احتمال تولید بیشتر اکس‌باکس سری اس‌ نسبت به سری اکس وجود دارد - گیمفا
احتمال تولید بیشتر اکس‌باکس سری اس‌ نسبت به سری اکس وجود دارد - گیمفا
احتمال تولید بیشتر اکس‌باکس سری اس‌ نسبت به سری اکس وجود دارد - گیمفا
احتمال تولید بیشتر اکس‌باکس سری اس‌ نسبت به سری اکس وجود دارد - گیمفا

احتمال تولید بیشتر اکس‌باکس سری اس‌ نسبت به سری اکس وجود دارد

آرش بوالحسنی
۲۳:۰۰ ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
کنسول‌های نسل جدید اکس‌باکس

در حال حاضر می‌دانیم که مایکروسافت کنسول‌های اکس‌باکس سری اکس بیشتری را نسبت به نسخه‌ی ارزان‌تر یعنی سری اس طراحی و تولید کرده است، اما این مهم ممکن است که در آینده و با افزایش محبوبیت احتمالی سری اس تغییر کند.

موارد زیادی هستند که سال ۲۰۲۰ را تعریف می‌کنند، برخی از آن‌ها بسیار تلخ و برخی مانند عرضه‌ی یک نسل کنسولی جدید، مورد هیجان‌انگیزی هستند. مایکروسافت هم تصمیم گرفت تا برای نسل نهم، استراتژی کاملا متفاوتی را پیش بگیرد و از همان اول دو کنسول با مشخصات فنی متفاوت را عرضه کند. یکی از آن‌ها سری اکس، کنسول پرچم‌دار و گران‌تر مایکروسافت و دیگری هم سری اس است که ۲۰۰ دلار ارزان‌تر است، اما تقریبا تمام ویژگی‌های مهم نسل بعدی از جمله معماری Velocity و پردازنده‌ی Zen 2 و گرافیک RDNA 2 را در خود دارد. در حال حاضر مایکروسافت بیشتر تمرکز خود را برروی سری اکس گذاشته است، اما ممکن است که این موضوع در آینده تغییر کند.

فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس اکس‌باکس، به تازگی با The Verge مصاحبه کرده است و در مورد جوانب مختلف تولید کنسول‌های جدید صحبت کرده است. به گفته‌ی اسپنسر، تولید این کنسول‌ا تا ماه آخر تابستان آغاز نشده است، چرا که آن‌ها منتظر یک چیپ‌ست در مقیاس انبوه از سوی AMD بوده‌اند. او همچنین گفت که در حال حاضر تعداد سری اکس‌های تولید شده، بیشتر از سری اس‌ها است. البته اسپنسر پیش از این گفته بود که این سری اس خواهد بود که تعداد بیشتری خواهد فروخت و احتمال تغییر سیاست‌های تولیدی مایکروسافت وجود دارد:

تخمین زدیم که در سال اول، تعداد بیشتری از کنسول‌های پرچم‌دار یعنی سری اکس را نسبت به سری اس خواهیم فروخت. برای همین سری اکس‌های بیشتری نسبت به سری اس ساختیم. به نظرم وقتی وارد فصول بهار و تابستان ۲۰۲۱ شویم، این موضوع کمی تغییر خواهد کرد. در بلندمدت این قیمت کمتر است که فروش بیشتری خواهد داشت. اگر به نسل‌های قبل بازگردید هم می‌بینید که قیمت فاکتور بسیار مهمی در موفقیت یک کنسول بوده است و برای همین سری اس را با این قیمت عرضه کردیم. در حال حاضر به دنبال تخمین نسبت تولید این دو کنسول برای کریسمس سال بعد هستیم.

اکس‌باکس سری اس تا کنون کنسول تفرقه‌اندازی بوده است و بسیاری قیمت این کنسول و ارزش بسیار بالای آن را می‌پسندند، در حالی که برخی آن را برای پیشرفت بازی‌ها مضر می‌دانند و همچنین معتقدند که این کنسول تا پایان نسل دوام نخواهد آورد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

احتمال تولید بیشتر اکس‌باکس سری اس‌ نسبت به سری اکس وجود دارد - گیمفا
احتمال تولید بیشتر اکس‌باکس سری اس‌ نسبت به سری اکس وجود دارد - گیمفا
احتمال تولید بیشتر اکس‌باکس سری اس‌ نسبت به سری اکس وجود دارد - گیمفا
احتمال تولید بیشتر اکس‌باکس سری اس‌ نسبت به سری اکس وجود دارد - گیمفا
احتمال تولید بیشتر اکس‌باکس سری اس‌ نسبت به سری اکس وجود دارد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • xbox and halo گفت:

    واقعاً دارند روند خوبی رو پیش میررند ، و اشاره درستی به سال قبل کردند.
    مثل وان فت و وان اس که واقعاً وان اس زیباترین کنسولی بود که تاحالا دیدم و شیفتش شدم و الان دارم.
    به نظرم واقعاً سری اس فروش خوبی داره ، از لحاظ اقتصادی ، از لحاظ سیستم سخت افزار و نرم افزار ، فقط باید صبر داشته باشیم.

    • pouriyagamer گفت:

      اصلا انحصاری و همه چی به رد
      میای کنسول میخری با ۳۰۰ دلار با ۵۱۲gb حافظه یا کنسولی ۴۰۰ دلار با ۸۰۰ گیگ و خورده ای حافظه
      میای کنسولی ک رو عدد بیشتر از دو برابر قوی تره میخری یا ضعیف
      تو ایرانم وضعیت مالی داغونه قیمت کنسول ها هم ک مطمئنا افسانه بالا طرف ک میگه من ک دارم این همه هزینه میکنم
      ی ذره دیگه هم صبر میکنم ی کنسول بهتر میخرم هر چند این نسل مطمئنا تعداد گیمر های ایران ریزش شدیدی خواهد کرد خیلی شدید

  • nima- گفت:

