فیل اسپنسر: Game Pass یک سرویس سودآور است
فیل اسپنسر: Game Pass یک سرویس سودآور است
فیل اسپنسر: Game Pass یک سرویس سودآور است
فیل اسپنسر: Game Pass یک سرویس سودآور است

فیل اسپنسر: Game Pass یک سرویس سودآور است

محسن رضوی فر
۱۴:۰۳ ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
فیل اسپنسر: Game Pass یک سرویس سودآور است

فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رییس بخش گیمینگ مایکروسافت، طی مصاحبه‌ای با Windows Central فاش کرد که ایکس باکس بیش از یک میلیارد دلار در سال برای محتوای ثرد پارتی Game Pass خرج می‌کند و این سرویس را سودآور خواند.

رییس برند ایکس باکس در این مصاحبه اظهار داشت:

ما در Game Pass سرویسی داریم که از نظر مالی مقرون به صرفه است و درآمدزایی می‌کند. ما پول زیادی را وارد بازار کرده‌ایم که سالانه شامل بیش از یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای پشتیبانی از بازی‌های ثرد پارتی Game Pass می‌شود.

آنچه در Game Pass می‌بینیم سرویسی است که از انواع بازی‌ها پشتیبانی می‌کند؛ از بزرگترین بازی‌ها گرفته تا بازی‌های مستقل ناشناخته‌ای که تا قبل از تجربه‌ی بازی نمی‌دانستید که آن‌ها را دوست خواهید داشت. اگر یک ناشر مستقل هستید، می‌توانید باید به این فکر کنید که چگونه می‌توانید همه را وادار کنید که بازی من را تجربه کنند.

وی در ادامه گفت:

فکر می‌کنم بسیاری از ناشران به طور طبیعی به سمت ساخت بازی‌هایی کشیده می‌شوند که تا جای ممکن بزرگ باشندما می خواهیم این کار را نیز انجام دهیم. اما چون ما یک پلتفرم و یک سرویس اشتراک داریم، صرف نظر از انواع بازی‌هایی که انجام می‌دهند و داشتن افراد بیشتر برای بازی کردن و درگیر خود باقی می‌مانند، بخش بسیار مناسبی از استراتژی ما است.

وقتی به کارهای خود در طی ۱۲ ماه گذشته مانند Pentiment، Hi-Fi Rush، سرمایه‌گذاری بلندمدت در بازی‌هایی مانند Grounded نگاه کنید، می‌بینید که همه این بازی‌ها موفقیت واقعی برای اشتراک و پلتفرم ما داشته‌اند. تنوع مدل‌های کسب و کار به ما اجازه می‎‌دهد روی انواع مختلف محتوا سرمایه‌گذاری کنیم و همچنان با آن محتوا موفقیت مالی داشته باشیم.

وقتی به کاتالوگ بازی‌های Bethesda نگاه می‌کنیم، واقعا هیجان‌زده می‌شویم. ما به کاتالوگ اکتیویژن بلیزارد نگاه می‌کنیم و در مورد کارهایی که می‌توانیم انجام دهیم، بسیار هیجان‌زده می‌شویم. این روزهای اولیه است، بنابراین باید با تیم‌هایی صحبت کنیم که از قبل روی چیزهایی کار می‌کنند. این موضوع مانند وجود یک تیم کمکی نیست که شما تنها بروید و چیزی را قرار دید. شما باید مطمئن شوید که آن تیم‌ها برای کاری که می‌خواهند روی آن کار کنند، اشتیاق کافی و لازم را دارند.

تنوع در مدل‌های کسب و کار ما در Microsoft Gaming به ما اجازه می‌دهد از انواع مختلف بازی‌ها پشتیبانی کنیم و هر بازی‌ای که می‌سازیم نباید همه آن‌ها از نوع بازی‌هایی باشند که تمام وقت شما را می‌گیرند.

نظر شما در این باره چیست؟


منبع: VGCharts

زیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )DARKSIRENRebel2292Gidoraدکتره گیمفاmehdi_cd2006Behzaadکاظم حقیقیTommy kKing Jim RyanDoctor(انشالله لاگین بعدیم وقتی که جو سایت بهتر شد . یا حق)人Acker益man人ᚱ.ᚻCharlie Chaplinآرتور مورگان کبیرCambyses The ThirdPc Gamer (سهام دار سونی و ماکروسافت ترکیبی)Brainiac(خداحافظ)𝑀ꫀꫝ𝒹ⅈTahaicmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فیل اسپنسر: Game Pass یک سرویس سودآور است
فیل اسپنسر: Game Pass یک سرویس سودآور است
فیل اسپنسر: Game Pass یک سرویس سودآور است
فیل اسپنسر: Game Pass یک سرویس سودآور است
فیل اسپنسر: Game Pass یک سرویس سودآور است

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • HTrembler گفت:

    دقیقا کجای حرفش گفته سود آوره؟ یا درست ترجمه نشده، یا اینکه تیتر اشتباهیه
    – گفته ۱ میلیارد هزینه برای بازیای ثرد پارتی میکنیم.
    – گفته برای پلیرها مقرون به صرفه هست (که معنی نمیده برای اکسباکس سود آورده)
    – گفته درآمدزایی میکنه که بازم معنی نمیده برای اکسباکس سودآورده

