فیل اسپنسر از تفاوت قیمت‌گذاری کنسول‌های نسل نهم می‌گوید - گیمفا
فیل اسپنسر از تفاوت قیمت‌گذاری کنسول‌های نسل نهم می‌گوید - گیمفا
فیل اسپنسر از تفاوت قیمت‌گذاری کنسول‌های نسل نهم می‌گوید - گیمفا
فیل اسپنسر از تفاوت قیمت‌گذاری کنسول‌های نسل نهم می‌گوید - گیمفا

فیل اسپنسر از تفاوت قیمت‌گذاری کنسول‌های نسل نهم می‌گوید

حسین بابایی
۲۳:۳۰ ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
فیل اسپنسر از تفاوت قیمت‌گذاری کنسول‌های نسل نهم می‌گوید - گیمفا

رییس ارشد بخش اکس‌باکس شرکت مایکروسافت یعنی آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer) در طی مصاحبه‌ای با کانال اسپانیایی La Vanguardia در یوتیوب، نظرات خود را در رابطه با قیمت‌گذاری کنسول‌های نسل بعدی بیان کرده، از “سرمایه‌ی گذاری سنگین” سونی سخن گفته و درباره‌ی ارزشمند بودن سرویس Xbox Game Pass توضیحاتی ارائه داده است. همراه گیمفا باشید.

فیل اسپنسر همواره صحبت‌های صریح و غالبا بحث برانگیزی پیرامون عرضه‌ی اکس‌باکس سری اکس/اس کرده است و مقایسه‌های بسیاری بین این دو کنسول و رقیب آن یعنی پلی‌استیشن ۵ انجام داده داده است. وی اخیرا به مقایسه‌ی اکس‌باکس سری اکس و سری اس انجام داده و این دو کنسول را از لحاظ ویژگی‌ها، چالش‌های پیش‌رو و قیمت بررسی کرده است. همانطور که می‌دانید، سری اس با وجود دارا بودن قیمتی کمتر نسبت به کنسول اصلی، از نظر توانایی سخت‌افزاری با محدودیت روبرو است. اما فیل اسپنسر با پذیرش سختی‌های عرضه‌ی دو کنسول، از اینکه سری اس “ارزش” خود را حفظ خواهد کرد، سخن می‌گوید:

من نیامده‌ام که اینجا بایستم، به عنوان روابط عمومی با بقیه ارتباط برقرار کنم و بگویم که داشتن دو کنسول متفاوت مانند یک داشتن یک کنسول است. اما من باور دارم که اکس‌باکس سری اس ارزش خود را حفظ خواهد کرد.

اسپنسر در ادامه به قیمت‌گذاری کنسول‌های نسل نهم پرداخت. وی گفت که کنسول‌های اکس‌باکس نسل‌های پیشین بعد از مواجه شدن با کاهش قیمت، به افزایش تعداد بازی‌بازان منجر شده است. به بیانی دیگر، او از تجربه‌ی عرضه‌ی اکس‌باکس وان اس سخن می‌گوید. بر این اساس، او معتقد است قیمت ۳۰۰ دلاری اکس‌باکس سری اس طیف بازی‌بازان غیرحرفه‌ای را با کنسولی مواجه می‌کند که آن‌ها قدرت خریدش را دارند. وی همچنین از محبوب‌ترین سرویس‌های اکس‌باکس یعنی Xbox Game Pass سخن گفت. به عقیده‌ی او، این سرویس راه ارزان‌قیمتی را برای بازی‌بازان فراهم می‌کند تا به فهرستی بلندبالا از عناوین مختلف دسترسی داشته باشند. نکته‌ی جالب اینجاست که اسپنسر این سرویس را با بازی‌های ۷۰ دلاری نسل بعد مقایسه کرد.

می‌دانید، بازی کردن می‌تواند سرگرمی گران‌قیمتی باشد. من می‌بینم که عناوین پلتفرم‌های مشخصی، بر اساس قیمت آمریکا، به سوی ۷۰ دلاری شدن حرکت می‌کنند. کنسول [مقصد این عناوین] بر اساس قیمت آمریکا ۵۰۰ دلار است. من فکر می‌کنم که این سرمایه‌ی گذاری سنگینی است برای بازی‌بازانی که به صورت روزانه به تجربه‌ی بازی‌های ویدیویی نمی‌پردازند … [منظورم] بازی‌بازان غیرحرفه‌ای یا خانواده‌ها است که بین خیلی چیزها [در قیمت‌گذاری] تعادل برقرار می‌کنند.

کنایه‌ی اسپنسر در این جملات بسیار واضح است: اگرچه او مستقیما به پلی‌استیشن ۵ اشاره نکرده، اما با نام بردن از “پلتفرم‌های مشخص” کاملا منظور خود را رسانده است. در حالی که شرکت سونی از عناوین انحصاری خود چون Demon’s Souls ،Destruction AllStars و Marvel’s Spider-Man: Miles Morales با برچسب قیمت ۷۰ دلاری رونمایی می‌کند، شرکت مایکروسافت مسیر متفاوتی را در پیش گرفته و قصد دارد که عناوین بیشتری را از طریق سرویس Xbox Game Pass در اختیار بازی‌بازان قرار دهد.

سرویس Xbox Game Pass عناوین استودیوی مایکروسافت را در روز عرضه در دسترس کاربران قرار می‌دهد و این بازی‌ها در کتابخانه‌ی Game Pass باقی می‌مانند. این عناوین شامل بازی‌هایی چون Gears: Tactics ،Halo Infinite و State of Decay 3 می‌شوند. اشتراک این سرویس تنها ۱۰ دلار است و نه تنها فرصت تجربه‌ی فهرست بزرگی از عناوین را به هواداران می‌دهد، بلکه عناوین جدید را نیز در روز عرضه در اختیار آنان می‌گذارد. اسپنسر باور دارد که ترکیب این سرویس با قیمت اکس‌باکس سری اس، سرمایه‌گذاری ارزشمندی را برای مایکروسافت رقم خواهد زد.

در این میان اسپنسر یادی هم از  xCloud gaming کرد؛ بخشی از سرویس Xbox Game Pass که به بازی‌بازان مویایل امکان تجربه‌ی عناوین کنسولی نسل هشتم را می‌دهد. در حالی حاضر این سرویس برروی موبایل‌های اندرویدی عرضه شده است و تا سال ۲۰۲۱ نیز در دسترس کاربران iOS قرار می‌گیرد. اسپنسر باور دارد که xCloud نهایتا به بازی‌بازان امکان می‌دهد تا عناوین نسل بعدی را برروی کنسول‌های نسل فعلی یا رایانه‌های شخصی به‌صورت استریم تجربه کنند.

