . بازی ضعیف و اماتوری ساخته شده . حالا اینجا هرکی بخواد انتقاد درست و بجا از بازی بکنه میشه هیتر و نفرت پراکن و دشمن گیم .

    • CARNAGE گفت:

      داش اصلا بحث باگ نیست من خودم روی PC بازی کردم و با وجود باگ هایی که داشت تجربه خیلی خوبیه و بازی عالیه اما روی کنسول با 15FPS اجرا میشه!!!!!!!!!!!! برو فیلمشو تو یوتوب ببین تا الان سابقه نداشته بازی روی کنسولهای نسل ۸ با 15FPS اجرا بشه چون اصلا این قابل قبول نیست!اصلا نمیشه بازی کرد این یه مشکل عادی و طبیعی مثل باگ در زمان انتشار نیست! این رسما کلاهبرداریه که تو میدونی بازیت روی کنسول نسل ۸ قابل اجرا نیست اما بازم منتشرش کنی

    • حقیقتا کامنتت رو خوندم دپرس شدم.دقیقا سر لست هم وضعیتی شبیه خودت داشتم همینطور وضعیت الان در مورد سایبر و زمزمه‌هایی از اسپویل رزیدنت اویل ۸ منو یاد لست میندازه.این نیز بگذرد و حواشی هم تموم میشه.امیدوارم بعد از حواشی ، مثل همیشه کامنتات رو بخونم‌ و لذت ببرم محسنِ عزیز و گل.

    • GrandWarden گفت:

      محسن عزیز.
      با اینکه نبودن شما در بخش نظرات باعث ناراحتی من و خیلی از دوستان دیگه میشه، اما امیدوارم هر چی که به صلاحه پیش بیاد.
      امیدوارم حسابی از بازی لذت ببری. :rose:

  • Neil_druckman گفت:

    نمیخواستم سر تبعیض توی تایید کامنتا دیگه چیزی بگم ولی یه چیزی:
    بازی خراب کرده اوکی ولی فاز شمایی که خوشحالی چیه؟بدت میاد بازی شاهکار بازی کنی؟نمیفهمی بازیی که انقدر هایپ دورش بوده خراب کرده اصلا خنده دار نیست؟
    بعد یه چیز دیگه که یسریا میگن سیدی برشکست میشه و اینا این حرفا چرت و پرته بازی اولن انقدر رو pc فروش کرد که جمع بشه سهامشم هرچقدر افت کنه باز برشکست نمیشن و اینکه الان اما چیزیو از دست دادن که مهم ترین بود(اعتماد مردم)
    اما واقعا مقایسشو با gta v دیدم…لامصب این چیه. روی کنسول های نسل هشتم که هیچی رسمن باید تصور کنیم که اصلا نیومده رو کنسول های نسل هشت
    بازی شدیدن ناقصه.هایپ کاذب دروغ های سیدی هوش مصنوعی افتضاح فیزیک در حد نسل ۶.

    • با لحن اروم بخون
      چرا ناقصه؟
      هوش مصنوعی رو قبول دارم ولی فیزیک نسل شیش؟
      فیزیک بازی شبیه واچ داگز دوعه که خب اونقدرام بد نیست
      جز هوش مصنوعی و فیزیک دیگه چه مشکلی داره
      تازه من میگم مشکلش نه هوش مصنوعیه که حداقل از گوست و اودیسه بهتره
      نه فیزیکی که بستگی به شخص داره
      مهمترین کمبود بازی نسبت به نقش افرینی های دیگه نبود ماموریت با حرف زدن با مردمه
      یعنی مردم یه خط جمله دارن همونو هی تکرار میکنن
      برعکس اسکایریم و فالوت و خیلیای دیگه که هر کدوم از مردم دیالوگ دارن حتی اگه ماموریت نداشته باشن
      برای همین یه نمره کم میکنم میشه نه
      متاش چند شده؟
      89

      • Neil_druckman گفت:

        با لحن آروم بخون 😀
        برادر اول اینکه میگی جز هوش مصنوعی و فیزیک چه مشکلی داره ببخشید سازنده ها خودشون رو جر میدن تا بازیاشون توی این موارد قدرت مند ظاهر بشن شما میگی چه مشکلی نیست؟فیزیک رانندگی بازی تصادفاش از gta sa ضعیف تره این مهم نیست؟خب مهمه
        گوست و اودیسه اصلا هایپ و انتظارتشون با سایبر یکی بوده؟
        اون مردم هم اره خیلی مشکل بزرگیه توی رد دد که ار پی جی نیست کلی دیالوگ های مختلف با مردم میتونی بگی ولی توی سایبر…
        ولی هیچ وقت نگو فیزیک و هوش مصنوعی ضعیف بودنشون مهم نیست.مخصوصا در این حد

        • راستش مهم هست
          ولی نه اینقدر که بعضیا روش مانور میدن
          من خودم چون نصف عمرم یعنی حدود ده دوازده سال با gta sa گذشته و هنوزم رو پیسیم نصبه
          اصلا مشکلی با فیزیک بازی ندارم
          هوش مصنوعی هم اگه پریسا رو بزاریم کنار بقیش اونقدرا بد نیست
          البته به جز همون پلیسا و npc ها
          حالا بخاطر اینا هم یه نمره کم کنیم میشه ۸
          که بازم یه بازی خیلی خوبه
          البته برای من نمرش همون ۹ ه

    • S..M گفت:

      خدایی وضعش روکنسول از واتچداگز خراب تره که این همه هیتش میکنین برین مقایسه با WDL بنظرم بهتر رو کنسول بازم خود دانید

    • Drama گفت:

      داداش شاید باورت نشه رفتم gta vice city شلیک کردم به لاستیک پنچر شد
      شلیک میکردم تو آب واکنش نشون میداد
      از ماشین میپردم بیرون می افتاد زمین
      هوش مصنوعیش هم از سایبر بهتره بود

      • هزینه‌ی خرید سایبر رو نگه دارین واس نسخه‌ی پلی ۵ GTAV قطعا به صرفه تره .. بخش هایی که تو تریلر گیم‌پلی نمایش دادن تو بازیم عالیه ولی بخش‌هایی مثل شنا تو آب یا مشکلات مربوط به اتومبیل که لازم نبوده تو تریلرای گیم‌پلی باشن در حد نسل پنجم ظاهر شدن .. هوش مصنوعی و اثر گلوله رو ماشین یا آب کنار باگای فوق‌العاده زیاد خیلی لطمه میزنن به بازی .. این بازی خوبه ولی اگ قرار باشه با GTA V مقایسه کنین یک کلاه‌برداری تمام عیاره رو هر پلتفرمی باشه حالا .. یک عنوان پر زرق و برق و هایپ شده با تبلیغات زیاد و شخصیت‌های مشهور اما فاقد عمق و جزئیات تو گیم‌پلی :yes: #نماد_هایپ_کاذب

        • دیگه وقتی همینطوری میزارید بدوشنتون
          به ما ربطی نداره
          یعنی چی این اخه
          کل بازی رو گذاشتید کنار به خاطر اینکه مثلا به چرخ تیر میزنی پنچر نمیشه 😐
          اصلا مگه مرض داری به چرخ تیر بزنی
          یا مثلاً مگه مرض داری یه کاری کنی پلیس بیاد دنبالت در حالی که هیچکدوم از اونایی که تو شهرن تو جیبشون هیچی ندارن
          انقدر gta v بخرین تا gta vi بره برا بیست سال دیگه…

          • منظورش اینه جزئیات سطح پایینه
            وقتی بازی رو زیاد هایپ می‌کنی باید همه چیز عالی باشه
            الان توی تلو ، الی میخواد یه چیزی برداره بدون باگ دستش رو میگیره انتهای اون شی برش میداره
            توی سایبر پیش میاد که کل کاراکتر فرو می‌ره تو دیوار حین بازی چه عرض کنم والا
            دقت نکردم به چیزی که ایشون میگه ولی اگر راست باشه بازم فیزیک بازی ضعیفه که یه نقضه

          • اینکه جلوی پلیس یه شخص رو کتک بزنی پلیس نگات کنه .. اینکه از ماشین حین حرکت بیای بیرون خشک وایسه .. و اتومبیل به حرکت ادامه نده و منحرف نشه حتی صاف وایسه؟ .. فیزیک برخورد و تصادف افتضاح .. پنجر نشدن ماشین مگ میشه اصن؟ تیراندازی به آب هیچ افکتی نداره؟ مکانیسم شنا کردن ذره ای از نسل پنج فراتر نیست .. به سمت آدما نشونه میگیری همه بدون تنوع دستشونو میارن جلو صورتشون .. دیالوگای تکی ..شهری که فقط از یک نقطش باید بری نقطه دیگ .. سایبرپانک فقط برای سرگرم شدنه سطحیه نه بیشتر و اصلا در حد بازی‌های درجه یک و حتی دو ظاهر نمیشه از نظر دقت در جزئیات و عمق گیم‌پلی .. فقط یه روکش پر زرق و برق کشیدن روش جهت گول زدن مخاطب 🙄 جی‌تی‌ای این بازیو همین الان بلعیده

            • کافیه راکستار برای نسخه ps5 بازی gtav فقط یه ری تریسینگ به بازیش اضافه کنه گرافیکم ارتقا بده یه dlc داستانی هم همراه بازی بده تا دوباره ملت برای بار سوم برای خریدن بازیش صف بکشن 😀