    اگه سود آور هم باشه، برای آینده اکسباکس سودآوره. بعید میدونم الان هزینه هاش درآمدشو جبران بکنه
    ۱۸۵/۱۰۰۰

    زیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )الطائرStarfaildMohammadfarzinLeroxUNESISMMinecrosoftگمنامدکتره گیمفاmehdi_cd2006more
    • مترسک گفت:

      من نمیفهمم الان سود داشتن یا نداشتن گیم پس چه سودی به تو میرسونه که داری با حرص نقض میکنی خبر رو و میگی سود ندارع ؟
      اگه فن ایکس باکس هستی خوشحالی کن اگه فن جای دیگه هستی ارزوی موفقیت کن نه سهامداریم نه چیزی یه مصرف کننده ساده هستیم .

      crystal skyالطائرBrainiac(خداحافظ)Master bladesam∞MinecrosoftLerox
      • HTrembler گفت:

        اولا من گفتم خبر ایراد داره. یا تیتر اشتباهه، یا متن اشتباه ترجمه شده. چون برخلاف تیتر، داخل متن هیچ جا نگفته سود ده هست.
        ضمنا جدا از اینکه فن چی هستیم (سونی فنم)، حق صحبت راجع به سود گیم پس رو نداریم؟ پس بخش کامنتا برای چیه؟
        ۱۸۸/۱۰۰۰

        crystal skyBrainiac(خداحافظ)Leroxالطائر
    • Tahaic گفت:

      سارا باند هم قبلا گفته سود آوره

      MinecrosoftBrainiac(خداحافظ)Master blade∞
      • HTrembler گفت:

        ببین چند نفر اینو بهم گفتن. همین پیامو برای همتون کپی میکنم:
        اول از همه، نظر کلی خودمو تو کامنت ۱۸۶ بخونین که پایینتره و میتونین از پروفایلم پیدا کنین. که گفتم گیم پس کلی سود پنهان برای ماکروسافت داره. ولی اگه اونارو حساب نکنیم، از لحاظ مالی همه اعضای ماکروسافتم بیان شهادت بدن، بازم قبول نمیکنم که به سود دهی رسیده.
        یه شرکت خیلی دستش بازه که هزینه ها و درآمدارو جابجاکنه تا به اون هدفی که تو گزارش مالی میخواد برسه و همه بدون استثنا اینکارو میکنن. مثال بزنم: اینکه ماکروسافت هزینه های جاری استودیوهاشو برای گیم پس در نظر میگیره یا نه، دست خودشو. میتونه بگه ده درصدش رو دوش گیم پسه یا ۸۰ درصد. یا اینکه هزینه هایی مثل خرید اکتویژن رو بیاد جزو هزینه های گیم پس حساب کنه یا نه بازم دست خودشه. ضمنا حتی اگه برای گیم پس بدونه، میتونه بگه که گیم پس باید تو ۵ سال اینو برگردونه یا ۷۰ سال! اینکه فقط یک میلیارد هزینه ثردپارتی هاست (هزینه اشتراک ۵ میلیون کاربرد با قیمت کامل نه اینکه ماکروسافت ارزون تر یا تو تخفیف بفروشه)، خیلی تابلو هست که ماکروسافت با این همه خرید و استودیو که کرده، امکان نداره حالا حالا ها گیم پس سود ده بشه. مگه اینکه اینارو هزینه گیم پس ندونه (و همه ما گیمرا میدونیم که هدف این خریدا تقویت گیم پسه!) پس اینکه فلان شخص تو ماکروسافت میاد میگه گیم پس سودده هست، بیشتر جهت ایجاد بار روانی مثبت بین سهامدارا و طرفدارا هست تا یک حقیقت درون سازمانی. اینی که گفتم نظر خودم بود حالا شما میتونید بگید اونا بهتر میدونن. من دلایلم رو گفتم که براشون میصرفه که بگن گیم پس سود ده هست
        پ.ن: خدایی فقط نگین که این خریدا سرمایه گذاری هست نه هزینه!!! بالاخره این پول رو برای گیم پس هزینه کرده و معلومه که انتظار برگشت باید داشته باشه.

        ۱۸۹/۱۰۰۰

        crystal skyTahaicLerox
    • Nion گفت:

      This lines up with previous comments from Spencer, who said the service had become profitable last October.

      از قبل به سود رسیده اصلا جدید نیست

      TahaicBrainiac(خداحافظ)Master blade∞IliyaLeroxMinecrosoftدکتره گیمفاعموی دلها (در شوک ناقلا بودن عمو فیل)crystal skymore
  • Daniallox😃 گفت:

    این فیل اسپنسر باز تو روی ویلی وایساد
    چقدر روداره ویلیه کبیر میگه سوداور نیست سوداور نیست دیگه

    DARKSIREN∞Pop_Starگمنامدکتره گیمفاNimamehdi_cd2006crystal skyTommy klul-bookmore
  • Daniallox😃 گفت:

    ولی خدایی یه ۲ طرف برد زیباست

    ∞Pop_StarNimamehdi_cd2006عموی دلها (در شوک ناقلا بودن عمو فیل)Max22MetagamesRezaMrHill93人Acker益man人more
  • Hesam گفت:

    به نظرم شاید چون ایکس باکس همه تمرکزش رو گذاشته روی سرویس گیم پس نمی تونه بازی های انحصاری خوب درحد انحصاری های سونی بسازه!!!