اکس‌باکس سری اکس/اس در تاریخ ۲۰ آبان ۱۳۹۸ (۱۰ نوامبر ۲۰۲۰) عرضه خواهد شد.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فیل اسپنسر از تفاوت قیمت‌گذاری کنسول‌های نسل نهم می‌گوید - گیمفا
فیل اسپنسر از تفاوت قیمت‌گذاری کنسول‌های نسل نهم می‌گوید - گیمفا
فیل اسپنسر از تفاوت قیمت‌گذاری کنسول‌های نسل نهم می‌گوید - گیمفا
فیل اسپنسر از تفاوت قیمت‌گذاری کنسول‌های نسل نهم می‌گوید - گیمفا
فیل اسپنسر از تفاوت قیمت‌گذاری کنسول‌های نسل نهم می‌گوید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • اقا من ک طرفدار مایکرو نیستم و کنسولاشو نمیخرم پس نظری هم نمیدم
    از خوده شما ایکس باکس فنا میپرسم
    بنظرتون ساخت سری اس اشتباه بود ؟

    • X.gamer گفت:

      نه اشتباه نبود ، خب سوال بعدی

    • K_R12 گفت:

      هنوز من به شخصه هنوز امیدو دارم. حالا وای میستیم ببینیم که سابرپانگ چجوری روش اجرا میشه. یا شاید الان هموز ممکنه دولوپر ها آشنایی با سخت افزار ندارن و ممکنه در آینده که آشنا بشن با سیستم کنسول بتونن همون پرفورمنسی که باید بده رو بدن باهاش. حالا منتظر میمونیم. اخه اگه پست قبلی رو توجه کنید آقای جیسون رونالد گفت ما از ۲۰۱۶ داریم آزمون و خطا رو روی سری اس و ایکس بررسی می‌کنیم. و فکر می‌کنم انقدر هم بی برنامه نبوده ساخت این کنسول و فکری پشتش بوده ولی خب الان که میبینم خیلی عملکرد ضعیفی داشته فعلا تا اینجا ولی من به شخصه امید دارم بهش ولی باید صبر کنیم فعلا تا ببینیم بررسی ها چی میگه

      • Alifz گفت:

        همه میگن ssd سری اس کمه ولی به نسبت قیمت به نظرم خوبه
        یا چهار ترافلاپس هم راحت از پس ۱۰۸۰ ۶۰ فریم و ۱۴۴۰ ۳۰ فریم برمیاد
        به نظرم تنها مشکلش رمش هست و در آینده که قطعات کنسول ها ارزون تر شد، شاید مایکرو همین سخت افزار رو با ۱۶ گیم رم و همون قیمت عرضه کنه

        مسئله بعدی اینه که گفته شده نهایت پرفرمنس ۱۴۴۰p هست نه اینکه همه بازی ها رو تو این رزولوشن اجرا میکنه(دقیقا مثل واژه ۸k برای کنسول های ۵۰۰ دلاری)

        همین الانش هم سری اس فورتنایت رو ۱۰۸۰pو ۶۰ فریم اجرا میکنه نه ۱۴۴۰
        https://uupload.ir/files/ktm6_20201105_054931.jpg

        شما گفتی یه مدت که بگذره، توسعه دهنده ها بیشتر باهاش آشنا میشن که خب صحیحه ولی از این زاویه هم نگاه کن همون مدت که بگذره،بازی ها هم نسل نهمی تر و سنگین تر از قبل میشن
        در نهایت تفاوتی میشه مثل فیفا۲۱ نسل نهمی در مقایسه با فیفا۲۱ نینتندو سوییچ

    • oganson گفت:

      نمیشه گفت اشتباه و نه میشه گفت کاملا درست
      مثلا کسی که واقعا هدفش اکسباکسه میره x میخره(البته اگه پولشو داشته باشه)
      ولی کسی که ps میخره و حالا از دوتا انحصاری مایکرو هم خوشش بیاد شاید نتونه دوباره ۵۰۰ دلار بده به جاش میتونه اینو بخره
      درمورد گیمرهای کژوال هم که دیگه خودتون میدونین

    • R6_Ash گفت:

      نه اشتباه نیست.سری اس برا کسایی که گیمر حرفه ای نیستن بهترین گزینس.سونی اومد نسخه دیجیتال ps5 رو برا رقابت با سری اس داد ولی یه سری به سایتای فروش خارجی بزنی متوجه میشی نسخه دیجیتال سونی کم یاب ترین کنسول جهانه چون خیلی خیلی محدود تولید شده و تولیدش فقط جنبه بازاریابی داشته که سری اس رو زیر سوال ببره.ps5 دیجیتال یه سر و گردن از سری اس بالا تره ولی وقتی گیر نمیاد تو بازار به چه درد میخوره

      • کنسول ها برای سال اول تولید نشدن شاید سال اول (تا اواخر ۲۰۲۱) خبری از دیجیتال به صورت گسترده نباشه اما در ادامه ی نسل تولیدش افزایش پیدا خواهد کرد (چون قیمت قطعات کاهش پیدا می کنه) بنابراین اتفاقا بی مورد دیجیتال تولید نشده و فقط قصد بازاریابی نداشتن بلکه ویژن و چشم اندازی بلند مدت تر نسبت بهش وجود داره مبنی بر این که زمانی که قیمت قطعات ارزون تر شد و ساختش به صرفه تر شد به مخاطب ارائه بشه.

    • GodHand گفت:

      ببین من pc گیمرم و هر سه برند فعال این صنعت یعنی نینتندو-سونی-مایکروسافت رو دوست دارم و به نظرم هر کدوم از این شرکتا نباشن ویدیو گیم خیلی ضربه میخوره ولی تعصبی روی هیچ کدومشون هم ندارم، به عنوان به آدمی با تفاسیری که گفتم باید بگم ساخت سری اس برای هاردکور گیمر ای که وضعیت مالی ممتوسطی داره اشتباهه(مایکروسافتم همچین مخاطب هدفی نداشته برای این کنسول) این کنسول در وهله اول برای افراد عادی که زیاد بازی نمیکنن و‌در نتیجه دلشونم نمیخواد زیاد برای ویدیو گیم هزینه کنن و در وهله دوم که مهم تر هم هست(از جمله خیلی از گیمرای کشور خودمون) برای کسایی ساخته شده که عاشق ویدیو گیمن ولی به خاطر وضعیت مالی دستشون ازش ممکنه کوتاه بمونه و اهمیتی هم به فریم ریت و رزولوشن بازیها نمیدن، و دسته سوم(که بازم تعدادشون کم نیست) هم کسایی هستن که کنسول اصلیشون ps و یا سوییچه ولی به خاطر گیم پس وسوسه میشن بیان سمت پلتفرم ایکس باکس برای بازیای انحصاری + ea play و بازیهای مستقل که روی این پلتفرم تجربه کنن بدون اینکه مجبور باشن دوباره‌ ۵۰۰ دلار پول به کنسول دوم بدن

      • Ghandi
        دادا حرفات کاملا درسته( اما واسه خارجیا) سری اس تو ایران حداقل ۱۲ میلیونه ! تازه شاید بیشترم باشه ک بعید نیست
        در هر صورت تو هرجا اروزن باشه تو ایران ارزون نیستش !!!!!

        • aliamini595 گفت:

          تو ایران ارزون نیستش!!!؟؟؟؟؟؟؟
          یه جوری میگین ارزون نیستش انگار سری ایکس و پلی۵ ارزونن؟ تفاوت ۲۰۰ دلاری این کنسولا میشه ۶ میلیون تومن تازه بدون حساب کردن مفت خوری فروشنده
          حالا همین ۶ میلیون تومن میشه حقوق ۲ ماه من
          به شخصه حاضرم سری اس بخرم و اون ۶ میلیون رو بزنم به یه درد دیگه ای از زندگیم
          من که فقط میخام بازی کنم اصلا برام مهم نیس ۴K بازی کنم یا ۱۰۸۰ مانیتورشم ندارم که بخام ۴K بازی کنم
          مشکل هاردشم میری یه اکسترنال میخری بازیو انتقال میدی

    • Iliya گفت:

      طراحی ظاهریش مشکل داره از نظر من ولی از نظر سخت افزار فعلا هیچی نمیگم تا دو سال دیگه که خودتون ببینید

    • فرید اسلان playstation edition
      نترس من دستم تو جیبه خودمه مثل شما نیستم که همش چشمم به بابام باشه واسم همه کارارو اوکی کنه
      و اینکه قطعا همیشه میرم سراغ بهترین (ps5)
      حالا میدونی جالبیش چیه !!!!!! جالبیش اینجاست که ۹۰ درصدتون حتی کنسولای نسل ۸ هم نداشتید چ برسه ب نسل ۹
      فک نکن سری اس رایگانه
      کم کم ۱۱ ۱۲ تومن اینا هست
      فک کن ۱۱ ۱۲میل بدی به یه کنسول که بازی های نسل ۸ رو هم ۹۰۰p اجرا میکنه :‌/

    • alipower_fan گفت:

      هدف ساخت کنسول یکیش همینی بود که فیل گفت
      یکی دیگش برای خرید سونی فنا بود
      که میبینن یه کنسول قیمت پایینی داره و باهاش میتونن انحصاری اونور رو هم پلی بدن و ۱۰_۳۰ ساعت که اون بازیو بازی کردن برگردن رو پلتفرم مورد علاقشون.

