Grand Theft Auto 3 برای پلی‌استیشن ویتا پورت شد - گیمفا
Grand Theft Auto 3 برای پلی‌استیشن ویتا پورت شد - گیمفا
Grand Theft Auto 3 برای پلی‌استیشن ویتا پورت شد - گیمفا
Grand Theft Auto 3 برای پلی‌استیشن ویتا پورت شد - گیمفا

Grand Theft Auto 3 برای پلی‌استیشن ویتا پورت شد

آرش بوالحسنی
۱۷:۰۰ ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
Grand Theft Auto 3 برای پلی‌استیشن ویتا پورت شد - گیمفا

Grand Theft Auto 3 در زمان عرضه‌ی خود، دستاورد بزرگی در دنیای بازی‌های ویدیویی بود و هنوز هم بسیاری از آن به نیکی یاد می‌کنند. حال یک هوادار مشتاق، تصمیم گرفته است که این بازی را برای پلی‌استیشن ویتا پورت کند.

شاید این بازی از نظر بصری دیگر چندان زیبا به نظر نرسد، اما با این وجود نمی‌توان تاثیر بزرگ Grand Theft Auto 3 برروی بازی‌بازان و بازی‌های ویدیویی را انکار کرد. پلی‌استیشن ۲ آن قدر قدرتمند نبود که Grand Theft Auto 5 را با رهگیری پرتو و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا کند، اما قدرت کافی برای ارائه‌ی یک تجربه‌ی به یاد ماندنی در لیبرتی سیتی را داشت. تجربه‌ای که پایه‌گذار مجموعه‌ای از دنباله‌های بسیار موفق بود.

سیستم‌ها و کنسول‌های بازی هم مسیر طولانی را طی کرده‌اند و حالا کنسول پلی‌استیشن ویتا هم یک ساله شده است. این کنسول دستی از تمام بازی‌های پلی‌استیشن ۲ پشتیبانی نمی‌کرد، اما قدرتمندتر از آن کنسول بود و حالا یک استریمر به دنبال اجرای این بازی برروی این کنسول است. Rinnegatamante تصمیم گرفت که پورت خود را برروی توییچ به اشتراک بگذارد. در ابتدا این پورت بسیار ضعیف اجرا می‌شد و پر از باگ و گلیچ بود. اما حالا به نظر می‌رسد که بازی برروی ویتا شرایط بسیار بهتری دارد و روان اجرا می‌شود.

Rinnegatamante تصمیم دارد که این بازی را در دسترس عموم قرار دهد. هر چند که این کار کمی خطرناک است و راکستار گیمز (Rockstar Games) هم در گذشته چندان با پروژه‌های هواداران مهربان نبوده است. چه تلاش برای ریمستر Grand Theft Auto San Andreas باشد و چه تلاش برای پورت Red Dead Redemption برروی رایانه‌های شخصی، راکستار دائما پروژه‌های هواداران را تعطیل کرده است.

البته لازم به ذکر است که Grand Theft Auto 3 همین حالا به صورت رسمی برای تلفن‌های هوشمند پورت شده است و بدون دردسر خاص می‌توانید آن را تجربه کنید. پیش از این هم یک هوادار این بازی را برروی سوییچ پورت کرده بود که البته برای اجرای آن، نیاز به تغییرات در سیستم سوییچ خود داشتید که نینتندو می‌توانست در جواب، دسترسی شما به سرویس‌های آنلاین را مسدود کند.

سال آینده، بیستمین سالگرد Grand Theft Auto 3 خواهد بود و باید دید که آیا راکستار برنامه‌ای برای ریمستر این بازی دارد یا خیر. ریمستر Grand Theft Auto 3 قطعا با بازخورد مثبت هواداران رو به رو خواهد شد، اما احتمالا آن‌ها بیشتر مشتاق خواهند بود تا در مورد Grand Theft Auto 6 بشنوند. عنوانی که راکستار هنوز رسما آن را معرفی نکرده است.

Grand Theft Auto 3 هم اکنون برروی رایانه‌های شخصی، اکس‌باکس، پلی‌استیشن ۲ و تلفن‌های هوشمند در دسترس است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

Grand Theft Auto 3 برای پلی‌استیشن ویتا پورت شد - گیمفا
Grand Theft Auto 3 برای پلی‌استیشن ویتا پورت شد - گیمفا
Grand Theft Auto 3 برای پلی‌استیشن ویتا پورت شد - گیمفا
Grand Theft Auto 3 برای پلی‌استیشن ویتا پورت شد - گیمفا
Grand Theft Auto 3 برای پلی‌استیشن ویتا پورت شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • MAX3D گفت:

    :inlove: ای جان یاد اون روزگاران خوش بخیر چقدر خوب بود
    روزگاری که نه گرافیک نه فریم نه ری تریسینگ و متا این چیزا بحثشون نبود
    و فقط بحث و اصلش این بود از بازی لذت ببریم و حال کنیم و سرگرم بشیم چقدر خوب بود
    به شخصه حاضرم با گرافیک های نسل ۷ و ۶ بازی کنم ولی بازی ها زیاد و پر تنوع و خلاقیت باشن

    • به معنای واقعی کلمه باهات موافقم :yes:

    • Ozhan گفت:

      من الان دارم بازیای نسل هفت رو بازی میکنم داش و هیچوقت ازشون سیری ندارم
      دد اسپیس و مس افکت۲ رو همزمان جلو میبرم و لعنت میفرستم به EA الان که اون دوران چه شاهکارهایی داشت جوری که اولین اسمم تو سایتا EAfan بود نسل هفتم

