RTX 3090 قادر به اجرای Watch Dogs Legion به صورت ۴K و ۶۰ فریم بر ثانیه نیست
کارت گرافیک انویدیا RTX 3090 در حال حاضر بهترین کارت گرافیک موجود در بازار است. اما با این وجود، این کارت گرافیک ممکن است که نتواند Watch Dogs Legion را در بهترین حالت ممکن اجرا کند.
ماه گذشته، انویدیا قدرتمندترین کارت گرافیک خود تا به امروز یعنی RTX 3090 را عرضه کرد. البته با توجه قیمت ۱۵۰۰ دلاری این کارت، چنین انتظاری هم از آن میرود. حتی گفته شده است که این کارت گرافیک قادر به اجرای بازیها با وضوح تصویر ۸K خواهد بود. اما به نظر میرسد که این کارت قادر به اجرای Watch Dogs Legion برروی تنظیمات Ultra به صورت ۴K/60 نیست.
حداقل ویدیوی جدید یک یوتیوبر به نام RajmanGamingHD اینطور میگوید. این یوتیوبر با استفاده از ابزار بنچمارک درون بازی، متوجه شد که این بازی برروی تنظیمات Ultra و وضوح تصویر ۴K، به زور میتواند به نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه برسد و معمولا نرخ فریم بین ۴۴ تا ۵۴ تغییر میکند. قضیه وقتی بدتر میشود که بدانید این آزمایش بدون Ray-Tracing انجام شده است.
با توجه به هزینهی سنگین RTX 3090، نتایج این بنچمارک ناامیدکننده است. آن هم با توجه به اینکه Watch Dogs Legion نه یک بازی نسل بعدی، بلکه بین نسلی است. اگر RTX 3090 نتواند که این بازی را برروی تنظیمات Ultra به صورت ۴K/60 اجرا کند، پس خریداران نباید انتظار چندانی از RTX 3080 یا ۳۰۷۰ در زمینهی مشابه داشته باشند. این در حالی است که کنسولهای پلیاستیشن ۵ و اکسباکس سری اکس، Watch Dogs Legion را به صورت ۴K/30 و با Ray-Tracing اجرا خواهند کرد.
در همین حین خوب است بدانید که Watch Dogs Legion در حال حاضر برروی رایانههای شخصی آمادهی پریلود است و دو روز دیگر هم در دسترس قرار میگیرد. حجم نسخهی رایانهای شخصی هم ۴۰٫۴ گیگابایت است. همچنین بازی منحصر به فروشگاه اپیک یا یوبیسافت (Ubisoft) نیست و میتوانید از روز عرضه آن را برروی استیم هم خریداری کنید.
Watch Dogs Legion در تاریخ ۲۹ اکتبر (۸ آبان) برروی پلیاستیشن ۴، اکسباکس وان و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد. همچنین بازی یکی از عناوین عرضهی اکسباکس سری اکس هست و دو هفته بعد از آن هم برروی پلیاستیشن ۵ عرضه میشود.
پر بحثترینها
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- مایکروسافت: هر دستگاهی میتواند یک ایکس باکس باشد
نظرات
با تشکر از بهینه سازی فوقالعاده یوبی سافت
شاید الان بعضیا بیان بندازنش گردن یوبیسافت ولی..
یک استریمر و متخصص و پی سی گیمر بودش تو یوتیوب
صحبت میکرد و توضیح میداد و عملکرد رو هم نشون داد که بازی بزرگی مثل رد دد دو روی پی سی با آلترا ۴k و ۶۰فریم زایید زیرش و ذوب شد حیف لینکش رو ندارم تو یوتیوب سرچی بزنید پیداش میکنید متاسفانه حتی پی سی هم قدرت اینو نداره هر بازی رو با آلترا ۴k و ۶۰ ارائه بده بدون مشکلی چندجای دیگه هم دیده بودم که این حرف رو میزدن کسایی که پی سی گیمر بودن و حالیشون بود و تجربه داشتن و بعضیاشون هم چالش و تست میکردن
نخیر خود کارت ۳۰۹۰ توی فورکی و الترا میتونه رد دد رو بالا ۷۰ بده
اینکه بگی ۴k و ۶۰ توی الترا توی پیسی دور از ذهنه غلطه ولی با ریتریسینگ اره دور از ذهنه
البته ریتریسینگ الترا
چون ریتریسینگ توی پیسی درجه بندی داره
ولی از یه طرف انویدیا اینو داره با dlss حلش میکنه (dlss هم درجه بندی داره یکی کوالیتی یکی پرفورمنس و یکی بالانس) توی dlss کوالیتی تو حتی بهتر از ۴k خروجی میگیری با بار کمتر و با این حال ۴k به راحتی میشه
و بنظر خودم این واچ کاملا به بهینه یوبی بستگی داره چون بدون ریتریسینگ اینجوری بوده و بازی های بزرگی مثل رد دد میتونین برین ببینین که بالا ۷۰ و تا ۸۰ رفته
دوست عزیز ۳۰۸۰ که از ۳۰۹۰ کمی ضعیفتره ؛ ۴k و ۷۲ فریم داده.دو حالت داره یا یوبیسافت هنوز بازی رو با سری ۳۰۰۰ بهینه نکرده و یا بهینه کرده و کم کاری کرده.
