اسپنسر: بدون گیم پس عناوینی مانند Microsoft Flight Simulator به مرحلهی تولید نمیرسیدند
آقای فیل اسپنسر در جدیدترین مصاحبهی خود به صحبت دربارهی اهمیت سرویس اکسباکس گیم پس و تاثیر این سرویس در روند توسعهی بازیهای شرکت مایکروسافت پرداخته است.
سرویس اکسباکس گیم پس (Xbox Game Pass) با موفقیت بالای خود در سالهای اخیر به مرکز توجه و استراتژی اصلی شرکت مایکروسافت در حوزهی بازیهای ویدئویی تبدیل شد. برخلاف عقیدهی دیگران، این شرکت باور دارد که این سرویس یک سرویس کاملا پایدار و مطمئن بوده و با هدف افزایش محتوای موجود در این سرویس، شرکت مایکروسافت استودیوهای زیادی را خریداری کرده است. با توجه به صحبتهای آقای اسپنسر، به نظر میرسد این سرویس نحوهی توسعهی بازیها و حتی نحوهی تصمیمگیری در خصوص این موضوع که کدام بازیها به مرحلهی تولید برسند را نیز تغییر داده است.
در جدیدترین مصاحبهی خود با مجلهی The Guardian، آقای فیل اسپنسر (Phil Spencder) مثالهای مختلفی از برخی عناوین استودیوهای اکسباکس (Xbox Game Studios) که بدون اعتماد شرکت مایکروسافت به موفقیت آنها در سرویس گیم پس به مرحلهی تولید نمیرسیدند را مطرح کرده است. در میان بازیهای یاد شده، نام عناوین پرطرفدار و موفقی همچون Microsoft Flight Simulator، Tell Me Why و Battletoads دیده میشود.
من حقیقتا باور دارم که ما بدون وجود سرویس گیمپس به ساخت بازی Tell Me Why چراغ سبز نشان نمیدادیم. این یک بازی چند قسمتی داستانمحور است که این روزها مشابه آن را به ندرت میبینید. با این حال، با وجود ۱۵ میلیون مشترکی که ما امروز داریم میدانستیم که بازیبازان این بازی را تجربه کرده و میدانستیم که در این شرایط بازیبازان بیشتری این عنوان را نسبت به زمانی که ۳۰ دلار قیمت داشته باشد، تجربه خواهند کرد. اگر ما رشد سرویس گیم پس را ندیده بودیم، حتی عنوانی مانند Microsoft Flight Simulator نیز چراغ سبر تولید را دریافت نمیکرد. یک میلیون بازیباز بازی Battletoads را تجربه کردند. اینها تنها چند مثال از بازیهایی هستند که در مدل فروش عادی با چالشهای فراوانی روبهرو میشدند.
البته این اولین باری نیست که شرکت مایکروسافت به اهمیت سرویس گیمپس برروی توسعهی بازیها صحبت میکند. در گذشته نیز استودیوی کوآلیشن بیان کرده بود که سرویس اکسباکس گیم پس یکی از دلایل اصلی ساخت بازی Gears Tactics بوده است.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
به به
حالا بیاید ترول کنید
وقتشه دکترای بیزینسی که گرفتید رو ببرید زیر سوال
هیچ وقت! دکترای بیزینسی یه ایرانی رو هیچ وقت زیر سوال نبر
ازین لحاظ که اره دم مایکرو گرم من همیشه این ویژگی ریسک پذیری بخاطر گیم پس رو تشویق کردم ولی بدون رودروایسی میخوام یه چیزی بگم
.
