نسخه‌ی ابری بازی Control تنها راه انتشار آن برای نینتندو سوییچ بود - گیمفا
نسخه‌ی ابری بازی Control تنها راه انتشار آن برای نینتندو سوییچ بود - گیمفا
نسخه‌ی ابری بازی Control تنها راه انتشار آن برای نینتندو سوییچ بود - گیمفا
نسخه‌ی ابری بازی Control تنها راه انتشار آن برای نینتندو سوییچ بود - گیمفا
نسخه‌ی ابری بازی Control تنها راه انتشار آن برای نینتندو سوییچ بود - گیمفا
نسخه‌ی ابری بازی Control تنها راه انتشار آن برای نینتندو سوییچ بود - گیمفا

نسخه‌ی ابری بازی Control تنها راه انتشار آن برای نینتندو سوییچ بود

مرصاد قدیری
۲۰:۰۰ ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
نسخه‌ی ابری بازی Control تنها راه انتشار آن برای نینتندو سوییچ بود - گیمفا

انتشار بازی تحسین شده‌ی Control و معرفی عنوان Hitman III برای نینتندو سوییچ، بزرگ‌ترین غافلگیری‌های دایرکت مینی اخیر نینتندو بودند. از نظر فنی، Control عنوان بسیار پیچیده‌ و پیشرفته‌ای است که با بهره بردن از جدیدترین تکنیک‌های رندرینگ از جمله رهگیری پرتو، جلوه‌های بصری خیره کننده‌ای را ارائه می‌دهد. از آن‌جایی که حتی در حال حاضر نیز کنسول‌های نسل هشتم سونی و مایکروسافت در اجرای بازی مشکل دارند، تصور عرضه‌ی نیتیو (Native) این عنوان برای نینتندو سوییچ غیر ممکن به نظر می‌رسید. حال رمدی اینترتینمنت (Remedy Entertainment) تایید کرده است که استفاده از تکنولوژی ابری، تنها راه انتشار بازی برروی پلتفرم محبوب نینتندو بود.

توماس پوها (Thomas Puha) و میکائیل کاسورینن (Mikael Kasurinen)، مدیر ارتباطات و کارگردان Control، در طی مصاحبه‌ی اخیر خود با Nintendo Life در مورد عرضه‌ی بازی برروی نینتندو سوییچ توضیحاتی را ارائه دادند. پیش از هر چیز، پوها و کاسورینن از هیجان خود برای همکاری با نینتندو و انتشار نسخه‌ی نینتندو سوییچ و ارائه‌ی بازی به مخاطبان جدید صحبت کردند.

جالب است بدانید که طبق گفته‌های این دو توسعه دهنده، تیم رمدی ابتدا گزینه‌های مختلفی را برای آوردن Control به نینتندو سوییچ در نظر گرفته بود؛ از جمله توسعه‌ی پورت توسط یک استودیوی دیگر. اما ساخت این پورت از نظر فنی (عدم سازگاری موتور رمدی با نینتندو سوییچ) و مالی کار بسیار سختی بود. در نتیجه، از آن‌جایی که رمدی قصد داشت تا بازی خود را با بهترین کیفیت ممکن ارائه دهد، تکنولوژی استریم ابری تنها گزینه‌ی منطقی بود.

برخلاف تولید یک پورت جداگانه، نسخه‌ی ابری Control در طی تنها چند ماه و با کمک تعداد بسیار کمی از اعضای فنی تیم رمدی ساخته شد. جالب است بدانید که شرکت یوبیتس (Ubitus)، ارائه‌ی دهنده‌ی تکنولوژی استریم ابری، تمام تکنولوژی‌های لازم برای توسعه‌ی نسخه‌ی ابری را در اختیار رمدی قرار داد تا تیم توسعه دهنده بتواند به راحتی بازی را برای نینتندو سوییچ آماده کند.

لازم به ذکر است که یوبیتس پیش از این نیز عناوینی مانند Resident Evil 7 را به صورت ابری در کشور ژاپن برروی نینتندو سوییچ در دسترس قرار داده بود. حال به نظر می‌رسد که این شرکت قصد دارد تا از تکنولوژی‌های خود برای ارائه‌ی عناوین ترد پارتی در غرب نیز استفاده کند.