    • alipower_fan گفت:

      شما که انقدر پولداری یه سری اس واسه همه اعضای گیمفا بخر. یا اگر نداری اینطوری به کسی تیکه ننداز.

      • stationbox
        واییییییییی :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
        من دارم میگم ادم باید کار کنه به اون چیزی میخواد برسه
        و نباید از بقیه انتظار داشته باشه بیان همه کاراشو انجام بدن ( که متاسفانه اکثرا ایرانیا همینجوری ان قول میدم کلی رفیق و اشنا و فامیل دارید که دقیقا همینجوری ان و از بقیه انتظار دارن !!! تازه یه کاری ام واسشون انجام ندی کلی شاکی میشن)
        بعد اومدی میگی واسه همه کنسول بخر ؟؟؟؟؟؟؟
        یعنی اینو ک گفتی دیگه فهمیدم با مورچه وارد بحث شم بهتره

    • gamegood گفت:

      خوب حالا من یه سوال ازت میپرسم آیا با وجود ۸ درصد از گیمرهایی که تلویزیون ۴k دارند و بقیه full hd آیا ساخت کنسولی که ۴k باشه بیشتر لازمه یا کنسولی که تا full hd رو ساپورت میکنه؟ شاید برا من رزولوشن مهم نباشه باید کیو ببینم؟البته من بخاطر فضای کم سری اس هیچوقت اونو نمیخرم ولی من نه تی وی ۴k دارم و نه برام مهمه.

      • gamegood
        ۸ درصد گیمر ها تلویزیون ۴k دارن؟؟؟ منظورت کل گیمرهای جهانه دیگه ؟؟
        یه حرفایی میزنید خنده دار !!!!!!!!!
        (البته من بخاطر فضای کم سری اس هیچوقت اونو نمیخرم ولی من نه تی وی ۴k دارم و نه برام مهمه.)
        اینم شد همون اش و همون کاسه که! وقتی شمایی که تی وی فول اچ دی داری میری کنسول ۴k میخری بعد چطور میگی ۸ درصد فورکی دارن؟
        تازه سری اس fhd هم نیست ! اکثرا ۹۰۰p

        • aliamini595 گفت:

          شما مثل اینکه کمر همت بستی کلا بی دلیل یه کنسول رو خراب کنی
          تنها بازی که ۹۰۰P اجرا میشه رو سری اس اونم ۶۰ فریم بازی یاکوزا است که اونم موتوربازی داغونه و بهینه نیس کلا ربطی به کنسول نداره

          تلویزیون ۴K تو ایران هم آشغال تربن برند حداقل ۷ ۸ میلیون تومنه
          حالا حاضری بری۵۰۰ دلار/ ۱۵ میلیون پول کنسول بدی برا تجربه ای که نمیتونی داشته باشی؟؟؟؟

        • gamegood گفت:

          ۹۰۰ p! حالا چون یه سازنده یاکوزا بازیش در مراحل تست ۹۰۰p بوده فکر میکنی همه ی بازیهای سری اس ۹۰۰p اجرا میشه؟!چرا واچ داگز ۱۰۸۰p اجرا میشه و ۶۰ فریم؟ اینم که گفتم ۸ درصد بازیبازان جهان تی وی ۴k دارند طبق آمار جهانیه البته تو زیاد فکر نکن بزار آکبند بمونه.

    • Eternal Man گفت:

      نظر شخصیم اینه که اشتباه بود

  • Mr Green گفت:

    مثل همیشه حرف حق رو زدی رئیس :pray: :worship: در مورد سری اس که تا الان هرچی بازی دیدیم تفاوت فقط رزولوشن بوده و فریم با سری اکس یکی هست :yes: در مورد بازیا هم آخه یه کمپانی چقدر میتونه پول پرست باشه که تو این شرایط بدی که کل دنیا درگیرشه بیاد قیمت بازیاشو ببره بالا امیدوارم با کله بخوره زمین :no:

  • Ninja Theory گفت:

    “اما من باور دارم که اکس‌باکس سری اس ارزش خود را حفظ خواهد کرد”
    الان شاهد یک جو منفی طرفش هستیم
    ولی اواسط نسل میبینیم که سازنده ها باهاش کنار اومدند و فروش خیلی خوبی رو تجربه کرده
    و بهترین گزینه برای خانواده ها و کژوال گیمرهاست
    البته هیچ مکشلی هم نداره که بخوان باهاش کنار بیایند
    پ.ن: دیروز داشتم e3 2012 رو نگاه میکردم
    اسپنسر اون زمان head of microsoft studios(رئیس استودیوهای مایکروسافت)بود
    هنوزم مثل اون زمان شیک و ساده و مثل یک مدیر رفتار میکنه
    این بشر عمرشو پای xbox گذاشته
    دوست داریم :heart:

  • مهدیار گفت:

    خب بابا این ایکس باکس سری اس خیلی برای ایرانی ها مناسبه ، درسته ایرانی ها باید بهترین هارو داشته باشن و کلا بهترین چیز ها باید استفاده کنیم ولی از قدیم و ندیم هم گفتن ” از ماست که بر ماست ” با این شرایطی که خودمون درست کردیم باید کنار بیایم و تلاش کنیم به مرور بهتر کنیم ، البته فکر کنم حداقل ۵ سال بعد استفاده از تلویزیون های ۴k تو ایران مرسوم بشه ها ، الان رسما با این قیمتا خرید سری اکیس بدون تلویزیون خفن یه جورایی بی معنی هست ، البته من تو یه پست قبلی که در مورد اس اس دی سری اس بود نظرم رو گفتم که ” تا سال بعد که طرفدار های ایکس باکس قرار نیست سری اس بخرن پس منتظر بمونیم که قیمتش تا اون موقع منطقی بشه ” به این اشاره نکردم که با این وضعی که قراره بازی ها برای اس اس دی ها ساخته بشه ، به احتمال ۹۹ درصد طبق این وضع قیمت اس اس دی ها خیلی قراره کم بشه و خوش بختانه ما ایرانی ها و تمام بازیکن های کشور های دیگه راحت تر میتونیم تا ۱ یا ۲ سال بعد اس اس دی ۱ ترا بگیریم. ممنون که خوندین 🙂

  • Hmmm گفت:

    درسته
    برا گیمرى که چند ساعت تو روز بازى میکنه، یکیش خودم، ده دلار اضافى برام نویدبخش کانتنت بهتر و تمیز تره.
    و کاش وضعیت جور دیگه اى بود و میشد با خرید دیسکاى اورجینال از تیم سازنده حمایت کرد.
    ولی برا اون بابایى که روزى ٧ ساعت وله تو کامنتاى سایت و دنبال خبر و …
    اره برا اون گیم پس بهتره
    من موندم اینایى که اینجا کامنت میذارن و … کی بازی میکنن

    • Wild Rage گفت:

      من خودم به شخصه همیشه وقتمو برای اومدن به سایت های همسایه و اینجا میزارم.
      چون اینجا کامنت داریم میزاریم دلیل نمیشه زیاد بازی نمیکنیم. من خودم ۵ روز پیش که پیلارز اف ایترنیتی گرفتم از ۷۲ ساعتی که برای زندگی داشتم ۴۲ ساعتش رو گذاشتم برای این بازی (واقعا عالیه این بازی به زودی نسخه دومش هم میرم) کمی البته باعث شد چشم چپم خونی بشه(نمیدونم چرا معمولا این طوری نمیشه) ولی واقعا لذت بردم و واقعا هم گاهی بازی رو متوقف میکردم که بیام کامنتای سایت ها رو ببینم

  • یکی به فیل اسپنسر بگه فن بیس سونی برای demon souls و GOW و Marvels spider man و…خلاصه بازی هایی که گوتی یا نامزد گوتی میشن قراره ۷۰ دلار پول بده
    نه برای امثال battletoads و crackdown 3 و…

    • Endgame گفت:

      بدو برو به order 1886 و days gone و detroite هفتاد تا بده

      • pegasus گفت:

        همون دیزگان یه تنه کل تشکیلات گیم‌ پسو حریفه
        بازم دم سونی‌ گرم روی بازیهای تک نفره جهان باز سرمایه گذاری میکنه

      • Psycho0172 گفت:

        حداقل دیترویت رو از رو اسم پیمان درست مینوشتی ترول گرامی
        بعدشم محض اطلاعتون این عناوین به ترتیب ۲۰/۴۰/۲۰ دلار هستن تو ps store
        و اینکه سونی بار ها این عنواین رو جزو بازی های رایگان ps plus قرار داده یا تخفیف های سنگینی گذاشته روشون
        در ضمن دیز گان و دیترویت هم در ps plus collection موجود هستن
        گیم های نسل بعد حتی گیم های خود مایکرو هم قراره ۷۰ دلار بشن فقط فرقش اینه که شما اگه گیم پس داشته باشی پول خیلی کمتری میدی

      • چرا دروغ میگی؟من این سه بازی رو جمعا خریدم ۲۵ دلار.هفتادتا از کجا اومد؟
        سونی همیشه تخفیف‌های عالی رو انحصاری‌هاش گذاشته.

    • X.gamer گفت:

      والا برای من گوتی موتی مهم نیستش،از اول گاد نزدم هیچیم هم نشده 😀 بجاش پول کمتری خرج کردم و بجای یه بازی مثلا گوتی ، ۱۰ تا بازی زدم و تو هر ژانری و لذتشو بردم :inlove:

    • مرد حسابی،۶۰ خط تومار نوشتی و جوابش یک خط جمله هستش:
      ((استودیو واسه مایکروسافت بازی خوب نمیشه،تمام))
      بتسدا هر چی افتخار داشته مال چندین سال پیش بوده،برو به متای fallou76 و youngblood اخیرش نگاه کن
      فلان بازی مولتی پلتفرمش ۹ سال پیش گوتی گرفته،چه ربطی به الآن مایکروسافت داره؟باید ببینی بعد از اینکه زیر دست مایکروسافت اومده چیکار میکنه؟
      بدون فاتحه نه تنها بتسدا بلکه بقیه استودیو های زیردستش خوندست گرچه همون موقع هم خونده بود،سیاست های مایکروسافت تاثیرش رو روی بازی هاش میگذاره
      همونطور که روی gears و halo گذاشت
      https://uupload.ir/files/1ifk_400125800976_13198.jpg
      https://uupload.ir/files/c984_400119500328_12702.jpg
      دوم هم فکت چرت صادر نکن
      “الدر اسکرولز ای پیش به تنهایی به کلی از ای پی های مایکرو و سونی میارزه (باور کنین نظر شخصی نیست)”
      من موندم اگر این بازی انقدر با ارزشه،چرا نسخه آخرش رو ۶ تا پلتفرم فقط ۳۰ میلیون تا فروخته؟عملا رو هر پلتفرم فقط ۵ ملیون تا
      اگر این با ارزشه،پس تکلیف TLOU که رو ۲ تا پلتفرم ۲۰ میلیون تا فروخت،چیه؟

      • Bluebox گفت:

        با بقیه حرفایی که از روی سوزش گفتی کار ندارم،
        ولی همون الدر اسکرولز خیلی از آیپی کا نام بردی با ارزش تره. همین مونده بود یه بچه بیاد از الدر اسکرولز بد بگه.
        همه چی هم فکر نمیکنم به فروش باشه. وگرنه بازی ماینکرفت از تمام بازی ها با ارزش تره.

      • Wild Rage گفت:

        استودیو برای مایکروسافت بازی نمیشه تمام.
        استودیو برای کی بازی میشه؟؟؟
        شما وضعتون جوریه که حتی اگه فرام سافتور و راکستار هم بخرن میگین استودیو های خوبی نبودن از اولشم
        مایکروسافت یه نگاه بندازی فقط نسل ۸ رو خراب کرده که خب دلیلشو همه میدونیم.
        ربطش اینه که این همون استودیوست که اون بازی رو ساخته و بله موافقم باید دید حالا که دسترسی به موتور گرافیکی بهتر و بودجه بیشتری دارن چی کار میتونن بکنن.
        تا اونجایی که من دیدم خونده نیست و خودشون گفتن کلی قراره پیشرفت هم بکنن.
        فال اوت ۷۶ که توسط استودیو شعبه ۲ بتسدا ساخته شده و تاد هاوارد روش کار نکرد. تاد هاوارد حتی به صورت مستقیم رو نسخه ۴ هم کار نکرد.
        فروش شد دلیل با ارزش بودن حالا؟؟؟
        یعنی فال اوت ۴ که تو یه روز تکرار میکنم فقط تو یه روز ۱۲ میلیون فروخت و رکورد جهانی زد بازی ای بود که لیاقتش رو داشته باشه؟؟؟ نه واقعا لیاقتشو داشت؟؟؟
        اقا این نظر من نیست. از هر کس بپرسی میگن الدر اسکرولزو با هیچ بازی ای مقایسه نکن.
        شما مثل اینکه نمیدونی از سال ۲۰۱۱ تا الان چققققدر جامعه گیمرا بزرگ تر شده.
        معیار شما هم دیدیم که فروش یه بازی هست. پس الان یعنی واقعا قبول دارید که ماینکرفت و جی تی ای وی و حتی همون تتریس میارزه به همین بازی ها؟؟؟؟؟؟ خسته نباشید
        هیلو رو که از وقتی داد ۳۴۳ مثل قبل نبوده که البته چیز عادی ای هست. بانجی یکی از بهترین شوتر سازای تاریخه و خب بازی هیلو کامبت ایوالود با متای ۹۷ (هیچ وقت به متا زیاد اهمیت نمیدم ولی خب از افتخارات این شرکته) بهترین شوتر از لحاظ متاست.
        دیگه شرمنده بتسدا نمیتونه مثل سونی بازیاشو تبلیغ کنه.
        محض اطلاع بگم یانگ بلاد هم مال بتسدا نیست. مال استودیو ی دیگریست و ناشرش بتسدا سافتورک هست.
        همین بازی ای که ۹ سال پیش گوتی گرفت از روی کلی انحصاری رد شد (مثل تریلی) و نسخه قبلش هم که الدر اسکرولز ابلیوین بود هم مثل تریلی از روی رقباش رد شد و شد بازی سال. این نسخه هم ایشالا از روی تمام انحصاری های مایکرو و سونی رد میشه و میشه بازی سال. بله. یکی از تنها ای پی هایی که به طور متوالی گوتی گرفته (شایدم تنها ای پی ای باشه که اینکارو کرده).
        الان شما متای اون هیلو و گیرز رو گذاشتید. جالبه یه بازی مثل نیو وگاس که متای ۸۳ داره ولی مردم اونو حتی از فال اوت ۳ که متای ۹۳ داره بیشتر دوست دارن و بهترین نسخه سری میدونن.
        دویل می کرای ۳ متاشم مثل نیووگاس ولی حتی از نسخه اول که متاش ۹۴ بیشتر دوست دارن و از دید خیلی ها بهترین نسخس.
        حتی گوست اف سوشیمایی که متاش ۸۳ هست هم اینققققدر بازیش خوب بوده که یوزر اسکورش از تمام انحصاری های سونی تو این نسل بیشتر شده. بله عزیزم متا همه چیز نیست
        الان حتی بعضیا هم حتی لست ۲ رو از یک بیشتر دوست دارن با اینکه متاش کمتر از نسخه اوله
        halo 4 متاش ۸۷ شده ولی از دید خیلی ها بهترین نسخست (بخاطر داستانش) و همونطور که گفتم متای نسخه اول ۹۷ بوده.
        ببین چقدر نظرات مردم با متاکریتیک متفاوته