    قیمت درسته فاکتور بسیار مهمیه ولی سریز اس هم باید خودشو اثبات کنه،الان اوایل نسل و تا حدودی می شه از ضعف عملکدش چشم پوشید ولی برای طولانی مدت باید استدیو های فرست پارتی قدرتشو به رخ بکشن
    البته مایکروسافت تاکید کرده که هدف این کنسول برا چه تیپ مشتریاست اما بازم باید افکارو نسبت به خودش مثبت تر کنه
    این اخرین باریه ادرس دیسکوردو میدم دیگه روم نمی شه بعد این دوباره بدمش،برا کسایی که علاقه خاصی به گیم و گفتگو در موردش دارن و برا کسایی که نیاز به یه مکان برا هماهنگی با دوستاشون برا انلاین بازی کردن دارن،من اولین بارمه سرور می زنم ولی حداکثر تلاشمو برای ایجاد یه محیط امن،صمیمی و شایسته برای گیمرای علاقه مند باشه

    https://discord.gg/urT2YFtKer

    • Dr.Who گفت:

      داداش میگم ایدی تلگرامت میدی از اونجا ازت لینک رو درجا بگیریم؟الان یکی شاید فردا اینو ببینه تا اون موقع منقضی شده باشه….چی چیو روم نمیشه داداش رو نمیخواد این ترول ها همش کارشون نشر اطلاعات غلط و زیادی هستش هر بار هم که اشتباه میگن و ضایع میشن و معلوم میشه نوبن دست از پا درازتر برمیگردن تو که کارت درسته نیتت هم خیره

  • این اعتماد به نفس مایکروسافت ازسری اس عجیبه

  • Herobrain گفت:

    من که واقعا تصمیم گرفتم سری اس بخرم. بچه ها اقایان ps فن عزیز بخدا کیت توسعه سری ایکس دیر رسیده دست سازنده اینو ارایا کئوکسر تو ویدیو انباکس ps5. گفت برید ببینید. بعد هم تازه سری اس معرفی شد سازنده ها نمیدونستن که سری اس وجود داره برای همین خراب کردن بخصوص اون اکتیویژن و کپکام که ری تریسینگ رو نذاشتن رو سری اس. واقعا هم خوبه که بیشتر تولید بشه. منتظر گیم پلی سایبر پانک هستم رو سری اس و احتمالا چون سی دی زمان زیادی داره برا بهینه سازی روی سری اس ری تریسینگ رو بیارن. تا الانم فروشش خوب بوده تو انگلیس یک سوم ایکس باکس های فروش رفته سری اس بوده. به امید موفقیت اسپنسر و تیم ایکس باکس 😉

    اسپم : اقای اسپنسر هم از دوال سنس معرکه تعریف کرده و اون رو عالی خونده و گفته که ما از هم دیگه تکنولوژی رو یاد میگیریم و به فکر کنترل xbox هم هستند، یعنی اینکه هفبیک فی بک و ادبتایو تریگر رو کنترل ایکس باکس میاد به زودی :inlove: .

    • obZen گفت:

      واقعا کئوکسر رو کردین منبع 😐 😐
      کئوکسر همون بود بتلفیلد رو ایکس باکس بازی میکرد میگفت ۱۲۰ فریمه 😐
      همونی بود که میگه سریز ایکس از پی اس ۵ قویتره و اسپایدرمن جدید هم که توی ریتریسینگ ۳۰ فریم هستش ایکس باکس راحت میتونست ۱۲۰ فریم اجراش کنه 😐
      کسی هستش که ۳۰۹۰ انداخته رو مانیتور ۴k و بازی رو میزاره ۸k میگه آیییییی خیلی بهتر از ۴k هستش
      تروخدا یکم دقت کنین الکی بعضی هارو بزرگ نکنین بله درست زحمت کشیده تا اینجا اومده ولی وقتی میاد یه چی چرت میگه نکنینش منبع

    • بعدا واسه تون میگم قضیه از چه قراره!
      کم الکی بگین که مشکل از API بوده!
      مشکل تو یه بخش خیلی کوچیک از پردازنده ی PS5 و کارتای سری ۶۰۰۰ تولیدی AMD هستش که یه کارت ۲۰ ترافلاپی روی کاغذ AMD نزدیک به یه کارت ۳۶ الی ۴۰ ترافلاپی روی کاغذ nVIDIA رسیده!
      فعلا میخوام ببینم که ملت از رو نا آگاهی چه کامنتایی میدن!
      فقط اینو میگم که GPU پلی استیشن ۵ تقریبا ۱۶٫۵ درصد قویتر از SERIES X هستش…! بعدا دقیقا توضیح میدم!

      • bbb10 گفت:

        وقتی آگاه تو باشی وضعیت مشخصه
        شرکت ۲۰۰ تا مهندس بالاشه بچه ۱۳ ۱۴ ساله از پشت کوه های ایران کارشون میبره زیر سوال
        حیف اون نتی که تو استفاده میکنی واسه عقده گشایی

      • Sam_fisher_47 گفت:

        دالتون جان اینا که هر دوشون ای ام دی ان 😐

        • داداش کاملا درسته ولی این پایین رو به دقت بخون و برو در موردش تحقیق کن!
          اینقدر اراجیف و چرت و پرت و بازی با اعداد وارقام کردن و الکی فناوری جدید فناوری جدید کردن که همه نسبت به واقعیت دور شدن!
          اگه میخوای بدونی کدوم CPU کدوم GPU کدوم RAM و هر پردازنده ی دیگه ای قویتره فقط برو تعداد ترانزیستورها و کارایی و بهینه گی شون رو نگاه کن!
          یه لینک از ویکی پدیا دادم برو به دقت مطاله اش کن خیلی چیزا دستت میاد!
          برو لیست techpowerup هم به دقت نگاه کن!