“””من حقیقتا باور دارم که ما بدون وجود سرویس گیمپس به ساخت بازی Tell Me Why چراغ سبز نشان نمیدادیم”””
و اینجاست که بازم قدر سونی رو باید بیشتر بدونیم که به دیوید کیج بها میداد و بودجه های میلیون دلاری بهشون میداد با وجود اینکه میدونست شاید نتونن اون پول رو برگردونن ولی بازم اولویت براش صنعت گیم بوده و به هنر اهمیت میده(دیگه اگ دیترویت رو بازی کرده باشید یا فقط دیده باشید میفهمید چقد خرج اون بازی شده)
گیمپس دوست و یاور صنعت گیم و سازندگان :yes: :cute:
یه سوال الان تو نسل ۷اگه گیم پس بود دیمن سولز متاش شد ۸۹ خیلی هم هیت خورد از گیمرا فروش انچنانی هم نداشت چون گیم پس سود نمیکرد الان چیزی به اسم دارک سولز سکیرو و بلاد بورن وجود نداشت
اره، استودیو سازنده کاری با سود آوری گیمپس نداره
مایکروسافت تمام و کمال دستمزد و بودجه رو میده و خیالشون راحته
Ninja Theory قصد ترول ندارم برداشت من از گیم پس اینه اگه اشتباه میگم تو اصلاح کن
واقعا کسی مثل تو زندگیم ندیدم ماکروسافت سونی فقط بخاطر پول تو صنعت گیم هستن بعد تو میگی ماکروسافت کاری با سود آوری گیم پس که استراتژِی اصلیشه نداره
چقدر حرف مسخره میزنی
مایکروسافت به فکر سود کوتاه مدت نیست
حاضره یکی دو سال ضرر کنه ولی به فکر جمع کاربر و سود بلند مدت هست
از نظر من گیم پس برای بازی های ایندی عالیه :yes:
ولی برای AAA ها به نظرم در آینده مشکلاتی به وجود میاد
متاسفانه باهاتون مخالفم
نظر هر شخص در صورتی که ترول نکنه ، کاملا محترمه :rose:
.
جا داره یه تشکر از شما کنم بخاطر عدم ترول در مخالفت
دمتون گرم که اینقد خوب باهمدیگه تبادل نظر میکنید
استودیو سازنده کاری نداره ، درستم میگه چون قبل از ورود به گیمپس پولشو میگره ، اگه محبوب بشه تمدید می کنن و دوباره پول بهشون میدن تا بیشتر داخل گیمپس بمونه
اگه جلب رضایت کاربر نباشه پس پولی هم وجود نداره
اینو یاد بگیرید
اتفاقا دیمن سولز بازی خیلی خوبی بود من گفته بودم روی ps3 تجربش کردم. تنها مشکلش باگ های بازی بود. اونایی که هیت میکردن چون تازه با سبکش آشنا شده بودن
چه شده؟
کامنتت رو انگار یک بچه ۷ ساله که تازه نوشتن یاد گرفته،نوشته
کلا جمله بندی و نگارشت ایراد داره
جدا از اون این ریسک پذیر بودن سونی هستش که passion project ها رو قبول میکنه و بودجه میده تا ساخته بشن
بازی هایی مثل demon’s souls و death stranding و heavy rain بخاطر سبکشون همگی passion project هستن
اگر سونی ریسک پذیر نبود و passion project ها رو قبول نمیکرد، الآن اصلا سبک سولزبورن وجود نداشت
دیوید کیج سر ساخت شاهکار heavy rain پیش مایکروسافت رفت اما مایکروسافت بخاطر سبکش اون رو قبول نکرد
ولی پیش سونی رفت و سونی بخاطر ریسک پذیر بودنش،اون رو قبول کرد و ۳ گانه شاهکار کوانتیک دریم ساخته شد
اون زمان مدیر دن متریک بود الان فل اسپنسر سیاست ها زمین تا آسمون فرق داره
بد کردن یه هوش مصنوعی کار شاخی نیست اما اینکه یه شخصیت خاکستری رو بتونی تو قلب میلیون ها نفر ماندگار کنی کار سختیه که سونی با نیتن دریک کریتوس و جول کرد
با وجود گیمپس ریسک پذیری ماکرو هم زیاد شده مثل سونی نمونه اش Gears 5 یا Microsoft Flight Simulator
حرفت کاملا بی ربط و اشتباهی زدی
اون موقعی که دیمن سولز منتشر شد چیزی به اسم بازی های هارد کور در بازار اون موقع بازی های کامپیوتری وجود نداشت… درسته که هیت خورد ولی یک اثر خاص بود و تونست جاپای خودش رو محکم کنه…
دوم از همه این که این عنوان یک عنوان AAA بود… در حالی که بیشتر بحث تاثیر گیم پس بر روی بازی هایی هست که AAA نیستند
خب دیگه الانم دیگه سازنده ای جرئت نمیکنه بازی یونیک بسازه مجبور میشه عامه پسند بسازه تا بیشتر فروش بره الان مثلا تو نسل ۶ تقریبا ۹۹ درصد بازی های شوتر مربوط به جنگ جهانی بود و خیلی هم خوب میفروخت ولی استدیو اینفینت اومد ریسک کرد و سری مدرن وارفر متولد شد خودشم با توجه به جریانات سیاسی ممکن بود بازی کلی هیت بخوره و حتی به بسته شدن استدیو منجر بشه ولی این ریسکو کردن
:yes: :yes: :yes:
بنظرم هر کدوم بخشی از صنعت گیم رو ارتقاء دادن،
معتقدم فیل اسپنسر درست میگه اگه گیم پس نبود بعضی بازیا غیر ممکن بود رشد کنن، مثالای درستی هم زده تل می وای بازیای نیست ک مخاطب بره ۳۰ یا ۴۰ دلار بابتش پول بده، بلکه تنها داخل این سرویسه ک مخاطب بازیش میکنه و اگه این سرویس نبود همچین بازی خلق نمیشد، و از طرفی «یک بازی بر حسب میزان پلی ک داده میشه رشد میکنه»، طبق این حرف برخی بازیها تنها و تنها در داخل سرویس گیم پس میتونستن رشد کنند (همین sea of thieves بدون گیم پس غیر ممکن بود تبدیل ب ی بازی بشه).