    Starfaild∞LeroxSnake and kratos❤️گمنامدکتره گیمفاmehdi_cd2006عموی دلها (در شوک ناقلا بودن عمو فیل)گیمری عادیWalleR MaNmore
  • هر وقت با ۱۷ دلار مشترک های گیمپس ۷۰ میلیارد دلار AB رو جبران کردی خبرم کن.
    نمیشه که تو هزینه هاتو حساب نکنی بعد بگی گیمپس به من سود داده!!
    اکتیویژن بلیزارد بتسدا دارن برای گیمپس بازی میسازن پس چرا پول خریدشون رو جزو هزینه های گیمپس حساب نمیکنی؟

    Starfaild∞Leroxدکتره گیمفاmehdi_cd2006عموی دلها (در شوک ناقلا بودن عمو فیل)crystal skyگیمری عادیWalleR MaNUMK3more
    • Hasan0930 گفت:

      تفاوت مدیر ژاپنی و آمریکایی در همینه
      مدیر ژاپنی به درامد زایی فکر می کنه
      مدیر آمریکایی به بازار

      Brainiac(خداحافظ)MinecrosoftLeroxگیمری عادیThe bossmehdi_cd2006عموی دلها (در شوک ناقلا بودن عمو فیل)HesamWalleR MaNTommy kmore
      • مدیر آمریکایی به تسلط بر بازار فکر می‌کنه! با اینکه سونی فنم ولی این یکه تاز بودن سونی نهایت تا آخر این نسل دووم بیاره. هنوزم میگم آینده گیمینگ، سرویس ها هستن و فعلا که سونی جدای اینکه از رقیب عقب بود الآنم به طور کامل گند زده به پلاس. پلاس اصلا خوب نیست که هیچ بد هم شده. هم گرونه هم بی کیفیت. مایکروسافت فقط کافیه بازی AAA با کیفیت بسازه و اونو می‌زاره توی سرویس ولی سونی همین AAA هایی داره رو هم نمیزاره روی سرویسش چه برسه بازی های آینده ش. هیچ امیدی به پلاس ندارم دیگه. احتمالاً سونی بره سمت روش نینتندو که یه دنیای خاص خودشو داره ولی مایکرو به کمک پول بی نهایت تمام بازار رو جارو می‌کنه و میشه شماره یک صنعت گیم! پلاس جدید راه نیافتاده از گیمپس شکست خورده. شاید نسل دهم دیگه مایکروسافت کنسول نسازه و فقط گیمپس رو غنی کنه و به هر دستگاه و پلتفرمی که ممکنه راه بده! آینده سرویس ها حتی از کلاد هم روشنتره! جایی که سونی بشدت ضعیفه و مایکرو هم اینو می‌دونه و یا تمام قدرت صنعت رو به سمتی هل میده که سونی در اون بازنده س! از طرفی موبایل ها هم شروع کردن به اجرای بازی های کنسولی و این اولین نشونه پایان عمر کنسول هاست. در موبایل گیمینگ نه سونی بازار رو در دست داره نه مایکروسافت ولی در موبایل گیمینگ اونی برنده س که بتونه بازی بیشتری برای موبایل تولید کنه و اینجاس که سرویس ها نقش آفرینی خواهند کرد.

        Hesam
    • مترسک گفت:

      اشتباهت همینجاست که فکر میکنی این وسط پول جا به جا شده ولی اینطور نیست به کسی پولی داده نشده جز اون تعداد افرادی که سهام زیاد داشتن

      اپوزوسیون گیمفاMaster bladeMinecrosoftLerox
    • Perfect گفت:

      باز از این کامنتای خز گذاشتن 🤦‍♂️مثال سادش اینکه تو خونه ماشین گوشی میخری منتظری پولت برگرده.

      اپوزوسیون گیمفاMaster bladeMinecrosoftLerox
    • زمانی میگیم این سرویس سودآوره که همه خرج هایی که براش شده رو پس داده باشه و بعدش چیزای باقی‌مونده سودش میشه. من هنوزم میگم گیمپس هنوزم که هنوزه سودده نیست ولی میگیم طبق حرفشون سوددهه. برای مثال سال ۲۰۲۳ هزینه آوردن بازی و نگه‌داشتن بازی ها و هزینه ی نگه‌داشتن ea play روی گیمپس و تبلیغات برای گیمپس مثلا ۲ میلیارد دلار هزینه داشته و گیمپس ۳ میلیارد دلار درآمد داشته. هر کی نگاه کنه میگه خب یک میلیارد دلار باقی میمونه پس گیمپس سوددهه. هزینه ی ساخت بازی های فرست‌پارتی و حقوق سازنده ها چی میشه. هزینه‌ی خرید بتسدا و اکتیویژن چی میشه. بعدشم، این سرویس سال ۲۰۱۷ درست شده و از ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ ما میگیم فقط ضررده بوده و مایکروسافت داشته روی اون هزینه میکرده و ضرر میداده(هنوزم میگم گیمپس سال ۲۰۲۲ هم ضررده بوده و ۲۰۲۳ شاید فقط درآمد و هزینه هاش توی یه سال در بهترین حالت برابر باشه). خب سود گیمپس در ۲ سال گذشته به اندازه ای بوده که ضرر اون ۴ ۵ سال رو جبران کنه؟ قطعا نه. پس میشه تا زمانی که ضرر های گیمپس طی چند سال اولیه کامل پرداخت نشه، هزینه ساخت و حقوق کارکنان بازی ها و استودیو های فرست‌پارتی پرداخت نشه، هزینه خرید اکتیویژن و بتسدا و استودیو های دیگه کامل پرداخت نشه؛ گیمپس سودده نخواهد بود.
      هر کی با حرف من با توجه به چیزایی که گفتم مخالفه بگه باهم سر این موضوع بحث کنیم