      • K_R12 گفت:

        اونکه مشخصه حالا حالا قراره تفاوتی بین کنسولا دیده نشه ولی اینکه بگیم جی پی یو پلی استیشن ۵ قوی تره بنظر من اشتباهه. در ضمن نشریه ورج که امروز ی مطلبی نوشت که گفت چرا سری ایکس داره ضعیفتر از پلی استیشن ۵ اجرا میکنه توضیحات داد و گفتش که کیت کنسولارو دیر رسوندن دست بازیساز ها و ویندوز سنترال هم گفت و هم تام وارن

        • با سلام به دوستان عزیز گیمرم در گیمفا…
          میخوام زیاد وارد جزییات نشم و به اندازه ی کافی و مختصر توضیح بدم!
          تو چند سال اخیر به ویژه دو دهه ی گذشته ما دوتا غول تولید کننده ی پردازنده های گرافیکی داشتیم به اسم nVIDIA و ATI RADEON که بعدا توسط AMD خریداری شد و تبدیل شد به AMD RADEON…
          این دو شرکت همیشه ادعاهای زیادی درمورد قدرت GPU های خودشون داشتن و با تبلیغات فراوان قبل از عرضه و نشون دادن نتایج بنچمارکا بعد از عرضه، فناوری های جدید نرم افزاری، API مورد استفاده از DX بگیر تا OpenGL و Vulkan تا فناوری های جدید مثه DLSS و Ray Trace تا آمار و ارقام پهنای باند و ترافلاپس و سرعت و تعداد هسته ها غیره و غیره به ما برتری خودشون رو ثابت کنن!
          اما در حقیقت و پشت پرده ی همه این قضایا این ملاک برتری همواره بر دو عامل ثابت و غیر قابل انکار استوار بوده(منظورم طراحی سخت افزاری همه پردازنده هاس)!
          حالا برمی‌گردیم به اینکه ترافلاپ چیه؟ ترافلاپ از فرمول زیر به راحتی محاسبه میشه!
          TFLOPS = (TMUs x ROPS x Core Clock) ÷ ۱۰۰۰
          تعداد عملیات شناور و خروجی ای هست که یه کارت گرافیک داره اما به معنای سریعتر انجام دادن عملیات ها نیست…
          حالا باید بدونین که تمام این عملیات ها توسط ترانزیستورها انجام میشه و هرچه (تعداد ترانزیستورها) بیشتر باشه عملیات سریعتر انجام میشه!
          حالا کارایی خود این ترانزیستورها به فناوری ساخت و نسلشون بستگی داره و هر کارت گرافیکی رو فقط باید با کارت هم نسل خودش مقایسه به عنوان مثال اگه میخواین بدونین که چرا یه کارت AMD از نسل GCN مثلا با یه کارت از نسل RDNA1 که ترانزیستور برابر دارن بنچمارکای کمتری داره جوابش بهبود کارایی و راندمان انرژی و تغییر نسل تو معماری RDNA1 هستش!
          پس مهمترین ملاک تغییر نسل کارتای گرافیک ترانزیستورها و معماریشون شد حالا چطور این ثابت میشه؟ حالا به بخش جالب کار میرسیم!
          یه سایت خیلی قدیمی و معروف مهر تاییدی انکار ناپذیر به این قضیه گذاشته و همیشه معیار رده بندی قدرت کارتای گرافیک AMD و nVIDIA رو تو پلتفرم PC بدون اینکه افراد زیادی متوجه بشن و بدون توجه به بنچمارکا رو همین قضیه گذاشته و اونم سایته TECHPOWERUP هستش!
          فقط باز تاکید میکنم که هر کارتی رو میخواین با کارت دیگه مقایسه کنین باید معماری شون همزمان هم باشه مثلا دو کارت RDNA1 یا دو تا کارت AMPERE با هم و یا نسل آخر انویدیا با نسل آخر AMD و همینطوری! بدون توجه به بنچمارکا و اعداد ترافلاپس اولین کاری که بکنید مقایسه ی تعداد ترانزیستورهاس! مثلا چرا بعد از چندین نسل که کارتای AMD که با ترافلاپس بیشتر به نسبت کارتای انویدیا با ترافلاپس کمتر تو بنچمارکا ضعیفتر بودن به یکباره تو نسل RDNA2 یه کارت ۲۰ ترافلاپسی به نام ۶۹۰۰xt از AMD بنچمارکای بسیار نزدیکی با یه کارت ۳۶ الی ۴۰ ترافلاپی انویدیا با نام rtx3090 داره!
          یا مثلا چرا تو نسل هشت تقریبا هیچ تفاوت گرافیکی بین PS4 و PS4 PRO نداشتیم!
          جوابش فقط تو تعداد ترانزیستورهاس!
          چون تعداد ترانزیستورای PS4 و PS4 PRO برابر بود تغییر محسوسی نداشت یا بهتر بگم تقریبا هیچی!
          حالا این چه ربطی به رقابت PS5 و XSX داره جوابش باز تو تعداد ترانزیستورهاییه که تو GPU هر دو کنسول به کار رفته و جالب تر اینجاس که تو سایت TECHPOWERUP و منابع دیگه هم تعداد ترانزیستورهای PS5 دقیقا اعلام نشده به جز کنفرانس ROAD TO PS5 مارک سرنی!
          تو همین سایت TECHPOWERUP تعداد دقیق ترانزیستورهای XSX عدد ۱۵٫۷ میلیارد عدده ولی تعداد ترانزیستورهای PS5 نامشخص زده شده!
          تعداد ترانزیستورهایی که مارک سرنی تو کنفرامس ROAD TO PS5 اعلام کرد مقدار ۶۲% بیشتر از تعداد ترانزیستورهای PS4 به ازای هر CU بود و همونجا هم گفت که تعداد ترانزیستورهای PS5 برابر با تعداد ترانزیستورهای ۵۸ عدد CU در PS4 هستش!
          پس اگه تعداد ۵٫۷ میلیارد ترانزیستور PS4 رو تقسیم بر ۱۸ عدد CU مورد استفاده ی PS4 کنیم و حاصل رو ضربدر ۵۸ کنیم تعداد ترانزیستورهای PS5 به دست میاد!
          ۵٫۷ Billion ÷ ۱۸ =۳۱۶,۶۶۶,۶۶۶
          ۳۱۶,۶۶۶,۶۶۶ × ۵۸ =۱۸,۳۶۶,۶۶۶,۶۲۸
          خودتون دقیق ضرب و تقسیم کنین چون ممکنه قاطی پاتی نشون داده بشه!
          که این مقدار دقیقا ۱۶٫۵% بیشتر از XSX هستش!
          پس در عمل چون دو کنسول از یک معماری استفاده میکنن GPU پلی استیشن به لحاظ شمار ترانزیستورها برتری داره!
          فقط باز تاکید میکنم که برین میانگین بنچمارکا رو با تعداد ترانزیستورهای کارتای گرافیک هم نسل مقایسه کنین! مخصوصا نسل آخر گرافیک های RDNA2 و انویدیا رو که چرا این نتایج عجیب غریب رو از AMD دیدیم!
          در آخر هم امیدوارم همه از پلتفرم محبوبشون لذت ببرن و دوباره میگم که به اعداد و ارقام و چند فریم و رزولوشن بالا و پایین توجه نکنین و فقط از گیم لذت ببرین!
          هر کی هم نظری مخالف و یا سوالی داشت بیاد کامنت کنه تا دقیق و با دلیل بیشتر بهش توضیح بدم!