از اونورم ک مدل و نگرشهای سونی به بازی هم ک تکلیفش روشنه، سونی هم باعث شد بازیهایی رشد کنن که بعد از ده سال تازه میفهمیم چی بوده اون بازی و چ شاهکاری بوده، بدون سونی این بازیا و چنین جهانهایی هیچ جایی ت دنیای گیم نداشت و اصلا خلق نمیشد، این دنیاها و شاهکارهای مثل سبک سولز بورن و غیره ک کلی مثال میشه زد بدون سونی محال بود. اینم ناشی از نگرش سونی ب مفهوم بازیه
بنا ب این دلایله ک میگم پلی استیشن و اکس باکس زنده میمونن و کسایی ک آرزوی نابودی پلتفرم مقابل رو میکنن نمیدونن دارن آرزوی نابودی صنعت گیم رو میکنن. این دوتا هر کدوم بخشی از بازیها رو رشد دادن ک بدون اینها رشد اون بازیها غیر ممکن بود و اصلا ب دنیای ما راه پیدا نمیکرد. و سیاست و مسیر این دو پلتفرم هم همانطور ک بارها گفتم متفاوته و جامعه هواداری خودشونو جذب و تغذیه میکنن.
آقای امیر فقیه که میای پلی استیشن نو رو با گیم پس مقایسه میکنی ببین گیم پس چه کارایی که نمیکنه حالا باز بیا بگو این سرویس بدتر از پلی نو هس و خودت رو ضایع کن.
من یه سوال دارم هیمن عکس هیلو که گذاشتی پروفایلت اگه یادت بیاد متا زیر نود نداشت الان ببین به چه روزی افتاده با گیر یا کرک داون و … اینا همشون جوری ساخته میشن که سرویس گیم پس هندلشون کنه بنظرت ماکروسافت عاشق چشم ابروی توهه بیاد فرنچایزای پرچمدارشو با ۱۰۰تا بازی بهت ۱۰ دلار بده نه بازی ها رو جوری میسازه که این سرویس بتونه هندلش کنه
توجه کن هیلو اینفینت دیگه شماره نداره خود ماکروسافت گفته قراره ۱۰ سال پشتیبانی یعنی بازی داغون تحویل بده بعد ۱۰ سال آبدیت کوچیک کوچیک بهش بدن اگه یه نگاه به کیفت انحصاری های ماکروسافت قبل بعدش بکنی میفهمی چی میگم چرا شاهکاری مثل گیرز هیلو که من باهاشون خاطره دارم باید به این روز بیوفتن فرق بازی۶۰ دلاری با گیم پس اینکه وقتی دیزگان میاد بخاطر باگاش نابودش میکنن کاریم به گرافیک داستانش ندارن ولی وقتی اوری رو اکس باکس اولیه تا ۲۰فریم اجرا میشه ماکروسافت میگه پرو نشین اینو۱۰ دلار بهتون دادیم حوصله کنیم براش یه پچ میدیم اینطوری انتظاراتتون رو میاره پایین
ولی پلی استیشتننو با اینکه بازی های ماهانش خیلی قویتر از گیم پس هست (بازی هایی که این ماه برای هر دو سرویس اومدن رو خودت مقایسه کن)شاهکار های سونی که که فروش۶۰ دلاریشونو کردن میاره توش مثل بلاد بورن لست آف آس..حرف من اینکه بازی که۶۰ دلار میارزه مثل لست آف آس آرچانتد بلاد بورن گا د آف وار دریمز برای۶۰ دلار ساخته شدن ولی آشغالی مثل هیلو گیرز کرک داون برای سرویس شدن ساخته شدن
