سی‌دی پراجکت: توافقی جهت بازپرداخت Cyberpunk 2077 نداریم

۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
Cyberpunk 2077

پس از طی کردن مسیر توسعه‌ی بسیار طولانی و انتظار زیاد بازی‌بازان، عنوان Cyberpunk 2077 منتشر شد و توانست دو تجربه‌ی کاملا متفاوت برای افراد رقم بزند: یک تجربه‌ی خوب و قابل‌قبول برای کاربران پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول‌های نسل نهمی و یک تجربه‌ی بسیار ضعیف و فاجعه‌بار برای کنسول‌های نسل هشتمی. مهم‌ترین نقص و مشکل نسخه‌ی کنسول‌های نسل هشتمی را شاید بتوان به بخش فنی Cyberpunk 2077 مربوط دانست. شدت این مشکلات به قدری زیاد بود که بسیاری از کاربران پلتفرم‌های نسل هشتمی بازی‌های خود را پس دادند و در ادامه شاهد آن بودیم که این اتفاقات و اعتراض‌ها شرکت سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt RED) را وادار به عذرخواهی رسمی از بازی‌بازان کرد. حال این شرکت در جدیدترین مصاحبه‌ی خود به بیان مطالبی در مورد قرارداد یا توافق مالی خود با دو شرکت سونی و مایکروسافت جهت بازپس‌گیری بازی Cyberpunk 2077 پرداخته است تا این موضوع هم برای بازی‌بازان روشن شود.

به تازگی آقای میشل نواکوفسکی (Michał Nowakowski) یکی از اعضای هیئت مدیره‌ی شرکت سی‌دی پراجکت رد در کنفرانس خبری که با سرمایه‌گذاران داشت به سوالات متعدد آن‌ها پاسخ داد و بسیاری از موارد را شفاف‌سازی کرد. وی اظهار داشت که برخلاف تصور بازی‌بازان هیچ قرارداد یا توافق خاصی بین سه شرکت سونی، مایکروسافت و سی‌دی پراجکت رد در رابطه با شیوه‌ی پس گرفتن بازی Cyberpunk 2077 یا بازپرداخت آن وجود ندارد. آقای نواکوفسکی تایید کرد که اگر افراد بخواهند بازی را پس دهند، شیوه‌ی انجام این کار و پس گرفتن پول کاملا به سیاست‌های داخلی دو شرکت سونی و مایکروسافت بستگی دارد:

باید توجه داشته باشید که دو شرکت سونی و مایکروسافت برای هر محصولی که به صورت دیجیتالی در فروشگاه‌های خود به فروش می‌رسانند، سیاست‌های بازپرداخت متفاوتی دارند. من در برخی مقالات و متن‌ها خوانده‌ام که سیاست‌های خاص پس گرفتن بازی توسط این دو ناشر تنها مربوط به بازی ما می‌شود، اما این درست نیست. این سیاست‌ها برای تمامی بازی‌ها از قبل وجود داشته‌اند و همیشه بوده‌اند. هر کس که از فروشگاه پلی‌استیشن یا مایکروسافت محصولی را خریداری کند، می‌تواند آن را با محدودیت‌هایی از قبیل زمان، میزان استفاده و موارد دیگر پس دهد. ما با این دو شرکت هیچ توافق خاص و جداگانه‌ای نداریم و هر رویه‌ای که برای پس گرفتن سایر بازی‌ها داشته‌اند نیز برای Cyberpunk 2077 انجام می‌شود.

به نظر می‌رسد با توجه به تعداد بالای بازی‌هایی که از سوی کاربران پس داده شده‌اند، یک سوءتفاهم مبنی بر پس نگرفتن بازی با سفارش شرکت سازنده برای کاربران رخ داده است. به تازگی کاربران فروشگاه پلی‌استیشن گزارش داده‌اند که امکان پس فرستادن بازی Cyberpunk 2077 مهیا نیست و سیستم به آن‌ها توصیه می‌کند که تا عرضه شدن به‌روزرسان بعدی بازی صبر کنند.

عنوان Cyberpunk 2077 هم‌اکنون برروی کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، پلتفرم رایانه‌های شخصی و سرویس گوگل استدیا در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. نسخه‌ی نسل نهمی این بازی در حال توسعه قرار داشته و در سال 2021 برروی کنسول‌های پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری اس و سری ایکس منتشر می‌شود. در پایان شما می‌توانید آلبوم موسیقی‌های این عنوان را در این نشانی دانلود کنید.