https://uupload.ir/files/soca_20201027_202850.jpg
اشتباه بوده تستشون
اخه چطوری میشه رو ps5 که معادل ۲۰۷۰ ه سی فریم فورکا با ریتریسینگ باشه
بعد رو این که دو برابر اون قدرت داره فورکا با ریتریسینگ شصت فریم نده؟
قشنگم
کنسول داره تکسچر Low و Medium اجرا میکنه نه Ultra : ))))
۱۰۵۰ti میتونه بازی هارو با FPS 60 هم اجرا کنه ولی کنسولا که بهینه سازی بهتری دارن نمیتونن
هرچقدر بیشتر میگذره از کنسولا ناامید تر میشم
برعکس با این خبر من خیلی به کنسولها امیدوار شدم! چون کاملا مشخصه که وقتی قوی ترین کارت گرافیک انویدیا با ۱۵۰۰ دلار قیمت نتونه یه بازی رو با این تنظیمات اجرا کنه دیگه مشکل از سازنده هست و بنابراین میشه امید داشت که با کار بهتر و دقیق تر روی بازی های نسل بعدی (همون طور که تو خبر هم هست این بازی میان نسلی ست) شاهد کیفیت بالایی در کنسول ها باشیم.
یه نکته ای که همه باید قبول کنیم اینه که
( ری ترسینگ – native 4k -و ۶۰ فریم و گرافیک نسل نهمی ) به صورت یکجا
هم برای کنسول ها نشدنی هست – و هم برای قوی ترین کارتهای گرافیک بازار چالش بزرگی ایجاد میکنه
راه حل استفاده از تکنیک های رندر شطرنجی هست مثل DLSS
که روز به روز در حال پیشرفت هستند و اتفاقا نتایج فوق العاده ای داره
به طور قابل توجه ای از بار سنگین رزولیشن روی سخت افزار کم میکنه
و این فرصت رو به سازنده ها میده که روی ری ترسینگ – فریم ریت و پیشرفت های گرافیکی کار کنن
۱۴۴۰p native مناسب ترین رزولیشن هست
به راحتی با تکنیک های جدید به ۴k اپسکیل میشه
و تشخیص دادن تفاوتش با ۴k native بسیار بسیار دشواره
اصولا تاکید زیاد روی ۴k native
بیشتر از اهمیتی که داره یه تکنیک تبلیغاتی شده
که شرکت ها برای به رخ کشیدن توان سخت افزارشون استفاده میکنن
به شدت اعتقاد دارم که وقتی تب هایپ های اغراق آمیز اول نسل بیفته
و واقعا وارد نسل نهم بشیم
خواهید دید که هم سونی و هم مایکروسافت به سمت رندرهای شطرنجی میرن
کاری که همین الان انویدیا با DLSS 2 به شدت روش تمرکز داره
در مورد Watch Dogs
به هیچ عنوان مشکل از قدرت کارت ۳۰۹۰ نیست
مشکل بهینه نبودن خیلی از بازیها با معماری جدید انویدیا هست
مثلا Crysis Remaster تو ابتدای انتشار با کارت ۳۰۸۰ حتی تو اجرای ۳۰ فریم مشکل داشت
که البته با patch های مختلف مشکل تا حدودی برطرف شد هرچند که هنوز هم نمیتونه از ظرفیت
کارتهای سری ۳۰۰۰ به درستی استفاده کنه
اصن نمیشه
این کارت دو برابر هر دو کنسول قدرت داره
لابد با یه پیسی با سیپیوی i3 و رم هشت تست کردن
نه .dual core بوده
شاید بخاطر معماری امپرِ که هنوز بازی بر اساسش بهینه نشده و ساخته نشده
نمیدونم اگ واقعا اینجوری باشه نا امید کنندست..اونم انویدیا که یه سروگردن بالاتر از تمامی گرافیک سازای روزِ
شاید بخاطر معماری بوده باشه