اون موقع که مایکرو اون بازیا رو میساخت داشت ورشکست میشد. همین گیم پس بود که نجاتش داد. بعد شما تقصیر استودیو رو مینداری سر ناشر انگار مثلا مایکرو کم پول تزریق میکنه تو استودیوهاش. گیم پس سرمایه گذاری رو قشر معمولی جامعس. طرفی که روزی ۱۲ ساعت کار میکنه کوفته شب میرسه خونه چیکار داره جول چیشد آتریس چیشد میخواد دوساعت حال کنه. مایکرو رو اون طرف سرمابه گذاری میکنه. کلا شما سوی ذهنت اشتباس
مرده حسابی ماکروسافت۲۰ تا بخش مختلف داره در حال ورشکست شدن بود خود فیل اسپنسر گفته گیم پس بلند مدت سود داره الان فقط زرره بعد تو میگی سرویس گیم پس شرکت عظیمی مثل ماکروسافت نجات داد ?:-) جلل خالق
اگه اینطوری حساب کنی گاد آف وار رگنوراک و اسپایدرمن مایلز مورالس هم سرویس محور هستن چون شماره ندارن.ببین دلایلت خیلی مسخره و چرت و پرت هست،میدونی فرق انحصاری های مایکرو با سونی چیه اینه که مایکروسافت درکنار کمپین فوقالعاده یه بخش آنلاین میزاره که وقتی بازی رو تموم کردی نخوای دوباره همون رو ۱۰۰ بار تموم کنی بلکه تو بخش آنلاین با دوستات مسابقه بدی و لذت ببری ولی اونطرف سونی ۹۰درصد بازی هاش فقط داستان خالی هستن و وقتی شما اون رو میخری هی باید بخش داستانیش رو بازی کنی تا یه انحصاری جدید بیاد.دضمن شما درمورد هیلویی که هنوز نیومده حق نداری اظهار نظر بکنی چون از هیچ چیزش اطلاع نداری و در آخر اینکه مایکروسافت بیشتر از ۱۰ تا انحصاری معرفی کرده که همشون هم قراره به گیم پس بیان وقتی اومدن و کیفیت مطلوب رو نداشتن اونوقت حرف شما درسته ولی در مورد آینده لطفا فکت صادر نکن.و اینکه همه دارن از سرویس گیم پس تعریف میکنن چون خیلی به صرفه تر و بهتر از خرید های۷۰ دلاری هست و کسی به نظر شما اهمیت نمیده چون به خاطر تعصب خودت نمیخوای قبول کنی که این گیم پس بهترین سرویس بازی تاریخ هست.
ببین کمپین فوق العاده که ایکس باکس داره به قول خودت به اندازه پلی استیشن خوب نیست بعدشم به نظر من داستان و محتوا بهتر از بخش انلاین من اصلا موافق نیستم رو بخش انلاین کار کنن چون یه جایی داستان رو خراب میکنن همیشه همینه روی بخش انلاین کار کنن بخش افلاین ضعیف میشه ولی همون داستان خالی که میگی که در واقع خالی نیست و خیلی هم خوبه و هم گیمپلی بازی به نظرم بهتره
پلن مالی این سیستم رو من متوجه نشدم دقیقا که چطوری برای استودیو سازنده سود داره
کسی اطلاعی داره؟
بابا منم متوجه نشدم ، بعضی ها میگن گیم پس ضرر داره برای مایکروسافت بعد میان خودشون میگن اینطوریه 😐 ، البته برای ما هیچ فرقی نمیکنه فقط بازی خود بیاد همین رو بدونیم به نظرم کافیه ، سهام دار نیستیم که پیگیر سود شرکت باشیم 😐
وقتی گیم پس باعث میشه بازی خوب بیاد برای ما خوبه ، دیگه به نظرم بقیش به ما مربوط نیست ، حالا بعضیا میان خودشونو تو نظرات برای سود شرکت مورد علاقشون ج.. میدن به خودشون مربوطه 😐
من فکر کنم بر اساس فروش و بازخورد مایکرو هزینه پس از عرضه انجام میده..