        در با شما موافقم در این مورد که باید دید بازی هایی که مایکروسافت این نسل میده چطور پیش میرن و ببینیم استودیو ها میتونن حتی از دوران اوجشون فراتر برن یا نه.

        • مشخصه که هیچکی گیمپلی و گرافیک و داستان و پیسینگ و شخصیت پرداری آشغال اسکایریم رو با یک بازی مثل GOW مقایسه نمیکنه
          یکی از چنل های معروف گیمینگ که الآن اسمش یادم نیست،نظرسنجی گذاشته بود داخل توئیتر که بین GOW بعدی با الدراسکرولز بعدی کدوم رو انتخاب میکنید؟بالای ۷۰ درصد زده بودن GOW

          • Dr.Who گفت:

            کامتتات بعد از انجیر دومین ماده مسهل عالی برای درمان خانگی هستن

          • اره چون اسکایریم ده پله بالاتره

          • Wild Rage گفت:

            جمله اولت رو که خوندم از صنعت گیم ناامید شدم اصلا.
            اگه کریتوس میدونست اینقدر خاطر خواه داره تو ایران زحمت نمیکشید تا میدگارد بره.
            کلی چنل روزانه نظرسنجی میزارن. الان تو نظرسنجی دیجیتال فاندری و فورب هم ایکس باکس سری ایکس خواستاران بیشتری داره. ولی ایا واقعا فروشش بیشتر میشه از پی اس ۵؟؟ من که فک نمیکنم
            نظرسنجی ها با توجه به موج تغییر میکنن.
            اسکایریم رو حتی الان هم بازی میکنن خیلی ها.
            واقعا کریتوس اگه میدونست یه روز بعضیا میان در حد الدر اسکرولز میارنش بالا از خوشحالی میرسید به والهالا.
            در ضمن اون خط اول نظر شماست. قطعا فقط نظر شماست. خیلیا سه گانه اول گاد اف وار رو اصلا حرفی از شخصیت پردازی نمیزدن چون کریتوس کلی ادم بیگناه رو هم کشته و اگه صادق باشیم اون موقع هر چی سر راهش میدید پاره میکرد چه زن و بچه و چه ادم های عادی و دشمن
            تااااااااازه تو گاد اف واری که استاد بارلوگ داده شخصیت دوست داشتنی ای داره. پس لطفا برای من از شخصیت پردازی صحبت نکن عزیز
            گیم پلی اسکایریم رو فقط اونایی که بازی کردن میفهمن چه قدر لذت بخشه. من خودم وقتی اول دیدم گفتم این چیه!!! چرا اینطوری خشکه. ولی وقتی ادامه دادم و بازی کردم دیدم چقدر لذت بخشه
            در انتها دیدم بالای ۳۰۰ ساعت پلی تایم دارم تو اسکایریم و متوجهش هم نشده بودم.
            راستی محض اطلاع میگم تو بازی های RPG اصیل ما خودمون شخصیت رو شکل میدیم و با انتخابامون باعث شکل گیری کاراکتر میشیم. اونی که شما میگی مال بازی های استوری و اکشن ادونچر هست
            ادامه بدیم بحث رو یا نه؟

            • حتی فنبوی PC و XBOX هم قبول دارن GOW بهترین بازی نسل هشت هستش
              همین چند روز پیش PRESS START بهترین بازی های نسل هشت رو رتبه بندی کرد و GOW رتبه اول بودش
              خود کوری باروگ هم ریتوئیت کردش و همه زیرش نوشته بودن،لیاقتش رو داره
              اون بازی ای هم که شخصیت اصلیش حتی حرف هم نمیزنه و دیالوگ نداره،بنداز تو زباله دونی

              • Mateus گفت:

                واقعا موندم چجوری کریتوس کبیر رو با بازی های دیگه مقایسه میکنین؟
                جدا از قضیه ps یا اکس باکس یا pc یا…. کریتوس شاخ ترین و با کاریزما ترین و به دل نشین ترین شخصیت بازی هاست ؛ هیچ بازی توان رقابت با این ابر شاهکار رو نداره ؛ نه بازی های ps نه xbox نه Nintendo ؛
                شما آمار فروش یه بازی رو که روی ۷ تا پلتفرم اومده! رو با یه بازی که فقط برای ۱ پلتفرم اومده مقایسه میکنین؟
                خیلی از گیمر های دنیا ؛ با این شخصیت عاشق گیم شدن
                .
                من با ترول های سایت کاری ندارم ولی کریتوس خط قرمزه ؛ جایی ببینم کریتوس ترول شده رگ غیرتم میزنه بالا 😀
                .
                الان دوستان میگن الی یا مسترچیف یا ماریو یا ….. ؛ درسته اون شخصیت ها شاهکارن ولی هیچکدوم تاثیر کریتوس روی بازیکن ندارن!

              • Wild Rage گفت:

                اخه کی گفته قبول دارن؟؟؟
                از خودتون حرف میدین.
                خب گیم اینفورمر هم بازی لست ۲ رو بهترین بازی این نسل دونست
                خیلیا ویچر ۳ رو بهترین بازی نسل میدونن.
                اخه نظر چند تا سایت نمیشه دلیل بر قطعی بودن یه چیز.
                در مورد کوری بارلوگ هم نظرشون محترمه ولی خب من اگه ماست درست کنم نمیگم ماستم ترشه چون براش زحمت کشیدم
                جمله اخر شما کل صنعت ار پی جی رو برد زیر سوال.
                یعنی کل سری سولز و بلاد بورن (اینم از دید خیلیا بهترین بازی نسل هست) خاک شدن و نابود شدن.
                میازاکی رو اب کردین. تاد هاوارد بی خانمان شد و مجبور به خودکشی شد. سری فال اوت نابود شد. سری بازی های Divinity و Pillars Of Eternity رو که اصلا اتش زدید. دراگون ایج هم به قتل رسوندید و سری پرسونا هم که قشنگ مورد عنایت الهی قرار دادید و… که حال ندارم نام ببرم
                امیدوارم از به قتل رساندن یکی از پرطرفدارترین ژانر های گیم و از بین بردن چند تا از بهترین بازی های این صنعت لذت برده باشید
                مرد حسابی بگو سبک RPG دوست نداری چرا شاهکار های صنعت گیم رو میبری زیر سوال؟؟؟

              • Dr.Who گفت:

                تبریک میگم رسما با خط اخر داد زدی …..البته شما که دو تا دیالوگ باید انتخاب کنی میفهمی گیمپلی چیه این همه ادم که الدر اسکرول رو شخم زدن همه خنگن که وقتشونو تلف کردن باید اونا هم میرفتن بازی های تعاملی و پر از دیالوگ بازی میکردن شما خودتو ناراحت نکن اینا نوبن نمیفهمن تو پرو هستی تو خانی تو کارت درسته تو سلطانی اصلا شما با اینا دهن به دهن نشو والا بچسب به انتخاب دیالوگ و کاتسین هی ببین این دیالوگ رو انتخاب کنی پایانش چی میشه اونو انتخاب کنی چی میشه نسخه بعدی الدر رو هم بدون صدا پیشه شخصیت اصلی بذار برای ما بدبخت بیچاره ها مرسی

              • Wild Rage گفت:

                در جواب اقای mateus bk بگم که:
                میبینم شما هم دارید فروش رو میکشید وسط. یادتون باشه همون فال اوت ۴ هم که خیلی خوب نبود رکورد زد و روز اول تکرار میکنم روز اول ۱۲ میلیون نسخه فروخت.
                اقا تو ایران نگاه نکن کریتوس معروفه. چون اینجا خب همه خاطره داریم از پی اس ۲
                ولی شما اگه رتبه بندی های سایت های مهم مثل ای جی ان و بقیه رو ببینید تو بیشترشون کریتوس حتی جزء ۱۰ کاراکتر برتر هم نمیاد.
                تاثیر که والا نه تنها من بلکه همه تنها چیزی که از کریتوس تو سه گانه اول دیدیم داد زدن و تیکه پاره کردن بود. نسخه جدید تازه داره بهش شخصیت پردازی اضافه میکنه (خوبم داره کارشو انجام میده)
                در کل خب این نظر شماست.
                حالا من اونقدر فن هیلو نیستم ولی خب همین مسترچیف طبق همون سایتایی که گفتم جاش در کنار ماریو و لینک و اسنیک و بقیه بزرگان صنعت گیم بوده.
                به هیچ وجه کریتوس رو ترول نمیکنم و نخواهم کرد چون به شخصه از جدیدترین نسخه لذت بردم به شدت
                در ضمن اون صفت کبیری که استفاده میکنید فقط تو این کشور ما هست تو خارج زیاد به چشم نمیاد.
                من والا گیمری ندیدم که بخاطر کریتوس بیاد وارد این صنعت شه پس پوزش میخوام.
                در ضمن اگه به فروش باشه که خوب همون تتریسی که هممون مسخره میکنیم و یا همون ماینکرفت میارزه به کل بازی هایی که سونی تو این ۴ نسل داده.

    • -amirhosein- گفت:

      دوست عزیز،من واقعا این همه عشقو و محبتی که نسبت به شرکت مورد علاقت(مایکروسافت) داری رو تحسین می کنم که این همه زحمت کشیدی کلی تایپ کردی متنی بنویسی که کلا قرار نیست رو طرز فکر، علاقه و سلیقه و ارمان های کسی تاثیر بذاره ولی خوب حرفای دلتو زدی خالیش کردی…دمت گرم :yes: :yes:
      خدا به ما هم از این حوصله ها بده :worship: :pray: :worship: :pray:

      جدا چجوری از خودت دیدی اینهمه تایپ کردی؟؟؟

      • Wild Rage گفت:

        اقا اصلا نفهمیدم کی نوشتم اینارو 😐 (وقتی همه رو نوشتم فهمیدم که ماشالا چقدر زیاد هم شده)
        والا من مایکروسافت شرکت مورد علاقم نیست ولی وقتی میبینم بی دلیل مسخره میشه حس بدی پیدا میکنم.
        البته نسل ۸ عملکردش خیلی بد بود اینو باید بگم
        من از بچگی ps1 و ps2 داشتم و نسل ۸ هم یه ps4 گرفتم. یه پی سی هم دارم که باهاش همه کارام رو میکنم و خب بازی هم میکنم.
        فک کنم یه جورایی فن هر دو حساب شم ولی در اصل خودم رو پی سی گیمر میدونم.

    • PS4EVER گفت:

      دوست عزیز wild rage
      تو اون قسمتی که گفتی ازت سوال دارم نوشتی *اگه ماکرو بخواد میتونه راحت تردپارتیارو با پول بخره و…آرزو کن که هیچ وقت اون روز نرسه !* دوست عزیز اقتصاد دنیا الان اینقدر نابوده که هیچ شرکتی نمیاد سود سرشار روی پلتفرم سونی رو ول کنه و بخاطر مایکرو گند بزنه به فروش خودش مایکرو روی مدیریت استودیوهای خودش مونده اون وقت کلی استودیوی جدید خریده که مدیریتش واسه اون چالش بزرگیه حالا بخواد مثلا با کلی استودیوی تردپارتی قرارداد انحصاری ببنده ؟! خب چطوری میدریتش کنه ؟ فکر کردی به اون شرکت پول میدن بگیر این محتوای انحصاری رو بساز تمام ؟!! . مگه دنیا هر کی هرکیه که هی به پول مایکرو اشاره میکنید و فکر میکنید مایکرو میتونه دنیارو بخره . فکر کردی مایکرو میتونه این همه حجم بازی رو مدیریت کنه ؟ بهت قول میدم چنان تو مدیریتشون میمونه که خیلی از این بازیا راحت به گند کشیده میشن . مدیریت مایکرو تو این زمینه ها خیلی ضعیفه ( نمونش اسکیل باند ) اون وقت فکر کردی که فقط پول میتونه همه این چیزا رو حل کنه ؟ نوشتی اگه ۹ تا استودیو خراب کنن تازه میشه ۱۴vs14 این دیگه واقعا آخرش بود ! اول اینکه خیلی از استودیوهای سونی واسه این نسل چند تیمه شدن و قراره چند تا بازی بدن ( مثل گوریلا ، ناتی داگ و ..) و دوم اینکه اگه به همین راحتی وقتی ۹ تا استودیو خراب میکنن اون وقت انتظار داری اون ۱۴ تا استودیو معجزه کنن ؟! نخیر اونا هم اکثرا خراب میکنن ! در اینکه هر دو طرف باید قوی باشن تا سودشو گیمرا ببرن حرفی نیست ولی واقعا متنفرم از اینکه طرفدارای مایکرو ( روی سخنم شما نیستی ) تا چیزی میشه هی میان به پول این شرکت مینازن و هی اونو به رخ میکشن . آخرش هم هر نسل میبازن و حواله میدن به نسل بعد !
      . مطمئن باش همچین روزی که نوشتی نه تنها هرگر نمیرسه بلکه با اینهمه لیستی که نوشتی و اینهمه بازی که مایکرو در راه داره قول میدم سونی در این نسل چنان شکستی به مایکرو بچشونه که تا آخر نسل دهم که اونجا هم قطعا بازندست مزش یادش نره .