1
0

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Uncle Broom گفت:

    خدا کنه حداقل درس عبرتی باشه واسه سی دی پراجکت و بقیه سازنده ها که بازی ناقص تحویل مردم ندن

    0
    0
  • Mikasa گفت:

    من حقیقتا خیلی فن راکستار نیستم و با quest design و گان پلی و میلی کمبت بازیاشون حال نمیکنم
    ولی بعد دیدن سایبرپانک و مقایسه ش با gta های مختلف فقط میتونم بگم میزان احترامی که راکستار برام داشت ده برابر شد بدون شوخی
    چقدر توجه به جزئیات راکستار مهم هست که نبودش باعث شده سایبرپانک اینقدر مورد انتقاد قرار بگیره
    حتی ai ترافیکی که بهش‌فکرم نمیکردیم اینقدر مهم هست تو‌تجربه کلی بازی

    0
    0
    • Ozhan گفت:

      هنر بازی سازی توجه به جزیات
      اسکلت و ساختمان یه بازی رو ساختن کار راحتیه ولی اینکه جزیات براش بسازی کار هر استدیویی نیست
      دن و سم هاسر دو تن از عزیزان به شدت مریضن که واس دل خودشون بازیاشون رو میسازن
      مثلا یه پروژه مث رد دد رو میتونستن تو دو یا نهایت سه سال هم سرو تهش رو هم بیارن ولی چرا اونهمه وقت میذارن واس یه بازی؟چون میخوان به بهترین حالت ممکن دربیاد
      یه وقتایی یه چیزایی هست که ما متوجه نمیشیم تو بازی و شاید بازی رو ده بار تموم کنیم ولی بازم نفهمیم ولی این واس اون بازی سازه مهمه که تو بازیش باشه
      مثلا الان برو انچارتد۴ ببین موهای دست یا سینه نیتن تو باد تکون میخورن…خب چه احتیاجیه که اینکارو کنن؟؟هیچ لزومی نداره ولی به همینا میگن جزیات و اون بازی ساز هارو متمایز میکنن از بقیه دولوپرها
      تو بازی سوپرماریو۶۴ من هنوز یه جزیاتی میبینم که تو بازی های AAA این نسل کمتر دیدم
      یه جا اسانسور میومد پایین و ماریو هم زیرش بود دیدم واس همونم انیمیشن صورت و بدن تعریف کردن که زیر اسانسور فشرده شه کاراکتر
      میتونستن کاری کنن که اسانسوره وایسه و حرکت نکنه ولی جزیاته که بازیشون رو متمایز میکنه از بقیه بازی ها

      0
      0
      • Neil_druckman گفت:

        دقیقن.یسریا اینجا کلن میگن جزییات مهم نیست و اگر کسی اهمیت میده بیکاره.لامصب بابا بازیش تو دیواره چیو دفاع میکنی.بازی آبش اصلا فیزیک نداره مهم نیست؟پس دلست’که واسه آبش همچین جزییاتی به کار رفته ارزش نداره؟
        این بازی یک فاجعه از طرف سیدی پراجکت بود و این ی حقیقته.ولی به نظرم سیدی هم واقعا به اندازه کافی تاوان داد.

        0
        0
        • اگه باشه واقعا عالیه
          ولی اگه نباشه نقطه ی صعف نیست
          مثلا اینکه تو بازی از ماشین تو حرکت پیاده شی یهو وایمیسه خیلی مسخرس
          ولی نکته ی اونقدر مهمی نیست

          0
          0
        • MmSd گفت:

          وای
          مرسی که تو صفحه ی دوم هم به یاد منی Laugh
          بله یه بار گفتم
          باز هم می گم
          کسی که اون همه فعالیت توی نقشه رو ول می کنه می ره به یه افکت گیر می ده یه آدم بیکاره و نمی دونه باید چطور یه عنوان نقش آفرینی رو قضاوت کرد. یه بار گفتم. صد بار دیگه هم می گم Wink ماله کشی نیست و متاسفانه یه حقیقته!
          هووم جالبه بازی توی دیواره….. اگه تجربه کردی مثل همیشه قابل احترامی اگه نه … ولش کن اصلا…. Cigarette
          این همه آدم از یه کیلومتری بازی رد نشدن و “حق” می گن.. شما هم روش Cigarette Cigarette Cigarette
          پ.ن: اون کامنت رو یه بار دیگه از اول خوندم… جایی رو پیدا نکردم که ذکر شده باشه”هیچ کدوم از جزییات مهم نیستن. “قبل از پرخاش گری باید بتونیم درست بخونیم و حرف طرف مقابل رو درست بشنویم و گرنه چیزی به اسم بخش نظرات بی معنی می شه

          0
          0
        • جزئیات توی یک بازی اپن ورد خیلی مهمه اگه خطی بود مهم نبود ولی وقتی اپن ورده توی مپ میچرخی باید جزییات خفنی داشته باشه و البته هوش مصنوعی NPC ها هم تعرفی نداره

          0
          0
    • recidivist گفت:

      آفرین دقیقا همینطوره…راکستار با اینکه طراحی محتواش قدیمی شده ولی واقعا جهان‌هایی که برای بازی هاش میسازه به شدت زنده هستند بخصوص وقتی به مقیاس بازی نگاه کنیم.
      سایبرپانک مسلماً تجربه‌ای پر از ریسک برای CDPR بوده و راکستار سالها آزمون خطا کرده تا به اینجا رسیده
      فقط ای کاش انقدر هایپ نمیکردن این بازی رو و فقط برای نسل ۹ و PC عرضه‌اش میکردن…شاید از خیلی از این اتفاق ها اجتناب میشد.