من تل می وای تجربه تکردم اما خب سبکش همون لایف ایز استرانگ هستش حالا یکم پایینتر یا مدیوم..بازیهایی با هزینهی نسبتا کم و اضافه شدن به تعداد انتخابای گیمرا
من احساس میکنم مایکرو روی هر کدوم سود آنچنان نکنه اما تعدادش زیاد که بشه بله قطعا سود میکنه
این دوتا پادکست ببین
https://www.youtube.com/watch?v=Qxd7M-Ph4-M&list=PL-3W-zZzHzX_lveRvAISWVRkJvXh9fK1-&index=9
https://www.youtube.com/watch?v=lxhGKEpvowc&t=1045s&pbjreload=101
بهت میگه چه سیاست کثیفی پشتشه
لابد امیر گیم شو 😐 😐
بجای مسخره کردن فقط یه دلیل بگو که حرفاش اشتباهه
همین که منبعت اینه یعنی خیلی کارت درسته با ویدیو های امیر نوب شوت خوش باش…شما حرف بعدیت هم درسته استاد
اسم برنامه ی ویدیویی (ویدیو کست ) هست و پادکست فقط به محتوای صوتی گفته میشه
اینم تعریف ویکی پدیا
(پادکست (به انگلیسی: Podcast) یا پادپخش یا تدوین صوتی انتشار مجموعهای از پروندههای رسانه دیجیتال است؛ که توزیع آن در اینترنت با استفاده از خوراک(RSS) صورت میگیرد، و توسط کاربران معمولاً بر روی یک پخشکنندهٔ موسیقی دیجیتال قابل دریافت و پخش است)
.
دلیل از این محکم تر؟ کسی که اسم چیزی که تولید میکنه رو هم بلد نیست انتظار داری محتوای قابل استنادی اراعه بده؟
:rotfl:
فکر کنم خودت امیر گیم شو هستی چون اسمت هم امیره و حرفات هم بهش میخوره.میدونی ازکجا فهمیدم این آدم هیچ چیز بارش نیست و برا هیچ کس ارزش قائل نیست اون جا که گفت هر کس سری اس بخره احمق هست،یکی نیست بهش بگه اگه مردم نبودن چطوری میخواستی از یوتوب پول دربیاری و هدف دونیتت رو بزاری خرید پلی استیشن ۵.
از دیس لایک هات خودت باید جوابتو بگیری که چقد اشتباهه
خوب معلومه که دیسلایک میدن چون این پست مال ایکس باکسه
تو پست های پلی استیشن این دیسلایکا برعکس میشه
این اصلا منطقی نیست که بر مبنای دیسلایک نتیجه گیری کنی
من اصلا نگاه نمیکنم تعداد ویو هاش نره بالا 😐
یه خلاصه بده ببینیم چی میگه انقد تو سایت اسمش میاد
ویدئو هایی که درمورد مایکروسافت عه
فاجعه
افتضاح
بدون نوآوری بدون فلان فلان
(با یه قیافه که اگه بزاریش میخواد گریه کنه!)
ویدئو های سونی
شاهکار
آه سونی کبیر جان من فدای تو :chic:
خیلی خلاصه گفتم 😐
عالی بود
خب فهمیدم چی شده
گفتم چرا فقط تو کانالش انحصاریای سونیه 😐
امیر گیم شو بچه خوبی شده اصلا ترول نمیکنه.اون زمانا برای جذب مخاطب و اینکه اسمش بیفته سر زبونا این کارو کرد
والا من یکی دوتا گیم پلی ازش دیدم
خوب بازی میکنه
انگلیسیش هم عالیه
ویدیوکست هاشم هیچکدوم رو نگاه نکردم
حرفاش دیگه علیه ایکس باکس نیست یه چند بار گفت ولی دیگه ندیدم بعد خودش داره میگه من به فنبوی های ایکس باکسم که میان سونی رومسخره میکنند
اونجور که میگن بد نیست بعضی جاهام ایکس باکس تحسین میکنه سربکوارد. سرخرید بتسدا. تازه ازسونیم گلایه میکنه. ولی خب بعضی ها هستن جاهای که یه ذره گفته بدرو پیدا میکنند بهش میگن فنبوی پیشنهاد میکنم برو ویدیو که ازبکوارد ایکس باکس گفته یا همون خریده شدن بتسدا توسط مایکروسافت نگاه کن بعد بیاین قضاوت کنید
طرف رسما هیتر مایکروسافته ، من فقط ۲ تا فیلمی که amir faghih داد رو دیدم ، تو هر دوتاش تا جایی که تونست مایکروسافت رو هیت کرد و تا جایی که تونست حرف های خودشو پشت سر هم نقص کرد 😐
یه جمله میگفت که جمله قبلیش نقص میشد 😐
کلا فقط میخواد مایکروسافت رو هر طوری که شده بکوبه 😐
برو ویدیو هاشم هایزنبرگ رو هم که اسمش رست گمشو هست ببین
اوفف طرف چه قدر هتیر و تعصبی هست 😐
تا حالا ندیده بودم یکی سر یه جسم انقدر به خودش فشار بیاره 😐
البته به نظرم حدود ۶۰% حرفاش درست بود ولی بدجور هیتره طرف 😐
خدا صبر بده بهش 😐
اگه مایکروسافت به یه موفقیت چشم گیر تو این نسل برسه این خودشو میکشه 😀
استودیو بابت قرار گرفتن بازیش رو گیم پس پول میگیره از مایکروسافت. حالا هرچقدر بازی خفن تر باشه پول بیشتری میگیره و با توجه به میزان دانلود و کاربر و مثلا فعالیت های مربوط به اون بازی تو مدیا متغیره. مایکروترنزکشن هاهم که هستن
ما خیلی شیک و محترم و بدون ترول تبریک میگیم :rose:
.