      اپوزوسیون گیمفاMaster bladeMinecrosoftLeroxmehdi_cd2006
      • Mahdi Sam گفت:

        خوش‌بختانه فرست پارتی‌ها به اندازه سودآور شدن تو استیم فروختن چه برسه به استورهای خودشون،

        خرید بتسدا و ABK هم سرمایه گذاریه نه هزینه، هر وقت بخواد می‌تونه به گرون‌تر از قیمتی که خرید هر دو رو بفروشه، همین الان مارکت کپ هر دو شرکت رشد کرده و با نگاه شما این خودش بخشی از سوددهی گیم‌پسه احتمالا

        گیم پس تا قبل از ۲۰۲۰ تمرکز نشده بود روش و صرفا تو مرحله‌ای شبیه فاز بتا بود، نه هزینه آنچنانی داشت نه درآمد آنچنانی، در مورد ۲۰۲۲ خودشون میگن سودده شده اون سال، اگه به باور نکردن خبری که به سهامدارای شرکت باشه که آره لابد باید آمارشون رو از رائفی پور گرفت

        Minecrosoftاپوزوسیون گیمفاBrainiac(خداحافظ)Master blade
      • عزیز تحلیلت تقریبا همه ش اشتباست،
        اول اینکه هی میگید “هنوزم میگم”، این گفتن های شما هیچ ارزشی نداره مگر اینکه با سند و منبع از گفته هاتون پشتیبانی کنید، کمپانی مایکروسافت سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که گیم پس به سود آوری رسیده و این یعنی یک منبع معتبر نع حرف و ادعای تووخالیه من و شما.
        ایراد بعدیت اینه که بسیار زیر زیرکی کل هزینه هارو داری میندازی گردن گیم پس، هزینه ساخت بازی های فرست پارتی از فروششون تامین میشن، برای مثال بازی فورتزا قبل از انتشار فقط بابت پیشفروش های نسخه پرمیوم صد دلاری مبلغ دویست میلیون دلار درآمدزایی کرده، یعنی فقط از پیش فروش نسخه پرمیوم صد دلاری بازی به سوددهی هم رسیده، حالا دیگه پیشفروش و فروش نسخه های معمولی و کسایی که بخاطرش گیم پس میخرن بمانند، نکته بعدی خرید اکتیویژن و بتثداست، عزیز مایکرو در اینجا هیچ هزینه ایی نکرده، در اقتصاد به اینکار میگیم تبدیل پول نقد به asset, درواقع مایکرو هفتاد میلیارد پول نقدش رو تبدیل به اوراق بها دار و سهام کرده، هم هزینه ایی نکرده و هم دست سونی رو از بزرگتربن ناشران تردپارتی کوتاه کرده و هم لاین اپ انحصاری و دی وان های گیم پسش رو تضمین کرده و به این میگن مغز اقتصادیه جاگرنات هایی نظیر اکس باکس و مایکروسافت،
        حالا از همه اینها گذشته شما به یک سود مهم گیم پس هم اصلا توجه نکردی، میدونی چقدر از کاربران بخاطر وجود گیم پس جذب اکس باکس شدن؟ تمام این کاربران همه خریدهاشون رو از استور مایکروسافت میزنن که اینم بخش مهمی از سودآوریه گیم پسه که بهش توجهی نکردین.
        دیگه الان گیم پس به حدی رسیده که اسمش حکم مارکتینگ برای اون بازی رو داره،
        یادت باشه بطور کلی در تجارت هر سیستمی اگر سود ده نباشه نهایتا و در حداکثری ترین حالت سه سال دوام میاره، اما وقتی دیدی یک مدل تجاری جدید نع تنها خودش بیشتر از سه سال دوام آورد بلکه دیگر رقبا هم بسمت کپی کردنه اون مدل تجاری رفتن از همین بفهم که بسیار موفق و سود ده بوده، الان هر ناشری که کاتالوگش به اندازه کافی بزرگ هست یه سرویس شبیه به گیم پس راه اندازی کرده. فکر کردی پول پرست هایی مثل یوبیسافت و ea مغز خر خوردن یا عشق ضرر کردن اند؟ یوبیسافت که حتی پا رو از گیم پس ام فراتر گذاشته و dlc های بازیهاشم روز عرضه روو سرویسش منتشر میکنه
        فکر کردی سهامداران مایکروسافت علاقه ایی به گیمینگ یا من و شما دارن؟ سهامداران و هیات مدیره ها فقط پول و سودآوری رو میبینن و محاله ممکنه حتی یک مدل تجاری غیر سود ده رو تحمل کنن چه برسه که ضرر ده هم باشه،
        گیم پس سالهاست که از هررر نظر سودآوره و پس از ps1 و N64، مهم ترین و انقلابی ترین اتفاق در صنعت گیمه

        Hesamزیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )Brainiac(خداحافظ)MinecrosoftLerox
    • crystal sky گفت:

      بچه سال ۷۰ میلیاردو از راه های دیگه جبران میکنه شما نمیخواد نگران پول ماکرو باشی اون میدونه چطوری باید در کمترین زمان این پولو برگردونه

      اپوزوسیون گیمفاMaster bladeMinecrosoftLerox
    • Mahdi Sam گفت:

      مثل این می‌مونه که بگی چرا خونه می‌خرن ملت میدن اجاره، چند ماه باید اجاره بدن تا پول خونه در بیاد؟

      این سبک تفکر محافظه کارانه تو بازارایی که رقیبی وجود نداره شاید جواب بده ولی وقتی رقیب واقعی داشته باشی، تفکر محافظه کارانه فقط از رقابت عقب می‌ندازتت، همون‌طوری که تو بازار TV و لپ‌تاپ و گوشی سر سونی اومد

      Brainiac(خداحافظ)اپوزوسیون گیمفاMaster bladeIliya
      • بحث من اصلاً برگردوندن پول نیست ، بحث اینه که این خریدا باید هزینه گیمپس محسوب بشن چون استفاده کننده اصلی از این خریدها گیمپسه .

        Minecrosoftاپوزوسیون گیمفا
        • :این خریدا باید هزینه گیمپس محسوب بشن”
          همونطور که خودم و دیگر دوستان گفتین هزینه ایی انجام نشده که بخواد بپای گیم پس باشه، بلکه سرمایه گزاری شده و پول نقد تبدیل به اوراق بهادار و سهام شده نکته بعدی اینه این خریدها چندین مزیت داشتن و هدف اولش این بوده که دست سونی از این ناشرها و انحصاری سازی تردپارتی کوتاه بشه چون برای مایکرو انحصاری تردپارتی صرفه اقتصادی نداشته بخاطر فنبیس بزرگتر پلی استیشن. هدف بعدی بزرگ شدنه لاین اپ فرست پارتی و انحصاری اکس باکس بوده و در کنار همه اینها باعث رشد گیم پس هم بشه،
          نکته بعدی اینه که اکتیویژن بلیزارد ۴۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه داره که حدود ۹۰ میلیونش متعلق به اکتیویژن و کال آو دیوتی و دیگر بازیاشه، حدود ۳۰ میلیونش متعلق به بلیزارد و اورواچ و وارگرفت، و بیش از ۲۵۰ میلیونش متعلق به بخش موبایلی کینگه، یعنی اکثر کلربرهای abk حتی معلق به بخش کنسول و پی سی هم نیستن چه برسه که این خرید رو به پای گیم پس بنویسیم، گیم پس شاید ده درصده هدف از خرید اکتیویژن بلیزارد کینگ هم نبوده که فرض محال اگر میبود هم باز فرقی نداشت.

          زیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )Brainiac(خداحافظ)MinecrosoftLerox
    • Lone Wolf گفت:

      اگه ناراحت نمی شی یک فکری به حال هوش اقتصادی ات کن که وحشتناک زیر صفره

      هیچ شرکتی واسه یک بخش(منظورت اینجا گیم پس) [ ۸۰ میلیارد دلار] هزینه نمی کنه و برای اکو سیستم هدفی این سرمایه‌گذاری انجام شده

      مایکروسافت [Revenue] گیمینگ اش سالانه به [۲۴ میلیارد دلار] رسیده که جزئیات معادل سازی شده شو می گم

      سخت افزار – – – [۴ میلیارد دلار]
      گیم پس – – – [۳ میلیارد دلار]
      ۳۰ درصد کمیسیون ایکس باکس استور – – – [۳ میلیارد دلار]
      ۳۰ درصد کمیسیون پی سی استور – – – [۶ میلیارد دلار]
      تبلیغات استور(پی سی و ایکس باکس) – – – [۱ میلیارد دلار]
      محتوا شامل فرست پارتی – – – [۷ میلیارد دلار]

      با فرض هزینه ماهانه هر توسعه دهنده [۶ هزار دلار] است و با توجه به اینکه [۲۳هزار] توسعه دهنده ی فرست پارتی داره سالانه [۱۶۵۶ میلیون دلار(۱.۶۵۶میلیارد دلار)] هزینه شون می شه
      کلام آخر
      با توجه به تمامی هزینه‌های دیگه حداقل حداقل [۳میلیارد دلار] سود می کونه و ممکن است گیم پس کمترین سهم رو داشته باشه اما در بدترین حالت ممکن شم بازم سود ده اس

      Brainiac(خداحافظ)MinecrosoftLeroxاپوزوسیون گیمفا
    • ای خدای من. اول اینکه بتثدا و اکتیویژن برای اکس باکس و حتی دیگر پلتفرم ها بازی میسازن نع برای گیم پس، بلکه بازی هاشون روی گیم پس “هم” منتشر میشه.
      داداش تروخدا درستو بخون برو یجا کارمند شو و اصلا فکر اقتصاد و تجارت نباش که شکست میخوری، در تجارت و اقتصاد به یه خریدی مثل اکتیویژن نمیگن هزینه کرد، میگن تبدیل پول به asset , مایکرو پول نقدش رو تبدیل به اوراق بها دار کرد نع اینکه هزینه شون کرده باشه مهندس جان، و بهترین اقدام هم همین بود برای مقابله با طمع سونی به انحصاری سازی تردپارتی. هم پولش سرجاشه و هم دست سونی از بزرگترین ناشران تردپارتی قطع شد و هم لاین اپ انحصاریش و دی وان های گیم پس تضمین شدن.