داداش بازی وقتی بهینه نباشه با ابرکامپیوترم نمیشه ۴k 60 اجراش کرد
یوبی اگه ماریو هم بسازه باید با ۲۰۸۰ اجرا کنیم :rotfl:
جدا از شوخی با توجه به زمان کمی که یوبیسافت برای ساخت بازی ها میزاره (داره مثل شاطر نانوایی بازی میزنه) وقت برای بهینه سازی نمیمونه یا شایدم تیم بهینه سازیشون خیلی حرفه ای نیستن ?:-)
با قدرت کارت گرافیک ۳۰۹۰ ی استودیو مثل ناتی داگ بهت ۸k اونم ۱۲۰ فریم تحویل میده!!
چجوری ممکنه؟اون هیولا بدون ری تریسینگ فورکی بین ۴۰ تا ۵۰ گرفته.ولی یه سوال…..فورکی نیتیو بوده یا dlss?نمیدونم چجوری ممکنه ۳۰۹۰ نتونه.یعنی انقدر بهینه سازی یوبی ضعیفه.کامپیوتر یارو گلوگاه میکرده؟پس با این حساب رو کنسول ها هم فریم بین ۱۰ تا ۲۵ متغیر خواهد بود!
قطعا از بهترین های بهینه سازی نیست
ولی خیلی فرقشه که گرافیک بازی پایین تر باشه و همزمان فریم و رزولیشن هم پایین تر باشه
ولی اگه رو کنسول با همین گرافیک و ۴K و ۶فریم باشه همون ۱۰ فریم میده
قدرت کارتش ۳۵٫۶ ترافلاپسه و احتمالا تو ری تریسینگ بهتر از amd باشه
بنظرم dlss بهترین ویژگی انویدیاست
تو بعضی بازیا مثل دث استرندینگ پرفورمنس رو ۵۰درصد بالاتر میبره و تفاوت رزولوشن هم با چشم تشخیص داده نمیشه!
اینجوری بازی ساز ها میتونن بقیه باجت رو خرج ری تریسینگ کنن
کلا فورکی نیتیو مسخره ترین چیزه توی بازی سازی و اصلا اهمیتی نداره تا وقتی ویژگی هایی مث چکربوردینگ و dlss هستن
۳۰۹۰ ناامید کننده نیست بهینه سازی بازی ناامید کننده ست
خاااااااار گرافیکه پس :rotfl: :rotfl: :yes:
واقعا که یوبی :laugh:
دلیل بر گرافیک بالای یوبی باگ نمیباشد،بیشتر دلیل بر بهینه سازی ضعیف یوبی میباشد
میدونم دارم تیکه میندازم ددش 😐
زارت
کئوکسر هم گزاشته بود رو ۱۰۸۰p رزولوشن بازیو
بله کاملا درسته تو یوتیوب دیدم خودشم بدون dlss بود ولی ریتریسینگ رو نمیدونم اگه با ریتریسینگ ۶۰فریم نمیتونه بده خب بازی مثل کنترل رو هم نمیتونه بده ولی اینجا گفته بدون ریتریسینگ یکم عجیبه
باگیسافته دیگه
انتظار دیگه ای داشتید؟
یوبی باگ بهتر بنظرم
وقتی رو کنسولا ریتریسینگ با سی فریم فورکا ه
میفهمیم مشکل از جای دیگست
الان میشه به قدرت کنسول های نسل بعد پس برد
What the hell :rotfl:
آره با تکسچر های medium نمیتونن ۴k و ۶۰ فریم اجرا کنن 😐
ولم کنین من دیگه سمت کنسول ها نمیرم غلط کردم کنسول گیمر شدم
یوبی سافت تقدیم می کند
اخه دیگه ۳۰۹۰ که باید اجراش کنه
ایشالا کانال super low راه پایین اوردن گرافیکش رو پیاده کنه مگر نه ما باید بیخیال ۷۲۰ هم بشیم
بعد تازه اومده روش سه تا قفل گذاشته 😥
مثل اینکه معماریش با نسلای قبل فرق داره
یکم بگذره مطمئنم درست میکنن
Rtx 2080 ti چه کرده آقای ابولحسنی؟
حداقل بدونیم چقدر نسبت به اون پیشرفت داشته
واقعا ناامید شدم، این چه وضعشه؟!