جناب کوهپیما عزیز ؛ امیدوارم سر اون پست دیشبی که راجب به استودیو اینشتیو بود از دست بنده دلخور نباشید :heart: :rose:
من از اینکه شما اون کامنت رو تایید کرده بودید تعجب کردم ؛ فکر میکنم جملاتم یکم تند بود ؛ خلاصه اینکه امیدوارم هرجا که هستید تن درست باشید :heart:
mateus bk جان من دیروز نبودم نمرات دیمن سولز مبارک 🙂 :victory: :rose: :cake: :party:
مخلصم داداش :heart: :rose:
با گیم پسم شاهکار هایی مثل دیمن سولز گوست آف سوشیما گاد آف وار لست آف آس دریمز آرچانتد تولید نمیشه
چون ارزش این بازی ها ۶۰ دلاره ارزش این بازی ها۱۰ دلار نیست
انحصاری های اکس باکس قبل بعد گیم پس نگاه کنین چه پسرفتی کرده به حرفم میرسی شاهکاری مثل هیلو شاهکاری مثل گیرز که بازی های پرچمدار ماکروسافت باشن چرا باید اینطوری بشن دلیلش سادست بازی های باید جوری باشن که سرویس گیم پس بدونه هندلش کنه سالی یه بارم یه بازی نسبتا خوب بدن که بگن این تو گیم پسه تا اون کرک داون…پشتش قایم بشن و معلوم نشه چطوری داره فرنچایزارو خراب میکنه
به تو چه اخه سونی که گیم پس نداره پس هنوز انچارتد و گوست اف سوشیما تولید میشه با گمی پس مشکلی داری ایکس باکس نخر یا سری اس بخر بازی های قانونی بگیر بخر کسی مجبورت کرده از گیم پس استفاده کنی
دقیقا ترس منم همینه ماکروسافت با گیم پسس موفق بشه بعد سونیم مجبوره قید شاهکارایی مثل گادآف وار بلاد بورن دیمن سولز آرچانتد بزنه و بازی هاشو جوری بسازه که رو سرویش بیاد و این یعتی صنعت گیم برای گیمر هارکوری مثل من که ۲۳سال عاشقش بودم باهاش زندگی کردم تموم میشه
یعنی داری میگی سنت بیشتر از ۱۸ سال هست 😐
اصلا بهت نمیاد
من حدودا ۱۲ یا ۱۳ فکر میکردم :rotfl: :rotfl:
محض اطلاع ، ترول جماعت عموما تو رنج سنی ۱۰ الی ۱۵ یا ۱۶ هستن ، بعد ۱۷ حدودا دیگه ترول کردن تموم میشه 😐
سن جسمی منظورم نیست ، سن عقلی رو میگم 😐
چی میگی سونی گیم پس نداره چیه بخون کامنت طرفو
اتفاقاً کیفیت انحصاری های اکس باکس بعد از GP بهتر شده
FORZA HORIZON 4
GEARS 5
MICROSOFT FLIGHT SIMULATOR
ORI 2
همه بعد از GAME PASS منتشر شدند
خب از اون طرف سونی با رویکرد سنتی بدون گیم پس
لست اف اس ریمستر
انچارتد ۴
لست اف اس ۲
هورایزن
دث استرندینگ
گوست اف سوشیما
گاد اف وار
اینفیمس ۲
بلادبورن
گیم پس ۲۰۱۷ اومد :laugh:
دقیقا سیاست گیم پس همینه تو سال ۲تا بازی نسبتا خوب بده بعد گندکاری های مثل هیلو کرک دوان گیرز(گیرزو گفتم چون تا به حال متای زیر۹۰ نداشته که به لطف گیم پس داره)پشت اینا قایم میشن
علت متای گیرز
اولن که گیرز ۵ از نسخه ۴ خیلی بهتر بود پس متاش یجورایی بیشتره حقش ۸۷ یا ۸۹
دوما که سازنده اش عوض شده و هیچ ربطی به گیمپس نداره
همون کرک داونی که میگی سازندش برای سونی انحصاری میسازه 😀
راست میگه الان گروندد توسط ۵ میلیون نفر پلی شده
اگه رو گیمپس نبود چی میشد ؟