      Lone Wolfزیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )Brainiac(خداحافظ)MinecrosoftLerox
  • Ghost گفت:

    راست میگه ، اما یکم نگرانم میتونه رو حذف خودش وایسه؟
    الان من بیشتر به فکر کال آو دیوتی هستم که مایکروسافت بلاخره می‌تونه نجاتش بده یا نه..‌.
    اما آره گیم پس واقعاً اشتراک عالیه ، روزی برسه که گیم پس روی پلی استیشن هم بیاد و هممون خیالمون راحت باشه

    mehdi_cd2006UMK3MinecrosoftTommy kTahaicMax22
  • Master blade گفت:

    مشخصه که سودآوره
    آخه کی میاد سرویسی رو که ضرر ده باشه ۷ سال پشتیبانی میکنه
    و از اونجایی که بازی های سالیانه گیمپس هر سال بیشتر و بهتر میشه یعنی سودشون هم داره زیاد میشه
    تازه با خرید اکتیویژن حالا مسیر گیمپس روشن تر از همیشه است

    زیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )اپوزوسیون گیمفا∞Pop_Starگمنامدکتره گیمفاsorenaUMK3Tommy kMax22more
  • Longtail گفت:

    ببخشید بابت مطلب بی ربط.
    ولی ظاهرا یکی از افشا کننده های معتبر با توجه به برداشتی که از تست کنندگان آلفای بازی جوخه انتحاری داشته،ظاهرا بازی بسیار مثبت بوده.
    به خصوص از سیستم کامبت و گان پلی راضی بودن و گفتن در حد و حتی بهتر از سری گیرز آف واره.
    یکی هم گفته بود از موقعیت اونجرز درس گرفتن و….
    حالا فعلا من خودم نمیتونم اطمینان کنم تا وقتی که نیاد و بعضی موارد مثل اتصال اینترنت،نوع تعامل با شخصیت ها و در دسترس بودن دائمی در طول گیمپلی و….مشخص نشه برای قضاوت زوده.

    اپوزوسیون گیمفاIliyaBrainiac(خداحافظ)TahaicMax22
  • Lu Bu گفت:

    من خودم بشخصه اولین نسلی هست ک سمت بازیهای ایندی رفتم . فقط هم بخاطر همین سرویس . همین امسال من فکرکنم بیش از ۱۰ تا ایندی تموم کردم و واقعا لذت بخش بود . تجربه های متفاوت ، کوتاه ، کم حجم . واقعا پیشنهاد میکنم حتما اگ گیم پس دارید فقط دنبال بازیهای اسم رسم دار و AAA نباشید . یکم وقتتونو اختصاص بدید به این بازی های کوچیک مطمعنم راضی تون می‌کنه .

    اپوزوسیون گیمفاMinecrosoftPop_Starعموی دلها (در شوک ناقلا بودن عمو فیل)sorenaUMK3noobe pirMax22xbox gamerRezamore
    • اصا تا قبل این من نمیدونستم ایندی چی هست
      باور کن الان جوری تشنه ایندی شدم‌ که نگو
      نکه کوتاه و جذاب و خلاقم‌ هست ، واسه همین واقعا ادمو حال میاره

      Brainiac(خداحافظ)Master bladeگیمری عادی
    • پیشنهاد میکم که اگه از اینساید خوشت اومده حتما somerville رو تجربه کنی
      بخاطر این گفتم که مثل بقیه گول نمراتشو نخوری چون واقعا عالی بود مخصوصا فضاسازیش (یکم مشکل کنترل و پرفورمنس داشت فقط که مهم نیست)
      Blasthemous 2 هم هست که روی سرویس نیست ولی به شدت پیشنهاد میکنم چون بینظیر بود به ویژه موسیقی هاش

      اپوزوسیون گیمفاMaster blade
    • از من می شنوین واسه بازی های ایندی برید سراغ استیم و به امثال سونی و مایکروسافت (و حتی نینتندو) اعتماد نکنید. نسل قبلی سونی هم مثل مایکروسافته الان توی دو سه سال اول لانچ کنسولش تا تونست از بازی سازای ایندی حمایت کرد و لاین آپش رو با بازیای ایندی پر کرد (شانس هم آوردن البته). ولی الان ببینید چی شد! مایکروسافت هم از سال بعد که اکتی به مجموعش اضافه بشه دیگه نمیاد اینطوری واسه بازیای ایندی پول خرج کنه و رفته رفته تمرکزش میره سمت بازیای AAA خودش (که کم هم نیستن). اما ولو حتی تو اوج قدرتش هم بنا به دلایل زیادی این حمایتا رو قطع نکرده (البته نه که امام زاده باشن و خطا نکنن).
      – تنوع بازی ها تو استیم بالاتره.
      – خود ولو اصلا واسه این بازیا فستیوال برگزار می کنه.
      – استیم اجازه early access رو میده که بی نهایت واسه خیلی استودیو ها و گیمر ها مفیده.
      – پیج های خیلی زیادی هست که تعداد زیادی بازی ایندی رو لیست کردن (گنجینه ان واسه خودشون واقعا).
      – استیم هزینه ماهانه نداره.
      – استیم تخفیفات زیادی هم میده. خیلی بازیای ایندی رو میشه با پنج شیش دلار خرید.
      – و از همه مهمتر اینکه ولو امتحان خودشو پس داده و تو سیاستش نسبت به بازیای ایندی ثبات بیشتری داشته.