تنُ بدن هر pc گیمری میلرزه وقتی بازیای سوم شخص یوبیسافت رو روی سیستم نصب میکنه هیچ فرقیم نمیکنه سیستمش چی باشه… هیچ وقت یادم نمیره هیج جوره نتونستم روی watch dogs 1 با ۱۰۷۰ti حتی ۶۰ فریم ثابت بگیرم روی ۱۰۸۰p
مطمعنی؟من با یه سیستم بوقی رو مدیوم ۳۰فریم گرفتم ۱۰۸۰ از واچ داگز۱
شاید اولتراش سنگینه…نمیدومم
۶۰ میگرفتم ولی نه ثابت با کلی استاتر، یعنی یدفعه میومد ۴۵، ۴۳ دوباره میرفت روی ۶۰ بعد میومد روی ۵۰ بعد ۵۵ و… کلا با فریم ریت ۶۰ مشکل دارن بازیای سوم شخص یوبیسافت، هر کاریم کنی اون چیزی نمیشه که باید بشه خیلی غیر بهینه ان، گفتم با dx12 حداقل تو این نسل جدید درست شدن که مثل اینکه نشدن
واویلا در مقابلش کم اورده بهینه سازیش خوب نیس
دوباره تغییر نسل شروع شد و دوباره شرکت های بازی سازی باید یه چند سال هی بازی غیر بهینه بدن تا یاد بگیرن چطوری بازی رو بهینه کنن♂️.
من احساس میکنم یوبی سافت زیاد تمرکز روی این بازی نکرده انگار که این بازی بعد از اساسین و فارکرای و ایمورتالز اولویت داره
نه آقا، مگه میشه. شرط می بندم واچ داگ با کارت گرافیک سینک نبوده. دیگه ۴k@60fps رو که ۲۰۸۰ti هم می ده. بحث ۳۰۸۰ روو ۸k که از پسش بر نمیاد. می تونه ۸k رو بین ۲۰ تا ۳۰ فریم بده.
معلومه که سینک نیست این بازی و همه بازیهای که دارن به بازار میان تا یسال آینده همشون بر پایه معماری قدیمی دارن ساخته میشن مثلا همین dmc5 از هسته های cu برای rt استفاده میکنه که باعث شده سری اس که شتاب دهنده rt داره عملا کار نکنه و چون cu های کمتری نسبت به سری اکس و ps5 داره rt روش غیرفعال کنن اینا موتورای بازیسازیشون برای نسل بعد اصلا بهینه نیست مگه بازی های سال آینده و صد البته اول بازیهای انحصاری خود سونی و ماکرو فعلا
همش برمیگرده به بهینه سازی
این بازی با این گرافیکه آشغالش بهینه نیس ولی شما بذارید سایبر بیاد ببینید بهینه سازی ینی چی
بنده خودم ی لپتاپ آشغال دارم که تونستم توش mk11 رو ۳۰ فریم low بگیرم ولی مثلا injustice 2 در حد ۱۵ فریمم نمیداد
یا بازیای یوبی روش افتضاح اجرا میشن ولی اپن وردای گرافیک بالاتر بهتر اجرا میشن
اینا همش بحثه بهینه سازیه
و یوبی باگ افتضاح ترین در صنعته در این مورد
مگه اصلا بازی و با چی ساختن که حتی RTX 3090 هم نمیتونه اجراش کنه بالاخره باید موقع طراحیش هم بازی و اجرا کنن که از عمل کردش مطمئن شن؟ مگه سیستم خود سازنده ها چیه؟ حالا گیریم که سازنده با آخرین سیستم روز کار میکنن ولی این قبل از اینکه حتی RTX 3090 معرفی بشه در حال ساخت بود.