            • حس می کنم این جا جایی نیست که بشه از این عنوان دفاع کرد و احتمالا باید زره گرالتو آماده کنم 😎 ولی خب نظر همه محترمه…
              جلوی پلیس یک شخص رو کتک بزنی و نگات کنه————-» کتک که چه عرض کنم.. من لاستیک موتورم به صورت کاملا تصادفی به یک ان پی سی برخورد کرد و پلیسی که اون جا بود شروع کرد به شلیک کردن
              (دوستان توجه کنید مشکل سیستم پلیس و اسپان شدن یهویی اون واقعیه ولی اونجا پلیس بود)
              فیزیک برخورد و تصادف افتضاح———» اوکی.. این مشکل رو هم قبول دارم
              تیراندازی به آب افکت نداره——-» نویسنده ی محترم. برای شما و همه احترام زیادی قائلم.. ولی به معنی واقعی کلمه باید یک (بیکار) باشید وقتی اون همه فعالیت مختلف و متنوع رو رها می کنید و به «آب» و «تیر چراغ برق» شلیک می کنید! واقعا واقعا بیکار !!!!!
              مکانیسم شنا کردن ذره ای از نسل پنج فراتر نرفته———–» من که نسل پنجم رو ندیدم. شما چطور؟
              به سمت آدما نشونه می گیری همه بدون تنوع دستشون رو می آرن جلو صورتشون——-» چقدر جالب! شما چی کار می کنی؟ یکی قمه بگیره جلوتون یکی از انگشت هاتون رو نشون می دین لابد؟!؟!؟
              دیالوگ های تکی———-» تا حالا دو تا دیالوگ شبیه هم از ان پی سی ها نشنیدم.
              شهری که فقط باید یه نقطه اش بری نقطه دیگه———-» هومممم مگه تو بقیه شهرا چی کار می کنید؟ از یه نقطه می رید نقطه دیگه ماموریت انجام می دید.. در بازی هایی که سند باکس هستن فعالیت هایی مثل بازی کردن و این جور چیزا هم هست.
              سایبر پانک فقط برای سرگرم شدن سطحیه————» سرگرم شدن عمیق را تعریف کنید. و یادم رفت بگم. من جی تی ای بازی می کنم تا رفتار درست با بانوان رو یاد بگیرم 😉 هدف از اساسین هم یادگیری پارکور بود 😉
              کسی می تونه راجب جزییات گرافیکی و گیمپلی نظر بده که حداقل ده ساعت تجربه کرده باشه—–» چند ساعت تو یوتیوب کلیپ دیدید؟ خواهش می کنم با کسانی که یه گیف راجب باگ می بینند و متخصص بحث های فنی می شن یه فرقی داشته باشید. نا سلامتی نویسنده ی بهترین سایت گیمینگ هستید.
              جی تی ای از همین الان بازیو بلعیده (برای اثبات حسن نیت ترتیب جمله تون رو هم درست کردم، علاوه بر ترجمه باید نگارش هم بلد باشید آقای اکرامی نه؟ :laugh: )———-» این یه بازی اکشن آرپی جی هست که اوپن ورده. در حالی که جی تی ای وی سند باکسه و کلا سبک متفاوتی داره. دوچرخه حرفه ای (سایبر) خیلی خوبه. ولی هیچ آدم عاقلی نمی آد بگه چرا این دوچرخه بنزین نمی خوره و مثل بنز نیست! (جی تی ای)
              خلاصه که قبل از تجربه کردن تکلیف خودتون رو معلوم کنید.
              بازی ای که این همه تنوع مرحله و دشمن و سلاح داره یعنی گیمپلی عمیق داره. شاید شخصیت اصلی هرازچندگاهی دماغش رو نخارونه یا چه می دونم به دلیل چیز برگر خوردن زیاد چاق نشه. ولی به عنوان یه بازی نقش آفرینی می تونه مخاطبش رو سرگرم کنه و این کارو به بهترین نحو می کنه. شاید ایده ی داستانی جدید و یونیکی نداشته باشه ولی داستان به شدت خوب و پرداخت شده ای داره.
              بازی ای که چنین تجربه داستانی غنی ای رو تقدیم به مخاطب می کنه قطعا درجه دو نیست!
              قبول دارم. هوش مصنوعی ترافیک و شهروندان تو دیوار قرار داره. سی دی پراجکت به هواداران با نشون ندادن نسخه ی کنسولی توهین کرده و شاید وضعیت برای یک سری از بازی بازان روی کامپیوتر های شخصی خوب نباشه. ولی دلیل نمی شه همه چیز رو زیر سوال ببرید
              و خواهش می کنم این کامنت رو تایید کنید مثل قبلی ها نشه!
              مرسی!

              • Neil_druckman گفت:

                کاری که میکنی میدونی اسمش چیه؟ماله کشی
                لامصب بازیش ابش اصلا فیزیک نداره تو میگی بیکاری؟بعد جالبه یه جور میگی فعالیت و کار بازی اصلا مینی گیم نداره.
                پش میشه بپرسم این همه جزییات تو بازیایه راکستار واسه چیه؟جالبه یه ماله کشیایی میکنید ته نداره

                • نیل دراکمن عزیزم
                  اگه قرار به ماله کشیدن بود منکر مشکلات بازی می شدم و می زدم زیر همه چی و به عالم و آدم می گفتم هیتر
                  در حالی که مشکلات مربوط به هوش منصوعی قبول دارم
                  نسبت به دروغ گویی سی دی پراجکت هم معترضم
                  و به شدت نسبت به کارهایی که سر هایپ انجام دادن معترض هستم
                  بازیش اصلا فیزیک نداره؟
                  تجربه کردی عزیزم؟
                  می دونی این جمله ات یعنی چی؟
                  راجع به سوالی که راجب راکستار پرسیدی هم حرفی ندارم، سی دی پراجکت تازه اول کارشه و زوده براش با راکستار مقایسه شه.
                  و بله
                  هنوز هم می گم
                  کسی که اون همه فعالیت رو ول می کنه
                  اون همه داستان جذاب رو ول می کنه
                  اون همه گیمپلی رو ول می کنه
                  و بعد می گه وای من به آب تیر زدم چرا افکت نداره واقعا یه آدم بیکاره!
                  مثل اینه که من سینماتیک های لست آف آس رو ول کنم بگم چرا الی غذا نمی خوره؟!؟ چرا این بازی جزییات زندگی رو رعایت نکرده؟!؟
                  اگه این حرفو بهت بزنم از خنده زمین رو گاز نمی زنی؟
                  امیدوارم منظور من رو گرفته باشی. یه بازی باید یه حداقل جزییات رو رعایت کرده باشه.. ولی تیر زدن به تایر و آب و نداشتن افکت معیار مناسبی برای قضاوت یه عنوان که قبل از هر چیزی اکشن نقش آفرینیه نیست!