      پ.ن. من خیلی پی سی باز نیستم. با این حال استیم رو خیلی بهتر از کنسولا می بینم. دوستانی که پی سی دارن احتمالا اطلاعات بیشتر و بهتری هم می تونن بهتون بدن.

      اپوزوسیون گیمفاLeroxPerfect∞Pop_Starدکتره گیمفاLove Gamenoobe pirAVALONMaster blademore
  • Cyrus گفت:

    نه بابا سود آور نیست چرا ؟ چون مدیر امور مالی مایکروسافت که اتفاقا سونی فن هستش مثل ازیو و بقیه اعتقاد دارن ضرر ده هستش و باید جمع بشه بساطش

    Master bladegigachad_assaissnLeroxMinecrosoftدکتره گیمفاTomMax22
  • اگه سود آور نبود که ۷ ۸ سال پشتیبانی نمی‌کردن با استودیو ها قرارداد نمی‌بستند اصلا یه سری استودیو هارو نمیخریدن

    Brainiac(خداحافظ)Minecrosoftاپوزوسیون گیمفا
  • الان میفهمم چرا اپیک گیمز با مایکروسافت آبش تو یه جوب نرفت
    اپیک گیمز هیچ ترسی نداره که بگه استور پی سی ما داره ضرر میده اما پشتیبانی ازش رو ادامه میدیم تا به سوددهی برسیم
    اما مایکروسافت آمار های مختلف رو باهم قاطی میکنه تا یه چیز مثبت بوجود بیاره و خودشو موفق جلوه بده یعنی میترسه شکستشو قبول کنه

    اپوزوسیون گیمفا∞LeroxMinecrosoftsattarzadehعموی دلها (در شوک ناقلا بودن عمو فیل)TahaicMaster bladeمترسکMax22
  • اسپم:
    رسانه The Gamer اعلام کرد که چرا عنوان Spider Man 2 باید برنده گوتی ۲۰۲۳ بشه :

    هر یک از نامزد ها از نظر سرگرمی به راحتی میتونن Spider Man 2 رو شکست بدن ولی برنده گوتی باید چیزی بیش از سرگرمی مثل نوآوری ، قدرت روایت داستان ، دستاورد های فنی ، ایده های جدید ارائه بده که Spider Man 2 تنها گیمی است که تمامی این ویژگی ها رو به بهترین نحو اجرا کرده

    اپوزوسیون گیمفاPerfectMinecrosoftLeroxDUDEUNESISMPop_Star(Todd Howard)UMK3Tommy kmore
  • BAXY bachs گفت:

    ما هم امیدواریم با کمک بتسدا و اکتیویژن بازی های بیشتر و متنوعی رو در سرویس گیم پس ببینیم. فقط یه نگاه به کاتالوگ بازی‌های این شرکت‌ها مسیر آینده رو روشن می کنه

    Brainiac(خداحافظ)Minecrosoftاپوزوسیون گیمفا
  • john117 گفت:

    ۱ میلیارد برای محتوای ثرد پارتی گیمپس خیلی نیست؟ یعنی هر ماه ۱۰۰ میلیون دلار؟

    زیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )∞Minecrosoftxbox gamerBrainiac(خداحافظ)TahaicBAXY bachsThunderDoom
  • مترسک گفت:

    در جواب عده کثیری از افرادی که فن پلی استیشن هستن و میگن این سرویس سود نداره 😂

    عمو فیل اسپنسر یه سرویس راه انداختی برا عده زیادی گیمر که عاشق این بودن بتونن روز عرضه گیم پلی بدن و به لطف سرویست میتونن 💚

    ما تا عمر داریم فراموش نمیکنیم این کار بینظیرتو میتونستی مثل باقی پلتفرما عمل کنی و راه عادی بری ولی با این سرویس هم تو داری سود میبری هم منه مصرف کننده 🙏

    مایکروسافت ، دوست خوب گیمر ها 💚

    اپوزوسیون گیمفاMinecrosoftLerox
  • Lerox گفت:

    اینکه سودآوری داشته با اینکه چه قدر سودآور بوده خیلی فرق میکنه
    کاری که عمو فیل توش استاده و اونم دو پهلو صحبت کردنه که پس فردا اگه معلوم شد سودش اونقدر نیست بگه نه ببینید من گفتم سودآور بوده نگفتم چه قدر سودآور بوده که

    ∞Minecrosoftگیمری عادی
  • Venom گفت:

    گیم پس سرویسی که به نفع همست از ناشر تا گیمر

    زیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )Brainiac(خداحافظ)اپوزوسیون گیمفاMinecrosoftLerox
  • RezaOmen گفت:

    بدون شک فیلی جان!
    بهترین بازی آنلاین حال حاضر دنیا، هیلو‌اینفینیته!😍
    خیلی فان و اعتیاد آوره!😈😇

    RezaOmenزیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )اپوزوسیون گیمفاMinecrosoftLerox
  • sky reaper گفت:

    خبر خوبیه یعنی به این راه ادامه میدن. برای گیمرا هم سود آوره.