          • بچه ها ببخشید این کامل شده و ادیت شده اش هست!!!
            با سلام به دوستان عزیزم در گیمفا…
            میخواستم زیاد وارد جزییات نشم و به اندازه ی کافی و مختصر توضیح بدم اما یه کمی طولانی شد!
            تو چند سال اخیر به ویژه دو دهه ی گذشته ما دوتا غول تولید کننده ی پردازنده های گرافیکی داشتیم به اسم nVVIDIA و ATI RADEON که بعدا توسط AMD خریداری شد و تبدیل شد به AMD RADEON…
            این دو شرکت همیشه ادعاهای زیادی درمورد قدرت GPU های خودشون داشتن و با تبلیغات فراوان قبل از عرضه و نشون دادن نتایج بنچمارکا بعد از عرضه، فناوری های جدید نرم افزاری، API مورد استفاده از DX بگیر تا OpenGL و Vulkan تا فناوری های جدید مثه DLSS و Ray Trace تا آمار و ارقام پهنای باند و ترافلاپس و سرعت و تعداد هسته ها غیره و غیره به ما برتری خودشون رو ثابت کنن!
            اما در حقیقت و پشت پرده ی همه این قضایا این ملاک برتری همواره بر دو عامل ثابت و غیر قابل انکار استوار بوده(منظورم طراحی سخت افزاری همه پردازنده هاس از CPU و GPU بگیرین تا RAM و ماشین های یادگیری عمیق و بقیه اجزای ساختاری هر کامپیوتر و در کل همه و همه)!!!
            حالا برمی‌گردیم به اینکه ترافلاپ چیه؟ ترافلاپ از فرمول زیر به راحتی محاسبه میشه!
            TFLOPS = (TMUs x ROPS x Core Clock) ÷ ۱۰۰۰
            تعداد عملیات ممیز شناوری هست که یه کارت گرافیک میتونه انجام بده اما به معنای سریعتر انجام دادن عملیات ها نیست…
            و حالا باید این نکته ی مهم رو بدونین که تمام این عملیات ها توسط ترانزیستورها انجام میشه و هرچه (تعداد ترانزیستورها) بیشتر باشه عملیات سریعتر انجام میشه که بعدا چرایی این قضیه بیشتر براتون اثبات میشه!
            حالا کارایی خود این ترانزیستورها به فناوری ساخت و نسلشون(که همون فناوری ساخت چند نانومتری و بهینه سازی هاش میشه) بستگی داره و هر کارت گرافیکی رو فقط باید با کارت هم نسل خودش مقایسه به عنوان مثال اگه میخواین بدونین که چرا یه کارت AMD از نسل GCN مثلا با یه کارت از نسل RDNA1 که ترانزیستور برابر دارن بنچمارکای کمتری داره جوابش بهبود کارایی و راندمان انرژی و تغییر نسل تو معماری RDNA1 هستش!
            پس مهمترین ملاک تغییر نسل کارتای گرافیک ترانزیستورها و معماریشون شد حالا چطور این ثابت میشه؟ حالا به بخش جالب کار میرسیم!
            طبق اصل قانون مور: (نرخ افزایش تعداد ترانزیستورهای MOS به طور کلی از قانون مور پیروی می کند ، که ثابت می کند تعداد ترانزیستورها تقریباً هر دو سال دو برابر می شود).
            یه سایت خیلی قدیمی و معروف همیشه معیار رده بندی قدرت کارتای گرافیک AMD و nVIDIA رو تو پلتفرم PC بدون اینکه افراد زیادی متوجه بشن و بدون توجه به بنچمارک ها روی همین قضیه استوار کرده و اونم سایتی نیست جز TECHPOWERUP!
            من دیگه وارد مبحث اندازه ی ترانزیستورها و نود ساخته شده و بهینه سازیاشون و نامگذاریاشون مثه نودهای اینتل ۱۴NM+++ و غیره و ذلک نمیشم!
            فقط باز تاکید میکنم که هر کارتی رو میخواین با کارت دیگه مقایسه کنین باید معماری و طراحی و بهینه سازیشون با هم یکی باشه یا اینکه اگه از دو برند مختلف هستش باید معماری و طراحیشون نزدیک به هم باشه مثلا دو کارت RDNA1 یا دو تا کارت AMPERE با هم و یا نسل آخر انویدیا با نسل آخر AMD و همینطوری! بدون توجه به بنچمارکا و اعداد ترافلاپس اولین کاری که بکنید مقایسه ی تعداد ترانزیستورهاس!
            مثلا چرا بعد از چندین نسل که کارتای AMD که با ترافلاپس بیشتر به نسبت کارتای انویدیا که ترافلاپس کمتر داشتن و تو بنچمارکا ضعیفتر بودن به یکباره تو نسل RDNA2 یه کارت ۲۰ ترافلاپسی به نام ۶۹۰۰xt از AMD بنچمارکای بسیار نزدیکی با یه کارت ۳۶ الی ۴۰ ترافلاپی انویدیا با نام rtx3090 پیدا میکنه!
            یا مثلا چرا تو نسل هشت تقریبا هیچ تفاوت گرافیکی بین PS4 و PS4 PRO نداشتیم!
            جوابش فقط تو تعداد ترانزیستورهاس!
            چون تعداد ترانزیستورای PS4 و PS4 PRO برابر بود تقریبا هیچ تغییر محسوسی نداشت یا بهتر بگم هیچ تغییری!
            حالا این چه ربطی به رقابت PS5 و XSX داره جوابش باز تو تعداد ترانزیستورهاییه که تو GPU هر دو کنسول به کار رفته و جالب تر اینجاس که تو سایت TECHPOWERUP و منابع دیگه هم تعداد ترانزیستورهای PS5 دقیقا اعلام نشده به جز کنفرانس ROAD TO PS5 مارک سرنی!
            تو همین سایت TECHPOWERUP تعداد دقیق ترانزیستورهای XSX عدد ۱۵٫۷ میلیارد عدده ولی تعداد ترانزیستورهای PS5 نامشخص زده شده!
            تعداد ترانزیستورهایی که مارک سرنی تو کنفرامس ROAD TO PS5 اعلام کرد مقدار ۶۲% بیشتر از تعداد ترانزیستورهای PS4 به ازای هر CU بود و همونجا هم گفت که تعداد ترانزیستورهای PS5 برابر با تعداد ترانزیستورهای ۵۸ عدد CU در PS4 هستش!
            پس اگه تعداد ۵٫۷ میلیارد ترانزیستور PS4 رو تقسیم بر ۱۸ عدد CU مورد استفاده ی PS4 کنیم حاصل ۳۱۶,۶۶۶,۶۶۶ بدست میاد و حالا این عدد رو ضربدر ۵۸ کنیم تعداد ترانزیستورهای PS5 به عدد باور نکردنی ۱۸,۳۶۶,۶۶۶,۶۲۸ میرسه که این مقدار دقیقا ۱۶٫۵% بیشتر از ترانزیستورهای XSX هستش!
            پس در عمل چون دو کنسول از یک معماری استفاده میکنن GPU پلی استیشن به لحاظ شمار ترانزیستورها و صد البته کارایی بیشتر، برتری داره!
            اینم لینک منبع واسه کسایی که اهل مطالعه و جستجو هستن!
            https://en.m.wikipedia.org/wiki/Transistor_count
            همه شرکت ها و غول های فناوری فقط در یک راستای مشخص حرکت میکنن و اونم شکستن پی در پی قانون مور برای رسیدن به ترانزیستورهای بیشتر تو فضای کمتر هستن و البته در آینده با پردازش های کوانتومی و روش های نوین به کل این نوع پردازش دیگه به کار نخواهد رفت!
            در آخر هم امیدوارم همه از پلتفرم محبوبشون لذت ببرن و دوباره میگم که به اعداد و ارقام و چند فریم و رزولوشن بالا و پایین توجه نکنین و فقط از گیم لذت ببرین!
            فقط بازم خواهش میکنم کاملا مطالعه و به همه چی دقت کنین و اگه کسی سوال یا نظری داشت کامنت بده!
            سپاسگذارم از وقتی که گذاشتین!