                • 🤘Mohsenj74 گفت:

                  نیل دراکمن یه خواهشی ازت دارم بزار اپدیت های بازی بیاد و بعد سایبر پانک رو بازی کن یادت باشه سایبر پانک نه قراره چی تی ای باشه نه هیچ بازیی دیگه ایی ژانر بازی و سال بازی و تاثیرش بر زندگی مردم و خیلی چیز ها رو باید توجه کرد ضمن اینکه بعضی باگ ها مشاهده میشه و ایرادات ریزی قابل دیدن هست که قطعا با اپدیت حل میشه ، فقط بازی رو تا مرحله وارد شدن جانی سیلور هند پیش برو و بعد بیا این روز ها رو به خاطر بیار ، بابا این بازیه لامصب دیشب منو ترکوند :laugh: خدایی ترکوند
                  .
                  .
                  من دارم در مورد بازی رو ورژن ۱.۴ صحبت میکنم

              • جوابت خیلی سنگین و درست بود
                واقعا من هم نمیتونستم اینقدر خوب توضیح بدم

          • ببخشید فیزیک ازivنسل هفتی ضعیف تره . من تازه دیدم بازی با gtaivنسل هفتی مقایسه میکردن که ivبهتر بود

          • A@Rad گفت:

            اخه یعنی چی جزئیات پایین رو کنار بزاریم فیزیک رو کنار بزاریم باگ هم کنار بزاریم بعد به خودمون بگیم به به چه بازی خوبیه خب وقتی هایپ ایجاد کردند که خیلی جزئیات داره شهر ما حق داریم این حرفا رو بزنیم

    • Reason گفت:

      اونایی که هیت میکنن گیمر نیستن کلا تو زندگیشون فقط نفرت پراکنی میکنن، متنفرن از همه چی و لذتشون تنفر ورزیدنه!

      • SiRSiNa گفت:

        من هیت نمی کنم و سی دی رو هم دوست دارم
        ولی امیدوارم با کله بخوره زمین تا یاد بگیره از اعتماد مخاطب سواستفاده نکنه
        یاد بگیره هایپ زیاد نکنه ، زیاد خودشو تحویل نگیره
        نیاد بگه نسخه نسل هشتی شگفت انگیزه
        یاد بگیره دروغ نگه ، وقتی گیمرا دوستش دارن نیاد فریبشون بده

    • SiRSiNa گفت:

      منم تازه دیدم
      واقعا یه جاهاییش خیلی ناقصه
      یعنی تا سال ۲۰۷۷ ، اسلحه های لیزری و مغناطیسی قوی و ماشین های پرنده نیومدن؟؟؟؟
      حالا اینا به کنار ، npc چرا واکنش نمیده؟؟

  • joel گفت:

    سی دی پراجکت مشتری مداااااااااار :rotfl:

  • mo70 گفت:

    بنده گفتم اگر این امسال بیاد نمی تونه با لست ۲ رقابت کنه و همه بهم چیز گفتن
    ولی خوب بهترین استودیو بازی سازی تاریخ اینجور بجای من پاسخ اینارو داد

  • خب با توجه به اخبار قبلی کلا بهترین کار همینه که برای اپدیت بازی صبر کنن
    تا یک روز قبل از عرضه بازی برای بازی جنگ میشد اما حالا دارن پسش میدن
    کلا امیدوارم دوباره cdpr بتونه بازم نزد گیمر ها مورد اعتماد بشه
    و در صورتی این رخ میده که بازی مشکلاتش برطرف بشه که همینطورم میشه و اینکه بازی بعدیشون که ویچر هستش اینکارو ردیف میکنه :inlove: و صد در صد مطمعن هستم چرا چونکه از اشتباه بسیار بزرگش با عرضه زودهنگام سایبرپانک درس گرفته

  • خواهشا فن بوی ها دیگه تمومش کنید فضای سایت رو بهم نریزید

  • SaEiD CeZaR گفت:

    دوستان من این بازیو به صورت هکی میخرم و بازی میکنم. نظرم اینه که این بازیم مثل همه بازیایی که در زمان انتشارش باگ داشته و به مرور درست شده ، بهینه خواهد شد . واقعیت اینه که کلمه غیر قابل بازی رو واسه این بازی یکیم اغراق آمیز می دونم. ولی اگرم باشه من خودمو از لذت هیچ بازی ای بخاطر باگ محروم نمیکنم. نظر کارشناس و سایت تحلیلی و دوستان بیکار و مخالف این بازیم که مثل همه ی شما برای منم هیچ ارزشی نداره.

    • Drama گفت:

      به خاطر چندتا باگ؟ آخه لامصب معلومه هیچی ندیدی و نمیدونی بازی دقیقا غیرقابل بازیه اگه هم بخوای بازی کنی باید مثل بعضی متعصبا بشینی چشمات رو به روی گرافیک و رزولوشن و فریم و باگ های وحشتناک و فیزیک داغون بازی ببندی و بازی کنی البته اگه اون وسط مسط ها کرش و فریز نشی یا یهو سیو هات دیلیت بشه یا اینکه وسط ماموریت یهو همچیز ناپدید بشه 😀 :rotfl: این بازی یک شکست بود با احترام به تمامی طرفداران این بازی ولی قبول کنید بیشترین مورد شکستش هم همین دروغ و هایپی که پراجکت کرد

  • Golden_Sauber گفت:

    وقتی وارد شهر میشم با شهر مردگان اشتباهش میگیرم،حال و هوای اخر زمانی داره روی کنسول نسله هشت روی pc هم ۳۰۹۰ داشته باشی حال میده.تعصب بی جارو بزاریم کنار کلمه افتضاح شایسته بازیه.خدایی gta نسل هفتی میزنش ار هر زمینه ای که بگید حالا هی منفی بدید واقعیت همینه جمع هم نمیشه

  • sorena گفت:

    امروز تو کلوپ سایبرپانک رو بازی کردم، پی اس فایو رو هم تست کردم، اول اینکه اکانت هکی روش میشه استفاده کرد، چون کلوپیه بعضی بازی ها رو دیسک نمیاره و هکی میزنه!( والهالا و سایبرپانک رو روش هکی داشت)کیفیت بازی از نسل هفت بهتره( نه خیلی) ولی باگ های از همون ده دقیقه ی ابتدایی بازی شروع میشن و احتمالا تا آخر بازی هم هستن! گیرز رو هم روی سریز اکس تستش کردم کیفیت بازی خیلی خوب بود و سرعت بارگذاری هم سریع انجام شد( تقریبا ربع دقیقه). فقط بگم که وقتی گیم پد پی اس فایو رو دست میگیرید بعدش که برمی‌گردید به دسته ایکس باکس حس یه نئاندرتال بهتون دست میده که سعی داره با سنگ آتیش روشن کنه!!!! بویژه با اون باتری قلمی هاش. پول هاتون رو جعم کنید که تا فایو ارزون شد حتما بگیرید، تجربه ی بازی با دوال سنس واقعا قابل توصیف نیست و باید خودتون تجربه کنید، باور کنید هیچ اغراقی در کار نیست واقعا باید تجربه اش کرد!. اسپایدرمن تو کمتر از دو ثانیه بارگذاری میشه!! تو نگاه اول کاملا شکل ظاهری کنسول هر نظری رو به خودش جلب میکنه! لعنت به هرچی دزده امیدوارم هرچه زود تر قیمت ها منطقی بشه تا بتونیم بخریمش.

  • یعنی هرچه افتخار و اعتباری که سی‌دی پراجکت رد تونسته بود به وسیله ویچر به دست بیاره رو سایبرپانک با وایتکس شُست برد… ۲۳ ساعته که در حال تجربه بازی بر روی پلی‌استیشن ۴ پایه با پچ ۱.۰۴ هستم و حقیقتا بهینه‌سازی هنوزم افتضاحه و از جمله ایراداتی که میتونم بهش اشاره کنم از مواردی مثل دیر لود شدن تکسچر، افت فریم، و باگ های ریز و دُرشت هستند که در طی ۲۳ ساعت تجربه به شدت برام آزار‌دهنده بودند… امیدوارم هرچه زودتر این قبیل از مشکلات رسیدگی و رفع بشن تا تجربه بازی لذت بخش تر بشه.

  • متای نسخه PC هم به ۸۸ رسید
    الآن متاش یک نمره از متای horizon zero dawn کمتره
    متای نسخه PS4 هم ۴۹ و قرمز شد
    #در_بدترین_حالت_۹۷

  • نبایدم داشته باشین.وقتی دزدی کردین و پول مردم رو بالا کشیدین دیگه چرا باید توافق کنید؟دقت کردین هر وقت فنهای مایکروسافت یه بازی مولتی پلتفرم رو هر سال مقابل انحصاریهای سونی دکل میکنن با کله زمین میخوره؟ :rotfl: :laugh: اینم از سیدی که از استدیو درجه دو به استدیو درجه سه تبدیل شد با این متا

  • اشتباه بعضیا اینه که فکر میکنن سی دی پروجکت یه عمر سایبرپانک ساز بوده، حتی بازی نکرده میگن حتما که شاهکار و بی نقصه.
    والا ویچر ۳ حاصل سالها کار روی این بازی تو چند نسخه بود که به بلوغ رسید.
    بنظر من سایبرپانک غیر از باگ ها و مشکلات فنی، تو بخش خود بازی هم کم و زیادهایی داره که طی آپدیت ها یا شماره های بعدی بازی به ایده‌آل خودش میرسه.

  • foadkratos گفت:

    واقعا خیلی زشته هشت سال ملتو بزاری تو خماری و هی امروز و فردا کنی چند بارم بازیو تاخیرهای طولانی مدت بزنی اخرم همچین چیزی بدی دستشون!!!!
    نمیدونم چرا بعضی ها انقدر تعصب الکی دارن روی این بازی
    انگار شرکت سازنده مال خودشونه یا سهام دارش هستن یا هرچی
    با واقعیت روبرو بشید
    بازی خیلی افتضاحه
    من روی پی سی بازی کردم و با سیستم پیشنهادی شرکت هم هنوز نتونستم روان بازی رو اجرا کنم
    در کنارش بعد از چند ساعت بازی کردن،هیچ نواوری خاصی ندیدم توی بازی و ۹۰ درصدش شبیه بازی های Deus ex هست مخصوصا دو شماره ی اخر
    الان برید توی سایت های امتیاز دهی و متای بازی رو ببینید که نه فقط کاربرها بلکه منتقدین هم امتیاز افتضاحی به بازی دادن و متاش اومده روی ۵۰

  • ALIREZA0111 گفت:

    سونی قصد داشت بازی ها رو پس بگیره بعضی ها رو هم پس گرفت
    ولی سی دی پراجکت برگشتی ها رو قبول نکرد برای همین سونی و مایکروسافت دیگه پس نمیگیرن
    این اتفاق برای ایکس باکس هم افتاد ولی همش از سونی نام بردن و کوبوندنش
    باید افرین گفت به هیتر ها که منتظر کوچیک ترین چیزا هستن تا یه مشت چرت و پرت تحویل بدن
    فاز خیلیه ای دیگه هم درک نمیکنم از شکست این بازی خوشحالن واقعا چرا ؟ انحصاری میسازه ؟ محتوایی رو انحصاری کرده ؟ به یه کنسول یا پی سی برتری سرویس و خدمات داده ؟ بس کنید لطفا
    لطفا این بازی رو خراب کنید واقعا شاهکاره همه چیش
    کاش بهتر بهینه میکردن انقدر باگ نداشته باشه خودم هنوز نتونستم بازیش کنم کنسولم رو فروختم منتظرم ps5 بگیرم روی اون بازیش کنم ولی گیم پلی هایی که از استریمر های ایرانی مثل اریا دیدم خودشون خیلی خوششون اومد منم خوشم اومد نمیدونم کسایی که این بازی رو میکوبونن بچه هستن یا اینکه سی دی پراجکت مال خانواده شون خورده
    بازی خیلی عالیه باید منتظر اپدیت بود تا بازی درست شه