فال گایزم رو پلی استیشن پلاس ۱۰ میلیون پلی شده این بازی ها اشکال نداره ولی بازی های ترپل ای خیلی بده که بیاد رو گیم پس
اینو قبول دارم خدایی
عناوینی که خیلی ریسکی هستن رو سیاستی مثل گیم پس ریسکشون خیلی میاد پایین و امکان دیده شدنشون افزایش پیدا میکنه
گروندد
تل می وای
مدیوم
وووو
نه تو و اسپنسر اشتباه می کنید…گیم پس هیولای صنعت گیمه و صد در صد میزنه همه رو نابود میکنه….اسپنسر یه نابودگره که سعی داره گیم رو از بین ببره چون اون انسان نیست بلکه یه موجود باستانی و دشمن بشریته که از زمان های قدیم میخواسته تفریحات انسان ها رو نابود کنه(تیپیکال هیترا)
آره راست میگی ها من برم ببینم کیا براش آرزوی مرگ کردن؟؟ ?:-)
.
دیدم: چند تا از ترول ها و هیتر ها تو سطح اینترنت 🙂
خودت جواب خودتو دادی با گیم پس ریسک بازی تقریبا ترپل آی مدیوم با گرندد یکی میشه چون جفتشون رو یه سرویسن مثل این میمونه ریسک گاد آف وار فال گایز یکی باشه
یکم فکر کن
باز میگن گیم پس بده.
همین تل می وای ببینین چقدر بازی عالی هستش یا فلایت سیمیولیتر. بتل تودز هم خودش بازی خوبیه ولی دیفیکالتی پایین بازی بر خلاف نسخه های قدیمیش ضعف بزرگی حساب میشه.
راستی توییتر ایکس باکس نیوز ، خبر گذاشت ۷۰ درصد کسایی که کنسول نسل بعدی ایکس باکس رو خریدن همراهش گیم پس هم خریداری کردن :hypnotized:
همین تل می وای ببینین چقدر بازی عالی هستش میدونی محتوای تل می وای چیه چطور لست اف اس ۲ بده اخه بنیان خانواده رو سست میکنه اما تل می وای شاهکاره
تل می وای عالی بود؟؟؟جوک نگو خواهشا
شدیدا داستانش ضعیف بود و صرفا جهت تبلیغ ساخته شده بود…همه جا هم ازش بد میگن
همین نشون میده اصلا داستان بازیش رو نمیدونی
چون نبود
فقط بلدی حرف بزنی و یه چیز بپرونی چون اصلا گیمر نیستی و اطلاعات غلط داری
این بازی ترنس بود که قصد داشت عمل کنه ربطی به هم ج ن س گرایی نداره
اون ترویج بازی دیگه بود فراموش نکن
گل پسر،تو حتی نمیدونی مخفف چی هستش چی میگی واسه خودت
این بازی اگر داستانش خوب بود،الآن متاش زرد و یوزر اسکورش ۶ یا ۵.۲ نبود
برو ریویو کاربر ها رو بخون همشون به داستان ضعیفش اشاره کردن
متاش سبزه :heh: :heh: :heh: :heh:
بچه خوب ، متای این بازی سبزه ، مثل دترویت زرد نیست
یوزر اسکور هم اگر مهمه پس لست۲ از این پایین تره که 😕
فکر کنم بازی رو اشتباه گرفتی اتفاقا همه داستان بازیو تحسین کردن، انیمیشن های بد صورت رو ایراد گرفتن اکثر ولی بازم متای سبز داره
بعضیا می گن گیم پس نابود کننده صنعت گیمه کاری به درست یا غلطش ندارم ولی بنظر من برعکسه
“من حقیقتا باور دارم که ما بدون وجود سرویس گیمپس به ساخت بازی Tell Me Why چراغ سبز نشان نمیدادیم. این یک بازی چند قسمتی داستانمحور است که این روزها مشابه آن را به ندرت میبینید”
