بازی Demon’s Souls Remake از قابلیت رهگیری پرتو بهره نمی‌برد - گیمفا
بازی Demon’s Souls Remake از قابلیت رهگیری پرتو بهره نمی‌برد - گیمفا
بازی Demon’s Souls Remake از قابلیت رهگیری پرتو بهره نمی‌برد - گیمفا
بازی Demon’s Souls Remake از قابلیت رهگیری پرتو بهره نمی‌برد - گیمفا

بازی Demon’s Souls Remake از قابلیت رهگیری پرتو بهره نمی‌برد

محمد حسین کریمی
۱۸:۳۰ ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
بازی Demon’s Souls Remake از قابلیت رهگیری پرتو بهره نمی‌برد - گیمفا

بازسازی اساسی Demon’s Souls برای کنسول پلی‌استیشن ۵ از هیچ‌گونه رهگیری پرتو (Ray Tracing) پشتیبانی نخواهد کرد و این با اعلامیه‌های قبلی آن‌ها در تضاد قرار دارد.

آقای گَوین مور (Gavin Moore)، کارگردان بازی، در گفت و گویی با Level Up تایید کرد که این بازسازی مورد انتظار از رهگیری پرتو بهره نمی‌برد چرا که اعمال چنین قابلیتی خرجی زیاد می‌طلبد و انجام آن به معنای از دست دادن یک ویژگی دیگر و فداکاری در بخشی دیگر بوده است. وی در این باره گفت:

این ویژگی به مانند هر گونه ارتقاء گرافیکی دیگر به هزینه نیاز دارد. (اعمال رهگیری پرتو) اگر ما قابلیت مذکور را اعمال می‌کردیم، این بدان معنا بود که ویژگی دیگری را از دست بدهیم. در توسعه‌ی بازی‌ها زمانی محدود وجود دارد.

گَوین مور در ادامه متذکر شد که در مراحل ابتدایی ساخت، تیم توسعه نمی‌دانستند که آیا Demon’s Souls از رهگیری پرتو پشتیبانی می‌کند و تمرکز اصلیشان محیط و شخصیت‌های درون آن بود. او در این باره توضیج داد:

وقتی ما توسعه را آغاز کردیم، نمی‌دانستیم که باید رهگیری پرتو وجود داشته باشد بنابراین در چشم‌انداز و اهداف ما قرار نداشت. ما در اصل تمرکز خود را برروی محیط و شخصیت‌ها گذاشتیم. همه‌چیز از جمه نورپردازی و سایه‌ها به صورت Real-Time ارائه می‌شود.

این که Demon’s Souls Remake از رهگیری پرتو پشتیبانی نمی‌کند به طور حتم یک مسئله‌ی نا امید کننده به حساب می‌آید اما نباید مشکل بزرگی باشد چرا که در بقیه‌ی موارد با عنوانی بی‌نظیر رو به رو هستیم. از طرفی رهگیری پرتو می‌توانست تنها در حالت سینمایی (۴K و ۳۰ فریم بر ثانیه) اعمال شود که در این صورت باز هم تغییری در حالت عملکرد (Dynamic 4K و ۶۰ فریم بر ثانیه) ایجاد نمی‌کرد. مطمئناََ تجربه‌ی Demon’s Souls برروی نرخ فریم ۶۰ در اولویت اکثریت طرفداران قرار دارد.

روز گذشته بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی (SIE) و بلوپوینت گیمز (Bluepoint Games) تریلر جدیدی از گیم‌پلی Demon’s Souls Remake به اشتراک گذاشتند که منطقه‌ای جدید را به نمایش می‌گذارد. در دومین نمایش از گیمپلی بازی به بخش دیگر از سرزمین Boletaria می‌رویم که Lands of Stonefang نام دارد و در حقیقت یکی از ۵ منطقه‌ی اساسی Demon’s Souls به حساب می‌آید. در این بخش از دنیای Demon’s Souls که در اعماقل زمین قرار دارد شاهد معدنچی‌های نفرین شده هستیم که به دنبال استخوان‌های اژدهایان هستند. شما می‌توانید تریلر منتشر شده را از اینجا مشاهده کنید.

بازی Demon’s Souls Remake در تاریخ ۲۲ آبان ۱۳۹۹(۱۲ نوامبر ۲۰۲۰) برای پلی‌استیشن ۵ به عنوان بازی هنگام عرضه‌ی این کنسول منتشر می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازی Demon’s Souls Remake از قابلیت رهگیری پرتو بهره نمی‌برد - گیمفا
بازی Demon’s Souls Remake از قابلیت رهگیری پرتو بهره نمی‌برد - گیمفا
بازی Demon’s Souls Remake از قابلیت رهگیری پرتو بهره نمی‌برد - گیمفا
بازی Demon’s Souls Remake از قابلیت رهگیری پرتو بهره نمی‌برد - گیمفا
بازی Demon’s Souls Remake از قابلیت رهگیری پرتو بهره نمی‌برد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بازی Demon’s Souls Remake از قابلیت رهگیری پرتو بهره نمی‌برد - گیمفا