      • MAX3D گفت:

        نسل هفت و شیش اینقدری بازیا زیاد بودن که هرچقدر بازی کنی میبینی بازم مونده
        منکه کنسول های سونی از پلی ۱ دارم تا همین پلی ۴ کنسول دستی psp هم دارم psvita هم داشتمش و فروختمش
        همشون پر از بازی هستن اینقدری که کلی سرگرمت میکنن بنظرم گیمر واقعی اونیه براش مهم نباشه که داره بازی نسل هفتی پلی میده یا هشتی مهم اینه اون یک گیم هستش و باید ازش لذت ببره نسل هفت بازیایی اومدن و ترکوندن استدیوهایی که خیلیاشون الان نیستن و گیمرای این دوره البته علاقه چندانی به حوصله دادن و بازی کردن بازیای داستانی ندارن
        مثلا شاید با خودتون بگید چرا بایوشاک یا مافیا و کلیر۷ یا گرسشاپر یا saints row یا تل تیل چرا این بازیاشون دیگه نیستن چون اون نسل این استدیوها بودن چون دد اسپیس ها بودن چون ea واقعا یک کمپانی بازیسازی بودش ولی الان همینایی که اسم بردم به جز ea همشون کنار گذاشته شدن و منحل شدن از جمله گرسشاپر سودا۵۱ که ازش هیچ خبری نیست تل تیل نسل ۷ کلی بازی داد و نیستش Irrational Games(بایوشاک) منحل شد مافیا افتاد دست هنگر۱۳ و thq هم دیگه اون سابق نشد زمانی همین تی اچ کیو WWE دستش بود SAINTS ROW و چندتا بازی دیگه اها دیپ سیلور چی؟ اون چرا اصلا خبری ازش نیست؟خیلی کمپانی ها و استدیو ها که بازی های پرتنوع و خوب میساختن و خلاق بودن دیگه نیستن فقط چندتا استدیو موندن که یا شیردوش شدن یا یدونه بازی در نسل میدن با صد بهانه و دروغ..نسل هشت در کنار خوبیاش کمبود و بدی های زیادی داشت دیگه کمپانی های خلاقی نمیمونن مگر سونی هوای استدیوهاش رو داشته باشه و بازی زیاد بده و کپکام و یوبیسافت و فرامسافتور همین روند و حتی بهترش رو ادامه بدن اگر اینا نبودن واقعا نمیشد و یک نسل فاجعه باری رخ میداد EA و اکتیویژن رو که کلا باید بیخیالشون باشی چون بازیاشون هیچگونه محتوایی ندارن برای آفلاین بازا یه شیش ساعت داستان بدرد نخور و آبکی و باقیش مولتی پلیر و انلاینه فقط کالافای نسل هفت کجا اینا کجا

      • کجای مس افکت دویی؟
        من چهار بار پشت هم بازی کردم و بازم سیر نشدم
        از بس شخصیت هات و مرحله هات و کات سینات متفاوت میشد
        دد اسپیس رو هم دانلود کردم جرئت نمیکنم بازی کنم

  • Alipower گفت:

    این بازی در زمان خودش شاهکار بود.

  • من PS Vita رو خیلی دوست داشتم پتانسیل بالایی داشت واقعا حیف شد ! این که بازی های PS2 نظیر GTA 3 رو میشه روش اجرا کرد خیلی عالیه .

  • Clara گفت:

    ضرری که سونی اول نسل هفت با سخت افزار ps3 داد ؛ پیچیده بودن معماری cell برای بازی ساز ها، عقب موندن از رقیب بعد اواخر ۲۰۱۱ ویتایی میاد که یه شکست تمام عیار ه
    یه خبر اومد فکر کنم همین گیمفا هم ترجمه کرد که سران سونی گفتن اگه ps4 به موفیقت نمیرسید کار ps تموم بود این خیلی حرفه یعنی اشتباه تو یه نسل خیلی سنگین برای سونی تموم شد ؛ استدیو هاش نجات ش دادن این دیگه نظر من نیست واقعا یه فکت ه اگه فرست پارتی های سونی نبودن شاید دیگه بخش PS وجود خارجی نداشت امیدوارم نسل بعد فقط هیچ کدوم از این اشتباها رو تکرار نکنه دقیقا بدونه چرا به اینجا رسید هم سنتی عمل کنه ( انحصاری های شاهکار) هم از رقیب جا نمونه (سرویس های گیمپس و استیدیا و ایکس کلاود و و و و….)

    • Ozhan گفت:

      هرکمپانی دو نسل بخواد ضرر بده ورشکست و تعطیل میشه داداش حتی مایکروسافت میکسر رو خرید و دید بازدهی انچنانی نداره با اینکه نینجا و شراد رو ۵۰ ۶۰ میلیون دلار خرید ولی دیدیم که تعطیل شد
      بسته شدن یه کمپانی بدترین کار ممکنه..نگران خود اون کمپانی نیستم نگران کارمنداشونم که ممکنه بیکار بشن

  • Goodfella X گفت:

    خیلی عالی هست که عناوین کلاسیک ریمیک یا ریمستر می‌کنن ولی اصلا موافق نیستم برای نسل بعد بخواد به یک روند تبدیل بشه و بین شرکت ها جا بیفته، چون ناخودآگاه تنبل میشن.

Grand Theft Auto 3 برای پلی‌استیشن ویتا پورت شد - گیمفا