کاملا موافقم الان دیگه سبک بازیایی که به شکل ذاتی پرطرفدار نیستن یا برا سازنده ها زیاد پولساز نیستن داره ریشه کن می شه،یه خوبی که گیمپس داره سازنده خیالش از درامدش راحته پس هر جور ریسکی رو متحمل می شه،یکی از بهترین ویژگی های بازیای ایندی خلاقیتیه که دارن که حتی تو بازیای aaaهم نمی شه پیدا کرد چون ناشری نیست که هی بکوبه به سرشون بگه نه اینو نکن اونو بکن ما باید فروشمون تضمین شه،اینجور مواقع خلاقیت سازنده خفه می شه
چرا بنظزتون سونی شاهکارهای انحصاری داره که همه رو متعجب می کنه؟ چون ازادی عملی که به استدیوهاش داده هیچ ناشری نمی ده،این ازادی عمل و اطمینان سونی رو با بودجه ای که می ده و سازنده هارو مجبور به ریلیز زودهنگام یا سریع بازی نمی کنه ترکیب کنی می شه فرمول انحصاری های شاهکار،سر گوست ساکر پانپ چپ و راست از سونی تعریف می کرد که مارو واقعا ازاد گداشتن که هر طور خواستیم بسازیم نتیجشم همه دید یه بازی عالی تحویل گیمرا دادن،خوش بختانه مایکروسافتم افتاده به این مسیر و بعد یکی دوسال شاهد
دقیقا گیم پس سیستم درآمدش بجای اینکه بازی به بازی ارزش یابی بشه ماه به ماه مثلا ارزش تجاری شاهکاری مثل اوری با آشغالی مثل کرک داون یکیه
به قول یه بزرگی
ابو بریز همونجا که میسوزه
پر کن GAME PASS رو MICROSOFT جون :inlove: :heart:
عالی گیم پس واقعا عالیه. ولی من ایکس باکس نسل۷بیشتر دوست داشتم
یارو از حرف ترول میزنه بعد میاد امیر گیم شو رو ترول میکنه محض اطلاعتون امیر گیم شو کسی بود که گرافیک هیلو رو پیشبینی کرد امیر گیم شو بود که تمام استراتژِی ماکروسافت درست پیشبینی کرد امیر گیم شو همون انگری جو شو هست ورژن با ادبش بجای ترول کردن بیا منطقی بحث کن
من با۹۰درصد حرفاش موافقم ولی بعضی جاها نه. واینکه خیلیا بهش میگن فنبوی من قبول ندارم شرکت مورد علاقش سونی هست وازش دفاع میکنه همینطور که منم ازمایکروسافت دفاع میکنم. وخودشم میگه میگه حرفای من به فنبوی هایی که سونی رومسخره میکنند. ودررابطه بااون کسی که اومده بود ترول کرده بود امیرگیم شورو اون خودش ته فنبوی هست یارو احمق بود هیچی بارش نمیشد رفته بود جاهای بدی که امیر گیم شو گفته ایکس باکس بدرو اورده. درصورتی که امیرگیم شو ازبکوارد. ازخرید بتسدا وچیزهای ایکس باکس تحسین کرده ولی خب یه عده هیتر هستن که میخوان بگن این بده ولی جاهایی که تحسین کرده ایکس باکسو برید ببینید
کسی که مرجعش خدای ترولو و چرت گفتن به فنای محترم xbox ه نمی شه باهاش حرف منطقی زد
همیشه دوست داشتم و دارم که دو تا کنسول رو داشته باشم تا بتونم شاهکار هایی که رو هر دو میاد رو تجربه کنم
اصلی ترین دلیل خرید اکس باکس برای من همین بازی بود که کلا هیچ خبری ازش نیس 🙁
بازی جالبی نیست. مزه نمیده بیست دیقه بشینی جلو مانیتور ادای خلبانارو دربیاری 😐 امیدوارم ماکروسافت به جای ساختن همچین بازی های چیپی نسل بعد چندتا بازی داستانی بسازه. الن ویک کجا و فلایت سیمولیتور کجا!
دقیقا هیچ شباهتی به هم ندارن یکیو آسویو ساخته که همیشه شبیه ساز میساخته اون یکی رو رمدی که داره کراس فایر اکس میسازه الان واسه xbox