          • مهدیار گفت:

            واقعا خسته نباشی که انقدر وقت میزاری
            فقط من یه سوال برام پیش اومده
            چه فرقی برای تو میکنه که کدومشون قوی تره؟؟
            انتخابی که میخوای بکنی کاملا مشخص هست برات ، هیچ وقت نباید تلاش کنی کسی رو زور کنی که کنسولی که تو دوست داری رو بخره
            و در آخر بگم
            تا آخرین لحظه ای که پوست خودتو برای این کنسول ها و شرکت ها بکنی ، ۱ ریال هم بهت نمیرسه.
            تا آخرین لحظه باید پول تمام چیزی که میگیری رو پرداخت کنی
            اینو فقط به تو نمیگم ، اینو به تمام کسانی که خودشون رو تو سایت ج.. میدن که سهام دار های شرکت مورد علاقشون راضی بشه
            یاد بگیریم که واسه شرکت هایی که هیچ ارزشی برامون قائل نیستن کاری نداشته باشیم و از هزینه ای که براشون کردیم استفاده کنیم
            اگر قرار باشه برای کسی اینجا خودمون رو پاره پوره کنیم ، به نظرم باید برای وارد کننده ها این کارو کنیم
            نمیدونم کی اینو متوجه میشین ، با تمام بچه ها خودتون رو درگیر میکنید که چیی… که مثلا یه کنسول از اون یکی قوی تر هست 😐
            واقعا کار کاملا مسخره ای هست
            چه برای طرفدار های پلی استیشن و چه طرفدار های ایکس باکس
            من که انقدر به کامپیوتر علاقه دارم نمیام خودم رو جایی برای انویدیا یا ای ام دی ج.. بدم
            یا بخوام کسی رو قانع کنم که انویدیا بخره یا ای ام دی
            ممنون که خوندی
            ” در آخر هم امیدوارم همه از پلتفرم محبوبشون لذت ببرن و دوباره میگم که به اعداد و ارقام و چند فریم و رزولوشن بالا و پایین توجه نکنین و فقط از گیم لذت ببرین! ”
            این جمله رو یادت باشه و تلاش کن با باور داشتن به این جمله ترول کردن رو کنار بزاری نه اینکه فقط حرفش رو بزنی 🙂

          • AL1K1NG گفت:

            دالتون جان مرسی از متنت من کامنت اولت رو خوندم و دومی رو نخوندم و اونم میخونم و مرسی ک وقت میزاری
            اون قسمت نسل فناوری ک گفتی رو باهات موافقم و اون قسمت ترانزیستور رو اطلاع ندارم
            حتما سرچ میکنم چون خیلی قضیه جالب شد
            ولی ی نکته ای هم اضافه کنم ک بنا ب شایعات نسبتا معتبر پلی۵ خیلی وقته طراحیش تکمیل شده و دوکیتش دست بازیسازاس و مایکی برای rdna2 صبر کرد و برا همین موجودی کنسول کمتر و دوکیت دیرتری داره
            خب اگه همین شایعه صحیح باشه نماینده مایکی ی نسل جلوتر از رقیب ژاپنیشه و باید بنظرم این پارامتر رو هم دخیل محاسباتت بکنی
            ولی حتی اگه ایکس باکس بهتر ظاهر بشه در اینده تو اجرای بازی ها و چ پلی ۵ اخرش چارتا پیکسل و فریم ریت بالا پایین فرقی نمیاره
            مهم ssd هست ک طراحی مراحل بازی هارو قراره دگرگون کنه و دوال سنس ک حس متفاوتی میده(البته باید اینم پشتیبانی سازنده ها تو دراز مدت و مقدار خرابیش دراینده به خاطر وجود قطعه مکانیکی رو هم درنظر بگیریم)

            • کاملا درسته درنهایت برمیگرده به اینکه دولوپر ها چطور از این دستگاه ها قدرت رو بیرون بکشن درست مثه دستگاههای اپل و رابط برنامه نویسی و سیستم عامل افسانه ای اپل!
              اینا رو هم مینویسم میخوام یه عده بدون ترمز هرچی دلشون خواست بلغور نکنن!

      • Bluebox گفت:

        داداش تو اون دفعه فرق دو تا چیز عادیو نمیدونستی حالا میخوای مقاله بدی.
        با یه جمله ات کل سایت رو ناآگاه گفتی فقط خودتو بالا بردی. ماشالا اعتماد بنفس نیست که ، اعتماد به سقفه
        این همه تحلیلگر گفتن ایکس باکس حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد قویتره ، این اومده برا خودش تحلیل کرده میگه ۱۶.۵ درصد ضعیف تره 😐

        • هر چی که من میگم درسته… حتی دیجیتال فاندری و خیلی دیگه شون هم الکی گنده شدن!
          در ضمن گفتم پی اس ۱۶٫۵ درصد قویتره نه اکس باکس ۱۶٫۵ درصد ضعیفتر(تعداد ترانزیستورها هم منظورم بوده که برنده اصلی رو مشخص میکنه) ! بین این دوتا خیلی فرقه داداش! اونایی که اهل ریاضی هستن میفهمن!
          بعد اینکه قبل از اینکه بیای فکت صادر کنی تو را به خدا برو یه کم معلوماتت رو بالا ببر!

          • Bluebox گفت:

            فکت صادر کردم 😐
            فکر کنم من با خودتو جابجا گرفتی

          • در ضمن گفتم پی اس ۱۶٫۵ درصد قویتره نه اکس باکس ۱۶٫۵ درصد ضعیفتر
            .
            .
            داداش علم سخت افزار که هیچی یکی اگه دستور زبان فارسی هم بلد باشه میفهمه داری چرت میگی!

            • ۱۶٫۵ درصد رو ضربدر ۱۵٫۷ میلیارد ترانزیستور کنی میشه ۲٫۵۹۰۵ میلیارد و بعدش بع علاوه ی ۱۵٫۷ میلیارد کنی میشه ۱۸٫۲۹۰۵ ترانزیستور!!! وقتی که میگم ۱۶٫۵ درصد قویتره یعنی این!!!
              حالا قضیه رو برعکس کن که اون دوستمون گفته ۱۶٫۵ درصد ضعیفتره!!!
              یعنی ۱۶٫۵ درصد رو ضربدره ۱۸٫۳۶ میلیارد ترانزیستور کن که جوابش میشه ۳٫۰۲۹۴ حالا از ۱۸٫۳۶ کمش کنی جوابش میشه ۱۵٫۳۳۰۶ گل من که کاملا غلطه!!! 😉 😉 😉
              برو به کوچولو ریاضی بخون که اینجوری نپوکوی!!! در ضمن ریاضیم مثه بقیه از متوسط هم ضعیفتره ولی نمیخوام حرف الکی بزنم که به این چیزا دقت میکنم!

    • WamirhosseinM گفت:

      الان منبع تو keoxer هست که توی همون ویدیو میگه اگه ایکس باکس بود راحت مایلز مورالز رو ۴k و صد و بیست فریم اجرا میکرد؟؟

    • Bluebox گفت:

      ببین تو هر چی دوست داری بگیر و اصلا برات مهم نباشه بقیه چی میگن.
      مثل همین دوست بالاییمون.
      ببین بهترین انتخاب برا خودت چیه

    • منبعت الان کئوکسره واقعا؟
      همونی که میگه ایکس باکس به راحتی فورکی ۱۲۰ FPS با ریتریسینگ اجرا میکنه
      اونم بازی مثل مایلر مورالز رو؟
      نکته بعدی
      اول سطح سوادتو ببر بالا بعد بیا اینجا نظر بده
      هفبیک فی بک : هپتیک فید بد به معنای باز خورد لمسی
      ادبتایو تریگر : ادپتیو تریگر به معنای تریگر (همون r2 l2 ) تطبیق پذیر

  • R6_Ash گفت:

    سری اس یه ترمز abs برای بازیای مولتی پلتفرم و انحصاری های ماکرو.دوستان فقط رزولیشن ملاک نیست که بگید قدرتش ۱۰۸۰ کافیه .سری اس برای کیفیت صورت ها و چهره ها یه سم قوی و کشندس و تنها جایی که بشه گرافیک واقعی نسل ۹ رو دید انحصاریا سونی هست

  • مهدیار گفت:

    بچه ها به نظرتون کنسول های میان نسلی چند سال بعد میان؟
    به نظر خودم ۳ یا ۲ سال بعد ، لطفا نظرتون رو بگید ، و لطفا بگین وقتی میان چطوری میان
    مثلا خیلی ها شاید بگن پلی استیشن رو مثل نسل پیش یه اسلیم میدن و خیلی بهتر
    یا مثلا ممکنه ایکس باکس یه کنسول بده که یه چیزی بین سری اس و ایکس باشه ؟؟
    .
    کنسول های آخر نسلی هم به نظرتون میدن ، مثلا مثل وان ایکس ، یا پرو ؟
    .
    آهان نینتندو به نظرتون میخواد چی کار کنه؟
    یه چیزایی اومده که میخواد یه نسخه قوی تر سوییچ رو بده
    به نظرتون یه کنسول دیگه میده تا آخر نسل؟