    Minecrosoftاپوزوسیون گیمفا
  • ODE گفت:

    معلومه که سود اوره وگرنه ۷۰ میلارد اکتیو نمی‌گرفت

    Brainiac(خداحافظ)Minecrosoftاپوزوسیون گیمفاLerox
  • milad3d گفت:

    اگه اینطوری بود ماهی یکبار‌ نمی گفتی سودآوره

    Minecrosoftاپوزوسیون گیمفاLerox
  • ایکاش بازی سازها ایرانی که بازی با کیفیت میسازن مثل نوبادی لفت یا فرزندان مورتا بیستون و اونایی که حتی تیم های دو نفره یا اصلا یک نفره هم هستن بودجه کم اما خلاقانه هستن مثل همه دنیا این فرصت داشتن بازیاشون رو مشترکین گیم پس یا گیمرهای خارجی تجربه کنن برای ما مردم دیده نشده تو دنیا افتخار بیارن خداییش خیلی دوست دارم وقتی یه بازی ایرانی که با استانداردهای جهانی ساخته بشه بدون خط قرمز مثل همه دنیا تو این سرویس یا استیم اصلا بعد خارجی ها تجربه کنن خوششون بیاد خیلی حال ادم خوب میشه انگار دیده شدی یا اصلا ماکروسافت ایکس باکس جواب ایمیلت رو شخص حقیقی میده میگه ممنون که از ایران از سرویس ما لذت میبرید و کلمات محبت امیزتون سعی ما خوشحالی شما گیمرها در همه دنیاس یا جدا از جنگ کنسولی وقتی فیل اسپنسر واسه گیمرها ایکس باکس ایرانی یع پیام چند ثانیه میده مثل چند ماه پیش چه حس خوبی داره ارتباط با دنیا استفاده مثل همه دنیا از این امکانات بدون ترس قطع شدنشون رومون چرا انقدر ما مظلومیم اخه تبعیض دیجیتال این بیگناه باید بسوزیم گناه کردیم انسان عصر ارتباطات شدیم یا گیمر تو دوره ای که اینهمه هیجان تو تکنولوژی ویدیو گیم بلزی ها سرویس های گیمینگ مهیج یا کلاد استریمینگ نت استارلینگ هست هان این گناه ما س؟

    Brainiac(خداحافظ)
  • King گفت:

    فیل رفته طرف قشر فقیر جامعه که اونا هم بتونن قانونی بازی کنن. بالاخره فیل میدونه که متاسفانه قشر فقیر خیلی زیاده. اونام ادمن . دست فیل درد نکنه.
    ایکس باکس دوست خوب فقرا🩷

    اپوزوسیون گیمفامهرانMinecrosoft
  • Zabi گفت:

    مایکروسافت دور زمانی روی بازیهای خوب و شرکتهای خوبی مثل creative assembly سرمایه گذاری می کرد. ولی اون زمان و اون طرز فکر زیبا دیگه از بین رفته، دوره، دوره ی کودکان طماع با پشتوانه ی مالی بالاست. دوره دوره ی انحطاط خلاقیت و زیبایی است

    Mahdi SamMinecrosoftاپوزوسیون گیمفاLerox
  • فرق مایکروسافت و سونی همینجاست
    سونی گدا پول نداره سالی یک میلیارد دلار خرج کنه سر همینم بازی های سرویسش هر ماه داره بدتر میشه

    مهرانKingMinecrosoftLerox
  • xbox gamer گفت:

    نه داداش اینجا کارشناسان بزرگ دنیای گیم میگن سودآور نیست بعد این اسپنسر دوزاری چی میگه
    قطعا سود آور نیست 🤡🤡

    KingIliyaMinecrosoftLerox
  • Nion گفت:

    مگه مدیر آب و فاضلاب اسلامشهر صحبت کرده که تو بچه سال بخوای زیر سوال ببریش ؟!

    مگه شرکتی چند هزار میلیارد دلاری می‌تونه ضرر بده و به سهامدارانش بگه ما داریم سود می کنیم ، میخواد از جیب عمش سود بده ؟!

    بازی با آمار ؟! بازی با آمار مخصوص ایرانه … اونجا بابت درآمد باید مالیات بدی هر چی بیشتر اعلام فروش کنه باید بیشتر مالیات بده، فقط دو ساختمون مجزا حسابرسی داره … انگار ایرانه زنگ بزنه به کامبیز بگه بخاطر حرص کاربر گیمفا آمار رو ببر بالا و اعلام سود کن

    واقعا خیلی جالبه شرکت میگه ما سود کردیم ، کاربر تنبان پوش میگه نه ضرر کردی داری دروغ می گی

    Mahdi Samزیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )Brainiac(خداحافظ)Master bladePerfect_ewiu_∞IliyaLeroxDUDEmore
فیل اسپنسر: Game Pass یک سرویس سودآور است