  • TekkenGod گفت:

    توقع پس گرفتن بازی و برگشت پول یه چیز مسخره و غیر ممکنه . الان که سی سال پیش نیس که میرفتیم چشم بسته و از روی عکس روی جلد بازی میخریدیم و اگه خوب بود کیف میکردیم اگه بد بود میخورد تو ذوقمون و افسوس میخوردیم پولمون رو دور ریختیم . الان عصر اینترنته . از هر بازی قبل انتشار کلی گیمپلی میاد بیرون و سیستم مورد نیاز معرفی میشه . منطقی نیس هر کی از بازی خوشش نیومد بخواد پسش بده . اگه به خاطر چند تا باگ و مشکل فنیه که با آپدیت حل میشه و نیازی به پس دادن بازی نیست . ضمنا این ملت اگه ویچر رو مثل من بدون آپدیت روی پلی استیشن با کلی باگ و گلیچ و لگ و افت فریم و کرشینگ بازی کرده بودن میدونستن سایبرپانک قراره چه مشکلاتی داشته باشه . من پارسال تو خبرایی که در مورد سایبر میومد به مشکلات فنی ویچر اشاره کرده بودم و همون انتظاری که داشتم هم اتفاق افتاد . مشکل اینه که بعضیا به شکلی غیرمنطقی و خودخواسته الکی هایپ شده بودن.

  • واقعا انتظار دارین متا سایبر داغون رو ps4 از ۴۹ بیش تر بشه؟؟

  • دوستان نمیدونم شما هم مثل من هستین یا نه ولی‌من یه چیزی تو مایه های شکست عشقی خوردم و واقعا ناراحت شدم. تنها شرکتی که بهش باور قلبی داشتم و دوستش داشتم و فارغ از بحث های تجاری به عنوان آفریننده هنر و زیبایی می شناختمش الان برام شده دروغ گو و فریبکار و پول پرست.
    راستش باگ اونقدر مساله حادی نیست و ممکنه در طول زمان حل شه ولی این که می شنوم رفتار NPCها خیلی ابتدایی و سطحیه یا این که پلیس عملا نقش هویج رو داره یا این که مراحل داستانی بازی تو ۲۰ ساعت تموم میشن و این رو با چیزهایی که باحال ترین مجری ای که تا حالا دیدم تو نایت سیتی وایر میگفت مقایسه میکنم یا چیزایی که تو کتابش وقت گذاشتم و ترجمه کردم و خوندم مقایسه میکنم دیگه نمیتونم به هیچی‌اعتماد کنم‌. نمیگم الان بازی بدی میشه شاید اصلا بهترین بازی سال باشه ولی بحث فریب و دروغ و نیرنگ برای کسب پوله که اذیت کنندست‌. چطور میشه که یه نفر دو هفته قبل از عرضه بازی بگه بازی رو نسل ۸ به خوبی اجرا میشه اما نرخ فریم ۱۶ و ۱۷ باشه؟
    چطور میشه تو یه ویدئو اعلام شه ان پی سی ها هر کدوم چرخه شب و روز دارن و … بعد کلا نقش خیار رو بازی کنن تو خیابون؟ واقعا تو دوره کرانچ و شش ماه تاخیر و اینا چی کار میکردن سازنده ها؟ اصلا تو اون استودیو چی میگذشته؟ دوست دارم بدونم مشکل کجا بوده… مساله هنوز برام حل نشده و ناتموم مونده و من دنبال جوابم. هنوز تو شوکم. دیدن ویدئوهای طنز از باگ ها و گلیچ ها و افت فریم ها و … باعث میشه برای لحظه ای بخندم ولی واقعا تلخه. میدونم این اتفاق باعث میشه به عنوان یه هنردوست و یا انسان رشد کنم و تجربه کسب کنم ولی قبلش دنبال دلیل و پاسخم.
    دوست دارم برای بار پنجم ویچر ۳ رو برم شخم بزنم و از اعماق اقیانوس معرفت و هنرش لذت ببرم و غرق شم بلکه بشوره ببره این فاجعه رو…

    عشق را کی آخر آمد؟ دوست داران را چه شد؟

    • MAX3D گفت:

      هامون جان منکه خیلی ناراحت شدم که اینطور شد
      واقعا یک شکست عشقیه چون ما طرفدارا عاشقش بودیم

    • 🤘Mohsenj74 گفت:

      هامون جان من هم ناراحتم خیلی زیاد ولی نه از بازی در مورد حرکتی که سی دی پروجکت زد نمیدونم چه تعریفی براش بکنم اما اشتباه نکن سایبر پانک یه بازی خیلی عتیقه ایی در اومده دیشب موقع بازی کردنش منو منفجر کرد ریتم مرحله به قدری شاهکار و یونیک در اومده که قشنگ کف کنی ، صبر کن اپدیت هاش بیاد قطعا تجربه ایی بهتر نصیبمون میشه دیشب وقتی جانی سیلور هند وارد شد نمیدونی چه ابهتی بود پسر ، کجا این دروغ رو راه انداختن شخصیت پردازیش خوب نیست سریعا باهاش ارتباط میگری خیلی badass هست :inlove: ،،، والا طبق تجربه ایی که من رو ورژن ۱.۴ بازی داشتم بازی فقط باگ داره اونم من خیلی کم دیدم و چند ایراد دیگه که قطعا با اپدیت بر طرف میشه گول این ویدیو های یوتوب رو نخور یه بازی خفن در انتظارت هست فقط اندکی صبر کن …. اگر به گفته یوتوبر ها و منتقد ها بود من تعدادی از بهترین بازی های عمرم رو از دست میداد محض اطلاعت ویچر ۳ رو روز اول نتونستنم بازی کنم تازه اون موقع pc داشتم خیلی راحت بازی از وسط میشکست و کرش میکرد :laugh: سایبر پانک در قیاس با ویچر ۳ در روز های اول خیلی وضعیتی بهتری داره ،
      .
      .
      در کل حرکتی که سی دی پروجکت کرد در انتشار بازی رو کنسول های پایه کرد واقعا یه زخم بزرگ برای طرفداراش بود که امیدوارم با حمایتش از بازی و دادن اپدیت و مراحل داستانی جذاب و رایگان کم کم بهبود پیدا کنه ، دوران سختی هست برای ما ، اصلا فکرشو نمیکردیم