      • Wild Rage گفت:

        من به شخصه اصلا خوشم نمیاد مایکروسافت استودیو های ثردپارتی رو بخره ولی خب حقیقت اینه که میتونه (بخاطر همون مونولوپی مسخره)
        اقا باور کن اگه سونی تونسته بتسدا رو راضی کنی بازیاشو انحصاری کنه و غید پی سی رو بزنه حتما هم مایکروسافت هم میتونه کاری کنه که شرکت های بزرگتر براش انحصاری بسازن
        مدیریت چیزیه که تغییر کرده. اگه الان اون دان متریک بازم رئیس ایکس باکس بود اصلا همچین چیزایی رو نداشتیم.
        در عوض اسپنسر اومد و جان تازه ای به بخش گیمینگ مایکرو داد.
        درمورد استودیو ها هم گفتم اگه اون ۹ تا خراب کنن که خب شاید خراب نکنن.
        منم مثل شما بدم میاد بعضیا فک میکنن چون پول دارن میتونن هر کاری بکنن (بعضی وقتا هم البته قانون پاچشونو میگیره و بدجور جریمه میدن)
        قطعا این نسل فروش کنسول پی اس ۵ بیشتر از ایکس باکس خواهد بود (اگه فروش کنسول نشان دهنده پیروزی باشه)
        چون مایکرو به طور مستقیم گفته که دیگه مبارزه کنسولی نداریم و دقت کنید میبینید روی پی سی و اندروید هم از روی ایکس کلاود قرار داده. حتی میگن ایکس کلاود ممکنه رو نینتندو هم بیاد.
        من که خودم این نسل سیستممو ارتقا میدم و بعد یک سال اگه بشه یه پی اس ۵ دیجیتال میگیرم چون دلیلی برای خرید ایکس باکس ندارم وقتی بازیاش رو پی سی هم میان.
        سونی به هیچ وجه قرار نیست کم بیاره این نسل. خودشون میگن بهترین بازی هاشون تو این نسله. شایعات هم میگن سایلنت هیلز ریمیک قراره تو گیم اواردز معرفی شه که اگه اینطوری شه من به شخصه بال در میارم.
        من اصلا نمیگم مایکروسافت قراره ببره و یا سونی کم بیاره. فقط میگم واقعا نامردیه که مایکرو رو بعضیا الکی میکوبن (البته برای نسل ۸ حق دارن تا دلشون میخواد بکوبنش) ولی برای نسل ۹ که حتی شروع هم نشده بعضیا دارن فتوا صادر میکنن که همه ی بازیا قراره مثل کرک داون ۳ در بیاد.

  • Bluebox گفت:

    یه چیزو راست گفت ، سری اس برای یه گیمر حرفه ای نیست یا کسی که میخواد بشینه یکسره بازی کنه. در واقع یه کنسول خانوادگی یا برای کژوال پلیراست. که فقط میخوان ارزون بازی کنن.
    کسی که میخواد تجربه واقعی گیمینگ رو داشته باشه باید بره سمت پیسی اگر هم پولش رو نداره بره سمت سری اکس یا ps5

  • MaxPayne1370 گفت:

    “کنایه‌ی اسپنسر در این جملات بسیار واضح است: اگرچه او مستقیما به پلی‌استیشن ۵ اشاره نکرده، اما با نام بردن از “پلتفرم‌های مشخص” کاملا منظور خود را رسانده است. در حالی که شرکت سونی از عناوین انحصاری خود چون Demon’s Souls ،Destruction AllStars و Marvel’s Spider-Man: Miles Morales با برچسب قیمت ۷۰ دلاری رونمایی میکند”
    به امید ضربه های محکم تری به روباه پیر

  • Mbgol2000 گفت:

    کنایه رو با کنایه باید جواب داد، البته اینجوری احتمال اینکه واز اون یکی فردا یه چیزی بگه بالا رفت

  • I_love_game گفت:

    دوستان عزیز گیمفایی
    بنظرتون اگه امکان استفاده از ایکس کلاود توی ایران اونم بدون مشکل وجود میداشت ، مقرون به صرفه بود خرید کنسول؟
    قصد ترول ندارم فقط میخوام نظرتونو بدونم :heart:

    • X.gamer گفت:

      اگه شراطش بود هم بنظرم یه سری اس لازمه،مثلا میری مسافرت یا چشمات در میاد یا کلا نتت خوب نبود، سری اس کوچیکه تو جیبم جا میشه قیمتشم کمه و … کلی بازی هم میشه روش ریختتازه گیمپس آلتیمیت که بگیری هم روی پیسی میشه بازی کرد هم روی کنسول، روی گوشی هم میشه تا جایی که میدونم.کلا خیلی خوبه :inlove:

    • اینجا ۲ مسئله وجود داره اول اینکه محتوایی که کاربر دنبالش هست داخل این پلتفرم هست یا نه اگه باشه ؛ خرید کنسول منطقی نیست (اگه اون محتوا داخل کلاود نباشه که تکلیف مشخصه) و دوم اینکه در صورت موجود بودنِ محتوای مد نظر کابر، آیا کابر همون جزئیاتِ بصری رو که از کنسول میگیره رو میتونه از سیستم پردازش ابری هم بگیره یا نه اگه بگیره بازم منطقی نیست خرید کنسول و اگه کلاود نتونه جزئیاتِ خوبی در سطح کنسول ارائه بده باید دید خواسته کاربر چیه ،فقط بازی کنه و جزئیات براش مهم نباشه یا جزئیات براش مهم هستش.همش به خواسته‌های کاربر بستگی داره.

  • Endgame گفت:

    بهترین های تاریخ(the witcher 3 و forza horizon 4 و halo 3 و batman arkham knight و doom eternal و mass effect 2 و dead space و هزاران دیگر)مورد انتظارترین های آینده(Forza Motorsport و Hellblade 2 و Fable و Halo infinite و هزاران دیگر)با بهترین سرویس تاریخ(گیمپس)روی قویترین کنسول تاریخ(سری ایکس)روی اقتصادی ترین کنسول تاریخ(سری اس)با کمترین هزینه($۱۰)
    Power your dreams

  • Mateus گفت:

    ای کاش جناب اسپنسر به جای طعنه به سونی ؛ به فکر حجم سری اس و رم نابودش بکنه ؛ هرچقدر که روی سری اکس کار کرده از اون ور سری اس فاجعه محسوب میشه ؛ دوستان اکس باکسی سری اکس بخرین و باحاش حال کنین

  • GodHand گفت:

    متاسفانه گیمرای ایرانی فکر میکنن گیمینگ فقط توی کشور ما گرون قیمته، ولی حقیقت اینه گیمینک توی همه جای دنیا یه سرگرمی لوکس محسوب میشه و گیمرای معمولی میانگین سالی ۲ تا بازی میخرن که اون هم قاعدتا fifa و یا کالاف دوتی/بتلفیده، کنار یه gta (خصوصا انگلیسیا!) حالا کشور ما که بماند با این تفاوت وحشتناک قیمت دلار، سرویسایی مثل گیم پس و ps collection تنها راه منطقیه برای کسایی که میخوان قانونی بازی کنن، سرویسی مقل گیم پس باعث میشه گیمینگ از اون حالت لوکسش خارج بشه و دست خیلی های دیگه هم بهش برسه، و به نظرم بزرگترین دست آوردش اینه

    • پس برای همینه بالای ۸۰ درصد پری اوردر ها برای PS5 که قیمت ۵۰۰ دلاری داره و گیمپس ۱ دلاری نداره،بوده:‌)))))))
      نمیدونم اگر قیمت مهمه چرا تو نظرسنجی ها سریز اس ۳ درصد رای میاره
      https://uupload.ir/files/kr8p_20201105_000534.jpg

      • GodHand گفت:

        گل پسر کسایی که باید چند ماه و شاید یکی دوسال پول جمع کنه که حتی توی همون آمریکا بتونن تازه دستشون به سری اس برسه میتونن بیان کنسول پری اوردر کنن؟ منطقیه آخه؟ به نظرت آمار پری اوردر لانچ کنسول برای هاردکور گیمرایی نیست که وضعیت مالی مناسبی دارن؟ ببین سری اس برای اون عزیزی مناسبه که پایین در موردش صحبت کردم، که مجبور نشه بره ویچر روی low و ۷ فریم بازی کنه، پی نوشت بگم و این حرفم فقط به شما نیست به کسایی میگم که میان توی همین سایت از سرِ جنگ کنسولی و فن بوی بازی توی دل افرادی مثل همین عزیز رو خالی میکنن که با هزار بدبختی و دردسر تازه میتونه همون سری اس رو بخره، انصاف نیست نکنید عزیزان ارزشش رو نداره به جای اینکه بیاید قوت قلب همدیگه باشین تو این وضعیت افتضاح بیاین توی دل هم دیگه رو خالی کنید که فن بوی درونتون خوشحال بشه

      • Xbox+Bethesda گفت:

        هیچ وقت به نظر سنجی ها اعتماد نکن همین الآنش انتخابات آمریکارو ببین ،برو ببین نظر سنجی ها چی پیش بینی کرده بودن ولی چه اتفاقاتی داره میفته.