بازی Control: Ultimate Edition هم‌اکنون برروی نینتندو سوییچ در دسترس قرار دارد و دارای دو گزینه برای تمرکز برروی گرافیک و یا عملکرد است. بازی‌بازان می‌توانند پس از دریافت بازی به صورت رایگان، آن را آزمایش کرده تا مطمئن شوند که اینترنت آن‌ها مناسب تجربه‌ی بازی است یا خیر. در صورت داشتن پیش نیاز لازم، شما می‌توانید بازی را با قیمت ۴۰ دلار خریداری کنید. جالب است بدانید که طبق گزارش‌های منتشر شده از سوی کاربران، بازی به صورت روان اجرا می‌شود و بازی‌بازان تاکنون تجربه‌ی بسیار خوبی را داشته‌اند.

بازی Control هم‌اکنون برروی کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد. با این‌که بازی در آینده برای کنسول‌های نسل بعد نیز عرضه خواهد شد، اما ناشر بازی تایید کرده است که تنها دارندگان Control Ultimate Edition می‌توانند نسخه‌ی کنسول‌های پلی‌استیشن ۵ و اکس‌باکس سری اکس و سری اس را به صورت رایگان دریافت کنند. لازم به ذکر است که این نسخه شامل دو بسته‌ی گسترش دهنده و تمام به‌روزرسانی‌های منتشر شده برای بازی می‌شود.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نسخه‌ی ابری بازی Control تنها راه انتشار آن برای نینتندو سوییچ بود - گیمفا
نسخه‌ی ابری بازی Control تنها راه انتشار آن برای نینتندو سوییچ بود - گیمفا
نسخه‌ی ابری بازی Control تنها راه انتشار آن برای نینتندو سوییچ بود - گیمفا
نسخه‌ی ابری بازی Control تنها راه انتشار آن برای نینتندو سوییچ بود - گیمفا
نسخه‌ی ابری بازی Control تنها راه انتشار آن برای نینتندو سوییچ بود - گیمفا
نسخه‌ی ابری بازی Control تنها راه انتشار آن برای نینتندو سوییچ بود - گیمفا
نسخه‌ی ابری بازی Control تنها راه انتشار آن برای نینتندو سوییچ بود - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Cell گفت:

    دلیل خوبی بود
    Remedy از اونجایی که نتونست Control رو کنسولهای نسل ۸ و میان نسلی بهینه کنه تنها راه چاره برای سوییچ استفاده از Cloud بود
    .
    عرضه عناوین بزرگ و سنگین برای Switch ممکنه ولی وقت و هزینه زیادی میخواد
    عناوین The Witcher 3 و Crysis Remaster و
    Wolfenstein II: The New Colossus به خوبی روی Nintendo Switch پیاده شدن
    .
    کاپکام فتوا داده که موتور جدید خودش رو بهینه می‌کنه تا عناوین Evil 2 و ۳ رو روی سوییچ پیاده کنه
    .
    شایعه شده کنسول Switch از سخت افزار قوی استفاده می‌کنه
    .
    دو روز Ps5 دست Digital Foundry هست و هنوز خبری نیست بغییر از unbox

  • این بازی واقعا سنگینه و در اون شکی نیست
    نیتندو حتی ۴۸۰ پیکسل هم نمی تونه اجراش منه
    البته بازی بهینه هم نیست مخصوصا پورت نسخه پیسی که بنده و سیستم بنده رو نات اوت کرد

  • GodHand گفت:

    تخریب پذیری و فیزیک این بازی برای یه مولتی پلتفرم سوم شخص به معنای واقعی کلمه محشر بود نورپردازیش هم فوق العاده بود حتی بدون ریتریسنگ هر چند مشکلات عملکردی هم داشت، واقعا امکان نداره این بازی با این کیفیت روی پردازند ۴ هسته ایه cortex a57 با فرکانس یه گیگاهرتز و گرافیک ۶۰۰ جیفلاپسی(حالت داک تازه) سوییچ اجرا شه، خیلی منتظر نسل بعدی سویچ با قابلیت DLLS انویدیا و فناوری dynamic QI کنار هسته های cortex x1 و یا a78 هستم! همه بازیا اونطوری اجرا میشن حتی نسل نهمی

نسخه‌ی ابری بازی Control تنها راه انتشار آن برای نینتندو سوییچ بود - گیمفا