  • Uncle Broom گفت:

    خدا کنه حداقل درس عبرتی باشه واسه سی دی پراجکت و بقیه سازنده ها که بازی ناقص تحویل مردم ندن

  • Mikasa گفت:

    من حقیقتا خیلی فن راکستار نیستم و با quest design و گان پلی و میلی کمبت بازیاشون حال نمیکنم
    ولی بعد دیدن سایبرپانک و مقایسه ش با gta های مختلف فقط میتونم بگم میزان احترامی که راکستار برام داشت ده برابر شد بدون شوخی
    چقدر توجه به جزئیات راکستار مهم هست که نبودش باعث شده سایبرپانک اینقدر مورد انتقاد قرار بگیره
    حتی ai ترافیکی که بهش‌فکرم نمیکردیم اینقدر مهم هست تو‌تجربه کلی بازی

    • Ozhan گفت:

      هنر بازی سازی توجه به جزیات
      اسکلت و ساختمان یه بازی رو ساختن کار راحتیه ولی اینکه جزیات براش بسازی کار هر استدیویی نیست
      دن و سم هاسر دو تن از عزیزان به شدت مریضن که واس دل خودشون بازیاشون رو میسازن
      مثلا یه پروژه مث رد دد رو میتونستن تو دو یا نهایت سه سال هم سرو تهش رو هم بیارن ولی چرا اونهمه وقت میذارن واس یه بازی؟چون میخوان به بهترین حالت ممکن دربیاد
      یه وقتایی یه چیزایی هست که ما متوجه نمیشیم تو بازی و شاید بازی رو ده بار تموم کنیم ولی بازم نفهمیم ولی این واس اون بازی سازه مهمه که تو بازیش باشه
      مثلا الان برو انچارتد۴ ببین موهای دست یا سینه نیتن تو باد تکون میخورن…خب چه احتیاجیه که اینکارو کنن؟؟هیچ لزومی نداره ولی به همینا میگن جزیات و اون بازی ساز هارو متمایز میکنن از بقیه دولوپرها
      تو بازی سوپرماریو۶۴ من هنوز یه جزیاتی میبینم که تو بازی های AAA این نسل کمتر دیدم
      یه جا اسانسور میومد پایین و ماریو هم زیرش بود دیدم واس همونم انیمیشن صورت و بدن تعریف کردن که زیر اسانسور فشرده شه کاراکتر
      میتونستن کاری کنن که اسانسوره وایسه و حرکت نکنه ولی جزیاته که بازیشون رو متمایز میکنه از بقیه بازی ها

      • Neil_druckman گفت:

        دقیقن.یسریا اینجا کلن میگن جزییات مهم نیست و اگر کسی اهمیت میده بیکاره.لامصب بابا بازیش تو دیواره چیو دفاع میکنی.بازی آبش اصلا فیزیک نداره مهم نیست؟پس دلست’که واسه آبش همچین جزییاتی به کار رفته ارزش نداره؟
        این بازی یک فاجعه از طرف سیدی پراجکت بود و این ی حقیقته.ولی به نظرم سیدی هم واقعا به اندازه کافی تاوان داد.

        • اگه باشه واقعا عالیه
          ولی اگه نباشه نقطه ی صعف نیست
          مثلا اینکه تو بازی از ماشین تو حرکت پیاده شی یهو وایمیسه خیلی مسخرس
          ولی نکته ی اونقدر مهمی نیست

        • وای
          مرسی که تو صفحه ی دوم هم به یاد منی :laugh:
          بله یه بار گفتم
          باز هم می گم
          کسی که اون همه فعالیت توی نقشه رو ول می کنه می ره به یه افکت گیر می ده یه آدم بیکاره و نمی دونه باید چطور یه عنوان نقش آفرینی رو قضاوت کرد. یه بار گفتم. صد بار دیگه هم می گم 😉 ماله کشی نیست و متاسفانه یه حقیقته!
          هووم جالبه بازی توی دیواره….. اگه تجربه کردی مثل همیشه قابل احترامی اگه نه … ولش کن اصلا…. :cigarette:
          این همه آدم از یه کیلومتری بازی رد نشدن و “حق” می گن.. شما هم روش :cigarette: :cigarette: :cigarette:
          پ.ن: اون کامنت رو یه بار دیگه از اول خوندم… جایی رو پیدا نکردم که ذکر شده باشه”هیچ کدوم از جزییات مهم نیستن. “قبل از پرخاش گری باید بتونیم درست بخونیم و حرف طرف مقابل رو درست بشنویم و گرنه چیزی به اسم بخش نظرات بی معنی می شه

        • A@Rad گفت:

          جزئیات توی یک بازی اپن ورد خیلی مهمه اگه خطی بود مهم نبود ولی وقتی اپن ورده توی مپ میچرخی باید جزییات خفنی داشته باشه و البته هوش مصنوعی NPC ها هم تعرفی نداره

    • recidivist گفت:

      آفرین دقیقا همینطوره…راکستار با اینکه طراحی محتواش قدیمی شده ولی واقعا جهان‌هایی که برای بازی هاش میسازه به شدت زنده هستند بخصوص وقتی به مقیاس بازی نگاه کنیم.
      سایبرپانک مسلماً تجربه‌ای پر از ریسک برای CDPR بوده و راکستار سالها آزمون خطا کرده تا به اینجا رسیده
      فقط ای کاش انقدر هایپ نمیکردن این بازی رو و فقط برای نسل ۹ و PC عرضه‌اش میکردن…شاید از خیلی از این اتفاق ها اجتناب میشد.