    • Bluebox گفت:

      بنظر من اگر اصلا کنسول میان نسلی داشته باشیم این دوتا:

      ایکس باکس: فقط یه کنسول با سخت افزار یکسان با سری ایکس میده قیمتش هم پایین تره البته دیجیتاله مثلا ۴۰۰ دلار

      پلی استیشن: فقط یه کنسول با سخت افزار همون کنسول های قبلی خودش میده و اسلیمه و سایز کوچکتری داره و قیمتش هم مناسب تره البته دیسک خوره مثلا ۴۵۰ دلار

      سال عرضه هم ۲۰۲۳

      نینتندو هم فکر کنم یه نسخه سوییچ پرو داره ، قویتر از سوییچ عادیه از همه نظر، قیمتش هم ۳۰۰ دلار

    • شک نکن ایکس باکس متفاوت دیگه ای هم هست
      اسپنسر بهش اشاره کرده بود حالا توی شایعات بهش میگن XBOX V
      Ps5 با توجه مشکلات سری اولش و اندازش قطعا نسخه اسلیم داره
      Ps5 pro هم با توجه به ثبت اختراع های سونی در اواسط نسل شاهدش هستیم ولی متفاوت تر از چیزی که فکرشو میکنیم گویا از طریق استریم قدرت میگیره

  • Reason گفت:

    نکن اقاجان نکن=)) زیاد بفروشه میشه مبنای سازنده بیچاره میشیم

  • دوتا کنسول ضعیف که توسط اعداد و ارقام پوووچ و گول زننده ی مایکرو داره به ملت غالب میشه!
    ایشالله بعدا اگه بچه های هر سه تا پلتفرم PC و XBOX و PS مشتاق بودن تا یه مقاله ی مختصر و مفید درباره ی قدرت GPU و هر کنسول و کارتای گرافیک PC بهشون بگم که تا آخر عمرشون چشم بسته بدونن که چه کارت گرافیکی و چه کنسولی قدرت بیشتر گرافیکی ای داره و شرکتای مختلف چطور از از طرفندای بازاریابی و گول زننده برای ترغیب مشتریاشون استفاده میکنن!

    • Ali.bsh گفت:

      آره داداش مارو اسپنسر شستشوی مغزی داده بریم ایکس باکس بخریم
      بیا ما رو نجات بده دست خودمون نیست مجبوریم ایکس باکس بخریم 😐 😐
      مگه سایپا یا ایران خودروعه که محصول آشغال تولید کنه ما هم مجبور شیم بخریم
      حالا یه دوتا بازی از یوبی باگ و اینا اومده رو ps5 یه ذره بهتر عمل کرده میگی مایکرو گول زده ملتو شما بهتره صبر کنی تا انحصاری ها و بازی های ترد پارتی نسل بعدی(نه این میان نسلی ها) بیاد بعد اگه ایکس باکس ضعیف تر عمل کرد اون موقع حرف شما درست

      • Xbox+Bethesda گفت:

        برا درت که گفتن پچ میدن و سازندش هم عذرخواهی کرد،یه توییت جدید از تام وارن دیدم گفته یوبی سافت قراره یه آپدیت هم برای والهالا بده که مشکل افت فریمش در سری اکس حل بشه و همچنین میخوان مود پرفورمنس(۶۰fps) مود رو برای هر سه کنسول از جمله سری اس بدن،کالاف کولد وار هم که یکسان بود و دیجیتال فاندری گفت مشکل از بسته دانلود ری تریسینگ بوده و سری اس مشکل نداره و دوباره میخوان سری اس رو بررسی کنن.

  • اسپم:متاسفانه مارادونا فوت کرد

  • Bluebox گفت:

    این که کدوم بیشتر تولید میشه مهم نیست.
    مهم اینه فقط تو بازار پیدا بشه و کمیاب نشه تا قیمتش بره بالا.
    تو بازار جهانی پلی استیشن و ایکس باکس به سختی پیدا میشه و ممکنه هر فروشگاه هفته ای یه بار در حد چند تا موجود کنه که سریع تموم میشه.
    ولی توی بازار ایران پره و همه هم قیمتش بالاست. فکر کنم دلال های ایرانی ماشالا بازار اروپا و امریکا رو هم جارو کردن اوردن ایران با قیمت ۴ برابری بفروشن 😐

  • Iliya گفت:

    اون دوتا کنسول هم روی ۹۰۰p بودن :laugh:
    سریز اس روی ۶۰۰p اون دوتا روی ۹۰۰p
    این بود آرمان های ۴k و ۸k?
    سریز اس یک سوم PS5 قدرت داره ۳۰۰ تا پیکسل کمتر رندر میکنه تو اون وضعیت

  • K_R12 گفت:

    یعنی انقدر مایکروسافت به این کنسول اعتماد داره ؟! عجیبه واقعا!! . امیدوارم حداقل این اعتماد به نفسی که واسه این کنسول دارن واقعا عملی بشه

  • :rotfl: :rotfl: :rotfl:
    خداوند متعال حفظت کنه! با یه کلمه همه چی رو نابود کردی 😀 :rotfl:

  • K_R12 گفت:

    دوستان من فکر میکنم اساسینز کرید والهالا رو سری اس رو ۳۰ فریم اجرا میشده رو حالت پرفورمنس جود که الان یوبیسافت تایید کرد داره پچ ۶۰ فریم رو حالت پرفورمنس مود رو واسه سری اس بدن‌ که نشون میده این کنسولای سری ایکس و اس دیر دسته بازیساز ها رسیده که نتونستن خوب اپتیمایز کنن رو کنسولا که سری اس داره بازی هارو معمولا ۱۰۸۰ یا ۱۴۴۰ و ۳۰ فریم میدن یا سری ایکس که داره ضعیف تر عمل میکنه نسبت پلی استیشن که نشون از همین ماجرا میده. تو این پست هم وسطشو اگه بخونین مصاحبه دیروز با فیل اسپنسر که نوشته که:
    (فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس اکس‌باکس، به تازگی با The Verge مصاحبه کرده است و در مورد جوانب مختلف تولید کنسول‌های جدید صحبت کرده است. به گفته‌ی اسپنسر، تولید این کنسول‌ا تا ماه آخر تابستان آغاز نشده است، چرا که آن‌ها منتظر یک چیپ‌ست در مقیاس انبوه از سوی AMD بوده‌اند). پس یعنی میشه به سری اس امیدوار موند

    ورج هم که همین چند ساعت پیش ی مطلب گزاشت که به چه دلیل داره سری ایکس ضعیف تر عمل میکنه و گفت بخاطر همین دیر رسوندن دوکیت ها بوده.

    • Bluebox گفت:

      اره با اپدیت فرداش تمام مشکلاتش روی کنسول های ایکس باکس حل میشه. گفت اسکرین تیرینگ و افت فریم ایکس باکس کامل حل میشه و روی سری اکس و سری اس ۶۰ فریم ثابت میشه

      • K_R12 گفت:

        سری ایکس و مخصوصا سری اس دیگه دارن کم کم خودشون رو نشون میدن. مایکروسافت دیگه چهارتا مهندس گر و گوری نریخته توش که بیان ی چیزی بسازن که بعدا بخواد مشکلی ایجاد کنه . ماشالله جزو ۲ تا شرکت برتر جهانه ها نمیشه دست کمش گرفت و توش بهترین افراد و مهندس ها دارن کار میکنن و میدونن چی بسازن

        در ضمن والهالا روی سری اس داینامیک فورکی اجرا میشه که یعنی بین ۱۴۴۰ و ۲۱۶۰ و الان هم که داره پچ ۶۰ فریمی هم میگیره

        دیرت هم که گفتن دارن پچ میدن واسه اون اتفاق خیلی مسخره سر سری ایکس و اس

        سازنده های کلد وارن گفتن قراره پچ بدن

        • K_R12 گفت:

          جالبیش اینجاست که تام وارن همین الان توییت زد که استار وارز اسکواد ران واسه سری ایکس و اس مود ۱۲۰ فریم داره و سری اس و ایکس هردو تو حالت پرفورمنس مود قراره فورکی اجرا بشن. دیدین گفتم داره قدرتشو نشون میدن کم کم ولی بعضی دوستان هنوز حرف خودشون رو میزنن ( نسخه پلی استیشن فعلا قرار نیست مود ۱۲۰ فریم بگیره تو این بازی)

  • -amirhosein- گفت:

    خیله خب دوستان ی چند روزی تنور جنگ کنسولی خیلی داغه،یسری صحبت های عجیب غریبی هم رد و بدل میشه بین کامیونیتی گیم که واقعا جالبه، خب بریم یکم بحث بکنیم؟؟؟
    .
    راجب قضیه دیر رسیدن کنسولای ایکس باکس به دست بازی سازا:
    .
    تا قبل از اینکه مقایسه عملی از بازیها بیاد کل قضیه پرفرمنس و ویژوالیتی اپتیمازیشنو فریم رزولوشن ری تریسینگو نمی دونم علی حسن و خلاصه میشد تو………………..۱۰<۱۲
    و هیچکس هم حرفی از این که کیت های توسعه ایکس باکس کی به دست بازی سازا رسیده حرفی نمیزدددد!اصلااا مهم نبودددد!!!! اصل کاری این بود که ۱۲ از ۱۰ بزرگتره اپتیمازینگ و راحتی کار با سخت افزار و زمان توسعه یک بازی ویدئویی هم اصلا مهم نبود!اگررر هم بووود!
    تاثیری نداشت تو خروجی!!!!
    بعد به همین منوال تا قبل از مقایسه سر به سر بازی ها ایکس باکس سری ایکس قدرتمند ترین کنسول تاریخ بود!بعد از مقایسه ها ناگهان قدرتش کم شد و شد قدرتمندترین ایکس باکس تاریخ؟!؟واتتتت؟؟؟؟!؟!؟؟!؟هاو؟؟؟

    جالبه من برای اولین باره دارم از دوستان ایکس باکس فنم میشنوم که اپتیمایز بودن مهم تر بزرگی و کوچکی اعداد شده!برای اولین بار!!!! نمی دونم والا!!
    .
    تا قبل از مقایسه بازی ها کل مقاله های ت ورج که دوستان ایکس باکس فن اینروزا اون رو معتبرترین سایت گیمنگ جهان می دونن شده بود اینکه چرا ۱۲ از ۱۰ بزرگتر است و این موجب چه چیزی خواهد شد، بعد مقایسه بازی ها میاد مقاله میزاره که اره نمی دونم ایکس باکس کیت توسعش دیر رسیده به دست بازی سازااااا!!؟ دوستان خودتون قضاوت کنید من این روزا انقدر از دست این مایکروسافتو، رسانه های دست چپش مثل ورجو، نوچه هاش مثل تام وارنو طرفداراش اعصابم ریخته بهم که اصلا نمی دونم چی می نویسم چطور می نویسم،دلم می خواد گریه کنمممم،خدایا کیل میییی
    .
    نمی دونم والا من یکی دیگه رد دادم و منالله توفیق….
    گیمفا تایید لطفا!!!!!!

  • amazon گفت:

    سری اس با ۴ ترافلاپس قدرت به درد نسل ۹ نمیخوره. مثل اون بچه ای میمونه که میگه منم بازی کنم بهش یه دسته ای میدن که به کنسول وصل نیست و فکر میکنه داره بازی میکنه درحالی که بازی نمیکنه. اینم همونجوریه کسی که میخره فکر میکنه نسل ۹ رو داره تجربه میکنه درحالی که تجربه نمیکنه.

احتمال تولید بیشتر اکس‌باکس سری اس‌ نسبت به سری اکس وجود دارد - گیمفا