    • GodHand گفت:

      چند وقت پیش کامنت یکی از کاربرا رو دیدم که گفت من witcher 3 رو روی lowest با ۷ فریم با pc بازی کردم… خدا شاهده خیلی ناراحت شدم اعصابم به هم ریخت، عصبانی شدم از دست مصبین وضع اقتصاد این کشور و شرمنده شدم و عصبانی از دست امثال کسایی مثل خودم که وقتی مثلا روی تنظیمات ultra فریم بازی میاد روی ۵۵ شروع میکنیم به غر زدن که این چه وضعشه و بازی نمیکنیم تا درایور جدید انویدیا برسه… واقعا چرا یکی که به یه نوع سرگرمی اینقد علاقه داره و یه همچین عشقی به ویدیو گیم داره باید دستش ازش کوتاه بمونه 🙁 امیدوارم تک تک بچه های گیمر بتونن به یه نحوی و از یه طریقی از ویدیو گیم لذت ببرن و هیچکس دستش کوتاه نمونه از این نوع سرگرمی به هر دلیلی…

      • mahdi84 گفت:

        کاملا موافقم وقتی یکی که اینهمه عاشق گیمه باید بخاطر گرونی و ‌… دستش از بازی کردن کوتاه باشه اما یه نوب که فرق پلی استیشن و پیسی رو نمیدونه باپول میره سری اکس میخره اخرم بعد از چند روز دلشو میزنه دور میندازه کنسولو
        یکیش من نه بخاطر شرایط اقتصادی بلکه بخاطر افکار پوسیده پدر مادر از بازی کردن محروم شدم

      • Ozhan گفت:

        دمت گرم خیلی خوب بود حرفت
        من خودم این دردو کشیدم
        بازی مورد علاقمو که سه سال منتظرش بودم هرشب تریلراشو میدیدم موقع عرضه با ۱۰ ۱۵ فریم بازیش کردم 😥

  • Cell گفت:

    من فکر می‌کنم که این سرمایه‌ی گذاری سنگینی است :rotfl:
    .
    اما من باور دارم که اکس‌باکس سری اس ارزش خود را حفظ خواهد کرد بله کاملا درسته 😉
    .
    True 4k Gaming :chic:

  • Wild Rage گفت:

    ازت بابت گیمپس ممنونیم ای مرد بزرگ

  • Wild Rage گفت:

    بابا Hellblade 2 رو یه خبری ازش بدین تو رو خدا. یعنی اینقدر منتظر این بازی هستم که به شخصه منتظر هیلو نیستم (نسخه یکش رو خیلی خوشم اومد)

  • Jaber-shams گفت:

    ول کن نیست فیل جون. اقای اسپنسر بازیهای ایکس باکسو با پلی اسنیشن مقایسه نکن ما حاضریم ۷۰ دلار بدیم اما انحصاریهای درجه یک سونی رو بزنیم.بازیهای ابکیتو(بجز اوری و فورزا) رو با شاهکار های سونی مقایسه میکنی 😐
    .الان یکی میاد بازیهای دوزاری رو لیست میکنه 😐
    در ضمن شما از لحاظ مالی ساپورتی ولی سونی با سرمایه خیلی کمتر بازم بازیهای ناب میسازه و ۷۰ دلار به حقه البته نه واسه ما.

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    قرار نیست حرفای یه مدیر همیشه برا همه خوشایند باشه ایشون حرفای قشنگی هم زده مثل جنگ کنسولی رو کنار بزارین و یا تبریک به نیل دراکمن به خاطر لست ۲ چیزی که من از مدیران پلی استیشن و ایکس باکس فهمیدم اینه که هر چند وقت یه بار یه تیکه بهم میندازن انگار دیگه رسم شده این داستان :laugh: برا من دیدن این کنایه ها به عنوان یه گیمری که هم طرفدار مایکرو هست و هم پلی استیشن و گیم براش مهمه همواره جالب هست و سعی میکنم زیاد فکر نکنم چی گفتن چون همواره بهم میگن از این حرفا دیگه ما عادت کردیم 😀 اما یک واقعیت رو نمیشه کتمان کرد در حال حاظر داشتن کنسول پلی استیشن و انجام بازی هاش برا خیلی از گیمر های دنیا نا ممکن هست به دلیل اقتصاد بدی که دارن البته همینطور برا خیلی ها هم ممکن هست ، آیا پلی استیشن تبدیل به یک کنسول لاکچری شده ؟ ولی از اون ور ایکس باکس طیف وسیع تری رو هدف قرار داده مخصوصا در نسل ۹ . هر چند که نمیشه جوابی قاطع داد و هر چند که برا من اهمیت نداره چون من گیم همیشه و با هر روشی تو زندگیم جریان داره اما یک سناریو نا خواسته هم احتمالا در حال شکل گرفتنه که شاید نتایج در آینده جالب نباشه مخصوصا برای برند پلی استیشن و اون لاکچری شدن و تجملاتی شدن این کنسول بازی هست ، امیدوارم سونی برای گیمر هایی که میخوان پلی استیشن بازی کنن ولی به دلیل اقتصادی شاید نتونن در آینده راهکاری داشته باشه چون به نظرم خیلی هیجان انگیز هست …… بازم شب شد ما دانشمند بازیمون شروع شد :rotfl:

  • GrandWarden گفت:

    این هم برای دوستانی که میگفتن جیم رایان به اکس باکس و مایکروسافت اشاره کرده….این هم از جواب عمو فیل.
    امیدوارم همونطور که عمو فیل باور داره،۷ سال دیگه و در پایان نسل بتونیم با جملات ایشون موافقت کنیم.

    “من نیامده‌ام که اینجا بایستم، به عنوان روابط عمومی با بقیه ارتباط برقرار کنم و بگویم که داشتن دو کنسول متفاوت مانند یک داشتن یک کنسول است. اما من باور دارم که اکس‌باکس سری اس ارزش خود را حفظ خواهد کرد.”

  • با اول جملش خوشم امد یه جورایی داره راست میگه. بازی کردن هم یه جورایی داره گرون قیمت میشه. به نظرم کلا نسل نهم برای تحول بیشتر سخت افزار قوی نیاز داشت و این باعث شد گرون قیمت بشه یکی همین قابلیت ray tracing که نیاز با سخت افزار قوی داره، و از یه طرف SSD که حجم کافی نداره. طرفدار های سونی که حاضرن ۷۰ دلار رو بدن البته برای انحصاری های درجه یک PS5. ایکس باکس هم سرویس قوی گیمپس رو داره و با بازی انحصاری که قراره سال ها بعد رونمایی بشن، یه جورایی رقابت سخت شده.

  • tvelm گفت:

    شک نکنید ماکروسافت سری اس رو تا ۲۴۹ دلار میاره پایین
    ارزش خریدشو بیشتر میکنه

فیل اسپنسر از تفاوت قیمت‌گذاری کنسول‌های نسل نهم می‌گوید - گیمفا