  • با این نظراتی که میبینم همون یه درصد امیدیم که داشتم واسه خریدش از دست دادم واقعا ناراحت شدم.بنظرم سریعا باید بره ویچر بعدیو بسازه تا اینو بشوره ببره!

    • دوست عزیز مگه مشکل از ماهیت بازیه؟
      سر ویچر ۳ مثل بچه آدم گفتن نسل ۷ کشش این بازی رو نداره
      سر سایبرپانک دغل بازی در اوردن البته انصافا سی دی پراجکت تمام تلاشش رو میکنه بازی رو از نو در بیاره

      • امیرخان ویچر که اومد با همون باگاشم شاهکار بود ولی این مثل اینکه مشکل فنی داره کلا حالا من هنوز بازی نکردم زیاد نمیتونم نظر بدم واسه همینم ناراحتم که اینا نکنه انگیزشون از دست بدن واسه ویچر

        • joel گفت:

          ویچر ۳ با همون مشکلاتش رو ps4 متای بالای ۹۰ داره ولی سایبر :no:
          جالب اینکه گفتن از مشکلات بازی بروی پلتفرم های نسل ۸ بی خبر بودیم :rotfl: یکی نیست بگه اره تو راست میگی که فقط نسخه pc واسه منتقد های خاص فرستادی.
          واقعا ملت چی فرض کردن :no:

  • واقعا این شکست ننگ آور برای تمام کمپانی های بازی درس عبرت میشه
    1 دروغ نگن
    2 هایپ رو کنترل کنن
    3 هوش مصنوعی نباید داغون باشه
    4 مشکلات فیزیک و انیمیشن ها باید کنترل بشه
    5 کرش ها و باگ ها کنترل بشه
    6 کیفیت داغون و پایین عرضه نکنن
    7 کیفیت تصویر نباید بد باشه
    8 بهینه سازی درست باید انجام بشه
    و..

  • Yunes گفت:

    این بازی فقط ارزش راک استار رو برا من بیشتر کرد. راک استار حتی نصف سی دی پراجکت از رد دد تعریف و تبلیغ نکرد و یه همچین شاهکاری با اون کیفیت و جزئیات تحویل داد .
    ولی سی دی پراجکت آخر هم چوب اون حجم از هایپ ایجاد کردنش، رو خورد طوری که بخاطر هایپ ایجاد شده براش واقعا سخت شده بود که بتونه بازی ررو بیشتر تاخیر بزنه .
    ولی در آخر امیدوارم که شرکت ضرر نکنه چونکه مسلما براش درس عبرت شده و واقعا حیفه که به شرکتی که ویجر ۳ رو ساخته آسیب زیادی برسه

  • REZA_ISS گفت:

    میخاستم این بازیو بخرم ولی با توجه به مشکلات زیادش و نمره ۴۹ ای که گرفته باید صبر کنم ببینم با اپدیت هاش درستش میکنن یا نه امیدوارم که درست شه خیلی هایپ بودم واسه بازی که متاسفانه بد گند زد

  • Silverhand گفت:

    بچه ها این بازی هر آنچه رو که در داستان، گیم پلی و … ادعا کرده، به بازی باز تحویل داده، فقط در اینجا مثل اکثر بازی ها، مشکل وجود باگ و نواقص فنی هست که اوناهم رفع میشه و اون موقع می تونید دستاوردهای این بازی رو هم ببنید. چرا واقعا به هیچ وجه نقاط قوت این بازی در نظر گرفته نمیشه؟

  • mhmteam گفت:

    دوستان اگه این بازی و یه شرکت ۲۰۰ نفره مثلا تو ۳ سال ساخته بود این توجیهات درست بود نه یه شرکت بالای ۱۰۰۰ نفره اونم بالای ۸ سال قبول کنین مشکل این بازی فقط باگ نیست

  • we are gamer گفت:

    ابن اتفاق باید هم برای شرکت سازنده هم گیمرا یه درس داشت که امیدوارم یاد گرفته باشند
    برای شرکت سازنده:تاریخ انتشار نده اگه بازی کامل نیست که بعدا مجبور به تاخیر زدن و زود عرضه کردن نشی اگه دنبال پول بیشتری
    برای گیمر:وقتی بازی تاخیر میخوره یعنی بازی مشکل داره پس بجای فشار آوردن به شرکت(مثل همین تهدید مرگ کردن که تازه مود شده) بزارید کارشونو بکنن که اینجوری بازی ناتمام عرضه نشه
    اما در کل مقصر اصلی شرکته چون واقعا سخته برای گیمر که تاریخ انتشار بازی مورد علاقشو رو بدونه و به تاخیر بی تفاوت باشه اما خب بهتره چیزی نگه

  • j.dalton گفت:

    ما که رو پی سی کرکی بازی میکنیم پول ما چی میشه ؟

سی‌دی پروجکت: توافقی جهت بازپرداخت Cyberpunk 2077 نداریم - گیمفا