      0
      0
  • با این نظراتی که میبینم همون یه درصد امیدیم که داشتم واسه خریدش از دست دادم واقعا ناراحت شدم.بنظرم سریعا باید بره ویچر بعدیو بسازه تا اینو بشوره ببره!

    0
    0
    • دوست عزیز مگه مشکل از ماهیت بازیه؟
      سر ویچر ۳ مثل بچه آدم گفتن نسل ۷ کشش این بازی رو نداره
      سر سایبرپانک دغل بازی در اوردن البته انصافا سی دی پراجکت تمام تلاشش رو میکنه بازی رو از نو در بیاره

      0
      0
      • امیرخان ویچر که اومد با همون باگاشم شاهکار بود ولی این مثل اینکه مشکل فنی داره کلا حالا من هنوز بازی نکردم زیاد نمیتونم نظر بدم واسه همینم ناراحتم که اینا نکنه انگیزشون از دست بدن واسه ویچر

        0
        0
        • joel گفت:

          ویچر ٣ با همون مشکلاتش رو ps4 متای بالای ٩٠ داره ولی سایبر No
          جالب اینکه گفتن از مشکلات بازی بروی پلتفرم های نسل ٨ بی خبر بودیم ROTFL یکی نیست بگه اره تو راست میگی که فقط نسخه pc واسه منتقد های خاص فرستادی.
          واقعا ملت چی فرض کردن No

          0
          0
  • carnage گفت:

    واقعا این شکست ننگ آور برای تمام کمپانی های بازی درس عبرت میشه
    1 دروغ نگن
    2 هایپ رو کنترل کنن
    3 هوش مصنوعی نباید داغون باشه
    4 مشکلات فیزیک و انیمیشن ها باید کنترل بشه
    5 کرش ها و باگ ها کنترل بشه
    6 کیفیت داغون و پایین عرضه نکنن
    7 کیفیت تصویر نباید بد باشه
    8 بهینه سازی درست باید انجام بشه
    و..

    0
    0
  • Yunes گفت:

    این بازی فقط ارزش راک استار رو برا من بیشتر کرد. راک استار حتی نصف سی دی پراجکت از رد دد تعریف و تبلیغ نکرد و یه همچین شاهکاری با اون کیفیت و جزئیات تحویل داد .
    ولی سی دی پراجکت آخر هم چوب اون حجم از هایپ ایجاد کردنش، رو خورد طوری که بخاطر هایپ ایجاد شده براش واقعا سخت شده بود که بتونه بازی ررو بیشتر تاخیر بزنه .
    ولی در آخر امیدوارم که شرکت ضرر نکنه چونکه مسلما براش درس عبرت شده و واقعا حیفه که به شرکتی که ویجر ۳ رو ساخته آسیب زیادی برسه

    0
    0
  • REZA_ISS گفت:

    ميخاستم اين بازيو بخرم ولي با توجه به مشكلات زيادش و نمره ٤٩ اي كه گرفته بايد صبر كنم ببينم با اپديت هاش درستش ميكنن يا نه اميدوارم كه درست شه خيلي هايپ بودم واسه بازي كه متاسفانه بد گند زد

    0
    0
  • silverhand گفت:

    بچه ها این بازی هر آنچه رو که در داستان، گیم پلی و … ادعا کرده، به بازی باز تحویل داده، فقط در اینجا مثل اکثر بازی ها، مشکل وجود باگ و نواقص فنی هست که اوناهم رفع میشه و اون موقع می تونید دستاوردهای این بازی رو هم ببنید. چرا واقعا به هیچ وجه نقاط قوت این بازی در نظر گرفته نمیشه؟

    0
    0
  • mhmteam گفت:

    دوستان اگه این بازی و یه شرکت 200 نفره مثلا تو 3 سال ساخته بود این توجیهات درست بود نه یه شرکت بالای 1000 نفره اونم بالای 8 سال قبول کنین مشکل این بازی فقط باگ نیست

    0
    0
  • we are gamer گفت:

    ابن اتفاق باید هم برای شرکت سازنده هم گیمرا یه درس داشت که امیدوارم یاد گرفته باشند
    برای شرکت سازنده:تاریخ انتشار نده اگه بازی کامل نیست که بعدا مجبور به تاخیر زدن و زود عرضه کردن نشی اگه دنبال پول بیشتری
    برای گیمر:وقتی بازی تاخیر میخوره یعنی بازی مشکل داره پس بجای فشار آوردن به شرکت(مثل همین تهدید مرگ کردن که تازه مود شده) بزارید کارشونو بکنن که اینجوری بازی ناتمام عرضه نشه
    اما در کل مقصر اصلی شرکته چون واقعا سخته برای گیمر که تاریخ انتشار بازی مورد علاقشو رو بدونه و به تاخیر بی تفاوت باشه اما خب بهتره چیزی نگه

    0
    0
  • j.dalton گفت:

    ما که رو پی سی کرکی بازی میکنیم پول ما چی میشه ؟

    0
    0